Ajattelin laittaa tällasen aiheen, kun mulle on ainakin vaikeeta ajoittain keksiä, mitä tänään laittais ruuaksi. Jos täältä sais ideoita ja mahdollisesti pyydettäessä reseptejä, jos jonkun ruokaa alkaa tehdä mieli.
Mä tein tänään makkarasopan, johon laitoin chiliä ja tomaattimurskaa. Oli hyvää, kun tässä flunssassa ei oikein mikään maistu miltään. Tuo chilijauhe jo kutitti jotain makuhermoa
Meillä syödään tänään lohta ja perunoita!

Ja kermaviilikastiketta.
Sain eilen ison keräkaalin, joten siitä riitti kaalilaatikkoon ja -piirakkaan. Kumpaankaan ei tule missään tapauksessa riisiä, se nimittäin pilaa ruuat. Olin vuosia syömättä kaaliruokia, johtuen just riisistä. Nyt olen opetellut vähän uudestaan pitämään kaalista. Kaalikääryleet eivät vielä mene millään alas eikä keittokaan, hyvä, että nuo kaksi. Niin juu, riisi on ihan hyvää sinällään ja muuten sitä syön.
bellfegor
3.9. 2008, 19:56
Onkohan mulla kuumetta vai aiheuttaako antibiootit harhoja, kun musta ihan näytti, että
Hugis on aloittanut
kokkausketjun 
.Maalaisilma on tehnyt kyllä ihmeitä. Tosin kyllä nyt kuulee puhelimessakin sellaisen rentoutuneen ja onnellisen ihmisen äänen toisin kuin Vantaalla varsinkin viimeisinä aikoina.
Varsinaiseen asiaan vastaan, että tänään, jolloin on ollut eka päivä, kun kaikki ei enää maistu muhennetulle villasukalle, olen lounaaksi nauttinut chiliriisiä ja sitruunaisia broilerinrintafileitä ja kesäkurpitsaa.
Mun ruoka sai töissä sunnuntaina kehuja. Kaappiin oli ostettu köntti possun ulkofilettä, jonka ensin viipaloin pihveiksi ja sitten paistoin pihveihin vähän väriä pannulla. Laitoin pihvit kannelliseen uunivuokaan ja peitin mausteisella kastikkeella (jossa mm. purkki pippurin makuista Creme Bonjourin Cuisinea). Haudutin uunissa 1,5h, 200c. Lisukkeeksi tumma riisi ja raikas salaatti

Kotiuunissa paistuu lähinnä Yrjölänpuuro

Ja
Olihan meillä tämäkin topic tuonne lähes kadonneena...
sannukka
4.9. 2008, 09:18
Tämän päivän ruoasta en vielä tiedä, mutta eilen söin toissapäivästä punajuurilaatikkoa. Ohje uusimman yhteishyvän välissä tulleessa ruokavihkosessa. En edes soveltanu paljoa, punajuurien niukkuuden takia lisäsin yhden porkkanan, ja jauhelihaa maustoin valkosipulipippurilla. Suolaa ois saanu ehkä pistää ihan inan vähemmän. Hyvää oli. Ja voisin kuvitella tuohon sopivan sienetkin muodossa jos toisessakin tosi hyvin.
Tiedättekös mitä eroa juustoisella parsakaalisosekeitolla ja kasvissosekeitolla? Tässä tapauksessa ei muuta, kuin että ensimmäisessä käytin tavallista juustoraastetta ja toisessa sulatejuustoa. Ja vaikka sanoin miehelle, että se on sitä samaa kasviskeittoa, niin silti jälkimmäinen ei maistunut.

Kuulemma kasviskeitossa on kuitenkin kukkakaalia ja herneitä (joita meillä ei oo edes kaapissa valmiina), ja se on siis pahaa. Kyllä se sitten maistui, kun sanoin, että nimestä huolimatta samat ainekset on ku edellisessäkin.

Miehet on vähän hassuja. (ja jossain vaiheessa kyllä tungen sinne keittoon sen kukkakaalinkin, ei se sitä parsakaalin alta maista...

