Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Wanhainpäivä lähenee...
Puskaradio > Puskis > **OFF TOPIC**
Sivuja: 1, 2
Summer.
En löytänyt ainakaan puskaradion hakukoneella vastaavanlaista. Eli keskustelua wanhaintansseista, olisi kiva jakaa kokemuksia! wink.gif

*Tanssitko tänä vuonna?
*Miten treenitovat menneet?
*Millainen partneri sinulla on?
*Millainen puku? Paljonko käytät rahaa koko päivään?
*Vai oletko jo tanssinut?
*Muistoja vanhemmilta ihmisiltä?
*Millaiset jatkot ja mihin suuntauu/suuntautui?

Olen kiinnostunut! Itse tanssimme täällä Virroilla juuri tuona 15 helmikuuta perjantaina. Huomenna on vikat varsinaiset treenit, sitten enää kenraali ym. ekstraharkkoja. Minua jännittää, joo. Pelkään tietenkin, että näytän ihan pökkelöltä ja sekoan askelissa. Treenit ovat sujuneet kivuttomammin kuin kuvittelin. Olen nauttinut. Parini on hmmm... suora ja rehellinen. Pidän siitä, ettei minun tarvitse koko ajan pelätä mitä pari ajattelee, eikä minun tarvitse yrittää vakuutella mitään. Pidän siitä, etä hän ottaa tämän yhtä vakavasti kuin minä teen. Kun sössin jotain ja minulle tulee pälle tämä "apua, apua"- vaihe, hän sanoo vain "älä anna sen häiritä". Jaa, en tiedä, mutta se on jotenkin rauhoittavaa (ei haittaa vaikka tekisi virheitä). Toisaalta en kuitenkaan halua tietää, mitä hän mahtaa ajatella minusta. Kuitenkin, eteen päin. Hain pukuni viime lauantaina kotiin. Sormeni syyhyävät kaivamaan sen tuolta pukupussista esiin w00t.gif Vanhemmille esiinytminen jännittää eniten. En oikein tiedä oikeasti miten pitäisi käyttäytyä. Papallani on ollut jo viimeiset kolme vuotta huoli siitä, kun minulla ei ole poikaystävää, ja pelkään, että hän innostuu vähän liikaakin taas vaihteeksi. cry.gif Jatkopaikka meillä on vielä aivoin, kaikki lähiseudun paikat on varattuja crybaby.gif Olen kuitenkin löytänyt itsestäni varsinaisen tanssijan näinä kuukausina biggrin.gif (Olemme treenanneet jo lokakuusta lähiten) Lisää kirjoitan myöhemmin, ja voin kuvailla pukuani. Kuvaksi en sitä valitettavasti nyt saa sad.gif

Mutta, nyt on teidän vuoronne smile.gif
~Blink~
Vanhana käpynä....

Puku oli vuokrattu, väärää kokoa ja korjauksen jälkeenkin yläosastaan liian löysä, että sain sen edes päälle (kirotut ristikkäiset olkaimet...) Mutta väri ja materiaali onneksi korvasivat, ja korsettimallinen yläosa peitti sitä löysyyttä biggrin.gif Rahaa meni hmm... liikaa, olisiko 160 vuokra (ei siis oikeesti Mitään muistikuvaa hinnasta... 120, 160 tai 180... liikaa silti) Hiukset laittoi kampaaja-äiti ja meikin teki täti. Hiukset siis ilmaiseksi...

Pari oli hyvä kaveri, harjoitteltiin alussa eri ryhmässä mutta yhteinen sävel kyllä löytyi yhteisharjoituksissa ja hauskaa oli. Meikän suorasanaisuutta käytettiin harjoituksissa hyväksi ja kerroin elämän tosiasioita valssia taitamattomille herrolle "PYÖRI! PYÖRI!" Sinänsä hyvä, että tuli harjoiteltua satunnaisten parien kanssa, sillä se paranti huomattavasti omaa suoritusta. Viimeisessä tanssissa illalla alkoi kyllä jo vähän seota askelissaan (itsehän olin sairas ko. päivänä) mutta ei haitannut. Nauramalla selviää ja oletettavasti 5000 ihmisestä ehkä 3 katsoi sillä hetkellä meitä. Kaikki neljä lukiota tanssivat Joensuu Areenalla viimeisenä illalla. Kokonaisuudessaan hubaa, meillä oli sen verran hyvä henki koko porukassa että mitään fanaattista pätemisen tarvetta ei kellään ollut. Kenraaliharjoituksissa (areenalla) heitettiin vaan kengät nurkkaan ja riehuttiin. Koko tapahtumaa ei siis pidä liian vakavasti ottaa. Hauskaa sinne kannattaa lähteä pitämään.

Jatkoja ei suuremmin meillä ollut, Teatteriravintolassa käytiin syömässä, allekirjoittanut oli lähellä nukahtaa ruokalautaselle, joten suoraan kotiin nukkumana ja seuraavaa päivää varten voimia keräämään. Vanhojenmatka suuntautui lappeenrantaan jostai tuli nähtyä tasan se oma hotelli. Matka olikin sitten sellaista hubaa.
Quéta
Täällä yksi tämän vuoden wanha! biggrin.gif

Itse en tanssi ollenkaan, vaan olen juontamassa tanssit. wink.gif Olen käynyt seuraamassa muiden tanssiharjoituksia ja ihan kivalta vaikuttaa. Harmittaa hiukan, etten sitten päässyt tanssimaan, mutta minkäs sille voi kun ei ollut poikia enää jäljellä..

