Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: kerrostaloasuminen
Puskaradio > Puskis > K-18
Cee
Tohon toiseen ketjuun viitaten, moniko teistä olis valmis kieltämään parveketupakoinnin kerros/ rivareissa?

Moniko on ajatellut, mihin se johtais? Se johtais siihen, että aikanaan myös eläimien kuljetus rappukäytävissä kiellettäis astmaatikkojen jne vuoksi.
Suihkussa käyminen klo. 22.00 jälkeen on kans vuorossa, koska se aiheuttaa melua.
Lapset aiheuttaa melua...
Jnejnejne

Miettikää sitä kieltojen sarjaa johon yksi kielto johtaa. Ajatelkaa asioita.

Mun mielestä, ellei kestä naapurinsa tapoja, kannattaa itse muuttaa pois.

Cee
sipa
Niinpä... Jos alkaa tolle linjalle että joku saan jonkun älyttömän valituksen läpi, niin seuaavaksi naapuri sitten keksii uuden aiheen joka yritetään kieltää..

Mä en ainakaan voi mennä valittamaan kenenkään parveketupakoinnista, kun ite kerran poltan omalla partsilla, mut en mä siellä juokse alvariinsa, tunnin kahden välein tulee sinne hiippailtua..

Meidän naapurissa puolet polttaa ja puolet ei, en minäkään halua savuja huoneistoon joten pidän partsin oven kiinni ja ikkunoita voi sitten pitää auki talon toisella puolella jos haluaa.. Onneksi meille tuli huoneistokohtaiset ilmastoinnit että ei pitäis olla kuumuudestakaan niin paljon haittaa..

Suihkussa ei meilläkään saa käydä kymmenen jälkeen, se on säännöissä selvästi sanottu, samoin mattojen tamppausajat, vaikka ei niitäkään kaikki noudata.. Pitäisköhän mennä valittamaan.. sneaky2.gif

Ne jotka ei sopeudu naapureiden elämän tapoihin, jotka ovat normaaleissa puitteissa pitäis muuttaa omakotitaloon jossa ei ole naapureita lähimainkaan..
sannukka
Toisaalta, jollet tupakoi ja naapurin savut on silti sun kämpässä. Jos ajatellaan tätä tupakoimattoman kantilta. Tupakointi on kuitenkin terveydelle haitallista, varsinkin passiivisesti nautiskeltuna. Tolla ajattelutavallahan se kyllä tarkottaa justiinkin sitä, että koirat ja kaikki muutkin on kohta pannassa, allergikkojen terveyttä ajatellen. Ja entäs astmaatikot, ei enää sais mattoja tampata, pölyjen pelossa. Ja eikös ihminen itse ole suurin pölyn lähde, kaikki ihmiset siis pitää kieltää myös. Kyllähän näitä kiellettäviä löytyy, kun vähän miettii. laugh.gif

No joo, en tupakoi, eli en kannata tupakointia, enkä tupakoinnin kieltämistäkään. Menee kyllä siihen kategoriaan -pienet on murheet-.
Cee
Mä ainakin muutin pois kaupungista just sen takia, etten jaksa kuunnella valituksia.
Niitä ainaisia valituksia muista. Itse en edes valittanut muista ihmisistä, heidän koiristaan tms.
Kunhan muutin vaan pois.

Nyt saa kuseksia kännissä kuistilla ja vetää tupakkaa. Siihen ei ole kellään mitään sanottavaa, kun naapuriin on kuiteski se 150 metriä matkaa.

Tapaan ammuskella variksiakin kuistillani aina ku olen selvinpäin, elikkä pari kertaa vuodessa.

Suosittelen muillekin, 15000 neliön tontti niin ei tuu kukaan valitteleen mistään.

