Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Taas tuli käytyä ostoksilla..
Puskaradio > Puskis > **OFF TOPIC** > Niitä, näitä, tiilenpäitä...
Sivuja: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
LaRa & Olli
Mun oli pakko ostaa perjantaina uudet housut (mustat, suorat liituraitahousut), kun alkaa olla mun töissä käyttämät kaikki liian isoja! biggrin.gif Nää löyty Prismasta (39,90€) ja oli pakko sovittaa, kun koko 36 oli pienin ja suuntaus on vähän ollut sinne päin, että moiset tippuu päältä rolleyes.gif Mutta mikä parasta, nää oli jo ostaessa oikean mittaiset!!! Mun ei tarvii lyhentää!! thumbup.gif
tizzian
^ Ai en siis olekaan ainoa jolla on tuo "aina liian pitkät lahkeet"-ongelma. Tai no on niitä nykyään välillä löytynyt ihan sopiviakin.
Me tuotiin taas kassillinen tavraa kotiin - koiralle. Hmm. No täytyyhän sitä olla ihmisellä joku harrastus vai..?! Mutta kaikista kauppan kannetuista euroista huolimatat meillä ei vieläkään ole sellaista hihnaa kun itse tahtoisin. Saapa nähdä tuleeko olemaankaan. Tosin josko sitä teetättäisi sellaisen pitkän monikäyttöisen muutamalla välilenkillä olevan nahkahinan...kuinkahan tolkuttomasti mahtaisi maksaa...
Turunen
Lara on tehnyt hienot ostokset happy.gif ja on tainnut se sun hiilareiden vähentäminen tehota wink.gif Mulla on kilot edelleenkin samassa dry.gif mutta olen huomannut selvää muutosta kehon muodoissa, ne kauan kuulutetut kauheat mahaläskit tuntuvat häviävän blink.gif
Ja mulla on yksien housujen kanssa se ongelma että niissä on liian lyhyet lahkeet... dry.gif
Mä muuten tässä yks päivä raivasin mun eteistä ja keräsin kaikki Ellan hihnat, valjaat, liinat, pannat yms samaa naulakkoon ja HUH! w00t.gif miten niitä on noin monta?!?! blink.gif Äkkiseltään vois luulla että tässä talossa asuu kokonainen lauma koiria kun tuota Ellan naulakkoa katsoo... ja loppujen lopuksi en minä niistä käytä kuin paria hihnaa ja pantaa, kaikki muut ostettu ihan turhaan oops.gif
tizzian
^ me hankittiin jo ihan alkumetreilä sellainen oven päältä roikkuva naulakko koiran vermeille ja sekin on käynyt jo ahtaaksi... vielä olis silti mm pitkä liina mitä kaivattaisiin yms....
Turunen
Mä ostin syksyllä tuonne kuistille ison metallisen (takorautaisen näköisen) naulakon vain ja ainoastaan Ellan tarvikkeille, siinä on 5 isoa koukkua ja täynnä tavaraa oops.gif on pantoja, hihnoja, liina, valjaat, huomioliivi, lisää hihnoja, fleksi yms... rolleyes.gif eikä siellä edes ole kaikki Ellan tarvikkeet, haalarit, takki ja tutkapantayms on eteisen kaapissa kun niitä käytetään niin harvoin. Niin ja mulla olis vielä käyttämättä se 15 euron lahjakortti Hurttatuotteisiin, jonka Ella sai Voittaja-titelistä. Mitähän sillä ostaisi, varmaan uusi panta teehee.gif
Esmo
Mä teen ihania kirppislöytöjä! Duunin nurkilla on itsepalvelukirppis, jossa tulee käytyä lähes joka viikko rolleyes.gif Eilenkin kävin, ja mukaan tarttui neuleliivi (2€), Sisleyn nahkaolkalaukku (7€), kummitytölle farkkulappuhame (4€), Tapaksen korkkarit (5€) ja pari kirjaa... Kirppislöydöistä tulee niin hyvä mieli, kun hinta ei päätä paina smile.gif

