Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: niitä, näitä
Puskaradio > Puskis > **OFF TOPIC** > Niitä, näitä, tiilenpäitä...
Sivuja: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58
bellfegor
Eikö Ceen omalla hiekkalaatikolla riitä enää leikkijöitä? Vai kyllästyttääkö yksinpuhelu? Vai kiristääkö martsaviitta hartioita?

Vipalle tervetuloa.

Muille tiedoksi, että täällä pakkanen kiristyy.
abc
No voihan juupelis, täällähän on noita aina yhtä iki-ihania aiheita thumbup.gif.

Olenkos mä muuten kertonut teille, että silloin muinoin k-18 puolella mulla oli kahdet kumisaapasparit, mutta nyt mä yritän tulla yksillä pareilla toimeen, kun jouduin toiset poisheittää, kun niissä ei enää pohjakitka toiminut cray.gif
Kaptah
No sanokaas sitten, että onko mukiinmenevä mies mukiinmenevä, jos mukissa on viinaa?

Ash, eiku:

Onko viinaanmenevä mies mukiinmenevä, jos mukissa on viinaa?
Tai oliko se; onko mukissa viinaa, jos viinaanmenevä muki on vieny viinaan menevän miehen.

Unohtakaan koko juttu; lähdenpä tästä katsomaan, sataisko siellä taas pian vetta.
Cee
LAINAUS(bellfegor @ 13.2. 2009, 20:54) *
Eikö Ceen omalla hiekkalaatikolla riitä enää leikkijöitä? Vai kyllästyttääkö yksinpuhelu?

Kuules tyttö, yksinpuhelut on mun nikkini elinehto. Miten muuten olisin saanut banaania useammalta palstalta kun sä edes ole käynyt?
Ceen hiekkalaatikolla löytyy aina puhuttavaa, kuten jokaiselta hiekkalaatikolta.
Se on sitten eri asia, missä niistä saa puhua. Eiks vaan?

Niin no, mitäpä näitä naisille selittämään....

Puhumisen arvoitus liittyy sanoihin ja missä ne sanoo.
Mieti tyttö sitä.

Cee
s-ml
^ miksi sä sitten tänne kirjoittelet sulla on nykyään käytössä koko K-18 nautihan siitä. Itse sieltä kaikki ajoit pois kun meidän jutut oli milloin mitäkin ja varsinkin henkilökohtaista kaunaa ja katkeruutta kannoit useimmallakin kirjoittajalle. Nyt tulet kuitenkin perässä tänne? Ei jaksa taaskaan ymmärtää. Miten meidän sääjutut nyt yhtäkkiä noin hiivatin paljon kiinnostaa. Niitäkään ei ole kenekään pakko lukea ja yksinpuhelua voit jatkaa ihan rauhassa tuolla toisella palstalla.
Cee
LAINAUS(s-ml @ 13.2. 2009, 22:45) *
^ miksi sä sitten tänne kirjoittelet sulla on nykyään käytössä koko K-18 nautihan siitä. Itse sieltä kaikki ajoit pois kun meidän jutut oli milloin mitäkin ja varsinkin henkilökohtaista kaunaa ja katkeruutta kannoit useimmallakin kirjoittajalle. Nyt tulet kuitenkin perässä tänne? Ei jaksa taaskaan ymmärtää. Miten meidän sääjutut nyt yhtäkkiä noin hiivatin paljon kiinnostaa. Niitäkään ei ole kenekään pakko lukea ja yksinpuhelua voit jatkaa ihan rauhassa tuolla toisella palstalla.

Siks kun mä haluan KAIKEN!
Haluan olla ainut ääni ja teksti koko maailmassa!

No ei vaan, en kai silloin kaikessa katkeruudessa jonka yksin teoin tehtynä tein, luvannut kuitenkaan olla muualta pois. Lupasinko?
Muistele / muistelkaa nyt muutenkin tarkemmin menneitä, myös s-ml...

Cee
sipa
LAINAUS(Cee @ 13.2. 2009, 17:51) *
Niin, Sipahan on tän palstan nörtti joka "heittää" sun avattares kondikseen jos vain huomaat pyytää biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Ai niin, nyt kun sä et muista tietenkään kaikkien nimiä heti ulkoa, niin Sipa on se, joka ei ole maksanu merkkikuteistaan mitään, vaan se liittyykin jo sitte lahjontaan jnejnejne biggrin.gif Siis ne Adidakset biggrin.gif

Cee

Kait Vipa nyt mut tuntee, kun oon sen mutsi.. ja mikään nörtti oo..apua tarviin vahtikseltakin koko ajan.. biggrin.gif

Ja sorry tuottaa pikku pettymys, mä jouduin viellä maksamaan niistä kledjuista.. ph34r.gif

abc Juu muistetaan ne sun vanhat kumpparit, mehän jännättii silloin että miten pysyt pystyssä niiden kanssa kun olivat jo niin kuluneet.. biggrin.gif
s-ml
LAINAUS(Cee @ 14.2. 2009, 04:29) *
Siks kun mä haluan KAIKEN!
Haluan olla ainut ääni ja teksti koko maailmassa!

