Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Vatutus ketju..
Puskaradio > Puskis > **OFF TOPIC** > Niitä, näitä, tiilenpäitä...
Sivuja: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16
tizzian
^ Kyllä se tulee muutenkin mieleen, mutta tuossa kohtaa pienen omantunnonpiston kera biggrin.gif
Jos nykyiseen ruokavalioon vertaa niin miltei mikä vain on parempi. Ei ole juuri tullut pidettyä ruokatunteja töissä eikä laitettua ruokaa kotona.
Mutta sanoisin että keväällä vielä toteutunut salaattivoittoinen ruokalinja oli ehdottomasti parempi ja tuntui paremmalta. Siitä vain on niin helppo lipsua.
Eikö noin niukka hiilarimäärä ole jo epäterveellistä? Muodostuu liene ketoaineita vereen vai olenkohan nyt taas ihan väärillä jäljillä? Diabeetikkona kun niiden välttäminen on yksi seikka mihin pyritään.
LaRa & Olli
LAINAUS(tizzian @ 25.2. 2011, 10:19) *
Eikö noin niukka hiilarimäärä ole jo epäterveellistä? Muodostuu liene ketoaineita vereen vai olenkohan nyt taas ihan väärillä jäljillä? Diabeetikkona kun niiden välttäminen on yksi seikka mihin pyritään.

Kyllä olet ihan oikeilla jäljillä. Ketoaineita nimenomaan ja näin ei-diabeetikkona tuo ketoosi on ihan tavoiteltu tila. smile.gif

Kaikille noin tiukan niukat hiilarimäärät ei kuitenkaan sovi ja vähähiilarisellakin pitää tottakai kuunnella omaa kehoa ja sen reaktioita. Toisille nuo ns. Atkinsin dieetin induktiovaheen hiilarimäärät sopii ja toisille 50-100g on sopivampi. Meille noi erittäin niukat on sopineet vallan mainiosti ja olo on heti paljon parempi, ja virkeämpi kun on kunnolla ketoosin puolella (eli keho tuottaa ketoaineita).

Kopsasin tuohon alle vielä tuolta KarppausWikin puolelta selostusta ketoosista. Jos tarkemmin tahtoo asiaan perehtyä, niin perässä vielä linkki Wikipedian artikkeliin. Tulihan noista enemmänkin lueskeltua matalien hiilareiden vaikutuksesta elimistöön ennen kuin 7 vuotta sitten aloiteltiin ja tultiin lopulta siihen tulokseen, ettei ihminen niitä hiilareita lopulta mihinkään tarvitse, kun ovat vain nopeasti käyttöön (ja varastoon) otettavaa energiaa. Joidenkin kokemusten perusteella raskaan liikunnan yhteydessä nautituista hiilihydraateista saattaa olla hyötyä suorituksen kannalta ja onhan se ihan järkevääkin, ettei tarvitse kehon varastoja alkaa muuntamaan lihasten tarvitsemaan muotoon (ketoaineet) vaan energia saadaan nopeasti syödyistä sokereista.

LAINAUS(http://karppaus.info/wiki/index.php?title=Ketoosi)
Ketoosi aineenvaihdunnallisena ilmiönä
Veren insuliinipitoisuuden laskiessa ja glukagonipitoisuuden noustessa elimistö siirtyy ravintoaineiden varastoinnista varastojen purkuun. Elimistön tärkein tavoite on pitää aivot toimintakunnossa, eli taata aivojen ravinnonsaanti. Aivot voivat käyttää ravintonaan sokeria (eli glukoosia) ja ketoaineita, mutteivät rasvoja tai proteiineja, sillä ne eivät verraten suurikokoisina molekyyleinä pääse veri-aivoesteen läpi.

Kun elimistön hiilihydraattivarastot hupenevat, alkaa maksa muodostaa vapaista rasvahapoista ketoaineita. Samaan aikaan elimistö valmistaa glukoosia itse mm. proteiinista, joten aivojen energiansaanti on hyvin turvattu myös ketoosin aikana.

Ketoosin tunnistaa imelänhajuisesta hengityksestä, joka johtuu muista ketoaineista syntyneestä asetonista. Koska elimistö ei voi käyttää asetonia hyödykseen, se eritetään kehosta virtsan ja hengityksen mukana. Ketoosille on tyypillistä myös näläntunteen voimakas vähentyminen, josta on laihduttajalle merkittävä apu.

