Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: niitä, näitä
Puskaradio > Puskis > **OFF TOPIC** > Niitä, näitä, tiilenpäitä...
Sivuja: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58
sipa
Mä muuten löysin sitä käsivoidetta viikeeksi R-kiskalta, kun "meidän" kaupoissa ei sitä ole..

Joo sovitaan sit niin että ne on niin lähekkäin että niitä ei voi eroittaa.. happy.gif
bellfegor
Kannattaa myös kokeilla jotain biotiinivalmistetta sisäisesti. Lisäksi olisi hyvä tutkailla niitä käsivoideputkiloita sillä silmällä, että lukeeko niissä jotain kynsistä. Apteekista saa suh edullisesti Sebamedin Hand&Nail- käsivoidetta, joka on tosi riittoisa ja auttaa myös kynsiin ja kynsinauhoihin. Lisäksi pitäisi vähän katsella millä ne kätösensä pesee, koska useimmat pesuaineet kuivattavat ihan älyttömästi. Mulla on yksi pänikkä tiskipöydällä, yksi kylppärissä, yksi olkkarissa ja yksi makkarissa. Lisäksi pari kolme tuubia laukussa.
Turunen
Belf, johtuukohan noi mun pilkut kyssissäs sitten kalkinpuutteesta, kun kynnet ovat kyllä todella vahvat ja kovat, no totta kai rasvailla vois useammin kuin keran kahdessa viikossa whistling.gif mutta muuten ei ole kuivat. Maitotuotteita omasta mielestäni käytän paljon, maitoa, juustoa, jogurttia yms. päivittäin... En haluaisi "tyhjään" syödä kalkki valmisteita, jotten minäkin saisi sappikiviä, kuulemma tekee sitäkin jos syö liikaa... Onko muuten mitenkään perinnöllistä tuo sappikivien muodostuminen tai siis voiko niitä saada toiset helpommin kuin toiset... watsup.gif Meni vähän sekaseks mutta jos saisit selvää...
bellfegor
Yleensä taipumus erilaisiin sairauksiin on perinnöllinen vaikkei itse sairaus olisikaan, joten kyllähän niitä sullekin saattaa tulla. Kyllähän tuo kalkkimäärä vaikuttaa ihan riittävältä, joten sulla pitäis asiat olla ihan kohdallaan. Oliskohan sulla sitten niitä Sipan vihamiesläikkiä Lighten.gif
Turunen
LAINAUS(bellfegor @ 22.2. 2008, 12:19) *
Oliskohan sulla sitten niitä Sipan vihamiesläikkiä Lighten.gif

Minullako innocent.gif ei kai?
Mulla on noita läikkiä kynsissä niin kauan kuin muista, aina välillä on ollut pieni tauko, mutta yleensä niitä on ollut jatkuvasti. Tällähetkellä on 6 kynnessä.
sannukka
Ei ois pitäny googlettaa. blink.gif Nyt vielä oon sit valehteleva noita, joka joutaa roviolle... Väsymyskin johtuu siis kynsistä... eiku kynnet väsymyksestä... Taidanpa painua pehkuihin, ku pääsen töistä.

" Ongelmakynsiä

Valkoiset täplät kynsilevyssä

Keskiajalla kynsissä näkyviä täpliä pidettiin synnintekijän merkkinä. Täplät saattoivat johtaa ihmisen jopa polttoroviolle. Vieläkin ranskalaiset pikkutytöt sanovat täplien merkitsevän sitä, että ihminen valehtelee.

Kyse on kuitenkin kynsilevyn vaurioista, jotka näkyvät kynnessä pisteinä, viivoina tai koko kynnen värjäytymisenä valkoiseksi. Syytä täplien syntymiseen ei tunneta, mutta niitä voi aiheuttaa väsymys, huono yleiskunto, sinkin puute, häiriö kynsilevyn sarveistumisessa tai manikyyrin aiheuttama vaurio kynnessä."
sipa
LAINAUS(sannukka @ 22.2. 2008, 12:42) *
Ei ois pitäny googlettaa. blink.gif Nyt vielä oon sit valehteleva noita, joka joutaa roviolle... Väsymyskin johtuu siis kynsistä... eiku kynnet väsymyksestä... Taidanpa painua pehkuihin, ku pääsen töistä.

