Vastasin 1,4 ja 5. Ei hajuakaan, miten meni. Satuihin oli loppujen lopuksi pakko vastata, kun en ihan tajunnut mitä sillä pohdi suden merkitystä jutulla tarkotettiin. Ja se runo, ei olis tullut mitään. Ihan mielenkiinnosta muuten, miten te tulkitsitte niitä kysymysmerkkejä siellä säkeistöjen välissä?
Runo ei avautunut mulle yhtään, joten vaihtoehtoja ei kauheasti jäänyt, kun tehtävät 2 ja 3 oli pakko sulkea pois... Sadunkin kanssa vähän epäröin, mutta aika pitkälle maalaisjärjen avulla sovelsin, toivottavasti jotain oikeaa. Harmittaa ihan pirusti, kun tein vitostehtävän niiiiin huonosti, vaikkei sinäänsä ollut edes vaikea
Ylimääräistä stressiä aiheutti koko kuuden tunnin ajan se, että unohdin laittaa parkkikiekon autoon! Sakkolappunenhan siellä ikkunassa odotti, kun kokeesta pääsin. Lisäksi koejärjestelyissä oli muutenkin vähän sählinkiä. Listassa istumapaikkanumerot oli väärin, vararehtori selitti kokelasnumerojutun aluksi väärin, konsepteissa oli jotain häikkää (osa kokonaisia, osa leikattuja) ja saatiin uudet ohjeet niitä koskien jne.
Oletteko muuten saaneet jo abiverkkarit? Me saatiin tänään (vihdoin ja viimein)

. On kyllä hienot, vaikka housut onkin aika kapeaa mallia. Logossa on teksti No ResponsABIlity

. Itse en nyt sitten kuitenkan ole tämän vuoden abi, mutta ei se mitään, voin raaputtaa tuosta kasista pienen pätkän pois niin vuodesta tulee oikea (2009), hehheh.
Siinä 2-tehtävässä laitoin ne kysymysmerkit suden "puheenvuoroiksi".
Mä tein järjestyksessä 4, 5 & 2. Tuntui, että on pakko kirjoittaa ne retoriset keinot ja argumentaatiotavat ylös, etten vaan unohda mitään tärkeää..

Mutta harvinaisen tylsää oli kirjoittaa 5 tuntia susista. Lähdin kahden aikaan pois.
<Iida>: Meidän abicollegepaidat ja -verkkarit tais tulla jo joskus ennen joululomaa. En muista, oliko vielä edes joulukuu..
Meidän abicolleget saapuivat puolitoista viikkoa sitten. Ihan tuollaiset tavalliset mustat mulla (toinen vaihtoehto oli vaaleanpunainen (=possunpunainen) huppari + mustat housut). Housuissa on vasemmassa reidessä teksti "Clasu -08", hupparissa on edessä vasemmalla rinnalla teksti "Abi -08" ja takana iso koulun logo kera tekstin "Tampereen klassillinen lukio".
Meidän abiverkkarit tuli joskus tammikuun alussa. Hupparissa on selässä siluettikuva Beatlesista ylittämässä Abbey Roadia ja jokaiselle on laitettu käteen joku soitin. Kuvan yläpuolella lukee "Sibis Abiroad". Alunperin siinä piti lukea vain Abiroad, ja mielestäni se olisikin ollut parempi (nyt lukee Sibis kolmessa kohtaa..). Housuissa lukee reidessä "Sibis-08" ja hupparissa lukee edessä sama.
Meillä taas koulu oli unohtanu mainita keittäjille, että niiden tarttis tarjota meille eväät niinkun aina ylppäreissä. Mulla oli joka tapauksessa omia eväitä mukana, mutta jotkut oli ihan ilman ruokaa. Joskus kahentoista maissa rehtori tuli keskeyttämään ja ilmoitti, että kohta tänne tulis ruokaa niille joilla ei oo

hyvin on kulkenu informaatio taas.
Mä taas tulkitsin niitä kysymysmerkkejä "yleisenä tietämättömyytenä" eli niinku korostamaan sitä painostavaa tunnelmaa, jos joku tajuaa. Kun se puhuja on hermostunut. Mut en usko että tossa voi tulkita oikein tai väärin, koska missään ei selkeästi käy ilmi, mitä ne tarkoittaa.. Kyllähän taideteostakin voi tulkita monella tapaa

