Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Käsitöitänne..
Puskaradio > Puskis > **OFF TOPIC** > Niitä, näitä, tiilenpäitä...
Sivuja: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
sipa
^ Ihan hyvä ja selkeä ohjehan toi on.. Mulla vaan on niin vähän tuota lankaa jäljellä, et hyvä jos saan vielä yhden kaulurin tehtyä, niistä tulikin uskomattoman pehmeät.. thumbup.gif
Lydia
Eilen tein elämäni ensimmäistä kertaa verhot biggrin.gif No aiempia verhoja jouduin vähän tuunaamaan, kun olivat naftit, mutta nuo on ekat kokonaan itsetehdyt. Sen verran hyvin sujui yhteistyö ompelukoneen kanssa, että mietin josko alkaisi ompelemaan enemmän. Kankaita mulla on jo jonkin verran hankittuna, mutta inspiraatio sattuu harvemmin iskemään.
Hugis
Mulla on kaks neulomusta kesken ja nyt hirvittää, mitä niille on käynyt, kun isäntä on kotona siivoamassa tavaroita pois rempan tieltä... mellow.gif Josko se olis osannu siirtää varovasti niin, että silmukat on vielä puikoilla.
sipa
Nyt sain prässättyä nämä kolme liinaa.. Pääsiäisen lähestyessä piti virkata keltainen ja mintunvihreät liinat ja yksi pieni valkoinen liina.. Kudoin myös systerille kaulurin, sellaisesta aniilinpunaisesta karvalangasta, mutta kuvaa en muistanut ottaa ja kauluri on jo systerillä..

LaRa & Olli
Oliskohan sitten tämän talven suurimmat neuleurakat paketissa... No ainakin talven, eikös tästä eteenpäin voisi jo puhua kevään neulomuksista. biggrin.gif Kesällä ajattelin aloittaa sitä vähän suurempaa nypläyst, mutta sen aika ei ole ihan vielä. Ajattelin, että vuoden aikavaraus riittäisi ja saisin äidille 50v lahjaksi tehtyä liinan (juhannukseksi 2012).

Mutta siis männäviikolla sain valmiiksi tämän:

ja vielä yksi kuva sohvalle levitettynä:

Alkuperäinen ohje on garn studion DROPS Designia, mutta koska toteutus on by lara, niin piti tietty tehdä vähän ohuemmasta langasta (Novitan 7 veljestä) ja aavistuksen ohuemmilla puikoilla (3 mm), niin sai tehdä varmaan triplatyön. Ja lopputulos olis varmaan ollut nätimpi alkuperäistä ohjetta kunnioittaen, mutta tehty, mikä tehty. smile.gif Käyttöä on kyllä jo ollut, kun olen aina niin viluinen, että tuo on mukava heittää harteille telkkaria katsellessa ja on lämmin happy.gif

Nyt päätin viimeistellä pari kesken jäänyttä työtä ennen kuin aloita uusia. Mulla aika harvoin jää mitään kesken, mutta jotain sentään nurkista löytyy.
sipa
^ Kylläpäs on hieno.. thumbup.gif Shaalit ja bonzot onkin taas muodissa..

Mä virkkaan taas, kun löysin jännän väristä lankaa se on sekoitus marjapuuroa ja purppuraa, tulee oikein hyvän näköinen siitäkin..
Wanssu
Anteeks, en jaksanut selata koko ketjua läpitte, mutta onko kukaan tehnyt itse koirille pantoja? Tarviikohan olla jo ihmeellinen ompelukone, että saa paksun nylonin läpi ommeltua?
Niin hirveästi haluaisin yrittää tehdä, mutta itse en omista konetta. Mummun konetta saisin käyttää, siinä on vaan se ongelma, että sillä masiinalla on aika paljon ikää :/
sipa
^ No moi Wanssu.. Mssäs sä oot ollut kun ei oo vuosiin näkynyt..

