Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: niitä, näitä
Puskaradio > Puskis > **OFF TOPIC** > Niitä, näitä, tiilenpäitä...
Sivuja: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58
sipa
Lazer Wautsi.. Onnea uudesta asunnosta.. hug.gif ja kyllä rivari aina kerrostalon hakkaa mennen tullen.. thumbup.gif

Turunen Onnenpotku persukseen kokeisiin..

Täällä aurinkosta mutta kauheen kylmä tuuli, tuntuu että pakkastakin olis paljon enemmän kuin pari astetta.. cold.gif
abc
Lazerillapas on ollut jännät paikat, eikä meille oo hönkäissyt asiasta mitään biggrin.gif . Kuulostaa aika mukavalta toi lopputulos, että onnea vain, että se vastaa odotuksia thumbup1.gif .
wiputar
LAINAUS(sipa @ 14.2. 2008, 11:41) *
Täällä aurinkosta mutta kauheen kylmä tuuli, tuntuu että pakkastakin olis paljon enemmän kuin pari astetta.. cold.gif

Sama homma täällä. Mä just äsken hokasin, että mutsi lähtee huomenna Mauritiukselle. Voisin ihan hyvin lähtee sen mukaan rolleyes.gif
sipa
^ Joo lähde vaan, mut mihin sä lapset ja koiran änkeet.. laugh.gif

Voihan olla että siellä Mauritiuksella on ihan liian kuuma..
Lazer
LAINAUS(abc @ 14.2. 2008, 12:45) *
Lazerillapas on ollut jännät paikat, eikä meille oo hönkäissyt asiasta mitään biggrin.gif . Kuulostaa aika mukavalta toi lopputulos, että onnea vain, että se vastaa odotuksia thumbup1.gif .

Joo siis me nähtiin vaan sattumalta yksi la aamu etelä-saimaan asuntolehti liitteestä että kaupungin vuokra-asunnoissa on vapaututmassa rivari kaksio. Yleensä katson nuo netistä, mutta nettiin sitä ei laitettu ollenkaan.

Haettiin sitä sitten heti ma aamuna (8.00 mentiin aspalveluun) ja jätettiin hakemus. Meni useampi pvä eikä mitään sieltä kuulunut. Noh sitten yritin seuraavana ma soittaa ja vuokra hlö ei ollut paikalla..

Sitten ti mies tuli ihan normisti kotiin, siinä laiteltiin ruokaa ja se sitten tuumasi, että ne muuten tänään soittivat ja tarjosivat sitä asuntoa. Hitto mitkä bileet alko heti biggrin.gif biggrin.gif Mie soitin bestikselleni (joka siis asuu meidän tulevan asunnon naapurissa, välimatka alta 50m) ja sitten soitin niille nykyisille asukkaille ja päästiin sitä samana iltana katsomaan.

Tänään sitten käytiin tekeässä asunnonvaihto ilmoitus ja irtisanottiin nykyinen asunto smile.gif Odotan muuttoa jo innolla smile.gif Sitten löysin Castrolle sotkasta "arttu" merkkisen lattiatyynyn, toi sen sohva on niiiiin kaamee rotisko että se lähtee ensi ma kaatopaikalle!
wiputar
Nyt on rohto jalkapohjan vauvaa, joskin noin puolet tuubin sisällöstä syöksähti mun käsiini kun korkkasin tuubin auki whistling.gif . Tuli pikkunen kiirus mennä pesemään kädet, äkkiä se jämähti ja ihan aikkea en saanu edes kynsiharjalla harjattua pois blink.gif. Nytt vaan toivotaan, että aine tepsii ja ettei lisää känsiä tulisi smile.gif

Mä ostin eilen Robbarista semmoset jotkut halpisturhis öljyvärit ja pari pientä maalauspohjaa. Ihan vaan koemielessä siis. Jos oikein intoudun ja onnistun, niin taidan toivoa äiteeltä syndelahjaks kunnon vehkeitä smile.gif
Testasinkin eilen vähän, mutta ei oikein onnistunu toisella värillä maalata toisen päälle ja homma meni loppujen lopuks plörinäks, mutta jätin pohjan nyt kuitenkin vielä tohon niin siinä voi sitten testailla jos on tarvis.
Vaklasin niitä bukleemattojakin ja yhdet ihan jees matot siellä olikin, mutta just nyt ei oo rahaa niin paljoa että saisi ne kotiin kiikutettua. Pitkä käytävän matto oli melkein 50 ja sitten tarttis vielä yhen lyhyemmän plus keittiön maton...

Ja se peitto, tossahan se edelleen odottaa tekijäänsä rolleyes.gif
abc
Sipa, eiks ollut "makee" aamu tänään ? VALOISAA, VALOISAA ja ilma sees. Voi, että... olipa kiva herätä tänä aamuna thumbup1.gif . Vaikkei tähän asuntoon aamu aurinko paistakkaan, niin partsilla melkein hihkuin, kun huomasin tuolla kauempaa olevien talojen ikkunoitten välkkeestä, että aurinko on nousemassa. Ei uskoisi, että minua aurinko noin innostaisi, kun kesäisin en tykkää siitä yhtään biggrin.gif . Tai, noh, auringosta kylläkin, mutta en niistä helteistä.