No ei vaan, en kai silloin kaikessa katkeruudessa jonka yksin teoin tehtynä tein, luvannut kuitenkaan olla muualta pois. Lupasinko?
Muistele / muistelkaa nyt muutenkin tarkemmin menneitä, myös s-ml...

Cee

Ei tarvitse edes muistella, tuoltahan ne viestiti löytyvät, kaikki se sinun vihasi muita kirjoittajia kohtaan. Vähänkin fiksu tajuaa, miksi me täällä olemme emmekä kirjoittele entisellä palstalla ja miksi osa kirjoittajista menetettiin lopullisesti.

Ai niin, tervetuloa Vipa smile.gif Olen just lähdössä jäälle koirien kanssa ja sitten Tampereelle kirjamessuille. Illalla olisi Ile Kallion keikka viereisessä talossa. Enpä tosin tiedä, millaista musaa tämä uusin albumi sisältää. Ei ainakaan ole hinnalla pilattu keikka, liput kympin. smile.gif Tosin siellä on myös Kaija Kärkinen, jota ei kyllä jaksaisi kuunnella yhtään. Voi olla, että sauna kutsuu mielummin smile.gif

kaikki pilkut hukassa
sipa
Takkuaako teidän yhteydet.. unsure.gif Mulla oli jo aamulla vaikeuksia päästä mihinkään, kun joka toiminnon jälkeen herjaa "Internet Explorer ei voi näyttää www-sivua"..ja sit kun peruutan ja yritän uudestaan se joko onnistuu ekalla tai tokalla yrittämällä..Mä jaksa sit täällä roikkua kun ei pelitä..

Oon kyllä aamulla pyyhkinyt kaikki ovet ja seinät.. ja kävin Bonon kanssa just lenkikkä.. Nyt mä alan sit tekemään käsitöitä..

smäläri Varo heikkoja jäitä.. ohmy.gif Eilisessä iltasanomassa oli kun yksi pikku poika vajos jäihin ja kaveri pelästyi ja lähti pakoon.. Onneksi koiranulkoiluttaja pariskunta sattui just kävelemään ohi ja mies pelasti pojan..
abc
Ei mulla yhteydet takkua, mutta muutoin on hitaanlaista "tikun" kanssa. Joo, ei sitä paljoa tee mieli edes käväistä koneen luona, ellei yhteydet toimi.
Oot muutoin ollut ahkera jo heti aamusta. en siihen ahkerointiin lue kuitenkaan käsitöitä, sillä nehän kuuluvat jokaiseen päivään ns. rentouttavana tekijänä.

Kyllä muakin ihmetyttää miten ihmiset uskaltautuvat jäille. Pitäisi olla melkoinen pakkastalvi, että mut jäätikölle sais menemään.
s-ml
Oli aika heikon tuntuinen jää, moottoripyörien jääratakin oli suljettu. Silti yksi pilkkijä hurautti kauas selälle autolla huh.gif Kiersi vain sujuvasti radan eteen vedetyt kieltonauhat. Monin paikoin oli railoja ja vettä tullut pinnalle. Eipä taideta mekään sinne enää mennä. Lumen pinnalla oli inhottava jääkerros, joka nirhasi Camun tassuihin pienet verijäljet, vaikkei koirat pystyneet edes kunnolla juoksemaan.
Abc, meneekö pojilla helposti iho rikki?

Valkosipuliperunat ja lohi syöty, jospa kohta jaksaisi lähteä ajelemaan kaupunkiin.

Mulle luvattiin tehdä Aloe Vera-langasta villasukat, oletteko sitä lankaa kokeillut? Kuulemma hoitaa jalkoja ja kestää 40 pesua, kunnes vaikutus on kulunut pois. Uskoisikohan tuohon? Mielenkiintoista kokeilla smile.gif
Hugis
Ei mulla nyt muuta kuin hyvää ystävänpäivää kaikille tiilenpääläisille smile.gif

Täällä on melko kova pakkanen ja tuuli tekee ilmasta aika tuikean. Harald kävi ekaa kertaa tapaamassa naapurin belgejä, ja kivaa oli dogrun.gif happy.gif Kamera luonnollisesti unohtui kotiin...
abc
En mä tiedä pojilta noin yleensä, mutta meidän pojan jalat on kuin koirilla. Ne kestää. Mut toi tyttönen on joka tavalla herkkä jaloistaan. Niihin ei saa juuri hipaistakaan, kun jo tulee aijajaita ja juoksemisessa tarvitsee ehdottomasti siteitä. Oli onni meikäläiselle, kun bellf kertoi Coban-siteistä, sillä ne ovat tosi kätsät kietaista jalkoihin. Miralla on yksistään jo jarrutukset niin voimakkaita, että niistä tulee heti rikkonaiset jalat.

Kun tuolla ulkona liikuskellaan, niin Armani ei piittaa millaista maata on jalkojen alla, mutta Mira valkkaa paikat vaikka vain kävelemässä oltaisiin.

