Taitaapi olla, että nykytilanteissa työmarkkinoilla pitää olla vastaanottavainen myös lyhytaikaisille duuneille. Vakipaikat on mun mielestäni olleet jo hyvinkin kauan vaikeasti saatavilla eli niitä ei juuri ole tarjolla ollut. Kiva, että Hugikselle on vakipaikka vihdoinkin löytynyt, johan olet nuoresta iästäsi huolimatta monta sijaisuus/keikkahommaa läpikäynyt.
Itse aloitin 15 vuotiaana työssä käynnin ja sitä kestikin sitten eläkkeen alkuun asti. Ei se työnsaanti ole ennenkään aina helppoa ollut. Muistelin tässä juuri, että kun alle kolmekymppisenä hain uutta duunia useammastakin paikasta, niin silloisena työnsaannin ehtona oli useinkin naisten ikä. Olin työnantajien mielestä vanha

. Mutta ajatpa vaihtuivat ja uudet tuulet ja mielipiteet olivatkin sitten voimassa, kun n. 50 vuotiaana olin vielä toiseen työpaikkaan hakeutumassa ja minua onnisti siinä eli silloin olivat iäkkäämmät naiset "muodissa/suosiossa".
Puhun tässä naisista siksi, että heidän työnsaantinsa oli useinkin ennenaikaan nimenomaan iästä riippuvainen. Tänä päivänä näyttää myös miehillä ja miehen aluilla olevan tiukalla työnsaanti, mutta enemmänkin syystä, ettei töitä vain ole tarjolla entiseen malliin. Esim. kesäpaikat ovat kiven alla. Mun nuoruudessani kesätöitä oli ja muistelen, miten meidänkin kulmien pojat, useimmat heistä, säästivät rahoja saadakseen sen motskarin, mikä niihin aikoihin oli melkoisen iso juttu.
Eipä tässä muuta kuin peukutellaan, että kaikki saisivat/löytäisivät sen vakipaikan, joka ehkä kuitenkin on se yksi halutuimmista tapahtumista tässä elämässä kodin ja terveyden lisäksi

.