Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Opiskelu
Puskaradio > Puskis > **OFF TOPIC**
Lydia
Kun taas kevät koittaa ja monilla on edessä haku uuteen opiskelupaikkaan, päätin avata tällaisen aiheen.
Jos haette opiskelemaan; minne, mitä ja miksi?
Jos opiskelette nyt jossain, mitä ja missä?

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Itselläni opiskelut on nyt loppusuoralla, keväällä pitäisi valmistua merkonomiksi suuntautumisvaihtoehtona informaatio- ja kirjastopalvelut.
Selkokielellä sanottuna kyseinen koulutus antaa pätevyyden tehdä kirjastovirkailijan hommia. Tällä hetkellä meillä on menossa työssäoppimisjakso.
joten koulun penkillä ei enää tule istuttua. Toukokuussa pitää vielä pariksi viikoksi mennä kouluun ja sitten se on ohi.

Olen kyllä miettinyt jatkaako opintoja, mutta kyllä taidan kallistua työelämän puoleen. Jos vielä joskus intoudun opiskelemaan todennäköisesti pyrin lukemaan
taetteritiedettä tai sitten kulttuurituotantoa. Eihän haku vielä ole tältä vuodeltakaan ohi, joten ei sitä tiedä jos kokeilisi kuitenkin onneaan shifty.gif
Summer.
Opiskelen lukiossa toisella luokalla ja tarkoitus olis kyllä valmistua ensi keväänä eli kolmessa vuodessa.
Jatko-opintoja ajatellen mahdollisia aloja olisi tällä hetkellä kolme sellaista, joita harkitsen. Opiskelupaikkakunta tulee olemaan mitä luultavimmin Tampere, mutta en pidä mahdottomana ajatuksena muuallakaan opiskelemista.
Tiedotusoppia olen suunnitellut jo pitkään ja se on ehkä todennäköisin vaihtoehto. Minua kiinnostaisi myös matkailuala, mutta en ole ottanut siitä vielä oikein selvää. Myös fysioterapeutiksi opiskeleminen voisi olla yksi vaihtoehto.
Saa nähdä, pitää vähän tutkailla noita.
Minny
Mä opiskelen kauppaopistossa, ens vuonna tarkoitus valmistua merkonomiksi, suuntautumisena mulla asiakaspalvelu ja markkinointi. smile.gif
Mona_
Jos haette opiskelemaan; minne, mitä ja miksi?
Haen Etelä-Pohjanmaan Opistolle nuoriso- ja vapaa-ajan ohjaajaksi. Meinasin hakea jo vuos sitte,mutta päätin koittaa sitte lukiota ja ku lukio ei sujunut niin nyt sitte haetaan uusiksi! Oon tällänen sosiaalinen tyyppi ja tykkään olla nuorten ja lasten kans niin tuo ala on sopiva! Jos se ei siitä sitte kehity niin sitte tuon jälkeen jotain uutta alaa..

Oon Ilmajoen lukiossa.. vielä hetken biggrin.gif
ellien
LAINAUS(Lydia @ 8.3. 2008, 19:14) *

Vantaalla lentokoneasentajaksi. Saa nyt nähdä onko tämä juuri se ala, mutta ihan hyvin olen työharjoittelussa viihtynyt. Paljon paremmin kuin koulussa. Ens vuonna olis tarkoitus valmistua, silloin olisi tarkoitus katsella jatkaako sitä vielä jonnekin kouluun vai kutsuuko työelämä.
Netta
Helsingin yliopisto, humanistinen tiedekunta, käännöstieteen laitos, pääaineena englannin kääntäminen ja tulkkaus. Laitos tosiaan vielä vuoden verran majailee Kouvolassa, mutta tälle tytölle riittää yksi vuosi siellä, ensi syksynä tulen Helsinkiin tekemään sivuaine- ja muita opintoja, niitä Kouvola-opintoja suorittelen sitten vähän säästeliäämmin. Mutta kouluna tuntuu kyllä ihan oikealta, kääntäminen taitaa olla se "mun juttu", mistä olen kyllä ihan älyttömän iloinen happy.gif Vaikka ei tässä vaiheessa tai myöhemminkään olisi liian myöhäistä vaihtaa alaa, on aika kiva tunne kun voi melko varmasti sanoa tietävänsä, minkä tyyppistä hommaa tulee tulevaisuudessa tekemään. Vaikka haaveita ja suunnitelmia toki riittää moneen lähtöön, niin eiköhän tästä kuitenkin aloiteta.
<Iida>
Tällä hetkellä menossa kolmas vuosi lukiossa, mutta neljänneksi pitäisi vielä jäädä lukemaan psykologiaa ja kemiaa. Tähtäimessä (ainakin tässä vaiheessa) ravitsemustieteen opinnot Helsingissä tai Kuopiossa, vaikka vähän tuo kemia jännittääkin. Ensi vuodesta tulee aika epämääräinen lukiokurssien ja kirjoitusten suhteen, mutta tarkoitus olisi käydä samalla töissä ja jos vain mahdollista niin muuttaa koirien kanssa omaan kämppään Vantaalle.

