Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Käsitöitänne..
Puskaradio > Puskis > **OFF TOPIC** > Niitä, näitä, tiilenpäitä...
Sivuja: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
s-ml
Kivat pannat, nyt vaan sinäkin voit liittyä pannanmyyjiin smile.gif Tuliko tarvikkeet kalliiksi ja miten sinä vahvistit lenkkiompeleet?
wiputar
En osaa tosta norsunauhasta sanoa, että mitä tuli maksamaan, hommasin "sieltä toiselta palstalta" isomman satsin kerralla, ei ollu mitään puhetta että mikä pätkä maksoi minkäkin verran.
Jos nyt tota norsupantaa miettii, niin tuo leveä pohjanauha maksoi 1,80e/m ja pantaan käytin 30cm.
Pannan päissä oleva nauha maksoi 1,15e/m ja sitä meni n.10cm.
Kuristuslenkin nauha maksoi 0,80e/m ja sitä kului n.10cm (meillä pitää pojilla olla todella piukat pannat ettei tipu itekseen kun maata nuuskivat).
D-renkaat 2x0,60e ja 1x0,40e.
Että eipä kovin huimasti mennä pantapohjaan rahaa smile.gif

Koko pannan kasaamiseen käytin Gutermann #50 lankaa, joka sopii varusteprojekteihin, ja muihin kovan kulutuksen ja raskaiden materiaalien sovelluksiin. Lenkkien pysymisen varmistin omepelemalla neliön ja ompelin vielä neliön nurksata nurkkaan (kuten esim. monissa mantteleissa näkee kiinnitysnauhojen kiinnitettäneen).
Isäntä teki illalla pannoille vetotestit, eikä rusahtanut yksikään ommel thumbup.gif
s-ml
Hyvä, tuohan se tärkein onkin, kestävyys.
Itse en uskalla käyttää arkipäivänä uusinta koristepantaa, vaikuttaa minusta sittenkin vähän hennolta vaikka Camulla on kestänyt arkipäivän ihan hyvin. Tuli tässä keväällä epäilys kaikkia pantoja kohtaan, kun hoitsukoirani veti nahkapannasta lenkin irti. Onneksi olimme vielä kotona ja vasta lähdössä. Lähtötouhuissa se vetäisikin, kiva tunne kun jää vaan hihna käteen. Sama kävi tuolla lenkillä vielä ison tien vieressä, kun puoli vuotta vanha Best Friend'sin nahkahihnasta lukko irtosi. Tässäkin onni mukana, Onyx nuuskutti jotain ojan pohjalla autuaasti eikä ehtinyt edes huomata olevansa irti. Se tunne on kamala. Kohta hankin rautalankaan hihnaksi ja pannaksi jonkun hitsin paksun metallirenkaan biggrin.gif
wiputar
Joo, se kestävyys, kestävyys ja kestävyys... Sehän se on kaiken a ja ö.
Meillä on onneksi kaikki vermeet kestänyt vetoa, eikä yksikään panta tai remmi ole mennyt rikki smile.gif. Tosin, onhan näitten jannujen vetovoima vähän eri luokkaa kun isompien vinttien biggrin.gif
missi
Taulu valmiina -tänä aamuna laitoin loput pistot smile.gif Kehyksiä vaille.

sipa
Wiputtaren pannat on tosi upeita.. thumbup.gif Meillä on vaan perinteinen nahkapanta, kun muut ei varmaan sovi Bonolle.. biggrin.gif

missi Sä sait sen jo valmiiksi.. hyvän näköinen tulikin.. thumbup.gif
sipa
Mä tein koti ulko ovenlasiin tällaisen suojan, ekana mulla oli siinä valkoinen mutta tein uuden sinsiestä.. laugh.gif

Annelinne
Missä välissä te teette näitä käsitöitä? Mulla ei ole ikinä aikaa istua niin rauhass että saisin jotakin järkevää aikaiseksi.

Kauheen komeita pantoja, ristipistoja ja pitsiäkin vielä!
wiputar
No mulla on se etu että olen työtön joten aikaa on pitkin päivää, hetki siellä ja hetki täällä.
En tee tai edes alota mitään suuritöisiä juttuja, jotta saan alottamani hommat varmasti valmiiksi.

