Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Töitä, töitä
Puskaradio > Puskis > **OFF TOPIC** > Niitä, näitä, tiilenpäitä...
Sivuja: 1, 2, 3, 4, 5
Lydia
Huomenna onkin sitten kauan ja hartaasti odotettu työhaastattelu smile.gif
Se homma kyllä kelpais mulle ja jos sen paikan saan, todennäköisesti tulee muuttokin sitten ajankohtaiseksi.
Täytyy vaan toivoa parasta!

Laitoin mä tänään toiseenkin paikkaan hakemuksen. Katsotaan kuuluuko sieltä mittään...
Wupsu
minä kun olin viime kesän karkun baarilla töis ns. jokapaikanhöylänä (pidin paikat siistinä, tarjoilin ja jelpin kaikis asiois smile.gif )
ja nyt kun sitten viime viikonloppuna tuli taas karkus poikettua niin pitihän tottakai baarillakin mennä käymään ja sitten oli ihan pakko tehdä taas niitä kesällä tutuksi tulleita hommia siellä biggrin.gif että mä haluaisin sinne takas töihin sad.gif
Lydia
Huomenna olisi taas työhaastattelu. Se paikka olisi äitiysloman sijaisuus.
Nyt vaan mietityttää, kun toisesta paikasta kuulee vasta lokakuun puolen välin aikaan ja tässä toisessa paikassa olisi silloin jo aloitus.
Tehtäviltään vaikuttavat aika samankaltaisilta, mutta toinen on vakipaikka ja toinen sijaisuus, joten tietty vakipaikka kiinnostaa enemmän.
Lydia
Tänään taas pitää siivota... äsken imuroitua, vielä pitäisi lattia pestä. Niin ja edelleen tuolla muutama laatikko odottaa läpikäyntiä rolleyes.gif Se ei kyllä ole yhtään mieluista hommaa, joten aina siirrän sitä, ja teen mielummin muita hommia. Tiskatakin pitäisi ja pyykkiä pestä. Kyllä täällä taas hommaa piisaa, kun pari päivää on jäänyt kotihommat retuperälle. No lauantaina olin töissä ja eilen oltiin äidin luona käymässä...

Tänään on taas tiedossa sijaiskeikka. Hyvin on noita nyt piisannut smile.gif Vielä odottelen siitä vakipaikasta tietoa, kuinka käy.
Pitäisi oikeastaan kattella työpaikkojakin jo... ei meinaan vähän aikaan ole tullut katsottua mitä tarjolla olisi... kun noita oman alan paikkoja on niin vähänlaisesti.
Esmo
Mä oon tänään, vapaapäivänä, tehnyt putkimiehen hommia rolleyes.gif

Vessan lavuaari on ollut pitkään tukossa, joten nyt sitten päätin tyhjentää alakaapin ja avata sieltä ne putket. Aikamoista mustaa mössöä sieltä tulikin blink.gif No, sitten putket paikoilleen ja testaamaan - ei auttanut. Blondi mietti ja mietti, ja tajusi että siinä lavuaarin reiässähän on joku ruuvi ja alkoi sitä ruuvaamaan ja katsomaan mitä tapahtuu. Putket irtosivat siitä kokonaan ja päästi taas putsaamaan uudet mössöt... dry.gif

Aika homma, hiki ja hajut, mutta lavuaari taas pelittää! thumbup.gif
Lydia
Mä tänään ollut aikas ahkera smile.gif Kamoja on tullut käytyä läpi ja kyllä taas roskaa riitti... Ihan turhaa sitä kaikkea säästää.
Äsken vielä tiskasin, joten on tauon paikka. Mies varmaan kohtapuoliin tulee ja sitten pitääkin mennä kauppaan.
Turunen
Dodiin! Mulla alkaa sitten työt 24.11 happy.gif ei ihan vastaa mun koulutusta, mutta pääasia että on töitä. Sitä ennen pitää muuttaa ja järjestellä sen miljoona asiaa ja koulukin loppuu vasta viikko ennen töiden alkamista... onneksi asuntokin löytyi helposti.
Lydia
Onnea Turunen! flowers.gif

