Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Koirauutiset ja Puskaradio uuteen kotiin
Puskaradio > Puskis > **OFF TOPIC**
Vahtis

Vuonna 1986 Juho Talvitie perusti Koirauutiset-lehden. Melkein neljännesvuosisata on yhteistä taivalta takana. Juholla kuitenkin ikää kertyy ja jo jonkin aikaa Juho on toivonut reilusti täysi-ikäisyyden saavuttaneen pennun löytävän hyvän kodin.

Nyt hyvä koti on löytynyt. Kauppakirja on allekirjoitettu ja Juho ja Tapio Eerola ovat lyöneet kättä päälle. Koirauutisista (22-v.) tulee 1.7.2008 alkaen Koiramme-lehden (112-v.) pikkuveli. Koirauutiset säilyttää oman nimensä ja ennen kaikkea oman identiteettinsä. Vetreänä ja täysi-ikäisenä nuorukaisena Koirauutisilla on nyt erinomaiset edellytykset kasvaa ja kehittyä tosi komeaksi. Heinä-elokuun vaihteessa, jolloin ilmestyy ensimmäinen uuden, tuoreen miehityksen toimittama lehti (9/2008) on lukijoille varmasti luvassa komea nuorukainen, joka tarjoaa entisen sisällön lisäksi paljon uutta ja mielenkiintoista. Me odotamme innolla ja jännityksellä tulevaa.

Uudet yhteystiedot päivittyvät aikanaan näille nettisivuille ja löytyvät myös Koirauutisten seuraavasta numerosta eli numerosta 8, joka ilmestyy 2.7.2008. Lehti on myös viimeinen, joka tehdään vanhalla joukolla.

Juho tulee varmasti vielä viettämään paljon aikaa näyttelyissä, mihinkäs sitä koira karvoistaan pääsee. Meitä muitakin tekijöitä lehden takana tullaan varmasti näkemään jatkossakin koirakuvioissa. Debi – Debra Pomrening-Virtanen, joka aina taittoi teille mieleisen lehden. Marja – Marja Talvitie, joka yritti pitää materiaalia kasassa. Puskaradiossa murissut Vahtikoira – Tiina Talvitie, siirtää tekarinsa vesilasiin, sillä tulossa on Vahtikoira v.2 - vaviskaa! wink.gif Unohtaa ei tietenkään voi Koirauutisten Konttoripäälliköitä, jotka ovat kukin vuorollaa menestyksekkäästi repineet papereita, haukkuneet alaisiaan ja nukkuneet suurimman osan työpäivää. Nykyinen Konttoripäällikkö Don keskittyy vastaisuudessa ulkoiluttamaan eläkeläisiä.

Lehden tilaukset jatkuvat entisellään.
Vahtis
Kerro mitä mieltä olet uusista tuulista. Mitä odotat? Mitä pelkäät? Miten toivot lehden, nettisivujen ja Puskaradion kehittyvän?
illogical
Puskaradioon toivoisin Vahtikoiralle apulaisen/apulaisia, jotka pitäisivät Puskan järjestyksessä vaikka se melko siisti jo onkin. Toivoisin tänne myös hieman tiukempaa linjaa sisällöttömien viestien kanssa: kyselytyyppiset topicit tuntuvat valtaavaan Turpakäräjät (esim. ketjut joihin vastataan vain yhdellä sanalla/lauseella, listataan lempirotuja perustelematta mitään jne) ja kaikkiin ketjuihin tungetaan näitä "komppaan"-viestejä, ei enää kylläkään yhtä paljon kuin ennen. Sisällöttömät jutut vois surutta poistaa. Olisi hienoa saada kunnon keskustelut pystyyn koira-aiheisille osastoille, vaikka sehän enemmänkin käyttäjistä kuin ylläpidosta kiinni. :>
Nugaa
Itseäni eniten ehkä mietityttää se, että minkälainen ryntäys tänne foorumille tulee ja mitä se mahdollisesti tuo. Olen itse viihtynyt todella hyvin tällä foorumilla: henki on hyvä, ihmiset eivät kettuile toisilleen, kysyvälle vastataan asiallisesti jne. En hirveästi pyöri tuolla off topic puolella vaan enemmänkin rotuketjuissa, mutta kuten illogical sanoi, tuollaiset kyselyt ja pelit ovat jo aika ärsyttäviä, kun niitä on sivukaupalla. Toisaalta onhan niistä jollekulle iloa.

