Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Kirjallisuutta, teatteria, taidetta
Puskaradio > Puskis > **OFF TOPIC** > Niitä, näitä, tiilenpäitä...
Sivuja: 1, 2, 3
s-ml
^^ esiraadit valitsee ja sen jälkeen voittajan valitsee yleensä yksi ihminen oman näkemyksen kautta ja subjektiivisesti. Ainahan ne valinnat herättävät keskustelua, ja toisaalta kustantajatkin voivat laittaa omia kirjojaan ehdokkaiksi. Ei ne palkitut koskaan kaikkia miellytä, mutta yleensä raadeissa on ihmisiä, jotka eivät ihan skeidaa valitse. Sanoisin, että osin valinta menee juuri kirjoittajan tekniikan, aiheen käsittelyn, syvällisyyden ja kokonaisuuden mukaan. Välttämättä valittu kirja ei ole koko kansan eepos. Palkintoihin pitää ottaa huomioon myös laaja-alaisesti teoksia paitsi tiettyyn aihealueeseen rajatut palkinnot ovat erikseen.

Luin juuri Finlandia-palkinnon saaneen Toiset kengät, enkä nyt olisi aivan varma, oliko teos sen arvoinen. Näkemyksiähän ne voitot ovat ja verrataan muihin kisaan osallistuvia keskenään. Ainakin se oli parempi kuin Romeo ja Julia, joka kisasi samasta palkinnosta.
Lähinnä katsoisin palkintojen tuovan näkyvyyttä kirjapuolelle ja siinä ne palvelevat hyvinkin tarkoitustaan.

Lydia ehtikin väliin, tuossahan niitä eri palkintoja onkin ja voittajia. Hyviä lukuvinkkejä niistä ainakin saa.

Kävin torstaina kirjastossa, josta tulikin mieleeni Belfille ; olen lukenut jo aiemmin Mies järvessä. Jotenkin vaan en heti muistanut kirjailijaa ja kirjaa, mutta heti kannet nähdessäni muistin. Onneksi varauksen sai perua. Tosiaan hyvä ja hieman erilainen monimuotoinen kirja.
kippax
Kiitos Lydia ja sm-l , vastauksista smile.gif. No ei ole helppoa valitsijallakaan etenkään kun pitää yksin päättää kuka voittaa.

Eipä tullut käytyä. Täällä kirjastossa pitävät esillä teemojen mukaan eri kirjoja, mikä on ihan hyvä juttu. Syksyllä sieni, marja yms kirjoja jne...
bellfegor
No tulipa sitten lauantaina luettua se Polkupyörällä ajamisen taito. Varsin mielenkiintoinen ja ajatuksia herättävä. Varsinkin kirjan lopussa oleva päähenkilön kommentti omassa maassaan olemisesta ja luottamuksesta pistää miettimään miten hyvin meillä on asiat täällä.
Lydia
Mä oon viime aikoina saanut luettua, kun junassa aika kuluu hyvin lukiessa smile.gif

Teatteriarvosteluja on viime aikoina tullut lueskeltua jonkin verran... Vähän harmittaa, kun en ajoissa mennyt katsomaan sitä Kolmen pennin oopperaa Helsingin kaupunginteatteriin, todennäköisesti olisin siitä voinut tykätä. Viimeksi tuli käytyä Kom-teatterissa katsomassa Vanja-eno. Itse en olisi mennyt (ei tuo Tsehov oikein iske), mutta luokan kanssa mentiin. Ei kyllä muuttanut yhtään mun käsitystä Tsehovin näytelmistä rolleyes.gif
Lydia
Nostellaanpa tätäkin...

Mulla olisi nyt periaatteessa aikaa lukea... Uusin Potteri on vielä kesken, tosin enää alle 100 sivua... kai se pitäisi nyt tän viikon aikana saada luettua.
Sitten olisi odottamassa pari teatterialan kirjaa, jos vaikka niitä nyt innostuisi pänttäämään, kun tässä on ollut ajatuksena pyrkiä teatteritiedettä lukemaan...
Niin ja olishan mulla tossa jokunen näytelmäkin, jotka sain työssäoppimispaikasta lahjaksi smile.gif

Muuten tuossa kun meidän luokan opinnäytetöitä käytiin lävitse, pari luokkakaveria oli tehnyt suosittelulistoja.
Vaikutti kyllä aika työläältä hommalta. Mä kun olen vielä hidas lukija ja jotenkin koneella tulee helpommin istuttua kuin otettua kirja käteen rolleyes.gif
Lydia
Eipä tämäkään aihe ole kovin suosittu.... mutta oletteko nyt kesän myötä lukeneet paljonkin?

