LAINAUS(wiputar @ 1.2. 2008, 08:45)

Mulle itelle on kahvi+tupakka on sen parhaimman nautinnon yhtälö. Ruuan jälkeen en välttämättä tarvii. Mutta kun mä oon riippuvainen kahvistakin ja sitä menee sen 6-8 mukillista ainakin päivässä. Kahvin juontia en kyllä pysty lopettamaan tai edes varmaan vähentämään. Mähän pimahtaisin jos tutisisin täällä röökin ja kahvin puutteessa

Kahvi ja tupakka yhdistelmä on aika sidoksissa toisiinsa, etenkin jos on kahvitratti. Itse olen ollut kova kahvin juoja koko ikäni, mutta sen hetken minkä olin tupakoimatta huomasin, että kahvin juonti minimoitui melkoisesti. Ehkä myös siitä syystä, etten voi kahvin kanssa leipää/leivonnaisia nauttia (keliakia), että oisin saanut tupakan korviketta

. Mutta tuon tauon aikana kahvi kyllä jäi vähäisemmälle päivittäiselle tarpeelle, vaikka röökailu alkoikin. Aamukahvi on edelleenkin saatava, mutta sitäkään ei tarvii enää pannutolkulla juoda, kunhan vain sen kupillisen saa.
LAINAUS(Turunen @ 1.2. 2008, 10:39)

Mulla tuo ärsyke on kun näkee toisen polttavan, niin iskee itselle ihan mahoton himo, eli kun ei mene ulos toisten kanssa niin himotkin pysyy kurissa

Tosin on aina välillä aika hankalaa kun on niin monta tupakoivaa kaveria ...
Juuri niin, kun kaveripiiri polttaa. Lopettaessa tupakoinnin, sitä pitäisi heti päästä sellaisiin vahvuuksiin itsensä kanssa, ettei antaisi muiden polton häiritä. Mutta se on vaikea asia saman aikaisesti, kun on alkanut muutoinkin kovan kamppanjan itsensä kanssa. Eli tässä pitäisi se kaveripiirikin hylätä eikä vain kahvia

. Ja jos ei ihan hylätä, niin vähentää kontakteja kuitenkin. Vois sanoa, että jos yrittää lopettaa, niin sit tuntuu siltä, että joutuu luopumaan KAIKESTA muustakin

.
LAINAUS(wiputar @ 1.2. 2008, 10:43)

Mä en muuten osaa polttaa autossa. En vaikka istuisin vaan kyydissä.
Toinen mitä en osaa, on sisätiloissa tupakoiminen, paitsi tietty ravintelissa. Paljon paremmalta maistuu raittiissa ulkoilmassa

Minustakaan ei ole autossa tupakoitsijaksi. Lyhyillä matkoilla ei ees tarvii. Jos pitkä matka edessä, niin "himon" yllättäessä, auto seisaukseen ja ulos.
Itse olen polttanut suurimman osan elämästäni sisätiloissa. Ei ole ollut parvekkeita eikä liioin ole ollut sopivaa sellainen, että NAISET olisivat tupakoineet julkisesti ulkosalla.
Ulkona en vieläkään polta paljoa, en edes seistessäni koira-aitauksessa. Tulee hiukan aina pälyiltyä näkymättömämpiä paikkoja. Parvekkeen käyttö sujuu kuitenkin hyvin, nyt kun parvekkeen olemassaoloon on tottunut.
LAINAUS(Hugis @ 1.2. 2008, 11:58)

Toi Zyban on alunperin joku mielialalääke, jonka vaikutus tupakointiin huomattiin vasta äskettäin. Mä luulen, että lääkärit ei tarjoa näitä lääkkeitä ihan siksi, että ne eivät toimi, jos tupakoijalla ei ole itsellä halua lopettamiseen. Tuo Champix ei ole edes ollut markkinoilla vielä kauaa.
No nyt sitten kait päästään siihen asiaan, että
belffiä tarvitaan

.
BEE-EEE-ELFf.
Kumpaakaan lääkenimeä en ole kuullut ja arvelinkin, että uutuus voisi olla kyseessä ainakin toisen tai mahdolisesti molempien kohdalla. Eli jos Zyban on mielialalääke, niin todennäköisesti sillä vaikutuksena voisi olla se rauhoittava puoli. Eli kun et stressaannu tupakattomuudesta, niin saattaa ne himontunne hetketkin olla helpompia kohdata pääsemällä vaiheet kivuttomammin yli. Niinkö? Syödäänkö pillerit ja tietenkin kait, kun on mielialalääke kyseessä ns kuuriannoksena? Ja miten pitkä kuuri mahtaisi tupakoinnin lopettamisessa olla kyseesä?
Entäs Champix? Samantapaisia kysymyksiä siitäkin. Ehkä lisänä, että mihin tarkoitukseen on alunperin, tupakanpolton lopettamiseksiko? Entä se kuurikysymys. Onko esim. erilaisia vaiheittaisia kuureja eli esim. vahvemmasta miedonpaan.
Jos en osannut kysymyksiäni selvästi esitellä, niin ehkäpä apotekarska on sitten sen verran kykenevämpi, että osaa kysymykset OIKEIN tulkita

. Mutta jatketaan uusilla kysymyksillä, jos niitä syntyy vastausten myötä. Mä en muutoin ole tiennyt, että "pillerinpyörittäjistä" vois tulla mullekin erittäin tärkeitä henkilöitä ja nimenomaan ammattinsa vuoksi

.
No nyt Belff kuulee jo nimensä, vaikka vasta sen on just kirjoittanut, enkä ruudulle sti sitä saanut. Telepatiaako

. (Huomasin, että just kävit vaikkei kutsukaan käynyt).