Apulaisia on varmana hyvä saada, onhan tämä kuitenkin iso foorumi. Kuitenkin toivon, että henki pysyisi hyvänä ja reiluna. Valitettavan monet foorumit ja keskustelupalstat ovat sellaisia, että aloittelija ei kehtaa mitään kysyä, kun toiset ovat jo lynkkaamassa tehdyistä virheistä. Tiukka linja sääntöjen suhteen on hyvä, samoin tuo varoitukset. Sen vain sano, että kannattaa olla tarkkana keitä apulaiseksi valitsee. Ettei käy kuin joillain foorumeilla, jossa myös moderaattoritkin hyökkäävät toisten kimppuun. Tosin en tiedä, että onko tarkoitus se, että apulaiset olisivat vapaaehtoisia tavallisia käyttäjiä vai ei, mutta modejen pitää olla asiallisia ja heihin pitäisi soveltaa mielestäni vielä tiukemaa linjaa kuin rivikäyttäjiin: toimivathan modet malleina muille.
Cee
Kennelliiton linjan tuntien, hiemankin "kennelliiton virallisen ja ainoan oikean mielipiteen" ohi kulkevat ajatukset tullaan palstalta poistamaan.
Kennelliitto on läpimätä byrokraattinen laitos joka ei todellakaan tule suvaitsemaan alaisuudessaan keskustelupalstaa, missä käydään muunlaista kuin liitolle sopivaa näennäisesti kevyttä ja mukavaa diipadaapa -keskustelua.
Alkuperäistä Puskaradiota olen aina arvostanut sen avoimuuden vuoksi, vaikka itse en ole koskaan kuulunut ns. näyttelyväkeen jota kaiketi puskaradion käyttäjistä suurin osa (ainakin niin voisi kuvitella) muodostaa.

Esimerkiksi minä olen tuominnut tällä palstalla kennelliiton eri asioista montakin kertaa. Arvatkaapa vain saavatko nämä tuomiot jatkua.
Tosin, niin ihmeellistä kuin onkin, niin ehkä saavat, koska kennelliiton korruptuoituneet ämmät hommaa uusiksi modeiksi talkootyövoimaa, eli kennelliitto pitää kaiken rahan itsellään suhteessa ylläpitokuluihin, joten uudet modet eivät välttämäti ole niin agressiivisia kuin kennelliiton omat palkkaa nauttivat tehottomat paskiaispossut ovat.

Kennelliitto on kuin valtio valtiossa. Sillä on täysi monopoli koko Suomen rotukoiriin. Kennelliiton suojatyöpaikkaämmät eivät monopolistaan hevin luovu. Pikemmin pyrkivät tehostamaan monopoliaan. Ja kukapa ei tekisi niin suhteilla saadun suojatyöpaikkansa eteen.
Koirauutisten saaminen Kennelliiton siipien suojaan kasvattaa entisestään tuota monopolia.

Itse olen pahoillani että itsenäinen pienempi systeemi meni monopolin hampaisiin. Ymmärrän toki miksi niin kävi, mutta pahoillani kuitenkin.

Cee
sipa
No voi hyvät hyssäkät sentää.. ohmy.gif Toivotaan että meininki jatkuu samanlaisena kuin ennenkin.. Viellähän ei voi sanoa juuta eikä jaata, kun ei tiedä tulevasta mitään..

Eläkkeelle siirtyville oikein leppoisia eläkepäivä, ja niitä hampaita ei tarvii sit uittaa koko aikaa siellä vesilasissa.. Suur kiitos teille Talvitien naiset hienosta työstä jota olette tehneet puskiksen eteen ja oikein hyvää kesää.. hug.gif Älkääkä sitten unohtako meitä..
toiskan muori
Kiitos Sipa.
Uskomme kyllä että toiminta jatkuu samanlaisena ja vieläpä paranee uusien palvelujen muodossa.
Ja loppujen lopuksihan palstalaiset itse tekevät palstan hengen, sehän on ollut täällä kautta näiden vuosien asiallinen ja keskusteleva.

Herra Cee on yksi niitä "hyviä" keskustelijoita, jolla olisi paljon annettavaa, kunhan nuo pahimmat myrkkyhampaa pysyvät piilossa.
Paljon naurua ja ajattelemisen aihetta on hänen kirjoituksistaan, varsinkin palstan alkuaikoina, saanut. Sen me vanhat konkarit hyvin muistamme.

Me itse uskomme että sekä Koirauutiset että tämä nettisivusto siirtyi tosiaan hyvään kotiin. Onhan meillä ollut onnea kun olemme pentuja myyneet. Tätä kauppaa mietittiin kauan ja ottajia olisi ollut, mutta tunnollisina pennunmyyjinä etsimme hyvän kodin. Sinne pentu nyt siis siirtyy. Ja kasvaa varmasti hyväksi toimijaksi koirakentässä.
abc
Cee, älä hoppuile tulevasta. Eihän me vielä tiedetä, vaikka sun kanssa saataisiin vielä se chatti, jonka käyttöä pääsisit mulle yöaikoina opettamaan laugh.gif .
Pekkaj
Onnittelut menestyksekkäästä kaudesta... olen kuullut monien urputtavan sitä ja tätä ja vielä vierestä ja sivusta ja päältäkin... siinähän Kalevalan kansa on äksperttejä. Mielestäni Koirauutiset on täyttänyt paikkansa ja tuonut meille ajankohtaista tietoa, hatunnosto siitä. Kaikki loppuu aikoinaan... makoisia eläkepäiviä ja monia virkeitä vuosia! Pekka J äkskalevalalainen dogrun.gif
Pekkaj
Hyviä mielipiteitä Herra Cee!