Pitäisi varmaan vaan vastapainoksi viedä omia välillä myyntiin. Jostain ihmeellisestä syystä ne omat vaatteet ovat kutistuneet pesussa(?)... rolleyes.gif
LaRa & Olli
LAINAUS(Turunen @ 14.3. 2011, 08:52) *
Lara on tehnyt hienot ostokset happy.gif ja on tainnut se sun hiilareiden vähentäminen tehota wink.gif Mulla on kilot edelleenkin samassa dry.gif mutta olen huomannut selvää muutosta kehon muodoissa, ne kauan kuulutetut kauheat mahaläskit tuntuvat häviävän blink.gif

No joo, on vissiin tullut vähän samalla vähennettyä syömisiäkin rolleyes.gif BMI on tippunu 24,8:sta 22,8:aan. Mutta kyllä olen itse huomannut ihan saman ilmiön, että silloinkin kun paino ei putoa muodoissa tapahtuu muutosta ja senttejä katoaa. Kai siinä sitten käy niin, että rasvaa palaa ja kun ravinnosta saa kuitenkin protskua, niin lihaksia vähän rakentuu samaan aikaan. Kilo lihasta menee paljon pienempään pakettiin kuin kilo ihraa wink.gif

Eilen sitten (isännän ehdotuksesta) tuli shoppailtua brastop.comissa ja tilaukseen lähti 3 alusasusettiä (liivit+pöksyt) kahdet biksut ja vielä yhdet liivit oops.gif Mut jos sitte ens kesänä näyttäs hyvälle niisä biksuissakin happy.gif Ihan siis yhteistuumin valittiin mitä tilataan wink.gif
Toi on vaan vähän sellanen kanava, josta ei aina voi olla ihan varma saako kaiken mitä tilaa, kun saavat aika pieniä eriä, mutta mun koon liivit vaan on tuolla niin paljon edullisempia kuin täällä missään liikkeessa ja on vielä tukevia ja kauniitakin!
Hugis
Mä olen lihonut huh.gif Ei sillä, etteikö se mulle olis ihan hyvästä, mutta silti - ihan uusi tunne kun farkut kiristää rolleyes.gif

Kai tää seurustelu tekee sen, syöminen yhdessä on mukavaa. Yksin ollessa tuli aina närkittyä jotain seisaaltaan, kun ei ollut juttuseuraa...

Juu, ja siihen shoppailuun. Me käytiin hakemassa tarjous laminaateista, seinämateriaaleista ja maaleista - remontti on alkanut happy.gif
tizzian
^ Täällä taitaa olla vakiopaino - ihan sama onko koiraa tai ei... ja eipä tuo hyvää tee että jää yhtenään ruokatunnin pitmättä ja työn ohessa tulee näykittyä suklaata sun muuta ettei sokerit laske liikaa (ja ne sitten tietysti nousee liikaa..hmm..juu muistan kyllä sinut penen valkean westien emäntä biggrin.gif) Työn alla tuo muutos, työn alla....
LaRa & Olli
LAINAUS(tizzian @ 18.3. 2011, 07:09) *
^ Täällä taitaa olla vakiopaino - ihan sama onko koiraa tai ei... ja eipä tuo hyvää tee että jää yhtenään ruokatunnin pitmättä ja työn ohessa tulee näykittyä suklaata sun muuta ettei sokerit laske liikaa (ja ne sitten tietysti nousee liikaa..hmm..juu muistan kyllä sinut penen valkean westien emäntä biggrin.gif) Työn alla tuo muutos, työn alla....

Sen suklaan voi vaihtaa pähkinöihin! wink.gif whistling.gif

nimim. vähemmän valkean westien omistaja, jolla on aina pussi suolapähkinöitä työpöydän laatikossa!

Mutta toi mitä Hugis kirjoitti, tuntuu olevan niin taivahan tosi, että seurustelun alkuvaiheissa pakataan paisumaan ihan huolella. Meillä tosin kävi kyllä toisin päin, kun tuo isäntä oli reilua viikkoa aiemmin tehnyt elämänsä päätöksen sanoutua irti silloisesta duunista ja ottaa tehtäväkseen painonpudotuksen. ja lähtihän sitä sitten sen melekin 60 kg meidän ekan vuoden aikana happy.gif
Pari vuotta tuon jälkeen, kun oli muutettu tänne Raumalle ja vierailimme Tampereen tuttujen luona oikein yökylässä yhtenä viikonloppuna, niin oli muuten pikkuisen vaivautunut tunnelma, kun nämä kaverit oli molemmat ottaneet lisäkuormaa kannettavakseen 20-30kg viimenäkemästä ja me, varsinkin isäntä oli saatu painoa ihan toiseen suuntaan...

