Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Sinkin puutos
Puskaradio > Puskis > Rehuja & rohdoksia > Terveydeksi!
Liewec
Meillä on olllut havaittavissa pientä karvattomuutta silmien ympärillä tuolla nuorimmaisella otuksella ja netistä slevitin, että yse voisi olla sinkin puutteesta. Muitakin viahtoehtoja toki oli, mm. sikaripunkki, mutta koska vähäkarvaiset alueet ovat suhteellisen säännölliset, niin sikaripunkki ei kovin todennäköinen taida olla.

Kävin apteekista hakemassa sinkkitabletteja, apteekkitäti sanoi niiden sopivan koirillekin, mutta annostelusta ei osannut sanoa. Koirien Pii-Petti sinkkitableteissa annostelu oli 1 tabletti (15mg) /10kg. Voikohan ihmisten sinkkitabletteja annostella samalla ohjeella?
Kerettiläinen
Hei

minä tästä olen eläinlääkärin kanssa keskustellut eikä sen annostuksen kanssa niin tarkkaa ole.
ei kourallisia, mutta ei sitä tarvii hirveästi pelätäkään.

Ennen vanhaan on mm annettu ns veitsenkärjellinen sinkkiä kerralla aina silloin tälläin elikoille, eikä sitä ole niin hirveän tarkkaan mitattu, ja muistelen itsekin penikka-ikäisenä asiasta kuulleeni.

Itse olen sitä ihmisten 15 mg tablettia antanut kuurina päivittäin. Nyt en anna kuin pari kolme kertaa kahdessa viikossa, kun annan Megadermiä vähän, jossa sitä sinkkiä myös myös on. Vaan kun en anna sitä täyttä annosta likikään - en saa ruokaan niin inhan makuista piilotettua paljon - niin annan kuitenkin aina silloin tällöin koko tabun.

Monien sinkkibiotiini- tablettien pullonkyljessä on annostusohje. Katsopa esim apteekissa jos ostamasi pullon kyljessä ei ollut.
Liewec
^ No toi on sellainen possu ruuan suhteen, että vetelisi noita sinkkitabletteja vaikka nameina wink.gif Ja ollaan nyt annettu 1 tabletti päivässä ja kaljut silmänympärykset alkaa olla poissa. En sitten tiedä vaikuttiko sinkki vaiko aika asiaan, mutta kuitenkin.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.