Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Ja geelikö ei pursua?
Puskaradio > Puskis > K-18
Sivuja: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
Cee
LAINAUS(Maarit S @ 5.9. 2008, 08:00) *
Tosipelikoirat ennen
Juu, ei olis meidänkään colliet lähteneet suosiolla ennen vanhaan kenkään vieraan mukaan, ei lihapullalla eikä pakolla. Olematta silti aggressiivisiä.
Ennen vanhaan maalla (60-luvulla) kiersi jos minkinlaista kauppiasta ja tummahipiäistä. Kun näkivät meidän pehkocollien ovensuussa hieman nostavan ylähuulta tuli kommentti: vie tuo peto pois. Ei tarvinnut ruveta kauppoja tekee (siis mun vanhempien, minä itse olin kakara). Taitaa Ceellä olla samanlainen lapukka.

No ainakin toistaseks uskon ettei se suostu kaappaukseen.
Son samanlainen ku edellinen, ei pidä vieraista.
Edellistä kun mettäkaveri, jonka koira sentään tunsi, tapas lainata niin oli ne ekat kerrat kuulemma aika hankalia..
Mutta eipä täälläpäin muutenkaan kaappailla koiria. Tulis pikkusen isompiakin ongelmia jos noitten junttien ykski koira kaapattais.

Tosta ylähuulen nostosta sen verta, että koiralla on komee hymy akan mukaan.. Itte on noihin jotenki tottunu...

Cee
Cee
Jos vielä palataan hieman terriereihin, on toisaalta ikävää että ne löytää kaiken.
Esimerkiksi käärmeen löydettyään terrieri ei jätä sitä pelkäksi havainnoksi, vaan jomman kumman on kuoltava.
Donnat ja Daisyt tyytyy haukkumaan, mutta tosipelikoira ei.
Se kumpi on nopeampi, jää henkiin.
Mutta ei se ole hauskaa, koska joskus käärmeetkin on nopeita.
Aussien alkuperämaassa kuolee ausseja käärmeitten takia ihan kivasti.
Mutta kuten todettu, nopeampi jää eloon. Mutta aina toinen kuolee.

Cee
Cee
Käärmeiden kanssa todellisuudessa ei ole tärkeintä nopeus, vaan taktiikka. No tietenkin nopea taktiikka. Kierrä taakse ja pure niskaan takaa.
Ellei koiran taktiikka toimi, tulee lähtö.
Mutta sitäkin kutsutaan jalostukseksi että vaan parhaat jää henkiin.

Cee

e: Yhteistä molemmille on, ettei ne siedä toisiaan. kaikki muu ei ole yhteistä.
Cee
Käärmeiden ja aussien yhteiselo ei ole mahdollinen.
Ja siksi terrierit on olemassa koska käärmeistä ei pidä kukaan. Paitti joku fakin luontotutkija.
Mä tykkään ite koirista niin ei viihdy käärmeet pihassa.

Cee
hemuli
Kuten myös luolakoirat, toinen tulee luolasta "voittajana".

Ja mitä tulee tähän laumakäyttäytymiseen, niin kun meidän kaikki 8 koiraa ovat yhdessä, on ihan eri asia kuin yksi/kaksi koiraa mukana lenkillä.

Meinaan en oo ikinä opettanu seuraamista koirille, mutta lenkillä voin huoletta pitää irti, koska metrin välein koira katsoo mua, pysähtyy kun sanon odota, ei välitä toisista koirista tai ihmisistä, mutta jos päästäisin koko lauman irti kylän raitille, niin sillon ei enää kuljettas nätisti jonossa.

Ja Ceellä on tietysti myös tähän viisas vastaus jota voisin ajatella tyyliin et tosipelikoira menee nätisti myös 100 koiran laumassa, mutta sen mä tahdon nähdä omin silmin.

Vielä lisäys, että koko lauman voi päästää irti pellolla tai metsässä, mutta keskellä kylää voisi olla mahdotonta saada koirat pysymään tien vierellä.
Eli omille teilleen ne ei lähde, mutta "hajaantuvat" juostessaan.

