Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Lämmittelytakki koiralle?
Puskaradio > Keskustelua metsästyksestä sambaan! > Agility
anna.t
Onko teillä lämmittelytakkia käytössä?
Itse olen kattonut noita Back On Trackin takkia ja obtrackin takkia, mutta jälkimmäinen taitaa olla liian kallis.. Mitä teillä on käytössä?
Once
Mun mielestä lämmittelytakit on täysin turhia, koirillahan (useimmilla) on turkki kylmyyttä vastaan.. Toki onhan sellainen hyvä jos koira on karvaton, kuten esimerkiksi basenji/whippet jne, mutta muuten tuollaiset on vaan ihmisen keksimää turhuutta. rolleyes.gif
anna.t
LAINAUS(anna.t @ 8.9. 2008, 17:54) *
Onko teillä lämmittelytakkia käytössä?
Itse olen kattonut noita Back On Trackin takkia ja obtrackin takkia, mutta jälkimmäinen taitaa olla liian kallis.. Mitä teillä on käytössä?

En nyt kysynyt mielipidettänne lämmittelytakeista, vaan sitä, millainen takki teillä on. Kyllä takki on tärkeä, tämän olen oppinut hevosten kanssa.
Koirani on harmaa villakoira, joten sillä ei ole pohjavillaa ja ohut turkki. Heti kun tuulee vähänkin tuulista tai kylmempää, palelee koirani, kun kylmyys pääsee turkin sisälle ihoon asti.
Haluaisin takin joka pitäisi lihakset lämpiminä ja ennaltaehkäisisi revähtymiä. Kellään hyviä ideoita, vai pitääkö tyytyä hurttaan?
hellu.
Takki on ehdottoman tärkeä koiralle, ellei halua sitten olla koko ajan liikkeessä pitääkseen koiraa lämpimänä... Meillä on käytössä omatekemä kaksinkertainen fleecetakki. Toimii ok, mutta suunnitlemissa olisi ostaa back on track-takki heti kun van jostain ylimääräistä rahaa liikenee wink.gif Mistään merkeistä en osaa sanoa, mutta hyvä takki on riiittävän iso, eli sen pitäisi suojata kunnnolla takaosa+reidet, edestä kaula jne.
anna.t
Me nyt ostettiin hurtan toppamantteli. Siinä on kaksikertanen fleecevuori. Meille ainakin sopii hyvin, jos joskus tosiaan haluaa panostaa vähän enemmän, saatan hankkia sen BOT:n takin smile.gif
BlackFlatt
Meillä Sanilla on käytössä omatekemäni mantteli, Oonalla on Hurtan toppamantteli.. Sanillakin oli tuo Hurtan malli hetken aikaa käytössä, mutta oli vähän liian pieni joten tein koulun käsityötunneilla oman, sai helposti kaiken tarvittavan kokoon. Toiminut ihan hyvin. smile.gif Meillä ei kyllä koirat palele, mutta treeneissä nuo on aika kätevät, ei kylmety niin helposti. Mutta tuollainen BOT:n takki kyllä olisi haaveissa.. smile.gif
veau
Meijä Sanilla on leopardikuvioinen mantteli ja Pimulla fleecehaalari, mutta tarkoitus ostaa sillekkin jonkinlainen mantteli smile.gif
Swi
Ovatko nuo Back on Trackit kuinka lämpimiä?

Kun meillä aluskarvattoman kanssa on nyt syksyn sateessa ja viimassa jouduttu menemään julkisilla treeneihin, niin koiraparka tärisee Hurtan lämpömanttelista huolimatta.
Nyt olisi tarkoitus löytää parempi.
Jos joku tietää jonkin hyvän, niin saa antaa vinkkejä wink.gif
hellu.
Mä kävin tänään ostamassa KAUAN himoitun BoT-loimen. Vielä ei tietenkään mitään käyttökokemuksia ole, mutta hyvältä vaikuttaa. Takissa on ns. keraaminen sisus, joka heijastaa koiran oman ruuminlämmön takaisin -> lämmittää. Sen tuntee ihan itsekin, jos pitää takkia esim. oman niskan päällä jonkun aikaa. Toivottavasti oli rahansa arvoinen! Ainakin tosi hyvää palautetta olen kaikilta kuullut. Sitä paitsi takki on tosi cool, meidän on sellainen sinivalkoinen ja jos siihen laittaisi vielä suomen lipun, niin Donna menisi ihan täysin maajoukkuekoirasta, heh wink.gif
MoSku
Back on track loimi ei ole lämmittelytakki ainoastaan! Katsokaa loimen oikea käyttötarkoitus!
josefiina
Mulla on kääsna uroksellani BOTin verkkoloimi, pidetään esim. hallilla juuri ennen omaa ratavuoroa ja sen jälkeen. Kotona on välillä "BOT-viikkoja", jolloin pidän koiralla loimea päivittäin parin tunnin ajan päällä. On auttanut lihaksien kanssa, ennen oli ongelmana takapään lihasten herkkyys jumiutumiseen - nykyään ei loimea käytettäessä ongelmaa ole.
Ross
Miulla on harmaa villakoira ja nyt kylmemmillä ilmoilla käytän hurtan fleecehaalaria ja sen päällä vielä jotain aika halpistakkia. Tää on vielä semmonen, että ei siedä sitäkään mitä muut villat sietävät. Keväällä ja syksyllä käytössä fleecemantteli.
Hippu
Mulla on kääpiösnautsereilleni talveksi (Kun on trimmattu ts. selässä ei karvaa) Hurtan mantteli. Haaveena ois saada jonkunlainen takki koiralle jossa sais reidetkin pysyyn lämpiminä kun nuo manttelit ei sitä kunnolla tee.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.