Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Eroon tupakasta
Puskaradio > Puskis > **OFF TOPIC** > Niitä, näitä, tiilenpäitä...
Sivuja: 1, 2, 3, 4, 5, 6
bellfegor
Höh teidän kanssanne! Se kolikkopurkin idea on siinä, että näkee kuinka rahat karttuvat, mutta voinee tehdä myös kuten eräs ystäväni, joka siirtää aina kauppareissun jälkeen rahaa nettipankissa tilille, josta saa nostaa vasta kun siinä on määrätty summa rahaa.
Esmo
LAINAUS(wiputar @ 11.2. 2008, 11:17) *
Meillä isäntä tuli yks viikonloppu (sillon kun oli toisella paikkakunnalla viikot töissä) kotiin ja toi tuliaisina "vaivaset" 20 laatikkoa Fazerin sinistä. Kussakin lodjussa oli 22 levyä, eli kaikkiaan meillä oli sitten 440 levyä! Oli onnistunu kaatamaan yhden suklaalavan ja joutu sitten ostamaan itelleen noi keikahtaneet lodjut. Jännä homma, mutta sillon kun sitä suklaata oli "aavistuksen" enenmmän kun tarpeeks, niin eipä tehny ollenkaan mieli...
Toimiskohan tässäkin asiassa julmetut varastot? laugh.gif

Voi jessus - mä oikeesti vetäisin ainakin levyn illassa, mikä on ihan helppo homma, ja silti riittäisi suklaata vuodeksi! biggrin.gif Ainoa huono homma se kun kaikki suklaat ovat samaa makua - mäkin ehkä saattaisin kyllästyä jonkun 200 levyn jälkeen... blush.gif Niin, ja tietty ne finnit ja lisäkilot. Hmmm, kyllä sun pitää laittaa niitä jakeluun - mä laitan kohta osoitetta tulemaan! tongue.gif

Mutta wiputar, sun on nyt helppo ja halpaa vaihtaa tupakka suklaaseen wink.gif
Hugis
LAINAUS(wiputar @ 11.2. 2008, 08:51) *
Nyt ei ole yhtään lopettavainen olo, mihinköhän sekin nyt yht'äkkiä hävis dry.gif

Älä välitä, ei mullakaan. Sattuneesta syystä.
wiputar
LAINAUS(Esmo @ 12.2. 2008, 17:14) *
Voi jessus - mä oikeesti vetäisin ainakin levyn illassa, mikä on ihan helppo homma, ja silti riittäisi suklaata vuodeksi! biggrin.gif Ainoa huono homma se kun kaikki suklaat ovat samaa makua - mäkin ehkä saattaisin kyllästyä jonkun 200 levyn jälkeen... blush.gif Niin, ja tietty ne finnit ja lisäkilot. Hmmm, kyllä sun pitää laittaa niitä jakeluun - mä laitan kohta osoitetta tulemaan! tongue.gif

Mutta wiputar, sun on nyt helppo ja halpaa vaihtaa tupakka suklaaseen wink.gif

Tästä on aikaa (onneks) jo pari vuotta laugh.gif
Onneks sattu just ennen pojan ristiäisiä niin saatiin ristiäispäivänä jaettua suurin osa suklaista sukulaisille smile.gif
abc
LAINAUS(wiputar @ 12.2. 2008, 21:13) *
Tästä on aikaa (onneks) jo pari vuotta laugh.gif

Toi sulkuihin tullut sana on varmaan painovirhe rolleyes.gif . Tarkoitit kai, että "harmillista", sillä luulis, ett just nyt ois se aika, jolloin niitä eniten kaipaisit biggrin.gif .
abc
LAINAUS(Hugis @ 12.2. 2008, 19:11) *
Älä välitä, ei mullakaan. Sattuneesta syystä.

