Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: niitä, näitä
Puskaradio > Puskis > **OFF TOPIC** > Niitä, näitä, tiilenpäitä...
Sivuja: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58
Charmy
uuu! Mä voisin ottaa ton lehmä pedin,sopis niin hyvin Osaman lehmäkantokassin kanssa biggrin.gif

Meille kuuluu tänne sitä normaalia arkea,tosin toi Manun pesu operaatio olisi taas edessä, ja Ylvalla on ollut vähän maha sekaisin ku ei ole neiti saanut jauhelihaan vähään aikaan. Mutta eiköhän se siitä.

Harmin korvatulehduskin tuntuu kiitos antibioottien helpottavan, toivotaan et se ei sitte enää 5 kertaa uusiudu.
wiputar
Voi A-P-U-V-A-!-!-!
Mä tajusin JUST, että enään 14 päivää kotiäitiyttä jäljellä mellow.gif crybaby.gif ja sit musta tulee työtön ja joku päivä duunari. Mä en haluaaaaaaa!! crybaby.gif
Ei mun pikku nassikat oo tarpeeks isoja mennäkseen päivähoitoon, eihän? surrender.gif
sipa
^ Niin ne lomat vaan loppuu.. unsure.gif Ja aina tuntuu siltä että kesken taas jäi. Nassikatkin saa laittaa maailmalle vamistautumaan arkeen ja vieroittamaan kotonta.. Ihan kamala tunne.. huh.gif
wiputar
^ Kyllä vaan unsure.gif
Kuitenkin viimeset neljä vuotta olen niitten kanssa kotona ollu (poislukien se 11kk:n töissä olo, mutta mies oli sillon kotona)... Ja järisyttävää on sekin, että sitten jää koiratkin päivisin yksi huh.gif . Onneksi tosin on tuo koululainen niin ei mammanpojat joudu kovin montaa tuntia yksin olemaan blush.gif

Tänään onkin koululaisella lekurin tarkastus, saas nähdä mitä siellä käytännössä tapahtuu. Mennään pikkusten kanssa tarkastukseen mukaan kun oli kutsussa maininta että olisi hyvä jos vanhempi/vanhemmat pääsis mukaan.

Vähän sapettaa kun tuli nukuttua huonosti yöllä. Käänsi selkäni telkkarille 23, mutta vaille yksi vielä pyörin sängyssä. Ja mieltä ylentävintä on se, että aamulla tihrustin kelloa ja luulin sen olevan vaille kahdeksan (kasilta siis herätys) ja päätin nousta ylös. Pikkanen shokki oli kun avasin koneen ja kello olikin vasta 6.50 dry.gif, pöh! Mulla olis ollu vielä tunti tehokasta nukkumisaikaa jäljellä biggrin.gif
sipa
Aamun virkkuna on kiva olla.. Mä en pysyis kauheen pitkään edes nukkumaan, viimeistään puoli seiskalta oon aina hereillä biggrin.gif Tähän rytmiin kun on tottunut, niin se ei hevillä unohdu..

Koiratkin joo saa tottua siihen yksinoloon ja on varmaan alussa outoa niillekin, mutta minkäs teet kun on pakko mennä töihin.. Teillä on sentään kaksi koiraa ja on seuraa toisistaan, meillä Bono ressukka saa olla ihan yssisseen.. Tottunuthan sekin on siihen ja nukkuu koko päivän.. Jos oon kotona niin se pötköttää kuitenkin jossain ja on ihan närkästyneen näköinen kun mä oonkin kotona ja ramppaan partsilla ja muissa huoneissa.. sen kun on pakko seurata mitä mä teen, no välillä se ei viitsi edes nousta ylös ja seurata mua partsille vaan jää nukkumaan soffalle.

tsemppiä sinne tarkastukseen.. thumbup.gif
wiputar
Hmph! Eka kun mennään klo 10, niin opettaja sanoo, että on lekuri myöhässä aikataulusta eikä meitä edellinenkään ole vielä päässyt (hällä aika 9.40). Meillä oli aika 10.10. Sanoin että ok, me mennään tohon meijän pihalle leikkiin ja odotteleen. Mun matematiikalla meijän aika siirty n.klo 10.30. Niimpä painelin siihen aikaan takas koululle ja naapuri jäi pihaan kattoo nassikoita. Sitten kun mä koululle pääsin, niin opettaja sano, että likka on jo tarkastuksessa, sinne siis. Ja kun kolkuttelin ovelle, tuli terkka avaamaan ja pääsin sisälle. Tosin, likka oli käyty jo kuuloa, näköä, pituutta, painoa yms. yms. yms. myöten läpikotaisin. Ai että mua harmitti! sad.gif
Nyt mä en siis käytännössä katsoen tiedä mistään mitään. En pituutta, en painoa. En muuta kun sen, että aletaan seuraamaan kuinka ryhti kehittyy, tällä hetkellä vasen puoli aavistuksen oikeata lyhyempi.
s-ml
jaahas, olikin kirjautuneena tänne, kirjoitellaan sitten pari sanaa. Tämä tulikettu ei koskaan muista mun tunnuksia, ne saa aina näpytellä uudestaan. Siksi monesti ei jaksa kirjautua, vaikka lukemassa kävisi. Turhan pitkä s-postiosoite, ei vaan jaksa sitä näpytellä.