Mä kävin tänään taas vaihteeksi työhaastattelussa ja ainakin yksi hakemus pitäisi laittaa menemään....
Esmo
Onnea Turuselle! thumbup.gif
bellfegor
Hienoa Turunen! Nyt tuli sitten taas yksi syy piipahdella Pohjanmaalla.
Hugis
Paljon onnea Turunen smile.gif Tiedän sun fiilikset, kun muistelen viime kevättä. Tosin mulla oli kuukausi enemmän aikaa järjestää kaikki asiat. Lopulta kaikki meni tosi joutuisasti ja sujuvasti. Tsemppiä matkaan!
Lydia
Mä en ala... Mistään ei ole mitään kuulunut. Eikä oikein ole nyt motivaatiota laittaa hakemuksia.
No kaipa pitää vaan ryhdistäytyä ja toivoa, että viimein tärppäisi...
wiputar
^ Tsemppi päälle vaan nainen!
Just tänään koulussa puhuttiin asenteesta sen merkityksestä elämässä. Ei muuta kun positiivisin mielin etiä päin, muutoin ei pääse puusta pidemmälle smile.gif
Charmy
Mä nyt oon tässä vähän miettinyt että hakisin uutta duunipaikkaa kun tuo nykyinen ei oikeen kuitenkaan ole sitä mitä haluan tehä sitten vielä 5 vuoden päästäkin,saatika koko loppu ikääni. smile.gif

Tosin ei täältä pääkaupunki seudulta taida löytyä semmoista hommaa mitä haluaisin tehdä joten pitänee hakea vähän kauempaa.
sipa
LAINAUS(Charmy @ 28.10. 2008, 21:19) *
Tosin ei täältä pääkaupunki seudulta taida löytyä semmoista hommaa mitä haluaisin tehdä joten pitänee hakea vähän kauempaa.

Nyt vaan alat sinäkin katsoa sitä asuntoa maalta, omaa tupaa.. Kokoat kimpsut ja elikot mukaan ja eiku maalle.. thumbup.gif
wiputar
Jaix pinch.gif
Soitin juuri Robin Hoodiin, josko sinne pääsisin työssäoppimaan. Perjantaiaamuna menen myymäläpäälikön haastatteluun. Pitääkäähän peukkuja että pääsisin sinne biggrin.gif.
Täällä on niin paljon pikku putiikkeja, joissa pelkään pyöritteleväni peukaloita, ruokakaupatkaan ei oikein nappaa ja Cittari on nyt vaan niin "pelottavan" suuri blush.gif.
Jos saa esittää toiveita osaston suhteen, niin kyllä minua tuo elukoitten ruoka ja tarvike puoli kummasti kiinnostais smile.gif
Lydia
Wiputar: No en mä oikeasti ole epätoivoon vaipunut. On vaan niin turhauttavaa väsätä uusia hakemuksia, kun ei vielä ole vastauksia edellisistäkään kuulunut. Kun noita oman alan paikkoja on niin vähän tarjolla, niin kyllä mieluusti kuulisin niistä vastaukset ennen kuin lähen muita paikkoja hakemaan. Tällä viikolla piti tulla päätös jouluapulaisen paikasta, mutta ei ainakaan vielä ole kuulunut mittään.

Tsemppiä sulle työssäoppimispaikan saamiseen thumbup.gif Mulla oli ilmeisesti hyvä tuuri, kun molemmilla kerroilla pääsin juuri sinne minne halusin ja tykkäsin molemmista paikoista.
Kuinka pitkä työssäoppimisjakso teillä on? Niin ja kauan se koko koulutus kestää? Mä oon vähän miettinyt josko suorittaisin asiakaspalvelun ja markkinoinnin suuntautumisen. Mullahan on siis jo merkonomin tutkinto, niin korkeintaan vuosi siihen kai menisi.
sipa
LAINAUS(wiputar @ 29.10. 2008, 09:34) *
Perjantaiaamuna menen myymäläpäälikön haastatteluun. Pitääkäähän peukkuja että pääsisin sinne biggrin.gif.

