Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Möllitoko..siis mikä?
Puskaradio > Keskustelua metsästyksestä sambaan! > TOKO
Jennnna
Heivaan. rolleyes.gif

Minulla on kultainen noutaja, 11.5kk, narttu. Ollaan käyty jo pentukurssi eli kaikki "alkeelliset" istu, seuraa, maahan, paikka, luoksetulo jne.
Nyt me ollaan pentu2 kursilla ja siellä kiakki noutamiset ym.

siitä möllitokosta siis! Niin ja mitä ne kisa oikeastaan on? smile.gif Sen verran tiedän, että ne on epäviralliset tokokisat, ikäänkuin mätsärit näyttelyille. Mutta mitä liikkeitä niissä pitäisi osata?
Ihan vaan yleistä tietoa ja muitten kokemuksia haluaisin tietää.. happy.gif

kiitos jos joku vaivautuu vastaamaan! biggrin.gif
Swi
Epävirallinen tokokisa siis.
Mutta kaikki muu sitten vaihteleekin, koska kokeen sisältö riippuu todella paljon järjestäjästä. Joillakin liikkeet tehdään helpotettuina, joskus jopa hihnassa ja namien käyttö voi olla sallittua.

Hyviä kun harjoittelee virallisia varten. Jos jonkin tietyn kokeen sisältö kiinnostaa, niin se on järjestäjä, joka osaa kertoa kuinka heillä toimitaan smile.gif
Summer.
Minä olen ollut entisen koirani kanssa sellaisissa möllitokokisoissa, joissa oli normaalit tokoluokat ja erikseen mölliluokka. En tiedä, millaisia nuo "normaalit luokat" olivat, mutta mölliluokka, jossa me olimme, oli tarkoitetu ei-kisanneille. Siellä oli mm. helpotettu paikallamakuu, seuraaminen hihnassa ja ilman hihnaa, luoksetulo, liikkeestä seisominen ja luoksepäästävyys. Tuo helpotettu paikallaolo oli vain minuutin, virallisessa alokasluokassa se olisi kaksi minuuttia, ja siinä sai mennä koirasta sen matkan pähän kuin halusi ja koiran sai jopa pitää hihnassa. Sitten nameja sai käyttää, mutta tuomari vähän rokotti siitä. Viime kesänä katselin yksiä möllitokokisoja kultsujen kesäleirillä. Siellä oli alo, avo, voi ja evl- luokat, ja alo-luokassa nuorimmat olivat jopa 4 kk pentuja! Siellä oli muuten kaikki kuten normaalissa alokasluokassa, paitsi paikallaoloaikaa oli lyhennetty ja nameja sai käyttää.

Eli kaikki riippuu hyvin paljon järjestäjästä, mutta tässä oli mun kokemuksia. Kuitenkin möllikisat on rento ja edullinen tapa testata taitoja ennen virallisia kisoja smile.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.