Tämä on oikeastaan samanlainen kuin Annelinnen, opin sen meidän työpaikan virkistyspäivillä, tosin itse en ole sitä vielä kokeillut tehdä ja toivottavasti muistan koko reseptin...
Keitettyjä perunoita, jäähdytetään nopeasti keiton jälkeen viipaloidaan astiaan
Punasipulis, karamellisoidaan pannulla, jossa on teelusikallinen suolaa ja sokeria, sekä öljyä, pannu ei saa olla liian kuuma eikä sipulia ruskisteta vain kuulotetaan ja lisätään perunan joukkoon.
Lisätään kapriksia, sokeria ja suolaa sekä paljon (maun mukaan tietenkin) valkoviinietikkaa.
Annetaan maustua n. tunti pöydällä (siinä ajassa se ei todellakaan mene piloille, ei maitotuotteita!) ja tarjoillaan huoneenlämpöisenä, tulee maut ihan eritavalla esille kuin jääkaappi kylmänä.
Salaattikastiketta tehtii kolmea erisorttia, kun ruokiakin oli sen kymmentä erisorttia ja kaikki kävivät tuon kanssa, mutta en minä enää muista mitä ne olivat ja mitä niihin tuli...

onneksi helsinginpään sihteeri pyysi reseptejä meille, tosin vielä niitä ei ole näkynyt, jospa sit lomien jälkeen saisi

Ja toivottavasti tuohon perunasalaattiin ei tullut muuta...

muistipätkii jo ja mä laitan sen sen ihanan meri-ilman ja auringon piikkiin, ei se ainakaan siitä hanasta valkoviinistä johtunut, eihän...