Cee

e: siis 14600 neliöö mulla vaan oliki.
wiputar
Mä en kannata parveketupakoinnin kieltämistä. Se kuitenkin johtais siihen, että ihmiset alkais polttamaan sisällä, jolloin haju kantautuu rappuun ja ehkä jopa muihin asuntoihin. Pienempi haitta musta se satunnainen hajun tulo ikkunan tai partsin oven kautta on kun jatkuva käry. Ja eiköhän ne "hajusesongit" ajotu kesälle kun ihmiset enmpi tuulettaa.
Itse poltan myös, mutta ei mua haittaa partsin ovesta tuleva "satunnainen" haju. Karmeemmalta tuntuu ajatus alati tunkkasesta rappukäytävästä ja tupakalle haisevasta kämpästä.
~Blink~
Tuo suihkussa käymisen sääntö on jännä. Entäs ne, jotaka tulevat yöllä töistä? Paskaisena täytyisi nukkumaan mennä. Tuttavani asuu kerrostalossa, jossa kyseisen säännön lisäksi vessaa ei tulisi mielellään vetää yöllä. Siinä vaiheessa raavin jo päätäni kovasti... Ei mulle tulisi mieleenkään ajatella "no, pidättelempä tässä aamuun asti jotta naapurin pertti-irmeli saa nukuttua" Toisaalta kyseisen talon asukit väittävät, että yläkerrassa on pidetty bileitä kello 23 vaikka taksikuitti kertoi porukan lähteneen 21.20 biggrin.gif

Lapsuuteni asuin kerrostalossa jossa oli naapureita aivan joka junaan. Pahimmat valittivat oven laittamisesta kiinni, toiset väittivät että koiramme ulvovat öiseen aikaan (eivät muuten ulvo, heillä itsellään oli keliaakikkovauva joka rääkyi aivan keuhkojen täydeltä). Edellisten vastapainoksi muutama normaalijärkinen koiranomistaja. Tällä hetkellä olen ikionnellinen asuessani rivitalossa, jossa naapurit eivät aivan turhasta melusta/hajusta valita.
Lazer
Meillä ihan tosi mukava talo smile.gif Ollaan pidetty bileitä, käyty yhdeltä yöllä suihkussa jne. Ikinä kukaan mistään valittanut. Tässä rapussa 2 kerrosta, molemmissa kerroksissa on 3 asuntoa. Meillä ylin kerros, pääty asunto.

Kun asuttiin rivitalossa ja paritalossa valituksia satoi jos erehdyit koiralle huutamaan (vaikka olisi päivä ollut) mitään ääntä ei olisi saanut pitää. Oli pakko muuttaa pois, kun normaalit asumisen äänet niin kovasti häiritsivät "rakkaita" naapureitamme.
wiputar
Mun karmein kerrostalonaapurustokokemus oli ekassa kämpässä, johon himastani muutin.

Asusteltiin vissiin toista päivää ekassa yhteisessä kodissa ukon kanssa. Ukko roudas ostamaamme pesukonetta sisään ja jätti ulko-oven luonnollisesti auki kun hilas masiinaa kylppäriin. Naapurin setä paukkas sisään sen kummempia kyselemättä:
"Osta hyvä hevonen. Halvalla saat, vaan 5000mk. Menee ravit, koulut, esteet, kaikki!"
Kyllä meinas nauru päästä kun tämä kyseinen rotuvähemmistön edustaja tuli tuollaista heittämään laugh.gif

Tämän samaisen perheen naisilla oli tapana soitella ovikelloa melkein päivittäin, aina tarttivat jotain lainaan. En kyllä lainannu ja viimenen pisara oli kun menin avaamaan ovea ja emäntä seisoo kalenteri kädessään ovella ja kysyy kynää lainaan! Hei haloo! blink.gif Itellään niillä oli ovet auki ja porukkaa siinä tuli ja meni sisään, mutta ei vissiin jaksanu vaan mennä ite kotoaan kynää ettimään. Sen jälkeen en avannu ovea, ellen tienny jonkun kaverin olevan tulossa käymään.