Meidän verkkarit saadaan kuhan kaikki on maksanu ne

n 300 abia ni parilla vielä maksamatta. Saatiin valita mustista ja harmaista, vetoketjullisista ja vetoketjuttomista. Tekstinä on Absolutely fABIlous ja sit lukion nimi ja se teksti on vähän kuvamainen...
Once: meillä oli kanssa tuo Abbey Road idea yhtenä vaihtoehtona, onneksi ei valittu sitä, ettei tullu samanlaisia
Kävin kattelee netistä niin ilmenikin, että mun väite siitä että punahilkka on faabeli osoittautu ihan oikeaksi

tai ainakin kymmenillä enkunkielisillä sivuilla siitä puhutaan faabelina..

Huh, helpotus ^^
Te jotka kirjoititte muuten suden merkityksestä tänään niin miten käsititte sanan "merkitys"? Käsitittekö sen suden "osana" (esim suden merkitys on pahan symboli yms..) vai esim että suden merkitys on esim suuri? (merkitys esimerkiksi vaikutusvaltana)

Itse kirjoitin molemmista, mutta en tiedä mitä lopulta haluttiin. Epämääräistä, sanon mä
^Mäkin vähän jäin sitten miettimään sitä "merkitys"-sanaa sen jälkeen kun olin jo kirjoittanut vastaukseni.. en tosin sitten enää jaksanut kyllä mihinkään puuttua (eikä olisi ollut aikaakaan), joten annoin tekstin jäädä sellaisekseen.
Muistaakseni kirjoitin siihen jotakin siitä, millaisena susi nähdään, mikä on sen ja ihmisen suhde ja allegorisuus/symbolisuus --> tulkinta siitä, mistä tekstissä ja sudessa todella on kyse.
Voi elämä. Just tajusin, että unohdin eilen käydä varmistamassa, että monelta saksan kuuntelu alkaa maanantaina... mä luulen, että se oli klo 11, mutta nyt iski karmea epäilys, että entäs jos muistakin väärin..
^ Munkin mielestä se on kyllä klo 11.
^^ on se kello 11. Mun mielestä aivan typerä aika, meillä on kaikki ykköset ja kakkoset käytävillä just klo 11. aikaan ku kaikilla on välkkä.

Mulla on vallan erinomainen kuulo ja kuulen kyllä pienetkin puheet vaikka tietysti se alue onkin jossain määrin rajattu..
..Mutta espanjankuuntelu on klo 15 keskiviikkona, se se vasta omituinen aika onki..
Okei, tänks

Olisi kyllä saanut olla aiemmin, nyt pitää koko aamu hermoilla..
QUOTE (Cerasi @ 9.2. 2008, 12:36)

Okei, tänks

Olisi kyllä saanut olla aiemmin, nyt pitää koko aamu hermoilla..

No voit lohduttautua sillä että mä ainakin tulen tekemään niiden hyvin numeroiden saannin muille helpommaks

ei oikeen oo saksankuuntelut aina menny kovin putkeen.
Tuosta susien merkityksestä.. Mä en erityisemmin pohtinu mitään merkitystä, vaan lähinnä vertailin niiden kahen tekstin susien erilaisuutta tai jotain.. En mä kyllä erityisemmin pohtinu yhtään mitään, että kattoo nyt miten toi meni. Ois kiva kyllä tietää millon tosta tulee alustavat pisteet..
Opettajilla on mun mielestä viikko aikaa korjata ne. Ainakin meidän kemianopettja oli niin tyytyväinen, kun sai yhen lisäpäivän pääsiäisen takia.
LAINAUS(>tinja< @ 9.2. 2008, 12:49)

No voit lohduttautua sillä että mä ainakin tulen tekemään niiden hyvin numeroiden saannin muille helpommaks

ei oikeen oo saksankuuntelut aina menny kovin putkeen.
Mut saksassa on silti törkeän korkeat pisterajat (jos esim. vertaa enkkuun).. Just laskekelin, että jos nykyinen "menestys" jatkuu mulla yo-kisoissa, niin juuri ja juuri saan M:n. Tyhmää. Kaiketi se vain sitten johtuu siitä, että a-saksan kirjoittajia on niin vähän, ja suurin osa niistä on ihan huippuhyviä. Englannin kun taas kirjoittaa melkein jokainen kokelas, niin siihen porukkaan mahtuu paljon ihan kaikentasoisia..
Mutta avokysymysten on sitten pakko olla suomenkieliset, tai koko hommasta ei tule yhtään mitään.
^ Mutta M on tosi hyvin jo kirjotettu jos sä sen saat. Se että meidän koulussa porukka tuntuu olevan tottunut siihen, että kaikk iE.tä huonommat arvosanat on ihan kaameita, ei tarkoita sitä etteikö joku M olisi valtakunnallisesti jo tosi hyvä.
LAINAUS(crim @ 9.2. 2008, 13:56)