[i]" Ongelmakynsiä

Valkoiset täplät kynsilevyssä

Keskiajalla kynsissä näkyviä täpliä pidettiin synnintekijän merkkinä. Täplät saattoivat johtaa ihmisen jopa polttoroviolle. Vieläkin ranskalaiset pikkutytöt sanovat täplien merkitsevän sitä, että ihminen valehtelee.

laugh.gif Nyt mä repesin... Vai viellä valehteleva noita, joka joutaa roviolle.. laugh.gif

Mä pidän kiinni edelleen vihamiesläiskistä, mulla on kaksi naispuolista ja kaksi miespuolista vihamiestä, kun vasemmassa kädessä on kaksi kynttä pilkullista ja oikeassa saman verran..
s-ml
Olettekos katselleet neloselta Läskit koirat? Joku kilojen pudotuskisa näyttää olevan, sinänsä hyvä, mutta tuo yksi nainen on tappanut lihavuuteen neljä aiempaa koiraa ja nyt on nykyinenkin vaarassa. Hei haloo..uskomatonta tyhmyyttä, ei taida olla tuolla omistajalla kaikki palikat oikeissa paikoissa sneaky2.gif Uskomattoman läskejä koiria, välillä mietin kuoleekohan ne, kun yhtäkkiä vaaditaan noin paljona (siis niille paljon) liikuntaa ja aktiviteettia. Näytetäänkö se finaalikin?

wiputar
^ Just näin ton punnituksen. Joskus näin alotusjakson, mutta en sen enempää oo seurannu...
Kamalalta näytti muuten sen bulldoggi Redin silmä kun oli sisänurkka ihan turvoksissa punanen confused.gif
Melkosia tankkeja kyllä nuo kaikki koirat blink.gif

e: Toiset ne yrittää laihduttaa koiriaan ja toiset lihottaa whistling.gif
Onkohan nuokin koirat lihonnu liiasta ruuasta vaiko ylenmääräsestä herkkujen syytämisestä?

Meillä ei pojat saa suoraan pöydästä tai jääkaapista mitään. Kaikki kierrätetään ruokakupin kautta. Lapsillekin olen opettanu, että jos eivät jaksa syödä esim. leipäänsä niin vievät sen koirien kuppiin, eivätkä anna suoraan koirille.
Juusokin on jo oppinu, että kun poika sanoo: "Mä en jakka työtä." niin se juoksee sohvalta kovaa vauhtia keittiöön kupilleen odottamaan jo valmiiks laugh.gif
Wanssu
Mä en ole yhtäkään jaksoa kattonut Läskeistä koirista, hitto kun oon melkein aina töissä silloin kun se tulee sad.gif
Se on siis joku kilpailu? Joka viikko vähiten laihduttanut tippuu - meiningillä?

Mä olen yrittänyt Viviä saada laihtuun jo hetken, ja olen ihmetellyt että miksi ei laihdu. Nyt kun vanhemmillani on keittiön ovella portti niin johan on Vivinkin kilot alkaneet kariseen. Ennen se jotenkin aina varasti ruokaa tai söi kissan ruuat, yms. Ja mun likathan on paljon mun vanhemmilla kun olen ihan muutaman kilsan päässä töissä, joten ne on ollut helppo viedä sinne työpäivän ajaksi smile.gif
Hugis
Mä oon kattonu Läskejä koiria muutaman jakson, mutta ei se oo oikein tempaissut mukaansa. Joko se loppui vai vieläkö on se loppukilpailu tulossa? Wanssu, siinä on asetettu jokaiselle parille (koiralle ja omistajalle yhteensä) joku tavoite, koska ei ole reilua vaatia, että russeli ja rotikka tiputtaa viikossa saman verran. Myös omistaja joutuu siis laihduttamaan. Kaksi kauimmaksi omasta tavoitteestaan jääneet joutuivat kisaamaan ja hävinnyt pari putoaa. Muutama omistaja on luovuttanut, kun on niin vaikeeta ja hirveetä laihduttaa dry.gif
Esmo
Läskejä koiria minäkin pariin kertaan katsonut. Tekee vaan pahaa koirien puolesta. Aloitusjaksossa eläinlääkäri arvoinut koirat "kuollettavan lihaviksi". Surettaa kun koirat päästetty sellaiseen tilaan... sad.gif Onneksi kisataan hyvän puolesta, ja kisa on varmasti hyvä kannustin kisaajille, ja ehkä katsojillekin.

Toista on Siirin painon kanssa - mimmi on hoikka kun mikä, ja kun ruokaa lisää, niin tyttö ottaa vaan korkeutta. Vähän huvittaa jo ensi viikonlopun näyttely ja se sanooko tuomari:" te olette erehtyneet kehästä - vinttikoirat on tuolla toisaalla!" biggrin.gif

Mulla on ollut yövuoroviikonloppu. Nytkin olen töissä. Täällä on onneksi rauhallista ja nuoret ovat jo nukkumassa. Ja tänä yönä tulee telkkarista Oscarit - onpa katsottavaa aamun vikoina tunteina... happy.gif Siiri on muuten sen verta "kasvanut", että antoi mun tänään nukkua ihan hyvät unet yövuoron jälkeen. Kävi vain kerran hyppäämässä sängyn laidalla ja ihmettelemässä miksi se mamma nukkuu, vaikka on valoisaa... happy.gif Vähän nämä yövuorot silti kroppaa sotkee, kun ollut taas päänsärkyä ja sellainen krapulainen olo. Onneksi oloon oli lääkettä - kahvia ja suklaata... rolleyes.gif
s-ml
^ mun siskoni sanoo yövuorojen jälkeen olevan laskuhumalaisen-krapulainen olo vaikkei mitään otakaan. Ja palelee koko seuraavan päivän. On se rankkaa noin vanhemmiten. Hän epäilee, ettei jaksa eläkeikään asti vaan joutuu vaihtamaan työpaikkaa.

