Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: NUTRO CHOICE kuivamuona
Puskaradio > Puskis > Rehuja & rohdoksia > Murua rinnan alle
Lauha
Olisko kellään kokemuksi tuosta Nutro Choice kuivamuonasta? Vaikuttaa todella hyvältä koiran kuivamuonalta. confused.gif

Pitäis vaihtaa tuo nykyinen ruoka, kun ei koirille meinaa kelvata. Mulla on siis kaksi silkkiterrieriä ja tietysti ruoassa on tosi suuresti kyse siitä, että miten vaikuttaa turkkiin. Parantaako turkinlaatua? Vai kenties huonontaa? sleepy.gif

Kiitos jo etukäteen kaikille. blush.gif
Charmy
Meillä on ollut kokeilussa useampi tuon ks.merkin pussi, ja ihan hyviä on ollut. Pentuaikana ainakin yleensä syötä nutroa ja royalia sekaisin...
Oma afgaanini söi pentuna maxi puppyä,ja olin oikein tyytyväinen kyllä siihen. Turkki kasvoi hyvin ja koira myös,myöhemmällä iällä vaihdoin kyllä sitten tottumuksesta jo merkkiä.
Äitini syöttää tipsuilleen nurton mini lamb&riceä,joka on rae kooltaan hyvää tipsuille (nirsoina koirina kun isot nappulat ei oikein alas mene).
Mutta mulla ainakin on hyviä kokemuksia ks.merkistä,joten voin kyllä suositella.Tosin itse vaihdan niin useasti ruoan merkkiä ja välillä koirat syövät useampaa merkkiä yhtäaikaa ja koirat saavat erilaisia lihoja yms.juttuja nappuloiden lisäksi.

Suosittelen kyllä että jos haluat turkkiin panostaa niin rupeat antamaan silkeillesi ihan raakaa lihaa nappuloiden lisäksi (kuten sydänjauhellihaa ja lohijauhellihaa). Niistä tulevat vitamiinit parantavat hyvin turkin laatua ja ainakin omalla afgaanillani on toiminut! wink.gif
bellfegor
Mä olen myös syöttänyt Nutron penturuokaa nykyiselle pennulle eli portugeesille ja olen todella tyytyväinen turkkiin ja koiran kehittymiseen. Ruoka on ollut myös koiran mielestä maistuvaa, mikä on aika oleellinen asia. Nappulakoko on sellainen, että hiukan joutuu tekemään töitä, mutta ei niin suurta, että jäisi kuppiin. Lisänä annan joskus lihaa ja joskus kalaa, mutta tuo otus ei niitä suostu raakana syömään, joten vitamiiniarvo niissä on sikäli hiukan heikko, varsinkaan kun lihassa ei niitä muutenkaan ole.
wenakko
Meillä on syötetty pari säkkiä tuota Nurto Choicen Chicken & Rice muistaakseni. Semmonen mintunvihreä säkki. Hyvin on maistunut ja koira on pysynyt erinomaisessa kunnossa. smile.gif
Itsellä on amerikancockeri (punainen) jonka turkin kasvu on E R I T T Ä I N hidasta. Koira on yli vuoden ja monilla nuoremmilla on jo pidempi karva. Kokeillaan nyt vaihtaa ruokaa, jos se vaikuttaisi positiivisesti tohon turkin kasvuun.. Mutta pääosin ollaan kyllä erittäin tyytyväisiä kyseiseen sapuskaan. smile.gif
LiisaO
Toivo on syönyt Nutron Lamb&riceä pennusta asti, eikä ole ollut valittamista. Koira voi hyvin ja näyttää hyvältä kaikin puolin.
Lihaa lisään myös joskus nappuloiden joukkoon. Ja hyvin maistuu! happy.gif
Lovskars
Meidän koirat syö Nutroa, sitä lammas-riisiä, ja olen enemmän kuin tyytyväinen.
Nyt tosin mulla on aktiiviruokaa 15 kg säkki, ja siitä ne ei oikein tykkää.. Eli sellainen säkki olis myytävänä jos jollekulle maittaisi wink.gif
wenakko
Me kokeiltiin vaihtaa tuohon Hill'sin Science Planin adult chickeniin. Kyllä tuon säkin jälkeen vaihdetaan takaisin Nutroon! Kakat on paljon isompia ja toi ruoka on kalliimpaakin. Tosi tuo Hills on rasvaisempaa ja iso nappulaisempaa että sitä pitäisi syöttää vähemmän, mutta kyllä silti Nutroon vaihtuu meillä ruoka, se sopi paremmin. smile.gif
peeve
Meillä on syötetty samaiselle koiralle vuoron perään lammas-riisiä (myös penturuokana), kana-riisiä sekä lightia. Tyytyväinen olen ruokaan ollut ja hinta-laatusuhde mielestäni mainio. Omalla koiralla ongelmana ehkä se, että nurtoa tarvitsee antaa suhteessa varsin pieniä annoksia, oma koirani n. 20 kg ja ruokaa päivässä sille annetaan n. 4-5 dl kahdessa erässä. Nyt olen sitten sekoittanut lammas-riisiä ja light ruokaa jotta koira saisi vähän enemmän mahantäytettä.
Soen
Osaatteko te, jotka olette käyttäneet Nutroa, sanoa miten sopii herkkävatsaiselle koiralle? Itselläni on suht herkkävatsainen lapinkoira, jolle pitäisi saada uusi ruoka, kun on ruvennut viime aikoina oksentamaan paljon (tietenkin muitakin syitä tälle voi olla), ja olen päättänyt vaihtaa johonkin toiseen ruokaan.
peeve
Tuota kana-riisiä ainakin valmistaja suosittelee herkkävatsaiselle koiralle. Meillä oli koiran ollessa nuori paljon sellaista oksennusongelmaa (syötimme silloin nutron lammas-riisiä), eläinlääkäri epäili että olisi yliherkkä lampaanlihalle ja suositteli kokeilemaan ruokaa jossa olisi proteiininlähteenä eri eläinkunnan liha. Kana-riisiin vaihdettua oireet loppuivat täysin, mutta näin myöhemmin olemme myös lammas-riisiä pystyneet syöttämään ongelmitta joten sitä, johtuiko oksentelu ruoasta vai ei, ei oikeastaan koskaan saada selville. Mutta näin yleisesti sanoen ainakin juuri tuo kana-riisi sopisi ihan hyvin. Toki koirat ovat yksilöitä ja se mikä sopii toisen mahalle ei välttämättä sovi toisen mahalle huh.gif joten parhaiten saat soveltuvuuden tietää vain kokeilemalla.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.