Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Tulevat näyttelyt ja tapahtumat
Puskaradio > Puskis > **OFF TOPIC** > Niitä, näitä, tiilenpäitä...
Sivuja: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Annelinne
Meidät voi bongata tulevan lauantain Mätsäristä Ylöjärveltä smile.gif Viime su oltiin Tuulosella ja saatiin punainen nauha thumbup.gif

Eka oikea näyttely tulee olemaan Jyväskylä. Pentu-bassetteja tulee mun muistaakseni aika monta paikalle joten kisa tulee olemaan kova. Jännittää jo nyt, mutta ei niin paljoa kun tiedä ettei mun mahdollisesti ehkä tarvitse kehään mennä. Meillä toi miehen kutale on innostunut tästä koirastamisesta/Paavosta niin paljon että haluaa mennä kehään ohmy.gif Viime su meni loistavasti, joten turha mun on sitä symbioosia mennä rikkomaan laugh.gif (jos ei siis ole pakko, eli jos herra on töissä niin sit...)
s-ml
Jyväskylään on kuulemma ilmoitettu hirmu määrä koiria, ahdasta on varmaankin ja se parkkipaikka on vieläkin rempassa. Sekaan sitten vaan, eiköhän Paavo siellä pärjää, ja kiva, että teiltä löytyy toinenkin handel smile.gif
Mekin olimme viikonloppuna mätsärissä, isojen punaisten toiseksi paras tuli meille saldoksi. Tekipä koiralle hyvää, miten se onkaan ehtinyt noin metsittyä muutamassa kuukaudessa. Tuskin musiti, että kehässä voisi jopa seisoa smile.gif Tosin mätsäri oli ulkona ja tuuli oli suht viileä, vähän kylmä lyhyelle turkille seisoskella.

Treffeistä en osaa sanoa vielä mitään, katsellaan lähempänä sitten.
Annelinne
LAINAUS(s-ml @ 28.10. 2008, 10:15) *
Sekaan sitten vaan, eiköhän Paavo siellä pärjää, ja kiva, että teiltä löytyy toinenkin handel smile.gif

Yhyy, just kuulin että pääsen kuitenkin sit itse kehään kun mun händlerini joutuu menemään töihin crybaby.gif

Nyt sit vaan treenaamaan. Tuo ens la on kyllä hyvä päästä kattomaan miten menee. Eka meijän mätsäri meni nimittäin ihan sählätessä... Johtuiko se minusta vai jostain muusta en tiedä. Rupes vaan epäilyttämään kun mieheke vei Paavon niin nätisti kehässä happy.gif
Hugis
Eli huomenna siis Hilla aamusta kehässä Vantaan Myyrmäkihallissa Lemmikkimessuilla. Arvostelu alkaa klo 10 ja ennen Hillaa arvostellaan 9 pentua. Hilla ainoa rotunsa edustaja happy.gif
Esmo
^ Bongattu Hilla! wub.gif Ja Hugiskin myöhemmin. Hilla-mussukka on niin jättityttö smile.gif

Siiri oli ihan puhki kahden tunnin messuilun jälkeen. Mutta onpa taas kokemusta rikkaampi, ja kaappi on täynnä herkkuja smile.gif
Hugis
Hilla sai hienon arvostelun ja tuomari löysi juuri sen olennaisen smile.gif Ruma koipeliini se on tällä hetkellä, mutta toivottavasti kasvaa ja kehittyy omaan tahtiinsa hienoksi tytöksi. Kiva oli tyttöä taas nähdä. Siiri hoiti pusuttelun huolella, kun Hilla ei ryhtynyt happy.gif

Meilläkin on kaksi uupunutta koiraa, kun olivat mukana reissussa. Ajelin nimittäin Vantaalta Hämeenlinnaan yhdistyksen syyskokoukseen ja kotiuduttiin vasta vähän ennen yhdeksää. Starttihan oli jo klo 8 aamulla. Nyt suihkuun ja unten maille. Onneksi viime yönä tuli nukuttua 9 tuntia...
Lydia
Tänään pentunäyttelyyn Myyn kanssa. Kehässä olemme vähän ennen yhtä, jos aikataulut pitävät paikkansa.
Annelinne
Jyväskylä KV takana. Oli aivan upea päivä lauantaina. Porukkaa oli paljon, meillä oli taas seisovapöytä kehän laidalla ja rupateltavaa riitti.