)
bellfegor
4.9. 2008, 09:22
Kukkakaalista ja porkkanasta tulee ihanaa muusia lihan tai kalan lisukkeeksi. Kauniinväristäkin vielä.
Mä olen tehnyt punajuurista laatikkoa, johon on lihan sijasta tullut Aurajuustoa. Tosi namia punajuuren kanssa.
sannukka
4.9. 2008, 09:28
Ja kukkakaalista tulee taivaallista gratiinia tomaatin ja jauhelihan kanssa. (ja juustokastikkeen tietysti...) Mun täytyy kyllä tavalla tai toisella totuttaa miekkonen kukkakaaliin, siiihen kuitenkin kyllästyy aika äkkiä, kun syö aina kaiken yksin.
bellfegor
4.9. 2008, 09:31
Aloita laittamalla ihan pieniä määriä vaikkapa perunamuusin joukkoon soseena. Tottuu makuun. Miehiä pitää "huijata" kuten lapsiakin
Kukkakaali on yllättävän monikäyttöistä myös kypsentämättömänä erilaisissa salaateissa. Sopii aika monenlaisten makujen kanssa.
sannukka
4.9. 2008, 09:36
Juu. Ihan tulee ikävä kauppiksen salaattia... Oiskohan siinä ollu kukkakaalia, ananasta ja melonia. Ehkä jotain muutakin, mutta oli se vaan hyvää. Noi muusit ja sosekeitot on kyllä tosta käteviä, että niistä ei vältämättä erota, mitä niihin on pistetty. Että miekkosen iltavuoroa odotellessa...

Saattaa kaappiin ilmestyä perunamuussia ja lisää sosekeittoja.
Mulla alkoi aivan älyttömästi tekemään mieli risottoa, kun käytiin Lidlissä hain sieltä riisiä, sellaisia jotka ovat annospussissa ja keitin yhden pussin, ja paistoin jauhelihaa 400 g johon heittelin vähän mausteita, sitten keitin kukkakaali porkkanavihanneksia, kun ei ollut hernemaissia kotona, ja viellä yksi purkkn tonnikalaa, kaikki sekoitin keskenään ja eiku syömään..
Vedettiin Bonon kanssa just molemmat annokset sitä ja että oli hyvää.. jäi viellä huomisellekin..
Tänään oli makaroonilaatikkoa
Hieman muuneltuna versiona, koska laitan nesteeksi kaurakermaa ja päälle tomaattiviipaleita sekä paljon juustoa

onneksi maha on kestänyt nyt hieman noita maitotuotteita saa tehtyä parempia ruokia...
LAINAUS(Turunen @ 6.9. 2008, 19:02)

Tänään oli makaroonilaatikkoa
Hieman muuneltuna versiona, koska laitan nesteeksi kaurakermaa ja päälle tomaattiviipaleita sekä paljon juustoa

onneksi maha on kestänyt nyt hieman noita maitotuotteita saa tehtyä parempia ruokia...

Ryynilootaan kun nakkaa jonkun dippisoossin sekaan niin a'vot

Meillä pistettiin pikapika ranskalaisia ja lihapulleroita tänään.
sannukka
11.9. 2008, 07:16
Mä raahasin sunnuntaina siskon ja muksut sienimettään suppilovahveroita poimimaan. Ei niitä kauheesti löytyny, ku oli ilmeisen suosittu sienimetsä. Mutta näköjään sain siskon innostettua suppilovahveroista, se kun asuu keskellä mettää, niin nyt se on sit sieltäkin löytäny niitä. Heillä ei vaan kukaan välitä sienistä, joten arvaatte varmaan kuka siitä innostuksesta hyötyy.

MINÄ. Nyt ois jääkaapissa odottamassa kipallinen suppilovahveroita. Sienikeittoa tekis mieli, mutta ohjeita on miljoona, ja mulla aineet vaan yhteen keittoon. Eli vinkkejä kaipailen...
Sannukka Mä teen silleen että paistan suppikset pannulla, ja lisään sitten joukkoon pekonisilppua ja sipulisilppua, eikä siihen tarviikkaan muuta, tai pikkasen maustetta, valkopippuria voi tietysti laittaa, mutta helppo ja maukas tulee ihan näin paistettunakin..
sannukka
11.9. 2008, 08:05
Juu, noin mä tein sunnuntaina sen pienen astianpohjallisen kanssa, jonka onnistuin metsästämään. (ilman pekonia tosin) Ja se oli aivan ihanaa vaaleen leivän päällä. Mutta nyt tarvisin sen keiton ohjeen.