Ja tämä pohdiskelu ei nyt sitten ollut mitenkään Hugis sulle moitteeksi, vaan tuli vain mieleen tuosta kommentistasi! wink.gif Mahtavaa, että olet löytänyt rinnallesi ihmisen, jonka kanssa on mukava istua ruokapöydän ääreen nauttimaan pöperöistä! Täällä kyllä nautitaan myös tuollaisista hetkistä!
sipa
Mullakin nousi paino kun sain ton menierintaudin ja sit röökin lopettaminen myös nosti painoa, nyt ollaan jumapattu ja poljettu kuntopyörää, et kait ne kilot alkaa tippumaan joskus.. Tällä iällä niitä onkin vaikeampi saada pois, nuorempana ne lähti jumppaamalla ihan kivasti..
Hugis
Siis mähän olen koko elämäni ollut reilusti alipainoinen, joten tämä pyöristyminen on enemmän kuin tervetullutta tongue.gif Tuntuu vaan omituiselta, kun en ole tottunut. Vieläkin saisi tulla 5 kiloa lisää, niin alkaisin näyttää naiselta.

Ja niistä ostoksista, kotiin on hankittu olkkarin ja makkarin laminaatit, olkkarin tapetit, seinäpaneelit ja kattomaalit. En malta odottaa, että saadaan aikaan valmista rolleyes.gif
Lydia
Mä tein löydön! Pitkän aikaa olen miettinyt, että pitäisi olla pieni lehtiö, jotta voi junamatkoilla tehdä muistiinpanoja tai piirrellä.
Suomalaisesta kirjakaupasta löytyi pieni luonnoslehtiö eurolla w00t.gif Vaikutti ihan kunnon piirrustuspaperilta; tuskin maltan odottaa, että pääsen kokeilemaan.
Niin ja täytyihän kynäkin ostaa, semmoinen kiva löytyi 70 sentillä. Ei siis tullut kalliiksi lehtiö ja kynä alle kaksi euroa biggrin.gif
Hugis
^ No ei ollu kalliit ostokset smile.gif Me ollaan tänään tehty hankintoja, kulta oli tilannu meille kasvihuoneen yllätyksenä wub.gif Lisäksi mä sain ihanan pienen pinkin miniläppärin. Juu, mua hemmotellaan rolleyes.gif
Lydia
Tänään löysin sattumalta Anttilasta Vuosi nuoruudestani-dvd:n. Olen sitä jo jonkin aikaa etsiskellyt ja harmitellut, kun Anttilassakaan ei ole näkynyt. Nyt taisi käydä tuuri, kun vähään aikaan ei ole tarjousleffoja tullut tsekattua ja heti kun kävi katselemassa, niin johan löytyi smile.gif
sipa
Ikeasta löytyi tällaiset tableit.. alle euron kpl

Lydia
Viime perjantaina tuli käytyä Tarjoustalossa pitkästä aikaa ja tarttuipa sieltä mukaan retkituolit (varmaan muutaman vuoden verran olemme miettineet niiden ostamista) ja kummitytölle synttärilahja. Päätin nyt olla ajoissa, vaikka vasta heinäkuussa synttärit ovat. No eipä ainakaan sitten tarvitse tuskissaan kauppoja kierrellä.