Paavon kanssa käytiin pentukehässä, oltiin ihan ekoja vielä. Meni mun mielestä hyvin, Paavo käveli hienosti, seisominen oli pentumaisen levotonta mutta hetkellisesti välillä oikein komeestikin. Olen ylpeä mussukastani happy.gif Paavo oli pentujen kolmas, eli viimeinen. Mutta arvostelu oli erittäin hyvä, kattava ja oikeisiin asioihin oli kiiinnitetty huomiota.

Hollantilainen tuomari oli todella mahtava tyyppi. Hyvin perusteellinen ja asiallinen. Seisotti kyllä pentujakin ehkä vähän turhan pitkään mutta se näkyi sitten suoraan arvostelun pituutena. Eli paperi täynnä asiaa.

Sitten ei kun seuraavia koetuksia suunnittelemaan wink.gif
s-ml
^ mekin olimme eilen Jyväskylässä, olipa keli tulla takaisin! Harvoin sitä sattuu noin hirmuinen myrsky, mutta pääsimme kotiin ja enemmän kai sitä jännitti uusia kitkoja. Emme oikein ole ehtineet niillä yleensäkään ajella saati sitten noin kovassa kelissä.

Meillä oli sikahidas saksalainen joku shelttikasvattaja, odotimme kolmisen tuntia! Olipa kyllästyttävää niin koirista kuin ihmisistä, Vaivuimme suorastaan apatiaan, ja kehä oli vielä pääkäytävällä, joten ihmisiä riitti. Ony ei oiken jaksanut enää, vähän jopa temppuili kehässä, tuloksena Pn2 varasert ja Va-ca. Arvostelu oli mitäänsanomaton pelkkää yleistä löpötystä, joten hyvin olisi voinut jäädä kotiin. Kaiken päälle Viherlandiassa ei ollut mitään ostettavaa paitsi minijoulutähtiä, joista Ony ehti jo yhden lehdet silputa. confused.gif Onneksi ei syönyt sitä. Kiteytettynä lähes paska reissu, mutta tulipa tehtyä.
Lydia
Myy menee ensi sunnuntaina pentunäyttelyyn ja kaipa mä meen mukaan, vielä en täysin varma ole.
Esmo
Onnittelut Paavolle ja Onylle! dogrun.gif

Messari lähestyy, ja aikataulutkin jo tulleet. Bullmastiffeja on ilmoitettu 42 kpl! Me yhtenä pienenä siis mukana. happy.gif
Lydia
Mulle iski armoton näyttelykuume, kun Messarin aikataulut tulivat (silloin oli n. 3 viikkoa H-hetkeen). Näillä näkymin olisi tarkoitus tulla turistiksi molempina päivinä; lauantaina tipsuja kattelemaan ja sunnuntaina ainakin lapinkoirakehän laidalle (pari muutakin kehää pitäisi katsastaa) Tosiaan tässä on vielä välissä Myyn pentunäyttely, joten vielä pitäisi malttaa odotella jokunen hetki Messaria. Jännää, kun sitä odottaa ja sitten siellä koko päivän viettää, mutta kotimatkalla on fiilis, ettei kerinnyt mitään ja toisena päivänä sama homma uudelleen innocent.gif

Tosiaan alustavasti jo kattelin ensi vuoden näyttelyitä, mutta ihan mietintäasteella vasta... Missä vaiheessa muuten suunnittelette/päätätte näyttelyiden lähdön?
Mä aina teen ennakkosuunnitelmia, joskus jopa listojakin, mutta kuitenkin sitten ilmoittautumisajan lopussa yleensä vasta lopullisin päätöksen teen.
s-ml
Jerps, eipä ole pitkä aika Messariin, mutta meidän tulo on nyt aivan täysin auki tällä hetkellä. Harmi, sillä greytä on 26, olisi kiva olla yhtenä mukana. Saas nyt sitten nähdä.

Suunnittelen näyttelyitä sitä mukaan, kun tuomaritietoja tulee. Yleensä kyllä jo sitä ennen katsonut paikkakuntia valmiiksi ja katsonut sopivia viikonloppuja. Meillä nuo muutkin harrastukset nielevät oman aikansa, joskus joudutaan tekemään kompromisseja. Aika myöhään kuitenkin ilmoitan, jos hinta ei ratkaisevasti muutu. Onneksi on tuo netti-ilmo, käy kätevästi myöhäänkin ilmoittaminen eikä tarvitse pelätä meniköhän se kirje perille ajoissa smile.gif

