Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Tulevat näyttelyt ja tapahtumat
Puskaradio > Puskis > **OFF TOPIC** > Niitä, näitä, tiilenpäitä...
Sivuja: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Hugis
Ajattelin laittaa oman topicin, ettei aina tarvitse etsiä muista ketjuista, minne kukakin on menossa. Samalla korjaus smälärille:

Se pentunäyttely, johon Hilla on menossa, onkin Orivedellä eikä Ylöjärvellä. En tajua, mistä tuon Ylöjärven keksin oops.gif Päivämäärähän on 21.9. Itse en varmaan ajele sinne, kun sisko on meillä tuon viikonlopun. Ellen sitten heitä siskoa samalla matkalla kotiin. Mutta siellä siis Hilla bongattavissa happy.gif
Esmo
Me mennään Siirin kanssa ensi su 7.9 Tuomarinkylän (Helsinki) Syysnäyttelyyn, ja seuraavana la 13.9 myöskin Tuomarinkylään ryhmänäyttelyyn. Kiva kun näyttelyt ovat niin lähellä smile.gif

Sitten ei olekaan suunnitelmia syksylle. Varmasti vaan kasvetaan kotona ja harrastetaan muita harrastuksiamme smile.gif
s-ml
^^ jejs, jes minä näen nyt Hillan thumbup.gif Otan vielä Onyn mukaan hengailemaan, sehän nyt menee pennusta kuitenkin smile.gif Ilmoita Hugis sitten kehän aikataulu, etten vaan myöhästy.
Meillä on syksy vapaata eli bongattavissa vain täältä kotoa ja välillä Hgistä.
Hugis
LAINAUS(s-ml @ 30.8. 2008, 14:01) *
^^ jejs, jes minä näen nyt Hillan thumbup.gif

Saila just soitti aamulla, että ei taida Hillassa olla paljon näkemistä. Neidin kasvu on melko vaiheessa rolleyes.gif Saila oli eilen mittaillut sitä ja etupää oli 52 senttiä korkea, mutta takapää 57 cm biggrin.gif Onneks neidillä on kulmauksia takajaloissa sen verran, että seisottaessa niitä kärsii vähän vetää taaksepäin. Ei näytä niin pahalta.

Täytyy sanoa Sailalle, että siellä saattaa yks ihminen katsella tiiviisti vinttarin kanssa wink.gif
s-ml
Aikataulut ovat jo netissä, Hilla näyttää olevan rotunsa ainoa edustaja ja Satu on aivan ihana tuomari. Itsekin kasvattaa isoja koiria, bernejä tuossa ihan lähellä, hän kyllä ymmärtää takakorkeuden taatusti. Kymmenneksi siis pitäisi ehtiä, toivottavasti ei tule muuta menoa eikä sada vettä. Paikka on kaunis, mutta kehät minusta vähän hankalia tuolla. Tovottavasti ovat löytäneet niille tasaiset ja vähäkiviset paikat alustaksi. Osan kehistä saa nurmikolle, viimeksi vintit olivat ja oli ihan ok kehä. Hilallle peukkuja!
Hugis
Mä yritän saada Hillan myös Vantaan pentunäyttelyyn marraskuun alussa. Vuosikirjan toimittajana kun haluaisin Hillan esiintyvän tämän vuoden kirjassa ja siihen vaaditaan kolme näyttelyä pentuluokassa. Sitten siirrytäänkin junnuluokkaan smile.gif
tizzian
^ Muistuttelethan sitten vielä lähemmin jos vaikka vanhakin saisi raahauduttua paikalle...
Olisi mukava nähdä tuo sinun vauhtikakara happy.gif
bellfegor
Mä muistutan tässä välissä kaikkia tiilenpääläisiä järjestämään aikautaulunsa niin, että saadaan se miitti joulumessariin!
Lydia
Mulla olisi tarkoitus muutamaan pentunäyttelyyn tänä vuonna vielä mennä... Lokakuussahan Myy täyttää ne maagiset 5 kuukautta.
Messari on tosiaan must oli koiria mukana tahi ei... Muuten suunnitelmat ovat aika avoimia...