Pekka J dogrun.gif
KatiT
Ceen tekstiin ei mitään lisättävää. Näin se vain on sad.gif

riitzon
Tapio Eerola kirjoittaa omalla palstallaan "Täällä vartioin minä", että uudistuvaan Koirauutiset-lehteen tullaan ympäämmään mm. agility- ja mejä-juttuja wallbash.gif excl.gif!!!! Olen ollut tyytyväinen nykyiseen Koirauutiset-lehteen koska se on ainoa suomalainen koiralehti, joka on keskittynyt näyttelyihin ja kasvattajia kiinnostaviin teksteihin. Olen kestotilaaja ja katson ensimmäisen numeron, joka ilmestyy uudella toimituskunnalla mutta jos tyyli liikaa muuttuu niin minun ja Koirauutiset-lehden yhteinen taival loppuu tämän vuoden lopulla stop.gif .
Swi
LAINAUS(riitzon @ 13.6. 2008, 20:44) *
Tapio Eerola kirjoittaa omalla palstallaan "Täällä vartioin minä", että uudistuvaan Koirauutiset-lehteen tullaan ympäämmään mm. agility- ja mejä-juttuja wallbash.gif excl.gif!!!!

Pienenä korjauksena, toko- ja mejä-juttuja smile.gif
Vahtis
Jos muistaa Koirauutisten ensimmäiset kymmenen vuotta, niin silloin syksyn lehdissä palstatilaa vei enemmän Mejätulokset ja -jutut kuin näyttelytulokset. Lisäksi Suomessa on koko joukko kasvattajia ja muita koiraihmisiä, joita kiinnostaa mejä. Metsissä juoksee koirien perässä melkein yhtä paljon porukkaa kuin näyttelyissä, puhumattakaan niistä, jotka juoksevat siellä tositoimissa eivätkä kilpailuissa.

Se, että jotain lisätään ei välttämättä tarkoita, että jotain entisestä jätetään pois. Minusta on kovin pikkusieluista (mutta koiramaailmassa edelleen valitettavan yleistä) nähdä tässä harrastuksessa vain se, mikä minua kiinnostaa. Koiran kanssa voi ja saa tehdä niin paljon muutakin kuin käydä näyttelyissä. Jos unohdamme rotujen alkuperäisen tarkoituksen, kasvattaminen ajautuu aivan hakoteille, mikä on jo useammassa kuin yhdessä rodussa nähty. Valitettavasti.

Kun katsoo top-10 rekisteröityjä rotuja Suomessa, ei koepuolta voi jättää huomiotta. Koko koirakentän huomioiminen ja palveleminen on ollut Koirauutisten tavoite aina, siihen ei vain ole kunnolla viime vuosina pystytty.
Cee
LAINAUS(Vahtikoira @ 13.6. 2008, 22:09) *
Jos muistaa Koirauutisten ensimmäiset kymmenen vuotta, niin silloin syksyn lehdissä palstatilaa vei enemmän Mejätulokset ja -jutut kuin näyttelytulokset. Lisäksi Suomessa on koko joukko kasvattajia ja muita koiraihmisiä, joita kiinnostaa mejä. Metsissä juoksee koirien perässä melkein yhtä paljon porukkaa kuin näyttelyissä, puhumattakaan niistä, jotka juoksevat siellä tositoimissa eivätkä kilpailuissa.

Se, että jotain lisätään ei välttämättä tarkoita, että jotain entisestä jätetään pois. Minusta on kovin pikkusieluista (mutta koiramaailmassa edelleen valitettavan yleistä) nähdä tässä harrastuksessa vain se, mikä minua kiinnostaa. Koiran kanssa voi ja saa tehdä niin paljon muutakin kuin käydä näyttelyissä. Jos unohdamme rotujen alkuperäisen tarkoituksen, kasvattaminen ajautuu aivan hakoteille, mikä on jo useammassa kuin yhdessä rodussa nähty. Valitettavasti.

Kun katsoo top-10 rekisteröityjä rotuja Suomessa, ei koepuolta voi jättää huomiotta. Koko koirakentän huomioiminen ja palveleminen on ollut Koirauutisten tavoite aina, siihen ei vain ole kunnolla viime vuosina pystytty.

Ongelmana voidaan kai pitää myös sitä, että tietyt tahot eivät koetuloksia juuri lähettele mihkään lehtiin. Ei ainaskaan mihkään "näyttelylehtiin"..
Niin milläs teet juttuja kun kukaan ei lähetä ees tuloksia.
Täälläpäin Suomea on ainakin todettu tuo tiedon kulkemattomuus ennakkoluulojen perusteella.

Cee
Vahtis
Tuo ^ on suuri osa ongelmaa. Tuloksia ei lähetetä, vain yksi uskollinen toimittaa tulokset. Takavuosina oli enemmän resursseja pyydellä niitä tuloksia, jotta niitä saatiin. Viime vuosina tulosten toimittaminen on jäänyt järjestäjien oman aktiivisuuden varaan. Aktiivisuutta tai tahtoa ei ole löytynyt.

Ennakkoluulot istuvat molemmin puolin aitaa syvässä, mikä ei ole koiraharrastuksen edun mukaista. Ihan hölmöähän on jättää käyttämättä ilmainen palstatila, kun sitä on tarjolla. Jos tuloksia olisi lähetetty ei Koirauutiset olisi kehittynyt niin selvästi näyttelylehdeksi.

