Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Kunnon turkki koiralle
Puskaradio > Puskis > Rehuja & rohdoksia > Murua rinnan alle
Bluebell
No niin nyt olis kuukauden kuluttua koirallamme näyttely ja olisi kiva saada sille turkkia sinne. Joten mitä öljyä suosittelisitte? Itse olen miettinyt pellavansiemenöljyä tai lohiöljyä, mutta millaisias kokemuksia teillä on eri öljyistä? Joo ja koira on suurin piirtein vuoden ikäinen shelttinarttu.
-Emmi-
Miellä on syötetty molempia, PellavaMustia ja SalmoPetiä. Iitulla en huomannut juuri muutosta turkissa. SalmoPetistä olen kuullut, että yhdellä nartulla tuli aivan mieletön turkki juoksujen jälkeen kun teki uuden turkin ja oli saanut koko ajan tuota öljyä. En usko, että kuukaudessa paljon muutosta näkyy :/ Varmaan juoksujen jälkeen näkyy parhaiten/uuden turkin tekemisen jälkeen.
Summer.
Meillä on jotain Biogroomin öljyhoito hommelia, se on ainakin toiminu ihan kivasti. Kerran olen tehnyt ennen näyttelyä Aidalle hoidon ja minä huomasin kyllä positiiviset vaikutukset smile.gif en sitten osaa sanoa tarkemmin, minkälaista öljyä se on. Meillä on myös syötetty ruuan seasa ajoittaisena kuurina lohiöljyä.
Cee
Hyvä turkki kuuluu perimään.
No mutta toisaalta, värjääväthän ihmiset hiuksiaan. Mutta onko ne sitte aidot biggrin.gif

Cee
Mona_
Meillä on molemmille koirille syötetty salmopetin lohiöljyä.. Molemmille on tullu selvä muutos turkissa,ainakin Pepillä!
Kuukausi sitten oli vielä täysin harmaa kaula,nyt se on jo melkeen musta! happy.gif

Oon kuullu kumpaakin,joillekki koirille ei esim.toi lohiöljy tehoa ja joillekkin tehoaa!
Bluebell
Kiitti vastauksista ja pitääkin kokeilla tuota lohiöljyä.

Emmi: W puottaa nyt just karvaansa ni sen puolestakin aattelin nyt sitä syöttää. smile.gif
Cee: Joo kyllähän se perimään kuuluu, mutta en nyt sen takia kehtaa "kaljua" koiraa nly viedä. Tuomaria tuskin kiinnostaa onko se perimää vai jtn muuta, pääasia että turkkia on - edes väliaikaisesti. biggrin.gif
pips_a
Meillä Lohiöljy aiheutti todella pahan korvatulehduksen, joka ei sitten meinannut lähteä kirveelläkään.
Se hetki mitä kerettiin syöttämään sitä ei ainakaan vaikuttanut turkkiin mitenkään.

Olen kyllä kuullut muutamalt ashelttiihmiseltä positiivista kommenttia lohiöljystä, kuten myös negatiivista.
KaroKallela
Kannattaa myös koittaa pestä sitä koiraa todella hyvä laatuisilla vaikkapa kosteuttavalla shamppoolla ja sitten laittaa jotain todella hyvä laatuista hoitoainetta turkkiin ja antaa vaikuttaa n 30minsaa..
wenakko
^--
Meidän Iisalla ei toimi toi hoitoaine juttu. Sen ei saa antaa vaikuttaa kun sen 5-10min mitä purkissa lukee. Jos Iisalla antaa vaikuttaa paljon tuon yli niin sen turkista tulee ihan tyhmän tuntuinen. Tai sellainen niinkun en olisi sitä pessytkään! Mutta kannattaa kokeilla mikä sopii koiralle. smile.gif
Summer.
Niin, ja kuten aikaisemmin kirjoitin, on Biogroomilla ns. öljyhoitoja.
Käyttö: ensin koira pestään normaalisti ja kuivataan pyyhekuivaksi. Sitten purkin ainetta laimennetaan kuumaan veteen ohjeen mukaan ja laitetaan koiran turkkiin. Tämän jälkeen turkki kuivataan pyyhkeellä. Öljyhoito kyllä imeytyy turkkiin, vaikkei ensin siltä tuntuiskaan smile.gif Vähintään viikon päästä koira on kuitenkin pestävä uudelleen. Silloin olen käyttänyt normaalia hoitoainetta, joka saa vaikuttaa vain muutaman minuutin.
Bluebell
karo_kallela: muuten hyvä vinkki, mutta sheltillä turkin pitää olla karhea ja hoitoaine vaan pehmentää. Tosin jos pesisin sen reilusti etukäteen, niin että se kerkeäisi palautumaan.. shifty.gif smile.gif

Ja nyt rupesi hieman "pelottamaan" tuo lohiöljy.. No pitää vielä miettiä ja kysellä vaikka kasvattajan mielipidettä asiasta. smile.gif
Vaavi
Mirracoat nestemäisenä lemmikkiläintarvikeliikkeestä biggrin.gif . Ylläpitohoitoon jauheena.
Flavia
LAINAUS(Cee @ 20.4. 2008, 15:29) *
Hyvä turkki kuuluu perimään.

Näinhän se on, mutta kyllä itse ainakin syötämme väliin koirille biotiinikuureja ja öljykuureja, varsinkin kasvanlähtöaikaan, se nopeuttaa kasvan uusiutumista ja kasvua jolloin koirasta ei tule "karaa" kun turkki uusiutuu.
Ja vaikka koiralla olisikin hyvä turkki niin kyllähän öljyillä ja biotiinilla saa turkkiin lisää kiiltoa.

