Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Kennelnimen anominen
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > Kasvattajafoorumi
takku
Elikkä olen aikeissa tämän vuoden puolella lähteä anomaan kennelnimeä ja netistä tästä aiheessa lukiessani törmäsin anomiseen
vaikuttavia tekijöitä. Ja kopioin Beaglejärjestön sivuilta tälläiset (itselläni ei ole beagleja...)

* hakija on täyttänyt 18 vuotta
* hakija on sopiva kennelnimen haltijaksi
* hakija on kennelliiton ja rotujärjestön jäsen
* Kennelliittoon on toimitettu rotujärjestön lausunto asiasta tai rotujärjestön antama todistus jäsenyydestä, josta ilmenee, että rotujärjestö ei halua antaa lausuntoa kennelnimeä varten
* hakija on hyväksytysti suorittanut kasvattajan peruskurssin
* hakija on allekirjoittanut kasvattajasitoumuksen

Eli millä perustein katsotaan hakijan olevan sopiva kennelnimen haltijaksi?
Tiedän että ikä ja kasvattaja kurssit, jotka käyvät edellytyksissäkin ilmi, mutta muuta?

Osaako kukaan selventää kohtaa 4?
Olen kuullut että rotuyhd. haetaan "suosituksia" tms. miten näihin voi vaikuttaa, muutoin kuin olemalla jäsen?
Mitä jos rotuyhd. ei halua antaa lausuntoa kennelnimeä varten?

Suuri kiitos näin etukäteen auttaville! dogrun.gif

Cerasi
Näihin löytyy vastauksia noista aiemmista ketjuistakin, jos viitsii vain niitä vähäsen selailla.

Minä olen aina olettanut tuon sopivuuden tarkoittavan sitä, että hakija on "normaali" ihminen.

Suosituksista olen puolestaa ymmärtänyt, että rotujärjestöltä saa kyllä periaatteessa aina puoltolausunnon. Pitää oikeasti olla tehnyt jotakin radikaalimpaa ja rotujärjestön vastaista, olla käyttäytynyt vastuuttomasti tms., jollei lausuntoa saa. Ja noissa ohjeissahan jo lukee, mitä tapahtuu, jollei puoltolausuntoa haluta antaa. Silloin siis rotujärjestön ilmoitettava, miksi ei ja annettava todistus jäsenyydestä.
takku
Hei,

Kiitoksia vastauksistasi ja tosiaan pitääpä selailla noita vanhempia kysymyksiä...
Noin itsekin ajattelin tuon sopivuuden kannalta, mutta piti vielä varmistaa että haettiinko sillä jotain muuta. smile.gif
Kerettiläinen
On tiettyjä rotuyhdistyksiä, jotka ovat vähän erilaisia näissä asioissa.
Laittavat sellaisia ehtoja puollon saamiselle, että ...

Näistä on joskus ollut esillä julkisesti Koiramme-lehden takaosan päätöksissä ainakin se Kanakoirakerho muistaakseni.
Kyllä se kennelnimi heltisi Kennelliitosta vaikka hakija ei saanutkaan puoltoa rotujärjestöstä.

Jos on väärin ja joku muistaa paremmin, korjannee.
Hukkids
Minä löysin tuommosen :

2. KENNELNIMEN SAANTIEHDOT
Kennelnimi voidaan myöntää seuraavin edellytyksin
- hakija on täyttänyt 18 vuotta
- hakija on sopiva kennelnimen omistajaksi
- hakija on Kennelliiton ja rotujärjestön jäsen
- Kennelliittoon on toimitettu rotujärjestön lausunto asiasta tai rotujärjestön antama
todistus jäsenyydestä, josta ilmenee, että rotujärjestö ei halua antaa lausuntoa
kennelnimeä varten
- hakija on hyväksytysti suorittanut kasvattajan peruskurssin korkeintaan seitsemän (7)
vuotta sitten

- hakija on allekirjoittanut kasvattajasitoumuksen
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.