Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Abit
Puskaradio > Puskis > **OFF TOPIC**
Sivuja: 1, 2, 3, 4, 5, 6
sabba
ÄÄÄÄH! Mä en ikinä saa luettua psykaa ja kemiaa tarpeeks. Ei vaan jaksa. Ja nyt kun mulla on joku oihme tautikin vielä niin tuntuu, ettei jaksa tehä mitäään muuta kun nukkua.
Once
Mä oon lukenu kemman ykköskirjan ja alottanu kakkosta. Matikkaan en oo vielä ees koskenu. Enkä venäjään. Ruotsikin on ihan hakusessa. Paniikki iskee! Eihän tää "loma" riitä mihinkään! ph34r.gif
Lydia
Pakko tällaisen vanhuksen änkeytyä tänne tongue.gif Olkaa onnellisia, että teillä ON lukuloma...
Itse en sellaisesta voinut haaveillakaan... töissä oli käytävä. Aikuislukiossa siis lukion loppuun suoritin.
>tinja<
QUOTE (Once @ 20.2. 2008, 13:48) *
Mun mielestä risteily oli "vähän" ylihinnoiteltu. Ainakin juomien hinnat oli ihan liian korkeat kun vertaa siihen uskomattoman huonoon laatuun. Joutuu maksamaan yli 5e siitä, että saa mukillisen limua dry.gif ja kuitenkin juomat varmaan oli aika monella päällimmäisenä mielessä rolleyes.gif

Mutta muuten oli onnistunut risteily. Elastinen oli kyllä yllättävän hyvä, meininki oli hyvä biggrin.gif ja tunnelma katossa.

Mulla ei tää lukeminen tahdo onnistua oikeen, tuntuu et en jaksa lukea ja sit kun en lue niin on hirvee syyllisyydentunne.. Kun kuitenkin tää 3 viikkoa on yllättävän vähän.

Mä en ehkä sanois ylihinnoiteltu, kun abiristeilyn kyseessä ollessa pitää kuitenkin muistaa kaikki meidän aiheuttamat tuhot normiristeilyyn verrattuna, esim meidän risteilyllä hajotettiin limsa-automaatteja, tehtiin seiniin reikiä, rikottiin laseja vaikka minkä verran ja pöllittiin AINAKIN 1 30 litran viinipussi keittiöstä.. Kyl siitä tulee paljon enemmän kuluja kun normiristeilystä, varsinkaan kun noita hytin ulkopuolisia tuhoja on aika vaikee laskuttaa kun abeja on jumalaton määrä, vaikka olis kameratkin. Lisäks joutuu laivayhtiö maksamaan tosi kovat palkat siivoojille, kun niilläkin on töitä tavallista risteilyä rutkasti enemmän ja siivoojillehan joudutaan maksamaan "oksennuslisät". Ja kyllä meil ainakin Jäkessä saa monesti maksaa drinkeistä paljon enemmänkin, semmonen perushinta on kuutisen euroo ja siitä ei yleensä kauheesti alaspäin mennä smile.gif
Once
Ei se sitten olisi ollut ylihinnoiteltu, jos juomissa olisi ollut sillä hinnalla jotain sisältöä tongue.gif hinnat oli mun mielestä ihan samat mitä baareissa nyt yleensäkin, mutta juomien laatu on muualla mun mielestä vähän korkealaatuisempaa..

Meiän risteilyllä ei taidettu tehdä pahemmin mitään tuhotekoja, tai en ainakaan kuullu niistä happy.gif
sabba
Meillä sai ainakin joku "kaljan" tilatessaan vettä, jossa oli olutta ehkä sen verran, että väri muuttui. rolleyes.gif
Cerasi
Meillä ei kukaan kyllä mun muistaakseni juomista valittanut.. Kalja oli ihan kaljaa (ja pahaa niin kuin aina ;D ). Tosin kun alkuun tilattiin lonkerot, toinen baarimikko laittoi lasiin sitruunaviipaleen ja toinen ei.. surkeata tongue.gif
>tinja<
QUOTE (Once @ 21.2. 2008, 10:33) *
Ei se sitten olisi ollut ylihinnoiteltu, jos juomissa olisi ollut sillä hinnalla jotain sisältöä tongue.gif hinnat oli mun mielestä ihan samat mitä baareissa nyt yleensäkin, mutta juomien laatu on muualla mun mielestä vähän korkealaatuisempaa..