Ja tässä kanssa, Hugiksen sanat ja Hugon ilme biggrin.gif .
bellfegor
Tässä teille vähän numerologiaa aiheeseen liittyen ikäänkuin kannustukseksi.
Kun tupakoinnin lopettamisesta on kulunut
* 20 minuuttia: syketiheys ja ääreisverenkierto paranevat
* 24 tuntia: hiilimonoksiditasot ovat normalisoituneet
* 48 tuntia: nikotiini poistuu elimistöstä -> maku- ja hajuaisti paranevat
* 2 viikkoa - 3 kuukautta: verenkierto ja keuhkot voivat toimia paremmin
* 1-9 kuukautta: hengenahdistusta ja yskimistä voi esiintyä vähemmän, infektioriski voi olla pienempi.
* 1 vuosi: sydänkohtauksen ja sydänkuoleman riski on puolittunut
* 5 vuotta: aivohalvauksen riski on pienentynyt voimakkaasti
* 10 vuotta: keuhkosyövän riski on puolittunut
* 15 vuotta: sydänsairauden riski on laskenut samalle tasolle kuin koko elämänsä tupakoimattomana olleella.
abc
LAINAUS(bellfegor @ 13.2. 2008, 16:24) *
Tässä teille vähän numerologiaa aiheeseen liittyen ikäänkuin kannustukseksi....

Belff sneaky2.gif , enks mä just sanonut jossain kirjoituksessa, että eilen aloin taas piristymään? Nyt sun kirjoitukses sai mussa masiksen aikaan.
Eiks rohtotäti tiedä, että vaihtelevat mielialat voi saada aikaan epäjärjestystä ihan sydänrytmeihin asti. Ja mikä kauhea tunne tulikaan tota tilastoa lukiessa, mähän kuulun itsetuhoisten joukkoon ja nyt kamppailen itsesäälin tunnoissa, että tollainenko mä olen itselleni ollut kaikkina vuosikymmeninä, enkä ole suvainnut suoda itselleni yhtäkään hyvää noista luetelluista.

Kiitos kuitenkin terveysopista. Pysäyttipä taas hetkeks miettimään tosiasioita flowers.gif

sleepy.gif mä olen taas ihan lyötynä.

Ps. Koiran pentelekin on huomannut, millä mammaa ärsytetään. Kun tulin kaupasta oli eteisen lattiaan levitelty 5 tupakkia ja yksi niistä katkaistu. Tyhjää askia etsin sitten konttaamalla aikani, ennenkuin löysin sen nojatuolin alta. Aloin ruoan laittoon ja ihmettelin mitä elukka toisessa huoneessa lattiaa raapii. Tulitikkuleikkejä se siellä, tikkuaski säpäleinä ja tikut pitkin ja poikin lattialla. Ja vielä illemmalla, kun olin yhtä viestiä tytölleni laittamassa, niin johan taas kuului rapinaa ja oli seuraavan tikkuaskin menoa sekin rapsuttelu.

Taitaa olla vallankumous meneillään tupakointia vastaan, vaikken polta sisällä enkä koiran kanssa ulkoillessa. wacko.gif

sipa
abc Sähän voit ottaa sen niin että toi belfin teksti on tarkoitettu nuorille.. Meille nuo ei taida enään pitää paikkaansa, kun ollaan tupakan kanssa eletty koko ikämme.. Vaikka on se tosiaankin hyvä että pistää ajattelemaan asiaa, eihän koskaan ole myöhäistä lopettaa, ja tekstihän vaan antaa pontta sille päätökselle.. ehkä..

Mä istun parsilla kun oon siellä istunut viimeiset 20 vuotta, eihän sitä oikeastaan osaa aamulla muualla ollakaan kun kahvi on juotu.. unsure.gif Tapojemme orjia siis ollaan.. Kiroan kyllä aina että miksi sitä pitää istua tässä kun vois tehdä jotain muutakin.. dry.gif Nyt oon poltellut puoli poskareita, ja sekin on auttanut aika hyvin..

Mitä.. Mirakin alkaa painostamaan sua.. biggrin.gif Sulla on näköjään stidit käytössä.. Mulla on stendari ollut jo niin kauan kuin muistan, kun tikuista lentää niitä kipinöitä.. Kauheen harva enään tikkuja käyttää, yksi nuori poika täällä töissä näköjään käyttää, kun aina hänen jälkeen löytyy tikkuja tuolta tynnyrin reunalta, se tynnyri on varattu natsoja varten..
wiputar
Jep, kyllä tuo Bellfin teksti ainakin täällä pisti ajatusnystyrät töihin.
Ihan näin peruskoulu pohjalta laskeskelin, että 15 vuoden päästä olisin vasta hieman yli 40-vuotias, eli sinänsä tulevaisuus voisi näyttää terveyden kannalta ruusuisemmalta jos pystyisi nuo syöpäkääryleet jättämään pois kuviosta..