Wiputarhan täällä ompelee kaikki koirilleen.. Toivottavasti hää tulee lukemaan tänne, kun ilmoitti että ei enään paljon täällä käy..
wiputar
Wanssu, ihan perus ompelumasiina pureutuu kyllä nylonnauhan läpi smile.gif
Katsot vaan, että on vahva neula, esim. 90 .
Oma koneeni ei jaksa kovin paksua "nisvaskaa" lävitseen kuljettaa, kuten esim. tuplafleece + vahvike + nylon + koristenauha.
Mutta kyllä tuolla sadan euron koneella voi ihan hyvin ommella nyloniin koristenauhan ja fleecevuoren, vahvikekangas on jo liikaa.
Mutta semmoista ei kapeiden pantojen kanssa tarvitsekaan smile.gif
Wanssu
Kiitos vastauksesta! Ei tässä auta kuin mennä kokeileen, mä käyn ensin ostamassa vahvoja neuloja, koska en usko, että mulla on. Saas nähdä mitä räpellystä saan aikaiseksi, koska en todellakaan ole mikään käsityöihme unsure.gif laugh.gif
wiputar
^ Laitahan sitten kuvaa näytille smile.gif
LaRa & Olli
Jotain pientä on taas tullut näperrettyä.
Niitä kesken jääneitä töitä loppuun saatellessani, joista yksi oli onteloneuleena tehty patalappu, innostuin tekemään ystävälleni myös omat kaksi, jotka nyt koristavat jo hänen uutta keittiötään Espoossa, niin uskallan laittaa kuvan. Tuon tekniikan ansiosta kuvio toistuu lapun molemmin puolin värit negatiivina.

Ja tänä aamuna sain valmiiksi eilen aloittamani elämäni ensimmäisen amigurumin.
Saanko esitella: Herra Hippo! (Isännälle tietokonepöydälle maskotiksi) wub.gif
sipa
Nyt on kolme liinaa taas valmiina ja vihreä kuviollinen on kesken.. Nämä silitin just äsken ja jätin sinisen pöydälle..

Esmo
Onpa noi sipan liinat tosi kauniita smile.gif
sipa
^ thänks..

Sinisessä ei näy toi kuvio oikein hyvin, että laitetaan uusikuvakulma ja vihreästä tekeleestäkin kuva mukaan. Honkkarissa myivät tätä colorlankaa.. Missään muualla ei ole myynnissä tällähetkellä muita kuin yksivärisiä..

sipa
Pikkupöydän liina valmiina..

s-ml
^ oletpa taas tehnyt hienoja liinoja. Meillä on jatkuvassa käytössä sinun tekemäsi liina, ja työn jälkeä on moni kehunut smile.gif
sipa
^Hyvä että liinalla on ollut käyttöä.. Mun kaikki nää värilliset on menneet lahjaksi, tai vihreä on vasta menossa ja se marjapuuronvärinen.. Sit pitäis alkaa väsämään valkoisia tabletteja vaununaapurin kirjahyllyyn 2 kpl..
s-ml
onko siellä vaunussa kirjasto? Tuli heti mieleeni lauantaina telkasta tullut Top Gear, pojat vähän rakentelivat asuntoautoja uusiin vermeisiin smile.gif
Lydia
Mä en ole aikoihin saanut mitään aikaiseksi, tosin osasyynä on ollut ajanpuute. Viime lauantaina vähän mietin, että jotain olisi kiva taas tehdä. Joku on hamstrannut kasapäin villalankoja ja kesällähän on varmasti niistä tosi mukavaa tehdä kaikkea rolleyes.gif Puro Batikia olen kuolannut jo tovin, mutta enpä ole keksinyt mitä siitä voisi tehdä.

Niin ja jos nyt syksyllä löytyy aikaa opiskelullekin, niin käsityöhommille pitäisi varmaan löytää lisää aikaa....
sipa
LAINAUS(s-ml @ 16.5. 2011, 14:46) *
onko siellä vaunussa kirjasto? Tuli heti mieleeni lauantaina telkasta tullut Top Gear, pojat vähän rakentelivat asuntoautoja uusiin vermeisiin smile.gif

No ei ole, vaan Aijalle kotiin kirjahyllyyn. biggrin.gif Harmi että mä en muistanut katsoa Top Gesria, yleensä katotaan se, mut nyt tuli varmaan jotain muuta..
Lydia
Mä aloin pitkästä aikaa kutomaan, tarkoituksena tehdä tilkkutäkki. Saas nähdä mitä siitä tulee.
Lydia
Onko puskislaiset saaneet kesän aikana käsitöitä tehtyä?