Meiän risteilyllä ei taidettu tehdä pahemmin mitään tuhotekoja, tai en ainakaan kuullu niistä happy.gif

Aa no ne mitä itse tilasin niin oli kyl hyviä smile.gif
Joo no meillä oltiin tossa tuhomielessäkin hyvin aktiivisia, tosin ei oo kyllä mitenkään uutta smile.gif
-Milla
Tinja, oltiin muuten samalla risteilyllä wink.gif
Oli kyl aivan huippumeno koko reissun ajan laugh.gif Ja lottovoitto viel toi apulanta esiintyjänä, tullu kuitenki kuunneltua sellanen 10 vuotta ehk ja keikkoja koluttu läpi vaik kuinka monet. Täytyy kyl sanoo et ei ainakaa äksönii puuttunu ;D
>tinja<
QUOTE (-Milla @ 21.2. 2008, 21:53) *
Tinja, oltiin muuten samalla risteilyllä wink.gif
Oli kyl aivan huippumeno koko reissun ajan laugh.gif Ja lottovoitto viel toi apulanta esiintyjänä, tullu kuitenki kuunneltua sellanen 10 vuotta ehk ja keikkoja koluttu läpi vaik kuinka monet. Täytyy kyl sanoo et ei ainakaa äksönii puuttunu ;D

aijaa, en mä tajunnu biggrin.gif
Once
Apua, ihan hirvee paniikki ja stressi tän lukemisen kanssa! En osaa mitään, pitäis lukea mut ei vaan onnistu. Ja enää viikko jäljellä! sleepy.gif

Kävin koululla katsomassa kuuntelujen ja äikän tekstitaidon alustavat pisteet. Enkun ja ruotsin kuuntelut meni todella huonosti, luulin että oikeesti osaan kumpaakin kieltä. Hyvä ettei itku tullut.. Venäjän kuuntelu meni loistavasti, 80 pistettä blink.gif Samoin äikän tekstitaito, 5 5 5 thumbup.gif
<Iida>
Olen aika pettynyt äikän tekstitaidon tuloksiin, vaikkei se mun vahvimpia puolia olekaan: 4 4 3. Oikeastaan ihmettelen, ettei tuosta viimeisestä tullut vähemmän, itsestä se tuntui ihan megahuonolta. Mutta nuo kaksi ekaa, höh. Yllättävän huonoja pisteitä meidän koululaiset ovat saaneet, pääosin 1-3. Vitosia ja kutosia oli vain muutama.

Mulla ei ole tänä keväänä luettavana kuin enkku ja bilsa, enkkua en ole edes aloittanut (paitsi lukenut BBC:n ja CNN:n uutisia netistä, heh) ja bilsaa lukenut yhden kirjan. Ei tuu kiire ei rolleyes.gif
>tinja<
QUOTE (<Iida> @ 2.3. 2008, 10:23) *
Olen aika pettynyt äikän tekstitaidon tuloksiin, vaikkei se mun vahvimpia puolia olekaan: 4 4 3. Oikeastaan ihmettelen, ettei tuosta viimeisestä tullut vähemmän, itsestä se tuntui ihan megahuonolta. Mutta nuo kaksi ekaa, höh. Yllättävän huonoja pisteitä meidän koululaiset ovat saaneet, pääosin 1-3. Vitosia ja kutosia oli vain muutama.