Ja vähän tieteellisemmin selitettynä Wikipediassa
Turunen
LAINAUS(tizzian @ 25.2. 2011, 08:05) *
^ Johtuuko vaan viljatuotteista vaan ihan vaan hiilarien määrän kohoamisesta? Täytyy juu miettiä asiaa. Itse sain selän ja niskan kipeäksi kun nukuin sattuneista syistä aivan liian ohkaisella patjalla lattialla. Täytynee käydä jossakin kohtaa avaamassa jos ei tokene.
Sulla on sitten aika pitkä ajomatka edessä - ihan kun meidän mökkimatka. Toivottavasti on mukavaa musiikkia ja toimiva auto & rauhallinen liikennevirta. smile.gif

Varmasti molemmista, mutta todennäköisesti enemmän viljoista.
Matka meni hyvin kun lähdin aikaisin aamulla ajamaan, ennen hiihtoloma ruuhkia.

Väsyttää, mutta ei malta mennä nukkumaan lookaround.gif
kippax
Mun kohdalla tuntuu murphyn laki viihtyvän liiankin hyvin dry.gif Olen saanut liitosta yhdet päivärahat ja odottelin että millon postiluukusta kolahtaa toiset laput joita saan alkaa täyttämään. Ei kuulunu lappusia joten otin yhteyttä liittoon ja yllätys yllätys, mun nimellä ei löydy mitään tietoja blink.gif No tänä aamuna saa liitossa joku ystävällisesti selittää miten mun tiedot voi kadota tai olla olematta jos olen jo yhdet päivärahat saanu. Ja entistä selvemmäksi on todellakin käynyt se, että olen oikealla tiellä, kun alaa olen vaihtamassa smile.gif
sipa
^Aika outoa.. unsure.gif Miten ne voi muka hävitä jos sulle on jo kerta maksettukin.. Sulla kyllä on todella moukan tuuri noissa asioissa.. Toivottavasti asiat selviää..
kippax
Jatkoa mun murphyn lakiin joka seuraa mua tässä liittoasiassa. Soittelin sinne ja siellä kerrottiin että laput on lähetetty, mutta kun ne ei edelleenkään ole tulleet minulle asti. Nyt luvattiin laittaa ne uudestaan tulemaan. Virkalija arveli että olisiko postissa kadonneet tai menneet väärään osoitteeseen. Eikä paljoa ilahduttanut tieto, että postilaiset ovat marssineet toimipaikoistaan ulos ja postin jakelu takkuaa tai siirtyy vuorokaudella. wacko.gif Olen edelleen sitä mieltä että ehtii lehti tulla koivuun ennen kuin ovat laput tulleet, elleivät ole mua toistamiseen taas hukanneet. blink.gif
sipa
^ Mulle kävi vähän samoin, täytin laput ja lähetin Loimaalle, mut sitten ei rahoaja tullutkaan.. Soitin sinne ja kyselin tilannetta, eivät kulemma ole saneet kirjettäkään multa, oli hävinnyt matkalla.. ohmy.gif Nainen siellä sitten kyseli että onko mulla netti ja sanoi että on, ja pyysi mua laittamaan sähköisenä sen hakemusken.. Minähän menin siltä istumalta koneelle ja Loimaan sivuille ja kirjauduin sinne ja laiton hakemuksen ja lähetin.. Seuraavana päivän mua vielä kaiveli se että oliko varmasti mennyt perille, että mun oli pakko soittaa ja tarkistaa biggrin.gif Olihan se mennyt ja oli käsiteltykin ja maksuun tuli seuraavana aamuna, nyt käytän vallan tuota sähköistä, kun postin jakelun ei aina voi luottaa, ja on sit kiva olla ilman rahaa..
Turunen
Noi liiton asiat kyllä laittaa suututtamaan... dry.gif alkuviikosta tuli kirja että tarvitsevat palkkatodistuksen, vaikka jo laitoin heti ensimmäisen hakemuksen kanssa menemään, mutta se ei kelvannut niille, oli jotenkin vääränlainen... sleepy.gif Saa nähdä joka kohta saisivat päätöksen tehtyä, johan tässä olen 1,5 kk ollut työtön ja alkaa rahat olemaan aika lopussa... Tosin epäilen että en saa paljon mitään rahaa viime kuulta kun sain lomakorvaukset vasta silloin työsopimuksen jo loputtua confused.gif
Ja laskuja tulee vain koko ajan lisää... uusin tänään kun tuli poliisilta kirje, tuli ajettua hieman liian lujaa kameraan ja tuloksena elämäni ensimmäinen ylinopeussakko dry.gif vauhtia oli 59, 50 alueella.
sipa
^On se kumma kun jokaikisellä tuo palkkatoditus tulee bumerangina takas, Sandylle tuli ekana ja sit mulle ja monelle muullekin on tullut ja nyt sulle, miten se voi olla noin vaikeata, palkkakonttorissakin luulis tietävän että minkälainen se tulee olla, mutta ei.. blink.gif
Lydia
Flunssa thumbdown.gif
Toivottavasti menee pian ohi.
kippax
tietokone ollu pois pelistä jo vähän aikaan. Huomasin miten riippuvaiseks sitä on tullu tietokoneesta ja miten olis hankalmapaa jos ei nettiä olis. Tuntuu että nykyään joka asia hoidetaan netin kautta ja oletetaan että ihmisillä on tietokone.
sipa
LAINAUS(Lydia @ 27.3. 2011, 11:19) *
Flunssa thumbdown.gif
Toivottavasti menee pian ohi.