KatiT
Sit on myös sellaisia luolakoiria - "luolakoiria" - jotka eivät enää mahdu edes luoliin, mutta silti niiden käyttötarkoituksessa se tuodaan esille. Näyttelyssä ja sen myötä tottakai jalostuksessa jota näyttelyt ohjaa, on alettu suosia suurta ja mahtavaa kuten useissa muissakin roduissa. Näistä esim. skyet, joilla on pelkästään päät jo niin suuret että jäävät luolan suulle jumiin biggrin.gif
Cee
LAINAUS(hemuli @ 6.9. 2008, 23:46) *
Ja Ceellä on tietysti myös tähän viisas vastaus jota voisin ajatella tyyliin et tosipelikoira menee nätisti myös 100 koiran laumassa, mutta sen mä tahdon nähdä omin silmin.

No mä olen pitänyt tollasta 60 koiraa maksimina joita mä kuskaa yhtä aikaa ilman hihnoja kylällä...

Cee
Cee
LAINAUS(KatiT @ 7.9. 2008, 10:43) *
Sit on myös sellaisia luolakoiria - "luolakoiria" - jotka eivät enää mahdu edes luoliin, mutta silti niiden käyttötarkoituksessa se tuodaan esille. Näyttelyssä ja sen myötä tottakai jalostuksessa jota näyttelyt ohjaa, on alettu suosia suurta ja mahtavaa kuten useissa muissakin roduissa. Näistä esim. skyet, joilla on pelkästään päät jo niin suuret että jäävät luolan suulle jumiin biggrin.gif

Luolat on vaan nykyään liian pieniä, ku ketut ja supit elelee pelkillä perunankuorilla ja puolet on muutenki huonossa kunnossa ja geeli ei pursua...

Cee
KatiT
Aivan, tuotapa en ole tullut ajatelleeksikaan. Vaikka olis pitänyt näyttelyharrastajana munkin tajuta, että vika on olosuhteissa eikä koirissa wink.gif Pätee näköjään tässä luolahommassa samaten...

Tuo perunankuoriteoria olikin unohtunut. Olen miettinyt, kuinka saan pentujen jäljiltä hieman pulskaan kuntoon jääneen naaraan hoikistumaan kun ei ole kokemusta dieettiruokinnasta ( ja sen myös huomaa biggrin.gif ) - mutta tuossapa ratkaisu siihenkin.
Cee

Akkaa varmaan ottaa pattiin mun koiran turkki. Mun koira syö jotain alennusluppaa ja hyvin vaan kiiltää.
Akan tuulipää syö jotain hienoo safkaa eikä vaan kiillä biggrin.gif

No mutta, onni täällä vaihtelee.

Sitä paitti mun koira on vasta kehittämäs talvikarvaa millä voi uida niin kauan ku meri on auki... ja sit se vasta kiiltääki..

Cee
Cee

Ei sille oikein mitään voi, ku pelittää niin pelittää...

Cee

KatiT
Yllättävän hyvin asennossa ilman Berettaakin...
Cee
LAINAUS(KatiT @ 7.9. 2008, 20:00) *
Yllättävän hyvin asennossa ilman Berettaakin...

Se berettan tarkoitus opetetaan jo kato pentuna.
Joko seisoo tai itkee ja seisoo. Tiäteski on vaihtoehto että ei seiso vaikka käsketään. Mutta sitte ei seiso kyllä enää koskaan. Siis se koira.
Asennolla niin loppuviimeks ees väliä, kuhan seisoo ku sanotaan niin...

Cee
hemuli
Okei, Ceellä on VAAN 60 koiraa kerrallaan, eli oon arvioinu hänen kyvyt liian korkealle ku puhuin sadasta koirasta....

Mutta enivei, ku oli jo puhetta seisomisesta, nii kertokaa auttaako siis joku homeopaattinen lääke, että pallit laskeutus, siis koiran.
Ja samaan hengenvetoon lisään, ettei tartte muiden sanoa "jos ei laskeudu nii ei laskeudu" tai "pakollako niitä palleja yrität koiralles saada". Elikkäs 11 viikkonen pentu, jonka suvussa ei pallipuolia, lupaava, hyvärakenteinen- ja luonteinen kakara, mutta kumpikaan kiveksistä ei tunnu.....
Ainoa uros pentueesta, ja kun kanta on muutenkin niin pieni, niin harmittaa todella jos poijan pallit jää tulematta...

