Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Mitä teillä syödään tänään?
Puskaradio > Puskis > **OFF TOPIC** > Niitä, näitä, tiilenpäitä...
Sivuja: 1, 2
Hugis
Opiskelijan kannattaa hyödyntää tarjouksia ja jos on pakastin, niin säilöä sitten sinne. Itsekin ostan aina isoja pakkauksia tarjouksesta, esim. jauhelihaa, makkaraa, kalaa jne. ja sitten pakastan ne sopivina annospaloina sinkkutalouteen. Esim. grillimakkarat kesällä poistin pakkauksista ja laitoin yksitellen pakastimeen, samoin possunpihvit, kun ei niitä montaa päivää kerrallaan jaksanut syödä. Jauhelihaa ostan aina ainakin 700 grammaa ja jaan sen puoliksi pakastepusseihin. Sitten kun teen ruokaa, teen paljon kerralla ja laitan aina valmiita annoksia pakasterasioissa pakastimeen niitä päiviä varten, kun ei ehdi tehdä mitään ruokaa. Kun ei osta valmiseineksiä (jotka maistuu kaikki samalle), säästää jo pitkän pennin.
NooorA
Meillä syötiin tänään jauheliha kastiketta ja makaroonia ^^,
wiputar
Tohon makaroonilaatikoon palatakseni. Heittää sekaan milloin he-ma-pa tai sekottaa vaikka dippikastikkeen munamaitoon niin vaihtelua piisaa. Raastaa sekaan porkkanaa, iskee sekaan pilkottua tomaattia. Vain mielikuvitus on rajana smile.gif
NooorA
Tänään me syötiin Kanaa ja riisiä : ))
Cee
LAINAUS(s-ml @ 3.9. 2008, 19:23) *
Sain eilen ison keräkaalin, joten siitä riitti kaalilaatikkoon ja -piirakkaan. Kumpaankaan ei tule missään tapauksessa riisiä, se nimittäin pilaa ruuat. Olin vuosia syömättä kaaliruokia, johtuen just riisistä. Nyt olen opetellut vähän uudestaan pitämään kaalista. Kaalikääryleet eivät vielä mene millään alas eikä keittokaan, hyvä, että nuo kaksi. Niin juu, riisi on ihan hyvää sinällään ja muuten sitä syön.

Kunnolliset kaalikäärykkeet on hyviä, vaikka hieman neukkulaan viittaakin koko kaalisydeema.
Neukkulassa skruudataan kaalia, mä yleensä syön villisikaa norsunpoikaskastikkeessa delfiininluulautasesta.
No mutta oikeesti, kyllä kunnolliset kaalikääryleet on pop. Huom, kunnollisissa kaalikääryleissä lihan osuus vähintään 120%

Cee
s-ml
Ei helvatta, olenkos kirjoittanut vuosi sitten tuollaista pötyä biggrin.gif Tuo kaalijuttu on kyllä menneen talven lumia, en ole tainnut syödä yhtään kertaan mitään kaaliruokia tuon jälkeen. Tuo hetken innostus laatikkoon ja piirakkaan meni ihan saman tien ohi smile.gif mies kyllä noita syö ja herkkua just hänellekin kääryleet.

Tänään syödään uuniperunoita, hirven sisäfilettä , suppilovahveroita ja sit unelmatorttua. Viiniäkin jäi hieman eilisestä, lohduttavaa smile.gif Jos vaan joku viitsisi ensin nuo väsätä valmiiksi..
LaRa & Olli
Kuulostaa hyvältä tuo smälärin kattaus tälle päivälle!