^ Mutta M on tosi hyvin jo kirjotettu jos sä sen saat. Se että meidän koulussa porukka tuntuu olevan tottunut siihen, että kaikk iE.tä huonommat arvosanat on ihan kaameita, ei tarkoita sitä etteikö joku M olisi valtakunnallisesti jo tosi hyvä.
Totta, oikeassa olet..
Oikeastaan aika sairasta, että alle 8:n numeroita pidetään meillä tietyssä mielessä huonoina.. (eihän sitä kukaan tiettykään ääneen sano, mutta..)
Saksan kuuntelut juu klo 11, koska meidän pitää olla koululla klo 10.50.
Ruotsi onkin sitten tiistaina aamulla..
Meidän abivaatteissa on se Absolut Abi 2008, Country of Finland, ja sitten se julmetun pitkä "valmistusteksti". Housuissa on pelkästään tuo Absolut Abi 2008 ja Country of Finland. Meillä on pääasiassa valkoiset tai mustat paidat ja mustat tai harmaan collegehousut, mutta muitakin värejä sai tilata, jos halusi. Mulla on valkoista ja mustaa..
~Ninja~
10.2. 2008, 16:44
Meillä on ollut abiverkkarit jo pari kuukautta, ihan perus mustat collegehousut ja vetskarihuppari. Hupparissa takana teksti Granin abi 08 ja orava joka heittelee rahaa

Housuissa lukee reidessä vaan Grani08.
En osaa kyllä yhtään sanoa miten tekstitaito meni. Vastasin kysymyksiin 3, 4 ja 5. 4 ja 5 meni kai ihan ok, 3 todennäköisesti täysin aiheen vierestä, kunpa siitä edes jotain pisteitä tulisi eikä jäisi nollille.. Riippuu tietysti vähän sensoristakin, että miten tulkitsee mun vastaukset.
Huomenna tosiaan enkun kuuntelu (koko viikonlopun olen katsonut koneelta enkunkielisiä sarjoja..), ylihuomenna ruotsin kuuntelu ja torstaina onkin jo penkkarit ja abiristeily. Kyllä tuota risteilyä on odotettukin!
>tinja<
11.2. 2008, 12:35
Mä pääsin just saksan kuuntelusta... No joo, en osaa sanoa. Monivalinnat ei mun mielestä mitenkään ihan älyttömän vaikeet, tosin siinä museojutussa kyllä vähän meni osa ohi. Avoimista yks meni täysin ohi, mutta osasta vois varmaan tulla se 2pistettäkin. Jaa-a, en kyl tosiaan tiedä, en varmaan käy kysymässä tuloksia ollenkaan kun jos meneekin ihan pieleen
Mulla oli tänään enkun kuuntelu. En voi sanoa että oon tyytyväinen

taisi mennä ihan pyllylleen. Melko masentunut olo on, olisin niin halunnut onnistua. Äikän ope näytti mulle mun alustavat pisteet tekstitaidosta, joko 5 5 5 tai 5 5 4
LAINAUS(>tinja< @ 11.2. 2008, 12:35)

Avoimista yks meni täysin ohi
Mikä? Mä en tajunnut sitä mekaanikko-juttua ollenkaan..
Hitto kun avoissa oli 3 kertoimena, kivasti lähteekin taas pisteitä

Muuten oli mun mielestä ihan ok kuuntelu, sellainen "normaalitasoinen".
Once: Onnea pisteistä, toivottavasti pysyvät noissa lukemissa!
^ Yo-kirjotuksissa on onneksi se yksi hauska puoli, että jos joku on itselle vaikea, nii nvoi toivoa että se oli vaikea myös muille

Silloin se ei harmita niin paljoa.
>tinja<
12.2. 2008, 10:11
Joo, sitä mekaanikkojuttua en tajunnu

vastasin kyllä niin tyhmiä että..
Niin no noissa tekstitaidoissahan on vielä se vaara että kaikki ei niitä osaa arvostella, toiv teidän koulussa osataan..