Hain pukuni pari viikkoa sitten ompelijalta ja olen siihen aikas tyytyväinen. Maksamaan puku tuli 220 euroa, mutta tarkoituksena siitä olisi myös saada puku yo-juhliin joillakin muutoksilla. Väriltään pukuni on ruskea (voin myöhemmin laittaa kuvia). Alunperin tarkoituksena oli, että isosiskoni laittaisi minulle kampauksen, mutta mulla on todella vahvasti kerrostetut hiukset (päältä todella lyhyet), joten parin kokeilu kerran jälkeen siskon kanssa päätin suosiolla varata ajan kampaajalle.. Meinasi olla hiukan kiven alla tuo kampaajalle pääsy, mutta onneksi lopulta löytyi vielä paikka minne mahtui! Haluttais hirveästi käydä ottamassa rakennekynnet tansseihin.. rolleyes.gif

Jatko paikka on myös tiedossa. Heti kun koulusta pääsemme, kaikki koulumme wanhat lähtee Oulun Fransmanniin syömään. Illalla meno jatkuu paikallisella nuoriseuralla, joka on kahdeksasta eteenpäin varattu. wink.gif
Flavia
Täältäkin ilmoittautuu yksi tämän vuoden wanha smile.gif

Harjoitukset on sujuneet yllättävän hyvin ja kaikki tanssit on nyt oikeastaan hallussa. Valttia harjoitellessa huomasi että tanssikurssilla ja sukujuhlissa tanssimisesta oli jotain hyötyä, nimittäin parini rytmitaju on/oli kaikkea muuta kuin hyvä.. No osaa se nyt jo laskea kolmeen kun uutena vuotena sille paasasin ph34r.gif

Parini siis on ihan mukava, juttua riittää eikä kummallakaan ole mitään paineita virheistä, jos mokataan niin sitten mokataan, pääasia on pitää hauskaa. Miinusta parissani on pitkät vaaleat hiukset.. tai ei pitkissä hiuksissa mitään pahaa ole mutta väri ei vaan oikein sovi x)

Puku on vuokralla, juuri tuli muuten viesti että puvun muokkaukset on tehty ja sen saa hakea. kuva löytyy täältä. Tuo kuva on tosi huono, kännykuvan laatu tietty 10+.. Laitan vielä uuden kuvan jahka saan puvun haettua.

Puvun vuokra on 160e, kengät oli vain 35e (eivät ole oikeat tanssikengät, ostin aiemmin tanssikengät joilla en loppupeleissä pystykkään tanssimaan..), hanskat 25e (valkoiset), meikki 80e. Kampauksen hinnata en vielä tiedä, ensviikon torstana on värjäys aika ja samalla suunnitellaan että minkälainen kampaus tulee, villinä veikkauksena hiuksiin menee 100-150e (värjäys + kampaus)..

Puvun, hanskat ja kampauksen maksaa äitini, kengät ja meikki (+hiusten värjäys) menee omasta kukkarosta.

Jatkopaikka on tiedossa, heti kun juhlapaikak on saatu siistittyä niin lähes kaikki tanssijat lähtee vuokratulle mökille.
jatkojen jatkot on sitten toukokuussa jolloin lähdetään kakkos risteilylle smile.gif
Cerasi
Viime vuoden wanhojenpäivä keskustelukin löytyy muuten: http://www.koirauutiset.com/forums/index.p...33&hl=wanha
Sieltä löytyypi jo varsin paljon keskustelua aiheesta (ja vastauksia noihin kysymyksiin) smile.gif
Hiipivä Siiseli
*Tanssitko tänä vuonna?
Tanssin kyllä, parin sain vähän viime tingassa, mutta sain kuitenkin smile.gif

Yllättävän hyvin. Pari on jo abi eli viime vuonna tanssinut, joten hänellä tanssit ovat hallussa - helpottaa huomattavasti omaa menoa, kun pari jo osasi ja pystyi samalla keskittymään siihenkin, että minä menen oikein. Ja ihan hauskaakin on ollut, vaikka kaikkiin harkkoihin poika ei olekaan jaksanut takamustaan raahata.. Nyt onkin enää kenraali jäljellä, ainakin treeniaikataulun mukaan.

Abi tosiaan, hirmu mukava poika, jonka kanssa oli virityksiä viime vuoden puolella - ne tosin loppuivat ennen harjoituksien alkamista. Hyvä tanssimaan ja kova puhumaan. smile.gif Vaikka kovin laiska tapaus, kuten olen itsekin.

Hirmu yksinkertainen, hopeansinisenharmaa (vaihtelee katsojasta, minkä värinen se on..), ja vuokralle tulee. Kuitenkin ihan kaunis, tosin harmittaa, ettei hihoja ole, sillä kainaloni ovat tosi huonossa kunnossa sad.gif Ja pirun kallis, vuokrahinta 110 e + alushame 30 e + hanskat 23 e (luoja, tästä tulee ihan hirmuinen summa!). Hiukset ja meikin laittaa kampaajaopiskelijapikkuserkkuni, joten siinä sentään päästään vähän halvemmalla. Hintaa päivälle kuitenkin tulee olemaan..

Joo, varmaan tosi kivat. Olen katkera, en mahtunut mukaan, kun "ilmottauduin" viimeisten joukossa jahkattuani lähtöäni tarpeeksi.. Toki omakin toiminta olisi voinut olla nopeampaa, mutta sitäkin enemmän harmittaa. LYKin vanhat lähtevät johonkin sauna/uima-allastiloihin tms., joten kaikki halukkaat eivät mukaan päässeet (100 hlöä otettiin), mikä on mielestäni tosi mälsä juttu. Varsinkin, kun itse kuulun niihin, jotka eivät mahtuneet. Mutta pitäkööt hauskaa siellä, minä menen kotiin dataamaan ja katsomaan telkkaa..

Edit: Jaaha, Cerasi ehtikin laittaa linkin vanhaan keskusteluun. No, antaa tämän olla täällä smile.gif
hellu.
Tanssitko tänä vuonna?
Tanssin.

Ihan kivasti, askelkuviot on suhteellisen simppeleitä ja parikin ihan siedettävä.

Parini on kauhea hössö, puhuu ja säätää koko ajan jotain. Itse olen se rauhallisempi tapaus, mutta ihan kivasti siis tullaan juttuun. Ei ainakaan tarvii varoa puhumisiaan tai olla vaivautunut, se on jo paljon!