Mutta tämäkään aamu ei tunnu nyt siltä päivältä dry.gif
abc
Eipä tiennyt rohtotäti sitäkään, että mun yö meni painajaiseksi... Nyt päivän rytmi sekaisin, kun venähti aamun aloitus ylimääräiseen torkahtamiseen. Ja ensimmäinen ajatus, kun silmät avasin, että mahdetaanpa olla kaikki tupakoitsijat irvikuvan näköisiä röökit suupielessä huh.gif .

Sipa, tikut tuli hankittua tän ketjun aikana, kun stendari teki lakon. Ajattelin, etten stendaria enää tarttis dots.gif ja tikut sopis paremmin huusholliin esim. kynttilöiden sytyttämisiin rolleyes.gif , vaikken noita kynttilöitä niin hirveästi harrastakaan biggrin.gif .

Hyvä, että on joillakin toisillakin ruvennut ajatusnystyrät toimimaan, ei tunnu niin orvolta, kun yksikseen miettii. Mä en voi tollai laskea 15 v:n päähän, kuten Wiputar. Mutta voisinhan toki mietiskellä niin, etten sitten haudassa köhisisi ja häiritsisi muita hautuumaan hiljaisuudessa uinuvia.

Ja yks akuutti probleemikin tässä on ajateltavana. Pitäis mennä kuuleman lab.kokeiden tuloksia, mutta enhän mä Paavon luo voi mennä keltaisin sormin wacko.gif .

bellfegor
Koskaan ei ole liian myöhäistä! Varsinkaan, jos Mirakin sitä haluaa laugh.gif Eli nyt vain sitten reippain mielin uudestaan ja uudestaan aloittamaan.
wiputar
LAINAUS(abc @ 14.2. 2008, 10:28) *
Mä en voi tollai laskea 15 v:n päähän, kuten Wiputar.

Mä oo ntässä pikku hiljaa alkanu ajattelemaan pidemmälle(kin) tulevaisuutta, liekö joku kolmenkympinkriisi tulossa vaiko mikä ihme blink.gif. Mulla on ihan semmonen olo, että alan olemaan elämäni puolivälissä. Ja tämä kohta 27 vuotta on menny yhdessä hujauksessa, ahdistaa kun tuntuu, että oma aika olemaan vähissä lookaround.gif
sipa
LAINAUS(wiputar @ 14.2. 2008, 11:51) *
Mä oo ntässä pikku hiljaa alkanu ajattelemaan pidemmälle(kin) tulevaisuutta, liekö joku kolmenkympinkriisi tulossa vaiko mikä ihme blink.gif. Mulla on ihan semmonen olo, että alan olemaan elämäni puolivälissä. Ja tämä kohta 27 vuotta on menny yhdessä hujauksessa, ahdistaa kun tuntuu, että oma aika olemaan vähissä lookaround.gif

Älä nyt hulluja puhu, nyt se elämä vasta alkaa, kun oot aikuinen.. thumbup.gif Nauti nyt siitä ilma paniikkia.. Sulla on monta kymmentä vuotta viellä aikaa, turha sitä on etukäteen murehtia.. Ihminen alkaa olemaan juuri parhaassa iässä ja puhuu tuollaisia..Hyvä että kakaraika on ohi, että tsot tsot tyttö, nyt ne ajatukset positiivisemmiksi..

Jokos sä kävit sen haitarinpeiton kimppuun.. rolleyes.gif
wiputar
^ En ninja.gif
abc
Jeps, komppaan Sipaa täysin. Se oikea elämä alkaa todellakin siinä 30:senä, kun on saanut jo tuiverrettua pahimmat kakara-ajan luulot ja metkut mielestä.
Ja sitten sen jälkeen elämä alkaa hiipumaan vasta, kun toinen jalka on haudan partaalla. Ja siihen menee Wiputtarella vielä pitkän aikaa ja sitäkin kauemmin, jos alkaa omaa itseäänkin ajattelemaan, vaikkapa heittäen röökit menneisyyteen thumbup1.gif .

Mä muutoin harkitsen ajatusta lopettamiselle, oli se sen verran hulppea kokemus silloin pari vuotta sitten. Valmisteluun kuuluu vain niin paljon verukkeita, että kunhan ne saa alta pois, niin eiköhän sitten sitä yritystäkin löydy. Odottelen ensin vierastani ja sen jännityksen jälkeen ehkä tulee sitten se muun koitoksen aika biggrin.gif .