Itse olen ollut varsin laiska; tilkuista on yksi valmis ja toinen melkein valmis ja aika monta vielä tekemättä.
Näin syksyllä alkaa tehdä mieli kutoa taas kaulaliinaa (mulla ois aivan ihanaa lankaa siihen) ja rannelämmittimiä (tällä kertaa itselle).
Lankoja mulla on paljon, kun on tullut vähän hamstrattua whistling.gif
tizzian
^ Villaa ja huovutusneuloja yms on kyllä tullut kotiin hankittua vaan ei ole mitään valmista syntynyt vieläkään...
Saatan vain ihaillamitenkaikki muut tuntuu ehtivän, osaavan ja saavan aikaan viakkamitä! smile.gif
nimim. inspiraatiota odotellessa
sipa
Mä oon virkannut, virkannut ja virkanut..Ainahan mulla on virkkuu kädessä.. Kuinkakohan monta liinaa on tullut tänä kesänä valmiiksi, varmaan 8-10 kpl Kolme on tossa silitettynä ja kolme on silittämättä, kun yksi on viel kesken.. ja muutama on mennyt lahjaksi:D
abc
LAINAUS(Lydia @ 15.10. 2011, 19:14) *
Onko puskislaiset saaneet kesän aikana käsitöitä tehtyä?

Enpä ainakaan minä ole saanut mitään aikaiseksi.
Just eilen otin yhden keskeneräisen työn käteeni, kun muistelin, että vain muutama pistos ois jäänyt tekemättä ja sen vuoksi olin jättänyt työn odottelemaan yhdelle pöydän kulmalle lankoineen, valmiina seuraavan päivän tekemiselle. Ohhoh, olipa työstä sittenkin tekemättä useampi kuin muutama pistos, mutta hällä väliä, kun ei ollut enää kuitenkaan edes sataa neulanpistoa vailla. Tänään ei olekaan jäljellä enää kuin ehkäpä n. 10 pistoa ja sitten työ on valmis ja saan sen laitettua kaappiin odottelemaan seuraavaa siirtoa yhden toisen työn kanssa. Ne kun on saatava liikkeeseen vielä kehystettäväksikin. Ei haittaa vaikka kaappiin unohtuisivatkin, mutta toi, että joku työ makaa esillä,jonkun tason päällä kuukausitolkulla, niin se kyllä vähän stressas, jos silmä sattui työhön osumaan.

Täytyy odottaa, että pääsen Saloon. Likka on hokannut käsityöliikkeen siellä, missä saattaisi olla noita pöytäliinapohjia piirrettyinä. En enää viitsi tauluja tehdä, kun mulla ei enää ole seinäpintaa, mihin niitä riipustaisin. Siksi en kaiketi pitänyt kiirettä ton keskenjääneen työnkään kanssa biggrin.gif
sipa
^ Käsityöliikettä kaipaan minäkin, kun näistä meidän lähikaupoista ei saa kuin muutamaa lankaa ja kaikissa samat värit.. Nyt tosin ei saa tummansinistä enään mistään, on vaan lohenanpunainen, beige ja valkoinen.. Mistään ei ole saanut niitä värillisiä enään vuoteen.. kauheen köyhä valikoima... Kutojalle lankoja löytyy joka lähtöön.. saisivat vähän ajatella virkkaajiakin.. dry.gif
abc
Sipa, nyt ei sitten enää ole muita vaihtoehtoja kuin se, että Sinä perustat sen käsityöliikkeen rolleyes.gif . Tää Itiksen myymälän "täti" ei enää juurikaan tilaile tuotteita, kun on kaiketi suunnittelemasa jo eläkkeelle siirtymistä tai sitten jotain aivan muuta.. On tosiaan harmillista, kun kaikki mukavat kaupat alkavat olla katoavaista nykypäivänä.

En ole käynyt Salon käsityöliikkeessä vielä, joten en osaa sanoa, miten täydellisesti siellä on varustauduttu eriaisia käsitöitä varten. Ehkäpä nyt viikonloppuna tulee siellä käytyä tutkailemassa tilannetta. Lähdetään näet vaunulle huomenna, on alueen lehtiharavointitalkoot viikonloppuna, joten jos jossain kohtaan haravoinnin lomassa käväistäisiin sitten siellä puodissakin.

Toinen paikka, missä tiedän olevan monipuolisen käsityöliikkeen, sijaitsee Loviisassa. Tuossa Itiksen parkkipaikassa oli jotkut markkinahumut viime keväänä ja markkinoilla kierrellessä tutustuin käsityökojun tuotteisiin ja ihastuin ikihyväksi runsaaseen valikoimaan. Mutta, mutta..., kukas sitä autolla ajo rumbaa lähtee toteuttamaan ympäri, ämpäri Suomea, muutaman pöytäliinatilkun ostaakseen shifty.gif . Niin, onhan niitä bussivuorojakin käytössä, mutta taitais tulla langat kuin muutkin hankinnat kovin arvokkaiksi matkojen kanssa.