Meillä on kylmä! Narrasivat eilisessä säätiedotuksessa, tulossa kevään lämpimin päivä. Kaikkea muuta, yöllä oli kova pakkanen ja nyt on kylmä tuuli lisäksi. Aurinko paistaa, muttei lämmitä tarpeeksi, koiratkaan eivät viihtyneet pihassa.

Whiputar, eiköhän terkkari lähetä lapun kotiin, jossa on kaikki tiedot, näin täällä ainakin. Soittavat kyllä, jos pitää mennä johonkin lisätutkimuksiin. Kerran meille terkkari soitti, että nyt tyttö äkkiä silmäklinikalle, on selvästi näössä vikaa. Kovasti ihmettelimme ja jännitimme sinne menoa, lopulta kaikkien tutkimuksien jälkeen, mitään erikoista ei löytynyt. Olivat vähän vihaisia, kun täysin terveitä lähetetään Tayksiin viemään resursseja ja aikaa. Taisi olla terkkarin omassa näössä vikaa smile.gif paitsi toisaaltahan se on hyvä, että tuli se perusteellinen tarkastus tehtyä.

Katselin meidän ikkunoita, onpa aika likaiset, kai ne on pakko pestä. Nytkin ehtisin, mutta ei vaan..pitää surffailla, syödä ja juoda kahvia. Paljon tärkeämpää smile.gif
sipa
LAINAUS(wiputar @ 23.4. 2008, 11:18) *
Sitten kun mä koululle pääsin, niin opettaja sano, että likka on jo tarkastuksessa, sinne siis. Ja kun kolkuttelin ovelle, tuli terkka avaamaan ja pääsin sisälle. Tosin, likka oli käyty jo kuuloa, näköä, pituutta, painoa yms. yms. yms. myöten läpikotaisin. Ai että mua harmitti! sad.gif
Nyt mä en siis käytännössä katsoen tiedä mistään mitään. En pituutta, en painoa. En muuta kun sen, että aletaan seuraamaan kuinka ryhti kehittyy, tällä hetkellä vasen puoli aavistuksen oikeata lyhyempi.

Jestas oliko terkkari lötänyt jostain turbovaihteen päälle kun yhtäkkiä noin nopsasti kävi.. blink.gif Varmaan sua harmittaa, mut kyllä sä ne tiedot varmaan viellä saat, ainahan ne antaa tulokset myöhemmin lapulla.. Hyvä kuitenkin että tyttös oli paikalla vaikka sinä et..

s-ml Mitens teillä nyt noin viileätä on... Täällä aivan sininen taivas ja leppoinen tuuli käy, ihan lämmintäkin auringossa.. Isot hiirenkorvat sireenipensaissa ja nurmikkokin tajuttoman vihreässä ruohon peitossa.. Perhoset liitelevät kilpaa auringossa.. Olis vaan sit perjantainakin näin upeeta, että saan ne ikkunat pestyä ja verhot vaihdettua.. Ne nimittäin tulivat viimeviikon torstaina ja odottavat nyt silittämistä, kun pesin ne viime perjantaina.. Saas nähdä miten silmään taas ottavat kun ovat viherävoittoiset..Kuvathan niistä löytyy tuolta kodinsisustus foorumista..
s-ml
^ meillä on kevät tuosta myöhässä, järvissä jäätkin vielä. Eilisen aikana rannoista aika kivasti sulanut, muttei tarpeeksi. Yhden neitoperhosen olen bongannut. Nyt on jo aamua lämpimämpää, pesin kaksi mattoa ja kaksi koiraa äsken smile.gif Nämä kaikki neljä olivat talon kuraisempia, joten vesi teki kaikille hyvää. Jätin matot ulos, saas nähdä kuivuuko siellä ollenkaan.

Täytyykin käydä katsomassa uusia verhojasi. Vaihdoin itsekin keittiöön toiset verhot, aikas tummat kesäksi. Voi olla,että vaihdan vielä, jos nuo tuntuvat liian raskailta.

Nyt kahville, sen verran rankka noiden kaikkien neljän pesu, eritoten kahden liikkuvan yksilön. Pistivät huushollin sekaisin. Camukin, viisi vee jo, viitsii saada ihan hulluna märkäbimboja ja villitsee tuon Onyxin vielä suuremmalle vaihteelle. Sitähän ei tarvitse edes yllyttää riehumaan, se on aina valmis smile.gif
wiputar
^ Meillä myös alkavat bimboilemaan pesun jälkeen. Tosin oon huomannu, että noi noi froteemanttelit kun nakkasee ihan hetkeks (15 min riittää) niin ovat jo "kuivia" ja meno on muutenkin asteen verran rauhallisempaa kun ilman mantteleita smile.gif
Juuson ja luonnollisesti Remunkin pesin viikko sitten, se saa riittää sunnuntaita ajatellen kun ei tuo kuranen eikä pölynenkään ole.