Eli rukoilkaamme kaikki: Morrikselle pallit, Morris tarttee pallit thumbup.gif
Cee
LAINAUS(hemuli @ 7.9. 2008, 23:13) *
Okei, Ceellä on VAAN 60 koiraa kerrallaan, eli oon arvioinu hänen kyvyt liian korkealle ku puhuin sadasta koirasta....

Mutta enivei, ku oli jo puhetta seisomisesta, nii kertokaa auttaako siis joku homeopaattinen lääke, että pallit laskeutus, siis koiran.
Ja samaan hengenvetoon lisään, ettei tartte muiden sanoa "jos ei laskeudu nii ei laskeudu" tai "pakollako niitä palleja yrität koiralles saada". Elikkäs 11 viikkonen pentu, jonka suvussa ei pallipuolia, lupaava, hyvärakenteinen- ja luonteinen kakara, mutta kumpikaan kiveksistä ei tunnu.....
Ainoa uros pentueesta, ja kun kanta on muutenkin niin pieni, niin harmittaa todella jos poijan pallit jää tulematta...

Eli rukoilkaamme kaikki: Morrikselle pallit, Morris tarttee pallit thumbup.gif

Niitä on noutajille laitettu jälkeenpäinki ihan lääkärin toimesta, mutta niistä asioista ei tavata jutella.
Ei kyllä mun noutajille.

Cee

e: itseasiassa voisin nimetä muutamankin eläilääkärin jokka tekee rahasta ihan mitä vaan. Mutta kun en halua oikeuteen, en nimeä. Raha kuiteski on se pointti. Niin ja geelihän ei pursua?
Cee
Meillä muuten kävi niinki sen berettan kaa, että akka ku sitä testaili, nii sai kynnen poikki. sen jälkeen koirat päätti maata ihan hiljaa ja mäki aattelin istua kivelle tupakille ja pitää turpani kii.
Mutta pualiaotomaatti on pualiautomaatti. Sen kaa tarttee olla tarkkana verrattuna taittopiippuseen.

Cee

e: Itseasiassa pualiautomaatti on vaarallisin siviiliase mitä vaan voi olla, koska sse lataa aina uuden patruunan joka laukauksen jälkeen ja siitä ei näe onko se ladattu.
Mutta tosipelimieshän luonnollisesti käyttää puoliautomaatti Berettaa....
Cee
Lueskelin tätä ketjua alusta asti äsken ja siellähän oli hyvä kommentti että tuuli ja virta vie kevyen koiran biggrin.gif

http://img532.imageshack.us/my.php?image=myrskyfo3.flv

Toi on mun aika kevyt koira, eikä sitä kyllä ainakaan tuolloin tuuli ja virta vieny koska se potkiskelee ihan kivasti meressä.

Cee

ps. joo tuo pätkä on ollu täällä puskiksessa ennenkin, mutta kun tuli niin elävästi mieleen...
Charmy
On sillä muutama pentu

sleepy.gif
Cee
LAINAUS(Charmy @ 8.9. 2008, 18:12) *

Kieltämättä aika hiljaseks vetää... Mutta kai se sitte on kaunis koira ainakin ulkomuototuomarien mukaan?

Cee
hemuli
Mitä järkeä tollasessa "jalostuksessa" on???

Pitäs olla pientä rajaa siinä kuinka paljon jälkeläisiä antaa painaa menemään...
@rja
Kumma juttu, mutta lapukoissa tuo ero käyttö- ja näyttökoiran välillä näkyy harvinaisen selvästi, jopa minäkin sen huomaan.

KatiT
Totta. Ja tuossa kuvavertailussa ei edes ole vielä mukana ihan ne kaukaisimmat ääripäät. Tuolla alemmalla on sentään vielä jalat...
Flavia
LAINAUS(Cee @ 8.9. 2008, 02:20) *
Itseasiassa pualiautomaatti on vaarallisin siviiliase mitä vaan voi olla, koska sse lataa aina uuden patruunan joka laukauksen jälkeen ja siitä ei näe onko se ladattu.
Mutta tosipelimieshän luonnollisesti käyttää puoliautomaatti Berettaa....

Mulle on opetettu että AINA asetta täytyy käsitellä niin kuin se olisi ladattu ja radalle ym mentäessä puoliautomaatissa pitää olla lukko auki ja taitettavan täytyy olla taitettuna, siten osoitetaan muille ettei ase ole ladattu.