Kuukaudessa ei paljoa pituutta turkkiin saa, eloa kylläkin. Kesäisin jos koiran turkki on palanut auringossa, (ja joskus kyllä muutenkin) teen sillain että muutamaa päivää ennen näyttelyä suihkutan turkkiin minkkiöljyä ja pesen sen ennen näyttelyä pois (minkkiöljy on siis kielletty aine jos sen jättää turkkiin, mutta jos peset sen pois, saat sitä käyttää), se poistaa sähköisyyttä ja turkki laskeutuu paremmin.
Bluebell
Mites muuten kuinka kauan lohiöljyä saa koiralle syöttää putkeen?
Jennnna
Me ollaan ainakin Bellalle syötetty tuota lohiöljyuä, kyllä se vähäsen vaikutti silloin.

Eläinkaupasta se ostettiin ja myyjä meitä siinä myös neuvoi. Meille sanottiin, että niinkauan saa syöttää kun haluaa, eihän s sinäänsä ole vaarallista, mutta sitten riittää sen syöttäminen kun koira alkaa jo haista kalalta, tai jopa jos se öljy alkaa tulla turkista "läpi"..
Myyjä myös kertoi, että lohiöljy ei siis sovi kaikille koirille, eli koiraa kannattaa tarkkailla! Myyjän omakoira oli myöss saanut pahan korvatulheduksen.. meillä taas Bellalla ei onneksi mitään oireita.. smile.gif

Eläinkaupoista myyjiltä kannattaapi kysellä tarkemmin.
Mona_
meillä Pepillä tuli toi lohiöljy läpi,koko koira haisi lohelta.. nyt on taukoa sen syöttämisestä eikä enää haise!
peikkovuorelainen
^Mun edesmennyt Poju sai ilmavaivoja lohiöljystä wacko.gif
Nyt syötän rypsiöljyä ja vaihdan pellavansiemen öljyyn ja toimii rolleyes.gif
wenakko
Mä ostin tommosen pienen pullon SalmoPettiä. Vanhemmalla koiralla on nyt karvanlähtö niin ajattelin kokeilla.

Lolalla(vanhempi) turkki kiiltää niinkuin viimeistä päivää! Se on aivan upeassa kunnossa! smile.gif
Iisalla myös turkki kiiltää, mutta se haju! blink.gif Iisa haisee kalalta tosi kovaa. dry.gif Joten Iisalle en enää annakkaan tuota öljyä mutta Lolalle kyllä. smile.gif
AnniH
Me syötettiin viime vuonna koirille lohiöljyä ja mielestäni vaikutus tuli nopeaa! Ei tullut mitään ongelmia koirille siitä tai vastaavaa. Collien turkista varsinkin tuli paksumpi kuin ennen.

Siis voiko koiralle nyt tilapäisesti ennenku meen ostamaan lohiöljyä niin tavallista rypsiöljyä? blink.gif
-Emmi-
^Voit antaa ihan huoletta wink.gif
HetaK
Ässä on syönyt nyt semmoset 2-3 vkoa lohiöjlyä (Salmo Pet) ja ei jessus mimmosen turkin se on kasvattanut! Ihan tajuttoman pitkä ja paksu - ja KIILTÄVÄ. Ei voi muuta sanoa kuin thumbup.gif
gretrie
Meillä kultsulla oli nyt tässä karvanlähtöaika ja sitä sitten lähtikin ihan tajuttomasti!! paahtoleipäpussillinen yhdellä harjausurakalla.. .Nyt aattelin lähtee lemmikkieläinkauppaa kohti ostamaan 'karvankasvatusainetta', että vähän nopeutuu tuo turkin takas tulo, toivon mukaan päästään tänävuona vielä näyttelyihin! : ) Nii ja lohiöljystä ei ollut meillä kyllä mitään apua! ei minkäänlaista!
AnniH
Meillä on (edelleen) pienoinen ongelma. Miina on tiputtanut toukokuun alusta asti jatkuvasti karvaa. Aluksi tippui vähitellen alusvilla ja nyt lähtee päälykarvat kokonaan 'jouhina' irti. Mikäköhän on ongelma? Nyt Miina syö bioriini-kuuria (syönyt 3vk) ja ei ole ainakaan vielä hirveästi vaikuttanut. Tosiian aika jännä juttu, koska viime kesänä ja edellisinä kesinä turkki on ollut valtava. Vastaisuutena talvella on ollut aivan kalju. Jalat on varsinkin tosi kaljut nyt. Ei kyllä osoita mitään elkeitä uuden turkin kasvatukseen. Tässä olisi yksi kuva, mikä on otettu n. kuukausi sitten. Jalat ovat ihan samannäköiset olleet monta kuukautta ja alusvillaa ei ole tullut koko vuonna ollenkaan.

Tuossa kuvassa siis turkkia yritetty pyöhiä, luonnossa paljon luikumman näköinen.
Kauluksestakaan ei ole nyt mitään jäljellä.

Lohiöljyä, kun syötin yhteen vaiheeseen meillä sattuikin pieni 'onnettomuus'. Lohiöljy oli luultavasti pilaantunutta ja koira oksensi syönnin jälkeen jatkuvasti ja oksennus haisi aivan lohelle. Ennen lohiöljystä ei ole tullut tällaisia oireita, mutta tosiaan viime vuonna auttoi kovasti tuohon meidän koiran turkkiin. Salmo Petin öljy oli siis kyseessä tuo mitä oksensi ja sitä merkkiä en haluaisi uudestaan ostaa. lookaround.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.