Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Kodin sisustus
Puskaradio > Puskis > **OFF TOPIC** > Niitä, näitä, tiilenpäitä...
Sivuja: 1, 2, 3, 4, 5
Lydia
Mekin hankittiin tänään uudet verhot. Vähän ne kaipasivar korjausta, mutta hyvät niistä tulee. Kokeeksi ripustin jo keittiöön uuden verhon ja kivalta näyttää. smile.gif
Annelinne
Meillä alkaa olla makkari valmis. Ainoo etten saanu verhoja paikalleen kun kiskot puuttuu ja tilalla on jotkut metallikannattimet joista ei oo tietoa että mitä niihin pitäis pistää tongue.gif Mutta ottanen selvää pian ja saan sitten viimisenkin silauksen tehtyä.

Tässä siis makuuhuone ennen laittoa

Tässä laiton jälkeen vähän eri kulmista

Ja tämä kuva kiteyttää sen tunnelman, minkä huoneeseen halusin.

Esmo
^kyllä pienellä saa suurta muutosta! Hyvännäköinen tapetti! Ja tuo vikan kuvan yöpöytä! thumbup.gif
wiputar
Lara&Ollille linkki sisutukseen: westie
Annelinne
LAINAUS(Esmo @ 31.12. 2008, 20:40) *
^kyllä pienellä saa suurta muutosta! Hyvännäköinen tapetti! Ja tuo vikan kuvan yöpöytä! thumbup.gif

Näitä yöpöytiä saa sellasen puodin loppuunmyynnistä kun "Jalokii". On liike ihan siinä meidän ex-kämpän vieressä. Semmonen mikä on vain lauantaisin tai sopimuksesta auki. Taitaa olla maahantuoja se, joka sitä pitää. Toiminta loppuu siinä putiikissa, joten hyvät alet on wink.gif Pitäis ehtiä asap käydä siellä! Me ostettiin kaksi pöytää kesällä, silloin oli jo -30%. Ja kaikki on erilaisia, koska ovat Kiinalaista "antiikkia".
wiputar
No niin....

Eli olohuoneen verhot koki pienen tuunauksen, ennen kun oli beiget, viininpun. ja vihreät verhot jotka ei ton uuden maton kanssa käyny oikein yksiin.
Tilasin sitten naruverhot ja nappasin vihreät ja punaset verhot pois, ideana että matolla ja verhoilla olis jotain yhteistä väreineen ja naruineen:

Ja koska verhot liian kapeat niin nakkasin noi verhohelyt sitten tohon vierelle ettei seinä ihan kauheesti ammottais tyhjyyttään:

Makuuhuoneeseen hommasin tommoset hopeanharmaat vielä noitten ruosteisten kaveriks. Nyt ikkunassa on kaks ruosteista ja kaks harmaata verhoa, käytännössä riittäis yhet kumpaakin. Joudun vetämään verhot aina samalla puolelle kun pidän niitä auki, sillä koirat kun päivystää sängyllä niin repivät siinä koheltaessaan verhot siltä puolen alas dry.gif.

Päiväpeittokin tosiaan joku hetki sitten vihdoin ja viimein saapu, mieluisia koristetyynyjä en oo mistään vielä löytäny.

Halutessaan voi kääntää tummemman puolen:
Bono
Keittiön uudet pöytäliinat..

sipa
Otin sit keittiöstä olkkaariin päin yhden kuvan..

Esmo
Mun kodin uusi lime-piristys. Tässä Vallilan Muutto-kangasta seinällä ja ikkunassa:

abc
Kerrankin kiva kuvakulma Sipan köökistä. Nyt näkee kunnolla millainen se on smile.gif .