Mieti nyt, Sipa, tarkkaan, että josko se olisit sittenkin Sinä, joka tänne pääkaupunki seudulle perustaisit sen mukavan, monipuolisen ja viihtyisän käsityöliikkeen thumbup1.gif Jotenkin uskon, että sellaiselle puodille ois tarvetta sekä kysyntää.

Sain viimeiset pistot tehtyä keskenjääneeseen työhöni, joten nyt ois huutava tarve monipuoliseen käsityötarvikeliikkeeseen smile.gif. Nyt on turvauduttava Salon liikkeen antimiin, mutta ehkäpä jo seuraavalla kerralla on vuorossa Sipan liike avajaistarjouksineen rolleyes.gif .
tizzian
Nyt heräsi jo sen verran uteliaisuus, että siis minkälaista lankaa sitä ollaankaan vailla? Sen olen huomannut, että toisinaan semitä etsii ei löydy sieltä mistä ensinnä osaisi etsiä...
sipa
Tiz Mä käytän Novitan virkkauslankaa.. niitä on ollut color versiota muutama vuosi sitten, nyt en löydä kuin yhtä väriä olevia keriä.. Noi uudet colorversiot, vihreät ja siniset ja oranssit taas oon ostanut Honkkarista ja sekin vain Nummelan liikkeestä, täällä ei niitä ole ollut..

Lauttasaaressakin on jossain joku lankapuoti, mut en oo käynyt etsimässä, kun sinnekin on tota matkaa..

abc Eläkkeelle mäkin tästä joudan.. olis pitänyt jo 20-30 vuotta sitten perustaa se liike.. Käyhän sit koluamassa siellä salossa ja kerro miltä näytti.. Ja toivotaan meille hyviä vaunuilmoja, kun meillä olis tarkoitus pestä vaunut lauantaina..
tizzian
^ vaihtavat Novitalla näköjään kahdesti vuodessavärikarttoja, olisiko syy siinä? Löysin heidän sivuiltaa virkkauslankaa 7 eri sävyä.
Vilkaisin samalla hahtuvan hintoja - on se kumma että novita myy niitä kalliimmalla kuin jälleenmyyjänsä huh.gif

Olisiko tuosta mitään iloa teille? Lankakauppoja
sipa
Kiitos Tiz Tuossahan oli se Lauttasaarenkin liike ja Tapiolassa oli ainakin kaksi.. thumbup.gif Mä en ole kerinnyt etsiä noita linkkejä..

Niin ja tulostin tilkkupeitto ohjeenkin.. thumbup.gif
Lydia
Mä nyt innostuin taas kutomaan, tosin tilkkuja en ole saanut aikaiseksi.
Tein itselleni rannelämmittimet ja nyt ne ovat päättelyä vailla valmiit.
Näyttävät kyllä eriparisilta, mutta eipä se mua haittaa; ihanat kirkkaat värit niissä kuitenkin on smile.gif
sipa
Tässä mun virkuut, kuvasta puuttuu yksi kapea punainen ja ne neljä liinaa jotka oon jo antanut pois.. Oranssin väriset vaunutupaantuliaiset kahdelle vaunu naapurille..

abc
Sipa, et sä mihinkään eläkkeelle ehdi . Mä näes melkein tein jo sun puolesta sopimuksen, et sä ryhdyt Hesassa käsityöliikkeen yrittäjäksi biggrin.gif . Sattui ajatuksena kyllä kohdalleen kun sinne Saloon päästiin ja likka kurvas auton siellä olleen käsityöliikkeen eteen. Ensin meille tuli ihan bromleema, että kummasta kahdesta ulko-ovesta mentäisiin liikkeseen ennen kuin äkättiin, että siinähän toimi KAKSI ohmy.gif käsityöliikettä rinta rinnan. Siihen mihin sitten ekaks mentiin sisälle ruvettiin juttelemaan myyjälle hämmästystämme, että Salossa, pienellä paikkakunnalla on näitä liikkeitä tuplasti,kun isossa kaupungissa ei tahdo ko liikkeitä löytyä suurennuslasillakaan, eikä ainakaan niin monipuolisilla tuotteilla. Siinä myyjä sitten kertoi, että oli ajatellut H.kiin toista myymälää perustaa, mutta kuniitseään ei ollut voinut jakaa molempiin liikkeisiin myyjäksi oli tuuma rauennut. Sanoikin, että sitt olisi toisin, jos joku rupeais yrittäjäksi hommaan, niin hänellä ois tukkukin heille valmiina. Siinä kohtaa mä meinasin sanoa, että onhan meillä Sipa biggrin.gif . Maltoin kuitenkin pitää suuni kiinni ja kiertelin vain myymälää katselemassa tuotteita. Ei kuitenkaan sillä kierroksella löytynyt niitä valmiiksi piirrettyjä liinoja joita hain, mutta toisenlaisen työn löysin.

