Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Mikä paras mahd. kuville?
Puskaradio > Puskis > **OFF TOPIC** > Kotisivut
Bluebell
Eli mitä ohjelmaa, tms. te suosittelette kuville? Onko teistä kaikkein parasta laittaa kuvat sivuille, vai picasaan, photobucketiin tms. ?? Ja onkohan kenties kuva. fi:stä mitään hieman samantyylistä ilmaista versiota? Kertokaa omista kokemuksista. smile.gif

Itselläni kuvat on ollu picasassa, mutta jotenkin se tuntuu nykyisin niin hitaalta. Toisaalta mietin, että jos laittaisin suoraan kotareille mutta se kun on niin hankalaa.. Mistä itse mieluiten selailette toisten kuvia?

Nii ja jollain sivulla (en nyt ossaa muista) oli kivasti tehty niin, että kuvat oli photobucketissa ja sivuille kuvat oli linkitetty niin, että ne avautui suoraan diaesityksenä.. Mites tämä ratkaisu on teidän mielestänne toiminut, mikäli kokemusta..
Cerasi
Minä tykkään Picasasta. Miinuspuolena on hitaus silloin tällöin, mutta eipä sekään ole tähän mennessä kovin pahasti häirinnyt. Ulkoasu on kiva ja kuvia on helppo selata.
Photobucket on sitten taas ihan päinvastainen.. sekava ulkoasu ja hyvin hidas (tosin viime aikoina on tuntunut toimivan kyllä nopeammin).

Minä en yleensä pidä siitä, että kuvat avautuvat suoraan diaesitykseen, koska useimmiten en tahdo katsella kaikkia otoksia läpi (varsinkin jos niitä on paljon). Selaan mielummin "pikkukuvia", joista sitten voin klikkailla haluamiani isommiksi ja tiirailla tarkemmin.

Miksi suoraan kotisivuille kuvien laittaminen on hankalaa?

Picasan lisäksi pidän nyt omilla sivuillani käytössä olevasta galleria-mallista, http://www.ornj.net/webalbum/ on ilmainen ja helppokäyttöinen ohjelma. Tietysti kuvat vievät jonkin verran tilaa, joten esim. jos kotisivut ovat freewebsillä, niin silloin lienee parasta "ulkoistaa" galleria esim. Picasaan.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.