Lapset leikki autoissa ja varmaan oli avaimetkin ratissa, mitään ei voinu mihinkään jättää, puhumattakaan että olis unohtanu lukita auton ovet. Lapsetkin oli niin pirun uteliaita, aina kyselemässä kaikkea. Kerrankin yks klme vuotias (todella söpö, mutta ärsyttävä ja töykee) tyttö kysy multa kun postia laatikoista hain, että: "Mitä tuli?" Siihen minä vaan tyynesti: "Postia."

Ja mitään rehellisiä ei nämä "veljet" ollu, ilmiannoinkin ne kerran kun lehdessä poliisi peräänkuulutti tiettyä tavaraa, jota meidän parkkipaikalle alkoi ilmestymään. Tuon jälkeen, heti seraavana päivänä hävisi tavarat ja kuorma-auto blush.gif

Pari vuotta ne siinä asuivat ennen kun muuttivat pois, mutta sitten saatiin yläkertaan huumehörhöjä dry.gif. Ne onkin sitten jo ihan eri juttu...
wiputar
LAINAUS(Lazer @ 31.1. 2008, 22:16) *
Meillä ihan tosi mukava talo smile.gif Ollaan pidetty bileitä, käyty yhdeltä yöllä suihkussa jne. Ikinä kukaan mistään valittanut. Tässä rapussa 2 kerrosta, molemmissa kerroksissa on 3 asuntoa. Meillä ylin kerros, pääty asunto.

Meillä myös samanlainen talo ja päätyasunto ja valittamattomat naapurit smile.gif
Tai no, mitäpä nuo valittamaan kun monesti viikonloppuna tulevat meille iltaa istumaan oops.gif
Lazer
LAINAUS(wiputar @ 31.1. 2008, 22:27) *
Tai no, mitäpä nuo valittamaan kun monesti viikonloppuna tulevat meille iltaa istumaan oops.gif

Meillä ei ihan biggrin.gif Alakerran mamma on vissi 96v, sen naapurissa asuu erakoitunut mies ja miehen naapurissa about 70v. pariskunta tongue.gif Miedän naapurissa asuu taas opiskelija joka ei koskaan ole kotona ja hänen naapurissa tuota edellisessä viestissä mainitsemaasi "vähemmistön" edustaja porukkaa joista voi kertoa oman juttuni.

Äitin paras ystävä ja ex-pomo (mies) joutui murtovarkauden kohteeksi. Kävi baarissa iltakaljalla ja nainen tuli pyytelemään että lähde mukaan ja tää mies oli että en. Kun hän lähti kävelemään kotiin, tajusi että laukku puuttuu. Meni takaisin baariin ja laukku ei löytynyt. Lähti seuraavana päivänä junalla hesaan ja alkoi miettiä mitä laukussa oli. Sitten tajusi, siellä oli kodin vara-avain.
Tuli 2pvää myöhemmin kotiin, väliovi auki, kannettava, tv, digiboksi, koruja yms. viety.

Viikkoa myöhemmin meidän rappuun tuli 22.30 vastapäiseen "vähemmistön" edustajien asuntoon 3 poliisia. Asukkaat eivät olleet kotona. Puoli tuntia myöhemmin asunnosta kannettiin televisiota ja digiboksia ja meidän roskiksesta löytyi samanlainen musta laukku mikä mieheltä oli kateissa. Soitin heti äidilleni ja kysyin mm. millanen tv ja laukku on kateissa.

No sitten se selvisi, vastapäisen asunnon asukkaat olivat tavarat varastaneet. Kannettavaa ja koruja ei saatu takaisin, ja yhä ne vaan vapaalla jalalla juoksee.. angry.gif
hemuli
Juuri siksi on ihanaa asua maalla, ei naapureita valittamassa joka pierasusta ja koirilla lääniä juosta vapaana smile.gif
onninen
^Oikeassa olet, varsinkin koirille nämä kerrostalot on ihan thumbdown.gif . Toisaalta maaseudulla ei varmaan riittäisi kaikille meille töitä, ellei ole valmis kulkemaan jotain 100 km työmatkaa päivittäin.