Nyt tuli kutsu shoppailemaan, joten palaan asiaan, kunhan olen käynyt tyttrieni kanssa tän päivän kauppakierroksilla täällä Hesassa laugh.gif .
abc
Tuli äkkiiähtö kaupoille, vaikken mitään sieltä tarvinnutkaan. Sisarukset ottivat äidin mukaan, kun sairaalle tytölle lähtivät talvijalkineita etsimään. Lähes joka Itiksen jalkineliikkeessä käytiin, mutta ei löytynyt niitä nimenomaisia saapikkaita, joita haettiin. Ehkei niitä Kuoma-saappaita enää valmistetakaan aikuisille, sillä kyseistä merkkiä oli vain lastenosastoilla, missä kokoja ei ollut isommille jaloille.

Sieltä Salon käsityöliikkeestä löysin sellaisen n. 85x85cm pöytäliinan, joka oli merkkausta vaille valmis. Liina ei ollut valkoinen, millaisia mulla on jo pilvin pimein, van aavistuksen kermanväriinen, missä oli kankaaseen kudottuna valmis raidoitus reunoissa ja sitten kulmiin piirretty muutamat kukkaset, joihin kuului raitoihin sopivat langat. Oli sellainen valmis pakkaus, mihin lisäksi kuului neula ompelemista varten. Koko paketti maksoi 36 e. Sain kuitin ostoksesta ja pitkän pitkästä aikaa näkyi hinta myös markkoina w00t.gif . Tässä vaiheessa jäin kyllä pyörittelemään silmiäni, että onpas käsityötarvikkeet hintavia. Jotenkin tuntui, että löysin edullisen paketin, kun eurohintaa katsoin, mutta markoissa summa olikin jo taivaissa eli 214,05 mk.
Onneks ei tollaisia kuitteja enää ole tarjolla, sillä markkasummana taitaisi työt jäädä ostamatta.

Pois lähtiessämme liikkeestä, poikkesimme kyllä naapuri ovestakin sisään ja kysäisimme sieltä, että olisko heillä pelkät liinapohjat, joihin itse vois valita lankansa väreineen ja olihan siellä, mutta emme enää jääneet sitä pinoa penkomaan. Tiedetään kuitenkin seuraavalla kerralla kummasta kaupan ovesta mennään ekaks sisälle.
abc
Onneks on Tizz olemassa, joka goglettaa yhtä sun toista netistä, kun se homma ei multa ainakaan onnistu enkä edes aina älyäkään, että edes yrittäisin harjoitella sieltä kautta vastauksia.

Paljon on Sipa virkannut, ei ihme, jos olkapäät tai niska silloin tällöin jumittuisikin.

Kuulostaapa hyvältä Lydian rannelämmittimet. Varmaa istuvat paremmin kohdallaan, mitä villatakkien hihansuut thumbup1.gif
sipa
abc Oli se hyvä et pidit suus kii.. laugh.gif En mä mitään puotia ala pitämään.. ei mulla ole rahojakaan sellaiseen... jos mä vaan virkkaan..

Mä oon kans monta kertaa piruuttain kääntänyt markoiksi noi summat ja hui kauheeta kun hinnat on nousseet pilviin ohmy.gif on joo parempi vaan katsoa euroja, silloin se on "halvempaa"

Mä en ola viel kerinnyt sinne Tapiolaankaan, mut ehkä joku päviä.. Mun kuskikin on ollut kipeänä, flunssassa ja selkä viel pamahti.. No mies on iltavuorossa, mut se ei kyllä lähde Tapiolaan, kun inhoo sitä paikkaa..
tizzian
^ Äläs nyt,minä voisin tulal sulle varastonhoitajaksi biggrin.gif
Olipa vähän outo juttu käydä kaikkien vuosien jälkeen työkkärissä - niin jaihme merkintöjä niilläon..tiedän hyvin ihan jo muistin ja sopimuksenikinmukaan olleeni vuodesta 2003 yhtäjaksoisesti töissä, mutta niidenlogiikalla (huolimatta päivämääristä) olen väkisin kuitenkin ollut työttömänä, koska työnantaja on saanut jotakin tukea joskus silloin alkuaikoina blink.gif no, kai siihen joku selitys on, vaan ei sitä keksinyt sen enempää virkailija kuin minäkään.