Aloe Vera-lankaa? Enpä ole kuullutkaan. Testaile sinä ensteks millaista tehoa langassa on ,että tiedetään kannaattako niihin edes ajatuksen ajatusta laittaa.
bellfegor
Tämä hoitolassa hommiminen on kyllä harvinaisen valaisevaa. Tutustuu näppärästi eri rotuihin ja jopa useamman yksilön kautta. Mun listalla on jo useampi eikoskaanikinämulle-rotua, kuten russelit, lapukat, kultsut ja laikat. Sen sijaan beussin saattaisin ottaa, jos olisi enemmän aikaa ja tilaa. Samoin heelerit ovat yllättäneet positiivisesti.

Pakkasta tällä hetkellä viitisen astetta ja tuulta kohtuullisesti.
abc
Hyvä Hugis, että tulit edes näytille. Mä ehdin jo hieman kaivatakin. Onneks olet edelleen olemassa meillekin etkä vain sun koiruleilles smile.gif

Musta sekin on ihan hyvä juttu, että vaikka bellfillä on kiireensä, niin hänkin aina kerkiää jonkun sanasen jossain kohtaa sanomaan, että tiedetään, että silläkin suunnalla kaikki on ok.
Hugis
Juu, ehdin mä kun muilta kiireiltä joudan. Eilen ajoin Punton penkkaan ja itsenäisenä naisena kävin vain kotona hakemassa koirat ja lapion, koska kyllähän mä sen olisin sieltä kaivanut. Onneksi naapurin pojat näki tilanteen ja tuli nykäsemään sen tielle maasturillaan, että ehdin kotiin katsomaan tärkeät ohjelmat. Pojat oli pitäneet pissikilpailut ja oli pakko mopata lattia. Moppaaminen sujui hyvin, mutta kun vihdoin pääsin kaatamaan likavesiä viemäriin, murtui sanko ja vessanlattia lainehti. Sitä kuivatessa jo ärräpäitä lenteli... Vaan loppu hyvin, kaikki hyvin, konetta en enää jaksanut aukaista...

Ja nyt kysymys kaikille puutarhureille, mitä tarkoittaa orvokintaimien kouliminen? Meitsi on ostanut kaapin täyteen siemeniä ja mukuloita, niitten istutusohjeista vaan löytyy kaikenlaisia vieraita sanoja blush.gif

Muoks: Mäkin olen huomannut, että belgit ei sopis mulle, vaikka ne naapurilla onkin tosi kivoja. Hengästyttävää seuraa kaiken kaikkiaan happy.gif
Kaptah
QUOTE (Hugis @ 14.2. 2009, 16:34) *
Ja nyt kysymys kaikille puutarhureille, mitä tarkoittaa orvokintaimien kouliminen? Meitsi on ostanut kaapin täyteen siemeniä ja mukuloita, niitten istutusohjeista vaan löytyy kaikenlaisia vieraita sanoja blush.gif

Kyllä sä tämän tiedät, mutta halusit vain kiinnittää huomiota uuteen harrastukseesi. Koita saada viljelmilles valoisa ja aika viileä paikka. Vaikka siemenet itävät lämpöisessä, taimet kasvavat tuuheimmiksi, kun lämpötila on muutamia asteita huoneenlämpöä alempi.
Taimista on tapana tulla muuten semmoisia ruikkuja, joita ei sitten voidakaan hyvin koulia.
Ja eikun koulimaan:
Kun ensimmäiset varsinaiset, alkeis- eli sirkkalehtien jälkeen kasvavat, lehdet ovat vahvistuneet, taimet koulitaan eli siirretään omiin ruukkuihinsa. Ruukun koosta ja taimilajista riippuu, laitetaanko samaan ruukkuun yksi vai useampi taimi. thumbup.gif thumbup.gif
bellfegor
Kohta Hugis leijaa täällä kuinka leipoo itse leipää ja pullaa. Keittokirjojakin oli mokoma ostanut.

Taimien kouliminen tarkoittaa niiden istuttamista uudelleen kylvöalustalta yksittäisiin ruukkuihin.
Hugis
LAINAUS(Kaptah @ 14.2. 2009, 16:44) *
Kyllä sä tämän tiedät, mutta halusit vain kiinnittää huomiota uuteen harrastukseesi.

Enpä muuten tiennyt, siks kysyin. Huomiota saan ilman sen herättämistäkin, toisin kuin jotkut, joiden täytyy hankkia se vaikka provosoimalla internetissä (ja tällä en tarkoittanut missään nimessä, Kaptah, sinua) wink.gif
Kaptah
QUOTE (Hugis @ 14.2. 2009, 19:42) *
Enpä muuten tiennyt, siks kysyin. Huomiota saan ilman sen herättämistäkin, toisin kuin jotkut, joiden täytyy hankkia se vaikka provosoimalla internetissä (ja tällä en tarkoittanut missään nimessä, Kaptah, sinua) wink.gif

Jep,jep Nyt sitten astetta vaikeampi asia. Mikä on ansari

Vihje; seuraavaksi sinä sitten tarvitset tällaisen:
Ansari
Hugis
Kai mä nyt ansarin tiesin, vanhana ristikoiden harrastajana biggrin.gif
Kaptah
QUOTE (Hugis @ 14.2. 2009, 20:07) *
Kai mä nyt ansarin tiesin, vanhana ristikoiden harrastajana biggrin.gif

No sitähän minäkin. Hassua vaan, kun netti ei oikein tuntunut asiaa tietävän.
Joka tapauksessa ansari on sun juttusi, kun pääset hiukan pitemmälle niissä taimien koulimisissa.
Vanha perinteinen konsti on hankkia jostain vanhoja ikkunaruutuja ja laittaa ne sopivasti aurinkoon päin sellaisiksi laatikoiksi esim. jotain rakennusta vasten.