Saa nähdä mihin tässä vielä päätyy biggrin.gif
willow
Opiskelen Kosken lukiossa ja toinen vuosi on menossa. Viikon päästä olisi edessä uskonnon kirjotukset. Loput aineet (eli äidinkieli, psykologia, terveystieto,englanti ja ruotsi) kirjotan ensi syksynä ja keväänä. Jatkoa varten ei ole mitään erikoisempia suunnitelmia. smile.gif
Japsi
Tämän kevään abiturientti täällä kovasti on tulostellut hakulomakkeita. Mulla on muutama vaihtoehto, joilla ei kyllä ole mitään tekemistä toistensa kanssa biggrin.gif

Turun yliopistoon haen lääketiedettä lukemaan ja Helsingin TAIKiin eli Taidekorkeakouluun laitan hakupaperit sisustusarkkitehtuurin ja huonekalusuunnittelun koulutusohjelmaan. Lisäksi haen Sibelius-Akatemiaan musiikkikasvatukseen. smile.gif Kiinnostusta löytyisi myös tiedotusoppiin (yo) tai viestintään (amk) - nyt olen menossa toiseksi kesäksi sanomalehteen töihin. wink.gif
fleyh
Pohjois-Karjalan ammattiopistossa parturi-kampaajan perustutkinto + Joensuun Lyseon lukion aikuislinjalla ylioppilastutkinto meneillään... Kirjoitukset aloitin nyt tänä keväänä äidinkielellä ja terveystiedolla. Tarkoitus olisi valmistua ensi lukuvuoden puolella, riippuu aivan kirjoituksista miten männöö rolleyes.gif.

Jatkosta ei vielä tarkkaa havaintoa. Haaveilen tietenkin sairaalassa työskentelystä, muttaah.. Baarimikonkin hommat kiinnostaisi happy.gif Mutta parturi-kampaajan hommia en tule koskaan päivääkään tekemään, ei todellakaan minun ammattini.
~Blink~
Kun tietäisin. Tässä alkaa päivät käydä vähiin, joten taidampa heittää tikkaa ja pistää sinne minne terä osuu... Luokanopettajan koulutukseen pistän haun ihan mielenkiinnosta, miun todistuksella tuskin päästään edes pääsykokeeseen mutta ainahan saa yrittää... Todennäköisemmät vaihtoehdot ovat jotain amiksen linjoja, tarkkaa tietoa ei siis vielä(kään) ole. Mulla tais mennä tuo lukio hukkaan, koska en tunne itseäni kaikesta huolimatta yliopistoihmiseksi, ja tuo syyslukukauden amk-kokeilu taisi riittää... Tahdon muutakin elämää kuin koulutyöt. Miun todistus on keskiarvoltaan hyvä mutta miun tuurilla nää painotettavien aineiden numerot onkin sitten juuri ne, mistä sattuu olemaan 8...
-anna-
Talla hetkella pidan valivuotta lukiosta ja sitten olisi viela 2 vuotta lukioa jaljella.. Kirjoitettavat aineet olen jo valinnut mutta enenpaa tulevaisuudesta en tieda.. rolleyes.gif

Oikeustieteellinen on aina kiinnostanut paljon ja sinne haluaisin. Ainut on vain etta rovaniemi ei kiinnosta ja sitten taytyisi yrittaa hakea Helsinkiin mutta sinne on niin kauhean vaikea paasta.. saa nahda. nyt on alkanut myos kiinnostaa Historian opettajan paikka.