Rupesin oikein tarkoin kuvaa tutkailemaan ja ihmettelin, että mitkäs valopisteet Sipa on olkkarin pöydän alle hankkinut biggrin.gif . Mutta Bonohan se siellä tiirailee. Onneks hokasin, muutoin olisin kysellyt, että missäs Bono biggrin.gif .
abc
Ja tietenkin sitten taas unohdin sen oman juttuni. Mulla on keittiön kaapit jo seinillä. Nyt rupee jo hiukkasen tuntuu siltä, että piankin on tää remppa-aika taakse jäänyttä elämää. Kaapistojen ovet, laatikostot puuttuvat. Niin myös putkimiehen käynti, mutta tiedossa on, että ylihuomenna ja sit vielä sähkömies. Koskahan hän sitten mahtaa tulla, siitä ei olekaan tietoa.
sipa
LAINAUS(abc @ 24.2. 2009, 16:31) *
Kerrankin kiva kuvakulma Sipan köökistä. Nyt näkee kunnolla millainen se on smile.gif .

Rupesin oikein tarkoin kuvaa tutkailemaan ja ihmettelin, että mitkäs valopisteet Sipa on olkkarin pöydän alle hankkinut biggrin.gif . Mutta Bonohan se siellä tiirailee. Onneks hokasin, muutoin olisin kysellyt, että missäs Bono biggrin.gif .

Jesatas kaikki säkin näät.. laugh.gif Mä en itse edes huomannut et Bono makaa tuolla.. rolleyes.gif Yhdessä toisessa kuvassa se kerkiskin jo soffalle makamaan.. kun otin parvekkeen ovelta keittiöön päin kuvaa..
Annelinne
Nonniin! Nyt on tehty sit remppa vessaan ja tässä tulis kuvia.

Ennen:

Jälkeen:

Olen enemmän kuin tyytyväinen! Ei tarvinnut edes vaihtaa lattialaattoja, kun halusin kokeilla kaakelimaalausta. Myyjä oli hieman skeptinen, että kaakelimaali ei sovellu lattiakaakeleille. Sitten Tikkurilalta sanottiin, että tavallinen lattiamaali käy - tai ei ne sitä taannut että käy, mutta kehoittivat kokeilemaan jos pokkaa riitää rolleyes.gif Joten minähän kokeilin ja tuli aivan loistava! Maali maksoi parikymppiä ja oli helppo laittaa, joten kyllä makso vaivan. Olis ollu paljon suurempi työ ja kalliimpi jos olis laatat vaihtanu.

Esmo
^Ihan mun makuinen vessa! Kiva smile.gif
Annelinne
^ smile.gif Harmillisesti kuvasta ei oikeen erota, että tuo pöytä on oikeesti semmosta massivitammea, neljäsenttiä paksua levyä. Se on ihan sairaan hienoa materiaalia, jotenkin niin ylvästä. Olin vähän kranttu, enkä löytänyt mistään valmiista kuvastosta sopivaa kylpäärin pöytää meille, joten me tehtiin sitten tuo alusta asti itse. Ja kyllä kannatti.

Mulle on tärkeetä, että saa mitä haluaa, eikä tyydytä vain johonkin mikä on helposti saatavilla. Hiukan kannattaa nähdä vaivaa, nauttii paljon enemmän sitten lopputuloksesta smile.gif
sipa
^ Wautsi kylläpäs tuli hyvän näköinen vessa.. thumbup.gif
wiputar
Täällä tapahtui eilen kummia. Minä meinaan luovutin makuuhuoneeni koirien käyttöön ja muutin sänkyni kanssa olohuoneen nurkkaan. Tämä siksi, että Jalo tuppaa kajoamaan petivaatteisiin kun jäävät itekseen. Enkä halua, että tuo syö mun, vasta reilun vuoden ikäsen sänkyni kokonaan.

Tuo iso lattiatyyny tulee ehkä jonnekin kohtaa olohuonetta. Jouduin järjestämään olohuoneenkin uusiksi, että sain sängyn mahtumaan ja nyt tuo on vielä vähän vaiheessa. Ison tietokonepöydän jouduin pistämään pois ja nyt on hakusessa joku pienempi.