Mua naurattaa, mutta olis se hurjan hieno juttu, jos vielä kerran voisin edes sen kaks kuukautta olla röökaamatta. Se olis suoraan sanottuna mun elämäni toinen suurteko, vaikken siitä patsasta Hakaniemen torille saiskaan.
wiputar
Mulle jo yksi päivä röökittä olis hulppea saavutus, puhumattakaan viikosta! biggrin.gif

Tsempitellään ja psyykkaillaan toisiamme, tiedä mihin suurtekoihin ja saavutuksiin me vielä yhdessä ylletään smile.gif
... vaikkei patsaita saataiskaan biggrin.gif ...
wiputar
Nyt on pitkästä aikaan - ja jopa heti aamusta - vähän semmonen kokeilevainen olo...
Tunnin oo kohta ollu hereillä ja kahvitkin nyt litkitty ja vielä en oo partsilla käyny kun en oo jaksanu pukea päälle laugh.gif.

Nyt tämän viestin jälkeen lähden poikien kanssa pyörähtämän aamupisulla, en tiedä onnistuisinko olemaan polttamati ihan kokonaan, vai pitäiskö vetää se aamun/päivän ensimmäinen ihan "suosiolla". Kuitenkin toi aamuspaddu on vaan niiiiiin vaikee jättää polttamati. Muut päivän röökit on taatusti helpompi jättää väliin unsure.gif

Kyll mä taidan nyt kuitenkin tarvita sen tupakin, mutta tsemppaan loppupäivän, jos ei ihan joka tunti tulis partsilla käytyä smile.gif
wiputar
Kaks menny jo dry.gif
sipa
Mulla on mennyt neljä... dry.gif Tosin oon noussut ylös puol kuudelta.. nyt kun oon yksin kotona pitäis juosta koko ajan partsilla.. No toisena päivänä se on helpompaa ja toisena vaikeampaa.. rolleyes.gif
tizzian
Hmmm...jospa minä jo valmiiksi sairaana aloittaisin niin joku teistä voisi lopettaa..? Säilyisi ikäänkuin tasapaino... biggrin.gif
wiputar
Tänään NOLLA!!
Tähän asti siis. Nyt tosin siemailen päivän ekaa kahvikupposta, joten kohta se on menoaa taas...
Hugis
Ja mä oon polttanu kuin korsteeni aamusta alkaen whistling.gif Juuri muuta en oo saanutkaan tehtyä, mutta kai se on saavutus tämäkin biggrin.gif
abc
LAINAUS(wiputar @ 17.2. 2008, 16:11) *
Tänään NOLLA!!
Tähän asti siis. Nyt tosin siemailen päivän ekaa kahvikupposta, joten kohta se on menoaa taas...

Toivottavasti EI ollut menoa... partsille. Pidä pintas siinä vaiheessa, kun noinkin pitkälle selviät. Yksi kokonainen päivä on kinkkinen, mutta seuraavana päivänä sitä tuppaa olee niin pollea omasta suorituksestaan, että toinen päivä on helpompi... tai öööh, niin ainaskin olettais cool.gif .
wiputar
^ Loppujen lopuks koko päivän saldo oli viis, mutta sekin on jo erinomainen saavutus meikäläiseltä cool.gif
Tänään aamu alko ihan normaaleissa merkeissä, mutta koitan tsempata loppu päivän suhteen. Aamut on jotenkin ne hankalimmat, päivällä ja illalla ei oo niin suurta tarvetta rampata alituiseen partsilla smile.gif
Turunen
Mulla kävi just niin kuin epäilin, torstaina ja perjantaina taas sorruin... mutta se jäi taas siihen, lauantai-iltana teki hirvaasti mieli mutta pidin pintani, en kehdannut mennä, kun toinen ei oikein hyväksy ja luulen mun lopettaneen... lookaround.gif mutta vaikeaa se oli...
bellfegor
Rakkaus on aina hyvä kannustin wink.gif vain mitä Turunen?
Turunen
Tuskin tuo vielä rakkautta on, mutta hyvä kannustin silti laugh.gif
bellfegor
^Potentiaalinen rakkauskin lasketaan wink.gif
abc
Taitaa jo mun naamastani näkyä, mitä mielessäni pyörii biggrin.gif . Poikkesin taas illalla huoltamolla ja tiskin takana avulias myyjä, joka ne tv-hiihtojen ajat mulle katsoi. Ostin 2 suklaalevyä ja sitten tientenkin sen röökiaskinkin. Kaveri tuumas, että noin sitä pitää ostaa, enemmän suklaatia ja vähemmän röökiä ja kohta ei röökiä tartte. Suklaasta saa bonushyvityksen lisäksi heti 2:sta levystä alennustakin. Joo, joo vastasin, siihenhän tässä pyritään, menee vain röökiaskien ja sukulevyjen ostomäärät välillä sekaisin ja tulee ostettua 2 röökiaskia eikä yhtään suklaata. Siihen myyjä vielä lisäsi, että Fazerin sininen on niin hyvää, ettei mulle kohta enää muistu röökit mieleen.

