hoplaa
31.12. 2007, 23:33
Aika karsea ohjelmaformaatti. Koditon koira tuupataan jollekkin julkimolle joka koiraa "kouluttaa" ja jos ei ohjelman/kisan jälkeen julkkis koiraa itselleen halua niin sitten se annetaan taas uuteen kotiin. Koirasta on tässä tehty hernepussi jolla voi koko pihan lapset leikkiä...
Koiraparkoja käy sääliksi, jos ne ovat oikeasti kodinvaihtokoiria ja siirretty jonnekin löytökoiratarhaan, sieltä julkkikselle ja siitä uudelle omistajalle joka ottaa koiran kodin koristeeksi kun "onhan se ollut telkkarissa!".
Jotenkin ymmärtäisin jos koira jäisi pysyvästi sille julkimolle, mutta tämä koiran pompottelu paikasta toiseen pistää vihaksi. Ei telkkariohjelma ole mielestäni oikea kanava järjestää koiralle kotia.
Osittian samaa mieltä. Ohjelman jälkeen ne kuitenkin saa jostakin toivottavasti pysyvän kodin, joka on parempi vaihtoehto kun se tarhassa eläminen koko loppuelämän.
koira_hullu
1.1. 2008, 11:45
Milloin tää ohjelma aina tulee? Pitäs kattoo se ees kerran.
Alkaa käsittääkseni helmikuussa.
Kyllä on taas tosiTV -ohjelma keksitty. Ei sitten voinut sijoittaa niitä koiria suoraan pysyviin perheisiin, ja tarjota niille koirakouluttajaa avuksi. Paninpa sellaisenkin asian merkille, että kyseisen ohjelman kodittomat koirat ovat kaikki pieniä tai keskikokoisia. Missä ovat suuret rodut, niitäkin varmasti hylätään?
Entäpä ns. rumat koirat, kaikki ohjelmassa tähän mennessä paljastetut koirat ovat näyttäviä ja nättejä ihan maallikonkin silmään. Mitään erittäin massiivia rotuja ei ole, eikä myöskään suttuisen/nuhjuisen näköisiä seropeja. Ne kun eivät nähtävästi ole mediaseksikkäitä, jos näin voi koirista sanoa.
LAINAUS(caramel @ 2.1. 2008, 12:31)

Entäpä ns. rumat koirat, kaikki ohjelmassa tähän mennessä paljastetut koirat ovat näyttäviä ja nättejä ihan maallikonkin silmään. Mitään erittäin massiivia rotuja ei ole, eikä myöskään suttuisen/nuhjuisen näköisiä seropeja. Ne kun eivät nähtävästi ole mediaseksikkäitä, jos näin voi koirista sanoa.
Kauneus on vaikea käsite, mun mielestä kaikki noista koirista ei ole kauniita. Koiria silti kaikki.
Kuvien perusteella nuo Hukka ja Veeti eivät ole mitään pieniä koiria? Ja esittelytekstitkin antavat ymmärtää, ettei ole pienistä koirista kyse.
Jaa... Hukka ainakin on sekarotuinen. Eikä noiden muidenkaan koirien puhdarotuisuudesta ole mainintaa. Eikun Aapo on ainut josta on mainita "puhdasrotuinen terrieri".
Koirien ulkomuodosta en sano mitään... muuta kuin, että komppaan crim:ä.
Typerä idea, mutta taidan mielenkiinnosta yhden jakson katsastaa...
edit:// ainiin piti myös kysyä, että tietääkö kukaan juontajan sheltin virallista nimeä (jos se nyt on sen oma?)

ihan vaan mielenkiinnosta kyselen
koira_hullu
3.1. 2008, 20:20
pips_a Sheltti ei ole juontajan oma. Sillä Katsossa oli juttua siitä ja siinä sanottiin, että hänellä ei enää ole omia koiria. Mutta aikoo ottaa. Sheltti on siis vain lainassa.
koira_hullu Aaa okei