Itseltä lukeminen on jäänyt. Potterin sain silloin keväällä luettua ja nytkin on jokunen kirja lainassa.
Lainasin tossa jokunen päivä sitten Yrsa Steniusen Koiria, rakkautta ja surua, kun olin sitä jo pidemmän aikaa kuolannut.
Tosin vielä en ole avannutkaan kyseistä kirjaa ja kohta se pitää jo palauttaakin.

Toinen lainassa oleva kirja on sellainen, jota voisin suositella siinä ei edes paljoa lukemista ole...
Kyseinen opus on Salme Mujusen Koirakuvakirja : liikkeen tasapaino ja epätasapaino.
Todella hienoja tilannekuvia Salme on onnistunut ottamaan smile.gif

Niin ja yksi päivä mulle tarttui töistä mukaan Kamut-sarjakuva, tosin tällä kertaa englanniksi.
Kamut on kyllä mun lemppari sarjis; Kati ja Jalo on niin mainioita laugh.gif
Cerasi
Minullakin on lukeminen jäänyt kovin vähään.. alkukesästä pänttäsin vain noita pääsykoekirjoja.

Nyt on pikku hiljaa taas päässyt kiinni "oikeisiin" kirjoihinkin. Oma hylly pursuaa lukemattomia (tarkoittaen siis kirjoja, joita en ole ehtinyt lukea, mutta voihan sen toki 'useanakin' tulkita..molemmat käyvät happy.gif ) teoksia, joihin pitäisi päästä käsiksi. En tosin teidä, koska siihen olisi aikaa, koska aina tulee käytyä kirjastossa hakemassa lainaksi kirjoja, jotka tietty pitää lukea ennen omia..
Tai sitten tartun johonkin, jonka olen jo aiemminkin lukenut. Viime viikolla tartuin jälleen C.S.Lewis:in Narnian tarinoihin. On se vaan ihana.

Eilen meni puoliyötä lukiessa Neil Gaimanin Aarteita ja muistoesineitä -novellikokoelmaa. Viimeinen (pidempi tarina) jäi vielä lukematta. Tai oikeastaan "säästin" sen tälle päivälle, jotta saan rauhassa perehtyä siihen ja "tavata" taas Unohdetuista jumalista tuttuja hahmoja smile.gif

Onko kukaan lukenut James Joycen Odysseusta? Onko se oikeasti niin "tylsä" kuin väitetään? Tai onko joku tutustunut lähemmin Finnegans Wake:een?
Entä Cervantesin Don Quijote?
bellfegor
Tämä nyt ei kirjallisuuteen kuulu, mutta jonniinlaista kulttuuria kuitennii. Eli olimme eilen illalla höyrylaiva Ukko-Pekalla kuuntelemassa jazzin viimeistä elävää legendaa Ted Cursonia. Aivan loistava esiintyjä eikä ikä tunnu painavan. Mies vain paranee vanhetessaan. Ekan kerran kuulin häntä joskus vuonna miekka ja kivi Kirjurinluodolla ja ihan yhtä vaivatta soi trumpetti vieläkin. Pentti Oskari Kangaskin on sanansa mittainen mies, sillä vielä aamupäivällä täällä myrskysi ja satoi, mutta P O lupasi, jotta illalla on tyyntä ja aurinkoista. Aurinko alkoi paistaa sillä hetkellä, kun alus irtosi laiturista eikä tuullut enää lainkaan. Ruokakulttuuristakin sen verran, että ruokakin oli hyvää ja sitä oli enemmän kuin riittävästi.
Esmo
bellfin reissu kuulostaa nautinnolliselta smile.gif

Mä ostin Suomalaisesta kirjan, kun oli niin halpa (4,95€) : Koiran etikettiopas - Koulutusmenetelmiä ja käyttäytymissääntöjä. Josko sitä oppisi jotain uutta happy.gif

Muuten on olleet lukemiset tänä kesänä kovin vähällä... Mä oon vaan innostunut sudokuista.
Lydia
Mites näin syksyn tullessa, iskeekö lukuinto?