Eilen lähdettiin muutostöiden jälkeen käymään kaupassa ja kun tultiin takasin niin johan oli Jalo porannut sohvaan reijän rolleyes.gif
Että taisin juuri oikeaan aikaan siirtää sänkyni pois tuon pedon hampailta laugh.gif. Tuon sohvansa saa mun puolestani syödä vaikka kokonaan jos niikseen on smile.gif
abc
Toi oli varsinainen onnen temppu, että onnistuit vaihtaa kalusteet silleen, että syöntiin lähti se vähemmän miellyttävä huonekalu rolleyes.gif . Harvoin ne ajoitukset noin nappiin osuu.

En tiedä minkä kokoista tietsikapöytää haet tai kuin suuri se entinen on, mutta tää minkä itselleni ostin, on minusta hyvän kokoinen ja kevyt. Sotkasta ostin ja alle 50e ja tietsikan lisäksi mahtuu joku tarvittava paperikin koneen viereen. Edellinen kirj.pöytä oli mulla kivan kokoinen, kun oli vieläkin pienempi, mutta siihen leveyteen ei enää mitään lappusta tietsikan lisäksi laitettu ja siksi se onkin paljon parempi ompelukonepöydäksi.

Ja kyllä se niin on, että kun yhtä kalustetta rupeet siirtelee toiseen kohtaan, niin sitten ne on muutkin kalusteet järjesteltävä uusille sijoilleen, että sointuvat sopuisasti keskenään smile.gif .
wiputar
Ja tämän päiväisen kauppareissun aikana Jalo oli jatkanut siitä, mihin eilen jäi rolleyes.gif

Joku pikkunäppärä tietokonepöytä on tosiaan haussa, mutta kun mun pitäis ihan ensiksi päättää tulevan pöydän väri. Olohuonehan on tätä nykyä täynnä sen kymmenen eri sävyistä pyökkiä, mutta jotenkin tumma pähkinä miellyttää omaa silmää. Mene ja tiedä. Tulevalta pöydältä vaadin laatikostoa ja sitä, että siihen mahtuu tosiaan joku lunttilippulappu koneen vierelle. Tulostimelle ja monitoimikojeelle mulla on ainakin väliaikanen ratkaisu. En kyllä haluaisi moisia rakkineita samalle pöydälle itse tietokoneen kanssa.
abc
Hakemiseksi menee sopivan löytämiseksi. Mahdollisuudet olis suuremmat, jos kerralla vois koko huoneiston kalustaa ja sehän ei juuri ole mahdollista, ellei pankkitili notku euroista.

Minäkin olisin halunnut laatikoston tähän uuteenkiin pöytään, mutta ei vain ollut. Pähkinäsävyinen kuitenkin. Tosi kirjavaa mullakin ja juuri siksi, kun värisävyjä on hiukan joka aikakaudelta biggrin.gif .

Ja täytyy sanoa, että silloin, kun jotain sopivaa on hakemassa, niin vuoren varmasti ei juuri sen tapaisia tuotteita löydy, ei ainakaan edullisesti.
Mulla on aika lähellä noita kalustekauppoja ja aika montakin ja niissä olen aika usein läpikulkukierroksia tehnyt, kun itsekin hain pitkään edes lähes sopivaa kalustetta. Sellaisella kierroksella mulla tv-tasokin sattui kuin vahingossa silmään.

Tsempit sulle, että löytäisit sen sulle sopivan tietsikapöydän.
wiputar
Mä mitään uutta tietsikkapöytää ihan heti tarviikaan. rolleyes.gif
Kun vähän käyttää älliä, niin moni ongelma ratkeaa kuin itsestään laugh.gif
Aamulla vähän pyörittelin ton ison pöydän osia ja *kliks*. w00t.gif
Saahan niitä aseteltua muutoinkin kun mitä olivat, kun vaan vähän vaivautuu pyörittelemään ja ajatuksella käymään pöytälevyn alla olevia ruuvin reikiä läpi.

