Btw, tietääks kukaan, milloin YTL:ltä tulee sitten tuloksia..?
Viimeistään 23.5. - on mulle kerrottu
Ihan kivahan se on niitä tuloksia venailla niinkin pitkälle, mutta minkäs teet.
>tinja<
16.3. 2008, 11:35
Noo kyllä ne tulokset loppujen lopuks tulee ihan siedettävässä ajassa, ja useinhan ne tulee paljon tota viimeistä ilmoitettua päivää aiemminkin..
Kyllähän ne tosiaan yleesä kaiketi tulevat jo ihan kivasti ennen tuota viimeistä, takarajaksi asetettua päivämäärää. Ajattelin vain, että jos jonkun opettaja olisi osannut jotain muuta (aiempaa) pvm:ää sanoa..
Kun ainakin syksyllä meidän ruotsin opettaja jo osasi ennalta aika tarkasti kertoa, milloin tulosten saapumista kannattaa odotella. Nyt vain ei enää ole oikein ketään opettajia nähnyt niin, että olisi ehtinyt mitään kysellä.
[Tosin Katri hei, sinähän voisit vaikka käydä Eskolta kyselemässä ja raportoida sitten mulle, jookos?

]
Mites tänään meni, oliko vaikeaa?
Kemia oli ainakin mun mielestä ihan kamala. Se ei jotenkin ollut ollenkaan sellanen, mitä vanhat yo:t. Tein kuitenkin aika paljon noita vanhoja harjotuksena ja niissä osannut 4-5 tehtävää kunnolla ja saanut lopuistakin ainakin osittain oikeita vastauksia. Nyt ei kuitenkaan tuntunut onnistuvan yksikään tehtävä kunnolla.
>tinja<
17.3. 2008, 16:49
Mantsa tuntu ihan ok:lta, se on tosin mun 2. tärkein reaali että ei sillä niin väliä

Mietin pitkään että mitä eroa on antarktisella ja arktisella alueella mut kylhän se lopulta selvis ihan jees

Tosiaan oon käyny mantsasta vaan pakolliset kurssit ja lukaissu muut että kaikki arvosanat on plussaa vaan

Keskiviikkona pitkä ruotsi
Kemia meni luultavasti päin mäntyä. Mutta alustavia tuloksia odotellessa..

Hassua oli mutten kuulla, että maantiedossa oli ollut yksi tehtävä Uudestakaupungista.

Kuinka meidän pienen pieni kaupunki oli joutunut valtakunnallisen analysoinnin kohteeksi..?
Kemiassa en tosiaan osannut edes kakkostehtävää ja parhaiten meni ehkä se 10 (kaasu+kokonaispaine-lasku). 10 oli ainakin mulle selkein lasku koko kokeessa.
Mä tein kemiassa tehtävät 1,4,5,6,7,8,11B,12. Katselin netistä nyt noita vastauksia, ja luultavasti olisi ollut parempi, kun olisin esim. tuon 11B jokerin ja 7:n jättänyt välistä. 9 olisi ollut vaan selitystehtävä, mutta en uskaltanut ottaa riskejä. Samoin 3. tehtävän reaktioyhtälöt olomuotoineen olisin osannut kirjoittaa, mutta se "olosuhteet" hämäsi mua niin, että vedin ruksit sen tehtävän yli. Harmittaa, kun nuo tehtävänannot on välillä niin epäselviä.
Matikasta alustavia pisteitä 42. Jos koe olisi ollut normaalitasoinen, olisin tyytyväinen tuohon määrään. Nyt kuitenkin rajat todennäköisesti nousevat pilviin, mutta on toi sitten sentään lähes varma M.
Huh, kävin tänään kysymässä matikan (lyhyt) tulokseni ja sain huokaista helpotuksesta. Lähtöpisteet on 48, eli E tulossa! On se kumma miten niitä pisteitä tuli, viakken puolissakaan laskuissa edes tiennyt mitä laskin
LAINAUS(crim @ 18.3. 2008, 19:22)

Huh, kävin tänään kysymässä matikan (lyhyt) tulokseni ja sain huokaista helpotuksesta. Lähtöpisteet on 48, eli E tulossa! On se kumma miten niitä pisteitä tuli, viakken puolissakaan laskuissa edes tiennyt mitä laskin

Onnea!