Jokainen voi mennä itseensä.
abc
LAINAUS(Vahtikoira @ 12.6. 2008, 18:48) *
Kerro mitä mieltä olet uusista tuulista. Mitä odotat? Mitä pelkäät? Miten toivot lehden, nettisivujen ja Puskaradion kehittyvän?

Ettei unohtuisi, niin toivomuksena tuolla toisaalla oli, että Puskassa olisi jonkinasteinen terveyspalsta. Ymmärsin, että nykyinen Luomufoorumi voisi pitää enemmänkin asioita sisällään ruokinnastakin, jos foorumin nimi muuttuisi. Ehdotuksena uudelle nimelle oli esim. terveyspalsta ja Sipalta ehdotuksena sairastelupuska, terveyspuska ja terveydenhoito. Bellfegorin ehdotukset alaotsikoiksi olivat rohdospuska, rehupuska ja luomupuska. Viimemainitussa ehdotuksessa tulisi luomut omana alaotsikkona, jolloin ei olis haittaa, vaikka Luomufoorumi saisi sen uuden nimen, joka kattaisi ruokinnastakin hiukan enemmän kuin pelkät luomutuotteet.

Cee
Mä toivoisin sellaista palstaa missä parjataan näyttelyihmisiä. Ja kun Kennelliitto aikanaan ostaa Sub -tv:een, niin siellä voitais öisin pyörittää sellasta tekstitelkkarin ja yöchatin näköistä tekstijuttua missä julkaistais tän parjausketjun parhaita kommentteja. Ne rullais siinä ruudussa aina öisin... katsominen tv -luvan varaista, mutta kommentointi tekstiviestillä 1,99e per viesti.
Tolla lailla Kennelliitto sais taas lisää bisnestä ja voisi työllistää pari yöjuontajaa jauhamaan paskaa vaikkapa koirien hännän kiinnityksistä sinne taustalle ja muutenkin lukemaan niitä tekstejä ääneen.
Niin muutkin kanavat tekee. Tosin ne ei liity koiriin.

Cee
Flavia
Mitä odotan: Lehteen kattavampia tuloksia myös pienemmistäkin ryhmänäyttelyistä, tiedän toki että ei tuloksia laiteta jos niitä ei lähetetä, mutta esim muutamana vuotena olemme lähettäneet ryhmänäyttelystämme tulokset pienen tekstin ja kuvien kera, tulokset on kyllä julkaistu muttei tekstiä.
Nuo mejä, toko ym tulokset ovat kiva lisä, onhan kyseessä juuri "koirauutiset" eikä "näyttelyuutiset".

Toivottavasti kuitenkaan koirauutiset lehteen ei tule mitään turhanpäiväisiä löpinöitä, itse ainakin pidän tosi paljon nykyisestä lehdestä.
Toivottavasti myöskään mätsäri tulokset eivät jää pois, vaikka lehti nyt siirtyikin kennelliiton "alaisuuteen".

Mitä mieltä vahtikoira olisi sellaisesta ajatuksesta, kun tuossahan on jos kennelliiton sivuille tallettaa jonkun näyttelyn nettisivujen osoitteen, niin pitää laittaa sähköpostiosoite, eikö siinä voisi laittaa automaattisena viestinä menemään kaikille kotisivut tallettaneille viestin jossa pyydetään toimittamaan ryhmisten ryhmätulokset ja ROP koirat koirauutisiin?
Joku konsti täytyisi vielä keksiä että muistakin kokeista saataisiin tulokset. Eikö sekin voisi olla ihan hyvä että kun kennelliitto myöntää jollekkin seuralle tms. kokeen, niin samassa kirjeessa olisi toivomus että tulokset lähetettäsiin koirauutisiin samalla kun ne lähetetään kennelliittoon.?
abc
LAINAUS(Cee @ 14.6. 2008, 10:13) *
Mä toivoisin sellaista palstaa missä parjataan näyttelyihmisiä. Ja kun Kennelliitto aikanaan ostaa Sub -tv:een, niin siellä voitais öisin pyörittää sellasta tekstitelkkarin ja yöchatin näköistä tekstijuttua missä julkaistais tän parjausketjun parhaita kommentteja.

Ai, sä näköjään tähtäät nykyisin chattailyssä korkeammalle, aina Kennelliiton yöchatteihin asti, missä vain sun kommenttisi teksteinä ilmaistaisiin ohmy.gif . Mulle riittää vallan mainiosti edelleenkin Puskan taso chättimisiin ja tietty varsinkin sun kaa rolleyes.gif .

Mä ymmärsin niin, että tässä ketjussa toivomukset olisi kohdistuneet vain Koirauutisiin ja sen eri toimintamuotoihin. Mutta eihän sitä tiedä, vaikka tätäkin kautta saisit toivomukses läpi aina Kennelliittoon asti, maailmahan on ihmeitä ja toivomusten toteutuksia täynnä biggrin.gif . thumbup.gif Sulle ja toivomukselles smile.gif .

Cee
LAINAUS(Flavia @ 14.6. 2008, 11:37) *
Toivottavasti kuitenkaan koirauutiset lehteen ei tule mitään turhanpäiväisiä löpinöitä, itse ainakin pidän tosi paljon nykyisestä lehdestä.

