Noihin koiraverkkoihin on kyllä tosissaan syytä vähän panostaa. Meillä se parin kympin vempele tuli Ulpun niskaan, niin että rytisi, ja Ulpulle siitä tietysti pieni autokammo. Onneks toi meijän kerpeleen piski on saanu Ulpunkin suhtautumaan autoon huomattavasti paremmin.
Irma tosiaan sai eilen ton lisänimen, ja tänä aamulla se vaan vahvistu, tosin aamulla jo vähän naurattikin. Eilen lähdettiin lenkille, ja tein aika huonon ratkaisun, kun päästin Ulpun ensin irti. Irma päätti, ettei kauaa odottele, lähti vetämään Ulpun perään, justiin kun olin ottamassa pantaa pois. Jäi sormi mukavasti väliin, nyt se on sininen. Juu, sattui.
Aamulla päästin koirat vielä lähteissä toisen kerran pihalle (mitä en yleensä tee), ja samalla siinä nostin takaluukusta koirien viltin ulos tuulettumaan. Irma syöksy autoon, eikä tullut millään pois.

Ei ollu mukamas koskaan kuullukkaan tule käskyä. Ulpukin siinä jo koitti autoon ängetä, mut se on sentäs fiksu ja ymmärtää puhetta.

Ulpu hiippaili sisälle, niin ku pitikin, ja koitin sit lelulla houkutella Irmaa pihalle autosta. Ei tullut. Pakko oli hakea panta, ja repiä koira pois autosta. Samalla totesin, että pannasta on näköjään pakko pitää kiinni niin kauan, että Irma on sisällä saakka. Se oli samantien takas autossa.

Ei muuten käyny mielessäkään palkita koiraa namilla tässä kohtaa. Se ei edes yrittänyt tulla itse autosta, vaikka mä revein pannasta, pisti rontti kaikin voimin hanttiin. Ei varmaan raasu tajunnu, että ei nyt olla menossa lenkille.