Pitikö sun käydä ne muuten opettajalta kysymässä, vai oliks ne siellä kanslian kansiossa jo? Vai tuleeko sinne kansioon edes kaikkien aineiden pisteitä näkyviin..?
^ Kysyin opelta ku törmäsin siihen siin käytävällä.
>tinja<
19.3. 2008, 23:06
mul oli a-ruotsi tänään, oli kyl kivoja luetunymmärtämisaiheita

Kerranki sellasia ei-tekniikkapainotteisia. A-ruotsis oli italialaisista viineistä ja sellasesta keittokirjan kirjoittajasta ja sit alaikäsille viinanvälittämisestä ja semmosesta uponneesta laivasta

Aika varma oon kyllä, et hyvin meni
Mullakin ruotsin kirjotukset nyt takana.

Kerkesin jo YLE:n sivuiltakin katsoa ratkaisuja, ja ihan kivasti oli mennyt. Muutama kohta vain väärin, mikäli oikein muistin mitä siihen kokeeseen mustailin. Oon lukenu lukiossa pitkää oppimäärää, mutta päätin kirjottaa keskipitkän koska ruotsista en mitään lähtöpisteitä kuitenkaan saa mihinkään, mihin haen. Oon kyllä tosi tyytyväinen jos viimesen illan paniikkiluvuilla tulee joku E-L.

Tykkäsin kyllä teksteistä, oli helppolukuisia ja kiinnostavia!

Pitkässä ruotsissa oli ollu joku käännöstehtäväkin?
>tinja<
21.3. 2008, 15:48
^ Joo siis sellanen käännöstehtävä että piti vinkkien avulla kirjoittaa lauseita, esim oli semmonen pieni johdanto mis saatettiin mainita jotain vaikeempii sanoja (vaikka puheenjohtaja) ja sit sitä sanaa tarvi jossain lauseessa... yms.

Mut ei niistä vihjeistä saanu kyllä ku pari sanaa.
Itsellä pitkän ruotsin luetuista 25/25 x2 ja rakenteesta 21/25 x1 eli yhteensä 71/75

Jos ei nyt ihan pieleen mee kaikki muu niin E:tä oltais hakemassa kyl aika hyvillä eväillä, ja sehän kelpaa

Tosin M:kin riittää mulle hyvin kun se on sama kuin keskipitkän L periaatteessa, vähän niin kuin matikoiden kanssa
ääh, mulla vielä hissa jäljellä. Kaduttaa kyllä kamalasti että valitsins sen tälle keväälle, koskapa en ole ehtinyt sitä paljoakaan lukea... Saapi nyt nähdä, tällä hetkellä tuntuu siltä ettei se pakosti mene edes läpi
LAINAUS(crim @ 24.3. 2008, 17:55)

ääh, mulla vielä hissa jäljellä. Kaduttaa kyllä kamalasti että valitsins sen tälle keväälle, koskapa en ole ehtinyt sitä paljoakaan lukea... Saapi nyt nähdä, tällä hetkellä tuntuu siltä ettei se pakosti mene edes läpi

Mulla on ihan sama juttu bilsan kanssa. Kolme kokonaista kirjaa vielä lukematta, en tosiaan ehdi kuin silmäillä ne läpi. Huomenna yritän painaa päähäni kertauskirjasta olennaisimpia kokonaisuuksia (mun tuurilla niitä ei edes kysytä...)
Hohhoh, onneksi ei ole lakin saaminen tästä kiinni. Tai no on, kun tyhmyyksissäni rastitin pakolliseksi, mutta onneksi ehtii vielä uusia syksyllä
Mulla helpotti stressi psykan suhteen pikkasen siinä vaiheessa, kun päätin jättää fysiikan kirjottamatta ja ehdin siis uusia psykan jos on pakko. Mutta silti stressaan siitä ihan mielttömästi ja huomenna vois käydä kysäseen kemian alustavia.
Kemiasta alustavasti 31 pts. Pettymys, koska epäilin ja laskin itse, että tulisi vähintään se 34-35 pts. Toisaalta voihan pisteet noustakin YTL:ssä, meijän kemian ope ei koskaan oo osannut oikeen tarkistaa alustavasti oikein..
Saksasta ei tuu varmaankaan kuin C. Suuri pettymys, joka aiheutui lähinnä huonosta kuuntelusta ja kehnosta aineesta. (nämä noin 15-20 pistettä omaa tasoa heikommin) Uusimaan syksyllä.
Ruotsi tuntui hyvältä, omat veikkailut korkealla. L meni kuuntelusta, mutta E riippuu nyt ihan aineesta. Normaalipistemäärällä se E on realistinen.