Päivät ovat pidenneet aivan selkeästi, vaikka ei sitä noina sadesumuisina päivinä ole huomannut.

Ihan tuli niinkin kivat tunnelmat, että ehdin jo aamutuimaan ajatella, että niinköhän hankkisin tähän asuntoon ihan omanlaiset ikkunaverhot smile.gif . Mutta antaa sen ajatuksen vielä muhia, ettei tuu stressiä ajatuksesta, että ikkunatkin pitäisi sitten pestä biggrin.gif .

Wiputar hyvä on, että olet varautunut jo "käsille tekemistä" aikaan wink.gif . Tee nyt kuitenkin vielä se haitarin peitto valmiiksi, ilman muita ajatuksia. Toivotaan, että känsärohto jeesaa ja että rohtoa on riittävästi, vaikka turhan tyhjentämistä tuubista tapahtuikin.
wiputar
^ Mä oon edistyny tänään tossa peitossa jo sen verran, että etin sen lappusen johon kirjotin ylös kirjailtavan tekstin rolleyes.gif :
Aina kultainen on harmonikka kun on soittaja Mestari mies

Tuleeko toi Mestari ja mies yhteen vai erikseen? lookaround.gif
tizzian
^ Kannatan vaihtoehtoa yhteen.

Mitä noihin öljyväreihin tulee niin esim. suomalainen kirjakauppa myy toisinaan ihan hyvillä alennuksilla väripaketteja. Suosittelen hankkimaan ihan kunnon värit; ei siis välttämättä huippuunsa kalliit vaan yleisesti ottaen laadukkaat, niin on se maalailukin helpompaa opetella. Samaten ne siveltimet...laatu korvaa määrän.
Yksi tuttavani oli siirtynyt akryyliväreihin ja piti niistä enemmän, mutta itse en ole niitä kokeillut. Olisiko jollain niistä sanottavaa?

Lazerille onnittelut uudesta kodista!! flowers.gif

abc selkäranka on hiukan kiero eli ei parhaasta päästä, mutta työ kyllä pahentaa tilannetta merkittävästi samoin allekirjoittaneen liian vähän liikuntaa sisältävä elämäntapa. Ja siis ihan "oikea kaivertaja" en ole biggrin.gif teen vain konekaiverruksia, ne oikeat tekee sitten ihan omin käsin....heidän ammattitaidolleen minä nostan nöyränä hattua. Töihin tulee ensiviikolla ihminen työterveyshuollosta, täytyy katsoa löytyisikö sieltä jotain apuja. Ainakin toinen työpiste täytyisi saada ihan uuteen uskoon, se vaan ei välttämättä ole ihan yksinkertaista kun se ei ole jatkuvasti saman henkilön käytössä. Minä olen alkanut puhumaan siitä jos hankittaisiin taloon satulatuoli tai pari.. paria olen pikaisesti kokeillut ja toinen oli hyvä - toista taas en huolisi. Jos hinta ei olisi niin paha niin saattaisin hankkia kotiin oman. Ehkä sitten joskus...

Mukavaa päivää kaikille! Minulla ensimmäinen (ja toistaiseksi viimeinen) talvilomapäivä ja ajattelin lähteä nolaamaan itseni jonkun kaupan tietokoneosastolle... biggrin.gif
sipa
LAINAUS(abc @ 15.2. 2008, 08:33) *
Sipa, eiks ollut "makee" aamu tänään ? VALOISAA, VALOISAA ja ilma sees. Voi, että... olipa kiva herätä tänä aamulla thumbup1.gif . Vaikkei tähän asuntoon aamu aurinko paistakkaan, niin partsilla melkein hihkuin, kun huomasin tuolla kauempaa olevien talojen ikkunoitten välkkeestä, että aurinko on nousemassa. Ei uskoisi, että minua aurinko noin innostaisi, kun kesäisin en tykkää siitä yhtään biggrin.gif . Tai, noh, auringosta kylläkin, mutta en niistä helteistä.

Juu oli aivan ihanaa kävellä aamulenkillä kun oli kuivaa.. No märkä koira oli etumuksestaan kun kotio päästiin.. Juoksi sen fresbeen perässä niin että huohotti ja räki rintakarvansa jäihin.. biggrin.gif

Töihin kun pääsin niin oli jo valoisaa.. on se vaan kivaa tää kevät, kun ei ole liian kuumakaan.. biggrin.gif

Mulla vihloo nyt selkään niin vietävästi.. Lihakset ovat taas jumissa ja tulehtuneet.. Dolania otan yöksi että saan nukuttua, mutta ei tietoakaan sairaslomasta.. Täällä varastossakin vetää niin pirusti.. Onneksi oma huone on sentään lämmin, kun paleltaa koko ajan. Vähän ovesta vetää kun ei niitä kiinni voi laittaa.. Onkohan mulla kuumetta, pitäis mitata..

abc
LAINAUS(tizzian @ 15.2. 2008, 08:53) *
abc[/b] selkäranka on hiukan kiero eli ei parhaasta päästä, mutta työ kyllä pahentaa tilannetta merkittävästi samoin allekirjoittaneen liian vähän liikuntaa sisältävä elämäntapa.