Esmo, kiitos. Mihin aikaan se teidän kehä alkaa, oliko sunnuntaina? *ei jaksa tarkistaa'
Esmo
^Bm:ien kehä alkaa klo 9.30. happy.gif
bellfegor
Trasseli on ilmoitettu myös Turkuun tammikuussa, joten meidät voi tavata myös siellä. Messarissa yritetään treffata mahdollisimman monta tiilenpääläistä tietty. Tullaan Hesaan jo perjantai-iltana ja lähdetään vasta sunnuntaina eli meidät tavoittaa koko viikonlopun paitsi Messukeskuksesta myös Hotelli Pasilasta.
Lydia
Myykin tulee Turkuun viimeistä kertaa pentuluokkaan smile.gif
Lydia
Messari sen kun lähenee... Näillä näkymin mä tulenkin vain sunnuntaina, mutta sitten olen varmaan paikalla aamusta iltaan laugh.gif
Hugis
Hilla ei näillä näkymin ota osaa kisoihin, mutta mä tulen. Tullaan Paapan kanssa jo perjantaina Helsinkiin ja vietetään viikonloppu läheisten seurassa, niin ei tartte vollottaa yksin kotona. Eli siellä nähdään smile.gif Millanen on aikataulu, saisko jotain yhteistä aikaa sovittua jonnekin, niin onnistuis miitti kerralla?
bellfegor
Lauantaina varmaankin olen varmimmin portugeesikehän laidalla. Alkaa muistaakseni ihan inhimilliseen aikaan joskus 11.45 tms. Sunnuntaina ajattelin notkua siellä borkkukehän laidalla. Sanokaa vaan aika ja paikka, niin yritän löytää teidät. Mullahan on vielä hallussani se Hugiksen lahjakin. Toivottavasti muistan ottaa sen mukaan. Ja Hotelli Pasilasta meidät löytää perjantai-illasta lähtien.

Piti käydä oikein tarkistamassa Kennelliiton sivuilta eli lauantaina kehä 51 klo 11.45 .
s-ml
En tiedä vieläkään tulenko vaiko en. Tuo miehen joulukuun jatkuva sairasloma aiheuttaa monta harmaata hiusta ja lisätyötä. Onyx kyllä tulee, sen ole jo järkännyt. Ja jos tulenkin, ei ole aikaa jäädä tapahtumiin vaan lähden heti kehän jälkeen kiiresti pois. Valitettava juttu, jää shoppailutkin. Tosin en ole koskaan Messarista mitään erikoista ostanutkaan. Minusta siellä on kallista noin yleisesti, jotain tarjouksia voi löytää, muttei ruuhkassa jaksa niitä etsiä.

Kaikille kehään menijöille paljon onnea ja pitäkää hauskaa noin muutenkin!
Lydia
Mä oon varmaan koko sunnuntainpäivän, varmaan suurimmaksi osaksi lapinkoirakehällä (ainakin narttujen aikaan), kun Soma menee kehään. Lisäksi pitäisi varmaan podengoja käydä vilkaisemassa, jos aikaa on ja samoin kk kääpiömäykkyset. Niin ja tietty pitää shoppailla eli todennäköisesti sunnuntaina kiertelen ympäriinsä koko päivän...
Hugis
Mulla on pitkä ostoslista messariin, kun ei ole noita pentutarvikkeita enää paljon säästössä. Kissanpojillekin on laatikko ja muut härpäkkeet hankkimatta. Onneksi on aikaa sunnuntaina kiertää ja katsella ja sitten jää vielä aikaa vauvaosaston saapumiseen, jos jotain jää hankkimatta smile.gif
tizzian
Kertokaas joku tuoreet kuulumiset kun joku jätti tänäkin vuonna itse menemättä...
Esmo
^Mä tiedän vain omamme. Siiri oli JUN ERI2, eli tyytyväisiä ollaan. Luokassamme oli 12 koiraa, joista Siirin sisko oli 1. ja Siiri oli 2. Siirin veikka oli ROP ja kasvattajaryhmä voitettiin. Hieno päivä! smile.gif

Vasta klo 18 aikaan oltiin kotona kun jäätiin isoon kehään kasvattajaryhmän kera. Aika show-meininkiä valokeiloineen, musiikkeineen ja isoine katsomoineen! Ollaan siis joku päivä telkkarissa! happy.gif
Lydia
Onnea! Vai on Siiri sitten julkkis biggrin.gif