Osaan tietty soveltaakkin, mutta tykkään tehdä hyviks havaituista resepteistä mieluummin ainakin alkuun. Kun niistä sovelluksista ei aina tule ihan just semmosia , ku on alunperin ajatellu... Jostain kumman syystä.
Suppilokeiton ohje: Paista sienet voissa pannulla niin, että neste haihtuu. Lisää halutessasi sipulia. Mausta suolalla ja hitusella valkopippuria. Laita sienet kattilaan (tai paista jo aluksi kattilan pohjalla), lisää vettä ja kasvisliemikuutio. kiehauta ja lisää Koskenlaskija-sulatejuustoa makusi mukaan. Siinä se

Mä olen syönyt pari päivää lihamureketta, jonka taikinaan lisäsin suppilovahveroita

Pakastimessa on jo noin 5 litraa suppiksia ja lisää nousee metsään joka päivä
sannukka
11.9. 2008, 11:34
Ääh, ei tuo voi olla sellasta samettista hyvää.

Tuosta puuttuu suuruste. Vai suurustaako juusto sen tarpeeksi hyvin?

Ei kykene kuvittelemaan...
^ Toi on mun gourmet-kokkitädin ohje ja kyllä se mun mielestä on aina suurustunut tarpeeksi
Joo, tuo on taivaallisen hyvää keittoa ja juusto tosiaan riittää. Samoin kukkakaalikeitossa, jossa kaali keitetään ja miltei kypsän kaalin joukkoon lisätään Aura-juustoa tarpeeksi paljon. Ison kaalin joukkoon koko paketti ja vähän pienemmän kaalin joukkoon hieman vähemmän. Sen jälkeen seos vedetään soseeksi ja nautitaan kera kuivan valkoviinin sekä tuoreen patongin kera.
Tänään meillä ei tuota keittoa valitettavasti ollut, vaan ihan tavallista lasagnea. Siitä jäi vielä huomiseksi, joten vasta jotain iltapalaa huomenna pitää kehitellä. Tosin en tiedä mitä, vinkkejä otetaan vastaan

Tuo keitto voisi olla yksi, mutta toisaalta eilen oli keittoa. Taidan säästää keitot myöhemmäksi, jotain muuta?
lis. ei mitään piirakoita, ihan niitä täynnä. Kaksi päivää söimme alkuviikosta kantarellipiirakkaa.
sannukka
11.9. 2008, 19:48
No mä ihan vähän sovelsin kuitenkin tota Hugiksen ohjetta. Paistoin sienet ja sipulit erikseen ja maustoin ne herbamarella ja ripauksella valkosipulipippuria, ja tein veloute keittopohjan (reilu 1 l vettä, n 0,5 dl jauhoja, ja liemikuutio). Siihen keittopohjaan sitten vaan sienet ja koko paketti sulatejuustoa. Ja koska kaapissa sattui olemaan kylmäsavuporosulatejuusto, tuli keitosta porosienikeitto. Ja on muuten hyvää.
Tein tänään elämäni ekan kerran töissä lohikeittoa, ja ihan maistuvaa tuli

Siellä joutuu oppimaan, jos ei osaa. Ruokalistat kun on etukäteen suunniteltu ja kaikkien nähtävillä. Äitille on onneksi aika helppo soittaa ja kysyä neuvoa, jos netistä ei löydy hyviä ohjeita. Mä jopa laitoin kerran äitille tekstiviestiä, kun se oli ulkomailla, että kauankos ja missä asteessa sitä äipän hyvää ruokaa pitikään uunissa hauduttaa...
En tiedä,kuinka moni täällä tykkää sienistä,mutta mun oma lemppari naposteltava on ns. sieni snacks.
Eli leikataan tuoreista sienistä (mä oon tehny herkkusienillä) semmoisia siivuja,ne pyöritellään sitten korppujauhoissa missä on suolaa ja pippuria ja paistetaan pannulla öljyssä.
Helppoja ja hyviä. Sopii hyvin just naposteltaviks vaikka sipsien sijaan yms. Ja niitä voi myös dipata jos haluaa.
Jauhelihakastiketta pitkästä aikaa. Jauhelihaa, sipulia, tomaattimurskaa ja pippurituorejuuston loput

. Pastan/perunan korvikkeena oli "kruunuvihanneksia". Ja jälkkäriksi suklaajäätelöä.
Ihanaa kun edes joskus jaksaa kotonakin kokata
sannukka
14.9. 2008, 18:24
Jonkin sortin sovellettua burgundinpataa, tai oikeestaan ei sinnepäinkään.

