Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Ruotsiin rokotussäännöt
Puskaradio > Keskustelua näyttelyistä > Kehän reunalta
missi
HUOMIO!

Ruotsiin Maailman Voittaja -näyttelyyn menijät TARKASTAKAA Ruotsin rokotussäännökset, koska ne eivät ole samat kuin Suomessa!

Huomioikaa etenkin nuorten koirien rokotukset.

Valpsjuka
Hund som deltar i utställning ska vara vaccinerad mot valpsjuka:
Hund under ett års ålder - vid lägst tio veckors ålder. Hund över ett års ålder – Hund ska vara vaccinerad vid lägst 10 månaders ålder och inte
vara utförd för mer än fyra år sedan. Så kallad förstagångsvaccination får inte ha gjorts senare än 14 dagar före tävlingsdagen.

koirat alle 1 v, rokotus aikaisintaan 10 vko iässä ja koirat yli yksi 1 vuosi aikaisintaan 10 kk iässä.
-Else-
^

Oonko mä nyt vähän tyhmä. Siis, mulla on menossa tonne WW näyttelyyn 3 koiraa. Iältään ne ovat 4, 2 ja reilu 1 vuotiaat. Kaikilla on rokotukset kunnossa ja vasta-ainetestitkin tehtynä.

Mutta onko sillä nyt väliä koska mä oon tolle nuorimmalle antanu sen rokotuksen? Tai ylipäätään kaikille?

Selventäkää nyt tyhmää unsure.gif
missi
Itsekin hieman pihalla, mutta Täällä lisää keskustelua asiasta.

Sama kuin madotuksessa... suoraan Suomesta tulevilta koirilta ei vaadita sitä madotusta, MUTTA... jos koira ollut puolen vuoden sisällä Baltian maissa, niin madotus haettava 10pv ennen vientiä Ruotsiin. Ainakin tuo sääntö ollut voimassa viime vuoden lopulla, ja ilm. viel ollut alkuvuodestakin -korjatkaa jos olen väärässä.
-Else-
Luin tuon keskustelu pätkän.. Mutta silti olen epävarma.

Sain sellaisen käsityksen palstalta, että jokaisella koiralla pitäisi olla
* alle vuoden vanha rabies-rokotus
Meillä on vasta-aine testit tehty ja selvät on.

Mutta kysymykseksi nousi tuon meidän nuorimmaisen penikkatauti rokotus. Eli meidän vuotias on rokotettu ihan normaalisti 12 ja 16 viikkosena. Morpalla on käytännössä rokotuset siis kunnossa. (vanhenee elokuun alussa) Mutta riittääkö tämä Ruotsiin? Ja jos pitää poika rokottaa, niin Ruotsilla ei ole sitä 14 vrk:n varoaikaa?

unsure.gif
missi
Itelläkin 2 junnua -juuri täyttäneet 10kk 5pv sitte smile.gif-, joten niillä rabies menee vanhaksi -kuten myös penikkatauti- joulukuussa. Ja testit ok. Niin oletan, ettei ko. koiria tartte uudelleen rokottaa ennen ko. nlyä.

Ruotsissa ei kai ole sitä varoaikaa... Vahtikoira / Toiskan muori, jos tiiätte säännöistä jotain, niin please kertokaa meillekin.
LiisaO
Juu kasvattaja soitti minullekin että Toivo on vietävä penikkatautirokotukselle ennen ruotsiin lähtöä, koira on siis nyt 13kk. Ja madotuskin pitää hoitaa niin, että eläinlääkäri merkitsee sen passiin.
-Emmi-
Kysyn veielà varmistukseksi. Eli minulla on 10kk koira. Se on syntynyt 26.8.2007. Se on saanut rokotukset 16.11.-07 (NOBIVAC DHPPI VET) ja 14.12.-07 (NOBIVAC DHPPI VET & NOBIVAC RABISIN). Pitààkò sità vielà rokottaa? Eihàn tàssà ole enàà edes sità varoaikaa?
missi
kopsattu aiemmin antamasta linkistä:

"yli vuoden ikäinen koira pitää olla rokotettu yli 10kk:n iässä penikkatautia vastaan"
Eli ite ymmärrän niin, ettei tartte rokottaa uudelleen, koska otettu 12- ja 16 -viikkosena nuo penikkatautirokotteet. Eli koirathan ovat olleet alle vuoden vanhoja saadessaan nuo rokotukset. Ja jos on yli vuoden, niin pitää olla rokotettu 10kk:n iässä. Ja näin ollen rokotukset kunnossa.

-Emmi-, sama on Sinun koirasi kohdalla, ettei tartte uusintarokottaa.
-Emmi-
^Kiitos Missi! MInulle kun kaikki pitàà vààntàà rautalangasta! wink.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.