Itse lähdin jo ennen kuin ryhmät kunnolla kerkesivät alkaa... taisi olla juuri kasvattajaryhmä menossa.
Soma oli kehässä ja varsin karvattomana saatu tulos EH4 oli ihan hyvä. Arvostelusta jäi mieleen lausahdus, turkin puuttumisesta ja sen myötä esiintulevista isoista korvista. Mä jo ennen kehää kattelin niitä Soman korvia tongue.gif Ihan kuin pää ja ruumis eivät kuuluisi yhteen... ja kuvaa ei mulla nyt ole tietenkään.
Hugis
Paikalla olin ilman koiraa. Tänä vuonna oli tärkeintä tavata ihmisiä, jotka ymmärtävät mun surun, osaavat olla lähellä mutta tarvittaessa hiljaa. Näyttely itsessään meni lähes ohi. Bellfille erityiskiitos Hugon kuvasta smile.gif Olen juuri nyt niin liikuttuneessa tilassa, etten voi muuta kuin itkeä...

Onnea Siirille, Siirin kasvattaja laittoikin viestiä bm-kehän jälkeen, mahtava päivä hänellä. Ja täytyy sanoa, että hänelle sen suonkin, oon tosi iloinen Sannan puolesta happy.gif Joskus se palkitsee, siihen uskon itsekin.
bellfegor
Hugis, elähän nyt siellä sillälailla itkeskele. Mä alan muuten pillittää täällä myötätunnosta ja mun tarttis ny mennä töihin. Hyvä, että sain sen kuvan ehjänä sinne asti. Laita sitten kuvaa, kun siinä on kehykset.

Trasseli oli EH4 ja mä olen enemmän kuin tyytyväinen arvosteluun ja koiran käytökseen. Poju oli ekaa kertaa elämässään sisänäyttelyssä eikä juuri muutenkaan ollut viime aikoina missään ja tuolla se oli heti kuin kala vedessä.

Siirille ja kumppaneille kovasti onnea menestyksestä!
s-ml
Onnea Siirille, teillä taisi olla greykasvattaja tuomarina?
Onyx meni miltei hyvin, voitti oman luokkansa ja valittiin viiden parhaan joukkoon, narttuja oli 16 paikalla. Arvostelu on hyvä, ja mikä aina mieltä lämmittää on tuomarin kehut koiran kunnosta niin täällä kuin edellisessäkin näyttelyssä.

Olin sitten katsomassa kehän, eipä paljon muuta paitsi meidän takintekijä oli paikalla ja molemmat tytöt saavat hetken päästä uudet takit. Tulipahan sittenkin kalliimpi reissu, mitä pitikään..
Hugis
LAINAUS(bellfegor @ 15.12. 2008, 12:31) *
Hugis, elähän nyt siellä sillälailla itkeskele. Mä alan muuten pillittää täällä myötätunnosta ja mun tarttis ny mennä töihin. Hyvä, että sain sen kuvan ehjänä sinne asti. Laita sitten kuvaa, kun siinä on kehykset.

Laitahan sä sitä kuvaa sun kamerasta tännepäin. Siis mun poikaystävästä ja minusta wink.gif
bellfegor
LAINAUS(Hugis @ 15.12. 2008, 14:12) *
Laitahan sä sitä kuvaa sun kamerasta tännepäin. Siis mun poikaystävästä ja minusta wink.gif

Laitan laitan. Jahka taas löydän kameran piuhan, joka on hmmm... tallessa. blush.gif
tizzian
Onnea Siirille ja myös muille enemmän taikka vähemmänkin mainetta ja kunniaa saavuttaneelle! flowers.gif
Jos fotoja joltakin löytyy niin olisi mukava nähdä!
Hugis
LAINAUS(bellfegor @ 15.12. 2008, 15:12) *
Laitan laitan. Jahka taas löydän kameran piuhan, joka on hmmm... tallessa. blush.gif

Sanoo nainen, joka on useampaan otteeseen kuittaillut mulle mun kameran piuhan katoamisesta whistling.gif biggrin.gif

Tiz, mä yritin ottaa kyllä kuvia, vaan halli oli taas liian hämärä dry.gif
Annelinne
Minä vakoilin Siiriä bassettikehän laidalta, olihan ne siinä naapurikehässä. Nätistihän se Siiri kulkee smile.gif ja onnittelut hyvästä arvostelusta.

Läskimakkaroilla oli tuomarina Lummelampi joka oli tiukalla päällä. Ihan muutama eri tuli ja siitä sitten kaikkia huonompia arvosanoja löytyi. Paavo ei ollut mukana, olis ollu vähän turhan kallis reissu hölmöillä kehässä laugh.gif Junnuissa olikin sellasia veteliä poikia, joten ne saikin sitten sen mukaan arvostelut.