Nyt ei auta valittaa, upea aamu ja aurinkokin kivunnut jo korkealla, ihan on lomatunnelmat täällä smile.gif Olimme puolitoista tuntia koirien kanssa lenkillä ja pelloilla. Sulaisi vaan äkkiä tuo eilen tullut lumi, on turhan liukasta.

Ainoastaan tuo ruuan laitto nyppii, ei taaskaan keksisi mitään hyvää. Pitää varmaan kaivaa pakkasesta jotain vanhoja ruokia. Kauppaankaan ei viitsisi mennä. Ruoka on kallistunut ihan huomattavasti tänä vuonna, joku litran maitopurkki maksaa 1.20, silkkaa ryöstöä. Voi lapsiperheparat. Perjantaina kaupassa yksi nainen katseli pakattuja lihoja ja totesi lakonisesti; tämähän on kuin Venäjällä, tavaraa on, muttei kohta kenelläkään varaa sitä ostaa.
kippax
Mulle ei ole käynyt aika pitkäks viime aikoina shifty.gif. Liikenteessä ollut vähältä piti tilanteita, viimeisin eilen. Vasemmalta risteyksessä oli tulla farkku väkisin meidän päälle. Yht äkkiä vaan näkyi punasta liian lähellä, sain väistettyä jalkakäytävälle ettei kopsahtanu meidän autoon. Jos olis osunu niin kipeetä olis sattunu mulle ja varmaan lapsellenikin. Onneks ei ollu ketään kulkijaa jalkakäytävällä. Täytyy sanoa että oli aikamoinen tilanne huomata auton tulevan vaan kohti. Onneks oli vain vähältä piti tilanne. Se risteys on sellanen että monet tulee turhan lujaa sivusta päätielle eivätkä hiljennä ees vauhtia.

No tänään olin nostamassa runkopatjasänkyä, siinä ei ollut jalkoja kun Unppa joskus hieman käsitteli niitä. Nostin sänkyä ja saman tien mun ote lipes ja sänky kopsahti korkeudesta jalkapöydän päälle. pinch.gif Se sattu ja niin paljon ettei ees mahtuneet kirosanat tulemaan suusta ulos. Nyt sitten ukkovarvas on ojentuneena kun muut varpaat on vähän kohommalla. Iltapäivällä on lääkäri, hoitaja epäili ensin ettei siinä varmaan ole murtumaa, mutta ku sanoin miten varpaat sojottaa oli sitä mieltä että voi siinä ollakin murtumantapanen. blink.gif Sama toisto sillon kun hirven luupötikkä putos jalkapöydälle. Tää sänky vaan on hieman painavampi kun se hirven luu mikä putos. dry.gif

Että kun tapahtuu niin sitten tapahtuu kerralla. biggrin.gif
sipa
Kippax Jestas.. ohmy.gif On sulla taas tapahtumia kerrakseen..

Onneksi teillä oli suojelusenkelit matkalla ton auton kanssa..

Sängyn putoaminen jalkapöytään taas on varmaan sattunut aivan tautisesti.. bored.gif Hyi ihan puistattaa kun vaan ajattelenkin.. Toivottavasti ei ole pahaa murtumaan, että pääset liikkumaans sen jalan kanssa..
abc
Kippaxilta ei noi vaaratilanteet näytä milloinkaan loppuvan. Onneksi niissä aina on loppu kuitenkin onnellinen smile.gif . Niin paitsi nyt toi jalkapöytä, sillä se on kohta mihin todella sattuu, kun siihen jotain kovempaa iskeytyy. Tsempitetään, että ei kuitenkaan niin pahasti olis käynyt, ettet kävelemään kykenisi. Ja jos, jotain isompaa kuitenkin, niin toivottavasti parantuminen lähtee joutuisasti käyntiin.

---

Tässä samalla täytyy ihmetellä, että miten pienistä seikoista ihmiselle voikaan tulla hyvä mieli. Olen ollut iät ja ajat vailla mattohuiskaa. Ei vain ole sattunut kaupoissa käydessä sellaista silmään osumaan tai mieleen juolahtamaan. Torstaina,kun likan kanssa käytiin Itiksessä, oli tytöllä asiaa Teesiin. Hän katosi hyllyjen väliin ja kohta hän tuli yhtä käytävää pitkin heilutellen minulle näytiksi rikkaharjaa smile.gif . Voi, jestas kuinka siitä ilahduinkaan. Ei se huisku ollut, mutta siitä viis, toimisi kuitenkin yhtä hyvin kuin huisku ikään. Mattojen tampauksen jälkeen on niin mukavaa vielä sutaista huiskulla/harjalla loppusilausta.