Eilen kävin Anttilassa pimeillä päivillä ja sieltä tarttui mukaan Best Friend nallekarhu, joka oli kyllä suosittu. Taru taisi vähän pettyä, kun siellä ei ollutkaan vinkua laugh.gif No Enjaa ajatellen lelun hankin, tosin eipä se saanut sillä leikkiä kauankaan, kun Myy tuli ja varasti nallukan.
Lydia
Viime torstaina käytiin shoppailemassa, enkä edes muista kaikkea mitä ostettiin rolleyes.gif
Ainakin hyvä ostos oli uusi muistikortti kameraan; on taas tilaa ottaa kuvia biggrin.gif
Niin ja aiempia ostoksia oli mulle sadetakki, nyt ei tarvitse kastua, jos sattuisi tuleman sateinen kesä smile.gif
abc
Onpahan munkin huusholliin jotakin ostettu tän vuoden aikana. Voisi 3:n ostoksen kohdalta sanoa, että kävipä flaksi ja olen enemmän kuin tyytyväinen biggrin.gif .

Olen vanhanajan radioita kyttäillyt, vaikka kuinka monta vuotta, saadakseni levysoittimeni kytkettyä sellaiseen. Kerran n.3 vuotta sitten yhdessä kirppumyymälässä oli parikin radiota, mutta kunto/ulkonäkö niissä oli epäsiistit ja rikkinäiset, mutta siitä huolimatta hinnat 50e ja yli. Kerran yhdessä firmassa tuli vastaan nykyaikainen kapistus, mikä oli satasen pintaan hinnassaan. Oli monipuolinen laite ja levysointinkin siinä, mutta soittimessa ei ollut kuin 2 nopeutta, joten jätin hankkimatta, kun 3:a nopeutta tarvitsin levyilleni. Viime vuodenvaihteessa sitten lykästi. Tyttö soitti, että Elloksessa olisi 3 erimallista soitinta, jos mua kiinnostaisi. Ja kiinnostihan mua. Halvimman ostin, radio/levysoitinyhdistemän. Levysoittimessa 3 nopeutta ja hintakin passeli sen hetkiseen tilanteeseen eli. n. 70e postituskuluineen. Enpä ole kuin kerran soittanut yhtä levyä toiminnan varmistamiseksi, koska sen saadessani oli jo muuttopuuhat mielessä nykyiseen asuntoon. Radio-osa ehti olla jo heti alusta asti käytössä, vaikka muutto häämötti. En vieläkään ole levyjä soitellut, mutta mieli on kuitenkin tosi korkealla jo pelkästä ajatuksesta, että mulla on toimiva levari smile.gif . Hyvä ja rauhoittava ostos, kun ei enää stressaannu, että mitäs levyjen kanssa pitäisi tehdä.

Vanhalle levarillekin löytyi ottaja, joten sain sen pois nurkista biggrin.gif . Leif (lapsenlapsi) kysyi, että raaskisko mummi sen hänelle antaa. No, mieluustihan minä, vaikka vastavuoroisesti kysäisin häneltä, että mitäs hän sillä, kun niitä radioita mihin sen liittäisi ei ole. Mutta poikapa osasi ratkaista pulman. Samaisen päivän iltana, kun hän laitteen oli noutanut, hän soitti minulle sanoen, että anteeks nyt mummi, mutta mä olen katkaissut johdot sun levarista, No, eihän mummilta sellaisesta tarvii anteeksi pyydellä, mun mielestä, sillä laitehan oli jo hänen. Poika oli rustanut johtoihin uudet päät ja hih, heijaa levarin soitto onnistui tietsikan kautta. Nyt on siis vanhallakin levarilla käyttöä.

Mun täytyy jatkaa 2:n muun ostoksen tarinaa seuraavassa viestissä, kun kone rupes reistailee kesken kaiken, enkä halua, että tää kirjoitus katoaisi, sillä en enää jaksais edellä olevaa skrivata uusiks laugh.gif
abc
No, niin katsotaans jaksaako kone mun seuraavan ostosjutun verran blink.gif .

Mähän luulin, tuossa muutto vaiheessa vielä, etten mä enää mitään huonekaluja tuu tarvitsemaan ja jakelin kirjahyllyjä, ruokapöydän ja 2:n istuttavan sohvan sekä astioita, mun 2:lle lapsenlapselle, joilla oli jo omat asunnot. Mutta sitten huomasinkin tässä nykyisessä pikkuriikkisessä asunnossa, että kaipaan sittenkin ruokapöytää, mutta mistäs sellaisen pienikokoisen löytäisin. Erilaisissa kuvastoissa oli pieniä kahden hengen pöytiä, mutta kaikki olivat baarimallistoa (korkeita), eikä ne mua kiinnostaneet pätkääkään.

