Moikka moi.
Koiran kanssa lähdettiin agilitykurssille, jossa heti ekaksi annettiin haastava tehtävä. Koira pitäis opettaa menemään kepit miten päin vaan ja ohjaajan ollessa millä puolella vaan.
Eetu menee oikein hyvin kepit, kun minä olen oikealla eli oikealla puolella

Aikoinaan opetin ne käyttämällä kierrä-hyvä-kierrä-hyvä -systeemiä. Vanhemman koiran jotenkin sain opetettua menemään kepit sitten ihan automaattisesti, että kun sen sai alkuun, se pujotteli ne loppuun asti yleensä oikein. Mutta sillä ei ikinä olekaan vauhtia siinä, vaan se kävelee ne kepit

Mutta Eetulla olisi loistava vauhtikin päällä, mutta nyt tosiaan en tiedä yhtään miten alkaisin opettaan keppejä nin että olisin jossain muualla ite. Tai lähinnä vasemmalla puolella.
Nyt jos itse olen vasemmalla, sitä ei voi käyttää sitä samaa systeemiä, koska kierrä onkin aina eri päin koiraan nähden, you know

Pitääkö mun opettaa koiralle kokonaan uusi käsky kepeille ja jotenkin alusta asti lähteä... Eetu ei siis nytkään mene keppejä, jos itse olen edellä tai paljon taempana, silloin rupeaa ohittelemaan ja menemään miten sattuu. Mutta lähes poikkeuksetta menee virheettä, kun minä vaan kuljen samaa matkaa vieressä oikealla puolella.
Oliskohan naksun käytöstä apua, onko vinkkejä miten sillä saisin alettua opettamaan.. ? Sitäkin käytin kun hiottiin nuita keppejä aikoinaan, mutta en oikein tiedä miten sitä nyt pitäisi tuossa oikeaoppisesti käyttää. Pitäiskö tehdä muutaman kepin sarjoja ja naksauttaa vasta kun koira on mennyt ne kaikki oikein vai miten..