Mä lainaisin jokin aika sitten Veljeni Leijonamielen, kun ajattelin sen pitkästä aikaa lukea.
Lapsena se luettu moneen otteeseen, huomaa kyllä kirjan kunnosta, kun siitä on sivuja lähtenyt irti.
Ihan mielenkiintoista on nähdä miltä kyseinen kirja vaikuttaa vanhemmalla iällä.

Sitten mulla olisi hyllyssä Muumi-kirjojakin... Niitä olisi myös kiva lukea pitkästä aikaa.

Toki on paljon muutakin, mitä pitäisi lukea, mutta pitäisi vaan saada itseään otettua niskasta kiinni, jotta malttaisi välillä ottaa kirjan käteen.
tizzian
Mulla on ollut yksi Pratchett kesken jo vaikka kuin kauan...en tiedä mikä tökkii, kun ei saa luettua vaikka nuo normaalisti onkin varsin viihdyttäviä olleet. Ehkä pitäisi irtaantua tästä koneesta...
Onko Camus tuttu kenellekään..? Täysin kummallisen sattuman kautta alkoi kiinnostamaan biggrin.gif
s-ml
^ jep, onhan Camus tuttu. Lue ensin vaikka Sivullinen, huomaat mistä Erland Loe on saanut vaikutteita Supernaiviinsa. Ihan kaikkia Camuksen kirjoja en ole lukenut, vaikkei niitää monta ole suomennettukaan. Esseisä Valikoima olen osin lukenut, ihan kaikki niistä ei jaksanut toimia loppuun asti, mutta myös hyviä oli mukana.
Nyt on pari kirjaa kesken, tällä viikolla en ole ehtinyt yhtään lukea tuon miehen sairasloman ja koirien älyttömän energian takia. Iltaisin kaatuu sänkyyn ja nukahtaa saman tien, mutta eiköhän tässä pian taas jatketa. Lukusessa tällä hetkellä Bruunin uutuus ja S. Larsson sekä saan pian Coelhon juuri julkaistun kirjan. Sitä odottaessa smile.gif
Turunen
Mä kävin eilenillalla ensimmäisen kerran lähes vuoteen kirjastossa...
Ja löytyi pari ihan tarpeellista kirjaa luettavaksi, kuten patruunat ja jälleenlataus sekä hirvi tietosanakirja rolleyes.gif w00t.gif
sannukka
Mulla ois nyt jostain syystä hirmu into ostaa/lainata kirjoja mammalomaa ajatellen. Oon täältä koittanu poimia vinkkejä, mitä kannataa lukea. Mitenköhän mä kuvittelen, että mulla on aikaa lukea... laugh.gif Justiin silti luin Anna-Leena Härkösen kirjan Heikosti positiivinen (olikohan se nimi tuonnepäinkään...) Joten kyllä sitä aikaa sitten täytyy löytyä, ainakin jahka saan yöpöydälle sen valon. smile.gif
wiputar
Eipä ole edelleenkään lukutoukka eksyny tänne.
Mutta sen verta oon bätrannu, että lehset joita tilaan niin luen likimain läpikotaisin ja se on jo paljon se laugh.gif.
Ja kohta täytyykin harjotella oppimateriaalien lukemista biggrin.gif
Hugis
Mulla ei oo tänä syksynä ollut aikaa lukea ollenkaan. Mä en tajua, mihin mun aika kuluu... Yksi Reijo Mäen kirja on ollut kaksi kuukautta kesken, mutta iltaisinkin laitan vaan valot pois ja sammun, kun sänkyyn pääsen. Ehkä sitten sydäntalvella, kun on pimeää ja pihalla ei ole kiva olla. Tosin sitten saattaa aika kulua pönttöuunien lämmitykseen wink.gif
bellfegor
Hugis, ethän sä ole mitenkään voinutkaan ehtiä lukea, kun kaikenaikaa keräilet sieniä ja marjoja ja väliajat virkkaat. Siinähän se aika menee. Mulla on Rauli Somerjoen elämäkerta työn alla ja siinä sivussa pari dekkaria. Mutta kun jostain saisi tilata lisää tunteja vuorokauteen, että ehtis.
Lydia
Eilen tuli käytyä kirjamessuilla. Alun perin ei ollut edes suunnitelmissa, mutta kun sain liput, niin täytyihin siellä käväistä.
Lydia
Jos taas yritettäisiin herätellä tätä keskustelua... Onkos viime aikoina kirjoja tullut luettua?