Ja siis ihan "oikea kaivertaja" en ole biggrin.gif teen vain konekaiverruksia...
... jos hankittaisiin taloon satulatuoli tai pari..

Mukavaa päivää kaikille! Minulla ensimmäinen (ja toistaiseksi viimeinen) talvilomapäivä ja ajattelin lähteä nolaamaan itseni jonkun kaupan tietokoneosastolle... biggrin.gif

Aiaiai, liikuntaa, liikuntaa, sitä pitäisi harrastaa, vaikkei olis vikojakaan. Minä uskon tosi vahvasti kävelyyn. Itse olen koko elinajan ollut kova kävelemään, eikä selkä monesti ole ollut kipeänä, vaikka mullakin sellaiseen on edellytyksenä useampikin tekijä. Hartioille sopisi varmasti tuo niin suosituksi tullut sauvakävely. En usko, että tarvitsisi tehdä mitään maratonmatkojakaan, kunhan vaikka kerran päivässä vain mennä surauttelisi vauhdikkaasti korttelin ympäri.

Olkoon, vaikka kuinka VAIN KONEkaivertaja, niin asento siinä työssä on silti selkärankaa ja lihaksistoa kuluttavaa. Se satulatuoli taitaa olla sellainen, missä ei ole käsi- eikä selkänojia? Tuli markkinoille silloin, kun vielä olin työelämässä. Itse en sellaista ehtinyt kokeilemaan, mutta yks konttoristi sanoi, ettei enää ilman sen mallista tuolia kykenisi hommiin. Tykästyi siihen heti.

Minäpä en usko, että itseäsi nolaat missään tietokoneosastolla, sen enempää kuin muissakaan teknisiä laitteita myyvissä liikkeissä. Ja sulla näyttää olevan hanskassa noi maalarin välineetkin biggrin.gif .

Sipa harmi tollaset lihastulehdukset. Ja kumma kyllä, jos on kipeänä niin ton vetoisuudenkin huomioi herkemmin. Parantelehan itsesi kuntoon thumbup.gif .
Lazer
On meillä kyllä kivat appivanhemmat. Tänään sitten aamulla käytiin niille se meidän uusi asunto näyttämässä, tosin ulkoapäin ainoastaan, meillä ei ole vielä avaimia sinne.

Sitten totesin, että Maskusta löysin sen yhden hyllyn, muita en kelpuuta, että maksakaa te siitä osa, me otetaan loput osamaksulla.

Sitten mentiin ostamaan noille appivanhemmille taulu tv ja hinnaksi tuli alle 600€ joten appiukko sanoi että he maksavat kerralla sen hyllyn kokonaan, olkoot sitten tuparilahja.

Me siinä oltiin ihan että ei nyt sentään, kyllä me nyt ainakin joku 100€ maksetaan mutta kun ei niin ei. Nyt meillä on sitten uusi hylly tilattuna ja haetaan se sitten muuttopäivänä smile.gif

Kyllä on hyvä mieli, kun saa uuteen kotiin uusia hienoja asioita, just uuden kirjahyllyn ja sitten Casrolle sen lattiatyynyn ja verhoja pitäisi vielä käydä kattomassa smile.gif

Ja sitten eilen tuli yhdeltä tutulta viesti, että voisinko tänään mennä ratsastamaan hänen hevosensa kun hän ei pääse. Ikinä en ole sillä hepalla ratsastanut, jänskättää ihan tosi paljon ja ootan ihan innolla... smile.gif
wiputar
LAINAUS(tizzian @ 15.2. 2008, 08:53) *
Mitä noihin öljyväreihin tulee niin esim. suomalainen kirjakauppa myy toisinaan ihan hyvillä alennuksilla väripaketteja. Suosittelen hankkimaan ihan kunnon värit; ei siis välttämättä huippuunsa kalliit vaan yleisesti ottaen laadukkaat, niin on se maalailukin helpompaa opetella. Samaten ne siveltimet...laatu korvaa määrän.
Yksi tuttavani oli siirtynyt akryyliväreihin ja piti niistä enemmän, mutta itse en ole niitä kokeillut. Olisiko jollain niistä sanottavaa?

Joo, meillä on jopa Suomalainen tuolla kylillä, täytyy käydä vaklailemassa kunnon kamppeita tai sitten tiilata äiteeltä lahjaks smile.gif
Piti vaan ostaa jotkut "koevärit" kun meillä ei oo edes vesivärejä ninja.gif. Oon mä aikoinaan amiksessakin maalannu öljyväreillä yhen taulun, joka killuu tuolla makkarin seinällä. Mitään muuta mä en sen maalaamisesta muista kun sen, että kankaalle vedettiin eka jotain mönjää ja sitten vaan värit pintaan ninja.gif. En todellakaan muista värien ohentmisesta ja pinnan viimeistelystä mitään ninja.gif
Mutta oppia ikä kaikki! biggrin.gif