Tiedän ihmisiä jotka on saanut alustavasti 6,6,6 tai 5,6,6 tms, ja sitten tullut takaisin tyyliin 3,3,2... Riippuu niin koulusta

Mulla oli a-ruotsi tänään, vähän pelotti mennä sinne 2h yöunilla mutta tuntu että meni hyvin

Kaverit oli pitäny b-ruotsin kuuntelua pääpiirteittäin tosi helppona, en tiedä kun en itse ollu tekemässä
^ Ei se ollut varsinaisesti helppo, mutta puhujat puhu tosi selkeästi ja oli pitkät tauot jne. Lähinnä jotain "kompia" oli, että ensin sanottiin jotain ja sitten jotain muuta. ja molemmat oli vastausviahtoehdoissa, enkä mä ainakaan aina ollut varma että kumpi pitäis valita.. Hamirttaa jos valitsin just väärät.
>tinja<
12.2. 2008, 12:00
Okei, kuulin vaan että jotain ihan naurettavan helppoa oli ollut (joku puhelinnumero tms että jos osaa kymmeneen laskea niin saa sen oikein)

Kyllähän noissakin tietty taso vaihtelee tosi paljon ja millon kellekin on helppo, enkä voi sanoa siitä oikeen mitään kun en tosiaan tehnyt sitä

Mut oon ihan tyytyväinen et mul meni toi a-kuuntelu hyvin kun on se pakollisena ja nyt on hyvä lähteä kirjoittamaan kirjallisia..Varsinkin kun oon lukenu keskipitkän niin pitää olla ihan ylpeä jos menee niin hyvin kuin uskon

näillä yöunilla ja tällä kiireellä varsinkin. Tavoitteena on E pitkästä, M:hän yleensä vastaa keskipitkän L:ää suurinpiirtein, riippuu tietysti paikasta, minne hakee... Oisin varmaan kirjoittanut keskipitkänä mutta kun en tee sillä "mitään" ellen olis saanut siitä L:ää ja sillonkin pitäis mennä niin etten saa enää yhtään E:tä muista kielistä/reaaleista. Joten kirjoitan pitkänä.
Ruotsi oli sinänsä tosi helpon tuntuinen (siis b-ruotsi), mutta oli tosiaan niissä kahdessa ekassa osiossa pari sellaista, että saattoi mennä valinta väärin. Tekstit ymmärsi kyllä tosi helposti. Ainakin eilisen saksan jälkeen

III- ja IV-osiot olivat mun mielestä helppoja (oli myös tuo >tinja<:n mainitsema puhelinnumero, ja vielä toisti sen.. hävettävän helppo kohta). Avot taas oli musta haastavia, vaikka tuli kahteen kertaan. Ei ollut ollenkaan niin selkeitä, ja mua pelottaa, etten vastannut just niihin kysymyksiin, vaan jotain asian vierestä.
Pitkän saksan avoissa multa tuli kyllä sellaista ympäripyöreää satua, että mahtaa olla sensoreilla hauskaa..
Meidän pitäisi saada äikän tulokset (siis alustavat pisteet tietty..) huomenna tai viimeistään torstaina.
Saksan kuuntelun monivalinnoista sain ilmeisesti pisteitä 52/60. Yksi piste lähti ykkösosiosta, ja loput sitten reagoinnista (siitä 4/7). Tyhmää

Avotkaan eivät tainneet ihan huipusti mennä, niihin olisi ilmeisesti vaadittu enemmän asioita, kuin mitä kirjoitin.
Kirjallinen osio on mulle se vaikeampi juttu, joten nyt on sitten ihan pakko vaan panostaa siihen täysillä..
Tänään potkiaiset, huomenna penkkarit (+ lisää ohjelmaa baarissa, jos jaksaa mennä.. tuskin kuitenkaan menen) ja sitten perjantaina laivalle. Ohjelmaa riittää
Mä sain ruotsin kuuntelusta 75-78/90. Riippuen siitä, ottaako YTL multa vielä yhden pisteen avoimista pois. Toivottavasti ei, vakka toi 75p on kyllä jo ihan huippusuoritus multa

En oo varmaan ikinä saanut 27 pistettä avoimista maksimin ollessa 30.
>tinja<
13.2. 2008, 18:26
Mä en varmaan käy edes kysyy.