Tänään tuli vietettyä 6 tuntia agikisoissa (töissäpä tietty) Kyllä siinä taas oma motivaatio nousee, kun toisia katsoo.
Tosin meidän meno ei niin sujuvaa ole kuin noilla kolmosluokkalaisilla....
blush.gif
s-ml
Me olimme eilen Onyn kanssa katsomassa agikisoja. Olimme lähdössä lenkille, kuului haukuntaa ja kuulutuksen ääniä, joten äkkiä katsomaan mikä oli meno. Lähikentällä olikin agikisat. Ony katsoi tarkasti, ja hyppäsi kolme harjoitusestettä, mutta oli niin pirhanan kylmä tuuli, etten hirveitä aikoja jaksanut olla. Täytyy myöntää, että olisi meillä paljon oppimista, jos agiuraa haikailisi rolleyes.gif Nojuu, en edes haikale, mutta vähän käy kateeksi se koirien tottelevaisuus. Tulevat tosiaan täydestä vauhdista sinne minne määrätään..meillä menee vähän toisin tuo juttu ph34r.gif teehee.gif
sannukka
^Se muuten ei montaa kertaa vaadi, että koira hoksaa kuin kivaa agility on, ja se tosiaan tulee just sinne minne ohjaajan sormi näyttää. Jopa meijän Ulpu hoksas sen melkeistä heti. biggrin.gif Että onkin vähän ikävä tuota harrastusta... cry.gif Se on niin erilaista, ku tottis.
bellfegor
Onyx voiskin olla tosi näyttävä syöksyessään putkeen ja varsinkin sieltä ulos. Toi vinttarin muikkumainen olomuoto auttais varmaan myös umpipussin läpi tulemisessa. Että agilityyn vaan, me tullaan sitten porukalla kisoihin kannustamaan.
s-ml
^ laugh.gif heheh, sitä päivää saat odottaa! Olin jo sen afgaanin kanssa eikä se selvinnyt edes alkeiskurssia läpi, saati sitten tuo meidän tapaus biggrin.gif
wiputar
Me ei kyllä ageilemaan aleta tongue.gif. Voin sieluni silmin nähdä, kuinka Remu juoksee radalla ees taas esteitä kierrellen ja katsoen minua "ota kiinni jos saat" ilmeellä biggrin.gif.
Juuso puolestaan jumittuisi jo lähtökuoppiin ja olisi ihan paniikissa ja loukkaantuisi sydänjuuria myöten kun mamma "komentaa" rolleyes.gif
sannukka
^Höh, ei siellä mitään komenneta, vaan pyydetään kauniisti. laugh.gif wink.gif

Tietysti vinttarin sielunmaisema on varmasti vähän erilainen, kuin bullmastiffin. Saattaahan se olla, että kun vauhtiin pääsee, ei enää muista mamman olemassa oloa saati esteitäkään. biggrin.gif
s-ml
^ juuei, mutta on niitä toimiviakin agikoiria, Ruotsissa maan mestaruuden vei joskus joku ratagrey ja vipukoitahan on aika paljon agissa ja tiedän pari greytä, jotka harjoittelee. Affetkin osallistuneet jopa joukkueella kisoihin, ei se siis mahdotonta ole vaan tälle meidän yksilölle olisi smile.gif
Bullmastiffi painaa jo eri sarjassa, sehän varmaankin jo kuuntelee smile.gif

sannukka
^Juu olen todennu makkaran vallan toimivaksi korvalääkkeeksi kuulon huonontuessa. laugh.gif Vaikutus on välitön, ja toimii myös näköön.
wiputar
Suomessa on yksi ainoa whippet saavuttanut agilityvalion tittelin, Woodbrook's Princess Leya. Saapa nähdä koska tulee seuraava valion saavuttanut, vai tuleeko koskaan laugh.gif
Lydia
Kyllä vinttareista agiin on smile.gif Kyseisissä kisoissa oli medeissä italianvinttikoira ja maxeissa wipukka.
Se itsku meni todella nätisti ja taisi saada jopa puhtaan radan, jollen väärin muista, mutta valitettavasti sille taisi tulla jonkin verran yliaikaa.
Niin ja nää kisat oli kolmos (eli ylimmän) luokan kisat eli niiden täytynyt kisoja voittaakin sinne päästäkseen wink.gif
On kyllä kivaa nähdä vähän erilaisempia rotuja agilityssa.