Jos saa esittää toiveita osaston suhteen, niin kyllä minua tuo elukoitten ruoka ja tarvike puoli kummasti kiinnostais smile.gif

Peukutetaan tietty thumbup.gif että saat sen paikan Robin Hoodista..

Kuinka ihmeellistä että sä haluut just tolle puolelle töihin.. blink.gif Mä en olis ikinä arvannut laugh.gif
Annelinne
Onko muutakin elämää kun töitä??

Lomaa odotellessa, väsyneenä ja jotenkin elämäänsä kyllästyneenä.... tongue.gif

Mistähän löytäis sen unelmaduunin?
wiputar
LAINAUS(Lydia @ 29.10. 2008, 10:29) *
Kuinka pitkä työssäoppimisjakso teillä on? Niin ja kauan se koko koulutus kestää? Mä oon vähän miettinyt josko suorittaisin asiakaspalvelun ja markkinoinnin suuntautumisen. Mullahan on siis jo merkonomin tutkinto, niin korkeintaan vuosi siihen kai menisi.

Täähän on työvoimapoliittinen myynnin ammattitutkinto, eli n.10kk ja kolme työssäoppimisjaksoa meillä on, n.30/pv oppimisjakso smile.gif
Lydia
LAINAUS(wiputar @ 29.10. 2008, 15:26) *
Täähän on työvoimapoliittinen myynnin ammattitutkinto, eli n.10kk ja kolme työssäoppimisjaksoa meillä on, n.30/pv oppimisjakso smile.gif

Ihan kivasti siinä tuota työssäoppimista on, ettei tarvitse vaan koulunpenkillä istumista. Aika näyttää onko mulla vielä kiinnostusta lähteä opiskelemaan.
Jos nyt ei piakkoin työtä löydy, voisi noita työkkärin kurssejakin katsoa ja miettiä.
Lydia
Tänään sitten ryhdistäydyin ja kattelin vähän paikkoja. Löysinkin pari, joihin laitoin heti hakemuksen menemään.
Odottelu siis jatkukoon... Toivottavasti jostain kuuluisi jotain edes viikon sisään rolleyes.gif

Vaikka mieluustihan kotona noitten pentusten kanssa olisin myös... on siinä puuhaa kattella niitten touhuja, kunhan vähän vielä kasvavat
Charmy
LAINAUS(Annelinne @ 29.10. 2008, 12:43) *
Onko muutakin elämää kun töitä??

Lomaa odotellessa, väsyneenä ja jotenkin elämäänsä kyllästyneenä.... tongue.gif

Mistähän löytäis sen unelmaduunin?

Lomia?? Mä en semmosta sanaa tunne. Ainoo loma,mikä mulla on niin on kesäloma, ja sekin jo tossa meni. Muuten painetaan sitte se 6 pvä viikossa duunia vähä missä vuorossa sattuu..

Mä luulen et mun unelma duuni vois olla se oma hiano eläinkauppa jossain kivalla ja rauhallisella paikalla rolleyes.gif

Sipa Kyl mä vähän ajattelin että tonne Pohojanmaalle mun karavaanini taitaapi kääntyä (ja jos ei sitte sinne ni kai se Kuopijo kutsuu biggrin.gif ). happy.gif
bellfegor
LAINAUS(Charmy @ 30.10. 2008, 18:22) *
Mä luulen et mun unelma duuni vois olla se oma hiano eläinkauppa jossain kivalla ja rauhallisella paikalla rolleyes.gif

Sipa Kyl mä vähän ajattelin että tonne Pohojanmaalle mun karavaanini taitaapi kääntyä (ja jos ei sitte sinne ni kai se Kuopijo kutsuu biggrin.gif ). happy.gif

Pohojanmaata kannatan niin täyrellä syrämellä notta! Mutta eläinkaupan pito rauhallisella paikalla saattaa olla kannattamatonta wink.gif
Lydia
Pitäisköhän munkin muuttaa maalle rolleyes.gif Tuntuu meidän alan paikat olevan tosi tiukassa ja maalta varmaan saisi helpommin töitä.
Nytkin on Somerolla yksi paikka auki... Toisaalta eilen löysin yhden mua kovasti kiinnostavan paikan, joka ei mun omaa alaa olisi, mutta se voisi olla mun juttu silti.