Upea tuo sipan pitsi, sopii hyvin tuon oven väriin smile.gif
sipa
LAINAUS(wiputar @ 26.8. 2008, 09:19) *
Upea tuo sipan pitsi, sopii hyvin tuon oven väriin smile.gif

Mun pitää vaan virkata tuohon yksi kerros lisää, kun tuli liian tiukka, se vetää rumasti..Valkoinen oli paksumpaa lankaa ja siihen riitti tuo 16:sta lappua..

Tässä viellä lähikuva.

LaRa & Olli
Oikeesti hienoja käsitöitä taas esillä!

Mulla on näitä alla näkyviä käsitöitä tiedossa lähitulevaisuuteen enemmänkin rolleyes.gif
Pentsut vaan pakkaa tuottamaan allergiaoireita cray.gif
Hugis
Sipa hoi! Ja muut palstan virkkaajat myös biggrin.gif Olisko teillä jotain helppoa pitsiverhon ohjetta? Mä virkkaan ihan hulluna, ja nyt haluaisin virkata verhot.
sipa
LAINAUS(Hugis @ 9.9. 2008, 19:59) *
Sipa hoi! Ja muut palstan virkkaajat myös biggrin.gif Olisko teillä jotain helppoa pitsiverhon ohjetta? Mä virkkaan ihan hulluna, ja nyt haluaisin virkata verhot.

Sun kannattais etsiä joku käsityölehti jossa on liinojen malleja, sillä tarvii aina katsoa kuvaa ja lukea samalla ohjeet.. Vaikea on tähän alkaa laittamaan mitään ohjetta, kun ne ovat tosi hankalia, että ei niistä aina saa selvää lukemalla, vaan on pakko nähdä se kuva.. biggrin.gif
abc
Samaa mieltä Sipan kanssa, että on ihan hyvä, jos on malli vieressä, ainakin aloittaessa. Kun on yhden kuvion tehnyt itse, niin sitten voi tiirailla siitä kuviointia, ellei satu olemaan ns. iisi malli mikä jää heti mieleen.

Minä virkkasin kerran ikkunaverhon. Tosin yhden pituuden verran. Loppui lanka. Olin purkanut jonkun tarpeettoman virkkauksen ja langasta sai vain yhden verhopituuden lattiaan asti. Annoin sen verhon silloiselle tyttöystävälleni, kun hänen kodissaan oli yksi kaponen ikkuna, mihin se sopi tosi hyvin.

Virkkauksen kuvio oli muistaakseni nimeltään "hämähäkin seitti". Tiedän, että säästin silloin sen mallin, mutta kun olen käynyt myöhemmin läpi mallilehtiäni, niin sitä hämähäkki-mallia ei joukosta löydy, sen enempää kuin kattovalaisimen varjostin malliakaan. Niin ne kivat mallit hukkuu ja muuta joutavaa mallistoa jää.

Virkkasin verhon kalastajalangasta.

Samaisesta langasta virkkasin kerran yläkapan, missä vierekkäin pöllöjä. Siitäkin loppui lanka ennen aikojaan, joten riittävän leveää kappaa en saanut aikaiseksi.

Olisin ostanut lisää lankaa, mutta eihän samanlaisia ollut, kun langat oli äitini hankkimat joskus hänen nuoruudessaan.

Virkatut verhot ovat tosi tyylikkäitä ikkunoissa.
Hugis
Kävin tänään lähimarketissa (16 kilsan päässä biggrin.gif) katselemassa noita lehtiä ja siellähän oli vaikka kuinka! En vielä ostanut, kun mulla on kesken sellainen bolero (josta tulee varmaan liian pieni), mutta kunhan saan sen valmiiksi, käyn hakemassa verho- ja liinaohjeet. Haluan tohon ulko-oven ikkunaan verhon, ettei siitä näe suoraan läpi mun eteiseen. Kuljen nimittäin edelleen vahingossa vähissä vaatteissa täällä, kun olen tottunut asumaan hieman korkeammalla oops.gif
sannukka
Sä olet kyllä Hugis ihan rasittavan energinen. thumbup.gif dogrun.gif Hyvä vaan silti, että edes joku on. Kateellisena mä täältä huutelen, ku ite oon ihan tattis taatero. biggrin.gif
Hugis
^ No juu, ihan OT:na. Ihmettelen itsekin biggrin.gif Just soitin tänään äidille, että ei ole aikaa edes päiväunia nukkua enää ohmy.gif Suppilovahverot odottaa poimijaa metsässä ja virkkaussormea polttelee, asunto kaipaa siivousta ja sisustusta jne. Kyllä tää varmasti menee ohi... Vaan kai se kertoo siitä, että mä viihdyn ja olen niissä oloissa, mihin mut on alunperin tarkoitettu.
LaRa & Olli
Innostuin sitten paikalisessa sukkalikkeessä vieraillessa myyjän mukaan paluutaan tekevistä säärystimistaä ja tei viikonloppuna omat palmikkoversiot. Vasemmanpuoleinen on käyttömallissa ja oikeanpuoleisesta näkee, että siellä päissä on joustinneuletta 2+2, jotka taitetaan sisään. Jos olis vähän lämpemmät ja pysyis kivammin jalassa.