Tässä on jo hiukan paranneltu malli:

Ansari pitää myös tehokkaasti ne apupuutarhurit loitolla sun taimistas.
Turunen
On tää hullua dry.gif Meikäläinen joka vihaa aikaisia herätyksi ja joka mielellään nukkuisi joka aamu ainakin klo 8 tai vieläkin pidempään, istuu sunnuntai aamuna puoli kuudelta tietokoneen ääressä ja juo aamu kahvia blink.gif ja yskii ja aivastelee keuhkoja pihalle angry.gif kiitos tän asunnon jossa en todellakaan asu enää pidempään kuin on pakko eli sorry vaan Sipa ja muut saatte sittenkin muuttaa mun osoitetta osoitekirjassanne taas piakkoin. Luulin jo tuossa välillä kuviteleeni turhia, mutta nyt kun olen ollut taas kotona koko viikonlopun oireet on niin pahat että huh, huh!, pahinta tuo ettei pysty nukkumaan. Kävin jo viideltä Ellan kanssa lenkillä että olo hieman korjaantuisi raittiissa ilmassa, mutta eipä paljoa auttanut... dry.gif Ilmeisesti eilinen imurointi nosti kaiken pölyn ilmaan ja mun nenään ja kauhkoihin... Saa nähdä mitä vuokranantaja sanoo.
tizzian
^ No jopas nyt on käyneet asuntoasiat sinun kohdalla hankaliksi. Voisiko sinne pyytään terveystarkastajan käymään? Ei sillä, että sinne kannattaisi jäädä, mutta nopeuttaisiko mahdollisesti uuden asunnon löytymistä?
s-ml
Voi hitsi Turunen! jos siellä asunnossa on hometta, saat purkaaa vuokrasopimuksen ilman irtisanomisaikaa, mutta se home pitää todistaa. Toivottavasti löydät uuden pian, eihän kannata terveyttään tuhota yhden asunnon takia. Otahan yhteyttä vuokranantajaan, ekä tuo ongelma olisi myös korjattavissa?

Abc, äsh, kirjoittelin pojista, whiputtarellahan ne pojat ovatkin smile.gif Tänään taas aukesi eiliset nirhamat Camun varpaiden päältä, juuri mietimme, pitäisikö tossut ostaa tuonne kovalle lumelle.. Toivottavasti nyt tuo lumen pinta pehmenesi pian.

Ai, ansariko tuon taimilaatikon nimi onkin smile.gif Minäpä en tiennyt sitä meillä tosiaan pelkkä taimikasvatuslaatikko/pienoiskasvihuone/ulkolaatikko tms. Pian onkin taas kesäkukkien kylvöaika smile.gif
Hugis, helppoja siemenistä asti kasvatettavia ovat lobelia, petunia ja samettiruusu. Värejäkin on ihan kiva valikoima nykyään.
Siemenet itävät hyvin ja taimia tulee paljon eivätkä vaadi mitään erityistä. Samoin ulkona sitten ovat säänkestäviä koko kesän kukkijoita. Kantsii tosiaan itse kasvattaa, keväällä yksi vaivainen taimi maksaa kaupassa reilun euron, sillä saa jo monta itsekasvatettua, ja jos/kun koirat tuhoaa osan, ei harmita niin paljoa ja taimia riittää omasta takaa smile.gif

sää oli vähällä unotua, pakkasta -4 ja hieman satelee lunta smile.gif
Turunen
^ Mutta miten todistaa että asunnossa on hometta? ja entä jos sitä ei olekkaan vaan minä allergisoin jollekkin ihan muulle, esim. Ellalle? unsure.gif
Tosin tämä taitaa olla jo ainakin 4 homeasunto jossa asun elämäni aikana ja joka kerta oireet ovat olleet ihan samat... dry.gif

Tuo jalkojen aukeaminen on hankalaa, entisellä ajokoirallamme oli tuota ongelmaa, kun se kerran nuorena metsällä ollessaa aukaisi kovan hangen takia jalkansa, ne aukesi sitten vuosi vuoden jälkeen herkemmin. Tassun pääle tuli sellainen pahka, jossa ei ollut edes karvoja ja sen nyt tietää ettei sellainen kestä yhtään kovaa hankea tai jäisiä risuja...