Mä meinaan Myynkin kanssa kokeilla agilitya (tähän talouteen päätyneiden koirien kohtalona on ainakin kokeilla agia).
Ei se välttämättä tule olemaan helppoa, tosin toivottavasti virheistään oppii... Ainakin perustottelevaisuuteen on tarkoitus nyt vähän panostaakin, ettei koira juoksisi karkuun heti kun vapaaksi pääsee... Myyllä on kyllä sellaisia elkeitä, joista luulisi olevan hyötyä agissa, mutta katsotaan kunhan tuo kirppu vähän kasvaa.
Hugis
Mitenköhän borzoin kanssa pärjäis agissa rolleyes.gif ? Helminkin kanssa olis kiva kokeilla, mutta täälläpäin en ole vielä nähnyt mainostettavan muita kuin tottiskursseja.

Borkun sielunmaisema on sitten erilainen kuin bullmastiffin, näes nykyään meidän Hemulille ei riitä enää makkarakaan. Se vie ja minä vikisen biggrin.gif Ei vaan, kyllä se tottelee aina silloin, kun kiireiltään ehtii. Tyhmä mamma, kun ei tajua että saattaa olla joku hyvä pupunjälki kesken. Heti Helmi tulee, kun jälki on haisteltu dogrun.gif
sannukka
Jaa, no meillä saattaa Irmalla olla sitten borkun sielunmaisema myös. biggrin.gif Sillä on joku ihmeen vastutuskyky kehittynyt makkaralle. Tykkää kyllä siis makkarasta, mutta jos on jotain mielenkiintosempaa, makkara vaikka tippuu suusta. Ulpuun tehoo paljon paremmin... laugh.gif
Lydia
Onkos täältä tulossa porukkaa syysnäyttelyyn viikonloppuna Tuomarinkartanoon?

Mulla olisi tarkoitus tulla (varmaan jopa molempina päivinä), jos tuo Taru menee junnuilemaan.
Sitten onkin taas taukoa ja la 20.9 oon töissä seuramme mätsärissä, sinnekin saa toki tulla, mikäli välimatka on passeli wink.gif
Esmo
^
LAINAUS(Esmo @ 30.8. 2008, 13:19) *
Me mennään Siirin kanssa ensi su 7.9 Tuomarinkylän (Helsinki) Syysnäyttelyyn...

Lydia
Mä en itse tulekaan huomenna, kun pitää mennä töihin... mutta Taru tulee. Mä tuun sitten sunnuntaina smile.gif
Esmo
Käytiin pyörähtämässä. Siiri oli saanut jostain jotain kengurubensaa ja meno oli sen mukaista - pukkilaukkaa eikä lainkaan paikallaan, ja ihmisten päälle hyppimisiä... blush.gif Tällä kertaa punainen nauha, ja junnuluokassaan sijoitus 4/4.

Ja Lydia taisi tulla portilla vastaan kun lähdettiin kotiin joskus klo 11 aikaan? Tajusin vasta kun olitte menneet ohi...
Lydia
Esmo: Hyvin mahdollista, että meidät bongasit... juuri noihin aikoihin tulimme.