Puku on yksinkertainen vihrea satiinihame, jossa yläosan mukakorsetti on sametti. Aika avonainen pääntie, sellainen venekaulus. Puku on vuokralla (80e) plus kampaaja (50e), eli kallista lystiä mutta ei onneksi ihan älytöntä smile.gif

Jatkoille on varattu joku "hulppea paikka" josta en tiedä sen enempää, paitsi että kivaa tulee kuulemma olemaan! Jee!
Rochas
Mulla on ens vuonna vasta wanhat eessä. Olisi kiva kuulla lisää mistä olette pukunne hankkineet/vuokranneet? smile.gif
Summer.
Tampereeelta yhdestä pukuvuokraamosta vuokraan. Aika hintava tosin on, vuokraus 250! Noh, se paikka josta haen on hintansa arvoinen, siellä oli todella valtavat valikoimat mitä upeimpia pukuja ja ystävällistä palvelua. Se paikka oli nimeltään Lavem byMuotitalo Tyynelä ja näitä tämän saman ketjun (Tyynelän) paikkoja on tietääkseni muuallakin paikkakunnilla. Puhelinluetteloista löytyy noita vuokraamoja ainakin.

Sori, etten löytänyt tota aiemmin mainittua ketjua, mutta on noille ylppäreillekin ollut melkein aina omat ketjunsa smile.gif
Hiipivä Siiseli
Itse vuokraan sellaisesta pukuvuokraamosta täällä Lahdessa (ylläripylläri), jossa on kyllä lähinnä hääpukuja. Niitä vanhojenpukuja ei ihan hirveästi ollut, ja osa oli kyllä ihan kamalia. smile.gif Onneksi kuitenkin löytyi tuo itselleni sopiva, vaikka tosiaan ne hihat olisivat olleet ihan kiva juttu, kainalot kun ovat ihan kamalan näköiset. Melko myöhään olin sitäpaitsi liikkeellä, kun paristakaan ei ollut tietoa vielä muutamaa viikkoa ennen kurssin alkamista, eli saan tosiaan kiittää onneani siitä, että ihan nätin puvun sain.
Flavia
LAINAUS(*Dalmatian* @ 30.1. 2008, 15:06) *
Tampereeelta yhdestä pukuvuokraamosta vuokraan. Aika hintava tosin on, vuokraus 250! Noh, se paikka josta haen on hintansa arvoinen, siellä oli todella valtavat valikoimat mitä upeimpia pukuja ja ystävällistä palvelua. Se paikka oli nimeltään Lavem byMuotitalo Tyynelä ja näitä tämän saman ketjun (Tyynelän) paikkoja on tietääkseni muuallakin paikkakunnilla. Puhelinluetteloista löytyy noita vuokraamoja ainakin.

Mä vuokrasin pukuni Seinäjoen Tyynelästä smile.gif On kyllä mun mielestä tosi mukavaa palvelua jne. 2x sovitus kuului ainakin itselläni puvun vuokraan joka on siis 160e
Ninnura
*Tanssitko tänä vuonna?
Tanssin juu smile.gif

*Miten treenit ovat menneet?
Tosi hyvin, ottaen huomioon, että harkat on ollu pari kertaa viikossa ja mun pari on päässyt vaan kerran viikossa käymään niissä......

Mun pari on toisesta koulusta, sellanen vanha tuttu whistling.gif Se on kyllä tosi mukava ja tekee melkeen mitä tahansa keksinkin pyytää biggrin.gif

Puku on sellainen pinkki ja olkaimeton biggrin.gif Ja ihan ostettu, oli tarkotus teettää, mut löysin niin mun näkösen puvun, että teettäminen jäi siihen. En edes viitti laskea et paljonko rahaa menee koko päivään.....ihan liikaa biggrin.gif Kengät ja korut ostin Thaimaasta, että ne oli kohtuu halvat jos vertaa Suomen hintoihin. Kampaus mulla on sekä to, että pe ja samoin meikki. Ja koska, mulla on rakennekynnet niin ne pitää huoltaa just ennen vanhojen tansseja, et saan ne puvun väriin sopiviks ja et ne on sit siistissä kunnossa.

Me tanssitaan 14.2 Carbiassa ja sen jälkeen mennään Holiday Inniin syömään. 15.2 on tanssit koululla ja lupautusin viel menee jonnekin Huhkotalolle tanssii vanhuksille. Sit samana päivänä lähdetään Wanhojen risteilylle Silja Euroopalla.

Hieman kuvia:
Puku
Koru
Kengät
<Iida>
^ Voi ihana, nuo on kyllä niin Ninniä biggrin.gif

Rochas: mun pari kaveria vuokras puvun Linnanneidosta Järvenpäästä. Olin siellä itsekin mukana, puvut ovat todella kauniita, mutta vuokrahinta on suht kallis...
>tinja<
Mä oon jo kans vanhani tanssinu, mutta voin laittaa viime vuoden puvusta kuvia myöhemmin biggrin.gif en muista mitä tuli hinnaks, mutta puvun tosiaan pitäis olla uniikki (Englannissa tehty, mikä on aika harvinaista mun käsittääkseni näille vanhojenpuvuille) Oli liikeen näyteikkunapukuna ja siihen sitten ihastuin tongue.gif En muista kuollaksenikaan mitä maksoi, mutta kyllä se maksoi biggrin.gif Olisko menny 400 e puolelle jo pelkkä puku? En mene nyt vannomaan, saattaa olla enemmän, saattaa olla vähemmän. Mulle oli tärkeetä tosiaan, ettei toista samanlaista tulisi vastaan smile.gif Helsingistä löysin, voin antaa liikkeen nimen jos kiinnostaa jotakin myöhemmin.
-anna-
Haikeena luen taalla naita vanhojenpaiva keskusteluja, itse kun olisin vanha nyt mutta valivuoden takia joudun menemaan 91 kanssa yhta-aikaa smile.gif Voi kun olisi kiva olla vanha, ja ensi vuonna abi thumbup.gif

No, saapahan lisavuoden miettimis aikaa ja ainakin englanninkielen taito paranee smile.gif
-Milli-
*Tanssitko tänä vuonna?
- kyllä, vaikka ensin olin sitä mieltä että en tod. mutta nyt on tämän hetken yksi parhaista asioista elämässä rolleyes.gif

- ihan kohtuuhyvin, kun virheet osaa ottaa huumorilla.