Jeps mä meinasin sanoa että tuo ansari on kukkavälitysfirma tai toinen vaihtoehto sellainen pieni, valkoinen siivellinen tuhohyönteinen kasveissa... ph34r.gif mukamas puutarhuri... oops.gif
Kaptah
QUOTE (Turunen @ 15.2. 2009, 11:54) *
Jeps mä meinasin sanoa että tuo ansari on kukkavälitysfirma tai toinen vaihtoehto sellainen pieni, valkoinen siivellinen tuhohyönteinen kasveissa... ph34r.gif mukamas puutarhuri... oops.gif

Piti ihan tarkistaa, mitä se ansari tarkasti ottaen oikein tarkoittaa.
Netistä ei selitystä löytynyt, vaan piti tietosanakirjaan turvautua.
Kirjat tarjoavat merkitystä kasvihuone ja että kyse on vanhahtavasta sanasta. Ilman noita sanaristikoita saattaisi kielemme olla taas yhtä sanaa köyhempiä.
Oma mielikuva on edelleenkin vahvasti sellainen, että ennen vanhaan, kun näitä talon kokoisia kasvihuoneita ei juuri ollut, niin kansan keskuudessa tarkoitettiin niitä itse kyhättyjä lasilaatikoita, joissa kasvit saivat rauhassa aluksi itää ja josta niitä pikkuhiljaa koulittiin avomalle tai kukkapenkkiin kasvamaan. happy.gif
Cee
LAINAUS(Kaptah @ 15.2. 2009, 12:30) *
Piti ihan tarkistaa, mitä se ansari tarkasti ottaen oikein tarkoittaa.
Netistä ei selitystä löytynyt, vaan piti tietosanakirjaan turvautua.
Kirjat tarjoavat merkitystä kasvihuone ja että kyse on vanhahtavasta sanasta. Ilman noita sanaristikoita saattaisi kielemme olla taas yhtä sanaa köyhempiä.
Oma mielikuva on edelleenkin vahvasti sellainen, että ennen vanhaan, kun näitä talon kokoisia kasvihuoneita ei juuri ollut, niin kansan keskuudessa tarkoitettiin niitä itse kyhättyjä lasilaatikoita, joissa kasvit saivat rauhassa aluksi itää ja josta niitä pikkuhiljaa koulittiin avomalle tai kukkapenkkiin kasvamaan. happy.gif

Ansari viittaa kyllä myös siihen, ettei niihin ollut Stocmannin yläkerrassa asuvilla pupujen suosijoilla pupuineen mitään asiaa.
Elikkä saattaisko olla, että ko taimilaatikko oli alunperin myös loukku?

Cee
Cee
LAINAUS(s-ml @ 13.2. 2009, 22:45) *

Tähän vielä sen verran, että eikös tämä topikki perustettu kaikille? Vai perustettiinko se vain hylätyille?
vastaappa smäläri nyt ihan suoraan. Eikö mulla ole asiaa tähän topikkiin, koska tämä on teidän hieno oma topikki?
Kuitenkin se on julkinen, joten mieti sanojas pikkurouva.

Cee
s-ml
mietihän itsekin, tyyli on ainakin sulla heti sama. Juu, tää on perustettu tiilenpäässä sekalaisia kirjoittaville. Se kuka siihen itsensä katsoo kuuluvaksi tai ylläpito bannaa pois, en voi ottaa kantaa, sillä en omista tätä foorumia. Kunhan ihmettelen sun yhtäkkistä kiinnostusta meitä kohtaa, joita olet moneen kertaan mollanut ja ilmoittanut inhoavasi. Sitä kait voin julkisesti ihmetellä? Vastasin suoraan, tuo on ydin. Vastaa sinäkin suoraan, mikä sua tänne vetää? Tulit taas v..ttuilemaan?

Tietääkseni Stockalla ei asu kukaan, mutta voipi olla, että homma muuttunut, sillä en ole yläkerrassa käynyt yli vuoteen. Ei tuo kolahda ainakaan mulle, vaikka nähtävästi joksikin sellaiseksi taasen tarkoitettu-ko? vastaa nyt tähänkin saman tien.

ja lisätääs tähän vielä, jos puhut Stockmannin yläkerrasta, se sanonta on vanha ja tarkoittaa kuuluisaa Helsingin Stockmannin yläkerrassa toiminutta ravintolaa, joka kaiketi nyt avataan uudestaan. Muiden kaupunkien ao. tavaratalojen yläkerroista en tiedä, mutta tuo lauseena tuo yläkerta nimeomaan viittaa ravintolaan. Ihan tiedoksi vain, sillä tuon yritys kääntää se halveksivaksi lausahdukseski ei oikein toimi smile.gif
s-ml
Turunen, jos näkyvää hometta ei löydy, pitää kutsua just tuo terv.tarkastaja mittareineen paikalle. Hän sitten mittaa itiöiden määrän, ja jos on tosi paha tilanne, laittaa asunnon asumiskieltoon. Toivottavasti sitä ei sun eteesi tule kuitenkaan. Jos oot jo aikaisemmin herkistynyt homeelle, oireet tulevat nopeasti uudestaan esiin. Yks mun tuttava on herkistynyt homeelle, ja sanookin, että pitäisi uudeksi ammatiksi ottaa homepaljastajana toimiminen. Taatusti oireet tulevat, jos homeasuntoon menee. Toivottavasti saat uuden ja tällä kertaa homeettoman kämpän pian.

Sama homma Camulla, yhä nopeammin nuo varpaan päälliset nirhautuvat. Pitänee nyt katsella muita ulkoilutuspaikkoja tämän hoitoviikon aikana, ei viitsisi joka päivä tassuja avata. Tänään jo Tarmo ja Onykin kärsivät jäälumesta, onneksi tassut pysyivät silti kunnossa.

sää on pysynyt samnalaisena kuin aamulla. Nyt agiin lähtö smile.gif
Esmo
sipa ja vipa - äiti ja tytär - hauska! biggrin.gif Tervetuloa vaan!

