Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Kuka onkaan kaikkein harvinaisin?
Puskaradio > Puskis > **OFF TOPIC**
Sivuja: 1, 2
Flavia
Tuli tässä mieleen kun koulussa surffailtiin väestörekisterikeskuksen sivuilla ja bongattiin nimipalvelu, että kuinka harvinaisia nimiä puskalaisilla on?
Laittakaa sukunimestä se, mikä on Suomessa tämänhetkinen määrä.
Täällä pääsee testailemaan nimensä yleisyyttä.

Lielahti-nimisiä on tällä hetkellä maailmassa 27 kappaletta. Kaikki minulle sukua (tai no tietysti esim serkkuni vaimo ei ole verisukua mutta sukua kuitenkin).
Hiipivä Siiseli
Hah, meitä Rappumäkiä on nykyisenä nimenä 8 ja kuolleina 9. Kaikki ovat (yllättäen) meille sukua: meidän perheessä on 5, enoni ja hänen tyttärensä sekä joku isotäti, josta en kyllä moneen vuoteen ole mitään kuullut.
Fitzgo
29 on Kuusenahoja tongue.gif
<Iida>
Kaipioita on 609, yllättävän paljon smile.gif
Summer.
Koitto: yhteensä 142, jos lasketaan kuolleet ja edelliset sukunimet. Luulin, että sukunimeni olisi harvinainen biggrin.gif
Japsi
Mä en sitten pääse ollenkaan teidän kastiin, vaikka ei Ahola vedäkään mitään vertoja Virtasille biggrin.gif Meitä on siis 7786, hui kuinka paljon.. happy.gif

Hiipivä siiseli taitaa olla aika vahvoilla wink.gif
Kääpiö-
Mä en ees jaksa kattoa, kun ei voi olla tavallisempaa nimeä kun Anni Virtanen blink.gif

edit: jaksoinpas
Virtanen : 50909
Anni : 24876

Anni ei oo ees 10 suosituimman listalla enää! Virtanen edelleen yleisin sukunimi.
Japsi
^ Mä huvikseni kattosin Virtasten määrän ja olisikohan se ollut päälle 23 000 biggrin.gif
Kääpiö-
^ Tohon sen laitoinkin edelliseen viestiin, mutta ainakin voin lohduttautua sillä että kaikki eivät kuitenkaan ole sukua biggrin.gif

Jep, virtanen siis nykyisenä nimenä 23882 ihmisellä blink.gif
wenakko
3491 Rajamäkeä maailmassa. biggrin.gif

Elinoita 80468 joista 4 miestä! biggrin.gif
SanniM
Muurmäki : 15

Entinen sukunimeni eli Pylkkänen : 1347 (aikas huima määrä biggrin.gif)

Hain myös etunimellä. Eli Sanneja on 9127
Ninnura
Lampén nykyisenä nimenä Suomessa 227 smile.gif
pips_a
Grönholmeja löytyy kaiken kaikkiaan 3274 kappaletta, joista 1121 on kuollut. Vähän alle 300 on ulkomaalaisia ja loput suomalaisia.

Senjoja löytyy 6284, joista yksi mies ja loput naisia.

OT:na...
Kataloiden hallituksella (johon äitini kuuluu) on sellainen sähköpostiketju ja joltain oli vahingossa meidän äidin sähköposti mennyt väärin. Sinne oli laitettu anne.gronholm alku vaikka se on sensusan alkuinen. Seuraavana päivänä tuli viesti tältä anne.gronholm alkuisen sähköpostin omistajalta viestiä, että voitteko poistaa osoitteeni joukosta, en kuulu mihinkään hallitukseen ja minulla ei ole edes koiraa biggrin.gif Äiti laittoi hänelle viestiä ja selvisi, että hän on myös Anne Grönholm, kuten äitini ja hänen tätinsä on Senja Grönholm, kuten minä. Tutkimatta sen syvemmältä, kuin ulkomuistista ei ainakaan löytynyt yhteisiä sukulaisia.

