Hugikselle, anna Helmin olla Helmi

. Mutta tietty, jos muutoksia jotain tahdot, niin voisit vaikka muuttaa jotain oman lähtötapasi kanssa, joko sanoin tai teoin. Jokainen koira on yksilö ja niiden kanssa on ne omat niksinsä löydettävä.
Kerran eräs naapuri oli sakemanninsa kanssa "pulassa" aina, kun hän lähti lähikauppaan ruokaostokselle. Koira suorastaan huusi ja ulvoi koko ajan, kun omistaja valmistautui kaupalle. Samaa mekkalaa ei pitänyt silloin, kun omistaja oli lähdössä luennoille yliopistoon. Talossa oli huonot äänieristeet ja pistin merkille, että likka puheli koiralle aivan eri tavoin kauppaan valmistautuessaan mitä luennoille mennessään. Koirat osaa melko hyvin yhdistää asioita ja reagoivat niiden kautta.
Ja kotona mulla on toisenlainen esimerkki. Koira joka kauppareissullani (20min.) ehtii repiä lehtiä lattialle, pureskella kyniä, jos on yltänyt pöydältä sellaisen ottamaan, pureskelee kaktustani, mutta ei tee yhtään mitään, kun olen kauemmin aikaa kotoolta poissa. Olenkin miettinyt, että mistä se hiffaa, että meen vain kaupalle, kun lähtö toimenpiteeni ja vaatteet ovat aina samat kaupalle tai muualle mennessä. Mitään sen suurempaa havaintoa en ole tehnyt kuin sen, että kun lähden pidemmille asioille, niin silloin otan myös pikkuriikkisen olkalaukun, mihin saan rillit ja muut tilpehöörit mahtumaan. Ja nähtävästi tuo olkalaukku on se, mikä kertoo Miralle, etten ihan hetkeen takaisin tule. Muita syitä en ole itse keksinyt.
Eli tänäänkin se oli taas mitään tekemätön poissaollessani, vaikken muistanut edes kaktuksiani korkeammalle nostaa, kun lähdin kaupungin keskustaan asti asioille.
Mutta koska tää ketju on valittamista varten, niin kyllähän sitäkin on

. Hiivatin, hiivatti, kun en nyt tiedä syyttäisinkö koiraa vai itseäni, mutta mun sormustin on kadonnut. Jo eilis iltapäivän sitä etsiskelin. Osaanhan toki neuloa ilman sormustintakin, mutta mä en vain tykkää siitä, että multa katoaa kamat (pienetkään) niin, etten tiedä minne ne ovat joutuneet.