Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Käsitöitänne..
Puskaradio > Puskis > **OFF TOPIC** > Niitä, näitä, tiilenpäitä...
Sivuja: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
sipa
Laitetaan tänne oma käsityö triidi.. kun ika moni kuitnekin harrastaa käsillään jotain ja on kiva katsella muidenkin tekemisiä..

Ukon systeri teki just tän valmiiksi ja antaa sen siskon likalleen kun hänellä on westejä, skyenterriereitä.. Tyynystä tuli oikein nätti kun on niin ihana ilme tuolla koiralla.. Mä taidan myös tilata jonkun ristipistotyön jossa on koira aihe.. Kuva on vähän hämärä kun on otettu vaunussa ja valo ei oikein riittänyt..

wiputar
On kyllä hellunen kuva smile.gif

Mä just parhaillaan ompelen vanhasta päiväpeitosta suojia sohvaan. On niin ihanan kirjava tuo sohva kun koirat, tai lähinnä Remu, nuolee aina välillä ja muksut kippaa millon mehua ja millon jotain muuta päälle dry.gif
Vaaleenkeltanen on tuo tuleva suoja, joten lika siinäkin näkyy mutta ompahan helpompi putsata kun nakkaa päälliset vaan koneeseen biggrin.gif. Toinen suoja tulee pysymään hyvin paikallaa kun tulee tohon osaan joka nousee ylös kun alla on petivaatelaatikko eli saan sen kauttaaltaan sujautettua istuimen reunojen alle, mutta saa nähdä kuinka on sitten toisen suojuksen laita... unsure.gif
wiputar
Kas näin, valmista tuli smile.gif

Täytyy vaan käyttää noi vielä koneessa kun on tuo peitto lojunu reilu pari vuotta kaapissa smile.gif
wiputar
Kohta ei tartte pyöritellä peukaloita. Mua pyydettiin tekemään 8 koiran kokopukua (jos nyt laskuissa pysyin) ohmy.gif .
Kunhan mulle toimitetaan mallipuku ja muut materiaalit niin täytyy sitten vielä tarkistaa toi määrä biggrin.gif
sipa
wiputar Wau tosta päälisestä tulikin oikein siisti.. thumbup.gif

On sulla pikkanen urakka noissa puvuissa mitkä sun pitää ommella.. biggrin.gif
wiputar
^ No joo... Ja mä en oo vielä ikunakuunapäivänä tehny yhtään pukua...
Nyt tosin työn alla Juusolle puku, pakkohan se on vähän harjotella rolleyes.gif

Laitan kuvaa kunhan saan vetoketjun toisen puolen ja kaikki resorit kiinni smile.gif

Pöh, siitä mitään tullu... dry.gif Täytyy tehdä uus, pienten hiomisten kautta toivottavasti sopivampi...
abc
Käsitöistä mieleeni, että pitäis varmaan muistaa ostaa kerä tai kaksi lankaa, että sais virkattua uudet pannulaput. Viimeksi, kun tein, käytin kaikki pätkälangatkin tästä huushollista. Oikeastaan aika hassu ajatus, että pannulappuja varten omat lankansa. Mutta kaippa siihenkin ajatukseen tottuu, kun muunlaista valintaa ei ole smile.gif .
wiputar
Mulla on nyt se "lehmän talja" kangas kotona. Viikonloppuna tuhrasin monta tuntia kun purin Remlle tekemäni trikoovuorisen fleecemanttelin osiksi, että saan siihen tota taljaa päälle. Lopputulos on ihan thumbdown.gif .
Ei oiekein laskeudu ja takahelmat sojottaa kaukana reisistä dry.gif.
Nyt täytyy vissiin antaa periksi ja unohtaa tuo trikoovuori ja laittaa vaan taljaa ja fleece vuoreksi sad.gif. Jospa se sitten laskeutuis nätimmin. Ja sitten täytynee tehdä takahelmoihin pinet sisäänotot niin mallaa paremmin sitten reiden kohdalta. sleepy.gif

e: Äh, antaa ton nyt olla, tuskin tänä talvena enään paljoa takkeja tarvii. Onhan mulla koko kesä aikaa valmistella ens talven takkeja wink.gif
Huomatkaa uuden manttelin omistajan astetta tympääntyneempi ilme rolleyes.gif Inhottava rakkimushurttimus kun kerii ittensä aina kuvattaessa ihan kasaan dry.gif
wiputar
Tänään on ollu jopa näin ahkera; itskulle "kaulakoru".