Millaiset koira-asiat ovat "turhanpäiväisiä löpinöitä"? Oletko koskaan miettinyt, että ne eivät välttämättä ole kaikille lukijoille turhanpäiväisiä?

LAINAUS(Flavia @ 14.6. 2008, 11:37) *
Mitä mieltä vahtikoira olisi sellaisesta ajatuksesta,

Nyt olis hyvä joka lukijan ymmärtää, ettei vahtikoiraa ole pian olemassakaan. Tuskin pian omaa edes paljon julkaisukelpoisia mielipiteitä palstan toiminnasta, koska toiminta on myyty kennelliitolle.
Ymmärtäkää nyt ihmiset asioita. Palsta siirtyy toisen omistajan tuotteeksi. Turha kysellä paljonkaan vahtikoiralta muita kuin hänen henkilökohtaisia mielipiteitään.
Ylläpitäjä vaihtuu, ja palstan kehityksestä vastaa uudet ihmiset ja uudet modet.

Kaikki kunnia Vahtikselle, mutta lukijat ei näköjään tajua asioita.

Cee
Cee
LAINAUS(abc @ 14.6. 2008, 11:42) *
Ai, sä näköjään tähtäät nykyisin chattailyssä korkeammalle, aina Kennelliiton yöchatteihin asti, missä vain sun kommenttisi teksteinä ilmaistaisiin ohmy.gif . Mulle riittää vallan mainiosti edelleenkin Puskan taso chättimisiin ja tietty varsinkin sun kaa rolleyes.gif .

Mä ymmärsin niin, että tässä ketjussa toivomukset olisi kohdistuneet vain Koirauutisiin ja sen eri toimintamuotoihin. Mutta eihän sitä tiedä, vaikka tätäkin kautta saisit toivomukses läpi aina Kennelliittoon asti, maailmahan on ihmeitä ja toivomusten toteutuksia täynnä biggrin.gif . thumbup.gif Sulle ja toivomukselles smile.gif .

Koirauutiset = Kennelliitto ihan pian. Elikkä kun teen toivomuksia Puskaradioon, niiden täytyy kantautua Kennelliittoon asti. Muissa tapauksissa olen varsin pettynyt.

Cee

ps. Mulle riittää vain avaruuden luomat rajat chattailussa... Niin ja raha...
Flavia
LAINAUS(Cee @ 14.6. 2008, 12:22) *
Millaiset koira-asiat ovat "turhanpäiväisiä löpinöitä"? Oletko koskaan miettinyt, että ne eivät välttämättä ole kaikille lukijoille turhanpäiväisiä?

Mikään asia ei ole kaikkien mielestä turhanpäiväinen. Sinun teksteistä päätellen sinun mielipiteesi on että näyttelykoirat ovat turhanpäiväisiä (eihän näyttelyissä käyvä koira voikkaan muuta harrastaa kun näyttelyitä...). Joidenkin mielestä tämä palsta on turhanpäiväinen, joidenkin mielestä taas eduskunta. Mielipiteitä kun on monia.
Omana mielipiteenäni "turhanpäiväisiin löpinöihin" on esim, että toivottavasti koirauutisiin ei tule mitään koiramme lehden tyylistä junnupalstaa, onhan siinä osa ihan hyviä juttuja, mutta paljon on turhaakin.

LAINAUS(Cee @ 14.6. 2008, 12:22) *
Turha kysellä paljonkaan vahtikoiralta muita kuin hänen henkilökohtaisia mielipiteitään.

Enkös minä juuri sitä kysynytkin? blink.gif

Mutta Cee hyvä, jokaisella omat mielipiteen, ei aloiteta taas riitaa tästä Vahtikoiran asiallisesta kysymyksestä, pitäydytään ihan vain aiheessa wink.gif
Cee
LAINAUS(Flavia @ 14.6. 2008, 14:11) *
Mikään asia ei ole kaikkien mielestä turhanpäiväinen. Sinun teksteistä päätellen sinun mielipiteesi on että näyttelykoirat ovat turhanpäiväisiä (eihän näyttelyissä käyvä koira voikkaan muuta harrastaa kun näyttelyitä...). Joidenkin mielestä tämä palsta on turhanpäiväinen, joidenkin mielestä taas eduskunta. Mielipiteitä kun on monia.
Omana mielipiteenäni "turhanpäiväisiin löpinöihin" on esim, että toivottavasti koirauutisiin ei tule mitään koiramme lehden tyylistä junnupalstaa, onhan siinä osa ihan hyviä juttuja, mutta paljon on turhaakin.

Mikä junnupalstalla on turhaa?

LAINAUS(Flavia @ 14.6. 2008, 14:11) *
Mutta Cee hyvä, jokaisella omat mielipiteen, ei aloiteta taas riitaa tästä Vahtikoiran asiallisesta kysymyksestä, pitäydytään ihan vain aiheessa wink.gif

No mikset kysy sitä muilta pian yhtä tasavertaisilta keskustelijoilta? perseen nuoleminen on nyt hieman myöhäistä. Tai ei myöhäistä, vaan sun tarttee alkaa nuolemaan Eerolan persettä..