Unohdin ostaa hillosipulit, joten tais tulla ihan tavallinen pata vaan punaviinikastikkeella maustettuna. (sellanen valmis tetra kaupan hyllyltä) Ja daim-muffinseja, joissa oli ihan liikaa daimia.
Mäpäs tein eilen sienipihvejä.. Suppiksia miehen sisko keräskin kauheen kasan jotka vein äidille, otin siitä kuormasta itelle vähän että sain noi pihvit..
Tässä sienet viellä teltan pöydällä..
bellfegor
15.9. 2008, 07:36
^Komea keko, mutta missäs ovat kuvat pihveistä? Ja ohje?
LAINAUS(bellfegor @ 15.9. 2008, 08:36)

^Komea keko, mutta missäs ovat kuvat pihveistä? Ja ohje?

Ne on jo syöty.. en mä niitä muistanut kuvata..

Ja ihan tavallinen jauhelihapihvitaikina siihen tuli, laiton vaan pekonia ja suppiksia taikinan sekaan ja paiston pannulla..
bellfegor
15.9. 2008, 09:40
Nyt on ihan pakko kysyä, että onko olemassa ruokaa, johon sun reseptissä ei tule pekonia?
Eipä silti, hyväähän se on sienten höysteenä. Mä laitoin just kylmäsavuporomurusia sienikastikkeeseen. Ihan namia oli sekin.
LAINAUS(bellfegor @ 15.9. 2008, 10:40)

Nyt on ihan pakko kysyä, että onko olemassa ruokaa, johon sun reseptissä ei tule pekonia?
Eipä silti, hyväähän se on sienten höysteenä. Mä laitoin just kylmäsavuporomurusia sienikastikkeeseen. Ihan namia oli sekin.
Kysy pois.. Sieni vaatii pekonia.. en mä mihinkään muuhun niitä laitakkaan..

Mitä nyt joskus uunimakkaraan laitan..
LaRa & Olli
17.9. 2008, 09:44
Olen kans koettanut löytää sieniä aina metsässä liikkuessani ja löytyyhän niitä, mutta kun tuntemus on niin heikko, että tunnistan tasan punaisen kärpässienen, korvasienen ja kantarellin. Noista noita syötäviä tapauksia ei sitten olekaan tullut vastaan. Toisaalta onhan korvasienetkin myrkyllisiä ryöppäämättä, kai!?
Tämään syödään wasabi-pähkinöitä
sannukka
20.9. 2008, 20:17
Suppilovahverokeittoa jälleen.

Tavallisella sulatejuustolla tällä kertaa. Ja itsetehtyä kauralimppua. Se olikin ihan tolkuton ohje, kaksi limppua, jotka ainakin mulla levis ihan koko pellin kokoseks yhdeks leiväks.

Mutta hyvää oli leipäkin, tiedänpä ens kerralla tehdä ainakin kolmeksi leiväksi. (itseasiassa toiselta palstalta otettu ohje, ja siellä oli maininta, että kannattaa tehdä kolme leipää, mutta sitten siinä keskustelun jatkuessa monet sano tehneensä kaksi, ja hyvät leivät tuli... mulla ei oo koskaan tullu edes sämpylöitä niin monta, ku ohjeessa lukee, jos tekee oikeen kokosia, miten mä oisin voinu arvata, että nyt oli ohje ihan oikea jopa mun käteen

)
Turunen
21.9. 2008, 13:31
Omenapiirakkaa...

mun oli tarkoitus tehdä tänään kinkkupiirakkaa, mutta siinä vaiheessa kun pakastimesta otettu taikina oli jo sula tajusin sen olevan voimakkaasti vaniljalta tuoksuvaa murotaikinaa

Olisiko kenelläkään helppoa suolaisen piirakan pohjan ohjetta, nyt olisi uuni vielä lämmin, jos sittenkin tekisin vielä senkin kinkkupiirakankin
Jeps, mutta nyt kahvia ja lämmintä omppupiirakkaa syömään
bellfegor
21.9. 2008, 13:40
Tekaise sellainen suolainen pannukakku, johon ne kinkut ja muut systeemit voi roiskaista taikinan joukkoon. Tosi namia.
sannukka
21.9. 2008, 13:43
Miekkonenkin muuten tykkäs tosta keitosta, vaikka ei oo sienien ystävä ihan siinä määrin ku minä.