Eli tällä hetkellä olohuone näyttää tältä....

Eteisen ovelta:

Keittiön ovelta:

Tyttöjen huoneen ovelta:

Tää nahkajakkara on semmonen, mikä aikoinaan ostettiin mun huoneeseen kun olin 9- tai 10-vuotias biggrin.gif.
Äitin miesystävä istuu siinä aina kun on täällä, eli en voi hävittää tuota:

Ja sitten mun makuu"soppi":

Tuolla sängyn luona on vielä vanhat olohuoneen verhot ja ton jakkaran takana uusi. En uskaltanut ostaa keväällä kun yhden kun en tiennyt kuin tuo tänne sopii. Ja nyt en ole sitten saanu aikaseks ostaa sitä toista, liekö noita vielä Jyskissä on?

Lis. Ja noihin kehyksiin on hakusessa jotkut ihan kunnon kuvat...

Lis. 2 Yksi nurkka jäi kuvaamatta kun kamerasta alko patterit hyytymään, mutta siellä töröttää vaan irstaan näkönen vitriini ja pyykinkuivausteline biggrin.gif
sipa
^ No on teillä iso olkkari.. kun vertaa meidän pieneen persläpeen.. ohmy.gif mä laittaisin tohon sängyn viereen sermin, se jakais kivasti viellä olkkarin kahtia, ja olis sullakin omaa rauhaa.. Kivan näköistä teillä..

Sulla onkin turhan lyhyt matka parvekkeelle.. ja tupakkitossutkin tossa niin kivasti töröttää.. biggrin.gif Kaikki tuommoiset mä nään, kun omat tossut on kans nyt ihan tyhjän panttina siellä oven luona odottamassa.. Käynhän mä kukkia kastamassa, et tarviin mä ne silloin jalkaan..

edit.. piti viellä sanoa että pojatkin olivat käpertyneet soffalle, mutta ovat maastoutuneet niin hyvin että en ekana edes huomannut..
wiputar
No mä jouduin ton olohuoneen mittaamaan kun meillä oli huonekalutietoutta koulussa ja piti suunnitella omaan olohuoneeseensa kalustus mittasuhteessa 1:20.
Tää olohuone on 27,7 neliöö, eli melkein pienen yksiön kokonen laugh.gif.

Mä luulen, että sermi saattais pimentää liiaksi olohuonetta kun ei ikkunoista pääsis valoa sisään smile.gif
Toistaseks oon ainakin kokenu saavani olla ihan kaikessa rauhassa ja jos alkaa joskun ahistamaan niin muutan takasin tonne "koiran koppiin" biggrin.gif
abc
thumbup1.gif , noin sitä pitää Wiputar. Rakennella vanhasta uutta ja saada tehdyn vielä näyttämään hyvältä.
Hiukan samaa mallistoa oleva nahkatuoli mullakin. Ja täytyy sanoa, etten minäkään raaski siitä luopua. Kalusteena aivan ihana, kun passaa monenlaiseen tilaan ja miellyttävä tuoli istuttavaksi. Ainoa mikä mua nykyisin rassaa on, etten tahdo päästä tuolista vaivatta jaloilleni.
Turunen
Mä tarvitsisin apua mun olohuoneen sisustukseen, en tahdo saada siitä millään miellyttävää, vaikka sohvaa ja kirjahyllyjä miten pyörittelisi paikasta toiseen... dry.gif Ja mun keittiö on varmaan yhtä iso tai jopa suurempi kuin Wiputaren olohuone, siellä sopisi vaikka pitämään tanssit w00t.gif Ainoa ongelma tuossa talossa on ettei siellä ole makuuhuoneessa yhtään kaappia! blink.gif
Hugis
Mäkin jouduin ostamaan itselleni vaatekaapin muuton jälkeen, vanhoissa taloissa harvoin on paljoa kaappitilaa.
wiputar
Mullakaan ei ollu tuolla pikkumakkarissa vaatekaapia, mutta noissa kahdessa isommassa on smile.gif