tiedän saksasta pari kohtaa jotka on väärin ja avoimista saan varmaan kuitenki ihan hyvät, ehkä joku 7/10.. mulle hyvät ainakin siis

Monivalinnoista kyl tiedän varmasti pari jotka on väärin, mut muu on sit spekulointia.
tänää oli espanjan kuuntelu ja meni ihan hyvin, tosin siin oli tulkinnanvaraisuutta kyllä heti ensimmäises kysymyksessä ja parissa muussakin kohtaa

avoimista tulee 8-10/10 (x2), riippuu vähän. Monivalinnoissa en usko että olis yli kolme väärin (kertoimet suurimmaks osaks x3) eli uskoisin et VÄHINTÄÄN 75/90 tulee

En siks kysele kun jos menee tosi huonosti niin en sit lue kirjallisiin ollenkaan. Ja jos menee liian hyvin niin jätän lukematta myös

Yhden "varman" L:n menetin syksyllä ja enää en tee sitä mokaa.
>tinja<
13.2. 2008, 18:45
Ai niin ja espanjassahan tosiaan L on tavalliselle ihmisille melkein mahdoton, jos siis ei oo mitään kontakteja espanjaan, ollu vaihdossa tms.. L:n raja on siinä 280-290 yleensä ollut, E:n saa niillä pisteillä, millä monessa muussa aineessa saa L:n, yleensä. Oon kyllä ottanu huomioon ton ja olisin M:stä jo hyvin iloinen, vaik espanjankurssit onkin parii ysiä lukuunottamatta kymppiä ollu (keskiarvo on 9,6 muistaakseni) Ihmiset, jotka on lukenu pitkän espanjan menee hakee "varman" L:n lyhyestä, vähän kuin a-saksan kirjoittajat menee kirjoittaa lyhyenä, jolloin tietty ollaan vähän eri viivalta lähdössä. Saksas ero ei kyllä kuulemma oo ihan niin selvä, koska lyhyen saksan voi aloittaa yläasteellakin.. Mut tiedä häntä, varmaan sama juttu ranskassa yms kielissä. Kyllähän tonne a-ruotsiinki tulee suomenruotsalaisia kirjoittaa, mut ei niin paljoa, että rajoihin niin hirveesti vaikuttais, kun mukana on myös niitä, jotka on aloittanu kolmannella, muttei silti oo mitään kiinnostusta k.o kieleen.
Abiristeily ja penkkarit ohi

risteilylle haluisin takasin, siellä oli kyllä just huippua

penkkarit meni tosi nopeesti ohi, mutta oli kyllä hauskaa.
>tinja<
15.2. 2008, 23:32
Me mennään vasta su ^^ oon jälkikäteen ajatellen todella tyytyväinen päivästä: Eilen ehti bilettää tarpeeksi (liikaa), tänään ehti kans tehdä kivoja juttuja ja huomenna ehtii mennä syömään kaveriporukan kanssa

Ja su sitten menoks!

Meil oli aivan upeet penkkarit, tosin kyl siinä vähän tuli kylmä kun melkeen 2h seisoo rekanlavalla. Mut oli oikein kivaa ^^
Ja ylppärituloksistakin uskalsin käydä kysymässä espanjan: 85/90 lähti YTL:lle, tuskin tuosta laskee

Oli samalla koulun paras.
ALustavista tuloksista ei sen enempää, meni huonommin kuin olisin odottanut. Syksyllä sitten korotetaan, jos ei miellytä.
Penkkarit ja abiristeilyt oli ja meni. Oli tosi hauskaa, vaikka tuuli hiukan heiluttikin laivaa..
~Ninja~
16.2. 2008, 11:21
Jep, penkkarit ja risteily on nyt koettu. Laivalla oli aivan parasta, nyt alan jo pikkuhiljaa toipumaan

Mä oon taas tosi tyytyväinen tohon meidän risteilyn ajankohtaan. Lähdettiin siis penkkaripäivänä ja mun mielestä oli hyvä päästä suoraan juhlimaan kunnolla! Ja nyt ehtii tän viikonlopun ottaa vähän rennommin ja alotella pikkuhiljaa luku-urakkaa

Me ollaan saatu vasta enkun monivalintatulokset. Ne meni kyllä paremmin kun odotin, oli kuitenkin melko vaikean tuntuinen kuuntelu.
>tinja<
16.2. 2008, 13:16
Niin no mulle oli tärkeä päästä kattomaan wanhoja niin sikälikin tää huominen on paras risteilypäivä