Ei tainnut harja maksaa edes neljän euron vertaa eikä kapistuksenakaan kummosempi ja silti tuntui kuin olisin tehnyt elämäni löydön biggrin.gif .
s-ml
^ niinpä, pienistä asioista tuleekin iloiseksi, kuten kunnon kuorimaveitsestä tai toimivasta pullasudista, jota ei ole koira syönyt smile.gif Tylsät veitset ovat ärsyttävyyden huippu, onhan näitä. Niin ja kovin iloiseksi tulee vessanpöntöllä, jos antaa lisää veskipaprua loppuneen tilalle. Aika iloinen asia sekin smile.gif

Hui tuota Kippaxia! Miten lääkärissä kävi, ei ole tullut päivitystä..toivottavasti ei loma nyt mene tähän kokonaan.

kippax
abc hyvä että sait mattohuiskan ja totta, pienistä asioista tulee hyvälle mielelle smile.gif Onpa ne sitten mitä vaan asioita. Ite sain yhden kirjan mitä olin toivonut jo pitkään ja kun sen sitten sain niin olihan ilo aika korkealla. En malttanu sitä käsistäni pois päästää ja luin sen heti. happy.gif

Viime aikoina ollut niitäkin ja aina yhtä iloinen mieli niistä asioista tulee smile.gif. Kävely sujuu melko hyvin, tosin yritän välttää kaikkea ylimääräistä kävelyä ja oon onnistunu siinä hyvin. Lapset ovat auttavaisia. Nuorin muksu tarjoaa aina käsivarttaan tueksi kun lähdetään ulos wub.gif . Lääkäri totes että siinä voi olla hyvätapainen murtuma joka paranee itekseen levossa ja kävelyä auttaa kovapohjaiset kengät. Kuinkas sattui että mulla oli just sellaset kengät jalassa ja niitä piti lääkäri hyvinä ja sopivina kenkinä. happy.gif

lisäys: koko viikko sairaslomaa, joten talviloma siirtyy toiseen ajankohtaan. Onneks voin ite valita mihin aikaan loman pidän. smile.gif
Lazer
Pakko tulla hehkuttamaan... wub.gif

Vuokra heppani omistaja ja kaverini synnytti eilen illalla yhdeksän maissa (n. 2vk myöhässä) terveen, hieman yli 3kg tyttölapsen wub.gif Mie täällä töissä yritän hillitä itseni etten hyppisi pitkin seiniä smile.gif

Muutto lähenee... Pakkaus vielä ihan kesken ja kaikki muukin. Noh, nyt on viikko pelastettu, kiitos yllä mainitun uutisen wub.gif

sannukka
Joo pienistä asioista. Mä sain vähän palautetta Irman tokoiluissa. Liikkeestä seis ei oikeen luonaa, ja mun motoriikka ei yksinkertaisesti riitä siihen remmi mahan alta pysäytykseen. Joko ajoitus tai voima pielessä. Oon siis koittanu pysäyttää Irmaa namilla, ja pysähtyyhän se. Mutta kuulemma se oppii ihan väärän asian, eli sen, että nami on siellä kädessä. No eilen totesin, että kyllä Irma pysää ilman namiakin, kun käden länttää kuonoon samalla tavalla. Ja sitä sit tehtiin muutamaan otteesen, ja ihan vaan siks olin ilonen, ku ainakin eilen vielä kuvittelin keksineeni hyvän porsaan reijän, ettei mun tarvi alkaa pelata sen remmin kanssa. laugh.gif
kippax
Hypi vaan Lazer, sanot vaan työkavereille ettet pidä tapanas, mutta nyt on aihetta pomppimiseen biggrin.gif tuollaset on ihania uutisia wub.gif
s-ml
Sannukka, miten tuon remmi mahan alta pysäytyksen noin teoriassa pitäisi mennä? Siis meneekö koira edeltä ja sanotaan seis ja nykäistään vai miten? Minen tiedä blink.gif

Kippax, hyvä, että selviät noin ja apuakin löytyy ihan kotoa smile.gif Älä nyt koirien kanssa ulos liukkauteen lähde pitkälle lenkille.

Onnea uudelle varsalle, ne ovatkin ihania samettisilmiä ja silkkiturpia smile.gif