Junnukehä oli harmittavasti myöhässä, joten Taru kerkesi väsähtää, joten esiintyminen oli mitä oli...
Mulla oli kyllä kivaa, näin tuttuja ja junnukehää oli mukava seurata kerrankin ihan kunnolla.
Lydia
Lauantaina on tarkoitus viettää koko päivä Ojangossa mätsärin merkeissä.
Toivottavasti tulee kiva ilma. Toki kaikki ovat tervetulleita myös wink.gif
Mainos löytyy tuolta Menovinkeistä.
Minut voinee bongata jossain kehässä kehäsihteerina...
abc
Ojangossa ohmy.gif , eipä muistu paikan nimi mieleen, mutta sitä vartenhan mulla on lapsia, että ne noikin asiat selvittää biggrin.gif .

Kävin jo aiemmin tuolta menovinkistä lukemassa, ja piti lähettää viesti yhdelle tytöistäni, että olisko hän mahdollisesti vapaana tuolloin, mutta unohtui kysellä. Täytyypi nyt muistaa paremmin, että miten on hänen työpäiviensä kanssa. Mulla, kun tytöt tai paremminkin juuri tää tyttö keltä aion kysellä, hoitaa noi näyttelemisetkin biggrin.gif .
wiputar
^ Eikös joku Ojanko ole Sotungin ja Itäsalmen välimaastossa, muistelisin ma unsure.gif
Lydia
Juu, Ojanko on siinä Kehä 3:n varrella Hakunilan kupeessa. HSKH:n kotisivuilta löytyy ihan hyvät ohjeet.
Kannattaa muuten laittaa hyvin vaatetta päälle, jos joku paikalle eksyy. Siellä on aina kylmä.

abc
Joo, luin, että on Hakunilasa ja suunnilleen tiedän, että lähellä on paikka, mutten osaisi siltikääm sinne itse täältä lähteä suunnistamaan. Stadilainen on niin stadilainen, että maaseutu on hebreaa wink.gif . Taitaa muutoin mun likka olla yövuorossa, ettei mihinkään lähde, kun tarttee saada sitä univajetta päivällä kurottua umpeen. Ja jos ihan tarkaksi mennään, niin Armanikin pääs eilen taas yllättämään. Iltapäivällä ajelin sen kanssa hissillä alas, sen ulkoilutus mielessä. Sillä on ollut sellainen ohuempi nahkainen talutushihna, millä isoja koiria näyttelyssä käytettiin. Mitenkä sitten rupesin hihnaa katsomaan, että taas olen saanut siihen solmun, joten rupesin sitä kohtaa katsomaan aukaistakseni solmun. Eipä tarvinnut solmua aukaista, kun kohdassa ei ollut solmua, vaan hihna oli katki jo siinä määrin, että ehkä parin millin verran oli vielä katkeamatta. En anna koirieni purra hihnoja, en jätä niitä niiden ulottuville kotonakaan, joten milloinkas Armani oli sen päässyt katkomaan. Juuupa juuuu, edellisellä ulkoilukerralla olin pysähdyksissä hetken erään rouvan kanssa, joka jäi mulle juttelemaan ja siitä kyllästyneenä Armani oli takonut hampaillaan, mun huomaamatta, sen hihnan käyttämättömäksi.

Onneksi huomasin sen hissisä ja eiku takas ja hihna vaihtoon. Onneksi oli yks varahihna, mutta varahihna ei sitten ookaan ton kokoiselle koiralle oikeastaan mikään näyttelyhihna. Vaikka mitäs väliä sillä on, millä hihnalla koiraani esitettäisiin, eihän katselmuksessa ole kyse millainen hihna vaan millainen koira biggrin.gif
sipa
LAINAUS(abc @ 19.9. 2008, 11:06) *
Eipä tarvinnut solmua aukaista, kun kohdassa ei ollut solmua, vaan hihna oli katki jo siinä määrin, että ehkä parin millin verran oli vielä katkeamatta. En anna koirieni purra hihnoja, en jätä niitä niiden ulottuville kotonakaan, joten milloinkas Armani oli sen päässyt katkomaan. Juuupa juuuu, edellisellä ulkoilukerralla olin pysähdyksissä hetken erään rouvan kanssa, joka jäi mulle juttelemaan ja siitä kyllästyneenä Armani oli takonut hampaillaan, mun huomaamatta, sen hihnan käyttämättömäksi.