No onhan tassa viela 2 vuotta aikaa joten, tulevaisuuden suunnitelmat voivat viela muuttua moneksi ja onneksi on viela aikaa miettia. Tulisin hulluksi jos nyt pitaisi tietaa mita haluaa tehda tulevaisuudessa.
Cerasi
Mulla alkaa lukio olla nyt loppusuoralla, toukokuussa pitäisi lakki saada smile.gif

Tulevaisuuden opiskeluja olen mietiskellyt paljon, enkä siltikään oikein saanut kunnon päätöstä tehtyä. Erinäisistä syistä johtuen "ajauduin" sitten kuitenkin hankkimaan kauppakorkean pääsykoekirjat, joita pitää sitten siirtyä pänttäämään heti kun näistä yo-kisoista selvitään. Vieläkään en täysin varmasti tiedä, mihin yliopistoihin/kauppakorkeisiin aion hakea, mutta Tampere lienee kyllä ykkösvaihtoehtona...
~Ninja~
Täällä myös yksi tämän kevään abiturientti. Vielä vuosi sitten ei ollut oikeastaan aavistustakaan mihin haen lukion jälkeen, mutta nyt on onneksi suunnitelmat selkiytyneet. Eli kauppakorkeaan olen tänä vuonna hakemassa. Ensimmäisenä vaihtoehtona HSE:lle ja toiseksi vaihtoehdoksi laitan varmaankin Lappeenrannan. Tosin, jos tänä vuonna ei paikkaa HSE:lle heru, niin ensi vuonna uusi yritys! Pikkuhiljaa alan nyt lueskelemaan pääsykoekirjoja ja sitten ylppäreiden jälkeen alkaakin kunnon paahtaminen. Aikalailla koko keväthän tässä menee kirjojen kanssa, mutta onneksi on motivaatio melko korkealla, ainakin vielä...

Laitan varmaankin paperit menemään myös jonnekkin ammattikorkeisiin. Mikään ala siellä ei kyllä tällä hetkellä erityisemmin kiinnosta..
Avispa
Tällä hetkellä opiskelen lähihoitajaksi Variassa, mutta ei oo ollenkaan mun ala. Sitä työtä ei oo luotu mua varten.

Hain nyt yhteishaussa eläinhoitokouluihin hyvinkäälle, tampereelle, mäntsälään, paimioon ja asikkalaan. Kai noista joku mut huolii opiskelemaan. smile.gif
Tai jos ei niin alan uudestaan kyselemään oppisopimuspaikkoja, joita on tolle alalle aika vaikee saada alaikäsen. Kun joitain töitä laki kieltää mitä tolla alalla pitäs tehdä. Mutta periaatteessa ei oo enää ku alle vuos niin oon täysikänen.. Ja jos en nyt pääse niin varmaan jätän ton lähihoitajakoulun kesken ja painun ulkomaille vähäks aikaa. smile.gif
Christa
Opiskelen ekaa vuotta espanjalaista filologiaa (eli käytännössä espanjan kieltä ja kulttuuria yms vähän syvemmälti) Helsingin yliopistossa. Tunteet siitä, onko tämä nyt sitten sitä, mihin haluan seuraavat 5-8 vuotta elämästäni kuluttaa ovat vaihdelleet melko railakkaasti syksyn ja talven aikana. Päätös lähteä opiskelemaan espanjaa kolmen vuoden lukioespanjan jälkeen oli aika extemporee, enkä ihan vieläkään tiedä oliko se ihan oikea. Englanti on ehkä kuitenkin lähempänä sydäntä, tai ainakin koko syksyn tuntui siltä ja ahdisti, että miksi hemmetissä tein niin äkkipikaisen valinnan. Tällä hetkellä espanja kyllä tuntuu taas ihan hyvältäkin, ehkä se oli vaan järkytystä siitä, etten ikinä tee päätöksiä niin nopeasti kuin tein tämän. biggrin.gif Vaihtovuotena se sitten viimeistään nähdään, että nappaako espanjalainen kulttuuri vai ei.