Mut eri mieltä tosta puoliautomaatti beretasta. Siin on jotain tyyliä kun on päällekkäispiippunen beretta (mielellään joku 687 silver pigeon sporting, siin on käheet kuviot ;D ), ja juttuhan on niin, että jos ei sillä kahella patilla putoo niin ei kannata ampua ollenkaan. (eri juttu tosin jossain sorsa/kyyhkymetsässä missä on mahdollista hyvinkin ehtiä ampumaan useampikin lintu kuin kaksi samasta lähdöstä, mikä taas on lähes mahdotonta kanalintumetsällä. )

Itselle juuri muutti kotiin Beretan 686 E Sporting, lähinnä tosin radalle (haaveissa pysyy Beretan 682 Gold E Sporting)
Cee
Zippadippadiii, on tosikoiria meillä siis...

Jotenkin eksyin tonne johtavan kotimaisen kasvattajan kotisivuille. Tällä kertaa ei onneks kyse lapukoista.

Komiaa on kun on hienoa ja jalostettua! Hmmm, tosin alkaa olla tälläselle juntille aika korkeakulttuuria, vähä niinku mä oopperaa kuuntelisin.. Notre Damen kellonsoittajan koiria, luulisin...

Cee

ps. Kenneliä lienee mahdoton kuvien perusteella selvittää biggrin.gif
KatiT
Ainut hyvä puoli mitä tuossa nään, on se ettei tarvitse juuri tarpeille ryhtyessään asentoa muuttaa biggrin.gif
sipa
Ei kamala sentään.. blink.gif Miten sakuista on saatu tuon näköisiä "olioita" Kuka voi ihannoida tuon mallista koiraa.. angry.gif
bellfegor
Osaa se sakukin seistä selkä suorana. Laitan vain linkin, koska koira ei ole oma eikä kuvakaan mun ottama. http://www.evergreys.com/images/sake_image.../Eg%20Znoki.jpg
Vanttu
kylläpä niitä on sillä muutama pentu-koiria löytyy muistakin roduista.. KoiraNet

mutta onpa niitä hevosissakin, esim Vieskerillä jälkeläisiä sukupostin kannassa 918 kpl (sukuposti)
Cee
Nyt alkais oleen tosigeelimammojen aika kattella näyttelykoiria islannista, ku islanti meni konkurssiin. Alkaa olla aika painavaa valuuttaa eurot islannissa.
tietenkin ostokset kannattaa maksaa käteisellä (euroilla) kun islannin kruunulla ei syty edes takka enää.

Cee

ps. parin vuoden kuluttua kovaa valuuttaa islanniss alkaa oleen varmaan jo kaikki euro -ja jenkkikrääsä (niken käytetyt lenkkarit jne) kun niiden vastaa entisen neuvostoliiton ruplaa.
Elikkä voi vaihtaa vanhat adidakset koiranpentuun.

ps2. Baltian maat muuten kaatuu kans, joten sieltäki saa pian halvalla geeliä.
@rja
LAINAUS(Cee @ 4.10. 2008, 10:03) *
Zippadippadiii, on tosikoiria meillä siis...

Jotenkin eksyin tonne johtavan kotimaisen kasvattajan kotisivuille. Tällä kertaa ei onneks kyse lapukoista.

Komiaa on kun on hienoa ja jalostettua! Hmmm, tosin alkaa olla tälläselle juntille aika korkeakulttuuria, vähä niinku mä oopperaa kuuntelisin.. Notre Damen kellonsoittajan koiria, luulisin...

ps. Kenneliä lienee mahdoton kuvien perusteella selvittää biggrin.gif

Koiranäyttelysäännöissä todetaan:"HYLÄTTY tulee antaa koiralle, joka ei rakenteeltaan vastaa rotumääritelmää, jonka käytös ei ole
rotumääritelmän mukainen tai se on selvästi vihainen, jolla on kivespuutos, hammaspuutoksia tai poikkeavuutta
purennassa tai leuoissa, jonka väritys tai karvapeite on puutteellinen tai joka osoittaa selvästi merkkejä albinismista.
Tämä laatumaininta voidaan antaa myös koiralle, jolla on niin vähän rodun ominaispiirteitä, että se ei vaikuta terveeltä.
Sen lisäksi se voidaan antaa koiralle, jolla on rotumääritelmän vastainen hylkäävä virhe."

