Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Agility radoista?
Puskaradio > Keskustelua metsästyksestä sambaan! > Agility
Manteli
Kumpi rata on teidän mielestänne helpompi.
siis ihan kisa mielessä tietty happy.gif
Hyppyradat vai ihan ne agility radat??
hellu.
No hyppyradat on koiralle helpompia, kun meillä on aika kaamea kontaktiongelma tällä hetkellä... Mutta itse pidän enemmän agilityradoista, oma ohjaus ja liike on helpompi hahmottaa paloissa, kun kontakteilla voi aina välillä vetää henkeä smile.gif
Manteli
Niinhän se on, meillä ei ole kontaktiesteillä mitään ongelmaa eli kumpaankin luokkaan voidaan mennä, mut agility rata on varmasti mun mielestä kans helpompi ja varmaan mukavempi koiranikin mielestä kun on kaikki a-esteet ynm. smile.gif
Once
Mun mielestä ei voi sanoa että toinen rata on toista helpompi, kun puhutaan hyppy- ja perusradoista. Radan vaikeus riippuu täysin radasta itsestään. Esimerkiksi jossain kisassa joku hyppyrata voi olla paljon vaikeampi kuin samalle tasoluokalle tarkoitettu perusrata ja sitten taas jossain toisessa kisassa perusrata saattaa olla vaikeampi.. rolleyes.gif Riippuu aina tietysti ihan koirasta, että tykkääkö esim. kontakteista vai ei. Joka tapauksessa koiran pitäisi mennä radalla kuin radalla innokkaasti ja iloisesti eteenpäin, eihän harrastamisessa muuten olisi mitään järkeä. Toki jos koira on niin päättäväinen, että ei juokse jos ei ole kontakteja tms radalla, niin sitten se on eri juttu rolleyes.gif
Summer.
Samaa mieltä oncen kanssa. Me emme kuitenkaan vielä kisaa, ja tällä hetkellä perusradat yleensä tuntuvat helpommilta, koska niissä on kontakteja, jotka koira haltsaa parhaiten. Hyppyradat tai radat joissa on paljon hyppyjä peräkkäin tuottavat joskus hankaluuksia. Joko ohjaaja ei osaa ohjata hyvin tai koira ei ole tarpeeksi taitava hahmottamaan hyppyjä vielä.
MimmuK
LAINAUS(Once @ 11.3. 2008, 18:02) *
Mun mielestä ei voi sanoa että toinen rata on toista helpompi, kun puhutaan hyppy- ja perusradoista. Radan vaikeus riippuu täysin radasta itsestään. Esimerkiksi jossain kisassa joku hyppyrata voi olla paljon vaikeampi kuin samalle tasoluokalle tarkoitettu perusrata ja sitten taas jossain toisessa kisassa perusrata saattaa olla vaikeampi.. rolleyes.gif Riippuu aina tietysti ihan koirasta, että tykkääkö esim. kontakteista vai ei. Joka tapauksessa koiran pitäisi mennä radalla kuin radalla innokkaasti ja iloisesti eteenpäin, eihän harrastamisessa muuten olisi mitään järkeä. Toki jos koira on niin päättäväinen, että ei juokse jos ei ole kontakteja tms radalla, niin sitten se on eri juttu rolleyes.gif

Mä sanoisin, että radan vaikeus riippuu täysin KOIRASTA ja OHJAAJASTA. Jos koira on hanskassa ja ohjauskuviot selkärangassa niin mikäs siinä on ohjatessa.
Once
LAINAUS(MimmuK @ 15.3. 2008, 18:13) *
Jos koira on hanskassa ja ohjauskuviot selkärangassa niin mikäs siinä on ohjatessa.

Ei se nyt ihan aina näinkään mene, itse en ainakaan ota mitään itsestäänselvyytenä. Radalla kun voi sattua ihan mitä vaan, oli kaikki jutut hallinnassa tai ei.
SPRINKLERI
Itse pidän enemmän hyppyradoista, kummallakaan koiralla ei kontakteille osuminen ole se vahvin juttu. Itselle on jäänyt se fiilis, että hyppyradoilla on usein tiukempi aika vrt. samantasoiseen agilityrataan, ja ehkä sellaisia kikkailukohtia on muutenkin enemmän.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.