En kyllä aio ammatikseni opettajan, tulkin, kääntäjän tai tutkijan uraa, vaan ajattelin sen sijaan näiden tutkintojen jälkeen lähteä ulkomaille opiskelemaan jotain muuta alaa. Koko espanja olikin vähän hätäsuunnitelma, kun en keksinyt muutakaan, ja totesin että kieliopinnot eivät ikinä mene hukkaan. wink.gif
Zairaa
Opiskelen kolmatta vuotta Pohjoisen Keski-Suomen Oppimiskeskuksessa eli Pokessa. Syksyllä olisi tarkoitus suorittaa vielä Eläintenhoitaja tutkinto ja vuonna 2009 yritän päästä Kannukseen kennelinjalle smile.gif
-inessa-
Opiskelen tällä hetkelle Hyrylän yläasteella, mutta huomenna on yhteishaut ja aion hakea Keudaan tekemään kaksoistutkinnon lähihoitajaksi. Perehdyn mielenterveyteen ja siitä jos vielä jaksan ahkerasti opiskella, haen yliopistoon lukemaan psykologiaa smile.gif haaveena olisi, että minusta tulisi psykologi.
Varda
Tämän kevään abiturientti ilmoittautuu! smile.gif Lakki olisi tarkoitus painaa toukokuun lopussa päähän ja sen jälkeen kahden päivän päästä hipsiä psykologian pääsykokeisiin.. Helsingin yliopisto on ykkösvaihtoehtona, Tampere kakkosena (samat pääsykoekirjat). Ammattikorkeisiin en ajatellut hakea.. jos ei yliopistopaikka tällä kertaa irtoa niin tod näk haen vuoden päästä uudestaan ja siihen asti teen töitä ja käyn avoimessa.. Näin niin kuin suunnitelma B:nä. biggrin.gif
-Paupi-
Yhteishaun tein maanantaina .. ykkösenä hain Hyvinkään Yhteiskouluun wink.gif Toivottavasti keskiarvo riittää ph34r.gif

Lydia
Näillä näkymin taidan kuitenkin kokeilla onneani... Pääsykoekirjatkin ovat vielä helposti saatavilla.
Eihän siinä kokeillessa mitään häviä wink.gif
Lydia
Nostellaan tätä. kun toisen asteen opiskelupaikkojen tiedot ovat nyt tulleet.
Itse en nyt taida opiskeluja jatkaa, kun minnekään en ole hakenut... jollei sitten ihan hurahda tässä kesän aikana tongue.gif
Pekkaj
Onnea Lydia tutkinnosta.... samoin Japsille ylioppilasonnea! Pekka J dogrun.gif
Lydia
Kiitos smile.gif
tuunanen
Autoalan pt, autotekniikan ko, ajoneuvoasentaja
HEIKKINEN, JENNI JOHANNA

Eli syksyllä aloitan amiksessa autolla. smile.gif Oli ykkösvalintana ja sinne pääsinkin.
-Emmi-
Tyhmà kysyy, mutta mistà tuo noi tieodt oikein ongitte? Vai onko muka tulleet jo postissa?
tuunanen
^Koulun kotisivuilla luki. smile.gif Ja jotkut soittaa koululle.
-Emmi-
LAINAUS(tuunanen @ 16.6. 2008, 16:18) *
^Koulun kotisivuilla luki. smile.gif Ja jotkut soittaa koululle.

Aijaa :S En mie vaan lòytàny noita mistààn biggrin.gif Ei ainakaan siel ollu mist mie katoin :/
Hilla
Tällä alkaa syksyllä toinen vuosi logopediaa Helsingin yliopistossa. happy.gif
riiT
Syksyllä alkaa toinen vuosi Koulutuskeskus Salpauksessa Asikkalan toimipisteessä eläintenhoitajan koulutuksessa (maatalousalan perustutkinnolla). smile.gif Tuntuu ihan omalta alalta! Vuosi sitten hain ykkösvaihtoehtona ja pääsin pääsykokeiden kautta suoraan.
reetushkaa
Syksyllä aloitan ensimmäistä vuotta Kiteen Lukiossa smile.gif Koulu tosin remontissa, tunteja ympäri kaupunkia.. sleepy.gif
Mon@
Nyt alkaa kolmas vuosi syksyllä lastenohjaaja opiskeluilla etelä-pohjanmaalla. Ihan omalta alalta tuntuu ja pääsykokeiden kautta pääsin suoraan sinne smile.gif