-paras, tottakai teehee.gif

- tumman vihreä, 15vuotta sitten itse tehty, serkulta lainassa. Iso helma, samettia, ja hihat verkkoa ruusukuvioilla. Alushame tuo siis tohon helmaan PALJON kokoa, ja olkapäät näkyy siis kokonaan.
http://img.photobucket.com/albums/v638/-Mi...porvoomoppe.jpg

-ei juurikaan kun viimevuoden tansseja en nähnyt. Parit tanssit nähnyt videolta.

-erään vanhan ravintolan alakerta meille varattu smile.gif
Summer.
LAINAUS(Flavia @ 30.1. 2008, 17:21) *
Mä vuokrasin pukuni Seinäjoen Tyynelästä smile.gif On kyllä mun mielestä tosi mukavaa palvelua jne. 2x sovitus kuului ainakin itselläni puvun vuokraan joka on siis 160e

Juu, palvelu pelaa heillä! thumbup.gif Aika jännä tuo hintavaihtelu blink.gif Oma pukuni on ohut olkaiminen kullanvärinen, johon tulee hartiahuivi pikku neppareilla kiinni. Lantion kohdalla vasemmalla on hopeinen koru/koriste ja puvussa on pienistä helmistä tehty kuvio. Helmassa menee vasemmalla leikkaus. Puvussani ei ole vannetta, siksi se on kevyt kantaa ja helppo tanssia.

Milli^: minullakin oli joskus viime vuonna sellainen fiilis, etten tosiaankaan mene tanssiman ja olin varma, etten löytäisi edes paria. Mutta. Kun katselimme viimevuotisia tansseja, päätin että minähän en ainoana jää katselemaan sivusta, pitää ainakin yrittää! Ja heti kun pääsimme pois salista, juoksin parini luo ja kysäisin biggrin.gif Ja vielä tänä syksynä mietin, mihin olen oikein itseni tunkemassa, mutta nyt...kyllä... melkeinpä tämä on nyt minullakin parasta tällä hetkellä elämässä biggrin.gif Se on jotenkin henkireikä ollut minulle smile.gif Ja olen tosi iloinen, että uskalsin lähteä kokeilemaan jotain uutta! Tämä saattaa kuulostaa siltä, että yksistä vanhojentansseista muuttuisi koko loppuelämä, mutta on tämä ollut niin uutta ja ihanaa minulle.
Flavia
LAINAUS(*Dalmatian* @ 1.2. 2008, 16:33) *
Juu, palvelu pelaa heillä! thumbup.gif Aika jännä tuo hintavaihtelu blink.gif Oma pukuni on ohut olkaiminen kullanvärinen, johon tulee hartiahuivi pikku neppareilla kiinni. Lantion kohdalla vasemmalla on hopeinen koru/koriste ja puvussa on pienistä helmistä tehty kuvio. Helmassa menee vasemmalla leikkaus. Puvussani ei ole vannetta, siksi se on kevyt kantaa ja helppo tanssia.

Tosiaan aika jännä että melkein satasella heittää blink.gif Olisiko huivi tehnyt lisää vuokraan? Itse en huivia ottanut ollenkaan.
Kuva puvusta on täälä.
Summer.
LAINAUS(Flavia @ 1.2. 2008, 17:18) *
Tosiaan aika jännä että melkein satasella heittää blink.gif Olisiko huivi tehnyt lisää vuokraan? Itse en huivia ottanut ollenkaan.
Kuva puvusta on täälä.

Saattaahan se ollakin, en muutakaan keksisi... Tosin miten yksi huivi voi olla niin kallis? Voi että...Meillä on harkat (viimeiset?) keskiviikkona heti kun viimeinenkin koe on ohi. Ihana lopetus koeviikolle, vaikka olenkin jo silloin todennäköisesti aikas väsynyt.
-Milli-
Mä sain myös lainaksi sellaisen viitan,karvasisustalla, ulkokäyttöön siis, jossa myös huppu,eli ei sadesää pääse yllättämään, vaikka ei se kyllä kiva ilma olisi rolleyes.gif

Meillä oli treenit keskiviikkona. Seuraavat torstaina liikkatunnilla. VIimeiset harkat 14pv (eli tansseja edeltävänä päivänä) "iltajuhlapaikassa", mieluiten puvut päällä. Tanssipäivä perjantai alkaa opettajille kahvitustilaisuudella 9.30 , ja koulutansseilla klo 10.00 (en tajua miten kerkeää!). Päivällä kouluille esiintymisiä yht. 5kpl + vanhemmille illalla.

Tansseja meillä on yht 7kpl. Poloneesi, avaustanssi, tango, salty dog drag, Cicapoo ,(sitten joku sellanen missä tanssitaan kahdessa eri piirissä, vaihdetaan pareja jne. lausutaan "skifi mikser", tai jotain), ja wienervalssi.