Meillä mennään varmaan tomaatti-vuohenjuustokeitolla tänään, tai eihän stiä vielä varmaksi tiedä, mitä sitä tulee laitettua (isäntä laittaa siis rolleyes.gif ).
Eilen tehtiin sen verran tulista pekoni-broileria, että vieläkin vatsaa polttelee... En ole sitten eläessäni tulisempaa syönyt, mutta oli kyllä hyvää. Saattais vaan aika monelta jäädä jo syömättä shifty.gif
Turunen
Mulla on aikalailla samanlainen menu kuin smälärillä paitsi että mulla on peuranpaistia uunissa ja lisukkeeksi perunoita ja porkkanoita, niin eikä mulla ole suppulivahveroita.... Jälkkäriksi kahvia ja jäätelöä happy.gif
s-ml
^ no joo, en jaksanut kaivaa pakastimesta ja sulatella suppiksia vaan ne vaihtuivat täytettyihin herkkusieniin. Kotimaisia nekin, joten sopivat tähän tämän päivän suomalaiseen ruokateemaan. Illaksi pitäisi keksiä jotain kivaa, mutta pää on tyhjä ja maha täynnä smile.gif Ei jaksa vielä iltaa murehtia tai sitten vaan jotain leipää. Tuo Laran vinkki keitosta on ok, paitsi ei ole vuohenjuustoa.
Hugis
Mulla on pakastimen tyhjennys meneillään, että saan jouluruuat mahtumaan jonnekin, joten meillä paistuu tänään pekonikiusaus. Kermaa vaille kaikki ainekset oli pakastimessa thumbup.gif
Wupsu
sain inspiraation eli tänään syödään kissojen kanssa perunamuusia ja lihapötkylöitä biggrin.gif (en muista niiden nimeä, mut lidlistä ostettua ja aivan uskomattoman hyviä! bleh.gif )
LaRa & Olli
Tänään lounaaksi (töissä) olisi luvassa pinaattikeittoa ja illalla sitten tuskin mitään ihmeempiä, ehkä vähän raejuustoa rolleyes.gif
Annelinne
Tänään Joululounas työpaikan tyttöjen kanssa. Toivottavasti on hyvää!

Kiva syödä jouluateria täällä Satakunnassa jos vaikka poikkeaa meidän perheen joulupöydästä. Ainakin Hämeessä on hiukan erilainen kun meillä Kymissä. Vaikkakin oman perheen joulupöytä on aikalailla myös kansainvälistynyt kun on sukulaisia jotka matkustaa paljon Ranskassa, Sveitsissä jne. ja sieltä tulee sitten omat elementtinsä joulupöytään smile.gif
Wupsu
mikäli tässä jaksaa tänään, niin syöpötellään sitä eilistä perunamuussia ja sen kanssa tällä kertaa kalapuikkoja bleh.gif
tizzian
Hyväksi havaittuja salaattiohjeita kenelläkään..?
Annelinne
Pikainen kesäperunasalaatti

Uusia perunoita - määrä vapaavalintainen
öljyä
sinappia
suolaa
pippuria
ruohosipulia
kapris-marjoja

Keitetään perunat, jäähdytetään. Heitetään päälle öljyä, sinappia sekä suola+pippuri. Sekoitetaan. Lopuksi oman maun mukaan ruohosipulia ja kapriksia. Sekoitetaan. Peitetään astia kelmulla ja siirretään salaatti jääkaappiin makustumaan. Että on hyvää!

Maailman paras salaattikastike, jota voi laittaa salaattiin kuin salaattiin:

öljyä
mustaherukkahilloa
balsamicoa
suolaa
pippuria
pizzamaustetta tai tuoreyrttejä