Ja aikaa tekemisen tais mennä sen kokonaiset 10min laugh.gif
sipa
Toi kaulakoru on hieno.. thumbup.gif

Uuden manttelin omistaja on mitä ilmeisemmin kyllästynyt mallina oloon.. biggrin.gif
wiputar
Mä oon aikoinani tehny näyttelyhäkin päälle hupun tosta mokkajäljitelmästä ja sen alareunaa kiertää tommonen koristenauha.
Näyttelyihin en jaksa häkkiä roudailla mukana, joten siitä hupusta vois kehitellä vaikka lisää tommosia "koruja" lookaround.gif.
Ja kyllä siitä manttelinkin, tai kaksi saa biggrin.gif
HetaK
wiputar, tosi hieno tuo kaulakoru! Saako udella miten on tehty? smile.gif

Itse teen toisinaan jotain käsitöitä, lähinnä lapasia ja muutama koiran mantteli on tullut tehtyä smile.gif Nyt on kyllä jäänyt vähemmälle.
wiputar
^ Kaikessa yksinkertasuudessaan: koristenauha on ommeltu kaksinkerroin olevan kankaan, eli putkilon päälle.
Tässä kuvaa sisäpuolelta:

Ja Remullehan piti kanssa tehdä, nyt kun päätin purkaa sen häkin päällisen biggrin.gif

Nirppu
Hitsi että olis kiva tehdä jotain oikeita käsitöitä. Mutta ei oikein tuota aikaa tahdo riittää.
Tällä hetkellä mun "käsityöt" rajoittuu hevosten revittyjen loimien ja kuljetussuojien paikkailuun dry.gif
wiputar
Mä alotin jo jouluahjojen tekemisen lookaround.gif .
Miehen siskolle olen saanu kudottua kaulaliinan ja vielä hälle olis tulossa samasta langasta pipo ja lapasetkin.
Pakko alottaa ajoissa, että on edes jotain valmiina aattoon mennessä blush.gif

Muutoin en ole koskenu koneisiin useampaan viikkoon... Tarkemmin ottaen noitten korujen jälkeen ei ole tullu tehtyä mitään. Sormet kyllä syyhyäisi, mutta ideat ja materiaalit on nyt vähän kiven alla confused.gif
wiputar
Sain perjantaina miehen veljeltä puhelinsoiton, että hänen säkkituolinsa on nyt tullut tiensä päähän. Syksyllä mainitsin, että jos/kun säkkituoli joskus puhkeaa pahemmin, niin otan sen ilomielin vastaan smile.gif
Saa nyt vaan nähdä, että missä vaiheessa saan tuolinraadon tänne...

Mutta, sitä odotellessani tein eilen petipussukan pojille. Kummankin pitäisi mahtua tuohon pötköttämään, pituutta kun on metri ja leveyttä liki 80cm.

Vielä täytyy tehdä sisätyyny itse styrox-palleroisille smile.gif

Yläpuoli

Alapuoli, josta saa sisätyynyn sujautettua helposti paikoilleen
Esmo
Tänne yksi samanlainen peti, kiitos! biggrin.gif

Pitäisiköhän lähteä kangaskaupasta etsimään kivaa petikangasta. Kun on tuo ompelukonekin nykyään... rolleyes.gif Siirin perintöpeti alkaa olee niin rikki, eikä käytössä ollut vanha päiväpeittokaan pysy hetkeäkään siististi viikattuna...
abc

Jeps. Tässä näitä käsitöitä, joita teen kotosalla, kun koirat eivät tarvitse huomiotani ja joita toki teen silloinkin, kun itse en ole huomaavinani, että siivotakin pitäis.

Jos Turunen kuvat huomaa ja muistaa, kun puhuin tekeväni liinaa, minkä likat saa pöydälle laittaa mun muistotilaisuudessani, niin se liina on toi kuva missä numerot alkaa 2409x... Mutta jos arvohenkilöitä sattuis muistotilaisuuten tulemaan niin sitten ehkä toivoisin, että toi pellavaliina nroalku 2367..., mihin en ole itse virkanut reunapitsiä, mutta kylläkin käsin sen kaupasta ostetun pitsin ompelin kiinni enkä käyttänyt ompelukonetta.
Vahtis
Wau!! Olen sanaton!
abc
Huh, kun pelästyin, kun näin Vahdin tänne kirjoittaneen blushing.gif . Luulin, että tulee sanomisia kuvien paljoudesta.