Eipä poika tiennyt, etten mä suklaalla röökin himoja vältä ja enkä siitä Fazeristakaan niin piittaa, mulle kun pitäis olla sitä Pandan maitosuklaata ja sekin huviks eikä jonkun toisen asian unhoks.

Wiputar, k-18 foorumilla Kaptah on oiva esimerkki, että tupakasta pääsee eroon. Hän on ollut muistaakseni jo 3 vuotta savuton. Sipa muistaa ajan ehkä paremmin. Ihan hämmästyttää ajan kulku, kun miettii sitä näin jälkeenpäin, että niinkö kauan siitäkin jo on.

-inessa-
Voisinpa sanoa muutaman sanan vaikka en oikeen tunne kuuluvani joukkoon, kun en ole koskaan polttanut. Mutta vierestä olen kuitenki lopettamista katsonut. Äitini on ollut nyt 5 vuotta polttamatta.
Olin suunnilleen 11-vuotias kun aloin puhumaan äitille lopettamisesta, sillä hän poltti silloin PALJON ja mua ällötti se ihan suunnattomasti, se haju ja kaikki. hyi. Äitini oli polttanut suunnilleen 15 vuotta. Aloin jotenkin tiedostamattani painostamaan häntä lopettamaan tupakoinnin ja huomasin että 'haukkumiseni' todella häiritsi häntä ja hän näytti tuntevan huonoa omatuntoa, minulla kuitenkin oli suht vaikea astma, jotenka passiivinen tupakointi ei ainakaan helpottanut asiaa wink.gif
Olin ns haukkunut häntä aika kovaakin muutamia kuukausia, kunnes hän yhtenä päivänä päätti että nyt saa loppua. Isänikin päätti samalla lopettaa, että he pystyisivät tukemaan toisiaan.
Huomasin, että välillä oli TOSI vaikeaa, mutta mummini sanoi aina (hän itse polttaa), että lopettamiseen tarvitaan oma tahto, jos ei halua edes lopettaa, niin siihen ei myöskään pysty, ja että jos oikeasti haluaa lopettaa, niin siihen kyllä pystyy. Ei vain pidä antaa itselleen vaihtoehtoja smile.gif En sanois että se tulee olemaan helppoa, mutta keksikää joku korvike tupakalle, ei ruoka biggrin.gif äitini taisi lihota aika monta kiloa koska söi aina kun teki mieli tupakkaa. Mutta luulen, että pystytte siihen jos yritätte oikein kovasti !
bellfegor
Jos käyttää laastaria, kannattaa valita se 24 h laastari, jos tupakanhimo on voimakas heti aamulla herätessä ja se 16 h laastari, jos pärjää aamulla ilman tupakkaa muutenkin. Käsille kannattaa myös kehitellä jotain puuhattavaa, koska joutilaat kädet helposti alkavat etsiä röökiä ja stendaria. Eli Turunenkin ottaa kapakkiin mukaan sukankutimen wink.gif Saa samalla hyvän metsämiehenvaimon maineen.
wiputar
Voi että kun nyt sais otettua itteensä niskasta kiinni dry.gif
Eilen oli taas "normi päivä", mutta nyt, just pari minuuttia sitten kävin partsilla ja mua alko sattumaan keuhkoihin mellow.gif unsure.gif . Vieläkin vähän "riipii"...
Miks ei vaan pysty nipsnaps lopettamaan... confused.gif
sipa
LAINAUS(abc @ 18.2. 2008, 21:41) *
Hän on ollut muistaakseni jo 3 vuotta savuton. Sipa muistaa ajan ehkä paremmin. Ihan hämmästyttää ajan kulku, kun miettii sitä näin jälkeenpäin, että niinkö kauan siitäkin jo on.