Cee
Pekkaj
Hyvät kalevalalaiset,

Ei nyt pelkästään nimettöminä urputeta... kyllä Kenneliliitossamme ja harrastuksessamme on paljon hyvääkin ja monta erinomaista työntekijää. Sama sääntö pätee Keskusliittommekin niinkuin yleensäkin elämään... yksi huono ihminen pilaa yhdeksän muun maineen ja työilmapiirin.

Nämä raasut Potut... eivät ne sille mitään voi... Herramme on antanut heille vain ison potun eikä sille mitään muuta käyttöä... niin sitten ne pottuilevat jonkin aikaa. Yksi tärkeimmistä elämän säännöistä on kuitenkin että kaikki Potut kuivettuvat aikoinaan... pasivjom, uuviidim... eletään ja nähdään...

Meillä on tai ainakin oli paljon positiivista harrastuksessamme... ja on vielä edelleen sakranitsei elikkä rajojen takana. Eikö olisi aika ottaa esille hyviä ominaisuuksia, ajatella positiivisesti?

Tink positiiv... tanhutaan ja syödään talkkunaa... elämä on ihanaa...

Pekka J dogrun.gif
Vahtis
LAINAUS(abc @ 14.6. 2008, 09:12) *
Ettei unohtuisi, niin toivomuksena tuolla toisaalla oli, että Puskassa olisi jonkinasteinen terveyspalsta. Ymmärsin, että nykyinen Luomufoorumi voisi pitää enemmänkin asioita sisällään ruokinnastakin, jos foorumin nimi muuttuisi. Ehdotuksena uudelle nimelle oli esim. terveyspalsta ja Sipalta ehdotuksena sairastelupuska, terveyspuska ja terveydenhoito. Bellfegorin ehdotukset alaotsikoiksi olivat rohdospuska, rehupuska ja luomupuska. Viimemainitussa ehdotuksessa tulisi luomut omana alaotsikkona, jolloin ei olis haittaa, vaikka Luomufoorumi saisi sen uuden nimen, joka kattaisi ruokinnastakin hiukan enemmän kuin pelkät luomutuotteet.

Tätä ei ole unohdettu. Juuri menneinä päivinä tarkistin, että kaikki nimiehdotukset ovat tallessa ja nythän ne on sopivasti tässä viestissä. Itse olen ajatellut, että Luomufoorumi jaetaan kenties kolmeen alifoorumiin Bellfegorin ehdotuksen mukaisesti, nimistä en tosin vielä ole varma. Katsotaan. Meinasin muutoksen jo tehdäkin, mutta päätin sitten säästää homman juhannuksen jälkeen. Silloin menen opettamaan uusia Puskan ylläpitäjiä ja mikäs sen parempaa oppia kuin ihan oikeasti avata uusia foorumeita, siirrellä viestejä foorumilta toiselle yms. Eli tulossa on!

Kiitos muistakin ehdotuksista ja lisää saa tulla. Minä luen näitä nyt ja koitan viedä eteenpäin, kun aika on ja varmasti tulevakin Vahtikoira näitä sitten lukee.

Kennelliitolta voisi todellakin löytyä joku "puoliautomaattinen" keino kovistella kokeiden ja näyttelyiden järjestäjiä saadakseen kattavammin tuloksia julkaistua.

Vahtikoira v.2 ei tule olemaan Tapio Eerola.
Flavia
LAINAUS(Cee @ 14.6. 2008, 15:08) *
No mikset kysy sitä muilta pian yhtä tasavertaisilta keskustelijoilta? perseen nuoleminen on nyt hieman myöhäistä. Tai ei myöhäistä, vaan sun tarttee alkaa nuolemaan Eerolan persettä..

Cee hyvä, en millään haluaisi kanssasi tapella.
Kysymys oli toki kaikille avoin, siihen saa vastata kuka haluaa. Vahtikoiralle se oli suunnattu kysymään hänen henkilökohtaista mielipidettään, ei hänen mielipidettään tämänhetkisenä ylläpitäjänä.
Hyvä kun kerroit että Vahtikoiralta kysyminen tarkoittaa perseennuolemista, tiedämpähän tästälähtien jättää kysymättä ettet vain pahoita mieltäsi.

Etkö jo voisi päästää irti moukkamaisista kommenteistani ja siirtyä eteenpäin keskustelussa? Jätetään nyt asia sikseen, vahtikoira vastasi jo kysymykseeni.
pips_a
Ainut mitä odotan tältä muutolta on Koirauutisten kotisivujen henkiin herääminen! Sitä on odotettu, toivottu ja tahdottu.
Muuten en ole kyllä juuri laisinkaan innostunut tästä uutisesta sad.gif

Toivottavasti Koirauutiset pysyy mahdollisimman samanlaisena... nuo toko/agility/mejä tulokset ei haittaa siellä näyttelytulosten joukossa, mutta ei mitään junnupalstoja sun muita tähän lehteen. Koirauutisten täytyy olla ajankohtainen ja asiapohjainen lehti.