Mulla ei ole tänä keväänä luettavana kuin enkku ja bilsa, enkkua en ole edes aloittanut (paitsi lukenut BBC:n ja CNN:n uutisia netistä, heh) ja bilsaa lukenut yhden kirjan. Ei tuu kiire ei rolleyes.gif

Nooh, ehkä teidän koulussa osataan arvostella. Oon kokemuksesta oppinu et suurin osa niistä kouluista joista tulee todella paljon 5,6,6-tyyppisiä on niitä kouluja joissa ei vielä oikeen osata arvostella tekstitaitoa. Esim 3 kaveria samassa koulussa, mutta eri kun mitä itse, niin molemmilla lähti pelkkinä 5 ja 6 - arvosanoina ja tuli sit takaisin vissiin kakkosia ja kolmosia.. smile.gif et voihan ne muuttua.
Japsi
Äikän tekstitaidon alustavista tuli itselle 3 4 3, pettynyt olin.. (ja olen edelleen) Toisaalta, meidän lukion 70 äikän kirjoittaneesta en tiedä vielä yhtäkään, joka olisi saanut enemmän kuin tuo 10 pts. Tosi moni sai meillä 5-7 pistettä, toivottavasti on vaan tiukka arvostelu.. unsure.gif

Kemiaa, matikkaa ja fysiikkaa olen jo lukenut. Saksaa sen verran, että tentti meni ihan hyvin. Pitänee mennä jatkamaan fysiikkaa.. wink.gif
<Iida>
^ Mun mielestä on vaan hyvä, että jo koululla arvostellaan tiukasti. Meillä tilanne oli ihan sama eli n. 250 äikän kirjottaneesta suunnilleen 20 oppilaalla oli vitosia, kutosia oli vain muutama. Tekstitaidon koe on kuitenkin sen verran uusi juttu vielä, että varmaan menee jonkun aikaa ennen kuin arvosteluperiaatteet vakiintuvat jne.

Laskeskelin just, että jos saisin esseestä vähintään 45 pistettä (mikä on oikein realistinen tavoite) niin voisi olla vielä mahdollisuudet E:hen. Ällästä en enää haaveilee epäonnistuneen tekstitaidon takia, mutta E kelpaisi smile.gif
Liewec
Huoh, mä toivon että saisin äikästä edes C:n. Tiukille tulee menemään, mutta saapi nähdä nyt.. Onneksi ei tämä sentään ole vielä tänä keväänä edessä, mutta aikaisempiin tuloksiini nähden tulee kyllä olemaan vaikea tuo C:kin. M olisi ihan huippujuttu, ja sitä tavoittelen, mutta täytyy kuitenkin olla realistinen wink.gif

Matikka on viikon päästä. Ja mä olen ollut niin saamaton, eten ole mitään tehnyt senkään eteen. Prelistä sain E:n ja se vähän lohdutti, mutta ehkä tavallaan myös auttaa tuudittautumaan sellaiseen typerään turvallisuudentunteeseen, koska en mä oikeasti osaa mitään!

Onko jollakulla muulla tullut sellainen olo, että lukuloman aikanan kaikki tieto olisi valunut päsätä johonkin?
<Iida>
^ Mulla! Bilsa erityisesti tuntuu siltä, etten olisi sitä koskaan lukenutkaan. Kattelin vanhoja yo-tehtäviä, ei tuu mitään confused.gif . Onneksi on vielä ensi vuosi aikaa ja ajattelinkin uusia bilsan syksyllä, haluaisin siitä kuitenkin vähintään M - tällä hetkellä ei tule toteutumaan. Bilsan ka on 9, mutta tota asiaa on niin paljon ja se on osittain aika vaikeaa, ettei läheskään kaikkea olla ehditty käymään kursseilla läpi. Huoh, epätoivo iskee ph34r.gif
Cerasi
Hitsit, että loistin tänään matikan tentissä. Hienosti niitä tehtäviä siinä laskeskelin joku kolme ja puoli tuntia, sain 7 ratkaistuksi omasta mielestäni ihan hyvin ja palautin tyytyväisenä paperit. Ja sitten sain vastauspaperin, ja totesin, että kas vain, ei ilmeisesti yhtäkään oikein sad.gif
Once
LAINAUS(crim @ 3.3. 2008, 14:26) *
Onko jollakulla muulla tullut sellainen olo, että lukuloman aikanan kaikki tieto olisi valunut päsätä johonkin?

