Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Blacque off
Puskaradio > Puskis > Rehuja & rohdoksia > Terveydeksi!
Summer.
Eli löytyykö teistä täällä tuon ym. tuotteen käyttäjiä? Mitä kokemuksia? Itse ostin kesällä eläinkaupasta suuremman purkin, joka maksoi 50 euroa, mutta kestääkin sitten kyllä aika kauan. Oletteko havainneet positiivisia muutoksia koiran suun puhtaudessa niin kuin mainostetaan? Meillä vaikutuksen huomaa parhaiten siinä, ettei uutta hammaskiveä kerry, ja hengitys pysyy raikkaana. Sitä, että vanha hammaskivi on helppo raaputtaa pois ei olla kovin hyvin käytännössä huomattu. Ei ole nimittäin mitenkään helpolla irronnut sleepy.gif Tosin se voi vaikuttaa, että olen kyseistä tuotetta yrittänyt käyttää aika säästeliäästi (pyöristän koiran painon alas päin annostusohjeessa). Tuli mieleen, että kun aloititte käytön, huomasiko koira jotain outoa ruuassaan? Siis miten maistui koiralle laugh.gif ? Meillä kyllä aluksi huomasi, että jotain outoa tässä maistuu, mutta nyt se on jo tottunut smile.gif Käyttöä tullaan jatkamaan.
Swi
Ostin viime keväällä pienemmän purkin, kun tuolle tuntuu hammaskiveä kertyvän, vaikka paljon luita syökin dry.gif . Myönnän etten odottanut mitenkään paljoa sen suhteen, mutta seuraavaksi olisi sitten ollut reissu eläinlääkäriin hammaskivenpoistoon.

Aluksi en huomannut mitään varsinaista vaikutusta, sitten muutaman viikon jälkeen kulmahampaista oli lähtenyt huomattava määrä hammaskiveä, varmaan pudonnut siitä ilman että huomasin mitään blink.gif . Meillä tuntuu että vähän ehkä pehmentää hammaskiveä, ja lusikan varrella sitä saa ihan kivasti raaputeltua pois. Ja uutta kertyy paljon vähemmän ja hitaammin. Ei nuo hampaat vieläkään kiiltele, mutta hirveän hammasharjalla hinkkauksen ja luiden järsimisen rinnalla se on ihan kiva lisä wink.gif

Ja kummallista kyllä, koira ei mitenkään vastustellut sen syömistä edes aluksi, vaikka yleensä on aika valikoiva.
micinell
Meillä kyseistä ainetta on käytetty jo 2 vuotta. Pennuille en ole sitä antanut, mutta junnuiästä lähtien kuuluu joka päivä ruokaan mukaan. Samoin tiineille ja imettäville mammoilleni en sitä anna, mutta pentujen lähdettyä pesästä olemme taas jatkaneet jauheen antamista.

Olen huomannut meillä ihan selvän eron entiseen verrattuna. Hammaskiven saa paljon helpommin rapsutettua itse pois kulmureista ja siinä lähellä olevista hampaista. Kun vain vielä pääsisi helpommin käsiksi poskihampaisiin, niin kaikki olisi loistavasti. Meillä koirat osaavat kiristää poskiaan niin tehokkaasti, että kovin helpolla ei pääse takaa hammaskiveä rapsuttelemaan.

Annostelussa olen "antelias" eli hieman suositeltua runsaammin sitä laitan ruokaan mukaan. Kukaan koiristamme ei ole vierastanut jauheen makua millään tavoin. Ruoka hupenee kupista aivan entiseen tahtiin, mutta meillä kaikki sekoittuukin hyvin keskenään kun annamme koko laumallemme sekaruokaa (yrjölän puuroa + raakaa jauhelihaa + kuivamuonanappuloita + raakaa porkkanaraastetta), jonka kruunaa rasvaton piimä.

bleh.gif
Nelet
meillä ei ole vielä kovin kauaa syötetty ehkäpä kuukauden verran ja tähän mennessä ihan tyytyväisiä ollaan tuloksiin. PEhmentää hammaskiveä ja sen saa harjattua helpommin pois.
Liewec
Meillä ei hamamskiveä ollut kuin ihan vähnä ja ostinkin tuon purkin lähinnä hengityksen haisemisen vuoksi. Meillä tehosi erinomaisesti, hammaskiveä ei ole yhtään ja hengitys ei haise ollenkaan.

