Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Sisäsiistiksi Ikinä?
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 8: Noutajat, ylösajavat koirat ja vesikoirat
Elfling
Duodaduoda.
Alan huolestumaan. Minulla on vuoden ja pari kuukautta vanha cockeri uros joka jo OLI sisäsiisti. Nyt kuitenkin on parin viikon ajan tullut lattialle milloin pissaa ja milloin kakkaa. On muuten todella ärsyttävää. Olemme tehneet niin että juuri ennen nukkumaan käyntiä olemme käyttäneet pojan ulkona ja antaneet tehdä tarpeensa ja sitten nukkumaan. JA JOSTAIN SE RIIVIÖ VAAN TIRISTÄÄ AINAKIN SEN PARI TIPPAA LATTIALLE!!! blink.gif
Kellään samanlaista ongelmaa? Uhmaikääkö tämä nyt sitten on? Kyllä koissu tottelee ja on ihan mukava noin muuten vaikka korvat välillä tukossa ilmeisesti ovatkin tukossa. rolleyes.gif

Apua?
w.springeri
moips! enpä ole mikään ekspertti tähän vastaamaan, mutta ei minun mielestäni tuon ikäisen koiran pitäisi pissiä tai ainakaan kakkia lattialle. onko koirasi kenties leikattu? jos ei niin onko lähellä yhtään kimmaista narttua. meidän naapurissa on ei-leikattu bichon frisé ja áina kun tikulla on juoksu se pissii pöydänjalkoihin jne. eli johtuuko siitä. mutta jos ongelma ei ota loppuakseen vaikka käytätte ulkona ennen kuin menette nukkumaan niin otappa yhteyttä eläinlääkäriin ja kysele häneltä, hän osaa todennäköisimmin auttaa. tuskimpa vika koiran korvien välissä on... wink.gif

t:tuuli ja tiku
Elfling
Ei ole leikattu ei. Enkä ole edes ajatellut, kun poitsusta pitäisi tulla uuden sukupolven näyttelystara... rolleyes.gif

meillä on itsellämme kultainen noutaja narttu, joka toisn juoksuaikana on antanut pojalle turpiin (on meinaan urasuuntautunut tyttönen... wink.gif ). Juoksut ovat tulossa ehkäpä tuossa syyskuun lopussa taikka sitten lokakuussa. Voisiko se vaikuttaa?
No, pitää tutkia hiukan tarkemmin urosten käyttäytymistietoja, josko saisin selvityksen tähän omituiseen ilmiöön...

Syksyn jatkoja.
Jenny
Kannatta käydä eläinlääkärillä tarkastuttamassa ettei vaan ole jotain tulehdusta tai muuta vaivaa pojulle riesaksi siunaantunut
Elfling
Oolrait.

Käväisimme (siis jo aikalailla heti tuon kirjoituksen jälkeen) eläinlääkärillä ja epäili että poitsun suolistotoiminta oli jotenkin häiriintynyt ja se vaikuttaisi myös tuohon pissauspuoleen.
Saipi sitten suolistohäiriöruokaa ja antibioottikuurin. Onneksi se tilanne sitten tasaantui vaikka pissaaminen sisälle öisin on jälleen alkanut. blink.gif

En millään nyt sitten käsitä, päivisin koissut ovat täällä keskenään sen kahdeksan tuntia ja ei mitään. Mutta öisin??? lookaround.gif
Katina
Mulla nuorin cockerinarttu teki samaa, eli kävi öisin aina kuseskelemassa/kakkimassa sinne tänne. Hermo meni ja löin koiran häkkiin. Neiti siis viettää nykyisin yönsä häkissä, nukkuu siellä ihan siivosti, eikä aamulla kun menemme ulos sillä ole edes mikään kamala hätä. Problem solved biggrin.gif .
Eli suosittelen ainakin kokeilemaan.
lapukka02
Meijän koira teki yhessä vaiheessa samaa mut kaikki jolta kysyin niin sano et täällä on varmaan joku juoksunen narttu... Sit meni pari viikkoo ja se loppu.
coton.fan
Mäki epäilisin et siel on jossain juoksunen narttu.... Meinaan et ne kyl pistää poikien päät iiiiiiihan pyörälle!! cool.gif
Elfling
Katina

Kuullostaa ihan samalta...

Tuo kakkiminen saa vain uusia piirteitä nyt kun vanhempi koiramme (kultainen noutaja) on myös sitä mieltä että jos tuo nuori niin kyllä hänkin... blink.gif

Olen vakaasti harkinnut tuota häkkinukuttamista jos muu ei ala tehoamaan. Ei koira yleensä ulosta paikallle jossa nukkuu...

Juoksunarttuja on varmasti aika lailla ympäri vuoden jokapuolella, mutta olen aika tiukasti poikaa niiden suhteen kouluttanut... Siinä minua on auttanut oma narttuni sekä eräs dalmisnarttu... rolleyes.gif Molemmat ovat selättäneet pojan sen verran pahasti ettei se uskalla oikein hyppiä kenenkään selkään.

Toivon ja käytän kaikki mahdolliset keinot saadaksemme herätä aamuisin ilman paskanlemua... thumbup.gif
*mamma*
On se niin kiva sitten kun saa vihdoin ja viimein opetettua koiran sisäsiistiksi,niin ihan viimeistään kun se on tosi vanha ei ole sisäsiisteydestä enään tietoakaan smile.gif
mulla on kohta 13-vuotta täyttävä vanhus ja ei välillä oo tietookaan että olis siisti,mutta tarvii ymmärtää. mutta fiksu se on aina välillä...kissat käy vessassa vadilla,niin koira käy myös välillä vessassa tongue.gif
Fitzgo
mun koira on 2w. ja pissailee välillä sisälle sad.gif se ei kyllä kakkaa!!!!!en tiiä mikä sil on...mekin voitais ottaa yhteys eläinlääkäriin!!!
Mappe
Siinähän oli jo aika paljon vinkkejä... confused.gif
Fitzgo
LAINAUS(bichon-91 @ 8.2. 2004, 19:53)
mun koira on 2w. ja pissailee välillä sisälle sad.gif se ei kyllä kakkaa!!!!!en tiiä mikä sil on...mekin voitais ottaa yhteys eläinlääkäriin!!!

auttaisko muuten koissun leikkaaminen?
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.