Ja en tiedä muista, mutta meillä keski penkkaripäivä n. klo 15.30 jo muutenkin, ei sitä olis ehtiny enää noihin laivoihin

Ihan kiva että ensin juhlittiin oman lukion kanssa ja sitten vasta muiden, tosin meidän lukio on Suomen vissiin toiseks suurin että saa nähdä millanen maine tulee tänä vuonna kun viime vuosina se on kuulemma ollu ihan kiitettävästi kännätty
Opiskelijaelämä on rankkaa
Risteilyllä oli ihan mukavaa, joskin myöhäinen satamaan (siis takaisin Helsinkiin) tuloaika hieman ärsytti, koska ei silloin lauantaina enää mitään jaksanut tehdä, yhtä hyvin oltaisiin voitu palata jo aiemmin ja päästä siten sitten kotiin nukkumaan..
Ihmiset ovat kyllä hauskoja ollessaan kännissä, silloin oikeasti käy ilmi tyyppien todelliset luonteet. Tai ehkei se ole edes varsinaisesti hauskaa, mutta mielenkiintoista ainakin.
Onko teillä muuten kuvia penkkareista? Meidän "ykköspuolen" juliste:
http://www.aamulehti.fi/mediagalleria/aamu...t/1105/33.shtml (hih, minusta kuvassa näkyy ainoastaan hatun reuna..)
Ja (*winkwink*) julistetta nro. 23 voisi myös käydä äänestämässä
http://www.aamulehti.fi/vastaa/penkkarit2008/Kuvan toisen puolen julisteesta ja ehkäpä myös itsestäni (ja täti-lookistani) voisin laittaa myöhemmin näytille.
^ Jep. Itsestäänkin löysi ihan uusia puolia. Nooh, kerranhan sitä vaan abeja ollaan.
Ollaan me abit hirveen huonoäytöksisii

.
>tinja<
18.2. 2008, 19:14
Just kotiin risteilyltä, oli kyllä parasta

Ennakkoaavistukset kyllä täyttyi täysin siinä mielessä mikä lukio "hallitsi" abiristeilyä sunnuntaina... Tarkoitan tällä lähennä toiminnan määrää yms (ja huudon, tosin meidän kanssa samassa käytävässä oli kyllä toinen suurehko lukio) ja olihan se kiva kun meitä oli niin paljon, mistään muusta lukiosta ei tainnut olla yli 200 tai edes 100 abia nyt su ainakaan.
Ja tietysti: What happens there, stays there

- Tosin tää tuskin tulee toteutumaan.
Nyt päätän kohta päälle 40 h valveillaolon ja 5 juhlapäivää (: On se kivaa että ohi on. vois haluta välillä nukkumaan.
Joo no mulla oli kans lauantaina sellanen fiilis, et me ollaan äänekkäin porukka. Ja pakko sanoo, et apulanta veti ihan törkeen hyvin.
^Mä olen katkera, että saitte Apulannan

Meillä oli tosiaan Elastinen..
Mutta hei, kuinkas monen koulun opiskelijat heitettiin baarista pihalle "arestihyttiin" sen vuoksi, että he esittelivät takapuoliansa esiintyvälle artistille? ;D Tampereen eliittilukio jälleen vauhdissa..
Tänään piti sitten olla taas koulussa, esseepreli. Aika ankeata, ei ollut oikein fiilistä kirjoitella mitään..
Onko kukaan muuten valmennuskurssilla / menossa sellaiselle tänä keväänä? Mulla oli eilen eka tapaaminen, oli ihan mukavan oloista. Ehkäpä se tosiaan sitten auttaa lukemisessa, kun on oikea opettaja selittämässä asioita auki ja painottamassa erityisen tärkeitä kohtia.
>tinja<
19.2. 2008, 16:28
QUOTE (Cerasi @ 19.2. 2008, 15:32)

Mutta hei, kuinkas monen koulun opiskelijat heitettiin baarista pihalle "arestihyttiin" sen vuoksi, että he esittelivät takapuoliansa esiintyvälle artistille? ;D Tampereen eliittilukio jälleen vauhdissa..
Tänään piti sitten olla taas koulussa, esseepreli. Aika ankeata, ei ollut oikein fiilistä kirjoitella mitään..
Onko kukaan muuten valmennuskurssilla / menossa sellaiselle tänä keväänä? Mulla oli eilen eka tapaaminen, oli ihan mukavan oloista. Ehkäpä se tosiaan sitten auttaa lukemisessa, kun on oikea opettaja selittämässä asioita auki ja painottamassa erityisen tärkeitä kohtia.
Meillä kans kyllä oli arestihytti opettajien suhteen käytössä, kuulemma