Ostin tuon pienimmän purkin Messarista 2006 ja sitä on vajaa puolet jäljellä edelleen. Tehoamisen jälkeen en ole antanut joka päivä, enkä edes joka viikko, kuuriluontoisesti lähinnä.
<Iida>
Me ollaan annettu koirille valmistetta vuoden verran ja hyvin tyytyväinen olen. Erityisesti Gitalle tulee helposti hammaskiveä ja pahan hajuinen hengitys ja tuo on ollut todella tehokas lisäapua hampaiden harjauksen ja luiden syöttämisen ohella.
katariina27
Meilläkin annetaan päivittäin, paitsi pennuille. Ihan tyytyväinen, mutta pahan hajuinen hengistys on pysynyt saman hajuisena. Aika suosittua tuo jauhe on. Olen eläinkaupassa töissä ja melkeenpä päivittäin sitä menee.
Muuten hyvä, mutta kahella koiralla ei hengityksen haju parane. dry.gif
-Emmi-
Myö ei käytetä tuotetta. Mutta sitä ihmettelen, että miksi ihmiset ei kokeile pelkkää merileväjauhetta?

PlaqueOff koostumus:
LAINAUS
Koostumus
Ravintoaine, joka perustuu 100 % merileväjauheeseen. Luonnonvarainen kasviaine Algae D1070TM -merilevä, joka sisältää: polysakkarideja 53 %, kivennäisiä ja hivenaineita 22 %, valkuaisaineita kaikkine aminohappoineen 6 %, kuitua 6 %, Omega-3-rasvahappoja 2 %. Tuhkaa 17 %. Sisältää jodia. Ei lisätty sokeria, säilöntäaineita eikä väriaineita. Ruotsin Maatalousviraston hyväksymä ja rekisteröimä. WHO:n (Maailman terveysjärjestön), FDA:n (Yhdysvaltain elintarvike- ja lääkeviraston) sekä FAO:n (YK:n elintarvike- ja maatalousjärjestön) hyväksymä. Vahvistettu luokitus: GRAS (Generally Recognized As Safe, elintarvikekäyttöön hyväksytty). Pakkauskoot: 60 g, 180 g ja 420 g.
(kopsattu täältä )

Ja jos tuo suurin maksaa 50€ ni aika kallista. En tiedä onko ihan sama vaikutus, mutta meillä syötetään pelkkää mereileväjauhetta, ei hammaskiveä, eikä pahanhajuista hengitystä. Esim kennelrehulla 800g maksaa 7€.
Swi
^Onhan merileviäkin eri lajeja lookaround.gif .

Juuri samaa mietin kun tuo ensimmäinen purkki ostettiin, mutta koirakin on aika pieni, niin meillä tuommoinen pikku purkkikin (maksoi 19 euroa alennuksessa), on kestänyt aika kauan.

Seuraavaksi ehkä ostankin Kennelrehulta, mutta ensimmäistä kokeilua varten ostin ihan "merkkituotetta". Jos Kennelrehun ei olisi toiminutkaan, ajattelisin koko ajan että toimisikohan se Plaque Off? shifty.gif
Liewec
KennelRehun on kuulemma erilaista. En nyt muista mikä se ero oli, mutta joskus Lemmikkipalstoilla oli siitä juttua.
-Emmi-
Ok. Itse en vaan asiaa tiennyt. Ajattelin vaan maalaisjärjellä että jos on samanlaista. En tosiaan tullut ajatelleeksi että niitäkin on erilajeja. Mutta kukin käyttää sitä mitä parhaaksi näkee smile.gif
caramel
Minä käytän koirillani jotakin merilevää, joka on tarkoitettu lehmille. Vanhemmillani on maatila, joten eiköhän 20kg merilevää riitä kahdelle koiralle happy.gif Minä en ainakaan ole huomannut mitään huonoja sivuvaikutuksia, minusta se toimii ihan samalla tavalla kuin Plaque Offikin. Henki ei haise, eikä hammaskiveä ole kummallakaan.
Terhi
Meillä on kans välillä annettu Plaque Offia jos on hammaskiveä meinannut tulla ja on siitä ollut kyllä apuakin. Samoin anoppikokelas tykkäsi, että heidän koirallaan ei enää henki haise kun ostivat tuota. smile.gif
Laco
Mä olen helmikuusta asti syöttänyt Plaque Offia, mutta mitään muutosta en ole huomannut..
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.