Käytiin justiin nassikoitten ja ripakinttujen kanssa hakemassa koululainen kaveriltaan kotiin ja Juuso meinas popsasta sitruunaperhosen suihinsa biggrin.gif
Esmo
Mä kuulin tänään että ranskalainen ystäväni Isabelle tulee kesäkuussa Suomeen! Ollaan tutustuttu ja nähty 5 vuotta sitten, jonka jälkeen ollaan muuten pidetty yhteyttä. Hän jatkaa Helsinkiin tultuaan matkaa Tampereelle, mutta jo suunniteltiin että vietetään ainakin se eka päivä kimpassa Helsingissä smile.gif

Näinköhän mun pikku-Siiristä on tulossa iso-Siiri. Tänään oli koirapuistossa pojat kovin kovin kiinnostuneita... unsure.gif Ja Siiri oikeastaan ahdistuneen näköinen saamastaan huomiosta...

Tänään kävimme myös ihmettelemässä Vantaankosken kuohuja. Kävelimme joenrantaa pitkin pidemmälle hiljaisuuteen ja istuskelimme nauttimassa ilmasta. Siiri touhotti itsekseen ja tutki kuono mudassa rannan ihmeitä. Lämpömittari näytti +14c ja auringossa oli varmasti vielä lämpimämpää smile.gif

Joo, paitsi ei se päivä aamusta niin auvoinen ollut. Aamulla kun olin suihkussa, oli Siiri kakannut olkkarin lankamatolle. Pitää viedä matto pesulaan... dry.gif Ei oo enää aikoihin tehnyt sisälle, mutta nyt masu oli vähän löysä ja illalla olin ihmetellyt kun ei tehnyt isoa hätää ulos... Oma syyni siis. happy.gif
wiputar
LAINAUS(Esmo @ 23.4. 2008, 22:24) *
Tänään kävimme myös ihmettelemässä Vantaankosken kuohuja. Kävelimme joenrantaa pitkin pidemmälle hiljaisuuteen ja istuskelimme nauttimassa ilmasta. Siiri touhotti itsekseen ja tutki kuono mudassa rannan ihmeitä.

Kivan kuulonen reissu smile.gif

Mekin lähettiin eilen poikien kanssa iltasella remmilenkille, mutta kaikessa rauhassa "samoiltiin" reilu tunti.
Yhdessä kohtaa oli tien vieren ojassa kaksi sorsaa polskuttelemassa ja pojathan sai tietenkin saorsapariskunan ajettua autotielle dry.gif. Siinä ne sitten tepastelivat kaikessa rauhassa pitkin autotietä. Onneksi ohi ajanut auto näki sorsat, hiljensi vauhtia ja kiersi toisen kaistan kautta smile.gif

Muistimpa eilen sitten vähän juoksuttaa Juusoa näyttelyremmin päässä tässä kotona. On se hyvä kun on tuo 4 metrin eteiskäytävä ja sen jatkeena olohuone, siinä sitä sitten mentiin ees taas laugh.gif. Juuso onneksi antaa koskea nätisti takajalkoihin, Remu puolestaan "steppaa" kun kinttuihin koskee, eikä sitä kylä saa millään seisomaan niin nätisti kun Juuson. Vähän alkaa olemaan ramppikuumetta ilmassa, mutta toivotaan nyt että se Juuson kasvattaja tulee velun kanssa, oltais samaan aikaan kehässä ja mulla olis vähän tuetumpi ja turvallisempi olo siellä koheltaessani rolleyes.gif
sipa
^ Tosta pitkästä käytävästä onkin ollut meilläkin hyötyä. kun opetin Bonoa seuraamaan, silloin pentuna, ilman remmiä.. ja siinä myös hypittiin esteiden yli.. Mä katoinkin että teillä on samanlainen käytävä kuin meillä.. thumbup.gif
bellfegor
Pohdinpa tuossa eilen illalla ihmisten reagointia toisen ihmisen äkilliseen suruun. Erityisesti mietin sitä, miksi lähes kaikki alkavat kertoa surevalle ihmiselle tarinoita muista samankaltaisista tapauksista. Vertaistuki on toki hyväksi, mutta tuskin silloin kun tilanne on jotenkin akuutti. Esim Espanjan bussiturman uhrien omaisia tuskin lohduttaa tällä hetkellä tieto siitä, että näin on käynyt myös Konginkankaalla. Myöhemmin ehkä auttaa tavata saman kokeneita, mutta juuri nyt se taatusti tuntuu enemmänkin surun vähättelyltä. Jos ei osaa sanoa mitään lohduttavaa, voisi vain halata ja jättää ne omat muinaiset tapaukset myöhempään ajankohtaan.
No olipa taas synkkää mietettä, mutta Tiz voisi pohdiskella tätä mun kanssa joskus. confused.gif
Muuten on kevät kauneimmillaan ja aurinko paistaa ja tirpat ovat ihan kahjoina pesää tekemässä. Kiva katsella iltaisin, kun kyyhkyspari kujertelee tammen oksalla naapurin pihalla.
tizzian
LAINAUS(bellfegor @ 24.4. 2008, 10:42) *
Jos ei osaa sanoa mitään lohduttavaa, voisi vain halata ja jättää ne omat muinaiset tapaukset myöhempään ajankohtaan.
No olipa taas synkkää mietettä, mutta Tiz voisi pohdiskella tätä mun kanssa joskus. confused.gif

