LAINAUS(sipa @ 8.2. 2008, 12:04)

Mä kun en ole näitä vaavoja livenä nähnyt, ja likka vaan on sanonut sen olevan vaalean ruskea viellä, siitä tulee kyllä kerman värinen isona.. Hopea, musta, ruskea, ja kerma ovat ne yleisemmät värit noilla..
Jostain aistin että täällä vilahti skyepentuja

Hienon rotuvalinnan on hän tehnyt, joka tuosta pennun saa. Ennen pulejahan mulla oli skyenterriereitä. Noista väreistä vaan nyt sen verran, että ruskea on kielletty väri - tai siis ei sallittu. Ja niitä syntyy ääriharvoin, vaikkakin se suklaanruskea ( maksan värinen ) onkin ihan kaunis aikuisena. Harmaa, musta ja cream on ne yleiset värit, ja kaikilla tulee olla aina mustat korvat. Noista pennuista näyttäisi tosiaan tulevan creameja isona, noi tummemmat ehkä 'haalistuu' harmahtaviksi. Harmaahan on niiden alkuperäinen väri, mutta nykyään yhä harvemmin ovat niitä. Mustia on tarkoituksella jalostuksessa suosittu viime vuodet, ja niitä on nyt paljon. Ainut harmittava puoli tuossa rodussa nykyään on suurentunut koko. Luolakoirahan skyekin olisi, mutta taitaa jo päästäänkin nykyään jäädä luolan suulle jumiin. Jossain vaiheessa suuret, näyttävät yksilöt jylläsivät niin kehissä kuin sen seurauksena myös jalostuksessa, mutta nyt olen kehien laidalla seuraillut jotta hiukan on taas alettu ymmärtää oikeankokoisen skyen päälle
Laitahan Sipa skyykelistä sitten kuvasia kun hän varttuu - mikään ei voita nelikuisen ropelikorvia, suurempia korvia suhteessa koiraan ei usein muissa roduissa nää

Vai mitäs sanotte?

Tämä kuva -90 luvun alusta, jossa on sisarusparvi harmaita skyelapsia. Vasemmalla, ja suuripäisimpänä meidän Jorma

, kaksi muuta sen siskolikkoja.