Mä sain kirjailtua jo kolme kirjainta siihen peittoon, ei vaan tuo kauno oo meikäläisen vahvin osa-alue kiss.gif
s-ml
Voi juku, mikä aamu. Mekin olemme olleet eläinlääkärillä, Camu sai jostain valtavan allergisen reaktion. Kukaan ei tiedä mistä ja miksi, sillä se ei ole ikinä ollut allerginen millekään. Koirat heräsivät aikaisin, mies päästi ne pissalle tarhaan. Sisälle tulon jälkeen n. 20 min. päästä Camu tulee viereeni ja mitä näenkään; koira täynnä isoja paukamia. Vartalo, huulet, jalat paukamilla, mutta iho sinänsä normaali. Aivan kuin joku olisi pistänyt, muttei se ole -7 asteessa mahdollista. Eläinlääkäri avautui juuri ja soitin, nyt me tulemme ja onneksi se on tässä samalla kadulla. Eläinlääkäri sanoi, että kesällä tuo olisi mahdollista, mutta talvella erikoista. Camu sai pistoksena kortisonia ja katsottiin raapenäytteet kirppujen, punkkien osalta. Ei ollut ja täitäkään ei ole.

Kortisoni on nyt auttanut, mutta vielä on huulet melkein kaksinkertaiset samoin kaula ja pari suurinta pattia on jalassa. Camu ei ole oikeastaan yhtään nukkunutkaan, kun sen on hankala olla makuulla. Lähinnä kävelee ja seisoo, vähän istuskelee. Laitoin vielä patteihin kortisonivoidetta, onneksi sitä ei kuitenkaan kutita.

Keksittekö jonkun syyn, mistä se voisi saada noin voimakkaan ärsytyksen. Aamuruokaa ei edes ehtinyt syödä.
Otimme kuvia, laitan muutaman, kunhan kamera puretaan.
Esmo
^Kuulostaapa todellakin oudolta näin talviaikaan! Voi Camua! Toivottavasti pian helpottaa... hug.gif

Onnittelut Lazerille asunnosta! smile.gif Kuulostaa mukavan edukkaaltakin - ainakin näihin pääkaupunkiseudun hintoihin nähden...

Mäkin lähtisin Mauritiukselle kovin mieluusti! Mä tarvitsisin oikeasti jo valoa ja lämpöä - mun kroppa ja pää ei näköjään kestä talven yli. Pakko jo myöntää, kun tää fiilis toistuu joka vuosi. huh.gif

Äsken kävin aikani kuluksi kirpputorilla, ja ostin ruskeat korolliset kengät ja ruskean neuleliivin. Kirppisostokset piristää aina smile.gif
wiputar
^^ No hui! ohmy.gif Onneksi teillä on apu noin lähellä smile.gif
Empä kyllä keksi mikä aiheuttajana voisi olla... Ehkä popsinut tarhassa tai sisällä jotain?
Charmy
Hihiiiiiiiiii!
Mä muutan maaaaaaaaanantaina!!!!!!!!!!!!!!!!! w00t.gif
Ei mennyt ku 3 pvä et vuokraaja soitti ja kysy kiinnostaako,tuleva asunto oli käyty kattomassa ja vuokrasopimus allekirjoitettu! thumbup.gif
Kokoa asunnolla on 75 neliöö, 3h+keittiö+saunta ja parveke. Toisessa kerroksessa todella mahtaval alueella,eläinlääkäri vastapäätä ja eläinkauppa n.300metrin päässä.

Kyllä kelpaa ny hauvojen sit olla whistling.gif
s-ml
Tässä yksi, näetteköhän mitään. Katsokaa tuota polvea, täynnä patteja, samoin ympäri kehoa. Vaikea kuvata tuolla ell-asemalla valkoista koiraa, kun voimakkaat valot heittivät kuvat ylivalottuneeksi.

Mistä nämä tulivat?

Tässä toinen, en tosin tiedä näkeekö vieras, kuinka turvonnut tuo kuono on. Silmänalus alkamassa juuri paisumaan

Hugis
Voi Camua unsure.gif Olen nähnyt vastaavan reaktion koiralla, joka oli allerginen kortisonille. Kortisonia annettiin pistoksena ampiaisenpistoihin ja sen jälkeen alkoi nousta nuo patit. Mutta jos patit nousivat ennen kortisonia, niin sitten on vaikea. Ei tuolla pitäis nyt olla mitään kasveja tai hyönteisiä, jotka vois tuon aiheuttaa.
wiputar
No jo on paiseet, melko isotkin vielä sad.gif. Onko tullut mitään epäilyksiä aiheuttajasta mieleen?