Mussa nyt on vaan sen verran pessimistin vikaa ja kun Kennelliittokin on nyt nostanu toiminallaan pisteet "toosi korkealle" (olen pitkältä samaa mieltä Ceen kanssa kennelliiton toiminasta, tosin vähän asiallisemmin esitettynä) niin on kovin vaikea odottaa tätä muutosta positiivisin mielin.

Suuri Kiitos perhe Talvitielle näistä vuosista!
Lyyli
On se minustakin erittäin kummallista, että Kennelliitto tavalla tai toisella syö koira-alan yrittäjiä yksi toisensa jälkeen. Ensin ahminta näyttelypalvelutuottamiselle ja nyt tämäkin.

Koirauutiset on minusta yrittäjiensä johdolla tuottanut nimenomaan hyvän tuloslehden. Pääasiassa näyttelyharrastajille, mutta on siellä varmaankin aina julkaistu tuloksia myös eri harrastuslajeista kuin epävirallisimmistakin tapahtumista mm. match show. Järjestäjien aktiivisuus on varmaankin ollut erilaista tuloksien toimittamiseen mutta julkaistu on.

Itse pitkäaikaisena tilaajana olen lehden halunnut juuri siksi että se on tuloslehti. Siellä ei vain riekutella kymmenen kärjessä tuloksia ja samoja pällinaamoja, jotka kukin vuorollaan aina loistavat ja sitten sammuvat, vaan palstatilaa on saanut myös pienemmätkin saavutukset, ROPit.

Koiramme lehti on taas kennelliiton julkaisu, jossa kuuluukin olla kirjoituksia äärestä laitaan ja riekutelkoon se sitä kymmentä kärjessä, sen kisa kun on. Rotujärjestöt myös julkaisevat laadukkaita opuksia, joissa on sitten erirotujen "erikoisuuksia" ja kirjoituksia, niin se pitääkin olla. Lisäksi markkinoilta löytyy erinäisiä koiraviihdelehtiä, jotka voivat kirjoitella mukavia juttuja ja kivoja totuuksia siitä miten meidän musti syö terveellisesti. Monesti virheellistä tietoa, ihan joka asian kirjoittelussa. Niille voidaan jättää myös julkaistavaksi aiheet " Meidän mukava musti", voi kun se on niin mukava.

Koirauutiset ei tarvitse mitään kirjoituksia ruokinnasta, hoidosta yms. sellaisista on tarjolla kirjoja ja ne tarinat voi olla Koiramme lehdessä. Koirauutiset on ollut uutislehti, tuloksille ja ajankohtaisille asioille. Riittää että siitä lukee uutisina tulokset, kuvineen ja ajankohtaiset asiat, joille riittää mainiosti yksi sivu. Riittää että se jakossakin lyhyesti tiedottaa esimerkiksi maailmalla menestyneistä, merkkipäivistä, poisnukkuneista ja lyhyesti akuuteista asioista. Tilaa voi myös jättää ilmoituksille, yksityisille tai kaupallisille (toki sille jää aina, mainoksillahan lehteä ylläpidetään).

Minä en myöskään halua lukea lukea T.Eerolan ajatuksia koiramaailmasta, ne on hänen ajatuksiaan, eivät uutisia ja ne loistavat jo pääjärjestön lehdestä. Muutenkin on kovin outoa se että suomessa ainoilla, aktiiviharrastajien ostettavissa olevilla lehdillä on sama toimittaja. Ei sinällänsä että minulla olisi jotain hampaankolossa Tapiota vastaan, hän kirjoittaa minusta hyvin, nasevasti ja uskaltaa ottaa kantaa vähän kipeimpiinkin asioihin, mutta että monessa eri paikassa, se ei ole oikein.

Vaikka se ei nyt suorastaan tänne kuulu, niin ilmasenpahan sen nyt kuitenkin. Sen että kaipaamaan jäin myös Jetan toimittamaa Show ring news lehteä, joka sekin tosin oli tuloslehti, erilainen sellainen mutta vaikkakin se sisälsi myös muita kirjoituksia, niissä kirjoitettiin asiaa nimenomaan ajankohtaisista "päivän puheenaiheista", eikä mitään liirumlaarumeita.

Hyviä eläkepäiviä lehden pitkäaikaisille keskushahmoille Marjalle ja Juholle, jokainenhan on eläkkeensä ansainnut. Lapset on kyllä katkeraa omalla tavallaan laittaa maailmalle. Toivottavasti ette vaan tehneet tällä siirtymällä tai oikeammin mille taholle, jo monet kypsyttäneelle kennelliitolle siirtymisellä myös hautaa.

Jos lehti, Koirauutiset tulee jatkossakin olemaan se mikä luukustani on tupsahtanut, loppuu tilaus minunkin osaltani kun kestokausi päättyy. Minä olen maksanut uutislehdestä, en mistää tyhjän toimittamisesta. Niitä lehtiä saa kioskiltakin.
riitzon

QUOTE (Lyyli @ 28.8. 2008, 11:02) *
On se minustakin erittäin kummallista, että Kennelliitto tavalla tai toisella syö koira-alan yrittäjiä yksi toisensa jälkeen. Ensin ahminta näyttelypalvelutuottamiselle ja nyt tämäkin.