Olin ihan unohtanut, että olit muuttanut muotoas tässä aivan äskettäin Hyväntahdon suurlähettilääksi kukkakimppuinesi biggrin.gif . Nyt mun ei tartte enää olla varpaillaan, kun Puskaan tuun, kun ei ole ketä pelätä rolleyes.gif . Millaisiahan ne uudet vahdit on, kun eivät ole ainakaan vielä käyneet esittäytymässä shifty.gif pinch.gif
Turunen
abc toi muistotilaisuuteesi valitsema ja tekemäsi liina on aivan ihana happy.gif tai siis kyllä ne muutkin, mutta juuri tuo on minusta se kaunein ja varmasti juuri sopiva siihen tilaisuuteen kuhan se aika sitten joskus tulee sad.gif
Toisaalta viime aikoina olen itsekkin muuttanut käsitystäni kuolemasta todella paljon ja alkanut ajatella sitä vain yhden aikakauden päätymisena ja toisen alkamisena.
Otsikon aiheeseen palatakseni, mä aloitin eilen illalla tehdä itselleni korua, kauriin sääriluusta... saa nähdä saanko ikinä valmiiksi, kun on vielä kokonaan auki että minkälainen siitä tulee rolleyes.gif aika näyttää... Onpahan käsille töitä vapaa aikana laugh.gif
Vahtis
LAINAUS(abc @ 12.7. 2008, 15:24) *
Huh, kun pelästyin, kun näin Vahdin tänne kirjoittaneen blushing.gif . Luulin, että tulee sanomisia kuvien paljoudesta.

Olin ihan unohtanut, että olit muuttanut muotoas tässä aivan äskettäin Hyväntahdon suurlähettilääksi kukkakimppuinesi biggrin.gif . Nyt mun ei tartte enää olla varpaillaan, kun Puskaan tuun, kun ei ole ketä pelätä rolleyes.gif . Millaisiahan ne uudet vahdit on, kun eivät ole ainakaan vielä käyneet esittäytymässä shifty.gif pinch.gif

Ei kuvia ole liikaa. Onhan vain hyvä, että harjoittelet mahdollisimman moneen ketjuun, kun kuvatkin ovat enemmän kuin asiallisia, että jääpi oppi mieleen.

Muuta en kai minä nyt noin pelottava ole ollut? Vaikka olen kyllä huomannut vuosien saatossa, että olenpa vastannut melkein mitä tahansa on keskustelu tahtonut tyrehtyä. Ehkä vika on ollut vain hurjissa aliaskuvakkeissa ja sitä tukevassa nikissä. Tosin takavuosina parhaalla ystävälläni oli nuori skotti (Saimi saatanan jälkeläisiä), jota ei saanut seisomaan pöydällä, että olisi saanut trimmattua. Minä sanoin, että anna minä näytän ja nostin Vilman pöydälle. Ja siinähän Vilma seisoi kuin patsas, hiukan täristen. Sen jälkeen ystäväni kertoo, että koirien käsittelyssä on olemassa normaali otteet, kovat otteet, poliisi otteet ja Tiinan otteet oops.gif

Eli ei ne uudet Vahtikoirat varmasti ainakaan pahempia ole! bag.gif
sipa
Vahti laugh.gif Sulla on otteet käsitellä koiria..

Eikä toi sun nickis mikään kauhea ole vaan sellainen piilossa hymyilevä kukkaispoiisi.. w00t.gif

abc Kyllä ootkin kirjoillut upeat liinat.. thumbup.gif
Hugis
LAINAUS(Vahtikoira @ 15.7. 2008, 13:59) *
Tosin takavuosina parhaalla ystävälläni oli nuori skotti (Saimi saatanan jälkeläisiä), jota ei saanut seisomaan pöydällä, että olisi saanut trimmattua. Minä sanoin, että anna minä näytän ja nostin Vilman pöydälle. Ja siinähän Vilma seisoi kuin patsas, hiukan täristen. Sen jälkeen ystäväni kertoo, että koirien käsittelyssä on olemassa normaali otteet, kovat otteet, poliisi otteet ja Tiinan otteet oops.gif

Menee vähän ohi aiheen, mutta tähän on pakko kommentoida. Naapurin kääkällä oli eilen kaulassa punkki ja naapurini sai hysteerisen itkukohtauksen, kun ei pystynyt kuulemma koskemaan koko koiraan ohmy.gif No, minä sitten aikani paasasin, kuinka jokaisen koiranomistajan tulee osata nuo öttiäiset irroittaa, mutta kun itkulle ei tullut loppua, mun oli pakko tehdä jotain. Kyseinen kääpiöpinseri tarjoaa eläinlääkärillekin aina hammasta, ja oli tuossa tilanteessa vähintäänkin kummissaan omistajansa hysteriasta. Vaan olisitte nähnyt, kun mä nappasin koiran niskasta tukevan otteen ja väänsin punkin irti. Se ei liikkunut minnekään edes silloin, kun olin jo päästänyt irti ja lähtenyt kävelemään pois biggrin.gif Eikä puhettakaan mistään pullikoinnista. Eli meillä on kai Vahtiksen kanssa samankaltaiset otteet rolleyes.gif
wiputar
Mä väsäsin tänään tämmösiä smile.gif