Hiljaista täällä tosiaan, ovatko kaikki ulkona vaiko lomalla? Tulimme juuri itsekin sisälle parin tunnin ulkoilusta, aurinko tosiaan jo lämmittää!
sannukka
s-ml No koira kulkee siinä vieressä ihan normaalisti. Ison koiran kanssa hankalaa. Joillekkin jopa mahdotonta, niin kuin mulle. laugh.gif Kyllä siellä muut tuntuu onnistuvan silti, mulla saattaa olla pikkasen asenteessakin vikaa. ph34r.gif
s-ml
siis koira on vieressä, meneekö se remmi etujalkojen välistä sitten vinoon sun käteen? eikö siinä mene helposti jo jalat pois alta..äsh, miksen tajua näin yksinkertaista juttua. Pitää mennä kokeilemaan, kunhan koirat heräävät smile.gif Auttaako se todella jotain?
sannukka
Siis se remmi on sieltä takajalkojen edestä. Ja siitä kun nyppäsee, pitäs koiran pysähtyä. Jotkut irrottaa hihnan vallan pannasta. Kyllä se ihan looginen juttu on, mä en vaan tajunnu sitä käytännössä. Mun kroppa ei yksinkertasesti toimi niin harmoniassa mun aivojen kanssa, että tämä onnistuis. laugh.gif
Esmo
Mä kävin tänään Biltemassa koiratarvikeostoksilla! biggrin.gif Siirille löytyi treeninamipussi, hakutreeneihin pieniä palkkapurkkeja sekä sellainen selkänojallinen tuolireppu näyttelyihin. Tarkoituksena oli käydä katsomassa takakonttiin sellaista koiraritilää, mutta ne olivat loppu. Siiri kun on muutaman kerran odottanut mua takapenkillä, kun on jäänyt yksin autoon. Siis kiipeää ihan itse selkänojan yli... rolleyes.gif

Tänään on vapaapäivä, ja huomennakin. smile.gif
sannukka
^Sentään vaan takapenkille. Ulpu odotteli mua aikoinaan etupenkillä. Ja eilen aamulla meinasin revetä kauppareissulla ihan täysin. Joku tööttäs mulle, ja olin valmistautunut tietysti, että joku tuttu. Oli pieni koira, haukku ja tööttäs. Sama juttu kun tulin kaupasta, siellä se tööttäs ja haukku taas. laugh.gif
wiputar
Meillä soi tänään ovikello ja patistin koululaisen avaamaan kun oletin tietenkin että siellä linkuttelee joku hänen kaverinsa.
Vaan eipä ollukaan kun meitin naapuri, mukanaan pussillinen tuoreita, lämpimiä sämpylöitä tongue.gif . Käski pistää kaffet tippasemaan ja niin me sitten syötiin sämpyjä ja kaffiteltiin happy.gif
Sano huomenna tekevänsä pullaa ja käskin tulemaan huomenna sitten pullien kanssa kaffelle innocent.gif
Hugis
Nyt mun alko tekemään mieli pullaa dry.gif Just kirosin, kun palkkapäivä on vasta perjantaina ja kaappi on ihan tyhjä... Ei viittis aina luotollakaan ostaa. Onneks on jotain pakastimessa, että pysyn hengissä sinne asti. Miks aina silloin, kun rahat on loppu, alkaa tehdä mieli kaikkea oluesta/limpparista pullaan/suklaaseen? Jos rahaa on, mitään ei oikein tekis mieli.

Viikonloppuna "joudunkin" Mäkkäriin varmaan kahtena päivänä, kun menen sinne kasvattajan jatkokurssille happy.gif Mäkkäri on siinä melkein vieressä ja siellä ehtii saada ruuan ja syödäkin lyhyen ruokatauon aikana. Nam...
Esmo
^Kumma kuinka sitä on niin heikkomielinen, että alkaa helposti tekee mieli juuri sitä hyvää, josta kuulee, näkee tai lukee. Mulla toi nyt Mäkkäri veden kielelle bleh.gif Mä en oo aikoihin syönyt Mäkkäriruokaa, ehkä joskus viime vuonna, mutta olen joinain päivinä haaveillut hyvästä hampparista. Onneksi ei ole Mäkkäriä nurkan takana wink.gif Ja kaupoille tulee useimmiten lähdettyä viisaana ja syöneenä, ettei silloinkaan sorru. Mutta ei mulla noi suolaiset herkut oo muutenkaan niin vaikeita, kuin makeat...

Sama vika Hugis, mullakin tekee aina kaupasta mieli "kaikkea" ja sillä hetkellä "tarpeellista", silloin kun tili on heikolla mallilla. Mutta mä oon siinäkin heikko ja sorrun silloin luottoon... blush.gif
Nirppu
LAINAUS(Esmo @ 26.2. 2008, 14:29) *
Mä kävin tänään Biltemassa koiratarvikeostoksilla! biggrin.gif Siirille löytyi treeninamipussi, hakutreeneihin pieniä palkkapurkkeja sekä sellainen selkänojallinen tuolireppu näyttelyihin. Tarkoituksena oli käydä katsomassa takakonttiin sellaista koiraritilää, mutta ne olivat loppu. Siiri kun on muutaman kerran odottanut mua takapenkillä, kun on jäänyt yksin autoon. Siis kiipeää ihan itse selkänojan yli... rolleyes.gif