Joo, älä jää Turunen leikkimään jos hometta yhtään epäilet. Mä olen saanut astman kun olin hometalossa töissä 1,5 vuotta. Siinä vaan aluksi ihmeteltiin jatkuvaa flunssaa ja korkeaa verenpainetta - sittenhän se astmaksi puhkesi. Oireet onneksi loppui kun duunia vaihdoin. Vain keväät on hankalia ja flunssayskät käy aina keuhkoihin asti...

Muuten onpas aivan ihana ilma täällä! Asteita -4 ja aurinko paistaa. Siiri kuorsaa reissuväsyään pois ja mä makaan myös sohvalla, mutta kaipa sitä pitää ainakin hyvälle päivälenkille jaksaa... happy.gif
Turunen
Kiitos teille! happy.gif Mulla on tiistaina aika työpaikkahotajalle, pitää jutella sen kanssa tuosta terveystarkastajasta, osaa varmaanneuvoa kenen puoleen kääntyä. Mä sain viime viikolla kunnasta tiedon että täällä olisi pari asuntoa vapaana, sanoin etten tarvitse, pitänee huomenna soittaa ja kysyä vieläkö ne olisi vapaana... Tosin hieman se on pienempi ja kalliimpi kuin tämä blink.gif Tämän asunnon vuokraajalle on valmistumassa lähiaikoina kaksi pientä asuntoa, pitäisi soittaa vielä hänelle ja kysellä tarkemmin niistä, mutta toisaalta hieman arveluttaa vuokrata samalta kaverilta enää toista asuntoa... unsure.gif
Mä aloin tuossa miettimään että aika paljon on nykyään tätä homeongelmaa asunnoissa, mun ensimmäinen homeasunto oli opiskelu aikoina asuntola, jossa asuin pari vuotta, silloin oli jatkuva nuha kierre, poskiontelo ja korvatulehdus, jonka ansiosta mulla on pysyvästi heikentynyt kuulo toisessa korvassa. Sitten n. 4 vuotta sitten asun tosi lahossa talossa, kaakelit tippui kylppärin seinältä ja vesi tulvi olkkariin, siinä asuminen jäi lyhyeen... Sen jälkeen on tullut näitä homeisia koulunasuntoloita/ harjoittelijoiden asuntoja useampikin jo kokeiltua, niin ja nyt tämä... dry.gif
Ja voin yhtyä tuohon s-ml tuttavan tekstiin oireet tulevat kerta kerralta nopeammin ja pahempina, tietääkseni johtuu siitä että homepöly on niin hienojakoista ettei koskaan poistu kokonaan keuhkoista, vaan pitkän altistuksen jälkeen voi kehittyä pölykeuhko, joka vain pahenee ja pahenee... vähän kuin asdestin kanssa.
Cee
LAINAUS(s-ml @ 15.2. 2009, 14:13) *
mietihän itsekin, tyyli on ainakin sulla heti sama. Juu, tää on perustettu tiilenpäässä sekalaisia kirjoittaville. Se kuka siihen itsensä katsoo kuuluvaksi tai ylläpito bannaa pois, en voi ottaa kantaa, sillä en omista tätä foorumia. Kunhan ihmettelen sun yhtäkkistä kiinnostusta meitä kohtaa, joita olet moneen kertaan mollanut ja ilmoittanut inhoavasi. Sitä kait voin julkisesti ihmetellä? Vastasin suoraan, tuo on ydin. Vastaa sinäkin suoraan, mikä sua tänne vetää? Tulit taas v..ttuilemaan?

Tietääkseni Stockalla ei asu kukaan, mutta voipi olla, että homma muuttunut, sillä en ole yläkerrassa käynyt yli vuoteen. Ei tuo kolahda ainakaan mulle, vaikka nähtävästi joksikin sellaiseksi taasen tarkoitettu-ko? vastaa nyt tähänkin saman tien.

ja lisätääs tähän vielä, jos puhut Stockmannin yläkerrasta, se sanonta on vanha ja tarkoittaa kuuluisaa Helsingin Stockmannin yläkerrassa toiminutta ravintolaa, joka kaiketi nyt avataan uudestaan. Muiden kaupunkien ao. tavaratalojen yläkerroista en tiedä, mutta tuo lauseena tuo yläkerta nimeomaan viittaa ravintolaan. Ihan tiedoksi vain, sillä tuon yritys kääntää se halveksivaksi lausahdukseski ei oikein toimi smile.gif

Jos sä haluat puhua enemmänkn sun pahasta olosta niin mulla on aina aikaa pikkurouvalle!

Cee
s-ml
Voin erinomaisesti, kiitos cool.gif
Cee
LAINAUS(s-ml @ 15.2. 2009, 16:05) *
Voin erinomaisesti, kiitos cool.gif

Varo ettei marttyyrinviittaan jää tahroja...