Itse en jotenkin enää oikein mun puvusta tykkää unsure.gif
hellu.
Meidän päivän ohjelma on seuraava: aamulla ysiltä koululle valokuvaukseen, kahdeltatoista tanssit koululla, kahdelta tanssit koskikeskuksessa (paikallinen ostoskeskus), puoli neljän aikoihin ravintolaan syömään, kuudelta illalla tanssit koululla (vanhemmille yms.) ja kasista eteenpäin jatkot thumbup.gif Jee, ihmeellistä kyllä, mutta odotan päivää ihan intona! Tosin ruma puku ja rasittava pari vähän epäilyttää, mutta eiköhän se suju. Me tanssitaan vaan kolme tanssia, kun wanhoja on niin paljon: avaustanssi (polkka masurkka), cicapo ja fireman`s dance + sitten sellainen esittelyjuttu.
Hiipivä Siiseli
Meillä on kenraali 11. pvä, eli taitaa olla maanantai, ja torstai-iltana vanhemmille tanssitaan. Perjantaina sitten esitys koululla peruskoululle ja suurhallissa ykkösille + muille, ja siellä tanssivat kaikki Lahden koulut yhtä aikaa. Tansseja on 8: Poloneesi, Cicapo, Pas d´Espagne, Pas de Quatre (hah, ei hajuakaan, kumpi noista on kumpi - tanssit kyllä muistan), Veleta-valssi, Salty dog rag, Lambeth walk ja Wienervalssi. Salty dog rag on suosikkini, nuo kaksi Pas-tanssia ovat molemmat tylsiä. Nyt on alkanut jo vähän jännittää tuo päivä.

Itse meinasin myös huivin pukuuni hankkia, mutta vuokraamon hinnat ovat niin törkeän korkeat, etten enää viitsi äitiltä lisää rahaa pyytää, kun hanskoihinkin meni se 23 euroa.. Ehkä jos jostain jonkun sopivan löydän niin sen otan, mutta muuten jään kyllä suosiolla ilman. Käsivarteni ovat kyllä aika rumat, mutta minkäs teet, ja eivät sentään niin kamalan näköiset kuin nuo kainalot.. rolleyes.gif
Noore
QUOTE (Rochas @ 30.1. 2008, 14:31) *
Mulla on ens vuonna vasta wanhat eessä. Olisi kiva kuulla lisää mistä olette pukunne hankkineet/vuokranneet? smile.gif

Sama juttu. smile.gif Mutta ei siihen kyllä menee kauankaan aikaa kun mekin kohta jo tanssitaan. happy.gif
Toivotaan myös, että saan vaan sitten jonkun hyvän parin, pelkään että mun tanssit voi tyssätä siihenkin biggrin.gif
Summer.
Mä en ole vielä varma meidän päivän ohjelmasta. Aamulla tai edellisenä päivänä on kai kenraalit. Medän eka esitys yläasteelaisille ja lukion ykkösille ja opettajille alkaa puolelta päivin, siten suraa esitykset ala-asteella ja vanhainkodissa ja iltaesitys alkaa muistaakseni 18.30. Eli neljä kertaa joudumme tanssimaan rolleyes.gif Meillä on yhteensä 8 tanssia omatanssi mukaan lukien. Olen tosi surkea noissa nimissä, en muista niitä yhtään! Mutta meillä on ainakin bolognese, salty dog rag, jompi kumpi noista Hiipivän Siiselin mainitsemista Pas de- tansseista (joo,en muista nimeä biggrin.gif), tango, avaustanssiksi kutsuttu joku valssin tyylinen, joku joka lausutaan tyyliin "lentlemen" ( ph34r.gif ) ja niin edes päin. Valsseja meillä on kaikkiaan kolme. No jaa, en ole edes varma mainitsinko kaikkia, kun en tosiaan tiedä nimistä. Niin ja yksi oli tyyliin joku "virginia..." jossa ollaan vastatusten riveissä ja tanssitaan vastakkain. Kuitenkin, lempparini on tango, kun osaan sen parhaiten ja se on jotenkin tunteikkain ph34r.gif Valsseissa on ollut eniten opettelemista.
Illan esityksen jälkeen lähdetään tietty jatkoille johonkin, paikka vielä(kin) avoin.

Onkos täällä sellaisia, jotka toteuttavat oman tanssin? Millaisen? Mihin musiikkiin? Me tehdään oma tanssi Ricky Martinin kappaleeseen Maria biggrin.gif En oikein osaa hyvin kuvailla sitä, mutta se on sellainen, että tytöt haastavat" koko ajan poikia tanssimaan ja näyttävät mallia. Siinä on meillä salsan perusaskel. Sitäkin pitää aikas lailla opetella, mutta se on hauska ja viettelevä wink.gif Aluksi mietin, miten saan kaivettua itsestäni esille sen puolen, mutta on se ihan suht' hyvin onnistunut wink.gif

Kuulin juuri muuten, että iltaesityksen päätteeksi meidän on tanssittava ensin valssi oman parin kanssa ja sitten isän/äidin kanssa! ph34r.gif

Hiipivä Siiseli
^Hah, täytyy myöntää, että lunttasin nuo nimet aikataulusta. wink.gif En siis itsekään todella noita pas de-tansseja muistaisi. Meilläkin vanhemmille tanssiessa on varsinaisten tanssien jälkeen pari foksia ja tangoa ja valssia, jotka sitten tanssitaan joko oman parin, vanhempien tai sitten jonkun muun kanssa, miten itse haluaa. Onneksi isä osaa tanssia, nyt varmaan kolmatta vuotta käy kilpatanssikursseilla smile.gif
-Else-
Kai munkin pitää tänne ilmoittautua.

*Tanssitko tänä vuonna?
- kyllä, rupeaa jo jännittämään, että muistaako kaikki askel kuviot, kerkeenkö kampaajalta ajoissa paikalle yms yms.

-Hyvin, ihan hyvällä mielellä voi tansseihin osallistua. Kyllä ne pitääkin osata kun ollaan n. 35 tuntia niitä koulussa yritetty opetella

- Erittäin mukava. Kummatkin pystyy olemaan rentona ja pitämään hauskaa, ja virheet otetaan huumorilla smile.gif

- Puvun teki äiti siskon avustuksella. Se on linnanneito tyyppinen ja väriltään musta-punanen. ai että mä tykkään. Torstai iltana jolloin me tassahdellaan on mulla kampaus ja meikkaus aika. Jos nyt tota rahapolitiikkaa rupeaa miettimään niin, kengät makso 75e, puvun kankaat+kaavat 120e, kampaus+meikki noin 150e (ei kyllä ole mitään havaintoa). Koruja ei onneksi tartte ostaa kun meillä on juuri sävyihin sopivat ruusu korvikset ja riipus.