Malli on ihan itse ideoitu ja toteutettu Novitan Isoveli-langasta 3mm puikoilla - juu suositus tais olla tuolle langalle 5-6 tongue.gif
wiputar
^ Varmasti lämmittävät smile.gif

Mullakin on joitain jämälankoja tuolla kaapissa, voiskin hyötykäyttää niitä tekemällä kouluaiselle säärystimet. En olekaan kutonu mitään sitten viime talven.
LaRa & Olli
En kans oo neulonut sitten viime syksyn, ja noitakin varten piti erikseen pyytää lupa ja luvata olla valittamatta kipeytyviä hartioita. Seuraavan työn saan varmaan aloittaa vasta pitkän ajan jälkeen. Mulla siis menee heti niskat7hartiat jumiin tuosta hommasta, mutta minkäs teet, kun se on niin kivaa.

Seuraavaksi kokeilen neulahuovitusta - uus aluevaltaus siis! wink.gif
sipa
Wautsi wau.. mä en ole kutonut säärystimiä varmaan 20 vuoteen.. biggrin.gif Nythän niitäkin vois alkaa väsäämään.. kiitos vaan vinkistä ja muistutuksesta LaRa & Olli.. thumbup.gif
bellfegor
Mä taisin nuorena kutoa kiintiöni täyteen, kun yhtenä vuonna tein 16 villapaitaa ja pari villatakkia sekä muutaman kaulahuivin, kun nyt ei saa tartuttua puikkoihin millään.
Mun käsityöharrastukseni on tällä hetkellä rajoittunut vain viikonloppuna käytyyn koirahierontakurssiin. Oman koiran osaan nyt venytellä ja hieroa kotitarpeiksi. Portugeesi venyy muuten kuin kuminauha. Sohvan selkänojan yli niin, että etujalat ottaa lattiaan ja takamus on takajalat vielä tukevasti istuimella.
Lydia
Mikäköhän muhun on mennyt? Nimittäin me olen saanut jonkun kumman puuskan ja päätin miehekkeelle kutoa lapaset. Työ on vasta ihan aluillaan ja kyllä täytyy myöntää, että jo eilen pohdin, että olenko lupaillut liikoja. Mieleeni tuli minkänäköisiä aiemmin aikaansaamani lapaset olivat... ja siitäkin on aikaa. Viimeksihän tein kaulaliinan miehekkeellä (onkohan siitäkin jo 2 vuotta?) ja se oli helppoa, kun puikkoja oli vaan kaksi eli en voinut sitä saada solmuun biggrin.gif No katsotaan miten mun käy... jos lapaset joskus valmistuvat ja ovat jopa lapasten näköiset, niin ehkä voisin sitten harkita kuvankin esille laittoa.

Niin ja munhan varmasti pitäisi olla käsityöihminen, kun äitikin on ja sitä työkseenkin tehnyt... Eikös sen niin pitäisi mennä
rolleyes.gif
bellfegor
Vehnät on tilattu, kankaat pitäisi ostaa ( ja ateljee raivata, että koneen saa esille ).
wiputar
Mun tartteis väsätä Jalolle nuttuja valmiiksi. Paria olen jo alottanut, mutta jotenkin se valmiiksi saaminen on taas niin mahdottoman ylivoimaista rolleyes.gif
Jotain pipoputkiloitakin pitäis varmaan pikkuselle tehdä, miks ei tietty pojillekin.
Lydia
Toinen lapanen on jo valmis. Toista pitäisi alka myös tekemään, kun ei sillä parittomalla lapasella mitään tee...
wiputar
Aloin eilen neulomaan Jalolle villanuttua aikani kuluks, kotona kun kurkkukipuisen olen. Täänään koitan olla reipas ja rykästä nutun ainakin melkein valmiiks tongue.gif.
Mitään kovin tykö istuvaista en tee, jotta voin tarvittaessa helposti suurentaa nuttua suuntaan tai toiseen smile.gif
Bono
LAINAUS(Lydia @ 12.1. 2009, 19:13) *
Toinen lapanen on jo valmis. Toista pitäisi alka myös tekemään, kun ei sillä parittomalla lapasella mitään tee...