Ihan hauska sattuma biggrin.gif
Noore
Jyly nykyisenä nimenä 23 kpl tongue.gif (ihmeen paljon sekin, siihen kun kuuluu vaan tämä meidän tietty suku)
Yhteensä meitä on kuolleiden lisäksi alle 31 kappaletta.

Ja katsoin myös samalla sukunimen, joka piti olla alunperin meillä smile.gif Olemme siis oikeasti Gyldéneitä, mutta isoisoisäni vaihdettua nimensä Jylyyn, niin enpä ole enään Gyldén....
Niin ja siis Gyldéneitä on nykyisenä nimenä jopa 105 smile.gif
HetaK
Keskitalo -nimisiä on 3982 kpl (yllättävän paljon vaikka on suojeltu) ja Heta -nimisiä 2114 kpl.
Lory
Kauniskankaita yhteensä 124, joista nykyisenä nimenä 70. Sukuja on mun tietääkseni kaksi.
Lydia
Fagerström ei sinäänsä kovin yleinen nimi ole, nykyään 1331 kantajaa, mutta suomenruotsalaisena nimenä on kyllä yleisemmästä päästä. Tosin mikäli joskus tästä nimeä vaihdan siitä tulee ainutlaatuinen koko Suomessa biggrin.gif jos nyt sen nimen otan, mitä on tässä pohdittu tongue.gif ( Hassua sinällään, että tätini olisi myös voinut saman nimen ottaa halutessaan...)

Katsoinpa myös siskoni nimen... Hän vaihtoi aikoinaan suvussa olleeseen nimeen... Nykyään 5 kantajaa (siskoni lisäksi serkku vaimoineen ja lapsineen), kuolleita on vain kaksi eli yhteenä 7 eli se on jo todella harvinainen nimi smile.gif
-Emmi-
Nykyisenä nimenä: 201
Entisenä nimenä: 172
Kuolleilla: 253
Yhteensä: 626

Ja Vinberg oli nimi.

Emmi yhteensä 9387, joista 3kpl miehiä...
wiputar
Tyttönimeäni kantavia on elossa 1501.
Nykyistä sukunimeä kantaa 932 elossa olevaa.

Jos olisin edellisen kumppanini kanssa naimisiin mennyt, olisi sen sukunimen edustajia elossa 21 smile.gif
---
Ilosia yhteensä Suomessa: 1228
ulkomailla: 79

Eipä saman sukunimisiä paljoa löydy smile.gif
Netta
Nykyisenä nimenä Hirvensalo on 250:llä (näistä ulkomailla 7). Jos entiset ja kuolleet lasketaan mukaan, 406. Ei siis mikään huikean yleinen tämäkään, joten on aika hassu sattuma, että parhaalla ystävälläni on sama sukunimi teehee.gif
ellien
Järvisiä vaivaiset 17278 kappaletta biggrin.gif ...
-anna-
Uusimakeja on yhteensa 1049 joista kuolleena on 251. Nykyisena nimena 611. Olen ihan yllattynyt, olen aina luullut etta sukunimeni on suhteellisen harvinainen kun naita ei ole kovinkaan paljon... olen issiin erehtynyt rolleyes.gif

Meillakin pitaisi olla eri sukunimi, mutta papan vanhemmat vaihtoivat ruotsalaisen sukunimen suomalaisempaan.. musta se ruotsalainen olis ollu kiva biggrin.gif en muista enaa mika se oli.. unsure.gif
Sandy
Kjerrman nimeä on nykyisenä nimenä 7 kpl vaan. Entisenä nimenä alle 5. Kuolleilla 7 kpl.
Sukupuuttoon kuolemassa tämä suku.