Pitänee taas väsätä pari hakemusta ja katsoa kuin käy...
sipa
LAINAUS(Lydia @ 31.10. 2008, 13:42) *
Pitäisköhän munkin muuttaa maalle rolleyes.gif Tuntuu meidän alan paikat olevan tosi tiukassa ja maalta varmaan saisi helpommin töitä.
Nytkin on Somerolla yksi paikka auki... Toisaalta eilen löysin yhden mua kovasti kiinnostavan paikan, joka ei mun omaa alaa olisi, mutta se voisi olla mun juttu silti.

Pitänee taas väsätä pari hakemusta ja katsoa kuin käy...

Juu tuu vaan Somerolle, sä voit sit aina pysähtyä meitä moikkaamassa, kun meet kuitenkin ohi Koisjärven.. joka on Nummi-Pusulassa, Someron viitta on tossa vaunun vieressä ja Somerolle on matkaa 48 km thumbup.gif
Lydia
LAINAUS(sipa @ 31.10. 2008, 14:18) *
Juu tuu vaan Somerolle, sä voit sit aina pysähtyä meitä moikkaamassa, kun meet kuitenkin ohi Koisjärven.. joka on Nummi-Pusulassa, Someron viitta on tossa vaunun vieressä ja Somerolle on matkaa 48 km thumbup.gif

Kai se riippuu vähän siitä mihin on matkalla huh.gif No mä en oikeasti ole hyvä maantiedossa, joten piti kartasta katsoa missä Somero sijaitsee ja vieläkin on etäisyydet epäselvät.
No sen käsitin sentään, että mun isän luokse matka lyhenisi huomattavasti. No äitin luokse olisi sitten pitkä matka. Niin ja sittenhän mun pitäis mennä autokouluun, jos maalle muutettaisiin.
Charmy
Jei!
Marraskuun tokalla viikolla 2 haastettelua seinäjoella wink.gif Nyt jo vähän jännittää,mutta eiköhän tämä tästä.
Nyt sit ruvetaan varmuudeksi noita asuntoja vähän kyselemään ja katselemaan. (jos vaikka löytyis semmonen hiano,missä olis pihaakin...)

Lydia, maalle muutto kannattaa aina! happy.gif
Lydia
Maallemuutolla on puolensa. Pitää nyt vaan laittaa hakemuksia ja katsoa mikä tärppää ja sitten sen mukaan suunnitella elämää eteenpäin.

Sain muuten taas tänään työhönosoituksen ja siihen paikkaan olin jo kerinnyt hakea... rolleyes.gif
abc
Oliskohan toi joku enne, ett työhönosoitus ja hakemus sattuvat samaan paikkaan. Pidetäänpä peukkuja ja tsempataan Lydiaa, että hyvin kävis thumbup.gif . Mutta ennen kaikkea sille, että duunipaikka löytyis thumbup1.gif
Lydia
No noita työhönosoituksiahan tulee sellaisista ns. sopivista paikoista. Ihmettelen, ettei nyt ole tullut parista oman alan paikasta vielä, kun pk-seudulla kuitenkin ovat. Ehkä sitten huomenna tulee postissa... Niin ja äsken tuli postituslistalla ilmoitus, että naapurikunnassa on paikka myös auki. Sitä ei ainakaan vielä työkkärin sivuilla edes ole. Tosin entinen luokkakaveri oli kyseissä paikassa työssäoppimassa ja varmaan hakee myös sitä paikkaa... No yrittänyttä ei laiteta vai miten se sanonta nyt meneekään...