Mulla ainakin. Yhtäkään kemman yo-tehtävää en oo osannut tehdä, ja oon lukenut nyt 4 kirjaa. Vitosta pitäis alottaa pikkuhiljaa. Ekan kirjan ja tokan kirjan asiat on valunu ihan kokonaan pois päästä sleepy.gif voi kun ois enemmän aikaa.
Cerasi
iiks. Enää pari päivää...

Tekstitaito sentään ilmeisesti lähti ihan kivoilla pisteillä.. kunpa vaan esseekokeessa olisi sitten kivoja aiheita (ei sellaisia kuin prelissä!), että saisi siitä sitten tarpeeksi pisteitä keräiltyä..

Saksan kuuntelussa lähtöpisteet 73. pöh.
Varda
Kai munkin on tänne tultava kirjottelemaan. smile.gif Mulla on tänä keväänä edessä enää psyka, enkku ja ruotsi. Psykologiaa oon lukenu 4 kirjaa tosi hyvin muistiinpanoja tehden, kieliä en oo vielä kattonu yhtään.. unsure.gif Tosin motivaatio on niiden osalta aika nollassa. Enkun kuuntelu meni täysin penkin alle, ruotsi on mukana kirjotettavissa aineissa ihan huvin vuoksi ja keskipitkänä oppimääränä, vaikka lukiossa oon lukenu pitkän.

Mitä kirjotitte syksyllä vai kirjotitteko mitään? Ja millanen on lukumotivaatio tässä kohtaa? Oon ihan kypsä käsitekarttoihin, tiivistelmiin ja ranskalaisiin viivoihin, enkä tosiaan usko, että jaksan käydät viimeset psykankirjat samalla tyylillä kun tähän asti.. laugh.gif Viime syksynä onneksi kirjotin äikän, matikan ja pitkän saksan jo pois alta niin ei oo kun puolet jäljellä enää. smile.gif

Mielialaa saa kyllä vähän nostatettua suunnittelemalla yo-vieraslistaa, kutsuja ja vaatteita.. biggrin.gif Jospa viikon päästä tarttuis Liettua/Latvia -näyttelyturneelta joku kiva mekko vaikka matkaan.
>tinja<
Mä oon lukenu epätasaisesti tongue.gif Ja en oikeen tiiä mitä lukemiseks lasketaan ku oon lueskellu esim yhtä ruotsinkielistä romaania niin kai sekin on jonkinasteista lukemista.. Mut kyllä sitä aikaa sais olla enemmän, ei oikeen nyt ehdi sovittaa kaikkia menoja :/ Varsinki tuntuu et ens perjantaina A-kieli tulee liian ajoissa ku on jo ma ja ke:kin ylppärit..
Cerasi
Mulla oli tosiaan syksyllä enkku ja ruotsi, ja silloin oli paljon parempi opiskelumotivaatio, vaikka samaan aikaan piti käydä ihan normaalisti kouluakin. Syksyn kirjoitukset olivat vielä kaiken lisäksi 1.jakson koeviikon kanssa samaan aikaan, ja siitäkin huolimatta onnistuin saamaan sekä kirjoituksista että kokeista hyvät arvosanat.
Mutta nyt.. ei vaan suju :/

Mistäköhän sitä muuten saisi juhliin jonkun nätin mekon? Olisi kiva, jos olisi vähän erilainen, ettei jokaisella vastaantulijalla ole samanlaista. Ja hinnan pitäisi kuitenkin pysyä aisoissa, kovin montaa satasta en tahtoisi maksaa..
Viime keväänä näin Hilfigerin putiikissa pari oikein nätti mekkoa, mutta ne hinnat... blink.gif
LimeLight
Täällä kans abiturientti.. 3 kurssia suorittamatta, yksi on verkossa, yksi itsenäisesti ja yhtä teen koulussa koneella kun huvittaa.
Eli koulua ei enää onneksi oo smile.gif Kirjoitettavia aineita keväällä ruotsi (korotus), psyka, äikkä ja enkku. Ruotsia oon lukenu kohta
koko kieliopin läpi, sitten sanastoa vielä. Muita en yhtään.. Kuuntelu- ja tekstitaitotuloksia en ole uskaltanut käydä kysymässä.. :S
Matikasta kirjotin jo täysin tuurilla C:n syksyllä..