Ja oli kuulemma parempaa nyt, kun ei ollu mitään poroja joukossa.

Että kiitos suuresti Hugis, oli hyvä vinkki.
Tarvis tehdä omppupiirakkakin vielä jossain välissä. Täytyy kyllä myöntää, että rupee tuleen omput kohta korvistakin, aamulla puuron kanssa omenakiisseliä ja sitä tuoremehua on tullu juotua jo vaikka kuinka. Taidan pistää vähän pähkinää siihen piirakkaan kanssa, niin saa ehkä hiukan vaihtelua.
^ Eipä kestä kiitellä. Mä oon syöny vaan jämiä jääkaapista ja pakkasesta, kun on ollut niin kiire. Illalla ajattelin tekaista pari tortillaa, kun siskon vierailusta jäi kaksi lettua ja sooseja. Lihat meni kaikki, mutta sulatan vähän katkarapuja lettujen sisään ja sitten salaattia ja tomaattia lisäksi.
tizzian
21.9. 2008, 17:34
Tänään syötiin tähteitä (uuniperunoita & salaattia), mutta jotain tarvitsisi laittaa... tarvittais vaan se kokki....
Ihan hyvää kyllä tulisi jos laittaisi uunivuokaan: perunoita, sipulia, paprikaa, minitomaatteja, kikherneitä, fetaa ja sweet chilikastiketta - päälle rutkasti juustoraastetta... ja pitkä kypsennys.... oheen raikas salaatti ja vaikkapa ranskankermaa.
wiputar
21.9. 2008, 18:08
Riisiä keitin ja broiskukastikkeeseen nakkelin minäkin kaikenmaailman jämiä

.
Taitaa tulla ihan tavaksi se, että kun olen ilman lapsia niin teen kaikenmoisia jämäruokia
Turunen
30.9. 2008, 20:28
Kauriin vasan maksaa, sipuli-kerma kastikkeessa
Turunen
25.10. 2009, 09:44
Nostetaanpas tämäkin ketju tuolta unohdettujen joukosta taas esille.
Minä haluaisin tehdä jotain erilaista ruokaa, kun aina vain tulee tehtyä niitä samoja ruokia, mutta mitä?

ideoita otetaan vastaan!
Mä syön eilistä maksakastiketta. Oon alkanut täällä asuessani kaivata äidin ruokia ja niinpä kysäisin häneltä maksakastikkeen ohjeen. Ensin käristin pekonisilpun lähes kypsäksi kuumalla pannulla, sitten tökkäsin sinne puolikkaan sipulin silputtuna ja maksanpalat (pienet). Paistelin kypsäksi, lisäsin vehnäjauhoja jä pyörittelin koko paistoksen siinä. Siirsin tekeleen kattilaan, lisäsin 4 desiä vahvaa lihalientä ja mustapippuria. Päälle kermaa ja haudutusta. Tuli namia
Mulla kiehuu 7:män litraa kaalisoppaa just hellalla.. Ootan vaan et olis valmista ja sais syödä sitä.. En toki kaikkia syö nyt..

vaan laitan pakkaseen..
Jos kävis Bonon kanssa ensin lenkillä ja sit nauttis..
olisko kellään mitään sellaista hyvvä ruokareseptiä, missä ei tarttis paljon mitään tehdä ja aineet ei maksais kahuhiasti?

eli just tällasta köyhän opiskelijan ruokaa (köyhä niin kauan kunnes äippä tulee taas laivalta täyttään jääkaapin

)
tänään ajattelin paistaa uunis kanankoipeloisia(äiti ehti ostaa ennen ku meni laivalle

) ja keittää riisiä ja ehkä myös syöpötellä italiansalaattia (mitä äiti myös ehti tehdä taas järkyttävän määrän ennen kuin meni laivalle

)
Turunen
19.11. 2009, 10:55
Mulla on suunitemissa tehdä viikonloppuna isompia annos hirvipataa uunissa

ei sitten ihan heti taas tarvitse värkätä ruokaa...