Mä alan kyllä olla nyt varsin toiveikas, kun noita oman alan paikkoja nyt on auki useampia. Eilen kun kävin työkkärin sivuilla kyllä ihmettelin miten paljon niitä onkaan, kun mulle ei ollu sähköpostiin ilmoitusta tullut. Äkkiäkös mulle selvisi, ettei mun paikkavahti enää ollut voimassa rolleyes.gif No nyt se on jälleen toiminnassa.
Lydia
Oikeesti uskomatonta... taitaapa eläintarvikeliike olla kiinnostava työpaikka... Mä hain yhtä sellaista paikkaa ja sinne oli tullu 197 hakemusta blink.gif
Enpä sitten päässyt edes haastatteluun, eikä toistakaan paikasta ole kuulunut mitään. Tällä viikolla tuli viimein Espoosta kirje ja eipä tietenkään mua sinnekään otettu.

Nyt siis ois pari oman alan paikkaa ja pari myyjän paikkaa, joihin olen hakenut, mutta mitään ei ole kuulunut. Yhdessä kävin kyllä jo haastattelussa, mutta sen jälkeen ei ole mitään kuulunut.
Huomenna on työkkärin aika ja aika ankealta nyt näyttää. No onneksi on jokunen paikka mihin mulla olisi tarkoitus nyt hakea vielä lähiakoina.
Avispa
LAINAUS(Lydia @ 10.11. 2008, 12:33) *
Oikeesti uskomatonta... taitaapa eläintarvikeliike olla kiinnostava työpaikka... Mä hain yhtä sellaista paikkaa ja sinne oli tullu 197 hakemusta blink.gif
Enpä sitten päässyt edes haastatteluun, eikä toistakaan paikasta ole kuulunut mitään. Tällä viikolla tuli viimein Espoosta kirje ja eipä tietenkään mua sinnekään otettu.

Nyt siis ois pari oman alan paikkaa ja pari myyjän paikkaa, joihin olen hakenut, mutta mitään ei ole kuulunut. Yhdessä kävin kyllä jo haastattelussa, mutta sen jälkeen ei ole mitään kuulunut.
Huomenna on työkkärin aika ja aika ankealta nyt näyttää. No onneksi on jokunen paikka mihin mulla olisi tarkoitus nyt hakea vielä lähiakoina.

Hih eläintarvikeliike on kiva työpaikka! Itse olen eläintarvikeliikkeessä töissä ja meille juuri työntakiöitä haettiin. Mahtoiko olla meidän liike minne hait. shifty.gif Harmi että ei sulle nyt onni lykästänyt. Mutta kyllä se työpaikka vielä löytyy! thumbup.gif
Lydia
Toivottavasti rolleyes.gif
Lydia
Tänään taas tuli käväistyä työkkärissä ja nyt on taas laitettu hakemuksia. Katotaan tuleeko näistäkään nyt mitään rolleyes.gif
Lydia
Oman alan hommia ei tunnu löytyvän, joten nyt sitten painotan enemmän kaupan puolelle. Nyt näyttää ihan lupaavalta. Eilen olin työhaastattelussa ja tänään menen toiseen paikkaan haastatteluun. Toi paikka mihin tänään meen on varastohommia, mutta plussana olisi todella lyhyt työmatka, kävellen n. 3 minsaa laugh.gif Sitten pääsin erään henkilöstövuokrausfirman listoille, eli sitä kautta ainakin keikkaa on tiedossa. Tietty se vakipaikka on se kiinnostavin, mutta katsotaan miten asiat etenee...
wiputar
Onkos Lydia löytänyt hommia?
Lydia
Eipä mitään ole vielä varmaa, mutta yhden henkilöstövuokrausfirman kanssa olen sopimuksen tehnyt, joten sitä pitäisi olla hommia tiedossa.
Lydia
Taas tänään tuli käytyä työkkärissä. Tai eihän työkkäreitä enää ole, mutta varmaan menee kauan ennen kuin kansa oppii uuden nimen ja keksii siitä väännöksen.
No anti ei taaskaan ollut kovin kummoinen, itse jopa kerroin virkailijalle alani uusista paikoista tongue.gif Niin se on positiivinen puoli, että näköjään nyt on budjeteissa sen verran rahaa, että on varaa uusia ihmisiä palkata. Jospa sitten mua lykästäis, kun useammassakin paikassa on nyt vakansseja auki. Eiköhän niihin kaikkiin vaan kannata hakemusta pistää, eihän siinä ainakaan mitään menetä.