Kuin myös täällä, eilisestä asti aivastellut ja niistänyt.. cray.gif Sainkohan lauantaina kylmää kun oltiin ulkona koko päivä, ja istuttiin aurinkoakin ottamassa vähän aikaa..
Lydia
^No höh confused.gif Malta nyt levätä kunnolla, niin menee ohi.
sipa
LAINAUS(Lydia @ 28.3. 2011, 09:43) *
^No höh confused.gif Malta nyt levätä kunnolla, niin menee ohi.

Kumma kun se flunssa hävis johonkin.. Aamun jälkeen ei ole tavinnut aivastella eikä niistää..Se oli sellainen pikaflunssa taas vaihteeksi.
Wupsu
paljon laskuja ja vähän rahaa dry.gif ei ole opiskelijan elämä helppoa... tänään vaihdettiin autoon tuulilasi, kun entisellä ei olisi katsastuksesta läpi päässyt ja se lysti maksoi komeat 230€ onnesta äiti maksoi, muuten meikäläinen olisi ollut kaulaa myöten k*sessa dry.gif
sipa
Eilen pääsin kirjautumaan tänne ja heti sen jälkeen yhteydet katkes, en päässyt edes ulos kirjautumaan.. Ilmestyi kolmio tuonne alas verkkoyhteyslogoon.. Samutin koneen virrat ja soitin operaatorille ysin jälkeen ja siellä päässähän se ongelma olikin, sanoivat että neljään mennessä (iltapäivällä) on varmaan korjattu.. no ei tarvinnut sit koneelle tulla ollenkaan. sleepy.gif .

Käytin sit tilaisuutta hyväksi ja siivosin.. Pesin jopa kylppärin kaapinkin sisäpuolelta..kukakohan sinnekin oli noin paljon tavaraa kerännyt.. Ihan outoa muutenkin kun ei päässyt tänne, jotenkin oi orpo olo.. biggrin.gif
tizzian
^Kurja pakkovieroitus koneesta! Tuosta tulikin mieleen että oma on operaattorin puolelta toiminut pitkään hyvin, mutta työkiireet ja vapaa-ajan velvoitteet ovat riistäneet kovasti aikaa ja energiaa -ja tuota jälkimmäistä on muutoinkin ollut jo liian niukalti.
Kestovalituksena siis väymys ja epämääräinen olo. Niin ja uutena lisänä työkaverin lähtö firmasta - tietää vain lisää kiireitä ja ainoan naispuolisen juttukaverin katoamista työmaalta. sad.gif
Wanssu
Voi graaaah että ihmiset osaa olla angry.gif Tilitetään kun on huonolta kasvattajalta otettu koira, jonka kanssa ei sitten pärjättykkään, tiedettiin kyllä millainen kasvattaja on, mutta kun se koira piti juurikin saada. Ja olisihan sen joku muu ostanut jos eivät he!
No nyt koira on jouduttu lopettamaan ja kasvattajaa parjataan minkä keretään. Kasvattaja ei todellakaan ole mikään pyhimys, mutta he tiesivät sen ja kaikki koiran ostotilanteessa oli päin peetä, mutta kun se koira piti saada! Kehtasivat vielä sanoa, että ei kasvattajalla ollut niin väliä kun heillä on koiria ennestään...
Ja nyt kun menin asiasta sanomaan, että eikö yhtään kellot kilisseet jne niin nyt on mun omaan napaani sattunut biggrin.gif
Minun jolla ei ole edes ko. rotusta koiraa ja olen tyytyväinen jokaiseen omaan koiraani...
Esmo
Eilen olin lähdössä maastoilemaan heposen kanssa. Heti alkulenkistä sortui tie meidän alta - routavauriot olivat tehneet tiestä onton! Hevosen jalat meni läpi hiekka-autotien pinnan, ja se raukka kaatui polvilleen. Mä tulin sen niskan kautta maahan ja loukkasin olkapääni. Hevosella on polvi auki ja suussa ventti. Lisäksi siltä lähti kenkä... sad.gif