Hammaspuutoksista rokotetaan herkästi, miksei tämän näköisestä? Omaan silmääni tuo koira ei ole ainakaan terve, vai?

PS. Tai siis, enhän minä tiedä, rokotettiinko tuotakaan nuorta sakua tuosta rakenteesta....
Cee
Geeli ei aina pursua.

Alla on linkki missä on kuvasarja eräästä suomessa pidettyssä kaikille noutaroduille tarkoitetust ns. A -kokeesta. A -koe on lämpimä riistan koe voittajaluokan noutajille.

Itse en paikalla ollut. Linkissä on miljoona kuvaa, mutta kiinnittäkää huomiota koirien väriin ja rakenteisiin.

Joku jossain kirjoitti kirjoitti, ettei käyttislapukoita kaduilla liikaa näe, ja se on totta. Mutta jossain muualla niitä kyllä näkee melki kyllästymisiin asti biggrin.gif

Kuvasarjan ottajaa en henk koht tunne, mutta sivuston muiden linkkien perusteellaa ei liene metsästäjä.

http://middlerivers.pictures.fi/kuvat/A-ko....2008%20Myrans/

Cee
-musta on kaunista-

ps. On siellä kyllä muuten yks pikkusen geelimmänki näkönen koira näköjään ollu.
http://middlerivers.pictures.fi/kuvat/A-ko...ns/IMG_8726.JPG
iino
LAINAUS(Cee @ 24.10. 2008, 14:43) *
-musta on kaunista-

Yksinkertainen vastaus: Ja pah! biggrin.gif
@rja
LAINAUS(iino @ 24.10. 2008, 21:33) *
Yksinkertainen vastaus: Ja pah! biggrin.gif

Kyllä tuon kuvasarjan perusteella MUSTA ON KAUNISTA biggrin.gif

Mutta sulla Iino on nätti koira, ei mikään punkero smile.gif
hemuli
MUSTA PUNAISIN merkein on kaunis biggrin.gif

iino
LAINAUS(@rja @ 25.10. 2008, 18:31) *
Kyllä tuon kuvasarjan perusteella MUSTA ON KAUNISTA biggrin.gif

Mutta sulla Iino on nätti koira, ei mikään punkero smile.gif

Kiitos smile.gif.

Mulla tosiaan tuohon värimieltymykseen on pahasti vaikuttanut tämä nykyinen otus biggrin.gif.
bellfegor
Black is beautiful and that´s it! Nih! Kert!
Lamppu
Tippa linssissä sakemannin kuvaa saa katsoa...
Cee
LAINAUS(Lamppu @ 3.11. 2008, 21:23) *
Tippa linssissä sakemannin kuvaa saa katsoa...

Pyyhi kyyneleet, sillä tunteet ja näyttelykoirajalostus eivät kuulu yhteen.
Anteeksi, olen väärässä. Kyllähän voittamisen tunne kuuluu, kun se valtaa koko kehon ruusuketta pidellessä ja virnuiltaessa ylväänä lakeijoille jotka palvovat esikuvaansa.
Ja ajatella kuinka voittamisen tunne kasvattaa vielä itseään kun voi halveksivasti katsella hävinneiden kanssakilpailijoiden säälittävän huonoja koiria.

Cee
Cee
Missä vaiheessa ahneudeden ja typeryyden voi erottaa?

Mä jaoin tänään leivän (tai siis cremellä ja valion punaleimaemmentaalilla päällystetyn hapankorpun) koirien kesken.
Ensin heitin pienemmän palan terrierielle, joka säntäsikin sen luo kuin köyhä lapsi ja alkoi syömään.
Sen jälkeen heitin toisen palan mun tosipelikoiralle.

Tää terrieri näki sen toisenki heiton, ja lähti ku ohjus sen toisenki palan perään, vaikka jo söi omaansa, minkä syömisen sitte jätti kesken.
No tosipelikoira söi eka omansa, ja sitte sen terrierinki leivän...

Oppivatko he jotain??

-No sen mikä kulkee geeneissä...