Juu ei tee yhdellä lapasella mitään.. nyt vaan puikot heilumaan ja toinen on hetkessä valmis.. thumbup.gif

LAINAUS(wiputar @ 13.1. 2009, 10:12) *
Aloin eilen neulomaan Jalolle villanuttua aikani kuluks, kotona kun kurkkukipuisen olen. Täänään koitan olla reipas ja rykästä nutun ainakin melkein valmiiks tongue.gif.
Mitään kovin tykö istuvaista en tee, jotta voin tarvittaessa helposti suurentaa nuttua suuntaan tai toiseen smile.gif

Voi varmaan tulee ihana.. Pikku villanuttu vauvalle.. wub.gif laita sit heti kuva näytille..

Mulla on uusi virkkuutyö meneillään, se onkin ihan kiva malli.. kunhan saan sen pikkasen isommaksi otan kuvan ja laitan sen sit myös näytille..
Turunen
Minunkin pitäisi alkaa taas pitkästä aikaa tekemään hieman käsitöitä rolleyes.gif ei olekkaan todella pitkään aikaan tullut tehtyä mitään... nyt pitäisi tehdä tuonne uuteen asuntoon verhot, mutta mähän menen vararikkoon jo pelkästään kun käyn ostamassa kangasta... sinne pitäisi saada lähes 3 metrin pituiset verhot, jukra että on korkeat ikkunat! blink.gif ja niitä ikkunoita on kaksi, toiset onneksi hieman matalempia, mutta normaalia korkeampia nekin... ph34r.gif
Hugis
Harald Hirmuinen pitää huolen siitä, ettei meillä tehdä nyt käsitöitä lainkaan... Minne se katosi se rauhallinen ja kiltti pentu, jonka toin mukanani Norjasta... biggrin.gif?
bellfegor
Vehnät tulivat eilen. Kaksi 40 kilon säkkiä. Suunnitelmat on piirretty. Vain kankaat ostamatta edelleen. ( Eikä kukaan ole siivonnut edelleenkään ateljeeta sneaky2.gif )
Turunen
LAINAUS(bellfegor @ 13.1. 2009, 16:08) *
Vehnät tulivat eilen. Kaksi 40 kilon säkkiä. Suunnitelmat on piirretty. Vain kankaat ostamatta edelleen. ( Eikä kukaan ole siivonnut edelleenkään ateljeeta sneaky2.gif )

Siis mitä sä olet tekemässä? 80 kg vehnää? blink.gif huh.gif
bellfegor
Vehnätyynyjä. Sellaisia, joita sitten käytetään kylmä-kuumapakkauksina. Vehnä on parempi täytemateriaali kuin kaura, koska se ei pölyä eikä härskiinny. Lisäksi se pitää paremmin lämpöä ja kylmää kuin kaura. Eikä sillä saa paleltumavammaa iholle kuten geelityynyllä.
wiputar
^ Elä sitten kerralla nakkaa kaikkea 80 kiloa niskaasi laugh.gif

Mulla tuo villanuttu on vielä vaiheessa, joutuu purkamaan ja muokkaaman (ja kohta varmaan luovuttamaan...)
Turunen
LAINAUS(bellfegor @ 14.1. 2009, 11:52) *
Vehnätyynyjä. Sellaisia, joita sitten käytetään kylmä-kuumapakkauksina. Vehnä on parempi täytemateriaali kuin kaura, koska se ei pölyä eikä härskiinny. Lisäksi se pitää paremmin lämpöä ja kylmää kuin kaura. Eikä sillä saa paleltumavammaa iholle kuten geelityynyllä.