Itse kävin tänään lääkärissä. Murtumia ei ole, mutta jonkun asteen jänne- tai nivelvamma. Pääsiäisen aikaan voidaan vasta ultrata olkapää, nyt se on liian turvonnut. Sain kahden vkon sairasloman, lääkekuurin, kylmähoito-ohjeistuksen sekä käden käyttökiellon... Se on tosi kipeä, jos liikahtaakaan. Hitto, miten huonoa tuuria huh.gif
s-ml
^ Voi kamala! ohmy.gif
Tiet ovat täälläkin pahoin routineet, ja alkuahan tämä vasta. Varmasti hirveä tunne, kun tie häviää alta pois sad.gif Oliko teillä pitkä matka takaisin tallille, saitko apua hevosen talutukseen?

Tsemppiä sinne parantumiseen niin sinulle kuin hevosellekin! Ota troppeja tarpeeksi, ei tarvitse kivusta kärsiä.
sipa
Esmo Hyi kamalaa... Olis voinut käydä pahemminkin... Ei kait hepalta mennyt kinttu, kun noi on pahoja.. Onneksi sentään selvisitte suhtkoht ehjin nahoin..
Hugis
Tsemppiä Esmolle paranemiseen. Meillä routii kans pahasti tie, isäntä kaivoi pakettiauton viime viikonloppuna kahteen kertaan pohjattomista kuopista, jotka vaan ilmestyi pyörän alle. Itse en uskalla nyt kotitiellä ratsastaa, Eerikki on lomalla smile.gif
Lydia
Pikaista paranemista Esmolle ja hepalle.
Esmo
Kiitti tsempeistä. Oltiin onneksi lähellä tallia, joten itsekseen käveltiin takaisin. Hevosella on mennyt haavat umpeen, eikä onnu, joten se selvisi säikähdyksellä. Käytiin Siirin kanssa tallilla parina päivänä loppuviikosta heppaa hoivaamassa ja syöttämässä porkkanoita smile.gif

Itse en ole kunnossa. Lääkekuuria jäljellä pari päivää ja käsi tuntuu muljuvan, kun sitä liikuttaa. Liikerata on kyllä jo laajempi, mutta liian aikaisin tulee kipupiste vastaan edelleen. Saa nähdä kuin käy. huh.gif

No, Siirikin päätti sitten sairastaa kaverina. Sille tuli pissatulehdus ja sai eilen lääkekuurin. Täällä myö otetaan elämä iisisti... mellow.gif
sipa
LAINAUS(Esmo @ 17.4. 2011, 11:00) *
Kiitti tsempeistä. Oltiin onneksi lähellä tallia, joten itsekseen käveltiin takaisin. Hevosella on mennyt haavat umpeen, eikä onnu, joten se selvisi säikähdyksellä. Käytiin Siirin kanssa tallilla parina päivänä loppuviikosta heppaa hoivaamassa ja syöttämässä porkkanoita smile.gif

Itse en ole kunnossa. Lääkekuuria jäljellä pari päivää ja käsi tuntuu muljuvan, kun sitä liikuttaa. Liikerata on kyllä jo laajempi, mutta liian aikaisin tulee kipupiste vastaan edelleen. Saa nähdä kuin käy. huh.gif

No, Siirikin päätti sitten sairastaa kaverina. Sille tuli pissatulehdus ja sai eilen lääkekuurin. Täällä myö otetaan elämä iisisti... mellow.gif