Onneksi huomasin sen hissisä ja eiku takas ja hihna vaihtoon. Onneksi oli yks varahihna, mutta varahihna ei sitten ookaan ton kokoiselle koiralle oikeastaan mikään näyttelyhihna. Vaikka mitäs väliä sillä on, millä hihnalla koiraani esitettäisiin, eihän katselmuksessa ole kyse millainen hihna vaan millainen koira biggrin.gif

Jestas että on nopea koiruus.. Hyvä kuitenkin että ei saanut sitä remmiä ihan katki, ja että huomasit sen ennen ulos menoa..

Meillä Edi puri kolme remmiä poikki, ennen kuin sille mein perille että niitä ei syödä.. Bono nyt ei remmiä koskaan ota suuhunsa, ei edes kerkii kun hajut on paljon ihanempia..
Hugis
Siellä se Hilla näyttelee tällä hetkellä smile.gif Odottelen malttamattomana soittoa, että miten menee.

Mut ja Helmin voi bongata ensi viikonloppuna meidän rotuyhdistyksen luonnetestistä Oulunkylästä. Tosin vielä ei ole tietoa, kumpana päivänä meidät testataan...
Hugis
Hilla oli ollut ROP-pentu smile.gif Arvostelu oli kohtuullinen, etupää oli niukasti kulmautunut ja liikkuu kinnerahtaasti takaa. Muuten pelkkää positiivista wub.gif
bellfegor
Onnea kovasti Hillukalle ja tukijoukoille!!
Turunen
Onnea Hilla, Hugis ja muut thumbup.gif
Mä huomasin että marraskuun alussa olisi Turussa pentunäyttely... happy.gif samaan aikaan on Kajaanissa pentunäyttely ja siellä voi bongata Ella sisaruksia smile.gif itse en sinne asti nyt lähde vaikka olisikin kiva tavata Ellan sisaruksia ja muita italianoja ja heidän omistajia, niin ja kasvattajaa tietenkin biggrin.gif
sannukka
Mut ja Ulpun voi tavata myös luonnetestissä Oulunkylässä. (jos löydän sinne...) Toivottavasti Hugis osutaan samalle päivälle. smile.gif (joko Helmikin on niin vanha... kylläpäs aika rientää tosiaan sleepy.gif )

Ja onnea Hilla, hienosti on alkanut missin ura. flowers.gif
wiputar
Onnittelut Hillalle thumbup.gif
s-ml
Hugis, jep, näin Hillan kehässä smile.gif Tosin vintit meni just samaan aikaan, piti puolesta välistä seurata kahta kehää. Hillaa ei sitten enää näkynytkään ja lähdimme kotiin, en jaksanut eilisen jälkeen olla siellä koko päivää. Onnea, jäikö Hilla odottamaan ryhmää?
aijuu, haluatko, että sanon jotain Hillasta? smile.gif
Esmo
Onnea Hilla, kotijoukot ja Jonna! thumbup.gif

Mä aion ensi lauantaina katsomaan samaista luonnetestiä. Siellä on myös Siirin äippä ja enoja... happy.gif Esterin kanssa aikoinaan käytiin luonnetestissä ja se oli ihan mielenkiintoinen juttu.
Lydia
Onnea Hillalle sekä taustajoukoille! flowers.gif

Meillä oli eilen se mätsi ja ihan mukavasti meni ja lopulta oli kiva ilmakin, vaikka aamulla tihuuttikin.
Mun olisi tarkoitus viedä Myy johonkin pentunäyttelyyn, mutta kattellaan vielä...
Hugis
LAINAUS(s-ml @ 21.9. 2008, 12:58) *
Hugis, jep, näin Hillan kehässä smile.gif Tosin vintit meni just samaan aikaan, piti puolesta välistä seurata kahta kehää. Hillaa ei sitten enää näynytkään ja lähdimme kotiin, en jaksanut eilisen jälkeen olla siellä koko päivää. Onnea Hillalle, jäikö Hilla odottamaan ryhmää?
aijuu, haluatko, että sanon jotain Hillasta? smile.gif

Oli Hilla ryhmässä, mutta ei sijoittunut sitten enää. Sitä oli vähän pelottanut, kun siellä oli ollut niin paljon kaikenlaisia koiria.