Cee

ps. Mikä on tarinan oppi?
tarinan oppi kulkee geeneissä, sitä on mahdoton kirjoittaa...
iino
Tässä sopivaan ketjuun kaverin koirasta kuvia, niille jonka mielestä musta on kaunista biggrin.gif. Ikää koiralla kuvissa 11-12 kuukautta.

Cee
Ohhoh, tuo lapukkahan on komeen näköinen. Taitaa olla ihan käyttis. Olis kiva pikkusen olla utelias ja kysyä mistähän päin lienee koira hankittu?

Joka tapauksessa komea ainakin vielä kehityksen tossa vaiheessa. Ripeän näköinen biggrin.gif

Cee
KatiT
Tapasin männä viikolla marketin parkkiksella tädin, joka ulkoilutti käyttislapukkaansa. Kyseessä pentu. Rouvasihminen kysyi, josko koira saisi tulla tutustumaan lähemmin ja minähän kernaasti suostuin. Mutta ei se sitten tullutkaan... Olivat tulleet kuulemma maalta ihmisten ilmoille tutustumaan erilaisiin asioihin. No - ei siitä mitään tullut, se pelkäsi ihan kaikkea ja koko ajan. Viimeinen niitti siihen totutteluun oli, kun joku jyräs ostoskärryillä sen ohi, se meni täysin sekaisin, riuhtaisi ittensä pannasta läpi ja sitten katu alkoi maittaa dry.gif Luulen, että juoksee vieläkin. Uskoisin, että pikkusen on hommia tehtävä vielä sen kohdalla, ennenkuin arvaa Berettalla jysäytellä biggrin.gif

Mikä siis tarinan opetus? No ainakin se, että geelin saa vielä juosten kiinni kun se paniikissa pakenee - tuota ei saatu biggrin.gif
Cee
LAINAUS(KatiT @ 2.3. 2009, 21:21) *
Tapasin männä viikolla marketin parkkiksella tädin, joka ulkoilutti käyttislapukkaansa. Kyseessä pentu. Rouvasihminen kysyi, josko koira saisi tulla tutustumaan lähemmin ja minähän kernaasti suostuin. Mutta ei se sitten tullutkaan... Olivat tulleet kuulemma maalta ihmisten ilmoille tutustumaan erilaisiin asioihin. No - ei siitä mitään tullut, se pelkäsi ihan kaikkea ja koko ajan. Viimeinen niitti siihen totutteluun oli, kun joku jyräs ostoskärryillä sen ohi, se meni täysin sekaisin, riuhtaisi ittensä pannasta läpi ja sitten katu alkoi maittaa dry.gif Luulen, että juoksee vieläkin. Uskoisin, että pikkusen on hommia tehtävä vielä sen kohdalla, ennenkuin arvaa Berettalla jysäytellä biggrin.gif

Mikä siis tarinan opetus? No ainakin se, että geelin saa vielä juosten kiinni kun se paniikissa pakenee - tuota ei saatu biggrin.gif

Älä nyt p*rkele kerro tollasia kauhutarinoita käyttölinjasista! Ton täytyy olla vain urbaanilegenda. Joo, niin sen täytyy olla.
Aito käyttis olis hakenu kaupasta laatikon bissee ja aurinkotuolin ja kattellu marketin vilinää...

Cee
Cee
Tämä nettisivu täytyy linkittää kaikkien luettavaksi, koska kaikkien luettavaksi se kai on tarkoitettu kun netissä on:

http://www.labradoripojat.fi/6

Siinä sitä köyhille miettimistä ennen ku ostaa jonkun muun koiran kuin lapukan!

Ihan pari kohtaa on erityisen tärkeä lainata:

"POIKKEUKSELLISESTA KOIRASTA NÄKEE SEN ALKUPERÄN"

"Labradorinnoutaja on vankka, lihaksikas ja urhea vesipeto. Monet luonteenpiirteet ja fyysiset ominaisuudet kertovat koiran alkuperästä työkoirana."

"Väsymätön labradorinnoutaja on täynnä energiaa"

".Sen kestävyys yhdessä loistavan näkö- ja oppimiskyvyn kanssa tekevät siitä upean opaskoiran ja noutajista parhaan."