- Viime vuoden koulun esitys tanssista jäi mieleen tyttöjen kauniit puvut ja tanssien helppous

Meillä tanssitaan pitkälle toistakymmentä eri tanssia illalla ja koululaisnäytöksessä pe aamuna noin kymmenen tanssia. Suosikeiksi on tullu wienervalssi, virginia reel, ja kummat in neliössä tanssittavat tanssi; neliötanssi ja neliövalssi.

Tanssitaanko teidän näytöksissä niitä kamalia hyppy tansseja wengerkkaa tai krakowiaa? Niissä tulee oikeesti lämmin kun niitä hyppelee n. 8 minuutin ajan.

Mitkä on lempitanssinne?
hellu.
^Mää tykkään tuosta virginiä reelistä, alkaa aina naurattaa kun parin kanssa virnuillaan toisillemme smile.gif Ja sitten Fireman´s dance on ihan kiva, sameten kehruuvalssi ja tango.
Ninnura
Ää, meillä olis kenraaliharkat ens keskiviikkona ja tarkotus olis siellä kattoo ne paikat ja kuviot viel kuntoon. Nyt pari sit ilmotti, et sillä on ranskan ylppäri kuuntelut eikä pääse paikalle. Tottakai mä ymmärrän että sen on pakko olla niissä kuunteluissa mutta ärsyttää silti. dry.gif
~Blink~
LAINAUS(-Milli- @ 2.2. 2008, 18:51) *
sitten joku sellanen missä tanssitaan kahdessa eri piirissä, vaihdetaan pareja jne. lausutaan "skifi mikser", tai jotain

Meillä tunnettiin ihan nimellä perhevalssi biggrin.gif mikäli siis valssataan näiden satunnaisten kavereiden kanssa ja heilutaan välillä eestaas
Flavia
LAINAUS(~Blink~ @ 5.2. 2008, 09:14) *
Meillä tunnettiin ihan nimellä perhevalssi biggrin.gif mikäli siis valssataan näiden satunnaisten kavereiden kanssa ja heilutaan välillä eestaas

Mun mielestä tuo "skifi mikser" on se piirissä mentävä twisti, missä siis ensin muka astutaan kaks kertaa oikeella jalalla sivulle, sitten oikeasti astutaan kaks kertaa oikealla sivulle, sama toistuu vasemmalle ja sit neljä hyppyä taakse ja taputus käsillä ja sit vaihdetaan paria..
Summer.
Meilä tanssitaan wengerkkaa, sitä todella ärsyttävää hyppelytanssia niin kuin joku mainitsi biggrin.gif Hyvä kun joku otti nimen esille! ph34r.gif Joo, se on ärsyttävin tanssi, samaa kuviota hypitään ties kuinka kauan. Lemppareita ovat tango ja oma tanssimme. Niin, tuleekos muilta omia, yllätystansseja esitykseen? wink.gif
Hiipivä Siiseli
^Meillä on joka vuosi joku yllätysnäytös, mutta käsittääkseni se ei ole meidän kakkosten tekemä, vaan jostain ihan muualta tulee joku esiintymään. Viime vuonna oli joku tanssija, en kyseistä showta nähnyt, mutta kaverini mukaan oli kyllä tosi hyvä.
Quéta
Meille on tulossa oma tanssi, jos se vain keretään opetella ennen vanhojen päivää kunnolla.. liikkeet tulevat todella nopeasti, eikä pojat meinaa oikein pysyä perässä. rolleyes.gif Se meidän oma tanssi on tehty The Trammps:n Disco Inferno kappaleeseen, ja koreografian on tehnyt pari meidän koulun abia. happy.gif
Noore
QUOTE (*Dalmatian* @ 4.2. 2008, 12:06) *
Kuulin juuri muuten, että iltaesityksen päätteeksi meidän on tanssittava ensin valssi oman parin kanssa ja sitten isän/äidin kanssa! ph34r.gif

No toi on tuttu juttu ainaki mulle biggrin.gif Siskon vanhoissa pari vuotta sitten ollessani niin isäni tanssi hänen kanssaan. Mutta sittenhän kun joudutaan vielä tanssimaan koulullekin, niin siellä tehdään sama juttu eli haetaan joku tyyppi sieltä katsomosta tanssimaan (huom. mä jouduin hmmm kasilla juuri tanssimaan kaverin veljen kanssa kun se tuli hakemaan mua laugh.gif hahahah en osanu mitn)
Summer.
LAINAUS(Noore @ 6.2. 2008, 19:17) *
No toi on tuttu juttu ainaki mulle biggrin.gif Siskon vanhoissa pari vuotta sitten ollessani niin isäni tanssi hänen kanssaan. Mutta sittenhän kun joudutaan vielä tanssimaan koulullekin, niin siellä tehdään sama juttu eli haetaan joku tyyppi sieltä katsomosta tanssimaan (huom. mä jouduin hmmm kasilla juuri tanssimaan kaverin veljen kanssa kun se tuli hakemaan mua laugh.gif hahahah en osanu mitn)

