Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Väsyttääkö?
Puskaradio > Puskis > **OFF TOPIC**
Summer.
Oletko väsynyt? Onko tullut valvottua? Minä olen erittäin kroonisesti väsynyt. Krooninen väsymykseni alkoi jo 1.5 vuotta sitten, kun aloitin lukion. Näiden vuosien aikana nukun arkena keskimäärin 5-6 tuntia, ja minulla se ainkin tuntuu. Rakastan nukkumista ja vaadin pitkät unet. Nykyään en varmaan itse edes enää tunnista väsymyksen oireita, paitsi silloin kun yöunet < 5 tuntia sleepy.gif Silloin oireita ovat lievä pahoinvointi ja päänsärky jne... Minulla on epäsopiva vuorokausirytmi, mutta korjaus ei ole ihan helppoa. Esim. viikonloppuisin saatan mennä nukkumaan 2-3:kin välillä ja herätä vasta joskus 12 maissa. Tämä taas aiheuttaa syvää inhoa itseäni kohtaan confused.gif Noh, onneksi korjaan vähitellen tilannetta ja yritän raivata arkenakin nukkumiselle vaikka väkisin aikaa, sillä jossain se raja tulee vastaan kuitenkin. Olen kuitenkin itsekin vähän ihmetellyt, miten jaksan silti vain arjen kaaoksen läpi blink.gif Jos saisin vurokauteeni ylimääräisä tunteja, ne menisivät (epäilemättä) nukkumiseen.

Jos aiheesta on jo ollut keskustelua, niin laittakaa ihmeessä linkki, niin saadaan tämäkin siirrettyä sinne. minä kun olen niin huono hakemaan näitä aikaisempia keskusteluja rolleyes.gif
<Iida>
Väsyttää paljon ja aina! Olen nyt ottanut itseni niskasta kiinni ja yrittänyt nukkua joka yö vähintään 7 tuntia, mutta ei siitä ole ollut kauheasti apua ainakaan kuukauden aikana. Koulu väsyttää ihan hulluna, onneksi ei tarvitse kirjoittaa vielä ylioppilaaksi. Nytkin tuntuu, että on liikaa hommaa jaksamiseeni nähden.

Onneksi ohjelma vähän helpottuu, kun kulutan lukion penkkiä vielä vuoden verran.
Swi
Ei oikeastaan. Ainakaan paljoa.

Tarvitsen aika paljon unta, ja yritän nukkua arkisin aina väh. 8 tuntia ja ihan kivasti olen tässä onnistunutkin. Viikonlopun unirytmi on asia ihan erikseen biggrin.gif

Silti aamulla kun herään kuudelta (jos alkaa kahdeksalta) väsyttää. Ja usein haukottelen vielä koulussakin aamutunneilla. Eri jaksojen vaikutukset näkyy selvästi, esim. jos menee melkein joka aamu kahdeksaksi, siihen tottuu, mutta jos alkaa joinakin päivinä myöhempää, niin sitten kahdeksan aamuina väsyttää enemmän yawn.gif

Nukkuminen on kivaa... happy.gif
Lempo
Väsyttää. koulu ja harrastukset painaa päälle. Kohta loppuu soitto ja sitten on stressi poissa blush.gif
Nukun yleensä aika paljon, viime yönä melkein 13 tuntia thumbup.gif
Hiipivä Siiseli
Tässä jaksossa olen ollut tosi hyvin levännyt. Kursseja oli 5+vanhat, eli osa päivistä oli naurettavan lyhyitä.. Kaksi kertaa menin kahdeksaan ja loppuina aamuina kymmeneen, eli nukuttua todella tuli. Vielä, kun joka ilta pyrin menemään kymmenen aikoihin nukkumaan, niin ah, miten kauan sain koisia! Ensi jakso vaan vähän pelottaa, sillä kaikki palkit yhtä lukuunottamatta ovat täynnä, eli kymmenen aamuja on vain yksi, ja päivät ovat muutenkin pitkiä. Vielä, kun pitäisi ehtiä harrastaakin, saattaa tulla aika rankkaa..

Olen itse myös sellainen, joka rakastaa nukkumista. Stressaan jo valmiiksi, jos tiedän, etten saa nukkua tarpeeksi.. Joskus herään aamuyöllä jostain syystä, ja sen jälkeen valvonkin sitten lähestulkoon siihen asti, kun herätyskelloni soi - jonka jälkeen nukahdan välittömästi. Vihaan sellaisia öitä, sillä silloin olen rättiväsynyt koko päivän. Päikkäreitä en kuitenkaan uskalla nukkua, sillä sitten taas seuraavana yönä en saa nukuttua. Välillä tuntuu, että teen tästä nukkumisesta ja sen puutteesta vähän liian suuren numeron rolleyes.gif
australianpaimenkoira
Nämä pari kolme viikkoa on väsyttänyt koko ajan, eikä keskittyä juuri ole jaksanut. Stressi on nyt eli siis koeviikko, joten on ollut jo pari päivää sellaista, ettei vaan ajattele koska pääsis nukkumaan. Kaheksalta jos kouluu alkaa, niin oon ne pari ensimmäistä tuntia rättiväsynyt, kun oon tottunut taas meneen joka päivä yhdeksään, kuten seuraavassakin jaksossa.

Taas alkoi nukuttamaan kun tällaisia ajatteli... sleep.gif
Ninnura
Väsyttää jatkuvasti, joka johtuu osittain siitä, että mulla on kauhee stressi ton koulun takia. Iltasin en millään meinaa saada unta kun joko jännitän kokeita tai mietin, että kaikki läksyt on tehty...... Voin vaan kuvitella millasta mun nukkuminen on sit abi-vuonna rolleyes.gif
mikkis
LAINAUS(*Dalmatian* @ 1.2. 2008, 20:50) *
Oletko väsynyt? Onko tullut valvottua? Minä olen erittäin kroonisesti väsynyt. Krooninen väsymykseni alkoi jo 1.5 vuotta sitten, kun aloitin lukion. Näiden vuosien aikana nukun arkena keskimäärin 5-6 tuntia, ja minulla se ainkin tuntuu. Rakastan nukkumista ja vaadin pitkät unet.

5 tuntia kuulostaa todellakin vähältä, etkö mitenkään onnistu varaamaan enemmän aikaa nukkumiseen? Tai vaikka pienten päiväunien ottamiseen? Itse yritän nukkua vähintään 7 ja puoli tuontia yössä, mutta mielelläni nukun paljon pidempäänkin.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.