Mun oli ihan pakko luntata, kun meinasin sanoa että 2 vee.. Löysin kuitenkin kaptah:in kirjoituksen vuodelta 2006 ja pvä oli 31.05 silloin hän oli ollut 8 kk polttamatta, että nyt just taitaa olla se 3 vee.. thumbup.gif
abc
LAINAUS(-inessa- @ 18.2. 2008, 22:15) *
Mutta luulen, että pystytte siihen jos yritätte oikein kovasti !

Vaikuttava kirjoitus -inessa-lta ja hieno loppukommentti smile.gif
---

Enpäs tiennyt, että noissa laastareissa on tollasiakin eroja kuin tuntimäärät, joita pitäis huomioida. Hyvä, että bellf on olemassa. Eipä ainakaan multa tulisi mentyä apteekkiin kyseleen eri vaihtoehdoista, kun ei sinne muutoinkaan juuri asiaa ole. En tiedä sitäkään, että vieläkö laastareista saa reseptillä etuutta, kun niitä käsittääkseni myydään ruokakaupoissakin. Ja ruokakaupan kassalla ei tulis kyseltyä edes sen vertaa noista vaikutteista, mitä apteekissa kehtais kysellä.

Olen kuitenkin ajatellut, että jos nyt aikoisin yrittää lopetusta, niin ehkä ottaisin laastarin tueksi, vaikka uskonkin, että se ainoa oikea tie on se oma vahva tahto.

Wiputar, kun sulla nyt pyörii noinkin vahvana ajatus tupakin jättämisestä, niin pistäpä tuulemaan. Sulla taitaa olla niitä käsille tekemisiäkin jo kotona. Niin, ja huoltamon mies sanoi, että aina kun tekee mieli ottaa tupakki, niin suklaalevystä voi taittaa kätevästi siivun suuhun tupakin sijaan laugh.gif .

Itse sain eilen yhden pöytäliinan valmiiksi ja tänään neulon pitsin kiinni toiseen. Sitten mulla ei ole käsille mitään. Tänään tai huomenna saan kuitenkin kuljetuksen käsityöliikkeeseen, että saan töitä mistä kiinni pitää, jos mulle vaikka jo tällä viikolla putkahtais se oma tahto pinnalle.

Hinku yrittämiselle on mulla nyt huipussaan ja ainakin tästä hingusta aion pitää kiinni, vaikkei toteutuksesta mitään tulisikaan biggrin.gif .

Sipa , arvasin, että Sinä muistaisit. Lunttausta voi käyttää apukeinona vallan mainiosti tän tapaisiin muistamisiin smile.gif .
wiputar
^ Joo, kyllä mulla käsille tekemistä on (kuten se peiton kirjailu :whii ).
Tarttis vaan ostaa kaapit täyteen tavan purukumia niin saa jauhaa leukansa hermostuksissaan kipeiksi biggrin.gif.
Se vaan on, että kun alkaa tekemään mieli tupakkaa -> keskittymiskyky heikkenee -> hommista ei tuu mitään -> menee hermo -> tekee mieli tupakkaa = kamala kierre blink.gif
Turunen
LAINAUS(bellfegor @ 19.2. 2008, 07:39) *
...Käsille kannattaa myös kehitellä jotain puuhattavaa, koska joutilaat kädet helposti alkavat etsiä röökiä ja stendaria. Eli Turunenkin ottaa kapakkiin mukaan sukankutimen wink.gif Saa samalla hyvän metsämiehenvaimon maineen.

w00t.gif Mutta Bellf kun minä en käy kapakoissa!!! Ja sukkia mulla on kaapit väärällään, en tarvitse niin paljon sukkia... Kun todellakin minulla on lähes koko ajan ne sukankutimet käsissä jo nyt... biggrin.gif
bellfegor
LAINAUS(Turunen @ 19.2. 2008, 10:15) *
w00t.gif Mutta Bellf kun minä en käy kapakoissa!!! Ja sukkia mulla on kaapit väärällään, en tarvitse niin paljon sukkia... Kun todellakin minulla on lähes koko ajan ne sukankutimet käsissä jo nyt... biggrin.gif