Tyttönimeä Peltonen onkin sitten 8914 kpl.
australianpaimenkoira
Knuutila-nimisiä oli yhteensä 2030. Kieltämättä aika paljon, ulkomaillakin oli 97. rolleyes.gif
Mä kyllä luulin, että Knuutila ei ole niin yleinen nimi, mutta olin väärässä...
Flavia
Täytyy laittaa tänne myös muutama harvinaisempi nimi joita on tuttavapiirissä.

Keihonen 7kpl

Le Tortorec kone antaa vastauksen "alle 5"

Janné 24

Pystykoski 25

Erä 22

Ja omasta nimestä joka on siis Lielahti, se on myös suojattu sukunimi, eli kuklaan ei pysty vaihtamaan sukunimeään Lielahdeksi ilman vähintään viiden (muistaakseni vielä syntyperäisiä pitää olla) nimenhaltijan lupaa.
~Blink~
Elina -nimisiä yhteensä 80472 joista 4 miehiä (!) biggrin.gif
Alasia 4293, nykyisenä nimenä 2290:llä....

Äidin puolelta olisi mummon kohdalta tullut Veripää mutta estettisistä syistä kaikki paitsi yksi sisarusparvesta vaihtoivat sen johonkin. Veripäitä enää 7 Suomessa.. Onneksi ei ole omalla kohdalla.

Suvussa/tuttavapiirissä olevia muita harvinaisempia sukunimiä

Nurmikoski 41
Nuottivaara 10
Hotokka 90
Wälkky 7
Laihosola 41
Pilke 53

Etunimiä

Heini-Carita 1
Rosa-Sofia 9
Ania 35

edit. Ja muutama sukunimi lisää, joita on vain kourallinen

Moorrees 5
Derander alle 5
Oksava 23
Cerasi
Kukkola on nykyisenä nimenä 1414, eli ei nyt ihan hirvittävän paljon kuitenkaan..
Äidin puolella on suvussa nimenä Muro (minusta se olisi aika kiva nimi), ja heitä näkyisi nykyisin olevan 23.

Sitten kun (jos tongue.gif ) menen joskus naimisiin, en kyllä välttämättä tahtoisi nimekseni mitään Virtasta, Korhosta tms. Ei niissä sinänsä mitään vikaa ole, mutta jokin vähän harvinaisempi nimi olisi "henkilökohtaisempi".
Once
Oma sukunimeni on harvinainen, Suomessa meitä on vain viisi elävää tongue.gif kuolleita 3. Etunimi onkin sitten vähän ylesempi, 5272 (Alma).
Flavia
LAINAUS(Cerasi @ 8.2. 2008, 16:33) *
Sitten kun (jos tongue.gif ) menen joskus naimisiin, en kyllä välttämättä tahtoisi nimekseni mitään Virtasta, Korhosta tms. Ei niissä sinänsä mitään vikaa ole, mutta jokin vähän harvinaisempi nimi olisi "henkilökohtaisempi".

Mulla on sama.. Haluaisin mielelläni tavallaan jatkaa omaa nimeä ettei me lietut maailmalta kadota. Suunnitelmissa on ollut että sitten jos joskus menen naimisiin niin ukko saa vaihtaa nimensä Lielahdeksi wink.gif
Hiipivä Siiseli
Kyllä itsekin aion tuon Rappumäki-nimen pitää, mies saa sitten vaihtaa nimeä jos haluaa. Lapsiakin jos tulee, ne tulevat olemaan Rappumäkiä - tosin tällä hetkellä en edes pidä lapsista niin paljoa, että koskaan haluaisin sellaisia. Aika ahtaalle tämäkin suku jää, sillä siskoni kuuluu myös niihin, joita ei lastenhankinta kiinnosta.
Wanssu
Meikäläisiä on 12, ja suojattu sukunimi myöskin. Jos joskus erehdyn naimisiin menemään niin pidän oman sukunimeni. Etunimellä kuin hain niin 12 löytyi myös, että aika harvinainen olen nimeltäni smile.gif
Summer.
Itse en osaa sanoa, mitä tekisin sukunimeni kanssa, jos menisin naimisiin. Voisin hyvin ottaa mieheni sukunimen, mutta kyllä aluksi vaatisi totuttelua ennen kuin oppii, että se on nykyään myös minun nimeni. Voisin kyllä pitää myös omani. Myös yhdistelmänimet ovat kivoja, mutta eivät välttämättä aina soinnu confused.gif noh, ehkä korva oppii oudommankin kuuloisiin teehee.gif