Mä tuunasin eilen eteisen vaatekaappia kun pienimmästä kaapista irtos ylin sarana ja ovi repsotti melko pahasti ajatellen sitä, että se olis joku kaunis päivä pudonnu lasten varpaille. Otin oven pois ja laitoin nyt koirien vermeitä siihen roikkumaan. Lasten toppahallarit kun ei luonnollisestikaan pituutensa puolesta talviaikaan tohon mahdu. Kesällä taasen koirat ei tartte takkeja, jolooin lapset voi laittaa omia takkejaan tohon niin ei tuulikaappi tursua niin pahasti.
Täyttö on hyllyjen osalta vielä vaiheessa kun en ole saanu kahta tommosta mustaa koria, jotka on nyt mulla muussa käytössä. Mutta ne ajattelin laittaa tohon luomaan yhtenäisyyttä. Kaapin alaosa huutaa tyhjyyttää, mutta kattoo nyt mitä siihen keksis.
Eteisestä tuli kaikenkaikkiaan valosamman olonen kun on yks iso pyökkiovi vähemmän smile.gif

sipa
^Noita avokaappeja ne Toi sopii kun ei ole enempää, mä en tykkää jos kaikki kaapit olis ovettomia..

Mä tilasin Anttilasta olohuoneseen maton se maksoi 25€ se on selainen silkkimaton tyylinen ohut ja kevyt.

s-ml
^ meillä on ihan sama matto ja tuon värisenäkin. Silkinkiilto on kylläkin häviämässä koirien tuoman kuran alle smile.gif Ostin tuon maton keväällä.
Esmo
Mulla alkaa koti tosiaan olla viittä vaille valmis smile.gif Tässä jotain vanhaa ja uutta. Laitoin vanhan keittiön kuvan mukaan, kun siinä näkee isointa eroa. Asunnossa laitettu oikeastaan kaikki pinnat uusiksi. Ja uuteen kotiin on ollut pakko hankkia uusia kalusteita, koska vanha koti oli niin pieni...

--->

Esmo
Vielä kuvat uusista kaapeista. Senkki kutsui minua alennusmyynnissä smile.gif Siellä mm. nukkuu lasioven takana mun rakkaat enkelikoirat.

Ja eteisen kaappi on Ikeasta. Ihastuin ajatukseen kyseisestä kaapista, koska "täytteet", rungot ja ovet sai valita itse. Päädyin ottamaan tuollaisen vähemmän syvän tuohon reunaan, jotta kulkuväylä olkkariin ei tuntuisi ahtaalta. Vielä vaatii saranat säätöä ja toinen kahvakin puuttuu. Mutta tulkoon nyt kaikki kuvat kerralla smile.gif

Esmo
Vielä löytyi tällaiset mistälähdettiin- kuvat:

Siiri ja Siirin uusi fleecepeitto:
sipa
^ Hyvän näköinen toi keittiön apu työtaso ja lattia on just mun makuun, tummat ne pitää olla. onko ihan parkettia vai laminaattilattiat.. Paljon ootkin saanuut aikaiseksi.. ja niin hyvän näköistä on että.. thumbup.gif

Siiri niin onnellinen omalla paikallaan soffalla.. wub.gif
tizzian
Kivan näköistä esmolla smile.gif

Mulla on periaatteessa kaikki nyt toisenlaista, mutta sattuneista syistä en viitsi sisustuksesta kuvia laittaa. Aika miesmäinen jostain kumman syystä biggrin.gif mukavaa vaihtelua tällaiselle samoja romuja ikuisuuden tuijotelleelle!

Ps. Akvaario on kiva mutta mitä sille pitää tehdä?! unsure.gif Sinnekin tahtois lisää kasveja biggrin.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.