Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Tokoilu raskaana / vauvan kanssa?
Puskaradio > Keskustelua metsästyksestä sambaan! > TOKO
LeenaK
Tervehdys tokoilijoille! Meillä on tällä viikolla vuoden täyttävä nahkalassie ja pohdin, miten kevään/kesän/syksyn tokoilujen mahtaa käydä. Olen nimittäin raskaana ja laskettu aika on heinäkuun lopulla. Kiinnostaisi kuulla kokeneempien tokoilijoiden kokemuksia raskaana tokoilusta. Onko maha ollut tiellä? Vaikuttaako esimerkiksi koiran oikeaan paikkaan eri liikkeissä jne. Jokaisen mamman jaksaminenhan on ihan yksilöllistä, mutta onko mahasta jotain "yleishaittaa"?

Kiinnostaisi myös kuulla kokemuksia, jos joku on harrastanut vauva kantoliinassa tokoa/tottista tms. Onko koira hämääntynyt mahdollisesti ääntelevästä kääröstä tms.? Syksyllä kun viimeistään pitäisi päästä johonkin alokasryhmään treenailemaankin ja vauva on silloin vielä melkoisen pieni. Isommat lapset menevät kyllä mummolassa/kotona isin kanssa/kentän laidalla, mutta vauvaa ei vielä voi jättää hoitoon. Vaunuissahan tuo tietysti kulkee minusta irrallaankin, mutta jos sattuukin "läheisriippuvainen" tapaus. rolleyes.gif
Ellu
Aluksi, hirmuisen paljon onnea tulevasta/tulleesta pikkuisesta.
En tiedä onko vastauksestani enää apua, mutta kertonen nyt kuitenkin.

Teillä on nyt tietty masun kanssa mennyt teidän tyyliin, mutta ite treenasin
koiraa ihan samaan tahtiin mitä ennenkin, itseasiassa viimosen treenin heitin päivää
ennen synnytystä ja mahottoman hyvin menikin!

Nyt kun pikkuinen on kasvanut, treeniä olen heittänyt vauvan ollessa vaunuissa nukkumassa!
Toissapäivänä otin luoksetulon (pelkällä pysähdyksellä) vauva liinassa, eikä oma sakemanni siihen
ainakaan mitään sanonut, toimi niikuin normaalisti.

Ainut mikä on ongelmaksi heittänyt on juurikin tuo vauva, joka mielellään olisi tissillä koko ajan,
pullosta kun ei vielä toistaiseksi osaa/halua juoda.
Hurjat imetykset ennen lähtöä ja mies hörpyttää jos tarve vaatii! smile.gif
Hiipivä Siiseli
Kyllähän se vauvamahan kanssa treenailu onnistuu, kaverini nyt keväällä kisasi viimeiset kokeet koiran kanssa juuri ennen synnytystä (olisiko ollut viimeinen startti viikkoa ennen laskettua aikaa, en nyt ihan tarkasti muista). Vauvan kanssa taas saattaa vaatia jo joitain erikoisjärjestelyjä, mutta riippunee paljon vauvan luonteesta ja siitä, kuinka hyvin se esim. pärjäilee itsekseen vaikka vaunuissa odottamassa.
Indy
Minäkin nyt vastailen tähän viestiin!

Vaikea varmaan ajatella ihmisen joka ei itse ole koskaan ollut raskaana, mutta minä ja minun mahani ei todellakaan ollut mitään pienintä sorttia ja se ei missään vaiheessa ollut edessä eikä häirinnyt katsekontaktissa! Koirani istuu edessäni ja kun katsekontaktin aika on se katsoo minua. Ei koirat ole tyhmiä, ei ne sinne mahan alle mene istumaan ja ajattele, ettei omistajan silmiä näy! Kyllä ne istuu hyvän matkan päähän siten, että omistajansa näkee! Kontaktikävelyssä koira tulee sivulla, joten ei maha ole silloinkaan edessä! Jos siis katsekontaktia nyt ajatellaan. Muutenkaan ei mitään liikeitä olla me ainakaan jouduttu tekemään että vatsa olisi edessä ja jos yksi sellainen liike tulee niin ei se maailmaa kaada! Sanot vain ettet vatsaltasi pysty ja harjoittelet sitä sitten kun maha"ongelma" on poissa smile.gif
Tietenkin loppujen lopuksi kaikki on kiinni siitä miten itse jaksat! Toko treenit eivät tosin ole kovinkaan rankkoja meille omistajille, mutta raskaana ollessa jaksaminen voi olla ihan toista luokkaa...

Koira tuskin häiriintyy vauvasta kantoliinassa/repussa jos vaan hyväksyy vauvan ja on sinut sen kanssa ja tietenkin on tottunut. Jos heti synnytyksen jälkeen menet koiran kanssa tokoilemaan/tekemään mitä tahansa vauva kantoliinassa niin koira varmasti on ihmeissään ääntelevästä pikku ihmisestä! Mutta muista myös se, että koirasi tietää sinun olevan raskaana, koirat vaistovat sen, joten mikään yllätys tämä pikku ihminen ei koirallesi ole! Koirasi vaan ei voi tietää miten tuleva vauvasi ääntelee ja siksi voi esim. tästä olla aluksi ihmeissään kun ei ole tottunut. Mutta kun koira on vauvaan tottunut ja jos hyväksyy tämän laumaanne niin kaikki hyvin!

Sinuna kuitenkaan en toko kentälle menisi vauva kantoliinassa, koska siellä on muitakin koiria ja sinun tulee muistaa se ettei kaikki koirat ole tottuneet vauvoihin/lapsiin. Pahimmassa tapauksessa jotain ikävää voi sattua tai sitten vauvasi itkulla saat muut tottumattomat koirat kiinnostumaan vauvastasi, jolloin niiden harjoittelu menee täysin pipariksi ja se olisi sääli!
Ja vielä ihmeellisempää koirille on vauva jota he eivät näe (vauva kantoliinassa) vaan vain haistavat ja kuulevat!

Mutta toivottavasti omista kokemuksistani oli sinulle apua!
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.