No mulle voi toimittaa kaikki ylimääräiset sukat. w00t.gif .
Noista laastareista vielä sen verran, että toisen valmistajan tuotetta vaihdetaan kerran vuorokaudessa aina samaan aikaan ja toisen valmistajan laastari laitetaan aamulla herätessä ja otetaan pois nukkumaan mennessä. Kela-korvausta ei valitettavasti saa näistä valmisteista enää lainkaan. Kaupan kassat eivät kuitenkaan saa antaa niistä mitään informaatiota, koska ne edelleenkin ovat kuitenkin lääkevalmisteiksi luettavia.
Turunen
LAINAUS(bellfegor @ 19.2. 2008, 10:38) *
No mulle voi toimittaa kaikki ylimääräiset sukat. w00t.gif .

No minkäs kokoinen jalka sulla on? mulla olisi tuolla jemmassa parit ylimääräiset sirot 41:t, tilauksessa olisi kuulemma yhdet 45 blink.gif mutta enhän mä osaa tehdä niin isoja ilman mallia...
bellfegor
LAINAUS(Turunen @ 19.2. 2008, 11:20) *
No minkäs kokoinen jalka sulla on? mulla olisi tuolla jemmassa parit ylimääräiset sirot 41:t, tilauksessa olisi kuulemma yhdet 45 blink.gif mutta enhän mä osaa tehdä niin isoja ilman mallia...

Yleensä ei-niin-siro 39, mutta yösukat saa olla isommatkin, että saavat pyöriä rauhassa.
Mistäs me saatais sulle 45:n malli whistling.gif . Oliskohan joku mies vapaaehtoinen...
sipa
Mun miehellä on koko 45.. biggrin.gif Mä oonkin tilannut Erätukusta miehelle kengät ja siellä käytetään senttejä mittana ja 30 cm on aikas lähellä kokoa 45, että Turunen käytä sinäkin sitä mittana..

Turunen
Kiitos Sipa! Pitää kai se kokeilla sitten, tähän asti olen kieltäytynyt tekemästä sillä verukkella etten osaa tehdä niin isoja... whistling.gif
Bellf en mä useampaa 45 tarvitse, tuo yksikin riittää, mutta kun asuu niin kaukana ja harvoin tavataan... lookaround.gif
abc
No, niin Wiputar, oletko jo täyttänyt kaapit purkkatuotteilla biggrin.gif ? Kävin itse tänään apoteekissa ja sain opasvihkosen "Tänään on oikea päivä" ja siinä mainittiin, että purukumeja pitäisi olla eri makuisia. Erittäin hyvä opaste muutoinkin. Valmistautumiset tulevaan opin jo kaksi vuotta sitten kokemuksen kautta, mutta terveydestä kertovat kohdat olivat minulle, jos ei aivan uutta, niin oppaassa kuitenkin erittäin hyvin selitettyinä. Eli kannattaa lukea opas, ei vain vilaisten vaan paneutumalla sen jokaiseen sivuun.

Ostin apteekista laastaripaketin, jos se vaikka olis parempi tuki, mitä kaksi vuotta sitten olleet Eugaluptys-pastillit. Sen lisäksi ostin lattianpuhdistus/kiilto ainetta. Siivoamalla huushollin aloitan myös oman puhdistumiseni biggrin.gif . Vielä on se uusi käsityö saatava. Niin ja vierastakin odottelen käyväksi ennen siivousta laugh.gif . Hän tulee tekemään whippet- ja sohvakatselmuksen. Whippettiä en anna hänen mukaansa, vaikka sekin joutaisi alta pois ennen siivousta, mutta sohvan kylläkin, että saan hengitystila-alaa keuhkoilleni sitten, kun ne taas rupeavat täydellä teholla pullistelemaan.