Keväällä onneks valmistun ja tarkotus olisi hakea Laueran AMK:hon vantaalle smile.gif
<Iida>
Noh, mites meni esseekoe?

Mulla oli odotukset aika korkealla, mutta nyt on kyllä niin hakattu olo kuin olla ja voi. Mikään aiheista ei oikein napannut kunnolla (toisin kuin prelissä) ja puolikuntoisena kirjoittaminen takkusi tosi pahasti. Sain räävittyä vajaat neljä sivua kasaan, teksti oli ihan syvältä. Hyvästi E.

Perjantaina enkku ja se onkin sitten hiinä ja hiinä meneekö läpi vai ei.
Japsi
Essee takana, onneksi. Tuloksista ei sitten tiedä..
Aihetta oli tosi vaikea päättää, mutta opettaja vinkkasi perjantaina, että kuules, sun kannattaa varmaan sitten valita aineistotehtävä.. Tämä mielessä päädyin tehtävään nro 10 - siihen kulutusasiaan. Tekstiä tuli lähes 4 sivua, tarkoitus oli olla pohdiskelevaa, muttei kliseistä (mikä on ollut aiemmin ongelmana). Kirjoitin 5,5 tuntia eli lähdin pois puoli kolmelta. Sen jälkeen oli niin tyhjä olo, että kun kaveri kysyi ala-aulassa, mistä kirjoitin, vastaus oli tyyliin "emmä muista..." unsure.gif Välillä tuntui, että mulla tulee ihan hirveä kiire puhtaaksikirjoittamisen kanssa, joten en uskaltanut syödä kuin leivän ja hiukan viinirypäleitä. dry.gif
Nyt on ihan nuutunut olo, ja keskiviikkoinen pitkä matikka ahdistaa.

(Mutta enää 5 kirjoitettavaa. Jee..)
>tinja<
Mä kirjoitin ykkösestä, Kaunokirjallisuus oppaana vieraisiin maihin. Asiaa olis ollu niin paljon, että piti vähän karsia. Omasta mielestä meni kyllä tosi hyvin, mutta mulla ja tarkastavalla opettajalla ei aina ole ihan sama käsitys siitä, mikä on hyvä aine, joten katotaan nyt. Tekstiä tuli pikkasen päälle viidennelle sivulle. En tiedä vielä yhtään ihmistä, joka olis kirjoittanut samasta ohmy.gif Ei kuulemma muutenkaan ollut suosituimpia aiheita, itsestä se kuulosti kivalta, joten toivottavasti nyt tuli asiaa smile.gif Tuli mainittua historiasta mm. antiikin kuvaukset vieraista maista ja löytöretkiajan ja valistuksen kuvaukset villeistä kansoista (esim. Tarzan) ja sellasta kaikkea. Nykypäivää tuli kans pohdittua. Toivottavasti nyt sit menis hyvin smile.gif
sabba
Mulla oli kyllä kans ton jälkeen niin tyhjä olo. Kun sain sen tehtyä kävelin vessaan ja sieltä ulos tullessani kaveri vaan tuli suoraan halaan. Näytin ilmeisesti niin pihalla olevalta. Okei viime viikolla jäi kyllä comenius-viikon takia valmistautuminen nollaan, kun satuin hostinakin toimiin. Mutta oli kylä niin tylsät aiheet kun vaan voi olla. Mä oon vieläpä aina ajatellut, että kyllä sitä esseekokeessa aina jonkun itselle sopivan aiheen löytää. No toisin kävi... rolleyes.gif Kyllä mä seiskasta kirjotin sen neljä sivua, mutta toistoohan tuo tais olla lähes kokonaan.