Äikästä tulossa M. Toisaalta olisin halunnut E:n, mutta tekstitaidon 10 pisteen (x3=30pts.) jälkeen se tuntuu jopa hyvältä. Esseen alustavat 40 pistettä ovat parhaimmat, mitkä ikinä olen kirjoittanut esseestä. Kiva, että jossain sentään ylittää itsensä!

Keskiviikkona on nyt fysiikka jäljellä. Huomiselle jäi yksi kokonainen kirja, hiukan toisesta ja kertailua. Tänään jo ahmisin yli 300 sivua, ja sähkömagnetismi alkoi pursuta korvista. Nyt nukkumaan..
Apua. Tajusin just, että hei se psykahan on jo huomenna

Koko pääsiäisen olen vain lueskellut fiiliksellä "se on sitten joskus, ei tässä mitään hätää"...
Mä en haluu mennä huomenna kokeeseen

. Eipä ole juuri tullut luettua, asennoiduin jo pari viikkoa sitten siihen, että menen uusimaan syksyllä. Vaikka huomisella ei sinäänsä ole mitään väliä niin silti kyllä ahdistaa ihan pirusti. Inhottavaa mennä kokeeseen, kun tietää, ettei tiedä mitään eikä ainakaan osaa vastata kahdeksaan kysymykseen - hyvä jos edes neljään.
Mutta enivei, huomenna kaikki on ohi vähäksi aikaa ja voi vetää syvään henkeä (ja käydä joka päivä töissä..) ennen viidettä jaksoa
En ole vielä uskaltanut käydä katsomassa alustavia pisteitä. Menen sitten perjantaina venäjän kirjotusten jälkeen. Sitä pitäis nyt sitten lukea, jos vaan jaksaisi. Haluaisin hirveästi siivota, huone on ihan pommin jäljiltä. Ehkä silti otan nyt kirjan tuosta ja menen lukemaan..
>tinja<
26.3. 2008, 16:44
Mulla meni omasta mielestä Hissa ihan hyvin

Vaikka tää aineiden paljous vähän rajoitti lukemista... mut oon tyytyväinen. Tähänkin. Jotenki tuntuu et kaikki on nyt menny ihan hyvin et en sit tiedä. Espanja jälkellä vielä..
Psyka oli jotenkin tylsä. Tiesin kaikista vähän, mutten mistään kunnolla
Ja tänään kävin katsomassa alustavia pisteitä. Ei olisi kannattanut. Elättelin vielä pientä toivoa, etten ehkä olisi kuitenkaan möhlinyt esseekoetta kovin pahasti, mutta nytpä sitten ainakin tiedän varmasti, että päin mäntyä meni.
Enkun kirjallisen tuloksia odotellen. Kuuntelusta 40 pistettä, repikää siitä huumoria.
(Mutta nyt ovat saamarin yyoot hetkeksi ohi, jes)
~Ninja~
26.3. 2008, 17:52
Nyt se on sit ohi!
Tänään oli tosiaan psyka. En kyllä yhtään osaa sanoa miten meni. Saattoi mennä ihan hyvin tai sitten selitin ihan jotain outoa

Ei mikään maailman paras koe minusta, tehtäviä olisi voinut olla useammista aiheista, nyt jouduin lähinnä vastauksesta toiseen toistelemaan samoja asioita..
Kävin myös katsomassa alustavia pisteitä tänään. Enkku yllätti ihan positiivisesti, tavoitteena oli M, mutta nyt jos ei pisterajat nouse viime keväästi, E on ihan mahdollinen! Äikästä sen sijaan olisin odottanut enemmän pisteitä, mikä vähän harmittaa.

Kuitenkin kursseilla olen kirjoittanut parempia vastauksia..
Aamun toi lisäksi draamaa tämä ihana lumimyrsky, jonka takia kaikki bussit olivat ihan jumissa. Aloin jo panikoida ehdinkö olleenkaan ysiksi koululle ja ainoaksi vaihtoehdoksi jäi ottaa taksi