Tänään on vapaapäivä, ja huomennakin. smile.gif

Noi Bilteman koiraritilät on aika kökköjä, ei ainakaan meiän koirat oo pysyny niiden takana. Kannattaa ehkä ennemmin hankkia semmonen ihan siihen omaan automalliin tarkoitettu koiraverkko, vaikka vähän hintavampia taitavat olla mutta niillä yleensä tekeekin jotakin.
kippax
Tänään pitäis kasata lapsille kerrosänky, onneks ei oo painavia osia, joten ei pitäis isoja vahinkoja tulla, vaikka sattuis jalalle putoamaan joku osanen. biggrin.gif

Koiraritilän osto mullakin edessä, koirat kyllä pysyy takana pääasiallisesti. Tosin Minttu on alkanut tulemaan takapenkille makoilemaan, kun ei kestä nuoren koiran haukkumista.
wiputar
Meillä oli Rellussa Nissanin koiraverkko. Oli aavistuksen liian kapea Relluun ja sain sen viritettyä nippusidepatentilla paikoilleen. Vaikka sivuun jääneet koloset oli todella kapeita, änkesi Remu ittensä sieltä matkustamon puolelle. Juuso ei reijästä mahtunu, mutta Remu kyllä mahtu blink.gif
Tosin Remu pääsi kulkemaan luukusta matkustamoon, mutta ei matkustamosta luukkuun blink.gif blink.gif . Piti aina ulkokautta kiikuttaa takas luukun puolelle laugh.gif

Käytin pojat äsken suihkussa ja nyt olis sitten vuorossa kirjastossa käynti. Ajattelin josko hommattais koululaiselle oma kirjastokortti ja lainattais jotain helppolukusia kirjoja nyt lomaakin ajatellen jotta vois tuota lukemista treenailla smile.gif
Ite taidan pysähtyä käsityö- ja koirakirjahyllylle biggrin.gif
sannukka
Noihin koiraverkkoihin on kyllä tosissaan syytä vähän panostaa. Meillä se parin kympin vempele tuli Ulpun niskaan, niin että rytisi, ja Ulpulle siitä tietysti pieni autokammo. Onneks toi meijän kerpeleen piski on saanu Ulpunkin suhtautumaan autoon huomattavasti paremmin.

Irma tosiaan sai eilen ton lisänimen, ja tänä aamulla se vaan vahvistu, tosin aamulla jo vähän naurattikin. Eilen lähdettiin lenkille, ja tein aika huonon ratkaisun, kun päästin Ulpun ensin irti. Irma päätti, ettei kauaa odottele, lähti vetämään Ulpun perään, justiin kun olin ottamassa pantaa pois. Jäi sormi mukavasti väliin, nyt se on sininen. Juu, sattui. crybaby.gif

Aamulla päästin koirat vielä lähteissä toisen kerran pihalle (mitä en yleensä tee), ja samalla siinä nostin takaluukusta koirien viltin ulos tuulettumaan. Irma syöksy autoon, eikä tullut millään pois. blink.gif Ei ollu mukamas koskaan kuullukkaan tule käskyä. Ulpukin siinä jo koitti autoon ängetä, mut se on sentäs fiksu ja ymmärtää puhetta. laugh.gif Ulpu hiippaili sisälle, niin ku pitikin, ja koitin sit lelulla houkutella Irmaa pihalle autosta. Ei tullut. Pakko oli hakea panta, ja repiä koira pois autosta. Samalla totesin, että pannasta on näköjään pakko pitää kiinni niin kauan, että Irma on sisällä saakka. Se oli samantien takas autossa. laugh.gif Ei muuten käyny mielessäkään palkita koiraa namilla tässä kohtaa. Se ei edes yrittänyt tulla itse autosta, vaikka mä revein pannasta, pisti rontti kaikin voimin hanttiin. Ei varmaan raasu tajunnu, että ei nyt olla menossa lenkille. biggrin.gif
sipa
Sannukka Irma näköjään tykkäis vaan ookata autolla eikä itse kävellä.. laugh.gif

Meillä on ihan päinvastoin, kun maalta lähdetään kotia Bono pistää jarrut päälle ja vetää takas vaunuun minkä nelivedoltaan pystyy.. Se viihtyy siellä niin hyvin.. Autoon se hyppää vasta kun mies on autossa ja kutsuu sitä.. Eikä se vingu tai ulise autossa yhtään, vaan menee maate omalle paikalleen..
Esmo
Joo, toi Bilia on vaan niin pirun kallis paikka etten uskalla edes mennä kysymään paljonko tuohon pikkurelluuni maksaa se koiraritilä. Ja sitä paitsi jos tässä joutuu autoakin vaihtamaan - väittävät ettei Siiri mahdu kauaa Clion takakonttiin... happy.gif

Höslä-Irma olisi halunut selvästi lähteä matkustamaan smile.gif Kiva se on että tykkää - helpottaa matkustusta kummasti. Mä oon kuullut kuinka pahoinvoivia jotkut koirat autossa ovatkaan... Itse mietin eilen kuinka hienosti meilläkin sujuu matkustus. Siiri nukkuu aina autossa - joskus liikennevaloissa nousee katsomaan missä ollaan. Ei vaan osaa vielä hypätä kyytiin. Nostaa aina etutassut reunalle ja sitten mä kampean sen. Alkaa vaan olee jo mimmissä painoa...