No pohditaas ku en mie ihan hukassa vielä ole wink.gif
Mutta noinhan se varmasti on niinkuin kirjoitit, moni kaipaisi varmaankin vain sen toisen ihmisen läsnäolon ja "luvan" surra eikä niitä fiksuja elämänviisauksia yms.
Tunsin aikoinaan ihmisen joka ei suostunut tapaamaan syöpään sairastunutta ystäväänsä kun ei tiennyt mitä tälle sanoisi. Että suututti moinen itsekkyys.
Parasta monesti varmaan olisi jos osaisi unohtaa itsensä, pitää suunsa kiinni, kuunnella ja antaa tilaa toisen surulle tuomitsematta tai vähätelemättä. Se taitaa olla monelle yllättävän vaikeaa tässä maailmassa jossa pitäisi olla niin pirun fiksu ja vahva...
Koska ihminen oppii tunnustamaan heikkoutensa ja riittämättämyytensä..? Omanlaista vahvuutta sekin...

Täytyy vielä huomauttaa, että itseäni tuo tolkuton eri ns. kriisien uutisointi ärsytää pahasti. Minusta se loukkaa asianomaisia - heille tapahtunut on varmastikin todella vaikeaa kestää, mutta muille se on kuitenkin "vain" uutinen...tuo nykyajan sairas kaupallisuus pitäisi voida työntää sivuun.

No juu, mutta lyhyemmin siis...taidetaan olla aika samaa mieltä wink.gif

Nyt kun ollaan täällä missä aihe ja sanakin on jokseenkin vapaa niin täytyypä todeta että onpas väsy - ja tavallaan sekin tuntuu hyvältä. Töissä (toisessa) saa juosta tähän aikaan vuodesta kun pieni paniikkikohtauksen saanut elukka...
Vielä kun unet jättäisi rauhaan ja saisi kunnolla nukutuksi niin hyvä...

Ps. Jos joku tietää kuinka saadaan anyseen tallenteissa tekstit ja kuva toimimaan sopusointuisesti yhtäaikaaa niin kuuntelen ohjeet suurella mielenkiinnolla...

yst. terv. vanha & väsynyt, mutta.... biggrin.gif
bellfegor
Suurinta vahvuutta on tunnustaa heikkoutensa. Aika harvalta se vain onnistuu. Nyky-yhteiskunta ei oikein suosi heikkoja ja tunteellisia. Aina pitäisi olla niin cool. Toisaalta mua nyppii ns. Diana-ilmiö, mutta tavallaan se on niiden heikkojen ja tunteellisten ihmisten pelastus, sillä silloin voi surra ihan luvan kanssa myös ne omat surunsa. Jotenkin mua jopa hieman pelottaa se suuntaus, jossa jonkun henkilökohtaisesta tragediasta tehdään uutinen massoille. Toimittajan etiikan pitäisi sanoa sen verran, että järkyttynyttä ihmistä ei koskaan saisi haastatella, vaikka tämä olisi siihen suostuvainen ja jopa halukas. Sokissa oleva ihminen ei ajattele järkevästi, jolloin jonkun toisen pitäisi tehdä se hänen puolestaan.

Sun pitää opetella hallitsemaan uniasi ja ohjailla niitä. Yhdistät jonkun mukavan asian johonkin tuoksuun ja laitat sitä sitten nukkumaan mennessä lähelle sänkyä ja vot pääset unessa siihen mukavaan tunnelmaan.
terv.se toinen väsynyt yökukkuja
sipa
Mä en ole myöskään koskaan ymmärtänyt miksi uhrien omaisia pitää mennä haastattelemaan.. angry.gif Tuskin kukaan on siinä kunnossa että jaksasi alkaa riepottelemaan tuikituntemattomille suruaan, moni ei edes kykene siitä puhumaankaan.