Katsoin muuten muutamia etunimiä tuolta. Pikkusiskoni on ainoaa laatuaan wub.gif hän on Kiiakaisla.
-Else-
Tunturipuroja on 5 kappaletta, suljettu sukunimi anottiin ja vaihettiin muutama vuosi sitten perheen kanssa. Entistä sukunimeä on sitten vähän enempi Uusitaloja 9972 kappaletta kaiken kaikkiaan.

Ja taitaa etunimikin olla harvinaisemmasta päästä, Else-Mareja on kaiken kaikkiaan 8 kappaletta. Tuossa kun kokeilin niin huomasin, että siskoni on ainut laatuaan Sanni-Maari blink.gif
Wupsu
isäni sukunimeä (kaurahalme) on maailmalla yhteensä 65kpl nykyisenä.
ja omaa sukunimeäni(Anttila) maailmalla on 9967kpl nykyisenä.

ja etunimeäni(Niina) on maailmalla 13288 ja vuonna 1991 syntyneitä saman nimisiä on 354 =)
peikkovuorelainen
Meitä Ekströmejä on näköjään yhteensä 2270 biggrin.gif
LaRa & Olli
Tyttönimenä mull aoli HEino ja niitä riittä, nykyisenä nimenä 6400. Nykyisenä nimenä Rankonen 25:llä - mulla siis avioliiton kautta ja tätä sukua meitä on 5, muut ei sitten olekaan sukua. rolleyes.gif
Bluebell
Joo no mie en ainakaa mikä harvinaisen nimen omistaja ole. smile.gif Sukunimeni on siis Huttunen.
Kaiken kaikkiaan maailmassa on/on-ollut miehiä 5755, naisia 9112, Suomenkansasta 14120 ja ulkomailla 747.

Ja en vielä tiedä tulenko vaihtamaan nimeäni, jos naimisiin päädyn. Riippuu varmaankin miehen sukunimestä. biggrin.gif
riiT
Omaa etunimeäni (Riikka) kantaa yhteensä 13785 henkilöä biggrin.gif Pikkusiskoni nimi on 215 siskoni tietenkin mukaanlukien, ja nimi on siis Sallamari. Poikaystäväni nimi Josi on 58 miehellä ja 2 naisella eli yhteensä 60, ei mikään hirveän yleinen siis.

Ja sukunimiin. Omani on Halinen ja löytyy yhteensä 1826 ihmiseltä ( nyk. 915, ent. 363, kuolleet 548) ja ulkomailtakin yht 66. Luulin, että sukunimeni olis suhteellisen harvinainen. teehee.gif Ohoh, Winter löytyy jopa vapaa 750 suomalaiselta ihmiseltä ja ulkomailla vain 102. blink.gif biggrin.gif En tiedä jos tää menee niin pitkälle, että tulisinko vaihtamaan sukunimeäni.. Tää on kuitenkin sen verta kiva, että saas nyt nähä.
Rochas
Meitä Lemmetti:jä on nykyisenä nimenä 238. Yhteensä 491. smile.gif Hanna:ja yhteensä 31810 joista 10 miehiä... Omana syntymävuonnani eli -91 syntyi 574.