Ohhoh, saapa nähdä tuleeko tästä tän enempää, mutta kaikkeni olen ainakin valmisteluun satsannut ja satsaan, että pääsisin edes yhden päivän yli ilman röökin röökiä.
wiputar
^ No en ole vielä tänään kauppaan päässy ja saa nähdä pääsenkö kun ukko-kulta on vielä töissä ja tulee "joskus" klo 20 jälkeen dry.gif
Käsille sain töitä tänään kun Remun kasvattaja pistäyty kylässä, jättäen minun tystettäväkseni yhden silkkikankaan. Siitä pitäisi itskulle juhlatamine tekaista, mutta kangasta ei ole ihan riittävästi. Nyt täytyy pähkäillä, että miten saisin tuon isomman kankaan ja muutaman pienen palan ommeltua niin, että niistä riittäisi jopa itskun kokoiseen mantteliin tarpeet confused.gif . Vatsakappaleesta puhumattakaan... Nyt mielessäni on yksi visio, jonka myötä joutuisin käsin ompelemaan mantteliin myös ohutta kultalankaa...

Tänään on palanut ja suht' paljon on palanutkin dry.gif.

Mutta, kyllä kai minäkin nyt yhden päivän pystyn olemaan polttamatta jos sinäkin rolleyes.gif happy.gif thumbup.gif
kunhan nyt eka sitä purkkaa saan biggrin.gif
wiputar
Kerkesin purkkaostoksille happy.gif
abc
En mä nyt vielä huomenna... Täytyy ensteks saada noi edellisessä viestissä mainitut seikat kuntoon. Tänä iltana olen hälytellyt likkojani, että kuka kerkiäis viemään mut käsityökauppaan ja vierailijakaan ei ole vielä tulopäiväänsä ilmoittanut. Mutta kaikki sellaiset merkit on kuitenkin jo olemassa, että mahdollisesti jo ennen tän viikon loppumista pitäisi päästä ottamaan itseään niskasta kiinni. Mutta kaikki tää ei tarkoita sitä, että etkö sinä voisi jo vaikka huomisesta aloittaa, jos vain sellainen tuntu iskee heti puolenyön jälkeen taikka vaikkapa jo nyt heti.

thumbup.gif thumbup.gif
wiputar
Jep, päivä kerrallaan. Katsotaan mitä huominen tuo tullessaan smile.gif
Saattaa tietty olla, että automaattisesti tulee sytkättyä ainakin aamurööki ja se ei nyt ole kovin paha asia, eihän? biggrin.gif
Koitan keskittyä päivä ja ilta tupakoinnin minimoimiseen, sanotaan nyt vaikka näin niin ei tule itelleenkään sitten niin suuria morkkiksia jos/kun lipsahtaa happy.gif
<Aino>
QUOTE (wiputar @ 19.2. 2008, 22:17) *
Saattaa tietty olla, että automaattisesti tulee sytkättyä ainakin aamurööki ja se ei nyt ole kovin paha asia, eihän? biggrin.gif

Mulla se aamurööki on semmonen, että jos sen "erehtyy" polttamaan, niin ei kyllä pärjää loppupäivääkään ilman... siks nykyään koitankin aina päästä kouluun niin, että ei tarvis kävellä kauemmalta pysäkiltä sitä 4min kävelymatkaa jolloin välttämättä tulee poltettua se rööki rolleyes.gif
Oon nyt ollu kotona kaks päivää kipeenä - ja ilman röökiä teehee.gif tossa alkuvuonnakin onnistuin olemaan 16 päivää polttamatta! Nyt mää oon vakaasti päättänyt vähentää ainakin, ja toivottavasti vähentämisen myötä onnistuis se lopetuskin... happy.gif
wiputar
^ ERITTÄIN hyvä päätös! biggrin.gif
Kiva kun muillakin pyörii saman suuntasia aatoksia happy.gif
Kyllä me vielä joku päivä pistetään savut sivuun, kyllä me siihen pystytään thumbup.gif
bellfegor
Kyllähän te siihen pystytte! Ihan varmasti! Noista korvaushoitotuotteista vielä sen verran, että niitä oikeasti kannattaa käyttää riittävän pitkään. Nikotiiniriippuvuus ei itsessään ole niin paha kuin se tapa. Eli kannattaisi muuttaa rutiineja jotenkin, jotta se tietty kaava häviäisi sieltä selkäytimestä. Wiputtarelle suosittelisin hermojen rauhoittamiseksi PORKKANAA. Sen pureskelu on hyväksi hermoille ja tekee kauniin hipiän kesäksi. Abc:hän ei tarvitse hermoporkkanaa, koska on tyyni ja rauhallinen ihminen. wink.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.