Toi että aina joku vetää jonkun aiemmin tapahtuneen siihen mukaan on myös ihan älytöntä, ei se omaisia yhtään lohduta jos joskus on vastaavaa tapahtunut, kyllä sen jo muutenkin tietää että silloin kävi niin, mutta nyt on omaisen oma henk kohtainen surutyö meneillään eikä siinä todellakaan auta menneiden muistelut paranna yhtään tilannetta.
abc
LAINAUS(bellfegor @ 24.4. 2008, 22:44) *
Suurinta vahvuutta on tunnustaa heikkoutensa.

Viisaasti sanottu.

Ylipäätäänkin on vain aika vaikeata myöntää, että omassa minässäkin löytyy puutteita.

Mua nyppii uutisointi yleisestikin. Eivät enää tunnu uutisilta, kun tulevat tunnin välein ja joka kanavalta samaiset asiat toistettuna. Ennen uutiset olivat uutisia ja ne kuulostivatkin uutisilta.

Joskus mietiskelen, miksi esim. Irakin tilannetta selostellaan sanoin ja kuvin kaiken aikaa. Eikö riitä, että ollaan saatu tieto, että tilanne siellä on epävakaa ja jos tilanteeseen syntyisi muutoksia niin niistä voisi sitten erikseen mainita. Ei tästä ole kuin jokunen päivä sitten, kun ihmettelin, etteikö Suomen kokoisesta maasta löydy mitään uutisoitavaa. Eihän uutisointi ole sitä, että vain sodasta puhutaan. Varmasti löytyisi eri paikkakunnilta monen moista muutakin kerrottavaa. Jopa uutisia missä ei olisi lainkaan synkkyydestä tai julmuudesta kyse.
wiputar
LAINAUS(abc @ 25.4. 2008, 08:27) *
Varmasti löytyisi eri paikkakunnilta monen moista muutakin kerrottavaa. Jopa uutisia missä ei olisi lainkaan synkkyydestä tai julmuudesta kyse.

Jep. Mä en ole aikoihin uutisisa telkkarista katsonukaan kun musta tuntuu että aina kerrotaan huonoja uutisia.
Onko maailma oikeasti jo niin huono paikka, että ei ole mitään hyvää mistä uustisoida?
Turunen
Tulin sitten minäkin pitkästä aikaa moikkaamaan teitä flowers.gif hyvää kevättä kaikille, on se ihanaa kun kukat kukkii ja linnut laulaa, aurinko paistaa, kärpäset pörrää ja meikä tyttö leijuu taivaassa... cool.gif on se opiskelu kivaa! Kun vaan vielä löytäisi kesäksi työpaikan... dry.gif
On jäänyt täälä kirjoittelu todella vähiin, kiirettä pukkaa ja tätä en saisi kertoa täällä mutta oops.gif olen jäänyt koukkuun erääseen toiseen keskustelupalstaan.... bag.gif Mutta yritän parantaa tapojani...
Hugis
Iik, lentoliput on maksettu biggrin.gif Nyt alko jännittämään... Viikon päästä mulla on jo Hilla sylissä wub.gif
bellfegor
Turunen käy vieraissa sneaky2.gif ohmy.gif ohmy.gif eikä tunnu edes häpeävän moista. Pöh!
Hyvää matkaa Hugis! Muista kuitenkin, että luovutat Hillan vastaanottajalle etkä vain huutele postiluukusta. wink.gif
wiputar
LAINAUS(Turunen @ 25.4. 2008, 12:53) *
olen jäänyt koukkuun erääseen toiseen keskustelupalstaan.... bag.gif

Sattuuhan sitä ite kullekin välillä repsahduksia rolleyes.gif happy.gif

Hugella alkaa olemaan H-hetki lähellä thumbup.gif . Toivottavasti ei ole kovin pitkän tuntunen viikko edessä smile.gif

Käytiin tossa kaupallakin jo hyvissä ajoin, enne kun mahdolliset mökkiläiset tulee tyhjäämään koko kyläkaupan hyllyt.
Olusta en ottanu yhen yhtäkään, saa nähdä kuinka isännän naama venähtää kun ei saakaan raskaan työviikon päätteeksi korkata voimajuomaa kiss.gif . Hakekoot ite autolla jos kovin kovaksi "jano" äityy lookaround.gif
Turunen
Tuota Hugis valaises hiukan mua minne sä olet menossa ja kuka on Hilla??? unsure.gif

Ja belff miksi mun pitäisi sitä hävetä...? rolleyes.gif Kyllä te olette mun ajatuksissani silti vaikka en täällä joka päivä käykkään happy.gif
bellfegor
Turunen, sehän on selviö, että pitää hävetä, jos käy vieraissa laugh.gif . Jos Hugis ei itse ehdi kertomaan, niin päästän sut nyt tämän verran uteliaisuuden tuskasta : Hilla on maailman ehkä suloisin borkkupentu, jonka H käy hakemassa ja ehkä luovuttaa sijoitukseen. Saattaa olla, että pari päivää Hillan kanssa saa Hugiksen huutelemaan postiluukusta hakijalle, että ei meillä ole ketään kotona.
tizzian
Pihallako sitä ollaan kun on näin hiljaista..? biggrin.gif

Kiva että Turunen muistit käydä huhuilemassa kun juur työmatkalla mietin, että mitähän sinulle kuuluu kun ei mitään kuulu.