niin ja peruskoulusta suoraan meninkin tuonne.
Zairaa
Syksyllä lähen suorittamaan puoleksi vuodeksi Eläintenhoitaja tutkintoa Tarvaalaan eli Pohjoisen Keski-Suomen oppimiskeskukseen happy.gif
Cerasi
Aloitan syksyllä Tampereen yliopiston kauppakorkeakoulussa smile.gif
(Olihan niistä kohtuuhyvistä yo-papereista sittenkin edes hiukan hyötyä.. pelkällä pääsykokeella en olisi ikinä päässyt sisään)
sahku
Syksyllä aloitan Tampereen teknillisessä yliopistossa, hyväksymiskirje sieltä tuli heinäkuun alussa smile.gif.
^Minnalyn^

Hain opiskelemaan Variaan Parturi-kampaajaksi, ja pääsinkin sisään. Olen käynyt aiemmin parturi-kampaajan yksityisenkouluna mutta sen perusteella en kuitenkaan saanut töitä.. confused.gif Joten halusin oppia lisää ja amis oli siis melkeempä ainoa ja halvin vaihtoehto..
Wupsu
meikäläinen lähtee kankaanpään ammatti kouluun kone- ja metallipuolelle smile.gif kova yritys valmistua levyseppähitsaajaksi biggrin.gif
>tinja<
TSE:llä aloittelen eli Turun kauppakorkeakoulussa smile.gif Olen tyytyväinen, pääsin juuri sinne minne halusin smile.gif Helsinkiin menin pääsykokeisiin lopulta lähinnä sen vuoksi, ettei tarvitse lähteä Turkuun asti tekemään sitä läpyskää smile.gif Siellä on niin paljon tullu pyörittyä että haluaa vähän muuta Suomeakin nähdä.
Varda
Aloitan syksyllä Tampereen yliopistossa psykologian opinnot. Aivan mahtavaa biggrin.gif !
Netta
Jee Laura, hurjasti onnea! smile.gif
Avispa
Nyt on suunnitelmat selkeytyny. Mä käyn lähihoitajaopinnot loppuun. Ja suuntaudun kuntoutukseen. Sitten pari vuotta töitä. Ja sitten kun jaksaa taas opiskella niin fysioterapeutiks olis tarkotus, ja mitä luultavimmin eläinfysioterapeutiksi. smile.gif
gwyneth
tampereen yliopisto, kauppa- ja hallintotieteiden tiedekunta, johtamistieteiden laitos, pääaine hallintotiede. toinen opiskelupaikka löytyy myös samasta yliopistosta humanistisen tiedekunnan puolelta, mutta motivaatio siihen on toistaiseksi hieman hukassa...
Lydia
Saas nähä josko sitä taas alkaisi opiskelemaan... onhan siitä valmistumisesta jo 1,5 vuotta biggrin.gif
Himpula
Mä hain Joensuuhun sosiaali ja terveysalalle. Sekä kuopioon samalle alalalle, Joensuuhun olisi 5.5 pääsykokeet ja tulinpahan kyselemään, onko täältä muita ketkä on sinne tulossa? Sillä itse en tunne sieltä ketään ja olen muutenkin ihan hukassa, siellä.. biggrin.gif
Portaanpään Kristillisessä opistossa olisi 27.4 pääsykokeet, lapsi ja perhetyöntekijäksi, onkohan sinne tulossa täältä ketään? smile.gif
SanniM
menossa tortaina kuvallisen ilmaisun linjan pääsykokeisiin. eli valokuvausta olisi siis tarkoitus ruveta opiskelemaan jos pääsen pääsykokeista läpi. hiukkasen jännittää. Ja siis tohon jkl:n viereen petäjävedelle.
Lydia
Ei millään malttaisi odottaa yhteishaun tuloksia... jos hyvä tuuri käy, niin opiskelu alkaa syksyllä smile.gif
Lydia
^Heh, vuosi sitten kyllä opiskelupaikan sain, mutta työt vei voiton tällä kertaa.
Nyt taas odotellaan tuloksia toisesta opiskelupaikasta
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.