eli mallina vain...
-Tintti-
15.1. 2008, 18:17
Vaikea sanoa onko ohjelma hyvä vai huono , kun ei ole vielä ainoatakaan jaksoa ulos tullut.
Mutta en minä kyllä ihan samalle linjalle lähtis kun jotku aikasemmin tässä keskustelussa. Ohjelman sivuilla oli mielestäni aika perusteellinen selostus koirien hyvinvoinnista kilpailun aikana.
Muutama lainaus sivuilta:
Ohjelman henkeen kuuluu, että kaikki tehdään koirien ehdoilla. Siksi koiratarjokkaista on tietoisesti jätetty valitsematta sellaiset, jotka saattaisivat stressaantua tai pelätä studio-oloissa tai käyttäytyä aggressiivisesti. Tarkoitus on, että koirat itsekin nauttivat ohjelman teosta.
Koirien hyvinvointi on ollut mielessä myös niiden asuttamisessa: niiden olot on pyritty pitämään mahdollisimman muuttumattomina. Jos koira asuu Uudenmaan perukoilla löytöeläintarhalla, se saa asua siellä myös ohjelman alkaessa. Jos koditon koira asuu ohjelman alkaessa tarhan sijasta sijaisperheessä, se saa asua siellä. Vaikka ohjelman tekijöiden kannalta olisi käytännöllisempää majoittaa koira jonnekin kilpailijoiden lähistölle, niin ei silti tehdä. Koira saa asua tutussa ympäristössään, ja koulutushetket ovat sille tervetullutta vaihtelua ja tärkeää virikkeellistämistä siinä missä muillekin koirille. Koulutushetken päätyttyä koira palaa taas tuttuun kotiinsa.
Kyllä mun mielestä maailmalla paljon kurjemmissakin olosuhteissa koiria elää.. Ja noille koirille tuo on varmasti paljon mukavaa vaihtelua normaaliin arkeen.
Tänään tuli ekan kerran, en ihan alusta asti kerennyt katsomaan mutta Aapo se cairn taisi olla toinen?
Itse pidin ohjelmasta, mitä kerkesin katsoa, en ole tarkemmin ohjelmaan tutustunut. Omaan mieleen jäi parhaiten se Collie ja Jussi69 tosi hieno suoritus.
Mä taas tykkäsin siitä ekasta aprivaljakosta. Koiran vilkkaus miellytti omaa silmää. Se collie oli jotenkin hirveen laiskan oloinen, mutta varmaan aika tyypillistä collieille yleensäkin? Mutta tykkäsin kyllä siitä Jussi69:n ja sen koiran yhteistyöstä, ei siinä mitään. Mielenkiintoista nähdä miten noi lähtevät kehittymään, olihan toi kuitnekin noille koirille eka esiintyminen, joten yleisön läsnäolo vaikutti varmasti.
Tuomareissa ihmettelin vähän, kun ei siellä ollu kuin se yksi joka oikeasti osasi sanoa jotakin.
Mä en nähnyt kaikkia, mutta se cairni oli ihan kivanoloinen. Tuomareissa joo aika paljon eroja, janita oli ainoa joka sanoi asiaa, toisaalta siitä sai aika nuivan vaikutelman kun muut vaan leperteli. Mutta hyvä että oli erilaisia

*tulipas turhanpäiväinen kommentti*
Omasta mielestäni ohjelman formaatti on tosi hyvä

Koska koiriahan ei tosiaan asuteta kilpailijoiden luo, vaan asuvat siellä missä sattuvatkaan ollemaan. Ja toivon mukaan kaikille löytyy koti.
Panin merkille tuon mikä ylemmäs kopioitu, että hyväluonteisia koiria ovat ohjelmaan ottaneet, mikä on tosi hyvä juttu ja muutenkin koirien ehdoilla mennään. Uskon ja toivon että tämä innostaa monia ihmisiä ottamaan koiran löytöeläinkotien kautta.
Ainoa mikä on huono on tuo äänestysjuttu, aika harva varmaan kuitenkaan äänestää tuossa. Tuomareista kaksi taisi olla julkkiksia, olisiko tuo nainen sitten ollut ihan koiraihmisiä, ainakin vähän rakentavempia kommentteja tuli.
Voisin katsoa seuraavallakin kerralla, oma suosikki oli tietysti Aapo-cairni.
Niin ja satun tietämään että tämä Aapo-cairni on jo kodin ohjelman kautta löytänyt, eli ihan hyvillä malleilla ollaan
Mä kyllä kans ihastuin täysin siihen Aapo-cairniin.
Jotain kyllä odotin tuolta ohjelmalta lisää, mutta kyllähän sitä nyt katsottua tuli. Hukka-koiraan ihastuin, ihanan oloinen ja näköinen koira. Lisäksi muutaman parin työskentely näytti oikein kivalta.
Tuli katsottua ja täytyy todeta, että jatkossa toivon ohjaajille hieman enempi itsevarmuutta

