Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Exlibris
Puskaradio > Puskis > **OFF TOPIC**
Turunen
Olen jo pidemmän aikaa haaveillut omasta exlibriksestä ja olen suunitellut jotain, mutta kun en ole kovin hyvä piirtäjä, niin on jäänyt suunnittelu asteelle rolleyes.gif Nyt ajattelin kysellä olisikohan täällä kenties joku jota kiinnostaisi tehdä sellainen minulle? Onko joku tehnyt itselleen tai on teetättänyt jossakin? Paljonkahan tuollaisen tekeminen maksaa ja kannattaako käyttää ammatti-ihmistä? Kokeilin jo googlettamalla, mutta eipä kovin kummoisia löytynyt... unsure.gif
Mielipiteitä ja kuvia valmiista exlibriksistä kehiin teehee.gif
Lempo
Mikä se on?
- thumbup.gif
Turunen
No vilkasepa tuolta, jos se hieman selventäs... biggrin.gif
http://www.exl.fi/koodihakemisto/mika_on.html
Ei taida enää nykyään olla ihmisillä niin paljoa kirjoja että hankkisivat tälläisiä rolleyes.gif
wiputar
^ Juu ei ainakaan meijän hyllyssä. Mulla on kokonaiset neljä kirjaa ja nekin kaikki whippet-kirjoja biggrin.gif

Mutta ideana ex libris on kyllä loistava. Pitäisköhän mun taiteilla noihin omiin "raamattuihini" joku märkkivärkki lookaround.gif biggrin.gif
Turunen
^ Siitä vaan! happy.gif Minäkin tekisin jos osaisin... biggrin.gif Mulla kun on tuo kirja pino kasvanut kahden viime vuoden aikana todella paljon rolleyes.gif ja näin pari viikkoa sitten yhden todella hienon eräaiheisen, niin heräsi halu saada oma w00t.gif
wiputar
^ Hei, onko tolla libriksellä jotain tiettyjä koko tms. vaatimuksia? *lonti*
Swi
^Ei minun ymmärtääkseni. (Koulussa tutustuttiin ja tehtiinkin näitä viime vuonna lookaround.gif )

Varmaan järkevää olisi kuitenkin että se olisi pienempi kuin kirjat biggrin.gif
wiputar
^ Oukkidoukki biggrin.gif. Täytyykin tässä alkaa suunnittelemaan shifty.gif
Turunen
Joltakin nettisivulta luin että alkuperäinen hyvin monesti kehystetään ja laitetaan seinälle, eli se alkuperäinen kuva/ taulu tai mikä se sitten onkaan voi olla isompi ja sitten siitä tehdään pienempi versio exlibrikseksi, jos nyt vaan ymmärsin sen lukemani oikein... oops.gif Tuolla kun noita kuvia katselee niin taitavat yleensä olla siinä 5x4 cm, jotkut hieman isompia jotkut pienempiä, mutta ei mitään määrättyä kokoa.
wiputar
^ Jokos oot päässy asiassa eteenpäin? Mulla on jonkunmoinen käsitys tulevasta kuvastani, mutta hienosäätöä se travii vielä.
Sopivan kuvan löysin netistä, jota voisi käyttää libriksessä, mutta sitten täytyis ite käsin tehdä lisäyksiä. En vaan oo ihan niin taiteellinen, että saisin noi lisäykset tehtyä rolleyes.gif
Turunen
oops.gif se on unohtunut tässä hässäkässä ihan kokonaan lookaround.gif ehkä sitten joskus...
Minkälainen? kerro heti w00t.gif
wiputar
Keskelle tulee "luonnollisesti" whippetin pääkuva. Löysin netistä tosiaan semmosen just tähän tarkotukseen sopivan kuvan.
Se ongelmakohta on sitten se kun haluaisin lykätä myös käsityöt jotenkin kuvaan mukaan.
Yks vaihtoehto olis kirjottaa nimi siten, että se olis ikään kuin nimen muotoon koukeroitunu lanka ja sitten sen langan päässä vois killua neula. Tai jotain lookaround.gif

En mäkään oo intensiivisesti tehny, lähinnä pyöritelly eri vaihtoehtoja päässäni smile.gif
Turunen
Heti kun lukaisin tuon lauseen että haluat käsityöt jotenkin mukaan, mulla välähti että sen sun nimen vois kirjoittaa siihin langalla (tai siis sen näköisesti...), just niin kuin olit itsekkin jo heti seuraavassa lauseessa pähkäillyt biggrin.gif Ei kun vaan kehittelemään ja toteuttamaan. Mulla tää tökkii sen takia etten tiedä mitä haluaisin siihen, koirat ja metsästys ainakin pitäisi näkyä, mutta miten? unsure.gif Pitää nyt vielä toistaiseksi jättää hautumaan, kyllä se vielä joskus syntyy rolleyes.gif
wiputar
Tässä siis se löytämäni kuva, musta se on just passeli thumbup.gif , tosta on hyvä lähtee smile.gif

LaRa & Olli
LAINAUS(Turunen @ 2.1. 2008, 20:39) *
No vilkasepa tuolta, jos se hieman selventäs... biggrin.gif
http://www.exl.fi/koodihakemisto/mika_on.html
Ei taida enää nykyään olla ihmisillä niin paljoa kirjoja että hankkisivat tälläisiä rolleyes.gif

Mun isäni teetti muutamia vuosia sitten itselleen Ex Libriksen, hänellä niitä kirjoja kyllä riittää mihin noita liimailla. rolleyes.gif
mikkis
Joskus on sattunut silmään noita exlibriksiä, vaikka en silloin kyllä tiennyt niitä kyseisellä nimellä kutsuttavan. Itselläni on ollut tapana laittaa kirjoihin oma nimeni tunnisteeksi ja veikkaan, että se saa riittää jatkossakin, vaikka exlibris on ajatuksena ihan hieno.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.