En kannata parveketupakoinnin kieltämistä, mä kannatan tuon meidän alakerran rouvan kieltämistä, mun koira alkaa aina aivastella, kun rouva leijailee hajuvesipilvessään vastaan! teehee.gif
Cee
http://www.iltalehti.fi/helsinki/2009111810625235_hi.shtml

kyllä se tästä edistyy näköjään ihmisten elämä.

muistakaa, että tuon jälkeen kielletään jotain muuta, ja sen jälkeen jotain muuta...

Asia ei koske minua, mutta miettikää vielä.

Cee
Lamppu
Kuulinkin jutun radiosta, mutta silloinkaan ei selvinnyt minulle, että millaisesta "haitasta" oli kyse? Polttiko tyyppi parvekkeella jatkuvalla syötöllä jonkun jengin kanssa? Mihin päätös voi perustua? Mihin vedetään raja terveydellisestä haitasta?
Wupsu
mulla on kans naapureita ollut moneen junaan ja mielelläni asuisin omakotitalossa kaukana naapureista, mutta tällä hetkellä sellainen ei ole mahdollista...

rivarissa kun asusteltiin äidin kanssa, niin siellä oli eräs naapuri vähän turhan utelias.. Tuo kyyläs aina kun tulin kotiin tai lähdin johonkin ja varsinkin jos vein roskia! tyyppi odotteli sen aikaa, että pääsin kotiovelle (eipä tuo tiennyt, että jäin kyyläämään tekemisiänsä...) ja otti lapion kouraansa ja meni hakkaamaan juuri viemäni roskapussit rikki, että näki niiden sisällön.. dry.gif samainen mummo oli joka kesä melkein meidän kukkapenkissä p*rse olohuoneen ikkunaa päin häärämässä jotain kukkien kanssa. ohmy.gif
MUTTA mikäli hänen takapihalleen vahingossakaan astui tai teki jotain muuta hänen mielestään väärää sai heti kunnon huudot ihmettelen kun ei käsiksi käynyt.. niin kiukkuinen tuo oli...

kerrostaloissa ei miulla ole oikeastaan ikinä mitään ongelmaa ollut.. naapurit eivät mistään valittaneen oikeastaan ikinä... Yksi kyylä mummo oli kyllä viimeisimmässä kerrostalossa. Aina kun kävit parvekkeella tupakalla (siis siellä oli yhteinen parveke, joka oli puolessa välissä kerroksia niin sanotusti. ja tämä ko. mummo asusti siis rappusten yläpäässä ja kun hän avasi, tai edes raotti, oven, oli hänellä suora näköyhteys parvekkeelle) mummo kurkki oven raosta ja mikäli oli pimeää ja käytävän valot sattuivat sammumaan sillä aikaa kun oltiin partsilla, niin tuo kytki ne päälle ja jatkoi kyyläämistään... eikä välittänyt vaikka sitä kattoi suoraan silmiin. Samanlaista kyyläämistä tuo harrasti ikkunoistaankin. Vahtasi aina ikkunassa, kun tulin koulusta kotiin ja välillä jopa morjestin sille, niin että tuo huomasi, että hänet on nähny, niin silti jatkoi vahtaamistaan. taisin kerran jopa huutaa jotain "moi" tai vastaavaa eikä tuo välittänyt.. ph34r.gif

tässä rivari kämpässä ei ole vielä tullut oikein mitään ongelmaa naapureiden kanssa.. mitä nyt vastapäisessä kerrostalossa asuu alimassa kerroksessa (eli minun asuntoani vastapäätä) joku mies, joka vahtaa aina kun käyn ulkona tupakalla, mikäli sattuu istumaan keittiössä syömässä iltapalaa.. dry.gif
olen kyllä kuullut monenlaista juttua tuosta vastapäisestä kerrostalosta, että mielenkiinnolla jään odottelemaan, mitä tulemanpitää..

ja parveketupakointia ei mielestäni kannata kieltää juuri niistä syistä mitä täällä on mainittukin smile.gif mieluummin se satunnainen tupakan löyhähdys ulkoa, kuin se, että se haisisi jatkuvasti sisällä ja käytävässä...
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.