tässä kun nyt olemme muuttoa tekemässä ja uuteen paikkaan muuttamassa ja kämppä tulee olemaan tätä isompi ja paikka johon muutamme, niin ennestään tuttu paikka kyllä, mutta kavereita siellä ei oikein ole enään, kun en kehenkään ole viime muuton jälkeen oikein ollut yhteydessä ja kun tuo äippä on laivalla töissä (itse olen siis 17 vuotias, että hyvin pärjäilen kotosalla kun äite on laivalla

) aina kahdeksan päivää kerrallaan ja sitten kahdeksan päivää vapaalla..
ja tässä olen tuuminut, että mitäs jos sitä jossain kohtaa (ei tietenkään nyt tällähetkellä, vaan vaikka ehkä ensi kesänä tai joskus) ottaisi koiran seuraksi, kun muuten ei oikein ole fiilistä lenkille tai kylälle lähteä ja kun hyvä lenkkireittikin tuli tässä mieleen

ja sitten kun aikani kuluksi noita koirarotu kirjoja selailin niin sellainen saksanpystykorva hyppäsi silmille

kun niiden luonnetta lueskelin niin vaikuttaisi aikas sopivalta ja grosspitzin ulkonäköä katselin niin se olisi kyllä ihan kuin tehty meikäläiselle (omasta mielestäni siis.) mutta haluaisin kuulla grosspitzejä omistavien/tuntevien ihmisten mielipiteitä, että millainen teidän omistamanne/tuntemanne koira on ollut luonteeltaan ja kaikkea mitä haluaisitte kertoa, sillä joka koirahan on yksilö eikä koirakirjoista välttämättä aivan oikeaa kuvaa joka rodusta saa

sitten; mitä harrastatte koiran kanssa ja kuinka pitkiä lenkkejä teette sen kanssa päivittäin?
eihän se nyt vielä sata varmaa ole, että edes ottaisin grosspitzin, mutta varmuuden vuoksi kyselen, jos sattuu sellainen asia tapahtumaan, että sellaisen hommaisin