En tosin viitsi kirjoittaa syitä kun on kuitenki julkinen palsta..
LAINAUS(Cerasi @ 19.2. 2008, 15:32)

Ei mutta, pistäkää paremmaksi: Meillä oli Uniklubi
~Ninja~
19.2. 2008, 18:13
LAINAUS(Cerasi @ 19.2. 2008, 15:32)

No ei Elastisessakaan mitään vikaa ollut. Tosin näin siltä kai vain joku pari biisiä, mutta luulen silti, että oli parempi kuin Uniklubi
Mä aluksi vähän pelkäsin, että onko abiristeily sen hinnan arvoinen, mutta kyllä se oli

Yleensä tapahtumat, joita suunnittelee kauan, epäonnistuu tavalla tai toisella, mutta tää onnistui kyllä täydellisesti!
Tällä viikolla pitäisi sitten aloittaa "kunnon", säännöllinen lukeminen. Ensi viikolla meillä on jo koulussa tenttejä ja matikan abikurssikin alkaa..
LAINAUS(~Ninja~ @ 19.2. 2008, 18:13)

Mä aluksi vähän pelkäsin, että onko abiristeily sen hinnan arvoinen, mutta kyllä se oli

Yleensä tapahtumat, joita suunnittelee kauan, epäonnistuu tavalla tai toisella, mutta tää onnistui kyllä täydellisesti!
Mun mielestä risteily oli "vähän" ylihinnoiteltu. Ainakin juomien hinnat oli ihan liian korkeat kun vertaa siihen uskomattoman huonoon laatuun. Joutuu maksamaan yli 5e siitä, että saa mukillisen limua

ja kuitenkin juomat varmaan oli aika monella päällimmäisenä mielessä
Mutta muuten oli onnistunut risteily. Elastinen oli kyllä yllättävän hyvä, meininki oli hyvä

ja tunnelma katossa.
Mulla ei tää lukeminen tahdo onnistua oikeen, tuntuu et en jaksa lukea ja sit kun en lue niin on hirvee syyllisyydentunne.. Kun kuitenkin tää 3 viikkoa on yllättävän vähän.
Lukuloma on ihan oikeasti tosi lyhyt, tajusin sen eilen kun avasin bilsan ykköskirjan ja yritin aloittaa lukemista

. Tätä tahtia en kyllä saa luettua edes tuota ekaa kirjaa kirjoituksiin mennessä. Luulin, että lukulomalla olisi aikaa, mutta nythän mulla on paljon enemmän menoa kuin kouluaikana
~Ninja~
20.2. 2008, 14:32
LAINAUS(Once @ 20.2. 2008, 13:48)

Mun mielestä risteily oli "vähän" ylihinnoiteltu. Ainakin juomien hinnat oli ihan liian korkeat kun vertaa siihen uskomattoman huonoon laatuun. Joutuu maksamaan yli 5e siitä, että saa mukillisen limua

ja kuitenkin juomat varmaan oli aika monella päällimmäisenä mielessä
Mutta muuten oli onnistunut risteily. Elastinen oli kyllä yllättävän hyvä, meininki oli hyvä

ja tunnelma katossa.
Mulla ei tää lukeminen tahdo onnistua oikeen, tuntuu et en jaksa lukea ja sit kun en lue niin on hirvee syyllisyydentunne.. Kun kuitenkin tää 3 viikkoa on yllättävän vähän.
Siis olihan se toki kallis verrattuna normiristeilyihin, mutta kyllä sen nyt pystyi kerran elämässä maksamaan

Mun mielestä juomat ei edes olleet niin kalliita kuin luulin, normaali baarihinnat. Ja muutenkin selvisi kyllä yllättävän vähällä rahalla, jos oli omia juomia mukana
Joo, täällä kans sama tilanne lukemisen suhteen. Psykaa olen onneksi saanut aika hyvin jo luettua, mutta muut on jäänyt hieman vähälle vielä..
Kiva (tai no..) kuulla, että muillakin vaikeuksia lukemisen kanssa. En ole siis näemmä todellakaan ainoa
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms.
klikkaa tässä!.