No hö...Siirille myös pikaista paranemista.
kippax
Pikaista paranemista Esmolle ja Siirille thumbup.gif. Noi routakohdat on kyllä aikamoisen kurjia ja niitä tulee takuuvarmasti joka kevät dry.gif
Lydia
Joku taisi jyrätä mun selän yli viime yönä. Oli kiva nousta ylös, kun selkä oli kipeä. Ilmeisesti mun pitää vaan maata koko päivä, kun selkä ei tunnu kestävän istumista. Huomenna ois vielä agikisat, joten toivottavasti tää nyt menisi pian ohi dry.gif
Esmo
Olkapääpäivitystä: ei ole kunnossa. Tapaturmasta on yli 3 viikkoa ja käsi oireilee. Viime viikolla olin ultrassa eikä löytynyt mitään isoa vikaa. Lääkäri sanoi siellä olevan vain turvotusta, joka aiheuttaa kivun ja pisti olkapäähän kortisonia. Sanoi viikon päästä helpottavan. Eilen varasin ortopediajan olkapääspesialistille ja aika meni loppukuuhun. Onpa vielä aikaa toipua. Tai sit ei. Katsotaan kuin käy. huh.gif
Hugis
No johan Esmon tapaturmasta vaiva tuli huh.gif Nuorempana sitä parani kaikista krempoista niin nopeasti. Toivottavasti saat avun, kivun kanssa ei ole mukava elää.

Mua ei harmita mikään paitsi kesän viivästyminen, muutamana päivänä ollut niin kylmää, että toppahousuja on pitänyt kaivaa esiin dry.gif Onneksi tänään on jo vähän lämpimämpää.
kippax
Esmo, olipa kurja juttu. Toivottovasti spesialistin luona selviää mikä olkapäätä vaivaa. Kipu seuralaisena on yksi ilkeimmistä asioista mitä voi olla.
sipa
Joo vaivan Esmo näytti tuosta saavan, tovottavasti kortisooni auttaa, eikä tartteis kipuja kärsiä..Ortopedille on hyvä näyttää että ei jää pysyvää vammaa..

Mua nauratti Hugiksen lausahdus.. "Nuorempana sitä parani kaikista kermpoista niin nopeasti" Ihan kuin olisitte iällä pilattuja vieläkään.. laugh.gif

Juu ja huomasin että tänään on huomattavasti lämpimäpää, kun nyt mittarissakin lukemat + 15 ei varman tarvii tulipukua nyt iltapäivälenkillä.. Sääliksi alkoi jo käymään kukkia ja koivun hiirenkorvia.
kippax
Seinänaapuri juhli kavereineen koko yön suomen maailmanmestaruusjuhlia wacko.gif jonkun kerran tuli herättyä riemunkiljahduksiin ja musiikkiin. Malikka ei oikein ymmärtäny mistä moinen meteli kuuluu yöllä, joten pari kertaa se ärjäs kunnolla. Nyt aamulla sitten kuuluu jumputijump autoista kun ne pyyhkii tuossa tiellä ja näiden talojen välistä.
sipa
Mekin herättiin huutoihin ja lauluun "Ihanaa leijonat ihanaa" Onneksi ei kestänyt kauheen kauaa..

Ite en sit saanut unta kun vatsaa poltti kummallisesti ja aina kun käännyin oikealle kylelle, niin karvasta nestettä nousi suuhun ja jouduin menemään oksulle.. Se pikkasen hellitti, että torkuin vähän aikaan, sitten taas heräsin siihen karvaseen nesteseen kurkussa ja vatsaa poltti.. Ihmettelin että olenko nyt saanut jonkun vatsataudin unsure.gif mutta mulla ei ollut kauheen paha olo, ja sitten fiffasin että mähän paistoin samassa pannussa niin chilimakkarat kuin tavalliset makkarat ja ainakin se raakamakkara josta söin puolet oli imennyt itseensä chilimakkaran rasvoja, ja mähän on kauheen arka chilille, se polttaa sisuksia niin jumalattomasti, eikä kotona ole Litalginiä.. sitä tarvii kysyä lekurista, kun aina joskus saa suuhunsa jotain sopimatonta ja mikään muu ei auta..

Torkuin sitten yli kahdeksaan soffalla, ja kävin Bonon kanssa vesisateessa lenkillä. ja nyt odottelen Vipan testisoittoa, kun lähdetään Lähderannan uuteen S-Markettiin..
s-ml
^ ai, olet chilille noin herkkä, harmi. Chiliä on nykyään jo aika monessa tuotteessa, ja hyväähän se on kohtuudella nautittuna sekä lajista riippuen. Habaneroa en itsekään paljoa pysty enkä myöskään tykkää, jos mikään muu ei maistu kuin tulinen chili. Sain muuten tässä chilikahvia, mutta annoin sen pois. Suklaakahvi on enemmän mun mieleeni kuin chilillä maustettu.