Sano vaan Hillasta, kun mieles tekee kuitenkin wink.gif Ja mä arvostan aina mielipiteitä mun koirista, kunhan pysyvät hyvän maun rajoissa biggrin.gif

Kiitokset kaikille onnitteluista, olen tyytyväinen, koska Hilla on siinä kehitysvaiheessa, ettei sen ulkonäkö ole kovin borkkumainen smile.gif
s-ml
Äsh, kiusasin vaan ja vähän säikäyttää tongue.gif
Hilla on kaunis, tasapainoinen ja hyvinkehittynyt pentu. Takakintereistä tuomarin kanssa samaa mieltä, kääntyvät sisään. Nehän suoristuvat lähes aina, kun koira kasvaa. Handelin pitää, siis pitää, juosta hieman lujempaa Hillan kanssa. Ei paljoa, ei kauheaa kaahausta, mutta hieman. Kerran handel lisäsi vauhtia, ja voi miten kauniisti liikkeet asettuivat ja takaliike jäntevöity. Sen näki heti, ettei hidas vauhti sovi Hillalle. Onhan se jo kuvistakin huomattu smile.gif Muutenhan Hilla esiintyy kauniisti ja heilutti kehässä häntäänsä tuomarille. Tosi nätti tyttö wub.gif
Hugis
^ Kiitos happy.gif Juu, kintereillä on tapana asettua kasvun jälkeen, toivottavasti tässäkin tapauksessa käy niin. Oli Hilla kuulemma pusutellutkin tuomaria, taitaa tyttö tietää, miten kerätä irtopisteitä biggrin.gif
Esmo
Nähty sannukka ja Ulpu luonnetestissä - tai siis Ulpuhan vaan testattiin wink.gif Ulpu on hieno bm-narttu smile.gif

Mielenkiintoista oli nähdä niin erilaisia, samanrotuisia koiria.
Lydia
Elikäs pikkuneiti Myy menee marraskuussa kahteen pentunäyttelyyn (Kaapelitehtaalle).
16.11 mä olen itse hihnan päässä. Saa nähdä mikä kaaos siitä syntyy, kun Myy pääsee ihmisten ja koirien keskelle laugh.gif
30.11 kasvattaja vie Myyn ja itse saatan tulla katselemaan, selvinnee lähempänä.
bellfegor
Suohirviö-trasseli ilmoitettu Messariin. Nyt alkaa vähän hirvittää, että mitä sitä tuli tehtyä. No, jos se ei syö ketään, kaikki on hyvin. Saapihan kokemusta. Kun meillä kerran on siellä se Tiilenpää-miitti, niin pitää ottaa se koissukin mukaan, kun kuitenkin tulee pelipaikalle.
Hugis
Hillakin on ilmotettu smile.gif Se onkin jänskä viikonloppu, tulen Hugon kanssa jo perjantaina Helsinkiin ja vien Helmin ekaa kertaa hoitolaan unsure.gif Meidän äiti kun ei huoli Helmiä heille yökylään. Perjantaina menen Whitesnaken keikalle, lauantain vietän varmaan perheen kanssa ja sunnuntaina Messariin. Sitten kiireellä hakemaan Hönö kotiin hoitolasta.
wiputar
Mä olen eksymässä 1.11. Lahteen pentu- ja ryhmishässäkkään. Täältä ei taida kukaan olla sinne tulossa?
Esmo
Mä ajattelin lähteä Siirin kanssa Lemmikkimessuille su 2.11, kun sinne saa ottaa oman lemmikin mukaan. Ajattelin sen samalla, Messariakin silmällä pitäen, olevan hyvää treeniä hallihälinätapahtumiin. Ja ehkä törmätään Hillaan!? happy.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.