Cee
s-ml
eiköhän se ollut jollain muilla, ei ole tarvetta viittoihin smile.gif
@rja
Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta tää koko alifoorumi taisi syntyä siitä tarpeesta, että keskustelu voi rönsyillä ja että "tänne voi kirjottaa jokanen sitä mitä tykkää ja mihin ketjuun tahansa"? Eli oliko tuokin sitten jotain utopistista "jotkut eläimet ovat tasa-arvoisempia kuin toiset eläimet" -juttua? Näistä keskusteluistahan voi suodattaa kokonaan pois sellasen henkilön viestit, jonka kommentteja ei halua nähdä, eli tehdä henkilökohtaisen blokkauksen.
bellfegor
LAINAUS(@rja @ 15.2. 2009, 16:37) *
Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta tää koko alifoorumi taisi syntyä siitä tarpeesta, että keskustelu voi rönsyillä ja että "tänne voi kirjottaa jokanen sitä mitä tykkää ja mihin ketjuun tahansa"? Eli oliko tuokin sitten jotain utopistista "jotkut eläimet ovat tasa-arvoisempia kuin toiset eläimet" -juttua? Näistä keskusteluistahan voi suodattaa kokonaan pois sellasen henkilön viestit, jonka kommentteja ei halua nähdä, eli tehdä henkilökohtaisen blokkauksen.

Ja niin riensi pikkurouva puolustamaan omaa kultaansa. Muistaakseni se olit juuri Sinä, joka K-18 olit kyllästynyt siihen, että yksi tai kaksi nickiä floodaa ketjut täyteen. Korjaa, jos olen väärässä. Mutta mun mielestäni Cee on sitä nyt jo jonkin aikaa harrastanut siellä ihan itsekseen ja nyt sitten täällä, kun siellä ei enää kukaan viitsi kommentoida. Mä olen jo jonkin aikaa odotellut niitä asiallisia keskusteluja, joita te K-18 kaipasitte. Olkaapa hyvät ja keskustelkaa nyt siellä sitten asiallisesti. Vai onko nyt kova tarve savustaa porukka pois koko Puskaradiosta? Onko yhteinen elämänne todella noin tyhjää, että pitää täällä esittää fiksumpaa kuin onkaan?
Cee
LAINAUS(bellfegor @ 15.2. 2009, 18:01) *
Ja niin riensi pikkurouva puolustamaan omaa kultaansa.

Neitsyeiden kommentit luetaan vasta taivaassa...

Cee
@rja
LAINAUS(bellfegor @ 15.2. 2009, 18:01) *
Ja niin riensi pikkurouva puolustamaan omaa kultaansa. Muistaakseni se olit juuri Sinä, joka K-18 olit kyllästynyt siihen, että yksi tai kaksi nickiä floodaa ketjut täyteen.

Tässähän se vika just piileekin, turhaa sinä mulle vittuilet oman kullan puolustamisesta, ettekös te täällä silittele vuoron perään toistenne päitä? Mitä keskustelua se on, jos erimieltä ei saa olla?

Kyllä, olin täysin vittuuntunut siihen, että sinä ja siskosiko(?) se olitte, floodasitte kaikki ketjut täyteen hymiöitä. Joka helvetin kysymykseen kommentti, oli sitten asiaa tai ei.

Älä pelkää, pikkuneiti, en minä tänne tämän enempää puutu kirjottamalla. Sut voi katos hävittää näkyvistä varsin kätevästi sillä "älä näytä tämän kirjoittajan viestejä". Ei jaksa näin sivistynyttä seuraa, kuin sinä olet.
bellfegor
Le brave ragazze vanno in paradiso, quelle cattive...ovunque.

Mä muuten olen horoskooppimerkiltäni leijona.
Cee
LAINAUS(bellfegor @ 15.2. 2009, 18:09) *
Mä muuten olen horoskooppimerkiltäni leijona.

Mites sulla noin muuten sujuu?

Cee
Vahtis
LAINAUS(Vahtikoira @ 30.1. 2008, 17:42) *
Olen avannut tänne **OFF TOPIC** foorumille uuden alafoorumin, jonka nimi ei kaivanne selittelyitä. biggrin.gif

Samalla ajattelin sulkea ja nastoittaa tämän alkuperäisen Niitä, näitä, tiilenpäitä... -keskustelun, jotta muistaisimme vastaisuudessakin, miksi tämä alafoorumi perustettiin ja mikä on tarkoitus olla tämän alafoorumin sisältö ja henki. Parhaiten sitä kuvaa minusta tämä keskustelu.

Eli jos joku tulee kirjoittelemaan ja vaikuttaa siltä, ettei hän ole täysin sisäistänyt foorumin sisältöä ja henkeä, niin hänet voidaan ystävällisesti ohjata lukemaan ajatuksella koko tämä ketju. surrender.gif

Suljin nyt siis tämän ketjun, jotta uudet voivat vallata alaa, mutta tietysti jos vaaditte voidaan tämäkin ketju avata ja antaa jatkaa elämäänsä. Nastoitettuna se silti pysyy.

Tuossa lainaus siitä, miksi tämä alafoorumi avattiin. Jokainen joka ihmettelee, voi mennä lukemaan kaikki 121 sivua viestejä. Faktaa on se, että meno K-18 palstalla äityi sellaiseksi, että kaikkia ei enää sinne toivotettu tervetulleiksi ja osa lähti vain sen huonon hengen vuoksi. Ja kaikkia syitä en edes tiedä, enkä välitä tietää.