Kaverin puolesta muuten sattuuko kukaan tietämään paljonko lähtee pisteitä, jos unohtaa numeron otsikon edestä?
Japsi
^ Oon ymmärtänyt, että jos on valmis otsikko, niin 5pts. (siis teksti voidaan vaivatta yhdistää kuitenkin tehtävänantoon) Mutta jos on teksti, jolle on itse antanut otsikon, eikä opettaja/sensori voi miettimättä tietää, mistä oppilas on kirjoittanut, jopa koko tehtävä saattaa mennä nollille unsure.gif Toivotaan, ettei näin kuitenkaan kävisi.
>tinja<
QUOTE (Japsi @ 10.3. 2008, 22:12) *
^ Oon ymmärtänyt, että jos on valmis otsikko, niin 5pts. (siis teksti voidaan vaivatta yhdistää kuitenkin tehtävänantoon) Mutta jos on teksti, jolle on itse antanut otsikon, eikä opettaja/sensori voi miettimättä tietää, mistä oppilas on kirjoittanut, jopa koko tehtävä saattaa mennä nollille unsure.gif Toivotaan, ettei näin kuitenkaan kävisi.

Meille on sanottu just näin kanssa. Mutta kyllä sen aiheen yleensä pystyy tunnistamaan, ellei nyt hirveen mielikuvitukselliseks ala smile.gif
Once
Mä kirjotin niistä luontodokumenteista, oisko se sitten ollu kutonen. Paha sanoa miten meni, sain onneks just sen neljä sivua tekstiä. Toivon hyviä pisteitä, tulis vaan alustavat pian.. rolleyes.gif
Cerasi
Yh. Ihan kamala koe, aiheista yksikään ei ollut sellainen "hei tästä mä voin kirjoittaa", joten tuli todella väkinäinen teksti. Ja pituuttakin vaivalla venytettynä juuri ja juuri hieman alle neljä sivua (seiskasta).
Tosin meidän opettajakin (se parempi) sanoi, että aiheet olivat huonoja. Ja aineistoja moitti joku opettaja myös tänään Aamulehdessäkin.

Ja sitten huoemenna matikka. Iik. Olen tänään yrittänyt vähän selailla noita kirjoja läpi, pari vielä jäljellä..
sabba
Mua ärsytti siinä aamulehden jutussa ne opiskelijat, jotka kaikki oli sitä mieltä et hirveen hyviä aiheita.
hellu.
^kato ne oli tykkiläisiä innocent.gif *hilpaisee ei-abina takavasemmalle*
Once
Matikka ohi. Kävin jopa hesarin nettisivuilla katsomassa vastaukset, laskeskelin että noin 43 pistettä saisin enintään. Koe tuntui helpolta, mutta jos se todellakin oli sitä niin pisterajat tulee olemaan aika korkeella. Kun toi ei tosta hirveesti tippuis toi pistemäärä rolleyes.gif
sabba
Pyh noi tykkiläiset vois mennä muualle (varsinkin ei abit ph34r.gif). Mä sain tänään ajatuksen, et hei ei mun varmaan tarvi hakee niitä äikän tuloksii ollenkaan tai siis kyllähän mä nyt jaksan odottaa muutaman viikon. Katotaan vaan äikän ohjauksessa mä perjantaina kuikuilen opettajia.
Liewec
LAINAUS(Once @ 12.3. 2008, 16:56) *
Matikka ohi. Kävin jopa hesarin nettisivuilla katsomassa vastaukset, laskeskelin että noin 43 pistettä saisin enintään. Koe tuntui helpolta, mutta jos se todellakin oli sitä niin pisterajat tulee olemaan aika korkeella. Kun toi ei tosta hirveesti tippuis toi pistemäärä rolleyes.gif

Lyhyt vai pitkä matikkka?