Itse olen nyt vihdoin ja viimein loppusuoralla Yrsa Steniuksen "Koiria, rakkautta ja surua"-kirjassa.
Oon kyllä tykännyt kovasti kyseisestä kirjasta ja varmaan hiukkasen vaikuttaa sekin seikka, että mäykkysiä on Stenius omistanut.
Suosittelen kyllä muillekin, varsin koskettava kirja.
s-ml
^ näin ohjelman, jossa Yrsa kertoi kirjan synnystä ja yleensäkin koiristaan. Kirjaa en ole lukenut, en edes ole muistanut sitä, kun minusta tuossa ohjelmassa jo kertoi niin paljon, varsinkin koiransa kuolemasta. Ja yhdestä koirasta, jonka kanssa hän ei oikein ehtinyt olla. Kiitos muistutuksesta, pitää katsoa kirjastosta.

Muita kirjoja olen lukenut aika paljon, just nyt Avaruusblues menossa, ihan päätöntä menoa smile.gif Tulevaisuuden klassikko Linnunradan käsikirjan vierelle. Larssonin trilogia, Jalosen 14 solmua Greenwichiin, Lipsonin Kosmonautti, Sjo'n Argon lastu tulevat nyt heti mieleeni.
Aijuu, Cesar Milanin Koirakuiskaaja oli kirjastossa, pitihän se nyt lukea smile.gif
Lydia
Mites tiilenpääläisten lukuharrastus jakselee?

Itse olen vaan yrittänyt keskittyä pääsykoekirjaan, mielenkiintoinen aihe kyllä, mutta aikaa ei meinaa löytyä...
ehkä pitäisi roikkua vähemmän koneella ja lukea enemmän rolleyes.gif Toivottavasti kesän aikana olisi aikaa lukea, taas olisi vähän intoa jotain kaunokirjallista tuotosta lukea asiatekstin sijaan...
Hugis
Mä oon taas muutaman kirjan lukenut, Anna-Leena Härköstä ja sitten jonkun sairaalajännärin. Koirakirjoja lueskelen jatkuvasti, mutta nyt en oo taas päässyt yhteenkään romaaniin kiinni, kun pitää kantaa vettä... Koneella istumista vois tietysti täälläkin vähentää rolleyes.gif
Turunen
Mä kävin just palauttamassa vino pinon kirjoja, ovat pyörineet mun työpöydällä jo monta kuukautta. Kaikkia tuli kyllä ahkeraa selattua ja lueskeltua ja muistiin panoja tehtyä... kaikki ovat mun lähdemateriaalia kirjaan rolleyes.gif älytön urakka, taisin olla hullu kun lähdin mukaan... ph34r.gif
Mutta eihän kesä ole lukemista varten, talvi ja pimeät illat ovat sitä varten happy.gif tai no tällaiset sadepäivät kuin tänään on kyllä kuin luotuja istumaan nojatuolissa kirja kädessä, kun ei tarvitsisi olla töissä... dry.gif
tizzian
Kirjastosta on tullut taas kanniskeltua muutakin kuin levyjä: viimeksi luettuja ovat Anna-Leena Härkösen Ei kiitos (tuli luettua ilman suurempaa tuskaa, mutta ei myöskään suuremmin ihastuttanut) ja Viktor Suvorovin Akvaario (jollakin tapaa tästä pidin), nyt kesken Helen Fieldin Olivia Joules ja ylivilkas mielikuvitus (riittävän kevyttä lukemistoa tähän kohtaan).