Me oltiin eilen taas koirakoulussa ja hyvin sujuu. Ihanaa kun koira on perso herkuille ja hoksaa uudet asiat nopeasti smile.gif

Siiri on vähän pippa. Sillä on masu sekaisin. Ja se on mun vika. Unohdin eilen sille liian pitkäksi aikaa raakaluun, kun tiskasin ja laitoin ruokaa... Reppana oli aamuyöstä kakannut sisälle. sad.gif
Turunen
Meillä on kaikki koirat olleet tuollaisia, että jos on jossakin autonovi auki niin heti kyytiin ja pois ei tulla muuten kuin väki pakolla, pannasta pois vetäen... on ihan sama kenen auto on kyytiin on päästävä... laugh.gif
Nyt vaan epäilyttää tuo ensi viikon maanantai kun ajelen sinne Paimioon Sissin kanssa, ei ole ikinä ollut autossa pari tuntia enempää ja nyt on tiedossa yli 8 tunnin matka... unsure.gif
Mansku
Nyt se on kuulkaa tehty.. Mokien moka..Mutta toisaalta ei voi syyttää kuin itseään ja omaa kirjoitus/lyhennystyyliään..

Mulla on sellanen iso päivyri, johon merkkaan menot sun muut tärkeät asiat. Oukki doukki, niinpä niin. Opinpahan tästä lähtien kirjoittamaan kaikki jutut oikein unsure.gif

Mä eilen illalla katsoin sitä päivyriä ja tän päivän (28.2) kohalla luki lyijykynällä kirjoitettuna klo 11.00 sekä kontrolli.. Mä siin katoin et ok. Huomenna (29.2) klo 11.20 kontrolli.. Kiireessä katoin sivusilmällä, että siin oli Ra klo 11.00 ja suuntasin auton keulan kohti Raahea. Ilmoittauduin luukulla Raahen polilla. Se apulainen kattoi tietokonetta, kysyi mun nimee ja taas naputteli tietokonetta. Kysyi sit mun syntymäaikaa.. Sanoin ja taas naputtelua. Sitten se sanoo mulle, että ei sulla ole kuule TÄNÄÄN kontrolli vaan huomenna. oops.gif Tän päivän kontrolli oli siis Ru eli Ruukki tk eikä Ra.. Ja mä oon 45 kilsan päässä oikeasta paikasta.. Pyysin sit kiireesti soittaan Ruukkiin ja sanomaan että nyt tuli mokattua ja oon vääränä päivänä väärässä paikassa väärään aikaan.. ph34r.gif En siis saanu omasta kirjotuksesta selvää, koska kiireessä hutasen vaan jotain. sleepy.gif Koska vapaita aikoja ei polilla ollut, en siis saanu Raahessa asiaa hoidettua mutta en sit saanu Ruukissakaan.. Voi että mä oon oikein emätohelo blush.gif
Nirppu
^Aika monta kertaa on meikäläinenkin kalenterista tavannut että mitähän tuohonkin olen kirjottanut. Jos ei saa selvää niin arvataan rolleyes.gif, onneks tähän asti on melkein kaikki arvaukset osunnu kohalleen.

Tuosta koirien autoilusta. Mun aiempi itälaika oli semmonen että juuri ehti auton oven avata niin se oli jo autossa.
Muutamia vuosia sitten, kevättalvella, se oli noitten lappalaisten kanssa karannu tarhasta. Naapuri sitten soitti hädissään että "teiän koirat oli karannu, Saken ja Lennin hän sai kiinni, mutta kolmatta ei löydy" Me oltiin tuolloin kaupungissa, joten ei ite päästy paikalle. Sanoin sitten naapurille että aukasee mun auton oven, kyllä se koira aika pian ilmaantuu. Ja hetken päästä soi puhelin taas ja naapuri ilmoitti onnellisena että "Noin 2 minuuttia siitä kun hän aukasi auton oven, oli koira autossa". Naapuri oli huolehtinut koiralle vesikupin autoon ja laittanut ikkunan auki että on mukavampi olla. Siellä se koiruus onnellisena nukku kun mentiin kotiin eikä olis tullu pois sittenkään kun menin kyselemään että joko se joutais autoilemasta rolleyes.gif