LaRa & Olli
Kivan näköisiä, mutta tuota, mihin tarkoitukseen? blushing.gif
wiputar
Niin joo tosiaan, nuo on pantatupsuja. Ovat ainakin vinttaripiireissä melko kysyttyä tavaraa smile.gif
Esmo
Onpa wiputar kivannäköisiä! Noistahan saa myös vaikka korviksia, avaimenperiä, kaulakorua, koristetta sisustukseen yms. smile.gif
wiputar
^ Juu, varmasti saisi, mutta tiedän nuitten ainakin menevän kuin suhteellisen kuumille kiville smile.gif
LaRa & Olli
OK, tämä selvitti paljon!
Tai no kyllä mä sitten jo tuolta toisesta ketjusta äkkäsin, kun olit esitellyt omien koiriesi pantatupsuja. Eivät ole niin kovin yleisia moiset näiden terroristien keskuudessa, kun nyt jo saa kuulla, kun ostettiin (isännän kanssa yhteisellä päätöksellä siis) Ollille punainen kaulapanta - siihen kun vielä lisäisi pari pinkkiä tupsua laugh.gif Mikä ettei nartulle joo - hienoja ne on jokatapauksessa! thumbup.gif
wiputar
^ Voihan siihen pantaan pistää syssymmällä vaikka tämmösen heijastavan wink.gif jollain muulla kun sydänhelmillä laugh.gif

LaRa & Olli
No noin sillä olis jo käytännön merkitystäkin - jatosiaan noi sydämet vois vaihtaa johonkinvähän äijempään biggrin.gif

Mäkin sitten kunnostauduin lauantaina ja sain jotain aikaan käsilläni (muutakin kuin karvaa irti koirasta wink.gif )
Vanhasta navetosta löytyi tällainen
Piti sitten panna se kuntoon ja antaa sille uusi elämä työtuvan (pihasaunarakennuksessa) puolella. Muutaman tunnn sitä sai hioa, että vanhat maalit irtosi riittävällä tarkkuudella ja sitten puutarhakalusteille tarkoitettua KWAn öljylakkaa pintaan. Sunnuntaina jo kahviteltiin "uuden" pöydän ympärillä.
tässä sitten valmiina
ja uudella paikallaan
sipa
LaRa & Olli Wau sinähän teit oikein löydön.. Tosi siistin ja makeen näköinen valmiina.. thumbup.gif
LaRa & Olli
Kiitti. mäkin tykkään!
Saattaa päästä oikein tositoimiin torstaina tuo pöytä, kun tulee sukulaiset isännän synttäreitä kahvittelemaan. Jos on kiva ilma, niin katetaan suolaiset tuonne ulkorakennuksen puolelle. smile.gif
Vanhasta saunasta, joka ei ainakaan vielä ole käyttökunnossa (kiuas-pata yhdistelmä levinnyt ja murtunut) löytyi toistakymmentä vanhaa tuolia, vissiin viittä eri sorttia ja väriä, mutta ne kun lyö tuon pöydän ympärille niin on näyttävä näky wink.gif
wiputar
Komea on pöytä! smile.gif