Mainion näköinen pikkuotus tuo Hilla happy.gif

Tarviis varmaan kipaista viemään raha-anomus lottokupongin muodossa jos vaikka joskus jonkun haaveen saisi toteutumaan omassakin elämässä cool.gif
No jos nyt sinne pihalle alkuun menis ainakin...

Mukavaa alkanutta viikonloppua kaikille! smile.gif

* hymiökoodit päässeet jo unohtumaan...
Hugis
LAINAUS(Turunen @ 25.4. 2008, 15:02) *
Tuota Hugis valaises hiukan mua minne sä olet menossa ja kuka on Hilla??? unsure.gif

Köpikseen lennän ja siitä junalla Ruotsiin ja saman päivän aikana takaisin. Hilla (Doguehill's Darling) on mun tulevaisuuden toivo, jonka sijoitan. Sitten vaan kädet kyynärpäitä myöten ristiin, että neiti kasvaa terveeksi ja vahvaksi smile.gif Taustatyöt on tehty, nyt on kaikki suuremman kädessä.

LAINAUS(tizzian @ 26.4. 2008, 08:17) *
Mainion näköinen pikkuotus tuo Hilla happy.gif

Tarviis varmaan kipaista viemään raha-anomus lottokupongin muodossa jos vaikka joskus jonkun haaveen saisi toteutumaan omassakin elämässä cool.gif
No jos nyt sinne pihalle alkuun menis ainakin...

Hilla on muru smile.gif Mä vein suosiolla raha-anomuksen pankkiin, jos olisin lottovoittoa käynyt odottelemaan, olis saattanu jäädä Hilla Ruotsiin. Sijoitushan se on, tosin melko epävarma sellainen. Täytyy toki se lottokuponkikin viedä, jospa pankki sais rahansa takaisin pikemmin kuin uskoivatkaan biggrin.gif
Esmo
Me oltiin eilen viettää duunin virkistyspäivää Tallinassa. Aamulla mentiin ja syötiin laivassa aamiaisbuffet, ja Tallinassa käytiin syömässä Oliverissa, jossa oli hyvä ruoka. Ilma oli kaunis ja päivä mukava. Mukaan lähti ihanat mustat kengät, aurinkolasit, uusi ripsari ja vähän namia! Ja siideriäkin. happy.gif

Kohta lähdetään Siirin kanssa mätsäriin, kun ilmakin niin kiva. Ja haetaan tuo Hugis kyytiin. Saa nähdä tunnistaako "kummi" lastansa, kun viime kerrasta on aikaa... rolleyes.gif

Mukavaa sunnuntaita itse kullekin smile.gif
kippax
No niin nyt on tietokoneen tekniset ongelmat voitettu smile.gif. Kiitos ihanien tekniikkaneroystävieni happy.gif Sen muistan, että tästä lähtien kannattaa ottaa varmuuskopio ettei koneen rikottua mene kaikki. Oli aika tyhjä olo kun kaikki hävisi. Onneks saatiin tärkeitä valokuvia pelastettuja ja joitain tärkeitä asiapapereita. Muuten meni kaikki, paljon sellasta mikä oli tärkeätä mulle. No tästä opin eikä toista kertaa pääse tiedot katoamaan. Eikä ehtiny edes pahoja vierotusoireita ehtinyt tulla. smile.gif

Täällä on varmasti miljoona juttua tullut joita pitää asitten ajan kanssa lukea smile.gif
Lydia
Nyt alkaa kiire hellittää... Työssäoppimista on jäljellä enää kaksi päivää ja opinnäytetyö on oikeastaan enää esittämistä vailla.
Tällä viikolla on jo vähän lomaakin, joka kuluukin enimmäkseen koiramaisissa merkeissä, tosin keikallekin suunnataan smile.gif
Sitten vielä vajaa kaksi viikko koulua, jolloin käydään opinnäytetöitä läpi ja sitten se on ohi smile.gif
Kerkeän jopa lomailla ennen kuin kesätyöt alkaa... sitten pitäisi taas kehittää syksyksi jotain unsure.gif
Lazer
Täällä ei mitään ihmeellistä... Ikävä kyllä sama kun Turusella, toinen tongue.gif Hyvää vappua palstailijoille!! flowers.gif
tizzian
Vähän on semmoinen kutina, että näitä nurkkia on katseltu tarpeeksi kauan.
Kuinhan pitkät jonot mahtaa Helsingin kaupungin vuokra-asuntoihin olla?! Suunta ei sinällään miellytä, mutta olisihan se kätevää jos saisi työmatkat lyhyemminki ja edullisemminki. Ja jos vaikka se lämmitys talvisinkin hoituisi ihan talon puolesta biggrin.gif
Hemmetti, vaihtelua tässä kaipaa muutenkin. Ja tekisi mieli saada asumus vaihteeksi "omannäköiseksi". Jotta varmaan täytyisi yhdestä huoneesta tehdä jokseenkin punaseinäinen...tai ehkä sellainen maitokahvin sävyinenkin menisi...