Siitä likalle mainitsinkin ja yhtenä päivänä hän sitten sanoi, että nyt mennään, hän vie mut Ikeaan, josko sieltä sopiva pöytä löytyis. Ja kyllä, sieltä se löytyi. Mittaa olis ollut kyllä liiaksi, kun oli 90x90 cm kanttiinsa useampiakin versioita, mutta aivan vahingossa likan silmät osui sellaiseen pöytään, josta samaisen koon vastakkaisissa sivuissa oli klaffi ominaisuus eli pöydän sai kavennettua niin, että toinen sivusto muuttuikin 50cm:seksi. Hieno homma. Niillä mitoilla saa pöydän jo mahdutettua vaikka mihin kohtaan pienessäkin asunnossa. Eli nyt mun ei tartte enää pitää ruokalautasta ja juomalasia sylissä ruokaillessa, kun on ruokapöytä. Ihan hulppea ostos sekin. Niin ja hyvällä tuurilla ostin vielä 4 jakkaraa ja hinnat kaikkinensa oli muistaakseni jotain 130e:n luokkaa, reilusti alle 150e kuitenkin. Tavalliset tuolit nojineen ei ois mahtunut tähän kämppään, mutta jakkarat saa sopivasti mahdutettua pöydän alle, silloin, kun niille ei ole käyttöä..

Ostos 3 sattuikin sitten eilis päivälle. Aivan yks kaks tuli sillekin ostokselle lähdettyä. Tyttö soitti vointiani kysellen ja mä kehuin kuin kiva fiilis oli, että voisin lähteä vaikka shoppaileen. Ja niinhän me lähdettiin. Tyttö oli jo edellisellä viikolla sovittanut yhtä mekkoa, mitä ei silloin ostanut, mutta mekko oli jäänyt mieltä hiertämään. Sitä mekkoa lähdettiin uudelleen katsastamaan. Sen mallisia mekkoja oli ilmaantunut lisääkin, mutta harmin paikka, kokoja ei ollut, joten hän jäi ilman mekkoa. Mutta, vaikkei mulla ollut tarkoitus ostaa itselleni mitään, niin löysimpä alle 30e:n puolipitkän takin itselleni tulevia kylmiä säitä varten. Syksyllä ei varmaankaan sellaista takkia hinnan tai edes koonkaan puolesta olisi saatavilla. Nyt on just sopiva koko, vaikka on alennustakki. Yleensä mun alennusvaateostot on ajoittuneet niin, että mallia ei ole enää kuin vain yksi koko suurempaa, joita sitten olen hankkinut. Hyvä ostos tääkin, ei tartte ajatella mitä ens talviaikaan päällensä pukisi. Ei ole muutoin mikään toppatakki, joten ei tartte tuntea itseään mikskään pönkkäksikään biggrin.gif .

Jeps, näin on osteltu ja mikä parasta sekin, että oon nää ostokset teillekin saanut ilmoitettua laugh.gif
sipa
^ Wau..sulla onkin käynyt tsägä noiden juttujen kanssa.. thumbup.gif Ikeasta löytyy kaikkea kivaa, vaikka ei aina joka kerta, jos ei jaksa edes kiertää koko liikettä ympäri.. mutta monet ostokset sieltäkin raahattu..

Me ei olla oikeastaan käyty muuta kuin pakolliset ruokaostokset tekemässä, kun tulotaso on nyt paljon pienempi mitä töissä ollessa, ei viitsi juosta katselemassakaan tavaroita.. Joskus silmiin ottaa joku ilmoitus tarjouksessa olevasta tuotteesta ja niitä sitten metsästetään.. Tulis nyt lotossa edes pikkasen enemmän kuin 7,50 egeä.. shifty.gif
abc
Ooh, olen kade sun lottovoitostas. Muhkea summa. Mäkin onnistuin viime sunnuntain Jokerissa, mutta mun tulos ei antanut kuin vain 1,14 egee. Se oli saavutuksena 5 hengen kimppa-arvasta.
Ja mitä tulee noiden voittojen odotukseen, niin eipä taida munkaan odotukset täyttyä, vaikka tänne eläkeläisenkin posaan olis mahtunut jo monen vuoden ajan eläkkeen lisäksi monen monta muutakin lanttia, vaikkapa juuri noista arvonta poteista.
Lydia
Mullekin kelpais lottovoitto w00t.gif Jos edes ne omat saisi takaisin...