Ja mikä ottaa päähän, tänään ei sitten taas voi koira tehdä hätäänsä, kun sataa. Että se jaksaa tuon temppuilun, oli jo kyykyssä pariinkin kertaa, mutta ei. Taisi tulla vesipisara just silloin hienolle hipiälle. Eikä sen pieneen päähän mahdu, että nopeasti tehden pääsisi äkkiä pois kastumasta sleepy.gif
sipa
^ Juu huomasin sen kerran töissä kun aloin totuttelemaan chiliin niin sain silloinkin kauheat vatsavaivat, niin kauheet että en meinannu päästä terkkarille kävelemään.. Sain sieltä ensin jotain vatsalääkettä joka ei kuitenkaan auttanut, ja pari tuntia myöhemmin hain Litalginiä ja se tepsi aika nopeasti..

Nyt oon huomannut että banaani tekee samaa.. ja mä rakastan banaaneja.. sad.gif

Ai niin piti viel kommentoida Onyn herkkää hipiää.. Luulis joo että pissa tulee äkkiä kun muuten kastuu.. Onneksi Bonolle ei vaikuta muuta kuin jos sataa kaatamalla, silloin se ei oikein halua kävellä..

Mä oon pari ketaa yrittänyt tota suklaakahvia, mutta pidän enemmän normaalista kahvista..muita en ole edes kokeillut.. Vaununaapuri sitä sulklaakahvia on meille joskus tarjoillut..
Lydia
Meillä oli eilen illalla yllättävänkin hiljaista, taisi vain kolme kertaa kuulua ääniä. Ensimmäisen kerran ekan maalin kohdalla. Joko porukka oli jossain ihan muualla matsia katsomassa... tai sitten suurin osa naapureista on virolaisia rolleyes.gif

Niin ja oma jurppis aamulta... Vahingossa raapaisin tms. selässä sijaitsevaa luomea ja voi että teki kipeää. Suihkussakäynti ei helpottanut asiaa yhtään päinvastoin. No suihkun jälkeen siihen laitettiin laastari, pysynee paikallaan paremmin. Ärsyttävää kun ei itse näe miltä se näyttää dry.gif Pitäisi varmaan käydä noita luomia poistattamassa joskus.
Turunen
Mulla lähtee niskasta nahat dry.gif juu-u... se palo ihan kunnolla viikko sitten...
sipa
^ Oletkos muistanut rasvata sitä niskaa.. Toi ei oo kivaa..

Eilen illalla alkoi sit oksetaa uudestaan ja juoksin monta kertaa vessasa tyhjennyksellä confused.gif onneksi helpotti yöksi, että sain nukkua
Lydia
LAINAUS(Lydia @ 16.5. 2011, 16:16) *
Niin ja oma jurppis aamulta... Vahingossa raapaisin tms. selässä sijaitsevaa luomea ja voi että teki kipeää. Suihkussakäynti ei helpottanut asiaa yhtään päinvastoin. No suihkun jälkeen siihen laitettiin laastari, pysynee paikallaan paremmin. Ärsyttävää kun ei itse näe miltä se näyttää dry.gif Pitäisi varmaan käydä noita luomia poistattamassa joskus.

Tänään sitten joku fiksu tökkäsi sormensa kyseiseen luomeen... auts. Ehkä se laastari olisi ollut hyvä laittaa tänäänkin, kun kumartuessa vaatteet hiertävät ikävästi.
s-ml
LAINAUS(sipa @ 16.5. 2011, 10:40) *
Ai niin piti viel kommentoida Onyn herkkää hipiää.. Luulis joo että pissa tulee äkkiä kun muuten kastuu.. Onneksi Bonolle ei vaikuta muuta kuin jos sataa kaatamalla, silloin se ei oikein halua kävellä..