Ja Ellan ruokalistallakin on ainakin seuraavat pari kuukautta hirveä

mutta sitä mä ihmettelen kun ei se suostu syömään sitä raakana

vain keitettynä tai paistettuna... onko hieman piloille hemmoteltu vai epänormaali yksilö...
Annelinne
19.11. 2009, 11:00
Wupsulle pari vinkkiä:
Makaronilaatikko oli perusruokaa opiskeluaikoina. Ei tarttenu kun jauheliha paistaa ja maustaa, keittää makaroonit ja sekoittaa keskenään - ja uuniin. Joskus laitoin kermaa kostukkeeksi, joskus maitoa ja pari kananmunaa. Sitä syö sitten yksi pieni tyttö monta päivää ja voi laittaa loput ´pakkaseen kun alkaa tympiä

Ainakin halpa! Jos haluaa vähän enemmän makua niin edullisia mauntuojia on sipuli ja valkosipuli. Jos herroiksi haluaa, voi lisätä vaikka aurajuustoa ja persikkaa

Meillä oli eilen pitkästä aikaa lihamureketta. Olipa hyvää! Suolaa ja mustapippuria, vähän valkosipulia ja reunoille tomaattimurskaa "kastikkeeksi".
Tonnikala-pasta on myös bravuurini. Tonnikalaa yksi tölkki, yksi tölkki tomaattimurskaa + paketti fetajuustoa. Voi lisätä myös oliivejä ak-tomaatteja tms jos haluaa, ei vaadi niitä. Sit vaan pasta kiehumaan ja kun se on valmis, koko hoita on valmis! Nopeeta ja helppoa.
Kaalilaatikko uunissa..
^ saanko heittää ton mun ukon teille syömään, teidän uunissa muhii hänen herkkuruoka
Tein lihamureketta, ihan koirien tablettien piilottamisen takia. Rakastavat mureketta sen verran paljon, etteivät huomaakaan piilotettuja tabletteja. Siis yleensä, mutta nyt Ony suodatti antibiootit kupin pohjalle, höh.
En ole vielä syönyt mitään, pitäisikin tästä ryhdistäytyä, joko tuota mureketta tai broiskua tänään.
Wupsu, eiköhän ihan tuo kotona tehty perusruoka ole halvinta, laatikot, paistokset, keitot ja kastikkeet. Googlella näytti tulevan paljonkin vinkkejä opiskelijabudjettiruokaan. Syötkö sinä koulussa?
Huvikseni laskenut viime ja tämän viikon ruokakustannuksia, kun en yhtään tiennyt paljonko euroja kuluu. Onko teillä tarkkaa tai yleensä käsitystä ruokamenoista? Meillä menee n. viisi euroa päivässä yhdeltä hengeltä ja siinä on kaikki päivän ruuat aamusta iltaan. Ei se nyt ihan hirveä hinta ole? En tiedä, mitä muilla menee?
kyllä sitä välillä tulee koulussa syötyä,mutta välillä on pakko mennä kotiin syömään, koska opiskelijoiden laittamasta ruuasta ei voi aina mennä takuuseen...
varsinkin kun 1. vuoden opiskelijat tekevät ruokaa, niin silloin on paras mennä kotiin
kiitoksia Annelinnelle vinkistä
smäläri Heitä vaan, kyllä sitä riittää.. Kohta sammutan uunin ja menen Bonon kanssa lenkille, saa hautua sen reilun puolituntia viellä uunissa.. Ihana tuoksu täällä tällä hetkellä.. Vaikka Vipa sanoikin tuolla Facebookissa, että meillä haisee..
Vipahan sen sanoi, just tuon takia meillä mies saa itse tehdä kaalilaatikkonsa eikä hänellä ole siihen kuitenkaan koskaan aikaa. Sitä ei siis käytännössä ole kuin kerran vuodessa uunissa. Toinen on lanttulaatikko, joka haisee päivän..Kyllä niitä molempia syö, kun ne ovat tehty jossain muualla
Wupsu, juu ymmärrän ja tosiaan tiedän, ettei kouluruoka ole aina ihmisille tarkoitettua
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms.
klikkaa tässä!.