Siispä, taksilla yo-kokeeseen!!
Mulla oli kanssa psyka ja mä en enää ees muista mitä oon vastannu. Siis ei apua, jotain ihan pimeetä varmaan taas.
Hissa oli kauhea! Tosin, tällä lukemisella meni odotettua paremmin, mutta silti koitan toivoa että edes läpi pääsisin. Syksyllä siis uusinta/korotus edessä
Typeriä kysymyksiä, sillä nekin aihealueet joista tiesin paljon, oli sitten laitettu sellasiten kysymysten sisälle, joita en ihan ymmärtänyt. Tai sitten ymmärsin a-kohdan mutta en b-kohtaa... Muutenkin ei ollut sellaisia kysymyksiä kuin "arvioi tähän ja tähän sotaan johtanutta kehitystä" vaan pikemminkin "kerro jotakin tästä sodasta". Aika pitkälti jäin pohtimaan siis, mitä asioita kysymyksiin olisi pitänyt kertoa, hämäräksi jäi siis.
Oleellisia tietoja jäi pois varmaan jokaisesta, sillä en sanut yhteen vastaukseen kuin 1-2 sivua tekstiä.
-Juulia-
27.3. 2008, 10:10
Mulla oli kanssa psyka eilen, joo se tuntu vähän oudolta kokeelta, ihan erilainen kuin noi pari aikaisempaa mitä ollaan katottu. Mullaki tuli sellanen olo että moneen tehtävään sai kirjottaa vähän samoja juttuja, ei mitään aavistusta miten meni..
Mut nyt ne on ohi!
Meille oli tullu kaikki alustavat jo, paitsi enkun aineet. Vähän harmittaa se enkun kuuntelu kun muuten olis ollu melko varma L, nyt jää varmaan kivasti parin pisteen alle rajan, jos aine nyt on mennyt sillee kun yleensä
Paljonkohan matikan rajat nousee

paljon luultavasti... toivottavasti ei yli 6 pistettä!
Nyt pari viikkoo lomailua, muunmuassa Madeiralla, ja sitten voikin alkaa lukea taas - pääsykokeisiin, jeei
>tinja<
27.3. 2008, 12:38
QUOTE (crim @ 27.3. 2008, 10:04)

Hissa oli kauhea! Tosin, tällä lukemisella meni odotettua paremmin, mutta silti koitan toivoa että edes läpi pääsisin. Syksyllä siis uusinta/korotus edessä
Typeriä kysymyksiä, sillä nekin aihealueet joista tiesin paljon, oli sitten laitettu sellasiten kysymysten sisälle, joita en ihan ymmärtänyt. Tai sitten ymmärsin a-kohdan mutta en b-kohtaa... Muutenkin ei ollut sellaisia kysymyksiä kuin "arvioi tähän ja tähän sotaan johtanutta kehitystä" vaan pikemminkin "kerro jotakin tästä sodasta". Aika pitkälti jäin pohtimaan siis, mitä asioita kysymyksiin olisi pitänyt kertoa, hämäräksi jäi siis.
Oleellisia tietoja jäi pois varmaan jokaisesta, sillä en sanut yhteen vastaukseen kuin 1-2 sivua tekstiä.
Noo sehän riippuu ihan tiivistämisestä. Ei mullakaan tehtävistä 1-4 mikään menny kolmannelle sivulle, kaikki tosin ihan toisen sivun loppuun mutta silti. Jokereista kirjoitin enemmän, joku 4-5 sivua.. Eihän tossa ajassa ehdikään joka aiheesta sitä neljää sivua vääntää, ainakin itselle alkoi tehdä tiukkaa jo se, että sain yhteensä sen n. 18 sivua kirjoitettua..
Mutta ehdottomana plussana tälle päivälle, oli tieto siitä, että ruotsi lähti eteenpäin laudaturina

En siihen olisi uskonut, kun kursseista olen mennyt rimaa hipoen toisinaan läpi, mutta ihmeitä sattuu.
^ Wow, onneksi olkoon! Iha mieletön saavutus
Onnea crimille, paljonko sait pisteitä?

Täytyy itse mennä huomenna hakemaan ruotsin alustavat. Jostain Abitreeneistä luin, että keskipitkän luetun monivalinnoissa hyväksyttäisiin kahdessa kohdassa myös toinen vaihtoehto, kellään tietoa? Jos pitää paikkansa, mulla olisi vain yksi luetuissa väärin.
Tän kevään osalta ruotsi (keskipitkä) lähtee 276 pisteellä, eli L olisi tulossa! Luin lukiossa pitkää oppimäärää, ja ajattelin olla panostamatta tuohon kokeeseen. Lukeminen jäikin sitten vikalle illalle, ja arvatkaa vaan oonko yllättynyt tulokseen..

Enkku lähtee E:nä, 260,5 pistettä. Kuuntelu meni huonosti, toivotaan että YTL:ssä huomioidaan ne vaikeat avot koska ne mun pisteitä lähinnä laski. Vaikka tuskinpa toi tosta nousee ällään kun siihen tarvitsisi jo aika paljon enemmän pisteitä.