Mulla oli täään lyhyt matikka ja en kyllä pitänyt sitä helppona. Tai ei se sillein ollu vaikea, olipahan YTL vain valinnut juuri niitä tehtäviä sinne, jotka ovat mulla vähä heikompia. Prelissä oli paljon helpommat kysymykset.
Cerasi
Pitkän matikan koe oli ainakin (liian) helppo. Ei sillä, että mä nyt olisin mitenkään erityisen huipusti osannut, mutta jo se, että mä ihan oikeasti pystyin ratkaisemaan 9,5 tehtävää kertoo aika paljon... (Yleensä saan tehtyä n. 6 tehtävää). Pisterajat varmaan nousevat sitten.. sad.gif

Paljonko menee pyöristysvirheistä pisteitä? Esim. pitkän matikan todennäköisyystehtävässä vastasin vain kokonaisina prosentteina, enkä ottanut kymmen- ja sadasosia mukaan. Kun ajattelin sillä, että tehtävänannossa mainitut luvut (5,7) ovat kokonaislukuja, joten voisin sitten vastata myös ilman desimaaleja... Samaten tein siinä prosenttilaskussakin.
Japsi
Matikka tuntui todella pelottavan helpolta (pitkä). Itse laskeskelin, että vähintään 42 pistettä pitäis napsahtaa, mutta toivottavasti vaikka muutama enemmänkin. wink.gif Ja toivoisin, että E:n raja ei nousisi paljoa, siihen olisin todella tyytyväinen. Mutta luultavasti rajat hipovat pilviä.. dry.gif

Perjantaina saksa. ph34r.gif
~Ninja~
Pitkä matikka oli kyllä yllättävän helppo. Yleensä pystyn laskemaan ehkä kolmea ensimmäistä tehtävää, nyt sain jotain räpellyksiä aikaan jopa yhdeksään tehtävään smile.gif Ei sieltä varmaan mitään huipputulosta ole tulossa (enkä sitä odottanutkaan biggrin.gif), mutta ainakin läpi pitäisi mennä, mikä oli tavoitekin wink.gif
Once
LAINAUS(crim @ 12.3. 2008, 19:26) *
Lyhyt vai pitkä matikkka?

Mulla oli täään lyhyt matikka ja en kyllä pitänyt sitä helppona. Tai ei se sillein ollu vaikea, olipahan YTL vain valinnut juuri niitä tehtäviä sinne, jotka ovat mulla vähä heikompia. Prelissä oli paljon helpommat kysymykset.

Lyhyt matikka. Mulle preli taas oli tosi vaikea, siitä tuli C.
Nyt mulla oli jokaisessa tehtävässä (minkä tein) jonkinlainen aavistus mitä pitää tehdä, yleensä on ainakin yksi josta mulla ei ole hajuakaan. Nyt kyllä jännittää, tulis vaan tulokset pian..
sabba
Pyöritysvirheistä otetut pisteet riippuu tehtävästä. Tai näin ainakijn meidän normikokeissa, tietysti YTL:llä saattaa olla jotain omia salaisia ohjeita, joita ei sitten kukaan muu tiedäkään.
>tinja<
Mulla oli kans lyhyt ja yleisesti kai pitkää pidettiin ylihelppona ja lyhyttä keskivertona - pikkasen haastavampana kuin keskiverto. Sain kyllä 10 tehtävää tehtyä, mutta yks on kyllä niin väärin että smile.gif Paha antaa itselle pisteitä kun oon monissa jättäny tarkemmaksi kun tuo HS:n vastaus, mutta noi HS:n vastaukset on kyl osin todella pyöristettyjä. Mut joka tapaukses 40-50p tulossa, veikkaisin sellasta 45 smile.gif En usko et ainakaan lyhyessä pisterajat on kauheet, tosin kyllä ne varmasti viime syksystä nousee. Toivottavasti nyt pysyis E semmosella sopivalla tasolla happy.gif

Pitkän kirjoittaneilta kavereilta oon oikeestaan kaikilta kuullu että oli tosi helppo, myös niiltä, joilla on sellasta vitosen keskiarvoa smile.gif
sabba
Tosin nyt siinä pikässä on vaan se, että pisterajat nousee ihan kivasti varmaan. oli kuitenkin sen verran helppo.
Varda
Mun mielestä taas äikän esseekokeen aiheet vaikutti paljon kiinnostavimmilta kun viimesyksyset, joissa ainoa valmiiksi annettu otsikko käsitteli opposition merkitystä Suomen nykypolitiikalle.. laugh.gif