Tuollaista ei meillä ainakaan ONNEKSI ole ollut aiemmin, siis että päiväesityksessä haetaan joku katsomosta. Tänään oli harkat, alkaa vihdoin mennä putkeen tuo omakin tanssi thumbup.gif Me suunnittelimme sen itse, tai siis muutama tyttö meidän luokalta teki sen (ja ne teki siitä kerta kaikkisen loistavan!). Kysyin opelta, että millä siirrymme päivän aikana koululta vanhainkodeille ja ala-asteelle. Oli näköjään toiveajattelua olettaa, että meitä kuskattaisiin bussilla laugh.gif Ope sanoi, että vanhemman kyydillä... Iskä, jolla on ainoa käytössä oleva auto ilmoitti ettei hän sitten ainakaan voi olla töistä pois. Mainiota. Mistähän saan kyydin sleepy.gif ? Käy vielä niin, että joudun pummimaan PARILTANI ph34r.gif Tosin hän poikana voi kyllä kävelläkin, mutta minä...huokaus.
Cerasi
^Meillä ainakin mentiin paljolti kimppakyydeillä, kyllä aina jonkun isä/äiti/sisko/veli/tms. pääsi kuskailemaan. Osa myös meni kaiketi taksilla ainakin jonkun matkan (sekään ei ihan mahdottomia maksa, kun menee porukalla).
Hiipivä Siiseli
Juu, meillä myös peruskoululle tanssiessa lähdetään katsomosta hakemaan pari vikoissa tansseissa - tosin tämäkään ei ilmeisesti ole pakollista, viime vuosina kun itse olen ollut katsomassa, moni vain lähtee haahuilemaan käytävään. Voin siis varmaan skipata tämän osion, ei kauheasti houkuta tanssia ihan ventovieraiden nuorempien kanssa.

Tulikin tätä lukiessani mieleen, että pitäisi varmaan jostain hankkia kyyti sinne suurhallille.. Toivottavasti äiti pääsee heittämään, tai jos ei pääse, niin onneksi muutamalla kaverilla (parini mukaan lukien) on ajokortti. Ehkä joku heistä sitten voi kuskata minutkin, jos tarpeeksi ajoissa asiasta kyselen.

Huomenna saan puvun kotiin, äiti käy sen vuokraamolta hakemassa. smile.gif
Summer.
Olen ajatellut pyytää isoisääni kuskiksi ellei kenenkään kaverin autoon mahdu biggrin.gif

Heräsin tänään ja tajusin, että tanssit ovat jo ENSI VIIKOLLA! ohmy.gif
Flavia
LAINAUS(Noore @ 6.2. 2008, 19:17) *

Tääläkin yleisötanssit on tuttu juttu..
Tosin se on vasta iltajuhlassa, eli siinä "isommassa" juhlassa, päiväjuhlassa on muut lukion oppilaat sekä opettajat ja ylä-asteelta ysit. Iltajuhlaan sitten jokainen on saanut kutsua ketkä halusi.

Meillä taitaa tänävuonna olla parissa kohtaa yleisötanssit jotta kaikki vieraat pääsevät tanssimaan.
Siskoni tansseissa isäni jalka oli juuri leikattu joten tanssimaan hän ei päässyt, onneksi tälläkertaa ei ole mitään sellaista ja isäkin pääsee tanssimaan.

Meitä ainakin kuskaa bussi edestakaisin.
Hiipivä Siiseli
Tajusin tänään, että huomenna jo tanssitaan. Vähän alkoi jännittää, varsinkin, kun parini unohti maanantaisen kenraaliharjoituksen. Mutta emmeköhän me ihan kunnialla tanssit läpi pääse, kunhan vain osaan varoa helmojani - ja toivottavasti parikin siihen kykenee.. Korvikset kävin ostamassa tänään, miten niin viime tingassa? biggrin.gif
Flavia
Mua alkaa vähitellen jännittään.. Vielä ei kuitenkaan mitään kamalaa vapinaa päällä.. Pelottaa lähinnä se, miten pysyn koko päivän hereillä ja miten saan verensokerin pysyyn sopivalla kohdalla, nimittäin varsinkin jos jännitän niin mun sokerit saattaa heittää (vaikka mulla ei oo mitään diapeettesta tms) ja jos en oo syönyt kunnolla niin varmasti pyörryn...

mullakin puuttuu vielä kaikki korut, mutta onneksi vielä huominen ja perjantai aikaa, sillä tanssit on "vasta" lauantaina. Tai oikeastaan mulla on korut mutta ne on siskoni eivätkä sovi ihan täydellisesti, joten ajattelin joko huomenna tai perjantaina käydä vielä katsomassa josko löytyisi jotain..
Ninnura
Kääk, meillä on huomenna tanssit! Meillä oli tänään kenraaliharkat ja mä ja mun pari ei mokailtu mitään, meni itseasiassa tosi hyvin. happy.gif Wienervalssi näytti ihan kammottavalta kun siinä kattelin muita pareja: siinä on kauheesti eriaikaisuutta jne. Kauhee steressi noitten tanssijärjestelyiden kanssa kun oon mun parhaan kaverin kanssa hoitanut kaikkia tanssijuttuja....paikan varauksen, risteilyn, koristelut, liput, ruokailun.....mitä jos jotain menee pieleen tai jotain ollaan unohdettu unsure.gif
Flavia
Nyt alkaa kunnolla jännittään.. Tänään oli kenraali.. Tuli pariin kertaan möhlättyä, mutta onneksi ei pahasti..

Todella kiva, kun yhdeltä tytöltä varmaankin murtui tänään varvas kun toinen astui korolla paljaan jalan päälle, tuli ikävän näköinen palkeenkieli ja mielettömästi verta, varvas ei liikkunut ollenkaan.. :S

Huomenna sitten aikainen herätys kun on parturi viideltä ph34r.gif
Hiipivä Siiseli
Nyt ovat tanssit sitten onnellisesti ohi. Vähän jäi tyhmä olo, ensin kaksi kuukautta harjoittelua, ja tässä se sitten oli.. Mutta tanssiminen oli kyllä kivaa, vaikka puku vähän tuottikin tuskanhikeä itselleni ja parilleni rolleyes.gif Helmat olivat meinaan aivan liian pitkät, joten talloin niiden päälle hirmu usein, mistä seurasi kompurointia, joka ei varmastikaan ollut kovinkaan tyylikästä.. Varsinkin suurhallissa tein aika ison mokan, kun heitin kengät pois jalasta - onneksi pysyin kaikki tanssit pystyssä! Pari jaksoikin kettuilla kenkien puuttumisesta joka kerralla, kun helman päälle tallasin biggrin.gif

Muuten tanssit menivät kyllä ihan mukavasti, ja hauskaa tosiaan oli. Eilen parillani oli vaan hieman pientä darranpoikasta, kun oli penkkareita käynyt tanssien jälkeen juhlimassa, ja yöunetkin kuulemma jääneet kovin vähäisiksi.. Pointsit kyllä siitä, että hän jaksoi kuitenkin raahautua aamulla koululle tanssimaan, ja muutaman tunnin päikkäreiden jälkeen tuli vielä suurhallillekin.