Psykaa jännitetään vieläkin.. Peruskysymykset tuntu suhteellisen helpoilta, mutta etenkin 10-tehtävään (kaupungistuminen) taisi tulla selitettyä jotain ihan omaa ja aiheen vierestä.. Toivotaan nyt parasta kuitenkin!
Syksyltä on jo plakkarissa äikästä ja lyhyestä matikasta L sekä pitkästä saksasta M.
LAINAUS(crim @ 27.3. 2008, 20:07)

Mutta ehdottomana plussana tälle päivälle, oli tieto siitä, että ruotsi lähti eteenpäin laudaturina

En siihen olisi uskonut, kun kursseista olen mennyt rimaa hipoen toisinaan läpi, mutta ihmeitä sattuu.
WAU!! Paljon onnea!
Mitäs muuten luulet, tulisikohan tänä vuonna (taas) uusi ennätys ruotsin arvosanojen suhteen?
Vika aine ohi

Nyt voi sanoa, että lukio on ohi, jee!
Koululle oli tullut alustavia pisteitä äikästä, enkusta ja matikasta. Enkku lähinnä naurattaa, sain puoli pistettä enemmän kuin syksyllä. Nooh, jos kuuntelu olisi mennyt hyvin niin sitten olisi tullut lähelle L:n rajaa pisteet. Aineesta tosin 90 pistettä, siitä olen erittäin onnellinen. Matikasta 40p (lyhyt). Olen kyllä vähän pettynyt jos tuo ei tuosta nouse ja riitä E:hen. M:ää en haluaisi.. Äikästä olen erittäin onnellinen, aineesta 45 pistettä, eli yhteensä 90p

Toivottavasti se ei mene laskemaan tuosta pistettäkään...
Ruotsista alustavien mukaan 241 pistettä. Kuitenkin ne kaksi tekstinymmärrystä tuohon päälle, niin olisi 245 kasassa. Toivottavasti sillä jo E lohkeaa.

Aineen pisteihin olen pettynyt, VAIN 78.. Ja sitten lisäksi kuuntelusta vaivaiset 68 pistettä, niin ei kannata ihmetellä, miksi L karkasi käsistä. Yleensä kirjoitellut 85-95 pisteen aineita ja kuuntelusta keskimäärin aina 80 pistettä. Aina ei voi voittaa.
>tinja<
28.3. 2008, 16:15
Mulla kans viimenen ohi, espanja

Jos pisterajat ois lähellekään samaa ku muissa kielissä niin uskon että L ois hyvinki mahdollinen mutta noilla viime vuosien pisterajoilla jotka on sitä 280-290 luokkaa on aika haastavaa kamppailla noiden syntyperäisten kirjoittajien kanssa.. Mut uskon kyl et E on aika varma

jos ei tuu ylläreitä..
Johan ihmiset ovat vedelleet huippuarvosanoja. Mun todennäköisesti ainoaksi hyväksi jää äikkä, joka sekin tosin keikkuu E:n ja M:n rajoilla. Enkusta B (läpi pääsy oli tavoitteena, joten siihen nähden ihan hyvin) eikä bilsastakaan tule mitään ihmeellistä, sen olen kyllä menossa uusimaan muutenkin.
wenakko
29.3. 2008, 11:02
Me katseltiin perjantaina noita tämän vuoden yo-kokeita matikan ja yhteiskuntaopin osalta.
Yhteiskuntaopista oltais opettajan mukaan saatu tällä 9. luokan kurssilla C tai M. Matikasta oltais osattu sen verran että kaikki olis kumminkin läpi päässyt.
QUOTE (<Iida> @ 29.3. 2008, 10:47)

Johan ihmiset ovat vedelleet huippuarvosanoja. Mun todennäköisesti ainoaksi hyväksi jää äikkä, joka sekin tosin keikkuu E:n ja M:n rajoilla. Enkusta B (läpi pääsy oli tavoitteena, joten siihen nähden ihan hyvin) eikä bilsastakaan tule mitään ihmeellistä, sen olen kyllä menossa uusimaan muutenkin.
Määkin lueskelin että ovat puskalaiset saaneet hyviä arvosanoja!