Hukka-huolettomaan ihastuin itsekin. Collie oli toisaalta ihanan tyyni ja eteni hillityn rauhallisesti. Se viimeinenkin koira oli jotenkin miellyttävä, vaikka olikin arka, mutta ohjaaja sai kuitenkin ihan mukavasti ohjattua
Nelosen sivuilta löytyy esittelyt tuomareista. Oon ollu Janitan agi kurssilla ja on kyllä todella mukava ja asiantunteva kouluttaja. Noi muut nimet ei sitten sanonut mulle yhtikäs mitään
Kai PelkonenKai on taustakoulutukseltaan filosofian tohtori eläintieteen alalta. Kain aktiivinen koiraharrastus käynnistyi ensimmäisen oman koiran myötä 1972. Käytösneuvontaa koiraongelmissa hän on antanut vuodesta 1997, ensin Helsingin yliopiston pieneläinklinikalla ja viime vuosina yksityisellä käytösneuvontaklinikallaan.
Kain nykyinen päätyö on maa- ja metsätalousministeriössä eläinten hyvinvoinnin yksikössä. Koiraharrastuksen piirissä hänellä on ollut lukuisia sekä kansallisia että kansainvälisiä luottamustehtäviä. Hän on myös menestynyt koirillaan kilpailuissa. Kai käy nykyään säännöllisesti eri puolilla maata luennoimassa koirien käyttäytymisestä ja jalostustoiminnasta.
Janita LeinonenJanita on Kaarinassa asuva koiranomi ja koiraterapeutti, ja hän työskentelee päätoimisena koirakouluttajana. Pentukurssit, koirahieronta, pentutestaus ja ongelmakoirat kuuluvat myös Janitan työnkuvaan.
Janita omistaa 5 koiraa, joiden kanssa hän on kilpaillut agilityssä yhteensä kymmenessä eri lajissa ja kuuluu Suomen agilitymaajoukkueeseen.
KelpokoiraStefan LindforsStefan on sisustusarkkitehti ja taiteilija. Lisäksi hän on sileäkarvaisen kettuterrierin onnellinen omistaja. Stefanista tuomaroinnissa kiinnostavaa on staran ja hurtan "synkkaaminen" yhteen. Päämäärä on kaikkein tärkeintä.
Ihan ok ohjelma, odatan innolla mitä tuleman pitää... Voi kun olis mahsollisuus ottaa Hukka, Rico tai Lyyti ittelle...

Mutta järki käteen, ei kiitos tällä kertaa...
Rochas Miten Aapolla voi jo olla koti?
Se eka (Hukka?) on minunki suosikki

. Se näytti tekevän mielellään ja sen energisyys miellytti.
En jotenkin jaksa sitä tuomaristoa

. Kaikki tuntuivat sanovan aina samat jutut... Janita ihan asiaa kontaktista ym. ja nuo kaksi muuta toteaa että: "hyvältä näytti, tostahan se lähtee"-tyyliin jotakin.
No, ehkä suoritukset ja kommentit ovat ensi kerralla vähän vaihtelevampia
Voisihan sitä katsoa seuraavankin
//Pakko lisätä tyhmä huomio, mutta kun menin tuosta Ninnuran laittamasta linkistä, ja siellä ylhäällä lukee
koiranomikoulutus ja sen jälkeen
koiratarvikekauppa, niin kun vie nuolen koiratarvikekaupan kohdalle, se muuttuukin koiranomikoulutukseksi

... Silmät ristissä tuijotin ja meni kauan ennen kuin tajusin... Joo, olen vähän väsynyt
Bluebell
4.2. 2008, 18:24
Täällä myös katsottiin tuo ohjelma.

Kivalta vaikutti ja seuraavatki jaksot aattelin katsella. Paras oli ehdottomasti se eka pari (Hukka).

Ja miullakaan ei nyt kyllä yhtään turha kommentti.
Katsoin kyllä. Oli kiva päässä katsomaan kun koirat oikeasti olivat onnellisia kun pääsivät tekemään jotain, mutta kylläpä puistatti kun ne ohjaajat juoksivat ja kiljuivat "Kultaaaa!!Täälläää!!Nami on tääällläää

"
Tiedän ettei kukaan ole synnystään kouluttaja, mutta jotenkin otti päähän niiden tapa innostaa koiraa
LAINAUS(crim @ 3.2. 2008, 19:42)

