Mä olen käsittänyt, että se on täysin kiinni kehäsihteereistä ... Aikataulukirjeissä kehoitetaan lähes poikkeuksetta tulemaan paikalle vähintään tuntia ennen arvostelua ja 12:00 mennessä, kuitenkin usein kehäsihteerit pitävät taukoa, jos tuomari onkin ollut nopeampi, kuin on oletettu. Ja useinhan painotetaan, että aikataulut ovat viitteellisiä!
Sinäänsä vähän ristiin puhumista.... Paikalle pitää tulla tuntia ennen arvostelua, koska aikataulut ovat vain viitteellisiä, mutta silti usein kehikset pistävät tuomarit tauolle, jos ollaan vähänkään etuajassa. Ja joskus taas kuulee "kauhutarinoita" kun kehä on ollut jopa tunninkin etuajassa aikataulusta ja osa näytteilleasettajista ei ole saapunut paikalle.
Itse noudatetaan tuota tunnin etuajassa näyttelypaikalle saapumista, usein jopa aikaisemminkin tullaan... silti se välillä tuntuu tyhmältä, kun kehä on vartin edellä ja tuomari laitetaan taukoilemaan, vaikka kirjeessä on lukenut, että paikalle tulee olla tuntia ennen ja aikataulut ovat viitteellisiä