Hmm...se on vissiin taas tämä kevät kun sotkee akan tasaisen tylsän turvallista arkea...
Esmo
^Uskoisin että maitokahvinväriä jaksaisi katsella kauemmin wink.gif

Mua jännittää - suunnitelmissa lähteä viemään auto katsastukseen. Huollossa se oli ja kaiken pitäisi olla ok, mutta oon kuullut että tuulilasihalkeamat saattavat nykyään hylätä, vaikkei olisikaan näkökentässä... unsure.gif
sipa
LAINAUS(tizzian @ 2.5. 2008, 09:29) *
Vähän on semmoinen kutina, että näitä nurkkia on katseltu tarpeeksi kauan.
Kuinhan pitkät jonot mahtaa Helsingin kaupungin vuokra-asuntoihin olla?! Suunta ei sinällään miellytä, mutta olisihan se kätevää jos saisi työmatkat lyhyemminki ja edullisemminki. Ja jos vaikka se lämmitys talvisinkin hoituisi ihan talon puolesta biggrin.gif
Hemmetti, vaihtelua tässä kaipaa muutenkin. Ja tekisi mieli saada asumus vaihteeksi "omannäköiseksi". Jotta varmaan täytyisi yhdestä huoneesta tehdä jokseenkin punaseinäinen...tai ehkä sellainen maitokahvin sävyinenkin menisi...

Hmm...se on vissiin taas tämä kevät kun sotkee akan tasaisen tylsän turvallista arkea...

Jaahas kevät tekee sulle kepposia.. biggrin.gif Hesan asuntojonot taitaa olla aikas pitkät, samoin Espoossa.. Mutta eihän sitä koskaan yrittänyttä laiteta, paperit vaan vetämään.. ties vaikka onni potkaisis.. thumbup.gif
tizzian
^ No ainakin vuokraisäntä "potkaisi" ilmoittamalla vuokrankorotuksesta... dry.gif
Onhan tuo asunnonhaku ollut kauan mielessä, mutta ei vaan ole saanut ajoiksi toimia kun ei ole sen akuutinpaa tarvetta kuitenkaan ollut.

^^ Maitokahvi värinä tyylikkäämpi ja turvallisempi, mutta se punainen vaan on jotenkin iskostunut päähän...liekö osasyynä yksi jo kartalta poistunut olohuone jossa aikoinaan tuli vierailtua...

Niin ja olis kiva saada vihdoinkin parveke. Ja toimiva lämmitys. Ja ikkunat ainakin kahteen suuntaan...ja.... biggrin.gif
rose
Hei nyt kun samalla näin sopivasti on puhe asunnoista niin onko opiskelijalle kannattavampaa pistää paperit menemään ja sitä kautta hakea asuntoa vai etsiä suoraa vuokra-asuntoa esim. etuovi.comin kautta?
tizzian
^ Sanoisin, että riippuu ihan siitä kuinka paksun lompakon omistaa... jos esim. välityspalkkiot + 1-2kk vuokravakuus tuntuvat pahalta niin kannattanee täytytellä hakemus esim. kaupungille tai satolle tms. Jonojen pituudesta ja valintaperusteista en sitten tiedä mitään - pitkiksi kyllä arvelen...
rose
^ Mitä mä nyt olen katsonut niin vuokralaiselta harvemmin pyydetään välityspalkkiota mutta toi vakuus on kyllä aikalailla poikkeuksetta tosiaan se 2 kk noissa asuntokauppojen kautta vuokratuissa kämpissä. Eipä se nyt mitenkään meitä vararikkoon syöstä mutta kyllä sitä ihan mielellään säästää kaikessa mahdollisessa. Siinä vuokran määrässä itsessään ei taida juurikaan olla eroa? Riippuu tietysti aivan asunnon kunnosta, koosta, paikasta, yms.

Kippaxin viestistä tulikin mieleen, että pitäisi ottaa varmuuskopiot taas kaikesta tärkeästä. Ei vaan oikein riitä muistitikkutila enkä varmaan omista yhtään tyhjää CDtäkään taas.
tizzian
^ Eiköhän nuo kaupungin asunnot liene halvempia - tosin taitaa olla niissäkin aika iso hintahaitari alueesta riippuen.
kippax
Voi että miten voi autokuume vaivata kovasti w00t.gif Tässä on tapahtumassa muitakin asioita, nyt olis taas kesäsiivouksen aika monessakin asiassa happy.gif.
wiputar
Juu siivousta, siivousta ja siivousta.