e: Voiskos olla nokkosrokko? unsure.gif
Mä mistään mitään tiedä, mutta tuli vaan mieleen... Sehän saattaa (käsittääkseni) tulla ihan vaikka vaan stressistäkin...
kippax
Voi Camu. Kovasti on paukoja tytöllä. Unpalla oli samanlaisia paukamia koko kroppa täynnä, niitä oli sisäpuolellakin. Tulivat heti hetkessä ja koko koira oli paukojen peitossa. Eläinklinikan pihassa oli jo hengityskin vähän työläämpää. Mitään syytä ei selville saatu, eläinlääkäri totesi että usein jää syy arvoitukseksi. Totesi, että paukamat voi uusiutua tai olla uusimatta. Ei sen jälkeen onneks uusiutuneet, mutta pitkään kattelin tarkasti koiraa paukojen varalta. Oireilu alkoi oksentamisella ja Unppa oli levoton ja vaelteli huoneisssa levottomasti.
s-ml
^ siis ihan sama juttu. Uusiko se teillä? Emme ole vieläkään keksineet syytä. Kaikki muut paukamat ovat laskeutuneet paitsi huulessa ja kaulassa on vielä lievänä. Onni sentään, että sattui perjantaiaamuna eikä taasen päivystysaikaan. Pihassakin kiersin ja katsoin kaiken, ei näkynyt mitään erikoista.
Tuo voi olla totta, mitä whiputar sanoi, Camuhan on stressanut Onyxin tuloa. Ehkä se syy löytyykin sieltä puolen.
Nyt pystyy jo nukkumaan ja väsynythän tuo onkin.
kippax
Ei onneksi uusiutunut. Sillon oli kesä kun Unpalle ne paukamat tuli. Eläinlääkäri epäili olisko syönyt jotain, kun oltiin oltu metsälenkillä aiemmin aamulla, mutta ei ollut mitään sellasta syönyt mistä olis voinut oireet tulla. Se vaan jäi arvoitukseksi mistä niin voimakas reaktio tuli. Lääkityksen jälkeen alkoi paukamat hävitä, mutta lääkäri kertoi että niitä voi vielä olla seuraavana päivänä ja ne katoaisi kyllä.
Esmo
Mä vietän pe-iltaa toivoen tänne uusia juttuja biggrin.gif Samalla kuuntelen Euroviisujen esikarsintoja. Äsken esiintyi Jippu, joka sai oudon fiiliksen aikaan. Viime keväänä, Esterin lähtöaikaan, kuuntelin paljon Jippua. Mä tykkään sen kappaleista ja äänestä. happy.gif

Toivottavasti kaikki koirapotilaat jaksaa jo paremmin smile.gif
sipa
Ompas tosi omituiset patit Camulla. unsure.gif Mikä lie reaktio saanut tuon aikaiseksi..

Muuten tänään kun olen kotona ja nautin hiljaisudesta Bonon kanssa kahden, söin aamulla omena-kaneli mannaouuroa, jota sain systeriltä, se on SunSpelt nimistä Luomupuuroa ja se onkin oikein hyvää..
Sitä keitetään muutama minuutti ja annetaan hautua noin 5 min ja sitten söin sen voi silmän kanssa.. Äsken taas laiton itselleni ruokaa joka oli loimulohta palanen, sen lämmitin uunissa sillä aikaa kun perunat kiehui ja HK:n tonnikalasalaatia niiden kera.. bleh.gif Että oli hyvää.. Bonokin söi lohta ja näkkileipää, nyt se tyhjentää papanakippoaan mikä on harvinaista että syö ne tähän aikaan.. happy.gif

Kunhan ruoka tästä vähän sulaa lähdetään ulos lenkille..

Ai niin otin mä kuviakin Bonosta taa kerran mutta laitan ne tonne kuvatriidin..
wiputar
Minä oon täällä vähän siivoillu ja ruokakin tuli jo tehtyä.
Olkkarin matto ja poikien pedit on pihalla happihyppelyllä. Jahka tuo pesumasiina on pessy eka nuo vaatteet niin sitten nakkaan koirien petien pääliset sinne. Saunaankin pääsee parin tunnin päästä happy.gif

Hugis
Mitenkäs Camu voi? Onko patit laskeneet?

Kukahan potkis mua vähän pois tästä koneen äärestä? Ajattelin pestä saunan, että pääsee iltasella puhtaaseen saunaan eucalyptys-höyryihin. Vaan en pääse liikkeelle tästä dry.gif
s-ml
Patit ovat poissa, ihmeen kauan niiden häipyminen piikistä huolimatta kesti. Lauantaiaamuna oli vielä aavistus parista patista ja mahan alle tuli hieman ihottumaa, sekin lähti päivän kuluessa pois. Mysteeri koko juttu, toivottavasti ei uusisi. Nythän tuo pitkävaikutteinen kortisoni toimii, saas sitten nähdä, kun vaikutus lakkaa.

Jollain on selvästikin loma smile.gif just noin se menee, mitään ei jaksaisi tehdä. Sun virkana on nyt olla toipilaan kaverina, sehän riittää tälle viikolle. Hugoakaan ei saa unohtaa smile.gif Meillä on vasta ensi viikko lomaa, loppuviikosta tulemmekin sinne pääkaupunkiin ja yritämme ehtiä myös pentunäyttelyyn.
Kohta pitää lähteä koiria juoksuttamaan, ne ovat mallina yhdellä videoeditointikurssilla. Siis kurssilaiset kuvaavat niiden juoksua ja menevät tietsikkaluokkaan harjoittelemaan editointia. Treffit tunnin päästä ja nuo ovat nyt jo ihan menossa.
Hugis
Jipii, sauna pesty biggrin.gif Nyt alkokin sopivasti nukuttaa, joten taidan vetäytyä kirjan kanssa Helmin viereen sänkyyn smile.gif