Olisiko suositella jotakin helppotajuista, mutta silti joko hauskan viihteellistä tahi ajatuksia herättävää lukemistoa?
Hugis
^Mäkin luin tuon Ei kiitos ja vaikka oli siinä hauskojakin juttuja, ei munkaan tehnyt mieli sitä omaan kirjahyllyyn. Nyt luen jotain tyhjänpäiväistä sinkkukirjaa, jonka voi jättää kesken vaikka kesken lauseen...
Lydia
Mä päätin nyt kunnostautua ja kattelin itselleni kesälukemista.
Nyt on siis kesken Erland Loen Muleum.
Hugis
Mä luin aamulla taas yhden Vareksen, kun mulla on selkä niin kipee ja jumissa, etten pysty seisomaan dry.gif Istualtaan tai makuulla pystyy toistaseks vielä olemaan.

Seuraavaksi alotan Tess Gerritsenin sairaalajännärin.
Annelinne
En malta odottaa tulevaa Barcelonan reissua. Siihen on vielä monta kuukautta! Sieltä aion ammentaa taas kulttuuri-repun täyteen muistoja smile.gif Rakastan vanhaa arkkitehtuuria ja tilataideteoksia.

Pitäis kyllä jotain kirjoja käydä lainaamassa kirjastosta, haluais lukea jotain kiehtovaa! Telkkua ei vain jaksa katsoa! Kirjat on kivempia.
Esmo
Mä sain eilen postissa uuden Torey Haydenin kirjan; Lapsi muiden joukossa. Jo illalla piti alkaa ahmimaan. Ne on niin hyviä kirjoja happy.gif
kippax
Taidan lukea Harry Potter ja Puoliverinen prinssi kirjan muistin virkistämiseksi ennen kun meen sitä kattomaan leffateatteriin.
Lydia
Muleum on luettu ja nyt pitäisi keksiä uusi kirja luettavaksi. Tosin olisi mulla tuossa jokunen koirakirjakin luettavaksi/selaitavaksi, kun tuli tehtyä varauksia...
Ihme oikeastaan, että mulla on yleensä vähän lainoja... useinhan niitä kertyy helposti biggrin.gif
Lydia
Nyt olen aloittanut lukemaan Johan Harstadin Ambulanssia. Jostain syystä tuntuu nuo norjalaiset kiinnostavan smile.gif
Lydia
Eilen kävin hakemassa teatteriaiheisia kirjoja, jotka oli mulle jätetty perinnöksi. Vielä en ole edes kerinnyt käydä kunnolla läpi mitä kaikkea siinä onkaan; ainakin näytelmiä.
Kun sitten vielä joskus kerkeäisi lukemaankin niitä.
Lydia
Tänään tein hienon löydön... koirakirjan "Koirat värikuvina" vuodelta 1958. Alkuperäinen teos on ruotsalainen.
Hauska sitä on selailla ja yllättävää kyllä sieltä löytyi jopa tiibetinspanieli mellow.gif
Toisaalta tipsuyhdistyksen sivujen mukaan Briteissä tipsuja on ollut jo 1920-luvulla, mutta sodan jäljiltä löytyi vain yksi uros. 1940-luvulla Briteissä aloitettiin tipsujen kasvatusta.
Suomeenhan tipsut tuotiin 1964 ja Ruotsiin samoihin aikoihin eli uusi rotuhan se vielä on...
Lydia
Tänään voi olla hyvä päivä piipahtaa kirjastoon. Lainan päivän kunniaksi taitaa monessa kirjastossa tapahtua jotain smile.gif
kippax
Sunnuntaina tuli teemalta Suomen Kansallisoopperan esitys Robin Hood. Se oli suurenmoinen katselunautinto. happy.gif Aivan loistavat esiintyjät ja koko esitys oli hurmaava. Matti Salminen on aina yhtä loistava ja aivan uskomaton ääni, toki oli kaikilla muillakin esittäjillä. Tuollasia saisi tulla telkkarista enemmänkin. Olin viikolla katsonu Ylen aamutelevisiota joka kertoi Kansallisoopperan satavuotisjuhlasta ja siellä näkyi pätkä Robin Hoodia, sillon harmitti että täällä syrjässä ei sellasia ole. Kevään aikana ooppera tulee tänne lähemmäs ja voihan olla että siellä tulee käytyä smile.gif
Vahtis
Kävin torstaina katsomassa La Mamassa Sofi Oksasen Puhdistuksen teatteriesityksenä. En ole lukenut kirjaa, mutta esitys ainakin oli hurjan intensiivinen. Kaksituntia ilman väliaikaa meni huomaamatta. Oli se niin intensiivinen, ettei siinä väliaikaa olisi voinut pitääkään. Se olisi varmasti rikkonut koko esityksen.