Tuota mä epäilinkin, mutta 80 kg! blink.gif Kuinka paljon menee yhteen? kilo vai vajaa? mihin sä tarvitset 80 vehnätyynyä? laugh.gif et sä vielä niin rampa ole teehee.gif
bellfegor
Jaa, aattelit, etten vielä tarvitsis 80 kg:n venhätyynyä. laugh.gif . Välillä kyllä vähän tuntuisi, että tarpeen olisi. Noista menee osa yrityslahjoiksi ja osa myyntiin. Niitä tehdään kahta tai kolmea eri kokoa. Pikkukoiran kokoa, Älli&Tälli-kokoa ja sitten borkku-grey-kokoa. Saattaa olla, että joku voi saada sellaisen tuliaisiksi, mikäli joku toinen joskus saa itsestään niin paljon irti, että lähtee kiertämään koto-Suomea whistling.gif
Turunen
Jaa koirille... no tee joku sen kokoinen että se kävisi myös minun niskojen hoitoon rolleyes.gif
bellfegor
Oleksää niinku enemmän tuota portugeesikokoa vain borkkukokoa? wink.gif Eiköhän niistä joku koko sullekin sovi. Kunhan sais ne nyt tehtyä ensin.
Hugis
Borkkukoko menis varmaan meille kaikille ihan hyvin wink.gif
Bono
Nyt mun käsityö on sen verran iso että siitä mallista saa jo käsityksen, ekana keittiön pöydälle ja sit olakkarin tummemmalla pöydällä kuvattuna..

wiputar
^ Kivan värinen ja näkönen. Puuttuukos vielä monta palaa? Kolme?
Bono
^ Ne kolme mä oon jo tehnyt.. mut kyllä sitä viellä puuttuu varmaan 10 lappua, sit se alkaa olemaan aika sopiva.. Multa vaan loppuu lanka, et kiirusuti pitäis ostaa lisää..
wiputar
Jalon takki:

Kiinnitystä en vielä tehny kun haluan varmistaa ton nauhan osuvan symmetrisesti selän päälle.
bellfegor
Vähänkö Jalosta tulee tyylikäs uuden takin kanssa.
wiputar
Tarkotus on tehdä tosta nauhasta pojille pannat kun on tota sinistä fleeceäkin. Tosin D-lenkkejä ja sitten nylonnauhaa täytyy käydä shoppaamassa lisää.

e: Justiinsa tilasin matskut happy.gif
sipa
Ihana toi Jalon puku.. wub.gif

Tässä mun liina valmiina, mutta ei viellä silitettynä.. Olen jo tehnyt toista liinaa niin paljon että siitä puuttuu enään kolme lappua ja se on vaaleamman sininen, sellaisesta colorlangasta tehty..

s-ml
Voi jestas, kun on hienoa työtä smile.gif Sulla on ainakin homma hallussa, vähän toisin kun mulla. On tainnut jäänyt virkkaustaito sinne koulun patalapun tasolle biggrin.gif Eikö sun silmiin ota näin talvella noin tarkka työ?

Tässä abc:lle ja miksei muillekin linkkisiihen Aloe vera-lankaan.

sipa
LAINAUS(s-ml @ 16.2. 2009, 09:03) *
Voi jestas, kun on hienoa työtä smile.gif Sulla on ainakin homma hallussa, vähän toisin kun mulla. On tainnut jäänyt virkkaustaito sinne koulun patalapun tasolle biggrin.gif Eikö sun silmiin ota näin talvella noin tarkka työ?

Kiitos, kyllä sitä vuosien varrella onkin tullut väsättyä muutama liina.. laugh.gif Ei toi ole niin tarkkaa työtä.. mä osaan tehdä noita pylväitä ja ketjusilmukoita silmät kiinnikin.. ja onhan meillä valot olkkarissa.. biggrin.gif jos kattovalo ei riitä laitan lattialampun sit päälle..
s-ml
^ mulla ottaa välillä keinovalo silmiin tarkkaa työtä tehdessä. Vedet tulevat silmiin ja välillä vaikea keskittyä. Tuohan on helppoa, jos osaa tehdä silmät kiinni, mitään valoja tarvitse laugh.gif
sipa
LAINAUS(s-ml @ 16.2. 2009, 09:36) *
^ mulla ottaa välillä keinovalo silmiin tarkkaa työtä tehdessä. Vedet tulevat silmiin ja välillä vaikea keskittyä. Tuohan on helppoa, jos osaa tehdä silmät kiinni, mitään valoja tarvitse laugh.gif

No joo..Tarviin mä lukulasitkin kun virkkaan.. laugh.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.