Bassettien jälkeen olin johonkin neljään asti kerhon ständillä ja oli kyllä mukava huomata kuinka koirat nautti rapsutuksista ja kuinka ihmisiä koirat kiinnosti. Ja mikä parasta, meidän basset hound-kalenteri Rescuen hyväksi meni kaupaksi todella mukavasti smile.gif Tuomarille lahjoitimme oman myös, ja hän oli mielissään.

Hugis
Yksi kuva Tizille messarista wub.gif

Äh, väärä kuva...
Annelinne
Ekkä oo tosissas! ohmy.gif ohmy.gif Katselin noita napoleja salaa Messarissa, kun olivat siinä niin likellä... Kahviossakin oli yksi kun käytiin kaffella. Ai että kun tollasen sais... Mutta on kuulemma liian iso. Mitähän sekin tarkottaa?? laugh.gif
Hugis
^ Napoli on juuri sopivan kokoinen wink.gif Kuvassa on Vito-herra, kullanmurunen ja herrasmies wub.gif
tizzian
Oi joi happy.gif kiitos Hugis!
bellfegor
Viton ilme on kyllä tuossa vähän sellainen, että älä pussaa mua, sä oot vieras nainen.

Just sitten havahduin siihen, että Turun näytelmään on aikaa kolmisen viikkoa. Miten tämä aika oikein rientääkään.
Lydia
Juu, Turku on pian biggrin.gif Kivaa päästä taas näyttelyyn, messarissahan ei mulla ollut koiria mukana, mutta Turkuun lähtee Myy.
Toivottavasti tipsuja ei olisi hirvittävää määrää, niin pääsisimme joskus sitten kotiinkin. Toisaalta toivon myös, ettei kehä alkaisi hirmu aikaiseen.
Hugis
Olisko kellään tietoa jostain nettisivustosta, josta näkisi vähän enemmän mätsäreitä ja pidemmälle kuin tammikuun loppuun? Miten niin malttamaton, kun Harald täyttää ensi viikolla vasta 3 kuukautta rolleyes.gif
Lydia
Hugis: http://www.s8.createphpbb.com/missi/

Eipä noita vielä hirmuisesti ole, mutta ajan myötä tullee lisää
Hugis
Kiitos flowers.gif
Esmo
Ja aika hyvin mätsäreitä on myös ollut ilmoitettuna koirat.com tapahtumakalenterissa... happy.gif
Mansku
Tää täällä mennä pläjäytti ilmoittamaan Kajjjaaniin 4 sessua. 3 japanese chiniä Aku; avo uros (puuttuu 1 serti), Saana; avo narttu (puuttuu 2 sertiä), Oona; val narttu sekä shih tzu Satu; nuo narttu). happy.gif KePo (tai oikeesti se on KNAM) pitää ottaa mukaan kun en saa enää kantaa tai nostella raskaita kantamuksia..

Muita näyttelyitä ei tälle kuulle ole meidän poppoolla. Helmikuussa ei varmaan mennä minnekään. Maaliskuussa ois Saksan näyttely ja Tampere.. No, äh muistin kans.. oishan sitä Latvia ja LiettuaKIN.. unsure.gif

Messarissa Saksan tuonti poikamme Prinssi (eka suomen näyttely meillä yhdessä) PEK1 (sai hienot arvostelut Mattilalta) ja Oona valioissa EH/4 kun on ollunna isännän kans yhtäaikaa jääkaapilla..
Lydia
Huomenna heräty on (liian) aikaisin ja sitten lähdetään kohti Turkkusta. Tätä onkin jo tovi odoteltu.
Myy pääsi tänään pesulle ja laittamisen jälkeen se olikin hieno näky smile.gif
Vielä pitäisi laittaa kamat valmiiksi ja käyttää koirat ulkona ja sitten tutimaan.
s-ml
Onnea kehään, me sieltä illansuussa just kotiuduimme. smile.gif
Mites Belfin koiralla on mennyt?
Hugis
Niin, ja mites Onylla meni?
s-ml
^ aijuu, oma unohtui mainita, eh tuli. Koirakin oli kuulemma haluton (ja häntä heilui vähän liikaakin kehässä). Ei tainnut oikein tykätä tästä linjasta, oli onneksi niin himmeä teksti ja sitä oli niin paljon, ettei jaksa lukea smile.gif
bellfegor
Trasseli sai hyvä arvostelun ja EH:n. Lisää massaa ja karvaa sais tulla.
Esmo
Onnittelut Turun tyytyväisille! smile.gif

Meitin seuraava esiintyminen onkin helmikuussa Suomen rajojen ulkopuolella happy.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.