Tuosta nimenvaihdosta.. Vaikka omastani tykkään, niin kyllä todennäkösesti jos naimisiin meen niin vaihdan nimen. smile.gif Kaksoisnimistä en tykkää.
Seriliini
Schemeikoita yhteensä 42 kpl, elävillä 25 kpl, joista 14 tunnen biggrin.gif
Flavia
LAINAUS(Seriliini @ 14.2. 2008, 14:55) *
Schemeikoita yhteensä 42 kpl, elävillä 25 kpl, joista 14 tunnen biggrin.gif

Schemeikoita muuten tunnen minäkin, Kihniöllä asustaa/on asustanut muutama. Reijo tosin oli oikeastaan ainut jonka tunsin.
Lazer
Meidän äiti on Flinkhammar, taitaa löytyä alle 5 suomesta tongue.gif
phard
Omaa sukuniemeä on 266 yhteensä, suomessa ja ulkomailla asuvat yhteenlaskettuna.

Yhden kaverin sukunimeä on suomessa vaan 20 kpl ja samaa etunimeä vain 9.. Ei mikään hirveen yleinen nimi biggrin.gif Suojeltu tuo sukunimi..
Charmy
No onpas meitäkin vähän! ohmy.gif
Karesola nimeä kantaa nykyisin 10 ja ennen alle 5. Että HS! Lähellä me teikäläisiä ollaan (:
Savolaisia nykyään 11671.. Ei mitenkään yllättäny.. rolleyes.gif
Omaa nimeäni "kantaa" 663kpl. biggrin.gif
monami
Lindborgeja (vai miten tuo sukunimi nyt taivutetaan biggrin.gif kirjoitetaan siis: Lindborg) on yhteensä:212.
Ja etunimeäni (Emmi) on: 9395 kappaletta joista 3 on miehiä blink.gif smile.gif
iiris_
noh, eipä taida kovin harvinainen nimi mulla olla biggrin.gif Väisäsiä on 10560 suomessa. Ja Iiriksiä on 5418, mutta jännää on se, että samanikäisiä ja samannimisiä oli vain 93. Ja jos joskus naimisiin menen, niin ihan sama pysyykö nykyinen sukunimi vai ei, sen verran tavallinen se on.
Avispa
yhteensä meitä on 406 joista nykysiä sukunimiä on 230. Hanneja taas on 2169, joista miehiä 65, joista yksi on syntynyt 00-07. biggrin.gif Ja vuonna 1991 8jolloin synnyin) on kastettu 34 Hannea. smile.gif

Onko teillä täysin saman nimisiä kaimoja etu- ja sukunimeltä?
Mulla on Tanskassa, kasvattaa dobbereita. biggrin.gif Mahtaako olla sama suku ja etunimi olla ennen koiraharrastukselle? happy.gif
Flavia
LAINAUS(Avispa @ 28.2. 2008, 19:23) *
Onko teillä täysin saman nimisiä kaimoja etu- ja sukunimeltä?
Mulla on Tanskassa, kasvattaa dobbereita. biggrin.gif Mahtaako olla sama suku ja etunimi olla ennen koiraharrastukselle? happy.gif

Mun serkku meni kesällä naimisiin Tiina nimisen naisen kanssa, joten nyt en oo enään uniikki, mutta silti aito ja alkuperäinen. Tuo toinen on vaan halpakopio wink.gif
Toistaiseksi silti vielä ainut Tiina Maria Lielahti thumbup.gif
Lydia
Mun nimi on niin harvinainen yhdistelmä, että tuskin toista löytyy... vielä kun mulla on kolme nimeä, niin aika epätodennäköistä olisi, että toista täsmälleen samannimistä löytyisi smile.gif
Ensimmäistä ja toista nimeä on yhteensä n. 3000 ja kolmatta nimeä yli 5000. Niin ja kun mun nimi on ruotsinkielinen, usein vaan oletaan että vähintään osaan ruotsia kuin vettä vaan, tai että se olisi minun äidinkieleni.

Tuon avokin nimi taas on kovinkin yleinen sekä etu- että sukunimi ja kyllä ihan saman toisen nimenkin omaavia löytyy...
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.