Nykyinen laika ei oikein autoilusta perusta, se pitää nostaa autoon. Mutta kun sen sinne saa niin on kyllä ihan rauhallisesti ja valtaosan ajasta nukkuu. Lappalaiset kyllä tykkää autoilusta.
Turunen
Juolahti vielä tuosta autoilusta Sissin pentu ajalta yks juttu, en nyt muista olenko jo täällä kertonut sen, mutta kuiteskin kirjoitan... rolleyes.gif
Sissi oli pentuna hieman liian innokas menemään autotie lähelle ja niinpä oli taas yksi kerta karannut isältä... Eräs huomaavainen ohi kulkija oli ihmetellyt tien reunassa istuvaa pientä pentua (Sissi oli tuolloin muistaakseni 3kk) ja pysäyttänyt auton, no kun Sissi oli äkännyt että autossa on ovi auki, niin äkkiä kyytiin! Mies oli hieman ihmetellyt ja napannut pennun autosta syliin ja lähtenyt lähimmästä talosta eli isältä kyselemään että onkohan teitin pentu biggrin.gif Onneksi sattui olemaan rehellinen viisas mies, joku muu olisi vain napannut pennun kyytiin ja lähtenyt menemään... unsure.gif

HU-HUU!!! Missä te kaikki olette? Kun täällä on näin hiljaista? unsure.gif
sannukka
Täällä sitä paistatellaan vielä eilisen tokoreenin tunnelmissa. biggrin.gif Samaa mietiskelin, että onpahan hiljasta.
abc
Mä kokeilen Sannukan allekirjoitusohjeistusta, josko se vaikka tepsiss muhun biggrin.gif
sipa
LAINAUS(abc @ 29.2. 2008, 11:17) *
Mä kokeilen Sannukan allekirjoitusohjeistusta, josko se vaikka tepsiss muhun biggrin.gif

No miten sä nyt oot korvias myöten kusessa ja pitäis olla hiljaa.. laugh.gif Älä ihmeessä sitä kokeile..

Mullakin on ollut töitä kun on kuun vika päivä ja vikat erot piti käydä selvittelemässä ennen eroraporttien ottoa, ja tulostinkin teki vain mustaa rantua paperin yläkulmaan, mutta onneksi siihen vaihdettiin rumpu ja nyt pelaa taas.. Nyt vaan ootellaan päivän loppumista ja roikun täällä loppupäivän.. jos ei joku taas rivikuittaa jotain tuotetta, ja mä joudun tarkistamaan sitä..
bellfegor
Mää olen töissä korviani myöten, joten nyt ei paljon runosuoni tai mikään muukaan pulppuile. Mutta palannen asiaan ensi viikolla, jos kiireet helpottavat. Viikonloppuja kaikille!
sipa
^ Viikonloppua.. Toivottavasti kiireet hellittää ja kerkiit edes jotain tänne heittää, jos et nyt ihan romaania niin jotain kuitenkin.. w00t.gif
Turunen
No mä en edes odottanut Bellfiltä viestiä, kun arvisin sillä työkiireitä olevan kutenkin... rolleyes.gif

No asiasta toiseen, aikooko kukaan kosia tänään? Tänäänhän on karkauspäivä... shifty.gif
Minä laitan pari viestiä menemään illalla, ihan vain huvikseni, kun hamekangas toivessa kun siintää biggrin.gif
Esmo
^Mä en uskalla kosia hamekankaiden toivossa, kun pelkään että kosintaan suostutaan... laugh.gif

Töissä täällä ollaan - ihanan rauhallinen aamu! Mäkin käyn koko ajan kurkkimassa olisiko täällä jotain uutta... Vapaata viikonloppua odotellessa... happy.gif
sipa
LAINAUS(Turunen @ 29.2. 2008, 12:54) *
aikooko kukaan kosia tänään? Tänäänhän on karkauspäivä... shifty.gif
Minä laitan pari viestiä menemään illalla, ihan vain huvikseni, kun hamekangas toivessa kun siintää biggrin.gif

En mä oo koskaan kosinut karkauspäivänä ja en siis kosi nytkään.. biggrin.gif Tai jos kosis sittenkin ja saiskin hamekankaan sijaan noi verhot.. w00t.gif Tuliskohan vähän kalliiksi.. en taida viitsiä sittenkään..
Hugis
Mä olen niin pahalla tuulella, etten viitsi teidän mieltä pahoittaa kiukuttelullani angry.gif Onneksi tosiystävät pysyy rinnalla silloinkin, kun tukea tarvitsee.
Turunen
LAINAUS(sipa @ 29.2. 2008, 13:52) *
En mä oo koskaan kosinut karkauspäivänä ja en siis kosi nytkään.. biggrin.gif Tai jos kosis sittenkin ja saiskin hamekankaan sijaan noi verhot.. w00t.gif Tuliskohan vähän kalliiksi.. en taida viitsiä sittenkään..

Tuota ettekös te ole jo naimisissa?

LAINAUS(Esmo @ 29.2. 2008, 13:32) *
^Mä en uskalla kosia hamekankaiden toivossa, kun pelkään että kosintaan suostutaan... laugh.gif

Pitää kosia sellaisia miehiä, jotka ei varmasti suostu siihen... shifty.gif
Mä sain rukkaset, ei kun siis kankaan... biggrin.gif

Hugis mikäs sulla on? unsure.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.