Äikkä ja matikka siis meni jo viime syksynä, eli mulla varsinaisesti alkaa koko urakka vasta huomenna enkun parissa.. Vähäsen jännittäis jo. unsure.gif
>tinja<
Huhhuh, pääsihän tuolta saksaa kirjoittamasta. En kyllä tiedä, luetunymmärtämiset tuntu ihan kivoilta ja samoin rakenne oli siedettävä (Paitsi produktiiviset aukkotehtävät varmaan meni miten sattuu taas) mutta ne aineen aiheet, niistä mulla ei yhdestäkään ois ollu oikein mitään sanomista. Ja kun en oo työhakemusta kirjoittanu ennen saksaks paitsi joskus vuonna 1 ja 2 niin päätin kirjoittaa esimerkin siitä, kuinka motto "rakasta lähimmäistäsi" on tärkeä niin monelle. Tosin en tiedä oikeen pitikö siinä pohtia lähimmäisenrakkautta yleisemmin vai vaan ja ainoastaan yhtä esimerkkitapausta kun usein on vaikea tietää, miten tarkasti noita "johdantoja" pitää käsitellä. Tosin kielissähän on aika usein niin, että tärkeintä ei ole se asia, vaan kielellinen oikeellisuus. Siitäkään en kyllä mene takuuseen biggrin.gif Mutta joo, en tiedä. Eiköhän Tosta nyt ihan hyvät pisteet tule, vaikka noi produktiiviset oli mun makuun vähän isokertoimisia tongue.gif
-Juulia-
Ja enkkukin ohi enää reaaleja jäljellä, jee biggrin.gif

Enkku vaikutti kanssa aika helpolta.. Tulee varmaan ennätykselliset rajat siitäkin tänä vuonna dry.gif tai no toki riippuen siitä mitä YTL aikoo tehdä kuuntelun avoimien kanssa.

<Iida>
Enkku ei tosiaan tuntunut mahdottoman vaikealta ja se on kuitenkin aine, jossa olen aivan käsittämättömän huono (eikä läpi pääseminenkään ole mitenkään itsestään selvä juttu). Suureksi helpotukseksi aineiden aiheet olivat ihan ok ja sain raapustettua 260 sanaa (ennätys). Olis ehkä pitäny tehdä lyhyempi niin ois ollu vähemmän virheitä tongue.gif

Mutta enää bilsa jäljellä. Siinä onkin työstämistä, että edes C:n saisi. Ei vaan oikein motivoi lukea, kun en tuolla aineella mitään tee.
Cerasi
Mullakin oli tänään saksa. Koe oli oikeastaan yllättävän kivan oloinen, tykkäsin kans luetuista. Paitse se muusiikkijuttu oli kyllä ehkä vähän hämärä paikoin.. Kielioppiosiossa mulla nyt olikin sitten taas vähän enemmän ongelmia, varsinkaan prepositiot eivät vain ole "se mun juttu" rolleyes.gif

Aineen aiheet olivat tavallaan mun mielestä ihan ok. Tosin kaksi niistä jouduin heti hylkäämään, sillä en ikinä ole kirjoittanut saksaksi puhetta enkä tehnyt työpaikkahakemusta, joten ei niitä sitten tässä vaiheessa viitsinyt alkaa kokeilemaankaan. Lopulta päädyin sitten myös kirjoittamaan siitä nelosaiheesta eli lähimmäisenrakkaudesta. Ja minä ainakin kehittelin siihen sitten sellaisen tarinan biggrin.gif Pitkästä aikaa ainetta oli jopa oikeasti ihan mukava kirjoittaa... hassua.

Jep. Nyt sitten ens viikko taukoa ja seuraavalla viikolla psyka. Pitänee aloittaa lukeminen.
sabba
Mulla on maanantaina kemia ja sitten parin viikon päästä psyka. Ei vaan millään jaksais enää lukee. Varsinkin kun kemiassa mä tykkään eniten niistä biokemiaan liittyvistä jutuista, joita on tietysti kaikkein vähiten siellä. Tai siis aika monet aiheethan saa liitettyä siihen, muuta suoranaisesti vain muutama kappale.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.