Smäläri, juu loma on thumbup1.gif Ja tämä loma on omistettu koirille, nyt vielä suuremmassa määrin tuon Helmin takia. Hugo saa ne pitkät lenkit, kun Helmi ei saa vielä riehua. Ohjelmassa siis hoitotoimenpiteitä, huomenna RC:n järjestämä luento/illallinen, pitäis pentukansiota tehdä ja kotareita kääntää, lukea materiaalia kasvattajan jatkokurssia varten jne... Eipä tähän paljon muita touhuja mahdu, vaan tarvinneeko maahtuakaan happy.gif

Hienoa kuulla, että Camu parantui.
wiputar
Minä aamusta ihemttelin kun Remukin seuras mua kun hai laivaa. Juusolta se on ihan luonnollista, mutta Remu harvoin jaksaa kovin kauaa mua hännystää. Kumpikaan ei kummemmin hötkyilly kun partsille menin, Juuso kun yleensä hyppii tasajalkaa kun on hädissään ja vedän takkia päälle.
Sitten tuli mieleen, että lieköhän isäntä on poikia käyttäny aamulla. Soitin ja varmistin: "Joo, niin, enhän mä kerenny kun tuli niin kiire lähtö...". Ja minä oletin poikien käyneen aamulla pihalla... Raukat joutu olemaan melkein 14 tuntia jalat ristissä confused.gif. käytin pikaseen pihalla ja eihän niillä menny kauaa kun saivat kaikki asiansa hoidettua.
Illalla sitten täytyy lähteä ihan kunnolla ulos kun näyttää pakkanenkin helpottavan smile.gif
Lydia
Pitänee minunkin vähän kuulumisia kirjoitella. Tuossa noin pari viikkoa sitten alkoi työssäoppiminen eli eipä tartte enää koulun penkillä istua. Laskeskelin justiinsa joku päivä, että lähestulkoon on jo kaikki kurssitkin suoritettu eli oikeastaan enää työssäoppiminen ja opinnäytetyö ovat jäljellä. Kiirettä pitää, kun noitten lisäksi pitäisi silloin tällöin käydä töitäkin tekemässä.

Nyt on onneksi vapaata vielä tämä päivä. Tänään olisi kyllä tarkoitus tuohon opinnäytetyöhön paneutua, kun viime aikoina se on jäänyt huningolle...
Aika muuten käy äkkiä vähiin, jollei ajoissa ala tekemään hommia. Mullahan on paha tapa jättää hommat aina viime tinkaan oops.gif

Tässä kaiken muun lisäksi tulee pohtineeksi mitä sitten koulun jälkeen tekisi. Näillä näkymin kesätöitä olisi tiedossa ja vielä omalta alalta thumbup.gif
Mulla on nyt pohdittavana josko jatkaisi opiskelua taikka sitten koettaisi siirtyä työelämään... No katsotaan mitä tässä kevään aikana tapahtuu.

Koirahommat taitaa jäädä aika vähiin keväällä, mutta agikisoja eilen katselin ja kyllä Enjan kanssa olisi tarkoitus korkata kisat tässä keväällä, kävi miten kävi...
Näyttelyt taitaa siirtyä toukokuuhun, kun Enja nyt rupeaa taas turkkia pudottamaan ja Tarunkaan turkki ei näyttelykunnossa ole. No eipä tartte niistä tässä stressata, mennään sitten kun ei koulu enää rasita eli toukokuusta lähtien biggrin.gif
Lazer
Miekin saanut nyt pakkailut hyvin aloitettua. smile.gif Vaatekaappi tyhjä ja pakattu, kaikki rojut varastosta viety kaatopaikalle smile.gif

Lydia:| Miulla kans enää työharjottelua toukokuuhun, 3 kurssia, opinnäyte ja projektityö ja sitten paperit käteen ja baanalle cool.gif Miul tosin huhtikuun loppuun aikaa tehdä opinnäytetyötä mut ei miulta puutu enää ku pohdinta ja tiivistelmä ... blush.gif
Esmo
Me oltiin Siirin kanssa aamupäivällä mun vanhemmilla kylässä, jossa on Siiriä kuukauden vanhempi sakupentu Aatu. Käytiin koirapuistossa, jotta koirat pääsivät kunnolla mekastamaan. Kivat leikit oli ja huomasin Siirin saaneen paljon lisää rohkeutta Aatun seurassa. Sisällä Siiri myös ärähti ensimmäistä kertaa kaverilleen, kun söi tämän luita. Piti kerätä luut talteen, kun Siiri rohmusi ne kaikki itselleen - keneenköhän on tullut?! whistling.gif

Illalla alkaa sama koirakoulu, jonka Hugis ja Hemppu jo kävivät. Aika jännää - kuinkahan tuo kakara mahtaa keskittyä mihinkään... Pitääkin mennä pilkkomaan nakkeja. biggrin.gif
Lydia
Lazer : Tekisitkö sit samalla meidänkin opinnäytetyön raportin tongue.gif Mä luulen, että mulle se raportin tekeminen on se hankalin juttu... enemmän tuo tekemispuoli luonnistuu. Taidanpa laittaa tuon miehekkeen tekemään raporttia, kun se on tähän mennessä päässsyt aikas helpolla tongue.gif
wiputar
Täällä on talo täynnä tuhinaa, kaikki muut on jo untenmailla mutta mua ei väsytä pätkääkään... En keksi millään mitään tekemistä ja telkkaristakaan ei tuu mitään katottavaa sleepy.gif