Onnittelut kaikille!
>tinja<
31.3. 2008, 22:18
Täällä käytiin katselemassa espanjan oikeaa riviä, luetuista täydet ja rakenteissa 2 väärin eli pisteitä yhteensä 77/80 tosta osiosta

Avoimista tulee tod. näk joko 9/10 tai 10/10, produktiivista 7 tai 8/10

Eli kun kuuntelu otetaan mukaan ja aineesta otettavii pistemenetyksii ei lasketa niin 289p parhaimmillaan. Tuskin L:ään riittää enää ellei aine nyt oo ihan huipputasoa ja silloinkaan ei varmaan riitä kun rajat on ollu siinä 280 loppupäässä, mutta E on ihan realistinen jos ei tosiaan tullu aineessa mokailtua
Fysiikasta alustavia 34 pistettä. Opettaja ei uskaltanut mennä veikkaamaan mitään.. Tiukasti kuitenkin arvosteltu. Kattellaan toukokuussa
Ruotsista sain siis piteistä jotain 273-276, en muista ihan tarkkaan, kun olin niin onnellinen kun opettaja kertoi sen tuloksen

Tuskin tänä keväänä ihan uutta ennätytä tulee, sillä syksyllähän Clasussa ei tullut yhtään C:tä ja nyt ainakin pari ovat saamassa C:n...
Matikasta pisteitä tosiaan se 48, eli E sieltä olisi tulossa.
Historia menikin sitten todella huonosti, siitä 15 pistettä eli nipin napin B. Saa tosin nähdä nousevatko pisteet YTL:ssä, mutta tuskin nousee kutienkaan C:n rajan yli, joka on 19. Harmi, C oli tavoite, mutta kahden päivän lukemisella ei parempaa voine odottaakaan...
LAINAUS(crim @ 1.4. 2008, 14:20)

Tuskin tänä keväänä ihan uutta ennätytä tulee, sillä syksyllähän Clasussa ei tullut yhtään C:tä ja nyt ainakin pari ovat saamassa C:n...
No voi hitsi
OMG! On varmaan pakko käydä hakemassa kansliasta kokonaisarviointitodistus, sillä nyt kun katselin netistä mun numeroita, niin näyttää kyllä aika oudolta.. pakko sitten kaiketi uskoa, jos paperiversiokin väittää samaa.
Mutta hei, kun päättöarvosana annetaan pakollisten kurssien keskiarvon mukaan (+syventävien sekä mahd. yo-kokeen nostava vaikutus) pyrkien pyöristämään ylöspäin, mikä on näiden logiikka:
englanti: ka 8,5 (kaikkien kurssien 8,38 + yo E) --> 8
saksa: ka 8 (kaikkien kurssien 8 + yo ?) --> 9
biologia: ka 8,5 (kaikkien kurssien 8,33) --> 8
?
Meidän koulussa ainakin kone laskee automaattisesti keskiarvon nimenomaan kaikkien kurssien perusteella. Eli jos keskiarvo on 8,38 , todistukseen tulee kasi. On yksinomaan opettajan asia, jos hän näkee, että oppilas on jotenkin ansainnut paremman numeron (esim. YO:n perusteella). Mutta kone sitä ei automaattisesti mihinkään nosta, vaikka vitosen keskiarvolla saisit L:n yo:sta.
Tuntuu kummalta, että kurssin keskiarvojen perustella kasista saisit saksassa ysin, mutta ehkä se YO on mennyt paremmin? Meillä ainakin opettajat sanoi reilusti, ettei naaman perusteella numero muutu mihinkään.
^Meille ilmoitettiin joskus vuoden alussa (viimeisillä ryhmänohjaustunneilla), että opettaja/opettajat antavat numerot..
Mut joo. En valita, oikein tyytyväinen olen kyllä noihin sinänsä
No niin nyt ei paljoa naurata

Arvasin et espanja lähtee just rajoilla, 282p (L raja ollu v. 2007-2003 keväinä 275-283p), tosin yhtenä keväänä noilla pisteillä olis tullu "vaan" E, mut kyl täs saa loppuun asti taas jännittää. E on sinänsä tosi tosi jees mut kyl se ottaa päähän jos jää pisteestä tai 2 kiinni.
Ruotsi lähti M:nä, mistä olen kyllä hitusen pettynyt. Tosin olihan se tiedossa, kuuntelu kun meni niin auttamattomasti perseelleen. Kemia C:nä, mistä olen todella iloinen (tavoitteena kun oli päästä läpi

). Venäjä lähti E:nä, saa nähdä tuleeko L:nä vai E:nä takaisin

Nyt sitten pitäis lukea pääsykokeisiin, kun vaan töiltä ehtisi
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms.
klikkaa tässä!.