"Koiran vettä läpäisemätön turkki " "sillä vesi ei pääse turkin sisälle. "

" luontainen geneettinen taipumus painonnousuun"

Elikkä pohtikaa noita asioita ennen ku ostatte seuraavan koiran! En edes minä tiennyt kaikista lapukan ominaisuuksista ennen kuin tota juttua luin biggrin.gif

Kaikki muut lähinnä naurattaa, mutta toi viimenen lienee käännösvirhe allaolevasta jonkun muun geelipellen lontoon tekstistä. Lapukka EI OLE geneettisesti taipuvainen painonnousuun, vaan ahneuteen. Siihen ahneuteen ovat tosin taipuvaisia lähes kaikki eliöt maapallolla. Painonnousuun ovat taasen taipuvaisia omistajat.

En jaksa kommentoida erikseen noita lainauksiani, mutta eipä noissa mainosteksteissä geeli juuri pursua, eihän? Kyseessähän ovat täysin rehelliset ominaisuuksista kertovat speksit, missä mm. kerrotaan ettei lapukan turkki läpäise vettä...

Cee
KatiT
LAINAUS(Cee @ 1.4. 2009, 19:38) *
" luontainen geneettinen taipumus painonnousuun"

Tutut sivut, ja tutut koirat joten jätän kommentoimatta sen suuremmin, kuin että mulla on toi sama geneettinen vika. Lähes 40 vuotta ehdin luulla että tää leveä hutlari ja alati kiilaava painolukema johtuvat huonosta isäsuhteestani, mutta viimeisimpien tutkimusten valossa se Luojan kiitos onkin geneettinen vika. Sinällään hyvä yhdistelmä tullut tehtyä ihan randomilla, kun kakarat on soukkia ja laihoja biggrin.gif
Cee
LAINAUS(KatiT @ 1.4. 2009, 20:36) *
Tutut sivut, ja tutut koirat joten jätän kommentoimatta sen suuremmin, kuin että mulla on toi sama geneettinen vika. Lähes 40 vuotta ehdin luulla että tää leveä hutlari ja alati kiilaava painolukema johtuvat huonosta isäsuhteestani, mutta viimeisimpien tutkimusten valossa se Luojan kiitos onkin geneettinen vika. Sinällään hyvä yhdistelmä tullut tehtyä ihan randomilla, kun kakarat on soukkia ja laihoja biggrin.gif

Lueppas tää vielä, saattaa koskea suakin:

"Muisti, hajuaisti ja tarkka näkö ovat labradorin poikkeuksellisia kykyjä, joita tulee suojella sopivilla elämäntavoilla! "

Joten mä ainakin jättäisin ekana alkoholin ja tupakit...

Cee
KatiT
biggrin.gif Mä kun en käytä kumpaakaan, on sanomattakin selvää että muisti on terävä ja nenäkin toimii.

Mun mielestä muisti, hajuaisti ja näkökyky eivät ole kykyjä, vaan kaikille luontokappaleille oleellisesti kuuluvia aisteja. Ei vain lapukalle. Jokainen vaalikoon niitä kuten parhaakseen katsoo biggrin.gif
Cee
LAINAUS(KatiT @ 1.4. 2009, 21:03) *
biggrin.gif Mä kun en käytä kumpaakaan, on sanomattakin selvää että muisti on terävä ja nenäkin toimii.

Mun mielestä muisti, hajuaisti ja näkökyky eivät ole kykyjä, vaan kaikille luontokappaleille oleellisesti kuuluvia aisteja. Ei vain lapukalle. Jokainen vaalikoon niitä kuten parhaakseen katsoo biggrin.gif

Ja fiksut hommaa koiran korvaamaan omansa. Nyt en tarkoittanut geelareita.

Cee
@rja
Täytyy sen olla geeneissä:

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200904019339607_ul.shtml
Cee
LAINAUS(KatiT @ 1.4. 2009, 21:03) *

Niin, mutta kun sinun mielipiteesi ei välttämättä ole oikea. Lueppa hieman muitakin geelisivuja ja et voi kuin ihmetellä mitä kaikkia ominaisuuksia onkaan koirissa. Mulle oikeasti oli yllätys toi labradorin veden pitävä turkki.
Oottakaapa kun käsiksi vielä muidenkin rotujen geelimainoksiin biggrin.gif Pulikin varmaan on jo ollut eka avaruuskoira tai jotain biggrin.gif

Cee
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.