Lauantaina pääsen Lahteen mätsäriin. Rempsan siskon poika käy siellä reenailemassa kehäkäyttäytymistä. Kiva päästä näkemään riiviötä, en olekaan nähny sitten luovutukseen jälkeen smile.gif. Säätiedotus lupasi plussaa, joten ei tarvitse pakkasessa seisoskella kun ulkosalla siis mätsäri pidetään. Vielä kun muistaisin a) ladata kameran akun ja cool.gif ottaa vielä kameran mukaan reissuun niin olisi hyvä kiss.gif

Huomenna pitäis jaksaa keskittyä kämpän siivoamiseen, mutta kun tuo käsi ei yksinkertasesti kestä pesuaineita, eikä sitten taas toisaalta suojakäsineessä hikoamista confused.gif
Tilanne oli syyskuun lopussa tämä:

ja en todellakaan halua enään tommosta kämmeneeni. Joskin pieniä vesikelloja näyttää taas olevan kun eilen pyyhin pölyjä yleispuhdistusainetta käyttäen dry.gif.
On vaan niin typerää pyyhkiä pölyjä ja muita pelkällä vedellä kun ei tule puhtauden tuoksua lainkaan laugh.gif. Tai sitten täytyy ostaa joku suitsukepullo jota voi siivotessa suhautella laugh.gif
bellfegor
Hanki sellainen tuoksulamppu tai tuoksukivi, johon laitetaan eteeristä öljyä. Desinfioi samalla huoneilmaa. Tiskipöydän saa muuten kiiltämään tosi upeasti, kun kosteaan tiskiriepuun laittaa pari tippaa jotain eteeristä öljyä ja pyyhkii sillä. Desinfioi sen altaan siinä sitten samalla eikä muodostu edes niitä superbakteereja, joita tulee niitä desinfioivia pesuaineita käyttäessä.
Esmo
Ilkeännäköinen wiputaren käsi... huh.gif Mitä siihen on käynyt, vai ihan allergiaa?

Viimeisen vapaapäivän vuoksi pakotin itseni tänään ahkeraksi, jottei huominen tunnu niin vaikealta. Mä oon tiskannut, käynyt kaupassa ja nyt illalla harrastamassa hikiliikuntaakin tauon jälkeen. Lisäksi pyykkikone pyörii. Ja ehditty ottaa päiväunet. Suhteellisen hyvä fiilis, kun viimeisen 1,5 viikon aikana en oo edes yhteensä saanut samaa vertaa aikaiseksi. smile.gif

Eilen oltiin Siirin kanssa siellä koirakoulussa treenaamassa arkitottelevaisuusjuttuja. Siiri on kurssin nuorin, mutta silti sain olla ylpeä siitä. Neiti näyttää menevän vaikka solmuun, kun on herkkuja tarjolla. biggrin.gif
s-ml
Voi vitsi, kun hyvä tuo maikkarin K-70 ja keikka Tavalla biggrin.gif Mahtava meno, tuohon kun joskus pystyisi..mulla on levottomat jalat, oujee, ihana thumbup.gif
kaikki tahtoo elää..säkenöivästä voimasta
niinpä
Hugis
^ Mä olen samaa mieltä, tulen aina niin hyväntuuliseksi tuosta ohjelmasta thumbup.gif Ja tosiaan, jos itse pysyis noin ennakkoluulottomana ja rock-mimminä/mummona loppuun asti. Vitsit, mikä määrä iloa ja energiaa smile.gif
wiputar
LAINAUS(Esmo @ 21.2. 2008, 19:29) *
Ilkeännäköinen wiputaren käsi... huh.gif Mitä siihen on käynyt, vai ihan allergiaa?

Kun tietäis... confused.gif
Se ilmesty sillon kun olin päiväkodissa töissä, vuoden 2006 joulukuussa (olin ollu 4kk töissä). Yht'äkkiä alko armoton kutina ja kämmenen ulkosyrjään tuli vähän vesikelloa ja käsi punotti ja oli turvoksissa. Siitä se sitten pikkuhiljaa alko pahenemaan ja leviimään kohti peukaloa. Sain antibiootti-kortisonirasvan, mutta ei se tehny muuta kun vähän rauhotti, sillä joka päivä kuitenkin jouduin pesemään useaan kertaan käteni, pyyhkimään pöydät ja pesemään kuravatteet.
Kun jäin taas omien lasten kanssa kotiin nin käsi alkoi pikkuhiljaa parantua. Kaikkiaan siihen meni joku 6-7kk kun vähensin kotonakin käsienpesua roimasti.
Eilen pyyhkäsin tietokonepöydästä pölyt, käyttäen yleispuhdistusainetta ja johan alko uhkaavasti rakkulat nousemaan sad.gif.
Että taitaa olla alan vaihto edessä dry.gif
Ikinä ennen ei moista ole ollu huh.gif . Lekurin diagnoosi oli sekundaarinen märkärupi, kun taas itse internetin kautta tein oman diagnoosin käsiekseema.
Esmo
^Mulla veti kans kädet jollekin ihottumalle, kun olin töissä sairaala-apulaisena ja lutrasin paljon vedellä. Munkaan kädet ei oo koskaan parantuneet kokonaan, muttei ole mitenkään kipeät. Mulla kuivaa iho peukalon ja etusormen välisestä "mutkasta" ja sitten sitä kuivaa ihoa on kiva repiä... whistling.gif Välillä ovat pahannäköiset, mutta helpotti heti kun lähdin töistä opiskelemaan ja lutraus loppui. Niihin on kokeiltu monenmoista lääkerasvaa, muttei mikään tehoa... unsure.gif
sipa
LAINAUS(s-ml @ 21.2. 2008, 20:53) *
Voi vitsi, kun hyvä tuo maikkarin K-70 ja keikka Tavalla biggrin.gif Mahtava meno, tuohon kun joskus pystyisi..mulla on levottomat jalat, oujee, ihana thumbup.gif
kaikki tahtoo elää..säkenöivästä voimasta
niinpä