Koirauutiset on minusta yrittäjiensä johdolla tuottanut nimenomaan hyvän tuloslehden. Pääasiassa näyttelyharrastajille, mutta on siellä varmaankin aina julkaistu tuloksia myös eri harrastuslajeista kuin epävirallisimmistakin tapahtumista mm. match show. Järjestäjien aktiivisuus on varmaankin ollut erilaista tuloksien toimittamiseen mutta julkaistu on.

Itse pitkäaikaisena tilaajana olen lehden halunnut juuri siksi että se on tuloslehti. Siellä ei vain riekutella kymmenen kärjessä tuloksia ja samoja pällinaamoja, jotka kukin vuorollaan aina loistavat ja sitten sammuvat, vaan palstatilaa on saanut myös pienemmätkin saavutukset, ROPit.

Koiramme lehti on taas kennelliiton julkaisu, jossa kuuluukin olla kirjoituksia äärestä laitaan ja riekutelkoon se sitä kymmentä kärjessä, sen kisa kun on. Rotujärjestöt myös julkaisevat laadukkaita opuksia, joissa on sitten erirotujen "erikoisuuksia" ja kirjoituksia, niin se pitääkin olla. Lisäksi markkinoilta löytyy erinäisiä koiraviihdelehtiä, jotka voivat kirjoitella mukavia juttuja ja kivoja totuuksia siitä miten meidän musti syö terveellisesti. Monesti virheellistä tietoa, ihan joka asian kirjoittelussa. Niille voidaan jättää myös julkaistavaksi aiheet " Meidän mukava musti", voi kun se on niin mukava.

Koirauutiset ei tarvitse mitään kirjoituksia ruokinnasta, hoidosta yms. sellaisista on tarjolla kirjoja ja ne tarinat voi olla Koiramme lehdessä. Koirauutiset on ollut uutislehti, tuloksille ja ajankohtaisille asioille. Riittää että siitä lukee uutisina tulokset, kuvineen ja ajankohtaiset asiat, joille riittää mainiosti yksi sivu. Riittää että se jakossakin lyhyesti tiedottaa esimerkiksi maailmalla menestyneistä, merkkipäivistä, poisnukkuneista ja lyhyesti akuuteista asioista. Tilaa voi myös jättää ilmoituksille, yksityisille tai kaupallisille (toki sille jää aina, mainoksillahan lehteä ylläpidetään).

Minä en myöskään halua lukea lukea T.Eerolan ajatuksia koiramaailmasta, ne on hänen ajatuksiaan, eivät uutisia ja ne loistavat jo pääjärjestön lehdestä. Muutenkin on kovin outoa se että suomessa ainoilla, aktiiviharrastajien ostettavissa olevilla lehdillä on sama toimittaja. Ei sinällänsä että minulla olisi jotain hampaankolossa Tapiota vastaan, hän kirjoittaa minusta hyvin, nasevasti ja uskaltaa ottaa kantaa vähän kipeimpiinkin asioihin, mutta että monessa eri paikassa, se ei ole oikein.

Vaikka se ei nyt suorastaan tänne kuulu, niin ilmasenpahan sen nyt kuitenkin. Sen että kaipaamaan jäin myös Jetan toimittamaa Show ring news lehteä, joka sekin tosin oli tuloslehti, erilainen sellainen mutta vaikkakin se sisälsi myös muita kirjoituksia, niissä kirjoitettiin asiaa nimenomaan ajankohtaisista "päivän puheenaiheista", eikä mitään liirumlaarumeita.

Hyviä eläkepäiviä lehden pitkäaikaisille keskushahmoille Marjalle ja Juholle, jokainenhan on eläkkeensä ansainnut. Lapset on kyllä katkeraa omalla tavallaan laittaa maailmalle. Toivottavasti ette vaan tehneet tällä siirtymällä tai oikeammin mille taholle, jo monet kypsyttäneelle kennelliitolle siirtymisellä myös hautaa.

Jos lehti, Koirauutiset tulee jatkossakin olemaan se mikä luukustani on tupsahtanut, loppuu tilaus minunkin osaltani kun kestokausi päättyy. Minä olen maksanut uutislehdestä, en mistää tyhjän toimittamisesta. Niitä lehtiä saa kioskiltakin.

Olen Koirauutisten tilaaja lehden alkumetreiltä asti. Epäilin lehden kehitystä sen vaihtaessa omistajaa ja niin kävi että se laski. Uusi lehti on lehdykkäinen aiempaan verratuna. Lehden koko pieneni ja siinä on ollut jo ensimmäinen rotuesittelykin, joka ei ole mikään uutisaihe (kuuluu mielestäni Koiramme-lehteen). Olen odotellut pentunäyttelyiden tuloksia kuvineen koska tämä on ollut ainoa lehti jossa niitä on ollut, varsinkaan kun tulokset eivät kirjaudu koirat.nettiin mutta turhaan......... MIKSI?
Ei kannata selitellä ettei niitä saada, kysykää aiemmalta toimituskunnalta miten he saivat pentunäyttelyiden tulokset kuvineen.
Todennäköisin minunkin tilaus taitaa päättyä vuoden lopussa.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.