bleh.gif
Lydia
Me syötiin eilen salaattia, jossa oli salaattia, kurkkua, tomaattia ja fetaa. Hyvää oli bleh.gif
Turunen
Tämä on oikeastaan samanlainen kuin Annelinnen, opin sen meidän työpaikan virkistyspäivillä, tosin itse en ole sitä vielä kokeillut tehdä ja toivottavasti muistan koko reseptin... lookaround.gif
Keitettyjä perunoita, jäähdytetään nopeasti keiton jälkeen viipaloidaan astiaan
Punasipulis, karamellisoidaan pannulla, jossa on teelusikallinen suolaa ja sokeria, sekä öljyä, pannu ei saa olla liian kuuma eikä sipulia ruskisteta vain kuulotetaan ja lisätään perunan joukkoon.
Lisätään kapriksia, sokeria ja suolaa sekä paljon (maun mukaan tietenkin) valkoviinietikkaa.
Annetaan maustua n. tunti pöydällä (siinä ajassa se ei todellakaan mene piloille, ei maitotuotteita!) ja tarjoillaan huoneenlämpöisenä, tulee maut ihan eritavalla esille kuin jääkaappi kylmänä.
Salaattikastiketta tehtii kolmea erisorttia, kun ruokiakin oli sen kymmentä erisorttia ja kaikki kävivät tuon kanssa, mutta en minä enää muista mitä ne olivat ja mitä niihin tuli... oops.gif onneksi helsinginpään sihteeri pyysi reseptejä meille, tosin vielä niitä ei ole näkynyt, jospa sit lomien jälkeen saisi rolleyes.gif Ja toivottavasti tuohon perunasalaattiin ei tullut muuta... unsure.gif muistipätkii jo ja mä laitan sen sen ihanan meri-ilman ja auringon piikkiin, ei se ainakaan siitä hanasta valkoviinistä johtunut, eihän... rolleyes.gif
wiputar
^ laugh.gif

Meillä alkaa koululainen (syyskuussa 10v) olemaan kiinnostunut ruuan laitosta shifty.gif
No, tietenkin kun lähtötaso on nollassa niin hyvä jos osaa maakronia keittää ja jauhelihaa ruskistaa, mutta kuitenkin! thumbup.gif
Pitää ottaa oppilaaksi hellan ääreen thumbup1.gif
tizzian
Kiitos vinkeistä.

^ Sehän on kiva juttu, että tahtoo oppia - mitenkäs sitä muuten koskaan mitään osaisikaan smile.gif Taitaa olla ne letut varmaan se ensimmäinen mitä sitä yleensä väki on opetellut tekemään vai....? Ainakin sellainen mielikuva olisi lapsuudesta biggrin.gif
Lydia
Meillä syötiin vielä eilenkin tätä:
Annelinne
Kolmen juuston salaatti on muuten hyvää. Perus salaattiainesten (omavalintaista salaattia, tomaattia, kurkkua) lisäksi voi valkata kolme lemppari juustoa. Meillä yleensä tässä tapauksessa edam, Koskenlaskija ja aurajuusto. Sitten tuota makeaa salaattikastiketta (missä herukkahilloa) päälle ja salaatti on valmis bleh.gif (mansikka-aikaan salaattiin voi lisätä myös mansikoita viipaleina)

Meidän uus lemppari grillistä on kyllä grillisipuli bleh.gif Sipulista otetaan kanta pois ja lyödään kokonaisena grilliin. Ja kun on kypsä, halkaistaan lautaselle ja laitetaan voita päälle. Aivan parasta!

En olis ikinä uskonut osaavani tehdä voileipäkakkuja mutta niin ne vaan yhden rippijuhlat on takana jossa oltiin ruuanlaittajina. Kakut oli loistavia ja mun tekemä lohikakku oli suosikki wink.gif
Lydia
Ei näin helteillä oikein tee mieli mitään kuumaa. Tiistaina tehtiin uuniruokaa ja sen kyllä huomasi; kämppä oli entistäkin kuumempi.
Eilen oli keittoa ja varmaan samalla linjalla tänäänkin smile.gif
sipa
Oli pakko kiavaa tämä esiin kun mulla on kaalit katilassa kiehumassa ja meinaan tehdä kaalipataa.. Kauheen kauan saa viel ruokaa odottaa kun siihen mene pari tuntia.. Mut hyvää kannattaa odottaa.. thumbup.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.