Kiva aihe

Joo, elikkäs minulla on pari tosi hyvä ystävää ja sekalainen joukko kavereita. Olen muuttanut 6 kertaa elämäni aikana, ja se on aiheuttanut sen, etten ole kunnolla juurtunut mihinkään. Minulla on kaksi kaveria, jotka on tutut jo päiväkerhosta asti, jotka olen viimeksi nähnyt tokaluokkalaisena kun muutimme (huom, täytän 18). Heidän kanssa olen yhä tekstailuväleissä. Asuin ikävuodet 9-13 Vantaalla, jossa kavereita oli laidasta laitaan. Pari heistä on lähempiä, joiden kanssa yhä nähtäillään ja soitellaan jne. Sitten täällä Virroilla minulla on pari tosi hyvää ystävää ja todella hyviä kavereita muutama sekä myös kivoja juttukavereita.
Voin kertoa lähemmin minun ja yhden parhaimmista ystävistäni tarinan. Olimme (täällä Virroilla) yläasteella rinnakkaisluokilla, mutta emme koskaan olleet jutelleet. Tähän henkilöön (joka on poika) liittyi paljon erinäisiä ennakkoluuloja, ja myös minä ajattelin niin. Kunnes jouduimme samalle luokalle lukiossa. Meillä on yksi yhteinen ystävä (tyttö), jonka kautta me tutustuime paremmin. Koulussa juttelimme vain, mutta sitten tuli eräitä ihmissuhdeongelmia. Lähetin hänelle tekstarin ja aloimme mailailla (vaikken ollut todellakaan varma silloin mitä hän siitä pitäisi). Me molemmat yllätimme toisemme, suurin syy oli ehkä se, että kärsimme hirveän samantyyppisistä ongelmista. Oikeastaan se oli se tilanne/ne ongelmat, jotka yhdistivät meitä, mutta ei ystävyytemme ole siihen loppunut. Toistaiseksi olemme pitäneet salassa sen, mitä meillä on. Oma mutkansa tuli matkaan, kun hän muutti pois Suomesta. Nyt mailailemme, ja edelleen hän on se, joka ymmärtää minua ainutlaatuisella tavalla, ja jolle voin kertoa huoleni. Uskon, että siitä tilanteesta mistä aloimme, kasvoi välillemme todellinen ystävyys. Ei sen hoitaminen ole helppoa, ei todellakaan, ja on ollut kertoja jolloin päätän itsekseni, että tähän se loppuu. Mutta totuus on, etten pärjäisi tässä maailmassa ilman häntä ja että hän tulee aina kuulumaan elämääni. Hän myös tietää heikkoukseni ja vahvuuteni ja tietää myös sisäisen pienen epävarmuuteni, ja siksi hän juuri tunteekin minut niin hyvin.

Arvostan tässä maailmassa ystäviä todella paljon. Jos puhutaan ystävyydestä ja seurustelusta, niin valitsen mieluummin ystävyyden kuin lyhytaikaisen suhteen (pitkään kestäneessä suhteessa kumppanithan ovat toisilleen ystäviä tietenkin).
Minä itse haluaisin olla ystävilleni oikea ystävä, rehellinen, auttava ja sellainen, joka ei jätä. Toisaalta en jaksa hoitaa suhdetta yksipuolisesti, ja sellaisesta en pidä ollenkaan, että joku haluaa olla/esittää ystävää, muttei kuitenkaan uskalla olla rehellinen, vaan ikään kuin pelkää, ettei häntä hyväksyttäisikään. Esim. minulla on yksi tosi ihana kaveri, mutta joistain pienistäkin asioista hän valehtelee minulle

Näen sen läpi, ja se sattuu.
Myös itse tykkään tutustua uusiin ihmisiin, mutta toisaalta läheisempien suhteiden kehittyminen vie minulta ainakin jonkin aikaa. Olen nimittäin hyvä juttukaveri ja tulen toimeen erilaisten ihmisten kanssa, mutta silti vie jonkin aikaa sekä itseltäni että muilta ennen kuin minut oppii tuntemaan kunnolla. Yksi kaverini sanoi minulle kerran, että "miksi minun pitää olla samaan aikaan sekä avoin että sulkeutunut?"

Siihen kun tietäisikin vastauksen.
Ja tulen myöhemmin kyllä puolisemaan lisää, tämä on aihe, josta on sanottavaa!