Kyllä tällä foorumilla voi jokainen kirjoittaa sitä, mitä tykkää mihin ketjuun tahansa, MUTTA kirjoitusten täytyy pysyä foorumin hengen mukaisina. (Ja hengestä päätän minä). Valitettavasti esim. Ceen kirjoitukset eivät täytä tätä ainutta ja tärkeintä kriteeriä. Täällä ei itketä ja kitistä, jos joku kirjoittaa kumisaappaista, vaikka kaikki muut yrittävät puhua valokuvauksesta. Tervetuloa joukkoon puhumaan kumisaappaista... voihan niistäkin puhua ja sitten joskus ehkä jossain toisessa aiheessa palata valokuvaukseen.

Jos minulle tulee sellainen olo, että jonkun, joka on tällä alafoorumilla jo alusta asti ollut täytyisi blokata joku kirjoittaja pois, blokkaan hänet mieluumin ihan itse ja kokonaan. Tämä olkoon ainut ja selvä varoituksen sana jokaiselle, joka tulee tänne kaivamaan verta nenästään. Sitä saa mitä tilaa.

Rönsyillä siis saa, mutta hengen täytyy pysyä avoimena, kannustavana, optimistisena... ja vaikka yhteisenä hymistelynä. Maailmassa saa ja pitää olla paikkoja, joihin on kiva tulla ja jossa saa lukea mukavia asioita, joskus surullisia uutisia, jotka kuuluvat elämään, murheita ja ilon aiheita. Aina voi luottaa siihen, että minut otetaan tosissaan ja minua arvostetaan eikä jätetä yksin.

Tämä on sellainen paikka ja sellaisena aioin tämän pitää. Jos sinusta tuntuu, että et voi arvostaa itseäsi ja/tai toisia. Jos ajatuksesi on kokeilla, kuinka paljon toinen sietää, suosittelen heti miten suuntaamaan muualle.
Kaptah
Korjatkaa, jos olen väärässä. Ihan niinkuin olisi tullu hiukka kuuma. Pitäs varmaan aukaista ikkuna ja panna kummisaappaat jalkaan. Jospa sitte hiukan viilenis.
Hugis
LAINAUS(Vahtis @ 15.2. 2009, 18:13) *
Rönsyillä siis saa, mutta hengen täytyy pysyä avoimena, kannustavana, optimistisena... ja vaikka yhteisenä hymistelynä. Maailmassa saa ja pitää olla paikkoja, joihin on kiva tulla ja jossa saa lukea mukavia asioita, joskus surullisia uutisia, jotka kuuluvat elämään, murheita ja ilon aiheita. Aina voi luottaa siihen, että minut otetaan tosissaan ja minua arvostetaan eikä jätetä yksin.

Aamen tälle, mä hymistelen täällä mielelläni smile.gif Tämä on ollut kiva palsta, johon olen saanut (melkein) kaikki murheeni rauhassa vuodattaa ja toisaalta iloita niistä pienistä asioista, joita elämä tuo eteen. Tällaisena haluaisin myös palstan säilyvän, monta kertaa tämä on ollut todellinen henkireikä kun elämä monottaa, tai muuten on ollut tarvetta kertoa asioistaan.

Tänään on ollut p***a päivä, onneksi saan sentään iloita ihmisten vilpittömästä auttamisen halusta ja kahdesta uudesta perheenjäsenestä wub.gif

Sää unohtui, 10 astetta pakkasta ja pihalla on pitänyt silti olla koko päivä, olosuhteiden pakosta dry.gif
tizzian
LAINAUS(Hugis @ 15.2. 2009, 19:12) *
kahdesta uudesta perheenjäsenestä wub.gif

Kerroppas samantien lisää smile.gif Onko niillä pitkät korvat?
Turunen
Oooh! Hugis ei tuolla tavalla saa ihmisiä pitää jännityksessä, kerro heti mitä sun perheesee nyt on tullut? w00t.gif
wiputar
Hugellahan on nyt perhe kasvanu hurjasti lyhyen ajan sisällä, onnea vaan smile.gif

Mun piti mennä tänään kattomaan Jaloa, mutta aamulla oli lämpöä 37,6 joten päätin viettää päivän peiton alla. Nyt ei mittarin mukaan ole enää lämpöä, mutta olo on vähän veikeä vieläkin. Jos aamulla on olo samanlainen niin parit Buranan poskeen ja töihin...
Kuus yötä vielä ennen kun Jalo kotiutuu, onneks päivät menee melko vauhdikkaasti! smile.gif
Hugis
Tuolta voi lukea lisää Mummot happy.gif Mä olen totaalisesti ihastunut.

Kaivo temppuilee, sen vedenpinta ei kestä mun vedenkäyttöä. Eli on lähes tyhjä dry.gif Annan nyt sen täyttyä ja sitten alan käyttää vettä viisaammin. Katsotaan, tarvitseeko porata kunnon kaivo, rahatilanne ei oikein kestäis sitä... Vaan porakaivo mulle tulee, jos uusi on laitettava.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.