Lauantaina tuli käytyä shoppailemassa; tarkoituksena löytää mun keväällä ostamalle hameelle paita kaveriksi.
Osoittautui todella hankalaksi... mikä siinä on, kun mulla kerrankin on tarkka kuva mitä haluan, ei kaupasta sellaista löydy.
Kuinka vaikeaa voi olla ruskean t-paidan (ilman kuvioita) löytäminen. Näköjään todella vaikeaa, mieleistä ei meinannut löytyä. No loppujen lopuksi sain paitani; "kiroileva siili"-paita oli niin ihana, että pakkohan se oli ottaa, kun sattui olemaan oikeaa väriäkin. Eiköhän se mene kivasti kukallisen hameen kanssa.
Niin ja heräteostoskin tuli tehtyä. Jo keväästä lähtien olen kuolannut mekkoja. Seppälässä sattui olemaan mekkoja hintaan 25€ ja siellä nätti kukallinen hellemekko. Sattui vielä sopivaa kokoakin, joten nyt vaan odotellaan hellekelejä, jotta uusi mekko pääsisi käyttöön cool.gif
abc
Ai, kukallinen hellemekko? Sellaista se mun likkanikin Prismassa sovitteli. Mä vielä sanoin, että missäs hän niin hienoa vaatetta tarttee, mutta näyttää olevan muotia, että koiraihmiset ovat "hurahtaneet" niihin, kun nyt Lyydiakin.... biggrin.gif . Mun täytyy vihjasta likalle tosta Seppälästä, josko hällekin sieltä se koko löytyisi pinch.gif
Lydia
^Mä olen hurahtanut kukallisiin vaatteisiin jo aikaa sitten. Joten luulisi, että nyt olisin onnessani kauppojen valikoimista... mutta mielestäni joko yläosan tai alaosan pitää olla yksivärinen, jos toinen osa on kuviollinen. Menee muuten turhan levottomaksi. Siksi mekko on kyllä paras vaihtoehto biggrin.gif

Tuo mun uusi mekko on semmoinen kellohametyylinen, vähän yli polven on helma ja tosiaan hihaton. Vaalealla pohjalla punaisia kukkia (olikohan ne ruusuja). Voi olla, että Seppälästä löytyy, mutta kai se riippuu ihan liikkeestä. Tuollakin oli yhdessä rekissä nuo tarjousmekot ja tuota mallia taisi olla muutama. Muita kauppoja, joista saattaisi löytyä kukkamekkoja ovat ainakin KappAhl ja Lindex.
sipa
Me katsottiin Vipan kanssa Prismassa hellemekkoja, ja olivatkin pirteän näköisiä, ei kukallisia muistaakseni, vaan kuviollisia ja hihattomia.. Vipa ihastui yhteen, ei kuitenkaan ostanut sitä, ja nyt on harmittanut jälkenpäin että se jäi sinne kauppaan.. No Vipa lähtee kuskaamaan mua perjanataina kaupoille ja Varmaan Prismaan mennään, et jos mekko on viel talle se voi tarttua mukaan.. biggrin.gif

Mä taas löysin Lidilistä maanantaina olevassa tarjouksesta rantatunikan vitsi että onkin mukava ja vilpoinen, ostin molemmat värit eli vihreäsinikuviollisen ja mustan, musta vaan oli aivan eri mallinen ja avokaulainen, et se ei oikein mulle käy, Vipa saa kokeilla sitä tänään js vaikka olis sopiva hänelle..
Lydia
Lauantaina ostettiin uusi pokkari, joten nyt tulee varmaan kuvattua enemmän, kun on parempi kamera.
Viikonloppuna tuli jo vähän kokeiltua kameraa ja ihan kivalta vaikuttaa. smile.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.