Tosin ihan perinteisin menetelmin ja perinteistä puunausta täällä tämän päivän harrastanu.
Pojan huoneen siivosin, pyyhin taas sängyn, hyllyt ja lattian.
Tyttöjen huonekin haiskahti erittäin epämääräselle, joten tavarat oli laitettava paikoilleen, pyyhittävä pölyt ja pestävä lattia. Matot nakkasin koneeseen, ihan palkälle pikapesulle, mutta saapahan silläkin edes aavistuksen raikkaamman tuoksun happy.gif

Isänät lähti tänään jo töihin, joten täällä nyt taas lasten kanssa ollaan ja ihmetellään. Kaksi pienintä tosin tsippas sohvalle (on se vapun juhlinta rankaa laugh.gif ).

Keksiviikkona täytyypi suunnistaa keskustaan ja on ilmottauduttava työkkäriin. Naapuri lupas lapsia kattoa niin voin pyörällä suhasta.
Lydia
Lauantaina tosiaan käytiin Enjan kanssa kokeilemassa, miten agility sujuu helteessä. Totesin, ettei sujunut... No tänään kattelin ykkösluokan tuloksia ja jokaisesta säkäluokasta vain yksi koirakko oli saanut tuloksen (koirakkoja oli 8 per luokka) eli eipä oltu ainoita tongue.gif Illalla sitten olimme keikalla. Sieltä tarttui mukaan Soman uusi levy smile.gif Eilinen kului lähinnä toipuessa lauantaista.

Nyt on sitten viikonloppu takana ja edessä pehmeä lasku arkeen. Tänään on tarkoituksena mennä koululle syömään, kun pitkästä aikaa sinne saa mennä smile.gif
Varsinaisesti koulua ei tänään kuitenkaan ole, mutta huomenna alkaa opinnäytetöiden läpikäynnit.
Esmo
kippax, täällä kärsitään samasta kuumeesta. Välillä naurattaa kuinka kiinnostunut oonkaan liikenteessä kaikista farkuista. Tutkii ja tutkii mikä miellyttäisi silmää, ja lompakkoa. Voipi vaan olla että joudun ekaksi turvautumaan takapenkkien kaatoon... ph34r.gif

Mä vein äsken Siirin hoitoon. Se on ekaa kertaa yötä pois kotoa. unsure.gif Meillä on töissä kehittämispäivät ja ollaan pari päivää Pohjassa. Siirillä hyvä hoitopaikka - on veljensä luona, jossa saa riekkua niin paljon kuin jaksaa eikä tarvi olla yksin kotona. happy.gif Mutta nyt koti tuntuu oudon tyhjältä...

Sunnuntain näyttely Hollolassa meni kivasti. Siiri esiintyi tosi hyvin. Oli narttujen kolmonen, ja kasvattajaryhmämme kera oltiin BIS4! thumbup.gif Päivä oli pitkä, ja illalla oli täällä kotona kovin väsyneitä tyttöjä...
sipa
Meillä ei nyt tällä hetkellä ole autokuumetta.. biggrin.gif Mies oli eilen vapaalla ja pesi ja vahas auton ja se kiiltää taas kuin uusi.. Tässä kuva viime pesusta, kiiltää se siinäkin vaikka vahaus puuttuu..

wiputar
Tää lähtee kohta työkkäriin dry.gif crybaby.gif
sipa
wiputar Otan osaa.. hug.gif
Wanssu
LAINAUS(Esmo @ 5.5. 2008, 21:42) *
Sunnuntain näyttely Hollolassa meni kivasti. Siiri esiintyi tosi hyvin. Oli narttujen kolmonen, ja kasvattajaryhmämme kera oltiin BIS4! thumbup.gif Päivä oli pitkä, ja illalla oli täällä kotona kovin väsyneitä tyttöjä...

Hollolassahan sitten seisoskeltiin vierekkäin smile.gif Sammarikasvis ryhmäkehässä smile.gif
wiputar
Nonni, nyt on sitten ilmottautuminen suoritettu.
Tossa hakisivat Robinhoodiin kassa/rahastushommiin muutamaa työntekijää. Viikossa ei olis kun 25 työtunti. Ajattelin josko hakisin unsure.gif. Rahanperässä en töihin lähde, vaan pakosta dry.gif. Ei tulis muksuillekaan montaa/pitkiä hoitopäiviä ja voisin ihan hyvin tehä vaikka viikonloppuja, kuten sunnuntaita whistling.gif
sipa
^ Pakko mikä pakko.. Toihan kuulostais just sulle sopivalta paikalta.. thumbup.gif
s-ml
Tai sitten whiputar tekee muutaman lapsen lisää, helppo työllistyminen smile.gif

Sipan auto kävis vaikka peilistä. Aja se yöksi eteiseen, aamulla kampaat ja peilaat ja sitten menoksi. Hyödyllistä ja monikäyttöistä! smile.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.