Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Näyttelyjen aikataulukirjeet
Puskaradio > Keskustelua näyttelyistä > Kehän reunalta
showdogs
Hei

Kertokaapa viisaammat onko nuo näyttelyjen aikataulukirjeissä olevat "väliajat" kuinka sitovia ts.noudatetaanko niitä?Asia on varmaan monelle ajankohtainen tuolla Mikkelissä jossa on todella paljon tuomarimuutoksia.Jos esim. oma rotu alkaa joskus puolen päivän jälkeen ja aamupäivän koirista onkin paljon poissa.Näyttelypapereissahan usein pyydetään saapumaan viimeistään klo 12 tai tuntia ennen oman kehän alkua.
pips_a
Mä olen käsittänyt, että se on täysin kiinni kehäsihteereistä ... Aikataulukirjeissä kehoitetaan lähes poikkeuksetta tulemaan paikalle vähintään tuntia ennen arvostelua ja 12:00 mennessä, kuitenkin usein kehäsihteerit pitävät taukoa, jos tuomari onkin ollut nopeampi, kuin on oletettu. Ja useinhan painotetaan, että aikataulut ovat viitteellisiä!
Sinäänsä vähän ristiin puhumista.... Paikalle pitää tulla tuntia ennen arvostelua, koska aikataulut ovat vain viitteellisiä, mutta silti usein kehikset pistävät tuomarit tauolle, jos ollaan vähänkään etuajassa. Ja joskus taas kuulee "kauhutarinoita" kun kehä on ollut jopa tunninkin etuajassa aikataulusta ja osa näytteilleasettajista ei ole saapunut paikalle.

Itse noudatetaan tuota tunnin etuajassa näyttelypaikalle saapumista, usein jopa aikaisemminkin tullaan... silti se välillä tuntuu tyhmältä, kun kehä on vartin edellä ja tuomari laitetaan taukoilemaan, vaikka kirjeessä on lukenut, että paikalle tulee olla tuntia ennen ja aikataulut ovat viitteellisiä rolleyes.gif
showdogs
Selvennystä asiaan:tänään tulleessa Mikkelin paperissa lukee näin:KOIRIEN TULEE SAAPUA PAIKALLE VÄHINTÄÄN TUNTIA ENNEN KO.RODULLE ANNETUN ARVIOIDUN ARVOSTELUAJAN ALKAMISTA,KUITENKIN VIIMEISTÄÄN KELLO 12.00

tuon mukaan nuo ns.väliajat ovat sitovia ja esim. klo 12.20 alkava rotu saa alkaa aikasintaan 11.20,vaikka kaikki aamun muut rodut olisivat jääneet pois.
Lakritsa
Meillä meinasi kerran käydä niin että oltiin myöhästyä kehästä kun tuomari oli turhan nopea oltiinkohan oltu tuntia aikasemmin kuin mitä aikataulussa oli niin 20min ja kehään. eipä silloin ollut hukkareissu vsp-pentu. smile.gif
-Emmi-
Mie olen kuullut myös sellaista, että maksimissaan puoli tuntia aikaisemmin voidaan kehät aloittaa. Tiestysti jos papereissa sanotaan tuntia ennen niin sitten tuntia ennen.
peikkovuorelainen
Kehäsihteerinä voin sanoa että jos kehä on 15min etuajassa, niin usein kehä seisoo sen 15min koska meiänkin pitää päästä levähtämään edes hetki.. happy.gif
Onneksi on ymmärtäväisiä näytteille asettajia thumbup.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.