Jos olen oikein ymmärtänyt niin Puhdistus (Purge) on ensimmäinen suomalainen näytelmä, joka on päässyt New Yorkissa "into major theatre". Esityksiä on tusinan verran ja kaikki on loppuunmyytyjä.
s-ml
^ oi, pääsit tuonne. Tyttäreni on juuri nyt siellä teillä ja yrittää saada mahdollista peruutuspaikkaa esitykseen. Taitaa olla mahdotonta, mutta toivottavasti onnistaisi.
Itselläni on tuossa sama kirjana, ehkä jo kohta sen pystyn lukemaan. Yritystä ollut, mutta joidenkin kirjailijoiden persoona estää heidän kirjojensa lukemisen.
LaRa & Olli
Mulla on niin sanotusti työn alla Charline Harrisin Southern Vampire Mysteries -sarja, eli nk. Sookie Stackhouse kirjat, joihin siis löyhästi perustuu HBO:n tuottama ja nyt YLEn TV2:lla esitettävä True Blood tv-sarja. Olen pitänyt sekä kirjoista, että tv-sarjasta. Jälkeen mainitusta pitää myös isäntä smile.gif Tällä hetkellä luen seitsemättä kirjaa All Together Dead ja 11 osa ilmestyy toukokuussa. Olen siis hankkinut nuo kirjat englanniksi, kun taitaa 3. osa olla juuri ja juuri käännetty suomeksi.

Kyselin tuota Oksasen Puhdistusta aikanaan lainaksi yhdeltä työkaverilta, mutta ei sitten ollut enää myöhemmin juttua, niin jäi. Nyt olen parina, kolmena perjantaina kaupassa käydessä hypistellyt sitä pokkariversiona, mutta ei ole tullut otettua mukaan, kun on noita muita vielä projektina. Ja siten tuli toisen työkaverin kanssa puhettä, että hänellä on se äänikirjana ja antoi mulle kopiot, eli... ei tullut luettua sitä, vaan on kuuntelussa rolleyes.gif Olisko levyt 6/10 kuunnesltu, eli 4 jäljellä.
Vahtis
Viime viikolla minulla oli varsinainen kulttuuriviikko. Yksi ystävä oli täällä hiihtoloman ja minulla oli vapaapäiviä pitämättä...

Vierailimme sekä Guggenheimissa että MoMAssa, nautittiin Broadwaylla La Gage aux Folles -esityksestä, joka oli viime vuonna ehdolla 11 Tony Awards'iin, joista voitti lopulta kolme. Olen nähnyt sen aiemmin elokuvana, jossa Zazaa esitti Robin Williams (Lainahöyhenissä).

Käytiin myös baletissa. Siinä oli neljä eri esitystä, joista yksi kesti vain kymmenisen minuuttia ja kolme muuta vajaa puolituntia. Kolmantena tanssittu Square Dance oli saanut hyviä arvosteluja ja vähän sen takia menimme sinne. Olihan se hyvä, mutta neljäntenä tanssittu Glass Pieces oli mahtava. Siinä oli kolme osaa, joista keskimmäisessä oli kaksi soolotanssijaa ja taustalla oli vain rivissä eteneviä siluetteja. Mutta niiden siluettien eteneminen oli niin hypnoottista, että en katsonut juurikaan soolotanssijoita, kun tuijotin vain sitä riviä siellä takana. blush.gif Ystävälleni oli käynyt ihan samoin.