Mä rrrrakastan kaikkea vanhaa, vaikka ei meillä kotona tai missään muuallakaan mitään vanhoja huonekaluja tms. ole.
Vintiltä tosin löysin "vanhan" lääkekaapin. Tää talohan on valmistunu -57 eli olettaisin sen olevan suurin piirtein noilta ajoilta, on vaan joltain asukkaalta joskus jäänyt tonne vintille pyörimään. Minä koppasin sen kainalooni ja kiikutin meille vessaan, siellä kun ei turhan paljoa säilytystilaa ole. Nyt tuolla lääkekaapissa on hiusten muotoilutuotteet ja mun meikit. smile.gif
LaRa & Olli
No tää on valmistunut n. 1920 ja sitten on kannettu vanhempaakin tavaraa tänn talteen, eli niitä käsitöitä kyllä riittäis wink.gif Löydettiin siivoillessa mm. 16.12.1917 päivätty kirje joka on osoitettu isännän isän isän isälle (merikapteeni) New Yorkiin ja tiedotettu mm. että Suomi on nyt julistautunut itsenäiseksi tasavallaksi ja tuumailtu siihen perään, että mitäköhän muun vallat ovat asiasta mieltä. Vanhoja valokuvia on vaika millä mitalla ja kaikkia ihania maataloustarvikkeita - vuoden 1949 Ferguson (ns. harmaa fergu) mukaan luettuna wink.gif Näyttää siis vähän tältä, mutta ruosteisemmalta, mutta hörähti eilen käyntiin seisottuaan taas 3 vuotta sään armoilla wink.gif
wiputar
^ Kuulostaa oikealta paratiisilta huh.gif
wiputar
Mulla nää hommat aina vaan pienenee ja pienenee laugh.gif.
Odottelen täällä jotta saisin lisää matskua tupsuja varten ja väsäilin aikani kuluks parit känny korut. Toi v.pun. on omaan puhelimeen, muut vailla puhelinta biggrin.gif

sipa
Toi vasemmalla oleva sininen sopis mulle... ehdottomasti.. thumbup.gif
wiputar
Minä ja minun väkerrykseni täällä taas hei! biggrin.gif
Tällä kertaa käytössä 100% kierrätyskamat smile.gif

(mulla on yhet taskuttomat farkut, niitä varten ton tein, mutta en nyt jaksanu vaihtaa just niitä fakkuja kuvaa varten...)

Esmo
^sä oot niin vauhdissa! Ja näppärä käsistäsi näemmä smile.gif
wiputar
No näyttää vauhti sen kun vaan kiihtyvän laugh.gif , alottelin tänään tekee mun läppärille laukkua. En oo netistä löytäny mieleistä (17'') läppärilaukkua joten tyydyn tyystin "ilmaseen" malliin biggrin.gif. käyttämättömäksi jääneestä paneeliverhosta, valkosesta vauvalakanasta ja vanhasta ohuehkosta vauvapeitosta syntyy mun tarpeisiin sopiva systeemi. Kuvan laitan kunhan saan vielä hihnan väsättyä smile.gif
tizzian
Ei hitsi kun te olette ahkeria & näppäriä! ohmy.gif smile.gif

nimim. tiedän yhden jonka tuolitkin odottavat edelleen uutta verhoilua...
wiputar
Tääsä se mun läpyskän laukku nyt sitten on:

Mitoiltaan on just eikä melkein passeli, piuhat ja hiiru ei sinne mahdu mutta ei se haittaa, inhoon muutoinkin niitten sullomista läpyskälaukkuihin ja tunkasen ne aina vaatekassiin.
Hihna on tarkotuksella lyhyt. En tykkää että läpyskä poukkoilee lonkan korkeudella minne sattuu vaan haluan sen olevan tukevasti kainalossa smile.gif
sipa
wiputar thumbup.gif Sinähän oletkin oikea taituri tekemään käsitöitä.. Eihän sun tarvii hakea mitään duunipaikkaa, kunhan haet starttirahaa ja perustat oman käsityöliikkeen, ja myyt näitä tuotteita ympäri maan postienakolla.. thumbup.gif
Turunen
Hei Wiputar mitä jos mä lähettäisin mun pari kesken eräistä työtäni sinulle ja sä loihtisit niistä kauniita ja valmiita...? rolleyes.gif Mulla on yksi laukun tekele jonka haluaisin valmiiksi ja tuo sinun on aivan ihana thumbup.gif
wiputar
^ Kuulostaa tutulta, mullakin usein jää työt kesken biggrin.gif.
Hugis
Hitsi, kun tuo wiputar on noin ahkera. Mulla ei valmistu mikään, ei edes tavaroiden purku tai siivous rolleyes.gif Viimeistä lomapäivää viedään...
wiputar
Tuli askarreltua koululaiselle uus avainnauha. Edellinen onkin joku mikäliemainosnauha rolleyes.gif

wiputar
Ihan ihka ensimmäinen meikäläisen tekemä panta. Vielä täytyis saada toinen identtinen tehtyä rolleyes.gif .
Tarkotuksella tein vuorettoman, ompahan joku hellekelinkin panta kun tuppaa nuo fleecevuoret hiostamaan.
Saas nähdä kestääkö nuo sitten meitin poikien riuhtomisia unsure.gif

edit:
Tein vielä tämmösen pikkuriikkisen itskun-size pannan fleecevuorella
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.