LAINAUS(Vahtikoira @ 30.1. 2008, 17:42)

Olen avannut tänne
**OFF TOPIC** foorumille uuden alafoorumin, jonka nimi ei kaivanne selittelyitä.
Samalla ajattelin sulkea ja nastoittaa tämän alkuperäisen
Niitä, näitä, tiilenpäitä... -keskustelun, jotta muistaisimme vastaisuudessakin, miksi tämä alafoorumi perustettiin ja mikä on tarkoitus olla tämän alafoorumin sisältö ja henki. Parhaiten sitä kuvaa minusta tämä keskustelu.
Eli jos joku tulee kirjoittelemaan ja vaikuttaa siltä, ettei hän ole täysin sisäistänyt foorumin sisältöä ja henkeä, niin hänet voidaan ystävällisesti ohjata lukemaan ajatuksella koko tämä ketju.
Suljin nyt siis tämän ketjun, jotta uudet voivat vallata alaa, mutta tietysti jos vaaditte voidaan tämäkin ketju avata ja antaa jatkaa elämäänsä. Nastoitettuna se silti pysyy.
Tuossa lainaus siitä, miksi tämä alafoorumi avattiin. Jokainen joka ihmettelee, voi mennä lukemaan kaikki 121 sivua viestejä. Faktaa on se, että meno K-18 palstalla äityi sellaiseksi, että kaikkia ei enää sinne toivotettu tervetulleiksi ja osa lähti vain sen huonon hengen vuoksi. Ja kaikkia syitä en edes tiedä, enkä välitä tietää.
Kyllä tällä foorumilla voi jokainen kirjoittaa sitä, mitä tykkää mihin ketjuun tahansa,
MUTTA kirjoitusten täytyy pysyä foorumin hengen mukaisina. (Ja hengestä päätän minä). Valitettavasti esim. Ceen kirjoitukset eivät täytä tätä ainutta ja tärkeintä kriteeriä. Täällä ei itketä ja kitistä, jos joku kirjoittaa kumisaappaista, vaikka kaikki muut yrittävät puhua valokuvauksesta. Tervetuloa joukkoon puhumaan kumisaappaista... voihan niistäkin puhua ja sitten joskus ehkä jossain toisessa aiheessa palata valokuvaukseen.
Jos minulle tulee sellainen olo, että jonkun, joka on tällä alafoorumilla jo alusta asti ollut täytyisi blokata joku kirjoittaja pois, blokkaan hänet mieluumin ihan itse ja kokonaan. Tämä olkoon ainut ja selvä varoituksen sana jokaiselle, joka tulee tänne kaivamaan verta nenästään. Sitä saa mitä tilaa.
Rönsyillä siis saa, mutta hengen täytyy pysyä avoimena, kannustavana, optimistisena... ja vaikka yhteisenä hymistelynä. Maailmassa saa ja pitää olla paikkoja, joihin on kiva tulla ja jossa saa lukea mukavia asioita, joskus surullisia uutisia, jotka kuuluvat elämään, murheita ja ilon aiheita. Aina voi luottaa siihen, että minut otetaan tosissaan ja minua arvostetaan eikä jätetä yksin.
Tämä on sellainen paikka ja sellaisena aioin tämän pitää. Jos sinusta tuntuu, että et voi arvostaa itseäsi ja/tai toisia. Jos ajatuksesi on kokeilla, kuinka paljon toinen sietää, suosittelen heti miten suuntaamaan muualle.