Nuorempien kyykyttäminen oli kyllä hauskaa. Kävimme vierailemassa joillakin oppitunneilla ja laulatimme, tanssitimme sekä testailimme oppilaiden piirto- ja runoilukykyjä. Mukava päivä kaiken kaikkiaan, mutta eilen illalla oli kyllä todella väsynyt olo kaiken sen hulinan jälkeen. Jatkoille en siis lähtenyt, ja vaikka se alkuun harmittikin, voin jälkikäteen todeta, että hyvä etten lähtenyt, meno oli kuulemma vähän turhankin riehakasta ajoittain.
Summer.
Täällä tanssittiin eilen. Olin mennyt edellisenä iltapäivänä kampaajalle ja jouduin nukkumaan yöni rullat päässä, mikä ei ollut kovin mukavaa, mutta onneksi sain nukuttua. Aamulla takaisin kampaajalle, jonka jälkeen oli kenraaliharjoitus. Sitten kiersimme ala-asteen, yläasteen, vanhainkodit, ja illalla esiinnyimme lopuksi vielä vanhemmille ym. Ennen iltaesitystä varpaat olivat jo kohtalaisen kipeät, mutta esitys sujui hyvin ja tanssiessa keskityin vain siihen enkä muistanut kipua rolleyes.gif Päivä sujui hyvin, mitään katastrofaalista ei tapahtunut, mutta kaikissa muissa paitsi iltaesityksessä meille tuli kyllä joku pieni askelvirhe, mutta ei se mitään. Tuo iltaesitys sujui oikein hyvin, vanhemmille onneksi näytettiin parasta smile.gif . Lähdimme jatkoille kaverini kanssa siinä 20.30 maissa ja viivyimme puoleen yöhön. Alkoholiakin tuli nautittua, mutta sopivaan rajaan asti (ei ollut aamulla päänsärkyä eikä pahaa oloa), tosin meillä kaikki eivät kyllä rajojaan tienneet. Nyt vain odotan kovasti, koska saamme ostaa meistä kuvatun videon ja koska valokuvaamon ottamat pari- ja ryhmäkuvat tulevat. Vanhainpäivä oli tosi ihana, mutta illalla oli jotenkin niin turtunut olo, että ajattelin, ettei tällaista jaksaisi ihan heti perään ottaa uusiksi. Mietin myös, kuinka yhtä päivää on touhotettu jo vuoden verran, ja kuinka paljon rahaa ja vaivaa siihen on kulunut, ja kuinka nopeasti se oli kuitenkin ohi. Tosin, oli se sen arvoinen kokemus wink.gif Minua ei jännittänyt missään vaiheessa juurikaan, ehkä pieni kutkutus oli, mutta se oli hyvä. Aluksi luulin, että olen ihan paniikissa, enkä pysty katsomaankaan yleisöön, mutta toisin kävi. Rakastin yleisöä, ja todellakin nautin siitä, jotenkin yleisöön katsominen ja taputukset antoivat vain lisää potkua minulle. Nyt on kuitenkin sellainen tunne, että on vähän tyhjä olo, että elämästä jää puuttumaan jotain tärkeää. Pakko minun on myöntää, että pariakin jäi vähän ikävä. Me ollaan harjoiteltu lokakuusta lähtien, ja päällä kolmekymmentä tuntia, joten kyllä siitä tuli jo aika rutiinia (ehkä sekin vaikutti siihen, etten jännittänyt).
Summer.
^ ja mekon alushameen tyllien päälle astuin jokaisessa esityksessä varmaan 50 kertaa blush.gif mutta onneksi mitään ei revennyt. Äiti lähti tänään palauttamaan pukua Tampereelle, itse jäin nukkumaan pitkään happy.gif
hellu.
Jep, tosiaan hassua et se oli nyt siinä. Oli älyttömän hauska päivä! Tanssit meni hyvin, parikin oli ihan ok, fiilis oli katossa ja silleen. Ja ne jatkot tosiaan oli villit, hauskaa! thumbup.gif
Ninnura
Meillä meni tanssit loistavasti ja vaikka meinas tulla pieni paniikki koristeluiden kanssa kun liikuntavirasto oli jotain sählännyt...... Risteilylläkin oli ihan kivaa, mitäs nyt yks kaveri yritettiin raiskata ja toinen kaveri sai alkoholimyrkytyksen unsure.gif
Hiipivä Siiseli
LAINAUS(Ninnura @ 17.2. 2008, 09:23) *
Meillä meni tanssit loistavasti ja vaikka meinas tulla pieni paniikki koristeluiden kanssa kun liikuntavirasto oli jotain sählännyt...... Risteilylläkin oli ihan kivaa, mitäs nyt yks kaveri yritettiin raiskata ja toinen kaveri sai alkoholimyrkytyksen unsure.gif

^Hui. blink.gif Meillä on risteily edessä vasta hiihtolomalla kahden viikon päästä, sitä odotellessa..
Summer.
Tässä oli meidän tanssien virallinen järjestys, nyt kun kerrankin osaan ne suht' hyvin kirjoittaa laugh.gif :
bolognese, avaustanssi, salty dog rag, länder, wengerkka, tango, virginia reel, pas de espagne + meidän ylläritanssi.
Eli yhteensä 9 tanssia tanssittiin, mutta täällä meillä noi tanssit vaihtelee aina vähän joka vuosi. Bolognese ja tango on ainoat "perinteiset". rolleyes.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.