Tuomareissa ihmettelin vähän, kun ei siellä ollu kuin se yksi joka oikeasti osasi sanoa jotakin.
Se eka tuomari on mun mielestä ongelmakoirakouluttaja, ja toka oli myös joku kouluttaja tms?
Musta ohjelma tuntui tosi mukavalta, parhaat parit omasta mielestä oli Jussi ja se collie, siinä etenkin se miten hyvin Jussi osas ottaa kontaktia koiraan ja oli rauhallinen ja kehu. Sit toinen hyvä pari oli se viimenen, se joku jalkapallo valmentaja ja se skotlanninhirvikoita( ?), koira oli selvästi arka mutta mies osas pysyä rauhallisena jne.'
Oli totaalisesti erilainen ohjelma kun alunperin luulin, paljon paljon parempi.
katsoin tuon ohjelman juu, ja ihan mukavaltahan se näytti. Koirat näyttivät ainakin nauttivan, kunhan vauhtiin pääsivät.
Ja tosiaan eikös Ricon jalalle ollut käynyt jokin juttu, minkä takia meni melko hidasta vauhtia? Mutta hienosti meni monilla, mutta oli kyllä vähän silmiinpistävää ja häiritsevää tämmönen "kultaa, kulta täällä, täällä!"
LAINAUS(Flavia @ 4.2. 2008, 18:52)

Se eka tuomari on mun mielestä ongelmakoirakouluttaja, ja toka oli myös joku kouluttaja tms?
Joo, se nainenhan kasvattaa bordercollieita Decathlete's kennelnimellä.
LAINAUS(Lempo @ 4.2. 2008, 18:50)

Katsoin kyllä. Oli kiva päässä katsomaan kun koirat oikeasti olivat onnellisia kun pääsivät tekemään jotain, mutta kylläpä puistatti kun ne ohjaajat juoksivat ja kiljuivat "Kultaaaa!!Täälläää!!Nami on tääällläää

"
Tiedän ettei kukaan ole synnystään kouluttaja, mutta jotenkin otti päähän niiden tapa innostaa koiraa

Se oli ihan karmea se yksi, sattui heti korvaan

Sanoi "kulta" varmaan kymmenen kertaa sen lyhyen radan pätkän aikana
Tapansa kullakin, mutta kuitenkin
Willa, jalasta en tiedä, mutta tuolla nettisivuilla todetaan että rauhallinen, kuusivuotias koiraherra
LAINAUS(Siuwi @ 5.2. 2008, 17:14)

jalasta en tiedä, mutta tuolla nettisivuilla todetaan että rauhallinen, kuusivuotias koiraherra

Siinä ohjelmassa sanottiin että esteet oli ricolla sen takia matalammat kun sillä oli haava tassussa.
^Ai niin joo, nyt muistankin
Himpula
10.2. 2008, 18:15
15min päästä alkaa <:
wenakko
10.2. 2008, 19:14
Ei noita katsoessa voi oikeasti olla hymyilemättä!
Ihana Aapo
Tällä kertaa itsekkin muistin katsoa ohjelman. Hauskan näköstä menoa erityisesti tykkään siitä cairnista (jonka nimee en muista)
tuunanen
10.2. 2008, 20:35
Mä en muistanut katsoa.

Voisko joku valaista mitä tänään tapahtui?
Bluebell
10.2. 2008, 21:31
Tän kertasessa jaksossa siis ole taas agia hieman eri estein. Rata siis koostui kolmesta hypystä, pussista, pujottelusta (ei kepit vaan törppöi, tms) sekä taas sellasest ympyrän muotoisesta alueesta, jolla koiran piti istua paikallaan ohjaajan kiertäessä ympyrän. Pikkase sekava selostus.

Joo no eniten pisteitä sai Aapo-cairni ja toisena taisi olla hava (?) ja mikael. Kisasta putosi Teija ja russeli. Teija ei ottanut russelia itselleen perustellen, että vuorotyön takia koira joutuisi olemaan paljon yksin.
Jotenkin noin siis. Muut saa selittää tarkemmin ja korjailla, jos kerroin jtn. väärin.

Omaksi suosikikseni nousi Aapo-cairn iloisen ja hyvä kontaktisen esityksensä ansiosta. Viime jaksossa kun kannatin Hukkaa, jonka suoritus tänään ei miellyttänyt silmääni.
peikkovuorelainen
10.2. 2008, 21:56
Olihan tuo ihan keskitason ohjelma... Toivottavasti koirat saavat hyvän kodin ja rakastavan, mutta ei mua kauheasti säväyttänyt...
Ne jotka ei muistanut katsoa niin sen jaksonvoi katsoa ilmaiseksi netissä.
Täällä ja katso ohjelma netti tv:stä.
LAINAUS(wenakko @ 10.2. 2008, 19:14)

Ei noita katsoessa voi oikeasti olla hymyilemättä!