No juu..taas hiukan lipsahtiohi aiheen... oops.gif
sipa
^ Joo, olishan se hyvä idea ja samalla työllistyttäis.. biggrin.gif Mä meen kuitenkin nyt ekana korvaklinikalle kuulemaan mitä ne siellä ehdottaa..
sipa
Lauantaina kävin sit Nummelan Honkkarissa hakemassa tota vihreä color lankaa, kun sinne oli tullut.. ja samalla käytiin Nummelan keskustassa olevassa Silkkitie nimisessä liikkeessä, siellä oli muutama kivan värinen lanka.. kaksi sinistä kerää ja yksi joulunvihreä tuli mukaan thumbup.gif ensi viikolla tulee kuulemma lisää, no nämä riittävät mulle vähäksi aikaa
abc
Hops, mulla alkaa kohta ruokatauko, joten kirjoitanpa vain muutaman sanan. Käsityöliikkeitä Salossa onkin 3 rintarinnan. Viimeksi, kun vaunulle mentiin, poikettiin heti ekaks katsoo niitä pöytäliinoja ja hokattiin, että jouduttiin väärään liikkeeseen blushing.gif Vähän siinä ihmeteltiin, kun liikkeessä oli rullalankoja ja pitsejä tavattomasti, mutta viimeksi nähtyjä liinoja ei lainkaan. Onneksi myyjä viitseliäänä neuvoi meidät menemään viereisestä ovesta sisään. Eli meidän liike oli sitten se keskimmäinen liike.

Liikkeet ovat matalassa rakennuksessa (ei asuinkerroksia eikä muitakaan kerroksia) ja näyteikkunat isot, joita katsellessa luulis, että kaikki ikkunat kuuluvat samalle liikkeelle. Ei tullut tälläkään kertaa varmistettua, että oliskohan siihen rivistöön mahtunut vielä neljäskin saman alan liike, kun tyttö väläytti mulle vasta autossa, että siinä rivistössä olis ollut neljäskin ovi, jota emme olleet vielä aukoneet laugh.gif .

Ja nyt syömään, ennenkuin ruoka jäähtyy rolleyes.gif .
sipa
^ Sulla riittää sit kiireitä, mut oikein ihanaa et kerkisit ruokiskella käymään.. laugh.gif

Mä en ole viel Tapiolaan päässyt, mut ei mulla sinne kauhee kiire olekaan kun kaksi liinaa on nyt työn alla jotka varmaan pitäis saada jouluksi valmiiksi.. Sain vihreän eilen valmiiksi ja punainen on nyt tekeillä, et kyllä ne valmistuu ajoissa.. Tämä rouva kenelle teen niitä on laittanut jo punaiset matot ja verhot, et kait hän haluaa sen punaisen liinakin sit jouluksi pöydälleen..
Turunen
Mulle tulee lähipäivinä uusi ompelukone, nahkaompelukone tai eihän semikään uusi ole, ikivanha mutta onneksi nuo on vahvoja ja kestäviä koneita vielä vanhoilla päivilläänkin happy.gif Koneen toimittajalla oli aika pitkä toimitusaika, kaupat tehtiin jo keväällä, olikohan huhtikuussa...? rolleyes.gif
Nyt vaan harmittaa kun en päässyt sinne turkistyökurssille, no en kyllä olis ehtinyt käymään siellä vaikka olisin säässytkin... confused.gif eikä mulla ole aikaa kotonakaan ommella...
Turunen
^ tänään sain yhden ompelukone firman edustajan kiinni ja tuohon koneeseen alalangan kotelon tilattua kun sitä ei tullut ollenkaan koneen mukana dry.gif ei ole päässyt vielä kokeilemaan ompelua.
Mun sisko lupasi opettaa mua virkkaamaan isoäidin neliötä xlaugh.gif saas nähdä mitä siitä tulee, mä kun en osaa virkata ollenkaan rolleyes.gif
Lydia
Mä sain vihdoin rannelämmittimet pääteltyä. Pakkasilla oli ehkä hieman vaikutusta. Nyt niitä on tullut käytettyä ahkerasti ja ihanat ovat wub.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.