Kahvilakulttuuri keskittyi Starbucks'iin ja siellä muutamaan skånssiin ja lukuisiin kuppeihin teetä.
Lydia
Sunnuntain ja maanantain välisenä yönä jaettiin Oscarit ja pakkohan oli taas gaalaa seurata.
Kuninkaan puheen haluaisin nähdä (halusin jo ennen Oscareita) ja nyt kiinnostaisi myös tuo Black Swan.
No vielä on Harry Pottereista uusin ja Alice in Wonderland näkemättä rolleyes.gif viimeksi mainittu ainakin löytyy jo dvd:täkin.

Jotenkin sitä on vaan laiska lähtemään elokuviin. Saimme taas joululahjaksi lippuja ja ne pitäisi varmaan piakkoin käyttää.
Jos nyt sitten mieskin suostuisi tuon Kuninkaan puheen katsomaan, aiemmin ei ollut kiinnostunut...
Dvd:eita tulee sitten osteltua ja katseltua, tosin nykyään tuntuu, että meillä on jo kaikki kiinnostavat, jotka hintaluokaltaan sopisivat.
Sandy
Minulla on suunnitelmissa mennä katsomaan sitä Kuninkaan puhe elokuvaa 13.3.

Entiset työkaverit järjestävät välillä näitä kulttuuritapahtumia. rolleyes.gif Ihan kiva kun ei yksin tule lähdettyä. Edellisestä elokuvakäynnistäkin onkin jo aikaa tosi paljon. whistling.gif

Viime syksynä kävin Tikkurilan teatterissa katsomassa näytelmää, Entäs nyt Eeva?

Ystäni on ohjannut tämän joten sitäkin pitäisi mennä katsomaan rolleyes.gif

http://www.lansivayla.fi/tapahtumat/18858-...jokannen-tarina

Lydia
Nyt on Kuninkaan puhe nähty ja kyllä mä tykkäsin. Hyvät näyttelijät ja kyllä tarina yksinkertaisuudessaan oli kiinnostava.
Kai se pitää hommata sitten joskus, kun dvd:lle tulee.

Vielä olisi yhdet liput käytettävä ennen toukokuuta, kunhan keksisi mitä seuraavaksi menisi katsomaan.
Lydia
Nyt kipeenä on hyvä lukea. Mun on tehnyt pitkän aikaa mieli aloittaa Pottereiden lukeminen alusta.
Nyt sitten pääsi projekti alkuun, eilen luin jo viisi lukua ja kohta on tarkoitus mennä jatkamaan smile.gif
sannukka
En nyt lähtenyt lukemaan kaikkia näitä sivuja, joten jos on justiin kirjotettu näistä, niin pahoittelut toistosta. Untinen-Auelin kirjasarjasta Maan lapset olen odotellut viimeistä, kuin kuuta nousevaa. Nyt on prismoissa ainakin kaikki muut, mutta sitä viimistä ei oo näkyny hyllyissä. Onko se jo ilmestyny, ja vaan niin suosittu, että kokoajan myydään ei oota?
Lydia
^Oot ollut vähän malttamaton... ilmeisesti huomenna ilmestyy smile.gif
sannukka
Jahas, kohti prismaa siis. dogrun.gif dogrun.gif dogrun.gif biggrin.gif
Turunen
Onko siitä ilmestynyt uusi kirja? blink.gif oops.gif siispä lukemaan kaikki taas uudestaan teehee.gif
Lydia
Eiköhän tänne sovi musiikkikin. Mä aina uudelleen jaksan ihmetellä, miten musiikki voi kolahtaakin ja kovaa.
Tuli kuultua livenä muutama Uskon kappale, kun Jarkko Martikaisen levy julkaistiin tänään.

Samalla reissulla tuli hankittua myös liput Egotripin tulevalle keikalle smile.gif
Lydia
Eilen tuli pitkästä aikaa käytyä teatterissa ja mukavaahan se oli.
Tosin hääpäivää juhlittiin stand-upin merkeissä pari kuukautta sitten, mutta eihän se ole sama asia.
Nyt jäi into päälle, jospa tulisi useamminkin käytyä teatterissa... katsotaan.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.