Musta kuulostaa, että koirasi olisi säikähtänyt jotain, koska se pelkääminne on tullut yhtäkkiä. Murkkuiän ns. "mörkökaudenkaan" en ole koskaan kuullut olevan noin radikaali!
Ja joku mainitsi edelle, että jotkut koirat vain eivät pidä näyttelyistä niin mun mielestä taasen on ihan normaalia, että koira ei pidä näyttelyistä (ilmenee flegmaattisuutena ja sillon todellakin on tyhmää väkisin sitä koiraa sinne viedä), mutta musta ei ole normaalia, että koira pelkää näyttelyitä. On eriasia olla pitämättä, kun pelätä.
Minä aloittaisin näyttelyjutut ihan alusta, ihan kun pennun kanssa... Menemättä kuitenkaan virallisiin näyttelyihin, vaan ihan mätsäreihin harjoittelemaan ja jos siitä ei yksinkertaisesti tule mitään enää, vaan koiralla on joku pysyvä trauma takanaraivossa niin antaisin näyttelyiden jäädä sen koiran kanssa.
Koska ei todellakaan ole kaunista katseltavaa, jos näyttelyihin tuodaan koira joka pelkää. Itse näin vastikään kamalan jutun näyttelyissä... Kehään tuotiin koira, joka pelkäsi NIIN paljon, että trimmipöydälle joutuessaan se pissi alleen! Tuollainen koira pitäisi jättää kotiin ja kyseessä oli avoimen luokan narttu, joka tuli ulkomailta. Kaiken lisäksi tuomari antaa kierteen jatkua ja palkitsi koira ERI:llä ja luokkasijoituksella.
edit:// aniin... ONNEA mätsäriin ja onnea koiran kanssa, toivottavasti saatte näyttelykauhun pois tai jotenkin muuten asiaan selkoa.