Totta joo...

. Itse sain kauhean hepulin kun se yksi (Mikael Nemolle?) sanoi: "iiistu, istu nyt, iiistu kulta. VOITKO ISTUA?" Ei se ehkä ollu edes hauska, mutta siinä vaiheessa meni yli

.
Ja myönnetään, tällä kertaa sen cairnin suoritus oli kovasti mieleen. Sen sijaan viime kerran suosikkini, se Hukka, ei ollut eilen niin edukseen.
Kyllä tuota jaksaa katsoa jos ei ole parempaakaan tekemistä

.
Sitä mietiskelin eilen, että saakohan tämä "TV-agility" nyt aikaan kauhean ryntäyksen agilityä harrastamaan?
Heemoka
11.2. 2008, 17:33
Se Aapo on kyllä mahtava! Tekee kaiken ilosesti ja vielä kunnolla, ainakin verrattuna niihin muihin.
Ja se kultsikulta-hömpötys menee kyllä jo yli esim. Mikaelilla..
LAINAUS(Siuwi @ 11.2. 2008, 17:28)

Sitä mietiskelin eilen, että saakohan tämä "TV-agility" nyt aikaan kauhean ryntäyksen agilityä harrastamaan?
Eiköhän

Ja viälä kun lisätään siihen noita rotuja niin alkaa varmaan esim. cairnit olla kohta kovassa suosiossa
*janina
11.2. 2008, 19:05
Mä en voinu kattoo, ku hiihtotreenit on just samaa aikaa
Täytyy sanoo noille et nauhottais vaik, ni vois sit katttoo ku tuun

Eiköhän se siitä..
LAINAUS(Avispa @ 10.2. 2008, 23:26)

Ne jotka ei muistanut katsoa niin sen jaksonvoi katsoa ilmaiseksi netissä.
Täällä ja katso ohjelma netti tv:stä.

*janina: Katos tuo lainaus! Sieltä näkyy!

Jos toimii.
jonnatss
11.2. 2008, 20:12
Se Aapo oli kyllä ihana

Se Mikael on kyllä aika ärsyttävä, kun se lässytää vaa Nemolle melkeenpä kokoajan
tuunanen
11.2. 2008, 21:04
Jussi ja Rico ovat kyllä edelleen mun suosikkeja, Jussin ohjaaminen näyttää todella hienolta verrattuna esim. Mikaeliin.

Aapo vaikuttaa oikein potentiaaliselta harrastuskoiralta..
Mulla ei näy kunnolla tuo viimejakso nettiTV:ssä, vaikka video onkin ladannut loppuun, se tulee jotenkin hidastettuna tms. jolloin äänet on tosi vaikeeselkosia. En sitten katsonut kokonaan sitä.
Mullakin Jussi ja Rico on ylivoimaset suosikit. Mut veikkaampa että Jussi ei koiraa itselleen ota, koska niinkun esittelyssä sanotaan, Jussi hieman reissailee ulkomailla...
Tykkäsin myös siitä jackrusselista, siitäkin saisi harrastuskoiran jos olisi osaava kouluttaja.
Paimenkoirat
12.2. 2008, 17:58
Meillä ei toiminut mikään telkkari tuon ohjelman aikana, täällä alueella oli jotain ongelmia. Kylä harmitti

, mutta onneksi täältä voi lukea, mitä on tapahtunut

.
Himpula
12.2. 2008, 20:43
Mäkin tykkäsin taas Jussista & Ricosta tosin nyt kyllä kiinnostukseni heräsi myös siihen Aapoon & hänen ohjaajansa työskentelyyn, positiivisissa merkeissä.
>tinja<
13.2. 2008, 21:34
Mitä oon seuraillu niin mä taidan olla ainoa jonka sympatiat nousee Mikaelin ja sen kynitän havanesen puolella

Jotenkin huvittava pari jopa
^ Et ole ainut
Mun suosikkeja on just se Mikael ja Nemo, ja sitten on myös se Jussi ja Rico. Toisaalta on myös hauskaa katsoa Sadun ja Aapon pirteää menoa.
collieyhdistyksen foorumilla muistaakseni luki tuosta Rico-herrasta, että on ollut kolarissa, jonka takia otetaan matalampia hyppyjä jne..
Kurotora
14.2. 2008, 20:59
Ähh minua ärsytti niin se viime ohjelman loppu jossa kerrottiin ketkä putoavat. juontaja jotenkin vaan töksäytti kaiken. ei mitään tunnelmaa
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms.
klikkaa tässä!.