Onpahan munkin huusholliin jotakin ostettu tän vuoden aikana. Voisi 3:n ostoksen kohdalta sanoa, että kävipä flaksi ja olen enemmän kuin tyytyväinen

.
Olen vanhanajan radioita kyttäillyt, vaikka kuinka monta vuotta, saadakseni levysoittimeni kytkettyä sellaiseen. Kerran n.3 vuotta sitten yhdessä kirppumyymälässä oli parikin radiota, mutta kunto/ulkonäkö niissä oli epäsiistit ja rikkinäiset, mutta siitä huolimatta hinnat 50e ja yli. Kerran yhdessä firmassa tuli vastaan nykyaikainen kapistus, mikä oli satasen pintaan hinnassaan. Oli monipuolinen laite ja levysointinkin siinä, mutta soittimessa ei ollut kuin 2 nopeutta, joten jätin hankkimatta, kun 3:a nopeutta tarvitsin levyilleni. Viime vuodenvaihteessa sitten lykästi. Tyttö soitti, että Elloksessa olisi 3 erimallista soitinta, jos mua kiinnostaisi. Ja kiinnostihan mua. Halvimman ostin, radio/levysoitinyhdistemän. Levysoittimessa 3 nopeutta ja hintakin passeli sen hetkiseen tilanteeseen eli. n. 70e postituskuluineen. Enpä ole kuin kerran soittanut yhtä levyä toiminnan varmistamiseksi, koska sen saadessani oli jo muuttopuuhat mielessä nykyiseen asuntoon. Radio-osa ehti olla jo heti alusta asti käytössä, vaikka muutto häämötti. En vieläkään ole levyjä soitellut, mutta mieli on kuitenkin tosi korkealla jo pelkästä ajatuksesta, että mulla on toimiva levari

. Hyvä ja rauhoittava ostos, kun ei enää stressaannu, että mitäs levyjen kanssa pitäisi tehdä.
Vanhalle levarillekin löytyi ottaja, joten sain sen pois nurkista

. Leif (lapsenlapsi) kysyi, että raaskisko mummi sen hänelle antaa. No, mieluustihan minä, vaikka vastavuoroisesti kysäisin häneltä, että mitäs hän sillä, kun niitä radioita mihin sen liittäisi ei ole. Mutta poikapa osasi ratkaista pulman. Samaisen päivän iltana, kun hän laitteen oli noutanut, hän soitti minulle sanoen, että anteeks nyt mummi, mutta mä olen katkaissut johdot sun levarista, No, eihän mummilta sellaisesta tarvii anteeksi pyydellä, mun mielestä, sillä laitehan oli jo hänen. Poika oli rustanut johtoihin uudet päät ja hih, heijaa levarin soitto onnistui tietsikan kautta. Nyt on siis vanhallakin levarilla käyttöä.
Mun täytyy jatkaa 2:n muun ostoksen tarinaa seuraavassa viestissä, kun kone rupes reistailee kesken kaiken, enkä halua, että tää kirjoitus katoaisi, sillä en enää jaksais edellä olevaa skrivata uusiks