Mä tykkään kanssa ohjelmasta, se on niin ihana.. Mä vaan missaan sen joka kerta, et oon nähnyt sen vain kerran ja ihastuin näiden vanhusten lauluun ja muutenkin rentoon menoon.. biggrin.gif Uniklubi oli silloin siellä vieraana ja lauloivat yhdessä niin mahtavasti, kappaletta jota en nyt muista edes nimeltä, kun dementtia iski..
sannukka
Olikos se kalsiumin puutos vai mikä, kun tulee kynsiin valkosia läikkiä? Mulla on oikeessa kädessä kaikissa muissa kynsissä paitsi pikkurillissä. Eilen vaan pisti silmään, ja ajattelin nyt sit kysästä, kun tuntus olevan ainakin yks täti tomera täällä jolla aina aiheeseen sopivat vinkit. biggrin.gif
sipa
^ Joo tai sit sulla on niin monta vihamiestä.. laugh.gif
bellfegor
LAINAUS(sannukka @ 22.2. 2008, 10:25) *
Olikos se kalsiumin puutos vai mikä, kun tulee kynsiin valkosia läikkiä? Mulla on oikeessa kädessä kaikissa muissa kynsissä paitsi pikkurillissä. Eilen vaan pisti silmään, ja ajattelin nyt sit kysästä, kun tuntus olevan ainakin yks täti tomera täällä jolla aina aiheeseen sopivat vinkit. biggrin.gif

Onneksi en kuullut nimeäni mainittavan laugh.gif koska en tunne itseäni tänään yhtään tomeraksi ja mulla olis duunia vaikka muille jakaa. Noi täplät voi olla kalkinpuutetta tai sitten siellä kynsilevyjen välissä on ilmataskuja eli sulla on liian kuivat kynnet. Rasvaa rasvaa...

E: Naputteletko sä kynsilläs pöytään tai näppikselle?
sannukka
Siis kynsillä näppikselle? En, vaan ihan sormenpäillä näpyttelen. Toi käsien kuivuus on kyllä ongelma edelleen, että voi olla vaikka sama sitten kynsissäkin.

Toi Sipan ehdotus muuten ei voi pitää paikkaansa, mä kun olen niin viehko neitonen, että ei voi olla vihamiehiä. Vai oliks se kärttysä ämmä... ne on niin liki toisiaan, ei sitä aina voi muistaa kumpi on. wink.gif
bellfegor
Tosi on. Joskus on kovin vaikeaa erottaa toisistaan kaksi noin samankaltaista asiaa kuin viehko ja kärttyisä. Ne näyttävät usein kovin yhteneväisiltä. whistling.gif
Mutta mä olenkin sellainen tasainen luonne eli yhtä herttainen kuin korillinen kyykäärmeitä.

Niihin käsiin täytyy nyt laittaa ravitsevaa rasvaa, koska kynsilevyt irtoilevat toisistaan kuivina ja sitten ne lohkeilevat ja murtuvat ja ja ja ja ja ja ....
sannukka
Mun tarvii muutenkin tehdä kaverille rasvatilaus, pitää valita sit semmostakin, mikä on oikeen hyvää käsille. biggrin.gif On sit ainakin viehkot kädet, jos muuten oiski vähän kärttysä. Sekin jo jotain. laugh.gif
sipa
Sannukka Kokeileppas Nivean Q10 käsivoidetta.. se on tosi hyvää ja ihanan tuoksuista.. Mulla se on auttanut tohon kuivuuteen..

Jaahan miten viehkoa ja kärttyisä voivat olla niin lähellä toisiaan.. laugh.gif Mä vaan oon joskus kuullut että pikut tarkoittaa noita vihamiehiä.. Vanhan kansan sanonta pitää aina paikkaansa.. biggrin.gif

sannukka
sipa, kiitti vinkistä, pitää ostaa tota ens hätään. Ne tilaukset kun pakkaa kestämään aina jonkin aikaa.

Vähän samalla tavalla, kuin viha ja rakkaus on lähellä toisiaan, on viehko ja kärttysäkin läheisiä. Vai? wink.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.