Saat raahata Bonoa perässä?
Tänään lenkillä vesisateessa kengästäni aukesi nauha. Pysähdyin solmimaan nauhoja, Ony hyppäsi viereiselle puistonpenkille kyyristelemään. Sitä inhotti seistä märässä maassa odottamassa. Tosin ei se penkkikään kuiva ollut. Ohiajavilla oli hauskaa, tiedä sitten kumpi oli hassumman näköistä, mun pyllistely vaiko kärsivän näköinen koira penkillä odottamassa emännän nauhan sitomista.
Toisaalta sitten Ony rämpii kaikki ojat ja pulikoi jääkylmissä vesissä. Tehnyt sitä jo pitkään tänä keväänä, mutta sade..se on jotain ihan muuta smile.gif
sipa
^No ei nyt sentään.. biggrin.gif Silloin vain kävellään hitaammin, ihan kuin tunnustellen kastuuko vai ei.. Ei vissiin ole hajuja minkä perään olis kiire sneaky2.gif

Voi Ony.. on varmaan koomisen näköistä tuo penkillä odottelu. laugh.gif
Esmo
Voi Onya wub.gif

Mä odottelen vakuutusyhtiöstä maksusitoumuspäätöstä magneettikuviin. Kävin siis ortopedillä eikä käsi ollut senkään mielestä kunnossa. Eri asia on sitten kuntoutetaanko sitä jumpaten vaiko joutuuko johonkin muihin toimenpiteisiin. Jännätään...

Nyt oon lisäksi kamalassa flunssassa. Lämpöä, nuhaa, yskää ja kurkku niin kipeä ettei tule ääntä. Oon kohta menossa lääkäriin - josko tästä joutuu ihan puhekieltoon ja lääkekuurille... Hitsi, että on kamala olo sad.gif
Lydia
Perjantaina poskihammasta särki, eikä samalle päivälle saanut enää aikoja. Siispä lauantaiaamuna herättiin päivystykseen. Reikähän siellä oli ja se paikattiin.
tizzian
Väsymys..väsymys...zzzz....jaa että töitäkin pitäisi tehdä?! Palaileva selkä-, niska- ja päänsärky...asuntoautojen vuokraushinnat..korkeat verensokerit jne..juu-u...no onneks on vajaa työviikko..huomisen kun jaksaa vielä.
Esmo
Ihan vaan semmoista, että olkapäästä löytyikin magneettikuvien kautta melkoiset vammat... sad.gif Paljon pieniä vammoja, joiden lisäksi se on asettunut sijoiltaankäynnin jälkeen väärään kohtaan, nivelkuopan takaosaan. Sen vuoksi olkapää muljuu ja tuntuu lähtevän sijoiltaan. Hoitona leikkaus, joka tehdään 3.8 ortopedin palattua lomalta unsure.gif Leikkaus on mun vikalla kesälomaviikolla, joten mä lomailenkin sit pitkään. Ortopedi arvioi sairasloman pituudeksi 4-6 viikkoa.
Lydia
No höh, toivottavasti leikkaus onnistuu hyvin.
Turunen
^^ Onneksi syy kipuiluun löytyi, toivottavasti leikkaus onnistuu hyvin ja olkapää paranee.
Mulla iskee kesäisin hyvin helposti migreeni ennen ukkosta, no viikonloppuna sitä sit kesti kolme päivää dry.gif kun koko ajan oli hellettä yli +30 ja todella painostava ja hiostava ukkosta enteilevä keli, joka päivä kävi kyllä ukkonen mutta ei vienyt hellettä pois, ennen kuin eilen vasta lakoi viilentyä ilma ja samalla vähitellen postui migreeni.
tizzian
Esmolle tsemppiä leikaukseen. Toivottavasti sun loma ei mene ihan tärviölle.

Turunen...surku..vaikak varsinaisesti migreeni ei itseäni vaivaa niin päänsäryt on taas tulleet tutuiksi vaikka välillä olikin pitkään pois. Toivottavasti löydät apua vaivaan tai sääilmiöt edes hoitaa homman.

Risoo tuo työkone..eilenkin meni tunnin homma hukkaan kun se taas otti ja sekosi...ja kukaan ei tietenkään korvaa pilalle meneviä tuotteita ja koneen osia angry.gif
Lydia
Auto

Agirodusta kun tultiin takas, alkoi ihmeellinen ääni. 11.7 käytiin vielä Taru hakemassa kotiin ja auto oli käyttämättä 21.7 asti, jolloin sitä laitettiiin. Eilen sitten lähdettiin taas matkaan ja eiköhän siitä nyt sitten ole kytkin hajonnut/hajoamassa. Eli eipä tuolla nyt ajaella vähään aikaan wallbash.gif
tizzian
klassikkovaiva: väsymys, väsymy...zZZZZZzzzzz
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.