Kyllä se hiukka taitaa työnsaantiin tällä hetkellä vaikuttaa, että lamaa pelätään. No yhden paikan taisin jo sen varjolla menettää, no eipä ollut omaa alaa, joten ei hirmuisesti sitten haittaa. Kuitenkin nyt ihmettelen, miten voi omalla alalla paikkoja nyt avautua useampiakin ja muilla aloilla vaan väki saa lähtöpasseja. Kaipa sitten vaan meidän alalla on nyt sukupolvenvaihdos edessä eikä sitten kuitenkaan kaikki usko automaattejen kaikkivoipaisuuteen, vaan että ihan ihmisiäkin tarvitaan toimintaa pyörittämään. No sehän mulle passaa biggrin.gif
wiputar
LAINAUS(Lydia @ 9.1. 2009, 21:10) *
Tai eihän työkkäreitä enää ole, mutta varmaan menee kauan ennen kuin kansa oppii uuden nimen ja keksii siitä väännöksen.

No mitäs ne nykyään on? blink.gif
Lydia
^Enhän mä sitä kertakuulemalta oppinut, joten piti luntata eli työ- ja elinkeinotoimisto on pulju, jossa nyt sitten vuoden vaihteessa lähtien asioimme.
Tosin vielä varmaan menee tovi ennen kuin kaikissa lippusissa ja lappusissa komeilee tuo uusi nimi. Kotisivuilta se kyllä jo löytyy.
Lydia
Nyt sitten olen taas intoutunut opiskelusta ja itseasiassa laitoin jo hakemuksen ja kirjastosta on haettu kasa kirjoja. Tosin lukemiseen asti en ole vielä päässyt biggrin.gif
Niin eiköhän sitten mulle soiteta ja pyydetä haastatteluun (tai en edes tiedä onko varsinainen haastattelu). Kyllä mulle se paikka kelpaisi, huomenissa toivon mukaan olen viisaampi asian suhteen.
wiputar
Mun pitäis noita kirjallisia näyttöjä naputella, mutta kun ei vaan kiinnosta niin ei blush.gif. Nyt olis hyvää aikaa, mutta kuka hullu sitä nyt lomalla koulujuttuja tekee biggrin.gif
Lydia
Jesh1 Eli nyt on töitä tiedossa: huhtikuussa alkaa. Mikä kaikkein parasta sain oman alan töitä biggrin.gif
Sijaisuus tuo on, mutta on helpottavaa tietää, että syksyyn asti on töitä.
abc
Onnea, Lydia. Sijaisuushan on kuitenkin kohtalaisen pitkä ja sitähän ei tiedä vaikka se poikis jatkossa pidempäkin aikoja.
Turunen
Paljon onnea Lydia thumbup.gif
Lydia
Kiitos smile.gif

Tosin sopimusta ei ole vielä kirjoitettu, joten täysin varma juttu se ei vielä ole.
Olisi kyllä tosi huonoa tuuria, jos tää juttu peruuntuisikin...
Charmy
Onnea Lydia! Ihanaa et on löytynyt omanalan töitä! smile.gif

Mä täällä taas vaihteeksi olen vkl yössä kuuntelemassa näitä ihania ihmisiä!
Että elämä on mukavaa aina kun on palkka vkl ja olet yöt töissä! sleeping.gif

Oli muuten nyt tämän vkl:n nyt-liitteessä juttua meidän töistä! Lukekaa jos törmäätte! tongue.gif
kippax
Se on aina mukava juttu kun löytää oman alan töitä vaikka sijaisuus onkin, on ainakin ns jalka oven välissä smile.gif.
Esmo
Onnittelut Lydialle duunista! thumbup.gif

Mikäs toi Charmyn duuni on? Eli mitä pitää Nytistä etsiä?
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.